Po ćwierćfinał Ligi Mistrzów! Arsenal vs Bayer Leverkusen

Po ćwierćfinał Ligi Mistrzów! Arsenal vs Bayer Leverkusen 16.03.2026, 21:46, Patryk Bielski 420 komentarzy

Już jutro dowiemy się, czy Kanonierzy zagrają w ćwierćfinale tegorocznej Ligi Mistrzów. Po remisie 1:1 w Niemczech z Bayerem Leverkusen, sprawa awansu jest wciąż otwarta i londyńczycy muszą wznieść się na wyżyny swoich umiejętności, by nie zawieść swoich fanów.

Arsenal na fali

Podopieczni Mikela Artety są w świetnych humorach. W weekend pokonali Everton 2:0, co pozwoliło im umocnić się na pozycji lidera Premier League z dziewięciopunktową przewagą nad Manchesterem City. Teraz, grając przed własną publicznością, będą chcieli przypieczętować awans do kolejnej rundy.

Leverkusen nie odpuszcza

Die Werkself również pokazali swoją siłę, remisując 1:1 z Bayernem Monachium (Bawarczycy kończyli mecz w dziewiątkę). To dowód na to, że drużyna Kaspera Hjulmanda potrafi stawić czoła nawet najtrudniejszym rywalom.

Kluczowi zawodnicy

Dla Arsenalu kluczową postacią będzie Bukayo Saka. Choć jego forma nie jest obecnie najwyższa, to wciąż jest jednym z najważniejszych graczy Kanonierów. Jeśli uda mu się odnaleźć przestrzeń i rytm, może być decydującym czynnikiem w tym starciu.

Z kolei dla Leverkusen kluczowy będzie Christian Kofane. Napastnik sprawił wiele problemów Williamowi Salibie w pierwszym meczu i będzie chciał powtórzyć ten wyczyn na Emirates. Jeśli Leverkusen ma marzyć o zwycięstwie, Kofane musi być skuteczny.

Informacje kadrowe

Arsenal będzie musiał radzić sobie bez Jurriena Timbera, który doznał kontuzji w meczu z Evertonem. Martin Odegaard i Mikel Merino również nie zagrają. Leverkusen natomiast wystąpi w podobnym składzie jak w pierwszym meczu, choć Mark Flekken wraca do treningów, a kilku graczy pozostaje niepewnych.

Kto wyjdzie zwycięsko z tego starcia i awansuje do ćwierćfinału? Odpowiedź poznamy już we wtorek! Początek spotkania na Emirates Stadium o godzinie 21:00 czasu polskiego.

Bayer LeverkusenLiga MistrzówZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło: vavel.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 17:56

@Marzag: zgadzam się chciał tu strzelić bramkę ;) z karnego.

sebaarsenal komentarzy: 373717.03.2026, 17:54

@Damper: wydaje mi się, że jednak w poprzednim sezonie pod kątem gry i stwarzania okazji do zdobycia bramek to wyglądało to znacznie lepiej.

Gofer999 komentarzy: 1579317.03.2026, 17:52

@Marzag: Czy było, czy nie było, nie o to chodzi. Tylko wyjaśniłem błędne postrzeganie. :D:D:D:D

sebaarsenal komentarzy: 373717.03.2026, 17:50

@Marzag: takich sytuacji na mecz w przypadku Zubiego są dziesiątki. No i zazwyczaj nie są to sytuacje, kiedy trzeba uspokoić grę a wręcz przeciwnie, kiedy trzeba szukać okazji do stwarzania okazji i strzelania bramek. Gość nam bardzo hamuje grę a z perspektywy meczu na żywo- byłem na Leverkusen widać to jeszcze bardziej. Gość nie analizuje w ogóle przestrzeni a jego jedyną myślą, kiedy idzie do niego piłka to zagrać bezpiecznie, a i nawet to w kilku przypadkach nie wyszło.

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 17:50

@Gofer999 napisał: "Nie bardzo. Wymuszenie faulu to tak jak napisałeś "jest wtedy gdy zawodnik umyślnie się przewraca", symulowanie występuje kiedy zawodnik udaje, że boli mocnej niż w rzeczywistości. :D:D:D"
W żadnym z tych wypadków tak nie było. @alexis1908 napisał: "no też poczuł lekki kontakt i się wywalił bo chciał karnego tak uważam od początku i po obejrzeniu powtórek mógł się utrzymać na nogach nie musiał się kłaść. Co nie zmienia faktu że uważam że zdrowy Havertz będzie kluczowy na końcówkę sezonu."
To czy chciał czy nie to już twoja projekcja, on tu pewnie chciał gola strzelić, ale był faulowany. A kłaść się nie musiał, ale po tym jak został nadepnięty i pchnięty to już nie miał wyboru. Gdyby Keane go nie pchnął to by się nie "położył" ale jest jak jest.

A z United wtedy też nie nurkował, po prostu sędzia po tym gdy w tłoku Havertz przy walce o piłkę się przewrócił wskazał na 11tkę.

adek504 komentarzy: 425017.03.2026, 17:48

@alexis1908 napisał: "no też poczuł lekki kontakt i się wywalił bo chciał karnego tak uważam od początku i po obejrzeniu powtórek mógł się utrzymać na nogach nie musiał się kłaść. Co nie zmienia faktu że uważam że zdrowy Havertz będzie kluczowy na końcówkę sezonu."

Lekki kontakt? Jak ty chcesz żeby zawodnik po nadepnięcie na Achillesa się utrzymał na nogach?

Gofer999 komentarzy: 1579317.03.2026, 17:46

@Marzag napisał: "Symulka jest wtedy gdy zawodnik umyślnie się przewraca by wymusić faul, a nie wtedy gdy przewraca się w wyniku kontaktu z przeciwnikiem."

Nie bardzo. Wymuszenie faulu to tak jak napisałeś "jest wtedy gdy zawodnik umyślnie się przewraca", symulowanie występuje kiedy zawodnik udaje, że boli mocnej niż w rzeczywistości. :D:D:D

Damper komentarzy: 487517.03.2026, 17:46

@sebaarsenal: A to nie jest przypadkiem tak, że narzekanie na styl i na grę były już przez niemalże cały poprzedni sezon, jak Zubimendiego jeszcze nie było w klubie?

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 17:45

@Marzag: no też poczuł lekki kontakt i się wywalił bo chciał karnego tak uważam od początku i po obejrzeniu powtórek mógł się utrzymać na nogach nie musiał się kłaść. Co nie zmienia faktu że uważam że zdrowy Havertz będzie kluczowy na końcówkę sezonu.

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 17:45

@sebaarsenal napisał: "https://x.com/gravitygunner14/status/2033679301170630911?s=46"
Bez kontekstu ten filmik aż tak wiele nie mówi, to czasem mogły być momenty, gdzie przykładowo potrzebowaliśmy uspokoić grę albo drużyna jest po kilku powrotach do defensywy.

Ale napewno dużo da gdy się zawodnicy lepiej poznają i będą mieć więcej zaufania do siebie nawzajem przy takich sytuacjach.

sebaarsenal komentarzy: 373717.03.2026, 17:29

https://x.com/gravitygunner14/status/2033679301170630911?s=46
Idealny filmik przedstawiający, dlaczego nasza gra wygląda jak wygląda. Na pierwszym planie- Zubimendi oczywiście :) Dla mnie ten zawodnik to jeden z głównych powodów, dlaczego jakość gry tak mocno spadła. Myśleliśmy, że to Ode jest hamulcowym, ale Zubimendim to jest zaciągnięty ręczny.

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 17:20

@alexis1908 napisał: "nie jestem uprzedzony tylko stwierdzam fakty że Kai się lubi wywalić i zasymulowac w pucharze Anglii w tamtym sezonie z United tak samo glebę zaliczył ale tam ślepy sędzia zobaczył karnego którego nie było to pierwsze z brzegu"
Ty mu tu nie zarzucałeś "wywrócił się" tylko napisałeś "Havertz musi przestać z tymi durnymi symulkamj zostało mu to z czasów Chelsea".

Symulka jest wtedy gdy zawodnik umyślnie się przewraca by wymusić faul, a nie wtedy gdy przewraca się w wyniku kontaktu z przeciwnikiem.

zbysiufan komentarzy: 4717.03.2026, 17:07

Najważniejsze to szybko strzelić bramkę ,bo wtedy można uspokoić grę. Najlepiej 2-0 w pierwszej połowie. Później dobra obrona i mecz jest wygrany .

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 16:47

Dzisiaj pewny awans gole Kaia Gyo i wreszcie dobry mecz Saki ;)

Dziadyga komentarzy: 1220817.03.2026, 16:44

@arsenallord napisał: "Mam złe przeczucie od rana, że coś odwalimy złego"
nimbus_pronos przewidział wygrana,więc pewka,bo prawie nigdy się nie myli :D

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 16:42

@adek504: no właśnie nie wiem jak to jest z tą rejestracją w LM dlatego się was pytam :D

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 16:41

@Marzag: nie jestem uprzedzony tylko stwierdzam fakty że Kai się lubi wywalić i zasymulowac w pucharze Anglii w tamtym sezonie z United tak samo glebę zaliczył ale tam ślepy sędzia zobaczył karnego którego nie było to pierwsze z brzegu. I też często go powietrze wywraca nie tak często jak Gyokeresa ale masa jest takich sytuacji.

bobslej22 komentarzy: 1054017.03.2026, 16:04

@krzykus1990 napisał: "Theo Walcott:
„Jeśli nie potrafisz się przed tym bronić (stałymi fragmentami gry), to jest to twój problem. Arsenal wychodzi na boisko, żeby wykonać swoją pracę i w tym momencie robi to lepiej niż ktokolwiek inny. Na tym etapie sezonu liczą się wyniki i, szczerze mówiąc, nikt tak naprawdę nie będzie pamiętał, jak grałeś — zwłaszcza jeśli na końcu sezonu twoja nazwa znajdzie się na trofeum Premier League.”"


Dokładnie , ja nie pamiętam jak grał Liverpool w zeszłym sezonie ani Citi w poprzednich. Niestety znajdą się tacy eksperci od estetyki piłki jak Rudy z United np. Gwarantuję wam wszystkim że nikt z nich jak będziemy już mieli tego mistrza nic złego nie powie. Każdy będzie doceniał . Psy zawsze będą szczekały w trakcie a po zdobyciu będzie cisza. Więc Arsenal proszę nie spieroll tego.

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 16:02

@Nicsienieda napisał: "W tym śmiesznym programie SkySports, gdzie Dermot Gallagher ocenia kontrowersyjne decyzje, nawet on stwierdził że tam był karny. To była sytuacja 100% karny, bez dyskusji. Po prostu geniusze na VARze, z milionem ekran, nie sprawdzali kontaktu ze stopą, tylko na górze."
No ale będzie inny sędzia i powie "nie wystarczający kontakt". Ja też bym tam karnego gwizdnął.

Nicsienieda komentarzy: 3100 newsów: 117.03.2026, 16:00

@Marzag napisał: "Karny na Havertzie nie był ewidentny, jeden sędzia to gwizdnie inny nie."
W tym śmiesznym programie SkySports, gdzie Dermot Gallagher ocenia kontrowersyjne decyzje, nawet on stwierdził że tam był karny. To była sytuacja 100% karny, bez dyskusji. Po prostu geniusze na VARze, z milionem ekran, nie sprawdzali kontaktu ze stopą, tylko na górze.

Thoneick komentarzy: 256717.03.2026, 15:57

@adek504 napisał: "A to nie jest tak że młodzi wychowankowie są na jakiejś liście B i po prostu może z nich korzystać trener?

Myślę że Dowman będzie na ławce dzisiaj"

Coś kojarzę ze wychowanków nie trzeba rejestrować

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 15:55

@alexis1908 napisał: "ok wytnij słowo ewidentny i nie wiele to zmienia, mógł się utrzymać na nogach wolał się położyć, piszesz że Gyokeres jest miękki czy jak to tam ująłeś i sędziowie nie gwizdaja, a Kai lubi sobie zasymulować i też nie chętnie mu gwizdaja."
Wątpię żeby w tej sytuacji mógł się utrzymać na nogach, być może jakby jego celem było głównie utrzymanie się na nogach, być może by mógł się podeprzeć na rękach i próbować się wyprostowac ale z piłką już nic nie mógł zrobić. Tu mu Keane tym jednoczesnym nadepnięciem i pchnięciem uniemożliwił utrzymanie równowagi raczej.

Ty od razu momentalnie w tym momencie okrzyknąłeś Havertza nurkiem, gdybyś nie był uprzedzony to byś poczekał na powtórkę.

monterpg12345 komentarzy: 33617.03.2026, 15:54

Zauważyliście jak słabo i panicznie bronimy różne od pewnego czasu? Szczególnie te dochodzące. Pasowało bym nad tym popracować

adek504 komentarzy: 425017.03.2026, 15:45

@alexis1908 napisał: "Dowman jest zgłoszony do LM ?"

A to nie jest tak że młodzi wychowankowie są na jakiejś liście B i po prostu może z nich korzystać trener?

Myślę że Dowman będzie na ławce dzisiaj

krzykus1990 komentarzy: 728617.03.2026, 15:40

Theo Walcott:
„Jeśli nie potrafisz się przed tym bronić (stałymi fragmentami gry), to jest to twój problem. Arsenal wychodzi na boisko, żeby wykonać swoją pracę i w tym momencie robi to lepiej niż ktokolwiek inny. Na tym etapie sezonu liczą się wyniki i, szczerze mówiąc, nikt tak naprawdę nie będzie pamiętał, jak grałeś — zwłaszcza jeśli na końcu sezonu twoja nazwa znajdzie się na trofeum Premier League.”

pablofan komentarzy: 729417.03.2026, 15:40

@alexis1908: wydaje mi się, że nie musi być zgłoszony. Kwestia wolnego slota na zawodnika

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 15:37

Dowman jest zgłoszony do LM ?

krzykus1990 komentarzy: 728617.03.2026, 15:37

Roy Keane:
„Wszyscy widzimy, jak Arsenal rywalizuje na wszystkich frontach i prawdopodobnie zdobędzie w tym sezonie 2–3 trofea. To jest drużyna, która naprawdę o coś walczy — szacunek dla nich. Tego właśnie oczekiwałem od Manchester United, a tymczasem oni nie potrafią wygrać meczu od dwóch tygodni.”

To chyba cytat jeszcze przed meczem United z AV

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 15:21

Niechętnie *

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 15:19

@Marzag: ok wytnij słowo ewidentny i nie wiele to zmienia, mógł się utrzymać na nogach wolał się położyć, piszesz że Gyokeres jest miękki czy jak to tam ująłeś i sędziowie nie gwizdaja, a Kai lubi sobie zasymulować i też nie chętnie mu gwizdaja.

vitold komentarzy: 545017.03.2026, 15:17

Leve czy Everton bardzo próbowali walić z dystansu, Everton miał pecha

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 15:02

@alexis1908 napisał: "gdzie napisałem nie prawdę ?"

o tu:
@alexis1908 napisał: "Havertz lekko dotkniety w nogę pada jak rażony piorunem a mógł się utrzymać na nogach.
Marzag-Karny ewidentny"

Kaczaza komentarzy: 790817.03.2026, 15:01

@arsenallord: mam to samo. Oni są trudnym przeciwnikiem, biegają i podaą do przodu.

Marzag komentarzy: 49647 newsów: 117.03.2026, 15:01

@arsenallord napisał: "Mam złe przeczucie od rana, że coś odwalimy złego"
Tak może być, tak dowalimy niemcom że im się 1945 przypomni.

arsenallord komentarzy: 33547 newsów: 11717.03.2026, 14:59

Mam złe przeczucie od rana, że coś odwalimy złego

monterpg12345 komentarzy: 33617.03.2026, 14:53

Nie potrafie sobie wyobrazić, że dziś odpadniy

alexis1908 komentarzy: 959417.03.2026, 14:53

@Matelko: byle bez dogrywek

pLYTEK komentarzy: 431917.03.2026, 14:25

Na ticket exchange kilkadziesiąt biletów aktualnie można jeszcze dorwać na dzisiejszy mecz. Przy meczach ligowych w weekend nie do pomyślenia.

Matelko komentarzy: 452717.03.2026, 14:22

Dzisiaj wykonać zadanie, wygrać 2:0 i porządnie przygotować się na mecz z Man City.

vitold komentarzy: 545017.03.2026, 14:21

@DyktatorArsene: No i nie podobasz mi się. Ludzie nie lubią czystej brudnej prawdy

DyktatorArsene komentarzy: 367117.03.2026, 14:16

Wyskrobalem cos by dopelnienic moje poprzednie komentarze :

Arteta pragmatyzmem swoim poswieca po prostu nasza cala ofensywe. Tak jestesmy nastawieni, ze byle kto byle jak wcisnac bramke i dziekujemy. Nie jest latwo na pewno grac w ataku Arsenalu w tym sezonie, z reszta nie bez powodu nie sciagalismy wczesniej zadnego typowego napastnika a juz troche u nas Arteta urzeduje. A w dodatku goscia z innej ligi, nowa druzyna i gral od poczatku 90 min w kazdym meczu bo nie bylo zmiennikow, nie mowiac o braku okresu przygotowawczego (ale to się nie liczy bo tylko brak okresu przygotowawczego Isaka powinien się liczyc co nie)?. Goscia, ktory przede wszystkim umie uderzyc na bramke i wychodzi do prostopadlych pilek a Arteta zmienia go w maszyne pressingowa - w dalszym ciagu najlepszy w lidze pod tym wzgledem? i nie dostaje podan prostopadlych bo :
a) nie chcemy sie nadziac na kontre przeciwnika, wiec lepiej zagrac do boku
b) jeden ofensywny pomocnik to albo za malo albo po prostu Eze tez jest nowy i dociera sie z druzyna,
c) Havertz/Ode/Saka czyli ci, na których opieraliśmy ofensywe w poprzednich sezonach zanotowali w porownaniu do poprzednich lat to na prawde marginalny wkład w druzyne do tej pory a dalej jestesmy gdzie jestesmy na wszytkich frontach. Pierwszy dopiero wrocil (oby mu zdrowie dopisalo do końca sezonu), drugi co chwile wypada i jest cieniem wlasnego siebie, trzeci bez formy i nie potrafi sie zgrac z reszta druzyny gdy nie ma w okol siebie Havertza, Ode, White'a z poprzednich sezonow. Liczby jakies ma, wiadomo - wrzutki, wstrzelenia pilek ale eye-test tego gracza nic dobrego nie pokazuje, gosc z takim kontraktem powinien sie szybciej zgrywac z nowymi partnerami. Wrocil Havertz, moze i Saka sie odkorkuje na koniec sezonu, oby.
d) poprawka - czasami i dostawal podania prostopadle ale jesli juz to od obroncow lub Trossarda, na cala reszte to nie mial zbytnio co liczyc. Dlatego czekam az zagraja z Havertzem razem w jakims meczu od poczatku.

Na wszystko trzeba czasu, ilu to zawodnikow przyszlo tutaj i zaczelo dopiero grac swoje dopiero od 2 sezonu chyba nie trzeba wspominac, ze Arteta i jego miliony zalozen taktycznych to nie jest jakas bulka z maslem a dodatkowo jak widac, nie przestawiamy sie specjalnie dla Gyokeresa tylko kazemy mu sie przestawic na nasze granie. Pracy dla zespolu odmowic mu nie mozna, a to, ze czasami odskoczy pilka czy cos? Bitch please, druzyna tak czesto hamujaca w ofensywie byle by nie odslonic tylow nie pomoglaby nikomu na tej pozycji, szczegolnie w nowej lidze gdzie przy takim naszym wcześniejszym graniu do boku gdzie napastnika wykorzystywaliśmy tylko do walki z obrońcami. A i tak jego gra czy jakies tam proby klepek z lewa strona czy odegrania wyglądają często obiecująco wiec i tak się poprawil w tym aspekcie sporo.

pablofan komentarzy: 729417.03.2026, 14:13

@bizooon: dokładnie. Ławka to ich miejsce.

SunTzu komentarzy: 104517.03.2026, 14:12

Płaczek Hurzeler i cała ferajna od negowania Arsenalu właśnie dostała dodatkowe paliwo.

https://www.bbc.co.uk/sport/football/articles/cn4gk591qkyo?utm_source=livescore&utm_medium=referral&utm_campaign=foryou

vitold komentarzy: 545017.03.2026, 14:10

Bardzo Was lubie (Havertza tez!!!!!!!!!!!!!!!) i lubie dyskutować z Wami.

Może 4 puchary na zgode? :P

vitold komentarzy: 545017.03.2026, 14:08

Czekam na przelew ale teraz w zł .

DyktatorArsene komentarzy: 367117.03.2026, 14:07

@Be4Again:
Tak, taktyka nie pomaga. A Kaia wszystkie atrybuty mowia nam, ze najlepszy bedzie za napastnikiem tak jak za czasow Leverkusen i tak docelowo powinien grac. Chyba, ze ma sie Salaha i Mane w prime po bokach i gra sie szybki futbol jak Liverpool. No ale to nie my, nie nasza druzyna i nie nasz Saka z przed 2 lat.

bizooon komentarzy: 898317.03.2026, 14:06

Nikt nie neguje tego co Martinelli i Gyokeres zrobii z Evertonem. Chwała im za to. Ten występ to potwierdzenie że obaj się lepiej czują w końcówkach meczów i tam powinni dostawać szanse

Ups147 komentarzy: 470117.03.2026, 14:04

@adek504 napisał: "Reasumując, obrona Gyokeresa kluczowa, w akcji ofensywnej zero intecji w tym zagraniu"

Amen.

bizooon komentarzy: 898317.03.2026, 14:04

@mistrzu973 napisał: "czy zabetonuje środek Zubimendi-Rice i będzie męczenie buły."
Raczej ta opcja niestety

adek504 komentarzy: 425017.03.2026, 14:03

@vitold napisał: "dlatego główka Gyokeresa była kluczowa, bo równie dobrze nie musiał skręcać głową w prawo tylko wyrzucić ją za stadion przed siebie."

Obejrzyj sobie ta akcje jeszcze xd
Przeciez Ty sam robisz krzywdę temu Gyokeresowi, chlop zagral bardzo dobra interwencje obronna, ale wybijał ta pilke na oslep, ta piłka nawet nie wyleciała z obrębu pola karnego, wiec była duża szansa ze to nie nasz zawodnik ja przejmie tylko przeciwnika

Reasumując, obrona Gyokeresa kluczowa, w akcji ofensywnej zero intecji w tym zagraniu

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady