Podróż na Elland Road: Czy Kanonierzy przełamią impas?

Podróż na Elland Road: Czy Kanonierzy przełamią impas? 30.01.2026, 09:27, Patryk Bielski 189 komentarzy

Arsenal jedzie na Elland Road z mieszanką presji i szansy. Trzy mecze Premier League bez zwycięstwa sprawiły, że walka o tytuł nabrała rumieńców, a nastroje wokół drużyny Mikela Artety stały się bardziej napięte, zwłaszcza po rozczarowującej porażce z Manchesterem United. Przewaga na szczycie tabeli stopniała do czterech punktów, a choć mecz z Leeds poprzedza starcia Manchesteru City i Aston Villi, to chwilowy oddech będzie możliwy tylko wtedy, gdy Arsenal zrobi swoje w Yorkshire.

Leeds nie jest jednak łatwym przeciwnikiem. Zespół Daniela Farke'a nabrał rozpędu i pewności siebie, przegrywając tylko raz w ostatnich 11 spotkaniach we wszystkich rozgrywkach. W tej serii znalazło się miejsce na imponujące zwycięstwo nad Chelsea oraz dwa remisy z Liverpoolem, co potwierdza, że Elland Road to trudny teren do zdobycia.

Forma obu drużyn przed starciem

Leeds przybywa z pewnością siebie opartą na strukturze i energii. Farke stworzył zespół, który jest zorganizowany, ale nie sztywny, potrafiący naciskać, gdy sytuacja tego wymaga, i wystarczająco kompaktowy, by frustrować drużyny chcące dominować posiadanie piłki. Remis z Evertonem w tym tygodniu był kolejnym przykładem ich odporności, choć okupionym nowymi urazami.

Z kolei Arsenal w ostatnich meczach ligowych nie prezentował tej płynności, która charakteryzowała ich na początku sezonu. Brak goli z gry w tych trzech meczach bez zwycięstwa budzi niepokój, zwłaszcza dla drużyny, która szczyci się grą pozycyjną i kontrolowanymi sekwencjami ataku. Jednak występ w Lidze Mistrzów pokazał, że zespół Artety potrafi wykrzesać z siebie iskrę, by powrócić do życia w rozgrywkach ligowych.

Skład i wybory personalne na Elland Road

Leeds prawdopodobnie będzie musiało sobie radzić bez Dana Jamesa i Jaki Bijola, a występ Gabriela Gudmundssona pozostaje niepewny po opuszczeniu poniedziałkowego remisu. Facundo Buonanotte ma szansę na debiut przed własną publicznością po występie jako rezerwowy przeciwko Evertonowi, co daje Farke'owi kolejną kreatywną opcję.

W Arsenalu Arteta liczy na powrót Williama Saliby i Jurriena Timbera po tym, jak obaj opuścili zwycięstwo 3-2 nad Kairatem z powodu drobnych urazów. David Raya, Gabriel, Bukayo Saka, Martin Zubimendi i Leandro Trossard odpoczywali w środku tygodnia i powinni wrócić do podstawowego składu.

W ataku Arteta ma dylemat. Kai Havertz błysnął w Europie, a Viktor Gyokeres zdobył bramkę w tym meczu. Jak Arteta zbalansuje formę, kondycję i taktyczne dopasowanie, będzie miało kluczowe znaczenie dla podejścia Arsenalu, zwłaszcza przeciwko Leeds, które lubi zakłócać budowę akcji i wymuszać pośpieszne decyzje.

Prognoza i znaczenie dla wyścigu o tytuł

Poza Premier League Arsenal wyglądał swobodniej i bardziej zdecydowanie. W lidze ostatnie wyniki przyniosły presję i poczucie, że każdy moment ma teraz dodatkową wagę. Elland Road tylko zwiększy tę napiętą atmosferę, a Leeds będzie chciało zamienić energię w impet i utrudnić życie drużynie walczącej o tytuł.

Forma Leeds na własnym boisku sugeruje, że będą walczyć o każdy centymetr boiska, naciskając wysoko w niektórych momentach i cofając się do zdyscyplinowanych linii, gdy zajdzie taka potrzeba. Arsenal jednak ma głębię i jakość, by stawić czoła tym wyzwaniom, zwłaszcza jeśli powracający zawodnicy przyniosą kontrolę i spokój.

To spotkanie wydaje się być takim, gdzie wytrwałość liczy się równie mocno jak styl. Leeds będzie liczyć na wymuszanie błędów i wykorzystanie wsparcia kibiców. Arsenal natomiast postawi na znalezienie rozwiązań i wywalczenie wyniku, który ustabilizuje ich pozycję w walce o mistrzostwo.

Przewidywany wynik: Leeds 1-3 Arsenal
Data i godzina: 31.01.2026, 16:00

Leeds UnitedMikel ArtetaZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło: eplindex.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1234następna
aikon90 komentarzy: 68330.01.2026, 21:29

@kamo99111: @kamo99111 napisał: "Też trzymam kciuki żeby drużyna zdobyła mistrzostwo ;-) Nikt się nie zgotuje. Będę najszczęśliwszym człowiekiem na świecie jak zdobędą tytuł. Na pewno też nie będę nic mówił, że słaby mistrz bo graliśmy pragmatycznie. Jeżeli taka gra przynosi efekty w postaci trofeów to luz. Nic do tego nie mam. United Fergusona też tak zdobywało mistrzostwa i nikt nie pisze, że to było słabe United. Tylko właśnie to jest klucz - taka gra powinna przynosić trofea."

chłop kilka dni wcześniej:

@kamo99111 napisał: "Powiem, krótko i po żołniersku:

ARTETA WYPIERDALAJ!!!

Zrobiłeś z tego klubu najnudniej grajacy klub na świecie! Brawo! Gratulacje!

Miliard wydany i jedynie co z tego mamy to mistrza statystyk."


Ciekawe co ci się jutro wylosuje?

piter1908 komentarzy: 599830.01.2026, 21:28

Największa wartość Artety to to, że przywrócił stabilizację w tym klubie, w dodatku na poziomie którym Wenger nas trzymał tylko na początku. Przywrócenie LM i zakotwiczenie się w 3 klubów PL to wszystko jego zasługa. W dodatku rozwijamy się jako klub, dokładamy różne rozwiązania, piłkarze przychodzą do nas właśnie dlatego że on ich przekonał. Jesteśmy obecnie 3 drużyna w Europie i 2 w PL ( wg wielu statystyk 1 :)
Jaki jest logiczny powód by zmienić trenera? Styl gry? Na pewno nie w LM. Owszem w PL można się doczepić do tego jak męczymy bułę i podajemy w poprzek boiska ale to głównie wynika że stylu zespołów które grają przeciw nam. Ja osobiście szanuje taką stabilizację jaką mamy za Artety i to że walczymy co roku o tytuł i wróciliśmy do LM nie tylko po to by tam być ale również by walczyć tam o najwyższe cele. Niektore zespoły zdobywały w tym czasie pojedyncze tytuły ale za chwilę wypadały spoza top 6 i długi mają problem by wrócić.

Dzisiaj nawet Guardiola, Enrique czy Flick nie są w stanie wygrywać wszystkiego grając ładną dla oka piłkę.

Jesteśmy w świetnym momencie jako zespół ale dzisiaj świat tak wygląda że ludzie bardzo szybko chcą dużo więcej. Nie możesz pozwolić sobie na jakąkolwiek wpadkę bo zaraz jesteś mieszany z błotem.

Na pewno sezon nie jest idealny ale patrząc na to ile kontuzji mieliśmy i gdzie jesteśmy to naprawdę trzeba by być idiotą jako zarząd AFC by choć pomyśleć o zwolnieniu trenera. Na szczęście tam są nieco mniej emocjonalni ludzie, inaczej byśmy ,mięśniaki trenera co tydzień.

Za Wengera nasze marzenia prsykaly w marcu, z Arteta walczymy nieco dłużej, mam nadzieję że w końcu postawimy kropkę nad i. Zamierzam ich wspierać i kibicować im do końca sezonu, później będę ich rozliczał i zastanawiał się co doprowadziło do takiego a nie innego miejsca.

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 21:26

@kamo99111 napisał: "Nawet bym rzekł, że mamy drobny regres pod względem widowiskowej gry. Jeżeli to nie da trofeów no to będzie ogólnie regres."
Nie nazwałbym tego regresem, a prędzej właśnie pragmatyzmem i próbą wygrania w ten sposób, po prostu, bo poprzednie sposoby zawiodły, a wszyscy w klubie na pewno chcieliby już dowieźć sezon z takimi pozycjami w tabeli PL i LM. A może celujemy z formą na tą najważniejsza część sezonu i będzie handbreak off na pełnej;)

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 21:23

@alexis1908 napisał: "no ale to było rozłożone na kilka okienek Ozil i Auba to chyba były nasze rekordy i w sumie obaj oddali Laca swoje też zrobił. Generalnie to uważam ze papcio więcej by wygrał jakby mógł rywalizować na równych warunkach finansowych."
Przecież teraz też nie płacimy całej kwoty jednorazowo za zawodników;) tak, też zgadzam się że gdyby wtedy miał porównywalne sianko, mógłby więcej wygrać, ale tego się już nie dowiemy

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 21:22

@kamo99111 napisał: "Co do ładnej gry - przecież pisałem w jakimś komentarzu, że pptrafilismy ładnie grać. Ale teraz to się zmienia o 180*. I boli mnie to, że ta pragmatyczność niekoniecznie zapewni nam trofea. Jeżeli ma nie być trofeów to ja wolę tę drużynę z sezonu 23/24 właśnie, która zapewniała niezłe widowiska, a mecze oglądało się z zaparttm tchem."
Czy nam da trofea to zobaczymy na koniec sezonu, bo cel mają jasny, natomiast nie udało się piękną grą, próbują pragmatyczną, ale nie oznacza to, że nie wrócimy już nigdy do tej ładnej i dzięki niej zdobędziemy trofea;) @kamo99111 napisał: "Generalnie zgodze się, że zrobił dobrą robotę bo wyciągnął klub z bagna. Ale trzeba też pamiętać, że to zaczęło się dziać po inwestycjach - od Parteya. Wcześniej jak dostawał Willianów itp też za bardzo nie mógł wskoczyć na wyższy lvl z zespołem. Dlatego moim zdaniem chronologia jest taka, że najpierw kasa potem sukcesy. Aczkolwiek tak - przyznaję, że zrobił dobrą robotę gdyż zawsze mógł ściągnąć flopy ;-) a jednak bądź co bądź trafił z wieloma zawodnikami (oczywiście nie obyło się bez wtop jak z Vieirą czy Lokongą)."
Zrobił przebudowę drużyny totalną, a klub dał na to pieniądze, bo zaufał, więc zadaniem Artety było to zaufanie potwierdzić, co zrobił i robi nadal.

To nie jest też tak, że Arteta miał swobodę w robieniu transferów, o czym niejednokrotnie było pisane przez związanych z klubem dziennikarzy, ale miał zawsze duży wpływ, a pewnie dlatego, że zarząd mu ufa i odwrotnie.

Co do tej kasy, to czy to papcio, czy Emery, czy Arteta, to tak jak pisałem, każdy dostał już całkiem niemałe fundusze w tamtym czasie, ale jakby nie patrzeć, to Arteta dostał za zadanie posprzątanie po Emerym i ciut po Wengerze, a klub wyciągnął wnioski i dał na to środki na początku, no bo jak inaczej można było to zrobić. Różnica taka np. że to samo próbują robić kury, smerfy, czy muły, ale nie do końca im to wychodzi, więc tu klub razem z managerem bardzo dobrze przeszli przez transformację, a ostatnie 3 lata, ta inwestycja się wraca, i klub robi progres ;) i uwierz, są tu osoby, które jestem pewien, ciężko przeżyją jeśli wygramy PL , a jakby tak jeszcze dorzucić choćby CC to będzie długa terapia ich czekać ;)

Damper komentarzy: 465830.01.2026, 21:19

@kamo99111 napisał: "@Damper napisał: "Taa. Griezmana to akurat ściągał Jose Luis Caminero."

Griezmanna ściągał Berta w 2014 roku z Realu Sociedad ;-)"


To, że był w strukturach klubu nie oznacza, że go ściągnął. To tak jakby powiedzieć, że Edu ściągnął Nicolasa Pepe.

kamo99111 komentarzy: 929730.01.2026, 21:18

@kamo99111 napisał: "Generalnie zgodze się, że zrobił dobrą robotę bo wyciągnął klub z bagna."

Tu zabrakło drugiej części...

Oczywiście, wyciągnął klub z bagna ale trzeba pamiętać, że teraz się zaciął. Nawet bym rzekł, że mamy drobny regres pod względem widowiskowej gry. Jeżeli to nie da trofeów no to będzie ogólnie regres.

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 21:16

@Marzag: chyba ostrzeżenie powinno być co ?

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 21:15

@Garfield_pl: no ale to było rozłożone na kilka okienek Ozil i Auba to chyba były nasze rekordy i w sumie obaj oddali Laca swoje też zrobił. Generalnie to uważam ze papcio więcej by wygrał jakby mógł rywalizować na równych warunkach finansowych.

kamo99111 komentarzy: 929730.01.2026, 21:07

@Damper napisał: "Taa. Griezmana to akurat ściągał Jose Luis Caminero."

Griezmanna ściągał Berta w 2014 roku z Realu Sociedad ;-) @Garfield_pl napisał: "Trzeba zatem pamiętać, że te pieniądze na wsparcie dostał, bo dobrą robotę robi i dzięki temu klub zarabia i stać go na takie wydatki;)"

Generalnie zgodze się, że zrobił dobrą robotę bo wyciągnął klub z bagna. Ale trzeba też pamiętać, że to zaczęło się dziać po inwestycjach - od Parteya. Wcześniej jak dostawał Willianów itp też za bardzo nie mógł wskoczyć na wyższy lvl z zespołem. Dlatego moim zdaniem chronologia jest taka, że najpierw kasa potem sukcesy. Aczkolwiek tak - przyznaję, że zrobił dobrą robotę gdyż zawsze mógł ściągnąć flopy ;-) a jednak bądź co bądź trafił z wieloma zawodnikami (oczywiście nie obyło się bez wtop jak z Vieirą czy Lokongą). @Garfield_pl napisał: "papcio kasę też dostawał pod koniec, Emery też mało na tamte czasy nie dostał, tyle, że papcio nie wydawał tego na osłabione pozycje, i niestety wypadliśmy z top 4, a pod Emerym po chwilowej serii dobrej, potem drużyna zaczęła spadać, ot taka subtelna różnica;)"

O Emerym to już było wałkowane milion razy - nie on wydawał tę kasę tylko Sanllehi z Svenem ;-) On chciał Zahę, Ci mu ściągnęli Pepe itd. Generalnie to trochę jak teraz Arteta ma z Gyoko. Wyobraź sobie, że teraz Berta zacznie ściągać zawodnikow "po swojemu"... Myślę, że długo Arteta nie utrzymałby takiego zespołu. ;-)

Co do Wengera też przy końcu chyba nie miał już pełnen władzy bo Gazidis mu np. Welbecka ściągnął. Nie pamiętam jak było z Aubą. I fakt jest taki, że Wenger na końcu to już miał chyba jakież zaczątki demencji. W swoim prime musiał lepić , gówna. Więc moim zdaniem porównanie słabe. Dla mnie póki co Wenger Prime >>>>>> Arteta. Gdyby Wenger w latach 2006-2015 miał więcej wsparcia finansowego to myślę, że nie rozmawialibyśmy dziisaj o wyciąganiu klubu z szamba ;-) @Garfield_pl napisał: "generalnie mnie bawi to gadanie o zwalnianiu, gdy nie ma ku temu powodów, a najwięcej do gadania mają potem Ci co 90% sezonu przesiedzieli w norkach, i po jakiejś wpadce wjeżdżają na białym koniu, bez konkretnych w zasadzie propozycji zmian ;) tym bardziej trzymam kciuki za to żeby drużyna zdobyła to mistrzostwo, bo przecież te osoby się zgotują totalnie ;) oczywiście będą wtedy płakać że słaby mistrz, bo nie grał porywająco, ale jak graliśmy tak, to mistrza nie było, i w sumie nie dziwi mnie, że próbują bardziej pragmatycznie go zdobyć, natomiast bzdura jest że pod Arteta nie umiemy grać ładnej piłki, bo dobrze taka już widzieliśmy w 23/24 ;)"

Też trzymam kciuki żeby drużyna zdobyła mistrzostwo ;-) Nikt się nie zgotuje. Będę najszczęśliwszym człowiekiem na świecie jak zdobędą tytuł. Na pewno też nie będę nic mówił, że słaby mistrz bo graliśmy pragmatycznie. Jeżeli taka gra przynosi efekty w postaci trofeów to luz. Nic do tego nie mam. United Fergusona też tak zdobywało mistrzostwa i nikt nie pisze, że to było słabe United. Tylko właśnie to jest klucz - taka gra powinna przynosić trofea. Bo jak nie to nie dość, że zespół jest słaby do oglądania to jeszcze nie przynosi to efektów.

Co do ładnej gry - przecież pisałem w jakimś komentarzu, że pptrafilismy ładnie grać. Ale teraz to się zmienia o 180*. I boli mnie to, że ta pragmatyczność niekoniecznie zapewni nam trofea. Jeżeli ma nie być trofeów to ja wolę tę drużynę z sezonu 23/24 właśnie, która zapewniała niezłe widowiska, a mecze oglądało się z zaparttm tchem.

Marzag komentarzy: 48581 newsów: 130.01.2026, 20:58

Widzę że chore głowy znów przejmują stronę i chcą zwalniać trenera który jest pierwszy w każdych rozgrywkach w których bierze udział i jest faworytem nr 1 do wygrania w każdych z tych rozgrywek.

losnumeros komentarzy: 1623530.01.2026, 20:43

@Garfield_pl: Emery wydał 233 mln euro z czego 1/3 to koszt zakupu Pepe, więc gdzie te szastanie pieniędzmi? Co do nowego trenera, skąd mam znać jaki projekt przedstawi dany trener? Czy to Ja będę z nimi rozmawiał? Wiedziałeś wcześniej co oferuje Mikel? Nie. Nie ma ludzi niezastąpionych, a widzę że dla niektórych liczą się sentymenty i to jest zgubne, dość sentymentów. Na koniec sezonu powinno wpaść PL lub LM oraz puchar krajowy

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 20:38

https://x.com/i/status/2017248355466817578

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 20:36

Arsenal were due to fly into LBA today but because of the fog ended up having to travel up by coach.

#lufc

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 20:34

@alexis1908 napisał: "nie no patrząc ile wydawała wtedy czołówka to papcio dostał grosze"
No ale pod koniec pobytu to już nie były tak małe kwoty, Laca, Auba, Oezil nie byli za drobne

Damper komentarzy: 465830.01.2026, 20:29

@alexis1908 napisał: "@Damper: mylisz się kolego Griezman przechodził w sezonie 14/15 jak Berta był dyrektorem sportowym on też sprowadzał Rodriego do Atletico i pewnie Oblaka też za Alvareza nie jestem pewny ale też chyba on ;)"

Nie był dyrektorem sportowym, tylko dyrektorem technicznym i nie miał wtedy takiego wpływu na transfery.

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 20:28

@KapitanJack10 napisał: "To jest sedno dyskusji o zmianie trenera. Bez planu, bez pomysłu, bez idei, bez argumentów. Po prostu Arteta out i będzie git. Nie będzie."
Nie no, wtedy ich argumentem jest, że od tego jest zarząd i odpowiedni ludzie xD i oczywiście są , tylko że Ci właśnie ludzie być może nie mają również powodów do zwalniania, bo widzą, że klub idzie do przodu cały czas, zarówno pod względem wyników, marki , jak i finansowym. Pewnie też tak jak my chcą zwieńczyć to już trofeum, ale myślę że póki co będą chcieć raczej zatrzymać Artete niż wymienić. Ja już pomijam to, że piłkarze zostają, przychodzą do klubu w dużej mierze dzięki osobie managera, ale zaraz napisze Pawełki i losnumerosy, że na pewno nie, tylko to taki PR robiony przez opłaconych pismaków xD

bobocian komentarzy: 162930.01.2026, 20:26

@Damper napisał: "Przegrywamy najrzadziej ze wszystkich, a dołki ma każda drużyna. Charakter nie sprawi, że wygrasz wszystkie mecze."
A gdzież to ja napisałem, że wygramy? Jest to element, który składa się sukces. Jeżeli jesteś zdania, że jest nieistotnybw w tych piłkarskich puzzlach to się nie zgadzam.

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 20:24

@Garfield_pl: nie no patrząc ile wydawała wtedy czołówka to papcio dostał grosze

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 20:22

@kamo99111 napisał: "Trzeba też pamiętać, że za tymi sukcesami Artety o których napisałeś stoją ogromne pieniądze, które zostały zaiwestowane w zespół oraz zaufanie od zarządu. Inni trenerzy, którzy tu byli mogli tylko o takim czymś pomarzyć."
Trzeba zatem pamiętać, że te pieniądze na wsparcie dostał, bo dobrą robotę robi i dzięki temu klub zarabia i stać go na takie wydatki;) papcio kasę też dostawał pod koniec, Emery też mało na tamte czasy nie dostał, tyle, że papcio nie wydawał tego na osłabione pozycje, i niestety wypadliśmy z top 4, a pod Emerym po chwilowej serii dobrej, potem drużyna zaczęła spadać, ot taka subtelna różnica;) generalnie mnie bawi to gadanie o zwalnianiu, gdy nie ma ku temu powodów, a najwięcej do gadania mają potem Ci co 90% sezonu przesiedzieli w norkach, i po jakiejś wpadce wjeżdżają na białym koniu, bez konkretnych w zasadzie propozycji zmian ;) tym bardziej trzymam kciuki za to żeby drużyna zdobyła to mistrzostwo, bo przecież te osoby się zgotują totalnie ;) oczywiście będą wtedy płakać że słaby mistrz, bo nie grał porywająco, ale jak graliśmy tak, to mistrza nie było, i w sumie nie dziwi mnie, że próbują bardziej pragmatycznie go zdobyć, natomiast bzdura jest że pod Arteta nie umiemy grać ładnej piłki, bo dobrze taka już widzieliśmy w 23/24 ;)

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 20:22

@Damper: mylisz się kolego Griezman przechodził w sezonie 14/15 jak Berta był dyrektorem sportowym on też sprowadzał Rodriego do Atletico i pewnie Oblaka też za Alvareza nie jestem pewny ale też chyba on ;)

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 20:18

@Damper: lepiej było wyłożyć 120 baniek na Wirtza ale teraz to tylko takie gdybanie z naszych nowych nabytkow tylko zubi i mosquera się bronią chociaż Zubi też już parę wielbłądów miał

Damper komentarzy: 465830.01.2026, 20:17

@kamo99111 napisał: "@Damper napisał: "Powierzyć to Bercie to ściągnie jakiegoś Gyokeresa wśród trenerów"

A może Griezmana? ;-)"


Taa. Griezmana to akurat ściągał Jose Luis Caminero. Flagowy transfer Berty w Atletico to Felix.

@bobocian napisał: "Co więc dzieje się, gdy upadamy na duchu, cofamy, oddajemy pole, przegrywamy w końcu?"

Przegrywamy najrzadziej ze wszystkich, a dołki ma każda drużyna. Charakter nie sprawi, że wygrasz wszystkie mecze.

Barney komentarzy: 2560630.01.2026, 20:15

@Numer10:

Szczerze sam to widzialem juz wczoraj na jakims fanpagu zagranicznym Arsenalu co to wyskakuja na fb. Te strony i to co ludzie tam wrzucaja to zwykly shit przewaznie. Nie ma co zwracac uwagi

Numer10 komentarzy: 96630.01.2026, 20:12

@Barney napisał: "Znow zrodlo twoja stara?"

A skąd wiesz czy to nie jest syn Ornsteina?

bobocian komentarzy: 162930.01.2026, 20:02

@Damper: a to już Ci tłumaczę. Umiejetnosci mamy? Mamy. Forma jest? Bywa. Co więc dzieje się, gdy upadamy na duchu, cofamy, oddajemy pole, przegrywamy w końcu? Czego brakuje, gdy wszystko inne zawodzi, a co bardziej błyskotliwy ubierają w zgrabne "ze*rac się przed kiblem"? Wola zwycięstwa, charakter, złość po przegranej czy niewykorzystanej szansie. Gdy zawodzi wszystko inne pozostaje ten nielubiane charakter. Tak najprościej rzecz ujmując.

kamo99111 komentarzy: 929730.01.2026, 19:58

@Damper napisał: "Powierzyć to Bercie to ściągnie jakiegoś Gyokeresa wśród trenerów"

A może Griezmana? ;-) Tego nie wiesz. Jak dla mnie pewnie nie tylko Berta o tym decyduje ;-) @bobocian napisał: "OK, dzięki. To też jest konkret. Nie wiem ile szans jeszcze dostanie Arteta, jednak dziwi mnie, że tak szybko przyzwyczailiśmy się do takiego stanu rzeczy, że wszyscy się z nami liczą i od kilku sezonów walczymy na kilku frontach jako jedni z faworytów. Gdyby na horyzoncie był ktokolwiek, kto te trofea nam zapewni, porwie swą grą bardziej (bo przypominam, że jeszcze niedawno styl budził zachwyt po latach paraliżu) też bym optował za radykalną zmianą. Arteta też mnie irytował wielokrotnie, żeby była jasność, jednak nie widzę nikogo kto zapewniłby nam z miejsca to, czego się tu oczekuje. I w tym sęk. Najprzyjemniejsze jest to, że nie liczy się styl, a miejsce na koniec sezonu, co wierzę w tym roku się uda."

Trzeba też pamiętać, że za tymi sukcesami Artety o których napisałeś stoją ogromne pieniądze, które zostały zaiwestowane w zespół oraz zaufanie od zarządu. Inni trenerzy, którzy tu byli mogli tylko o takim czymś pomarzyć. @KapitanJack10 napisał: "To jest sedno dyskusji o zmianie trenera. Bez planu, bez pomysłu, bez idei, bez argumentów. Po prostu Arteta out i będzie git. Nie będzie.

I ja wiem, dlaczego żadne nazwiska się nie pojawiają. Bo każdy szanujący się Arteta Outowiec wie, że konkretne nazwiska wymagają konkretnych argumentów za tym kandydatem, a obecnie to z dostępnych nikt na papierze poziomu nie podniesie."


Tego nie wiem. Opcji na rynku na pewno jest kilka. Ale od tego jest sztab ludzi, który ocenia umiejętności danego kandydata. Tak jak z piłkarzami - masz scoutów, analityków itd, którzy oceniają umiejętności zawodników i ich przydatność do taktyki trenera/menadżera. To samo jest ze sztabem szkoleniowym. Decyzja na pewno musi być przemyślana.

Damper komentarzy: 465830.01.2026, 19:56

@bobocian napisał: "Ile zostało tego charakteru u Eze, co dałby się pokroić za Arsenal na początku sezonu. Martinelli? Gyo, czy Zubi. Choć Zubiego uwielbiam, to nie jest to lider, charakternych typ. I tak można długo."

Mam wrażenie, że dla Ciebie forma piłkarska=charakter, no a to są dwie różne rzeczy.

Furgunn komentarzy: 1289930.01.2026, 19:54

@darek250s napisał: "Jutro jak zrobimy kakaowe oko przeciwko Leeds to można wręczać medale City."

Ale City dostanie w trąbę w tej kolejce

Barney komentarzy: 2560630.01.2026, 19:24

@Dominik11:

Znow zrodlo twoja stara?

Dominik11 komentarzy: 2116530.01.2026, 19:21

BREAKING : Julián Álvarez has told his agents he only wants Arsenal, making his position clear.

hetfield88 komentarzy: 49430.01.2026, 19:20

Orientuje się ktoś czy jest aktualnie jakaś dobra promocja na Disney+ ?? Nie umiem skutecznie poszukać

bobocian komentarzy: 162930.01.2026, 19:17

@Dominik11: Tyle, że Jose miał u siebie facetów z jajami, charakternych, co gryźli trawę. Chyba każdy tam był kapitanem w swojej drużynie narodowej, co też wiele wyjaśnia. U nas z tym słabiej, musiałby większość wychować od nowa, albo przewietrzyc szatnię. Bo za lidera mamy Ode, który charakterem nie poraża niestety. Ile zostało tego charakteru u Eze, co dałby się pokroić za Arsenal na początku sezonu. Martinelli? Gyo, czy Zubi. Choć Zubiego uwielbiam, to nie jest to lider, charakternych typ. I tak można długo.

KapitanJack10 komentarzy: 6565 newsów: 430.01.2026, 19:14

@kamo99111 napisał: "Kto za niego? Nie wiem."
To jest sedno dyskusji o zmianie trenera. Bez planu, bez pomysłu, bez idei, bez argumentów. Po prostu Arteta out i będzie git. Nie będzie.

I ja wiem, dlaczego żadne nazwiska się nie pojawiają. Bo każdy szanujący się Arteta Outowiec wie, że konkretne nazwiska wymagają konkretnych argumentów za tym kandydatem, a obecnie to z dostępnych nikt na papierze poziomu nie podniesie.

Dominik11 komentarzy: 2116530.01.2026, 19:12

@Czeczenia napisał: "Pytanie filozoficzne. Kiedy Arteta byłby lepszym trenerem:
- 78 punktów na koniec sezonu, cztery punkty przed City
- 82 punkty na koniec sezonu, punkt za City"


A niech ma i 70 pkt i mistrz.
A wtedy niech sobie jęczy rudy z Manu że w tym sezonie najsłabszy mistrz Anglii.

bobocian komentarzy: 162930.01.2026, 19:12

@kamo99111: OK, dzięki. To też jest konkret. Nie wiem ile szans jeszcze dostanie Arteta, jednak dziwi mnie, że tak szybko przyzwyczailiśmy się do takiego stanu rzeczy, że wszyscy się z nami liczą i od kilku sezonów walczymy na kilku frontach jako jedni z faworytów. Gdyby na horyzoncie był ktokolwiek, kto te trofea nam zapewni, porwie swą grą bardziej (bo przypominam, że jeszcze niedawno styl budził zachwyt po latach paraliżu) też bym optował za radykalną zmianą. Arteta też mnie irytował wielokrotnie, żeby była jasność, jednak nie widzę nikogo kto zapewniłby nam z miejsca to, czego się tu oczekuje. I w tym sęk. Najprzyjemniejsze jest to, że nie liczy się styl, a miejsce na koniec sezonu, co wierzę w tym roku się uda.

Dominik11 komentarzy: 2116530.01.2026, 19:10

@darek250s napisał: "Jutro jak zrobimy kakaowe oko przeciwko Leeds to można wręczać medale City."

Tottenham powie dość wygrywania mistrza w Manchesterze czas by mistrz wrócił do Londynu i musimy wygrać z City.

piter1908 komentarzy: 599830.01.2026, 19:09

@krzykus1990 napisał: "Jeśli Arteta nie da rady to po sezonie następca się znajdzie.

Według doniesień hiszpańskiej prasy po 14 latach trenowania Atletico Madryt Diego Simeone opuści klub po zakończeniu sezonu. Argentyńczyk wyciągnął mający duże problemy sportowe i finansowe klub na pozycję czołowej drużyny Hiszpanii i Europy. Od momentu, gdy przejął drużynę tylko raz zakończyli poza podium, zajmując czwarte miejsce

dwa mistrzostwa Hiszpanii
dwa zwycięstwa w Lidze Europy
zwycięstwo w Pucharze Króla
dwa finały Ligi Mistrzów"


Taaaa... Przy Simeone Arteta to wirtuoz ofensywy ...
Dopiero zaczęły by się narzekania, że murujemy bramkę i gramy pragmatycznie

Dominik11 komentarzy: 2116530.01.2026, 19:08

@Garfield_pl napisał: "No faktycznie to byłby kandydat xD"

Z jego taktyką to cofamy się w rozwoju.

Teraz narzekamy na słaby styl i mało fajnych akcji, to co było z Diego?

Ale uważam go za super trenera i tutaj to chyba jasne. Ale nie do Premier League. Choć Jose M też taki styl i z Chelsea wygrywał mistrza.

Ale Diego w AFC jestem na nie.

darek250s komentarzy: 12618 newsów: 530.01.2026, 19:08

Jutro jak zrobimy kakaowe oko przeciwko Leeds to można wręczać medale City.

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 19:03

@krzykus1990 napisał: "Jeśli Arteta nie da rady to po sezonie następca się znajdzie.

Według doniesień hiszpańskiej prasy po 14 latach trenowania Atletico Madryt Diego Simeone opuści klub po zakończeniu sezonu. Argentyńczyk wyciągnął mający duże problemy sportowe i finansowe klub na pozycję czołowej drużyny Hiszpanii i Europy. Od momentu, gdy przejął drużynę tylko raz zakończyli poza podium, zajmując czwarte miejsce

dwa mistrzostwa Hiszpanii
dwa zwycięstwa w Lidze Europy
zwycięstwo w Pucharze Króla
dwa finały Ligi Mistrzów"

No faktycznie to byłby kandydat xD

Garfield_pl komentarzy: 4219830.01.2026, 19:01

Understand Arsenal's travel plans to Leeds United have been affected by thick fog. Flight cancelled and forced to seek alternative travel.

Claims, however, that they were on a flight which U-turned and had to turn back are not accurate.

Damper komentarzy: 465830.01.2026, 18:58

@kamo99111 napisał: "Kto za niego? Nie wiem. Na pewno klub ma jakiś pion od rekrutacji sztabu szkoleniowego."

Powierzyć to Bercie to ściągnie jakiegoś Gyokeresa wśród trenerów.

ladinho91 komentarzy: 32530.01.2026, 18:57

Macie jakąś stronke jeszcze z tv online ?

kamo99111 komentarzy: 929730.01.2026, 18:48

@bobocian napisał: "Bo z minusów na pewno brak trofeów, to wiadomo. A co poza tym? I kto w jego miejsce?"

Z minusów to jeszcze trend spadkowy jeżeli chodzi o efektowność w grze. Gramy coraz bardziej wyrachowanie. Porywające mecze z naszej strony w ostatnim czasie można na palcach jednej ręki policzyć. A taka gra póki co trofeów nie daje.

Kolejna rzecz to stawianie na pupili

I jeszcze co mi przychodzi na myśl to późne zmiany gdy gra nie idzie (choć to oststatnimi czasy zaczyna zmieniać się na lepsze).

Kto za niego? Nie wiem. Na pewno klub ma jakiś pion od rekrutacji sztabu szkoleniowego. W każdym bądź razie wolałbym aby Arteta się ogarnął i zespół i wygrał to mistrzostwo i uciął dyskusje, bo to w końcu swój chłop. Jednakże póki co to się na to nie zapowiada. A z drugiej strony można odbić piłeczkę i zapytać ile jeszcze szans można dać Artecie? I czy koniec końców nie skończy się to jak z Wengerem, że klub popadnie w przeciętność.

krzykus1990 komentarzy: 675330.01.2026, 18:33

Jeśli Arteta nie da rady to po sezonie następca się znajdzie.

Według doniesień hiszpańskiej prasy po 14 latach trenowania Atletico Madryt Diego Simeone opuści klub po zakończeniu sezonu. Argentyńczyk wyciągnął mający duże problemy sportowe i finansowe klub na pozycję czołowej drużyny Hiszpanii i Europy. Od momentu, gdy przejął drużynę tylko raz zakończyli poza podium, zajmując czwarte miejsce

dwa mistrzostwa Hiszpanii
dwa zwycięstwa w Lidze Europy
zwycięstwo w Pucharze Króla
dwa finały Ligi Mistrzów

KapitanJack10 komentarzy: 6565 newsów: 430.01.2026, 18:18

@Czeczenia napisał: "Pytanie filozoficzne. Kiedy Arteta byłby lepszym trenerem:
- 78 punktów na koniec sezonu, cztery punkty przed City
- 82 punkty na koniec sezonu, punkt za City"

Paradoks kanoniera.

bobocian komentarzy: 162930.01.2026, 18:14

@alexis1908: No i proste. Sprawa rozwiązana ;D Zobaczymy za pół roku

alexis1908 komentarzy: 854430.01.2026, 18:09

@bobocian: najlepiej to żeby Arczi wygrał mistrzostwo i tyle, tylko jak się spytałeś o trenerów to właśnie on mam nadzieję że nie skończy w United

Melek komentarzy: 49930.01.2026, 18:09

Może Arteta sam będzie chciał odejść, jak nic nie wygramy. Kiedyś nawet mówił o tym w wywiadzie, że lepiej odejść jak się nic nie wygra.

Niestety na jego miejsce może być trudno znaleźć kogoś, kto dowiezie. Eksperymenty z Iraola to moim zdaniem kiepski pomysł, skończy się jak z Frankiem w Tottenhamie.

poprzednia1234następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady