Październikowa przerwa reprezentacyjna - kto, gdzie, kiedy?

Październikowa przerwa reprezentacyjna - kto, gdzie, kiedy? 06.10.2025, 11:57, Trempa 1677 komentarzy

Wychodzi na to, że Kepa i Ben White będą mieli okazję poćwiczyć grę w siatkonogę na boiskach treningowych w London Colney. Reszta drużyny dostała powołania, aby walczyć o punkty dla swoich krajów, a kilku graczy leczy urazy.

Łącznie aż 19 zawodników z pierwszego składu Mikela Artety wyjechało na zgrupowania reprezentacji, głównie w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata. Choć większość z nich nie musi pokonywać dużych odległości, Gabriel Magalhaes i Gabriel Martinelli mają przed sobą długą podróż do Korei Południowej i Japonii, gdzie Brazylia rozegra mecze towarzyskie.

Poza tą dwójką, wszyscy pozostali (miejmy nadzieję) powinni wrócić do treningów do środy, 15 października. To da Kanonierom trzy dni na przygotowania do kolejnego ligowego starcia z Fulham.

Interlull-1

Interlull-2

KontuzjePrzerwa reprezentacyjnaReprezentacje autor: Trempa źrodło: arseblog.news
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
vitold komentarzy: 308309.10.2025, 20:31

@Marzag napisał: "Widział, że Gyokeres musiałby walczyć z obrońcą,"

Hehe, przecież tego nie da się inaczej podsumować niż

xD

Marzag komentarzy: 46388 newsów: 109.10.2025, 20:27

Jakby Gyokeres umiał odegrać i Odegaard by się spodziewał odegrania to wtedy by mu pewnie podał, wtedy by obroncy jeszcze bardziej zostali wyciągnięci i wtedy by można zagrać podanie do Trossarda który już by wychodził na sam na sam z bramkarzem bez nikogo z obrońców.

Marzag komentarzy: 46388 newsów: 109.10.2025, 20:26

@DyktatorArsene napisał: "https://packaged-media.redd.it/1rnetdrvjttf1/pb/m2-res_1280p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760000400&s=974c7641f0da1e0590bb2453bba9e3d3496cb3d5"
Dobra decyzja Odegaarda. Widział, że Gyokeres musiałby walczyć z obrońcą, że bramkarz był przygotowany na to podanie.

Więc przytomnie postanowił pociągnąć akcję dalej tak by zmniejszyć czas na reakcję obrony przeciwnika. Jakby Trossard tu się trochę lepiej zachował to by była bramka bo strzał w zasadzie do pustej bramki był.

lordoftheboard komentarzy: 854109.10.2025, 20:05

@DyktatorArsene: tylko że jak topowe zespoły skleją że Viktor musi piłkę sobie 20 razy pomacać i ułożyć zanim coś zrobi to dalej będą Sakę podwajać, bo będzie czas wrócić.

Viktor musi zacząć grać więcej na jeden, ale ciężko to widzę w tym wieku

DyktatorArsene komentarzy: 329509.10.2025, 20:01

@Damper napisał: "Czekałem aż pojawi się argument o absorbowaniu obrońców. Sięga się po niego, kiedy już niczym innym nie da się danego zawodnika obronić."

Powiedz mi kolego misiu, czy w takiej sytuacji jak zaprezentowalem ponizej z Odegaardem gdy wiesz, ze twoj napastnik zyje z takich podan i z takich sytuacji strzela wiekszosc swoich bramek przez ostatnie 4 lata i nie podajesz mu co mecz przynajmniej kilka razy na spotkanie tylko odgrywasz jak Ode do boku to czyja jest to wina ?? Gyokeresa czy zespolu? Tak samo jak Gyokeres sie wdraza do zespolu tak samo nasza druzyna i Arteta musi przestawic zawodnikow na zagrywanie mu takich pilek w meczu. Ja bym sobie 2 rece dal obciac, ze taki Rodri czy De Bruyne czy Silva by Haalandowi podali i w pierwszym momencie tego filmiku jak i w drugim i nie wazne ze Haaland to mutant, oboje bazuja na podobnych sytuacjach. U nas po prostu to idzie od razu do boku i jakas wrzutka. To dziala w dwie strony i jesli dwie strony sie zgraja a na to trzeba czasu to bedziemy ogladac lepszego Viktora. Poki co dla zespolu jak dla mnie to pracuje bardzo dobrze.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:56

Już nie mogę się doczekać, aż połowa strony znowu będzie przepraszać, tym razem nie Madueke, a GYOKERESA!

Pozdro!:-D

PS.

dzieki za ten filmik :DD Zapomnialem, ze tutaj sa pewne osoby które twierdza, ze ludzie którzy urodzili się z piłką przy nodze i tygodniowo zgarniają miliony złotych muszą się nauczyć zagrywać takie proste piłki xD

https://packaged-media.redd.it/1rnetdrvjttf1/pb/m2-res_1280p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760000400&s=974c7641f0da1e0590bb2453bba9e3d3496cb3d5

Damper komentarzy: 435509.10.2025, 19:51

@vitold napisał: "@Damper napisał: "Czekałem aż pojawi się argument o absorbowaniu obrońców. Sięga się po niego, kiedy już niczym innym nie da się danego zawodnika obronić."

Ale my o tym mówiliśmy już w lipcu xD"


No Ty na pewno, bo generalnie pisałeś, że on wszystko potrafi. Że i kombinacyjnie pogra i poklepie :-D

Topek komentarzy: 14373 newsów: 12609.10.2025, 19:49

Rice i Saka w pierwszym Anglii. Na szczęście Eze ława. Tak czy siak, różańce w ruch.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:49

Przecież to wszyscy widzą, ale np. ja nie używam tego jako argumentu

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:48

@Damper napisał: "Czekałem aż pojawi się argument o absorbowaniu obrońców. Sięga się po niego, kiedy już niczym innym nie da się danego zawodnika obronić."

Ale my o tym mówiliśmy już w lipcu xD

Damper komentarzy: 435509.10.2025, 19:46

Czekałem aż pojawi się argument o absorbowaniu obrońców. Sięga się po niego, kiedy już niczym innym nie da się danego zawodnika obronić.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:39

@DyktatorArsene napisał: "https://packaged-media.redd.it/1rnetdrvjttf1/pb/m2-res_1280p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760000400&s=974c7641f0da1e0590bb2453bba9e3d3496cb3d5"

Hahhaa, jak pieknie pokazane xD i takich akcji było multum. Podziękowania dla GM :D A potem pewne osoby tutaj piszą "ale on nawet nie pozwala tak wyjsc na pozycje zeby mu podac..."

@DyktatorArsene napisał: "Od początku sezonu nikt nie dubluje ani nie potraja naszych skrzydeł ze względu na obecność Viktora w polu karnym i trzeba mu to oddac, dla mnie to jest bezsprzeczne."

Mowilem o tym od poczatku łączenia Bestii z AFC. :)

Damper komentarzy: 435509.10.2025, 19:37

Peak Parteya to był sezon 22-23 do czasu, kiedy nie zaczął robić baboli. Ale te 2/3 sezonu wtedy to naprawdę czuło się, że jest to topowy pomocnik. Ostatni sezon- nie zgodzę się, że był świetny, co najwyżej poprawny. Może był najrówniejszy, przez to, że pierwszy raz od dawna był dostępny, ale nie był to żaden wybitny poziom, bo miał też i straty i słabe powroty, odpuszczanie obrony czy niechlujne zagrania. Tu się bardziej zgadzam z Be4again- nie przypominam sobie, żeby Partey kiedykolwiek został nawet wybrany zawodnikiem miesiąca w Arsenalu, ani razu nie miał sezonu, kiedy załapał się nawet do top-3. A mówimy o samym Arsenalu, a gdzie tutaj cała liga, czy mówienie o klasie światowej. Zubi ledwo wszedł, a pokazuje wielką jakość. Partey to wzięcia bez płacenia ląduje w klubie trzeciej kategorii. Problemy prawne problemami prawnymi, ale gdyby on naprawdę był taki super to większość wielkich klubów chciałoby wykorzystać okazję, żeby go zakontraktować.

DyktatorArsene komentarzy: 329509.10.2025, 19:36

@Garfield_pl napisał: "Sources close to Arsenal point to how in previous seasons, opponents would stick two players on Bukayo Saka. Now, because of Viktor Gyökeres’ brute strength & ability to pull defenders out of position with direct runs, it is him that is often being doubled up on, which is helping the team more broadly. [@IsaanKhan_]"

To jest to co widzę ja i wiele trzeźwo myślących osób na zagranicznych analizach przede wszystkim i warto docenić harówkę Szweda a nie tylko ganić za braki bramek czy chwilowo niesurbordynacje fizyczna, ze czasem sie nie przepchnie czy cos bo Gyokeres mial sporo skrocony okres przygotowawczy a i tak czasami sedziowie go nie oszczedzaja. Od początku sezonu nikt nie dubluje ani nie potraja naszych skrzydeł ze względu na obecność Viktora w polu karnym i trzeba mu to oddac, dla mnie to jest bezsprzeczne. Trzeba dać mu a przede wszystkim zespołowi czas na zgranie się i wykorzystanie mocnych stron Gyo czyli prostopadłych zagrań przede wszystkim, bo poki co to on na boisku pracuje bardzo dobrze dla zespolu czy chcemy czy nie chcemy tego dojrzec takie sa fakty. Np w ponizszej sytuacji z Ode, widac ze dalej jest zakodowane granie do skrzydla zamiast prostopadlych pilek srodkiem, np takiego wystawiania sie na pozycje jak w tej akcji dwukrotnie szweda jest sporo ale wolimy rozegrac na skrzydla jakbysmy dalej z Havertzem grali z przodu a nie z Gyokeresem :

https://packaged-media.redd.it/1rnetdrvjttf1/pb/m2-res_1280p.mp4?m=DASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760000400&s=974c7641f0da1e0590bb2453bba9e3d3496cb3d5

Nie wybierajac takich zagran nie ulatwiamy mu zycia ale tez trzeba spojrzec, ze nasz sklad jest kompletnie inny. Nie ma Ode, Parteya, Havertza. Partey byl chyba najlepszy z takimi podaniami przeszywajacymi srodkiem. Tak czy inaczej potrzeba troche czasu, zeby sie wszystko zazebilo. Na Havertza tak samo bruzdzilismy wszyscy a kaleczyl o wiele wiele bardziej niz obecnie Viktor wiec calma, calma panowie.

Na naszych skrzydlach graja przede wszystkim dobrzy strzelcy, ostatnie lata gralismy shoot first , pass second. Jedynym typowym skrzydlowym u nas taki typowy pass first to jest chyba nowo pozyskany Madueke. Wiec jesli poki co praca dla zespolu Gyokeresa daje wiecej pola do popisu graczy na skrzyldach to nie jestem kompletnie zmartwiony poki co obecnym stanem rzeczy. Zbiegiem czasu zmienimy troche swoj styl gry by szybciej oddawac jemu pilke a nie tylko probowac dogrywac na dobitke. No i wiecej po ziemi mam nadzieje a nie za kazdym razem wysokie wrzutki.

To jest 9-tka a nie np Havertz, ktory jest swietny i robi wiele dobrego i jest juz super zgrany z zespolem to przez jego wieczne schodzenie do boku by poklepac z Saka przede wszystkim robil sie tlok na skrzydle i caly ciezar gry przenosi sie na boki. Havertz jest super w tym co robi ale nikt go nie bierze na powaznie by pilnowac go tak pieczolowicie jak Viktora, tylko zawsze boja sie ze odegra do skrzydla wiec odcinaja reszte zawodnikow. Ja tylko czekam az Niemiec wroci i spodziewam sie, ze poza rotacja na pozycji 9 to oni i tak sporo czasu beda spedzac razem na boisku bo wg mnie sie beda bardzo dobrze uzupelniac.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:31

Agent Gyokeresa ujawnił, że jeden z europejskich klubów zaproponował Sportingowi lepsze warunki niż Arsenal.

Sporting za naszymi plecami zawarł umowę z Manchesterem United. Kwota transferu była wyższa niż w przypadku Arsenalu - dodał

Brawo. Tylko Arsenal.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 19:16

@Marzag napisał: "Ale przecież w Havertz był kontuzjowany dopiero po meczu United."

I był zmiennikiem Gyo. xD

Oj Garfield wiemy, że jesteś murem za Kaiem no ale bez przesady xD

Marzag komentarzy: 46388 newsów: 109.10.2025, 19:07

@Garfield_pl napisał: "It is understood that if it weren’t for Kai Havertz’s injury, he would have started the campaign as Arsenal #9, NOT Viktor Gyökeres, who was identified as someone who needed time to bed into a new league, system & environment. [@IsaanKhan_]"
Ale przecież w Havertz był kontuzjowany dopiero po meczu United.

Furgunn komentarzy: 1227309.10.2025, 19:06

@vitold napisał: "Ten mecz z Nową Zelandią to chyba dosyć ważny, z tego co czytałem? Towarzyski tylko z nazwy?"

Nowa Zelandia będzie chciała się na nas odegrać za porażkę z 2002 roku. Mecz nie o pietruchę

szyszak komentarzy: 112709.10.2025, 19:06

@Garfield_pl napisał: "because of Viktor Gyökeres’ brute strength"
W takim razie jaką siłą dysponuje supersayan Wataru Endo?

Garfield_pl komentarzy: 4023509.10.2025, 18:49

Talks with Bukayo Saka regarding a contract extension at Arsenal are now nearing its conclusion. It is understood that there is an absolute confidence at the club that Saka will sign new terms — it’s a matter of when, NOT if. [@IsaanKhan_]

Garfield_pl komentarzy: 4023509.10.2025, 18:41

It is understood Arsenal are open to offers for Gabriel Jesus in January, with his contract expiring in the summer of 2027. The player is edging towards full fitness for the new year. [@IsaanKhan_]

Garfield_pl komentarzy: 4023509.10.2025, 18:39

Sources close to Arsenal point to how in previous seasons, opponents would stick two players on Bukayo Saka. Now, because of Viktor Gyökeres’ brute strength & ability to pull defenders out of position with direct runs, it is him that is often being doubled up on, which is helping the team more broadly. [@IsaanKhan_]

Garfield_pl komentarzy: 4023509.10.2025, 18:39

It is understood that if it weren’t for Kai Havertz’s injury, he would have started the campaign as Arsenal #9, NOT Viktor Gyökeres, who was identified as someone who needed time to bed into a new league, system & environment. [@IsaanKhan_]

Luki342 komentarzy: 300609.10.2025, 18:22

@vitold: jak wygrany to będziemy w 2 koszyku baraży i będziemy gracz pierwszy mecz u siebie ze słabszym rywalem (3 koszyk)
Jak przegramy będziemy w 3 koszyku pierwszy mecz na wyjeździe i silniejszy rywal (2koszyk)

ArsenalChampion komentarzy: 932009.10.2025, 18:01

@vitold napisał: "Ten mecz z Nową Zelandią to chyba dosyć ważny, z tego co czytałem? Towarzyski tylko z nazwy?"
Zadecyduje o tym kto zagra na mistrzostwach.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 17:24

Ten mecz z Nową Zelandią to chyba dosyć ważny, z tego co czytałem? Towarzyski tylko z nazwy?

Garfield_pl komentarzy: 4023509.10.2025, 17:19

Manchester United are in talks with Harry Maguire over new deal with existing contract due to expire in June.

Face to face meeting with his camp took place in the recent days and more will follow to discuss conditions.

MUFC happy with Maguire’s contribution + leadership.

Zasłużył xD

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 15:06

@vitold napisał: "Ale Gyo miał być gotowym produktem !!!!!!!!!!!!!!!!1111111"

Spokojnie, dajmy mu czas. Tak min. 3 lata. Wtedy obiektywnie będzie można ocenić.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 14:50

@Marcel90 napisał: "Ile można czytać o tym Parteyu, skupmy się na temacie który w ostatnim czasie ucichł. Mija kolejny tydzień od kiedy Gyo ostatni raz trafił do siatki rywali"

Ale Gyo miał być gotowym produktem !!!!!!!!!!!!!!!!1111111

Marcel90 komentarzy: 968109.10.2025, 14:34

Ile można czytać o tym Parteyu, skupmy się na temacie który w ostatnim czasie ucichł. Mija kolejny tydzień od kiedy Gyo ostatni raz trafił do siatki rywali

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 14:14

@vitold napisał: "Ej, a w ogóle Norgaard to żyje? xD"

Podobno zobaczył jakie trzeba mieć skillsy żeby grać u nas w środku pola i się zamknął w sobie :D

Tak na poważnie to pewnie go zobaczymy z Fulham. Mikel musi zacząć rotować Zubim bo ten gra praktycznie wszystko.

Duńczyk w podstawie może nie wyjdzie, ale stawiam że przy korzystnym wyniku zmieni Zubiego w drugiej połowie.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 13:31

Ej, a w ogóle Norgaard to żyje? xD

Placio komentarzy: 290909.10.2025, 13:25

Partey jednym ruchem ciała potrafił przyspieszyć całą akcje. Balans, rozegranie i granie do przodu. Popełniał błędy, bardzo dobrze je pamiętam, ale tak jak już wspomniałem, Zubi wcale się ich nie wystrzega. W każdym meczu potrafi źle przyjąć, źle zagrać, albo wdać się w drybling na połowie i ją stracić. (1-2 razy na mecz). Przy czym zgadzam sie w 100%, że Hiszpan bardziej pasuje do stylu obecnego Artety, wiecej pragmatyzmu, wiecej piłek do tyłu, podejmowanie minimalnego/małego ryzyka. Potrafi zagrać do przodu, nie neguje tego, natomiast są to różni zawodnicy. Dla mnie na chwilę obecną Partey był lepszym zawodnikiem a Zubi ma jeszcze dużo do pokazania względem Thomasa. Każdy oczywiście może oczekiwać czegoś innego/mieć inne zdanie i szanuje je.

Artetaballer komentarzy: 102109.10.2025, 13:04

@Rynkos7 napisał: "Ja w ogóle nie zgodzę się z twoim porównaniem Zubiego do Thomasa. To trochę jak porównywać gruszkę do pietruszki. W ogóle inny typ zawodnika, pełniącego inne rolę w drużynie. Thomas to był typowy defensywny pomocnik z wieloma cechami pomocnika box-2-box. Taki a la Kante. Zubimendi to regista. Zawodnik typem przypominającego Pirlo czy Jorginho a może nawet Krossa. Zubimendi bardziej pasuję do naszej drużyny względem Thomasa (tylko mając na względzie ostatni rok) ze względu na to, iż czy by się waliło i paliło to na 8 grał Rice, zawodnik który jednak w rozegraniu i kreacji jest słabszy niż Zubimendi, ale równie dobry bądź może lepszy w utrzymaniu się przy piłce a już na pewno w odbiorze. Mamy dwóch świetnie uzupełniajacych się zawodników. Gdy grał Thomas obok Rice'a to często brakowało tam kreatywności a sami mieli zbyt wiele cech wspólnych. To wyglądało tak, że Arteta miał dwóch równie świetnych piłkarzy, których ciężko było posadzić na ławce mimo, że nie do końca do siebie pasowali, a suma korzyści z tego rozwiązania w dalszym ciągu przewyższała nad wadami."
100% racji, jeśli Rice ma być naszą 8ką, to potrzebuje obok registy ala Zubi

adek504 komentarzy: 293709.10.2025, 13:02

@Nicsienieda napisał: "Mimo wszystko testowany jest też wariant Eze+Ode+Rice, co w kontekście 'betonowej' narracji z zeszłego sezonu wydaje się szaleństwem kiedy Zubi + Rice są opcją."

Myślę, że to już kwestia testowania wariantu bardzo ofensywnego gdzie Rice byłby jedynym bezpiecznikiem, a druga rzecz to pewnie taka że Zubi potrzebował oddechu i Arteta chciał mu go dać w meczu WHU, ale niestety się nie udalo

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 12:50

@Nicsienieda napisał: "Mimo wszystko testowany jest też wariant Eze+Ode+Rice, co w kontekście 'betonowej' narracji z zeszłego sezonu wydaje się szaleństwem kiedy Zubi + Rice są opcją."

Na mniej wymagającego rywala będziemy tak grać. Eze jest świetny (jak na ŚPO) w pressingu i zadaniach stricte defensywnych. Nie widać deficytu "fizycznośći" jak Eze gra w środku. To mega uniwersalny zawodnik.

Nicsienieda komentarzy: 2666 newsów: 109.10.2025, 12:39

@adek504 napisał: "Generalnie nasze możliwości kreacji urosły bardzo mocno zamieniając Parteya na Zubiego"
Mimo wszystko testowany jest też wariant Eze+Ode+Rice, co w kontekście 'betonowej' narracji z zeszłego sezonu wydaje się szaleństwem kiedy Zubi + Rice są opcją.

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 12:31

@Nicsienieda napisał: "Nieee, Zubi podejmuje mniej ryzyka. Dla mnie ostatni sezon Parteya tylko porządny, a peak miał wcześniej."

Czyli kiedy? W zeszłym sezonie po raz pierwszy przekroczył 30 występów w lidze, liczbowo też najlepszy sezon 4g/2a.

adek504 komentarzy: 293709.10.2025, 12:24

@Nicsienieda napisał: "Akurat w pomocy z Ricem bardziej zachowawczy Zubi może okazać się małym problemem w kreacji. Zobaczymy."

Akurat w kreacji Zubi bije na głowę Parteya i to jest duży upgrade, śmiem twierdzić że właśnie z takim WHU nie było by dwóch bramek które wynikały z podań Zubiego

Natomiast w meczach gdzie przeciwnik będzie podchodził wyższym pressingiem i czasem trzeba wyjść z pressingu balansem ciała to Zubi to ma mniejsze możliwości niż Partey, ale za to potrafi to zrobić podaniem, więc też bym się nie martwił

Generalnie nasze możliwości kreacji urosły bardzo mocno zamieniając Parteya na Zubiego

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 12:24

@Rynkos7 napisał: "Tak. Mi bardziej chodziło o fakt, że ja osobiście w życiu bym nie postawił tezy, że Zubimendi jest lepszy od Thomasa. Można dyskutować, który piłkarz bardziej obecnie do nas pasuje, albo który jest lepszy w rozegraniu i tutaj rzeczywiście można stawiać wyższość Zubiego nad Thomasem. Jednak Thomas ma wiele cech, w których przeważa względem Zubimendiego."

Po tym sezonie będziemy mieli odpowiedź. Jak Zubi wyląduje w oficjalnej 11stce sezonu EPL to ten temat będzie oficjalnie zamknięty. Na ten moment wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że tak będzie, ale warto się wstrzymać, ponieważ nawet nie ma półmetku rozgrywek.

Oczywiście, że Thomas ma swoje argumenty względem Zubiego, tak samo jak Merino czy Norgaard. Po prostu w finalnym rozrachunku plusów i minusów Hiszpan wychodzi lepiej. Z piłką przy nodze jest po prostu nieporównywalnie lepszy. IQ boiskowe i wizja rozegrania też jest na nie porównywalnym poziomie. Przewagi Thomasa można upatrywać w grze bez piłki i odbiorze. Technika, wizja gry, zmysł taktyczny na korzyść Hiszpana, aspekty fizyczne na korzyść Thomasa. Finalnie takich zawodników jak Thomas jest sporo, takich jak Zubi może 2-3 na świecie. Osobiście do głowy przychodzi mi tylko Vitinha i Kimmich.

Nicsienieda komentarzy: 2666 newsów: 109.10.2025, 12:17

@Be4Again napisał: "Człowieku Zubi piłkarsko zjada Thomasa."
Nieee, Zubi podejmuje mniej ryzyka. Dla mnie ostatni sezon Parteya tylko porządny, a peak miał wcześniej. Z czasem zaczął popełniać za dużo baboli, ale w głowie mam jego wcześniejsze występy. Ale jeśli nie widzisz tego, że Partey miał nad nim przewagę w wychodzeniu z pressingu to nic nie poradzę.

Zubi jest bardziej wątły i mniej polega na zastawianiu się, bardziej na podaniach i kombinacjach. Czasami trzeba zrobić różnicę dryblingiem jeśli przeciwnik dobrze kryje i tu Partey w formie ma wyraźną przewagę. Akurat w pomocy z Ricem bardziej zachowawczy Zubi może okazać się małym problemem w kreacji. Zobaczymy.

Żeby nie było, Zubi to lepsza opcja w tej chwili.

Jack_Herrer komentarzy: 6912 newsów: 19209.10.2025, 12:15

Co ja czytam dzisiaj od rana, Semenyo i Yildiz zimą u nas? No to nieźle...

alexis1908 komentarzy: 704209.10.2025, 12:02

Przecież Zubi jeszcze nawet nie miał swojego peaku zjada Parteya jeśli chodzi o czytanie gry i przewidywanie tego gdzie pójdzie piłka , jak ktoś go obwinia za faul przed polem karnym i gol życia szoboszlaia z wolnego to naprawdę … lubiłem Tomka ale on potrafił zaliczyć wiele strat w meczu które skutkowały kontrami .

Nicsienieda komentarzy: 2666 newsów: 109.10.2025, 12:01

@Be4Again napisał: "Ani razu nie dostał żadnej indywidualnej nominacji lub nagrody (nie mówię o motm za jedno spotkanie)"
To już z innych powodów ;)

Mastec30 komentarzy: 1054809.10.2025, 11:54

Trochę tutaj wychodzi rozumienie piłki a raczej jego brak jak stawia Parteya nad Zubim. To w ogóle inne światy. Wyglądamy nieporównywalnie lepiej z Zubimendim i temu się nie da zaprzeczyć. Ostatnio też widzieliśmy pierwsze od dawna bardzo dobre występy Odegaarda co też nie jest przypadkiem. xG przeciwko najniższe w Europie. Z Parteyem było ok 2 x wyższe. To są rzeczy nie widoczne golym okiem. Też nieprzypadkowo nasz najlepszy okres za Artety w 2024 był wtedy kiedy nie było Parteya.

To trochę jak zmiana Raya za Ramsdale. Na pierwszy rzut oka wydawała się absurdalna bo Ramsdale przecież był w tamtym czasie w 11 sezonu ale ile spokoju w naszym zespole wprowadziła i wrzuciła gre defensywną na wyższy poziom. Partey od roku przynajmniej a wg mnie nawet od 2 lat nie był zawodnikiem na nasz styl a nawet na nasz poziom

Rynkos7 komentarzy: 865709.10.2025, 11:47

@Be4Again:

Tak. Mi bardziej chodziło o fakt, że ja osobiście w życiu bym nie postawił tezy, że Zubimendi jest lepszy od Thomasa. Można dyskutować, który piłkarz bardziej obecnie do nas pasuje, albo który jest lepszy w rozegraniu i tutaj rzeczywiście można stawiać wyższość Zubiego nad Thomasem. Jednak Thomas ma wiele cech, w których przeważa względem Zubimendiego. Sam również pamiętam jak często wchodził do składu i robił różnicę i zawsze był przynajmniej w tym Top3 zawodników naszej drużyny. Niesamowity piłkarz moim zdaniem i zawsze można było na niego liczyć. Fakt, że był szklany i obecnie nie do końca wpasowuje się w taktykę Artety to już jak mówisz głębszy temat.

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 11:41

@Gunnerrsaurus napisał: "Partey był mega kotem, nie wiem czy oglądałeś mecze z jego udziałem, ale jeśli tak to chyba lepiej oceniać zawodnika na podstawie jego gry, a nie tworzyć jakąś kalkulację zarobków i problemów z prawem..."

Mocno prawdopodobne, że widziałem go na żywo więcej razy niż Ty, a po drugie gdzie ja mu umniejszam? Po prostu obiektywnie rzecz biorąc Thomas był dobry, ale finalnie nie na tyle na ile liczyliśmy jak go kupowaliśmy. Kontuzje wyhamowały jego rozwój i taki jest fakt. Gdybać sobie możemy w nieskończoność co by było jakby tak się nie "łamał", ale suchy fakt jest taki, że w swoim najlepszy sezonie w Arsenalu, czyli ubiegłym, nie był nawet blisko jakichkolwiek zestawień wyróżniających. Nie wiem czy by się nawet załapał do top 5 ŚPD ligi za zeszły sezon. Ani razu nie dostał żadnej indywidualnej nominacji lub nagrody (nie mówię o motm za jedno spotkanie). Po prostu Thomas był dobrym zawodnikiem, nawet naszym najlepszym ŚPD od lat, ale nic ponad. To nie był World Class player i trzeba to uczciwie przyznać. Nie był nawet blisko tego miana.

Be4Again komentarzy: 565409.10.2025, 11:34

@Rynkos7 napisał: "Ja w ogóle nie zgodzę się z twoim porównaniem Zubiego do Thomasa. To trochę jak porównywać gruszkę do pietruszki. W ogóle inny typ zawodnika, pełniącego inne rolę w drużynie. Thomas to był typowy defensywny pomocnik z wieloma cechami pomocnika box-2-box. Taki a la Kante. Zubimendi to regista. Zawodnik typem przypominającego Pirlo czy Jorginho a może nawet Krossa. Zubimendi bardziej pasuję do naszej drużyny względem Thomasa (tylko mając na względzie ostatni rok) ze względu na to, iż czy by się waliło i paliło to na 8 grał Rice, zawodnik który jednak w rozegraniu i kreacji jest słabszy niż Zubimendi, ale równie dobry bądź może lepszy w utrzymaniu się przy piłce a już na pewno w odbiorze."

Zgodzę się z Tobą, ale to już niuanse. Generalizując jeden i drugi to defensywny pomocnik i jak będziemy szli w zbędne rozdrobnienie to tak naprawdę nigdy nie znajdziemy dwóch takich samych zawodników, ponieważ w zależności do tego jaki "zestaw cech" będziemy porównywać zawsze coś będzie nie pasować.

Kiedyś ktoś powiedział, że piłka nożna to absurdalnie prosty sport, tylko eksperci go niepotrzebnie komplikują.

vitold komentarzy: 308309.10.2025, 11:27

@vitold napisał: "Z tego co widzę, to dopiero na 20 miejscu znajdziemy piłkarza spoza Barcy i Realu i jest to Iñaki Williams z pensją 11,400,00 a średnia to 2,200,459, wiec przepaść ogromna. Nie wiem czy to aktualne dane...

PS. Takich graczy się nie kupuje? 33 letni Xhaka, widzisz mnie? :D Wiadomo, to pojedyncze przypadki"


Coś te dane w kulki lecą, nieważne xd

Rynkos7 komentarzy: 865709.10.2025, 11:24

@Be4Again:

Ja w ogóle nie zgodzę się z twoim porównaniem Zubiego do Thomasa. To trochę jak porównywać gruszkę do pietruszki. W ogóle inny typ zawodnika, pełniącego inne rolę w drużynie. Thomas to był typowy defensywny pomocnik z wieloma cechami pomocnika box-2-box. Taki a la Kante. Zubimendi to regista. Zawodnik typem przypominającego Pirlo czy Jorginho a może nawet Krossa. Zubimendi bardziej pasuję do naszej drużyny względem Thomasa (tylko mając na względzie ostatni rok) ze względu na to, iż czy by się waliło i paliło to na 8 grał Rice, zawodnik który jednak w rozegraniu i kreacji jest słabszy niż Zubimendi, ale równie dobry bądź może lepszy w utrzymaniu się przy piłce a już na pewno w odbiorze. Mamy dwóch świetnie uzupełniajacych się zawodników. Gdy grał Thomas obok Rice'a to często brakowało tam kreatywności a sami mieli zbyt wiele cech wspólnych. To wyglądało tak, że Arteta miał dwóch równie świetnych piłkarzy, których ciężko było posadzić na ławce mimo, że nie do końca do siebie pasowali, a suma korzyści z tego rozwiązania w dalszym ciągu przewyższała nad wadami. Thomas obok Rice a Thomas przy Xhace i Odegaardzie w peaku to był zupełnie inny zawodnik. Topowy zawodnik na swojej pozycji. Gość potrafił samym przyjęciem piłki przejść z obrony do ataku i minąć kilku zawodników. Mimo tego ostatni rok miał świetny. Po prostu nie do końca pasuje do obecnej układanki Artety. Trochę krzywdzące dla niego są te wszystkie stwierdzenia i próby zdyskredytowania go bo przecież chłop wracał po kontuzji i z miejsca stawał się najlepszym piłkarzem w drużynie. A nie ma też co porównywać tylko tego poprzedniego sezonu bo tam wiele rzeczy nie funkcjonowało najlepiej. Saka i Odegaard grali znacznie słabiej, kontuzje na LO, impotencja w ataku itd. a Thomas jednak przez większość czasu był tym, który nie zawodził.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady