Puchar Anglii powraca: Portsmouth vs Arsenal
10.01.2026, 09:00, Patryk Bielski
1021 komentarzy
W niedzielę na Fratton Park czeka nas emocjonujące starcie w trzeciej rundzie Pucharu Anglii, gdzie Portsmouth podejmie Arsenal. Zwycięzca tego pojedynku awansuje do kolejnej fazy rozgrywek. Kanonierzy, pod wodzą Mikela Artety, pewnie liderują w Premier League, mając sześć punktów przewagi po bezbramkowym remisie z Liverpoolem. Z kolei Portsmouth zmaga się z trudnościami w Championship, balansując tuż nad strefą spadkową, a ich ostatni mecz zakończył się bolesną porażką 0:5 z Bristol City.
Pomimo ostatnich niepowodzeń, Portsmouth liczy na niespodziankę, podczas gdy Arsenal widzi w tym meczu pierwszy krok w drodze po 15. triumf w Pucharze Anglii. Przyjrzyjmy się bliżej historii spotkań tych dwóch drużyn.
Bilans bezpośrednich starć
W dotychczasowych 71 spotkaniach Arsenal wyraźnie dominuje, wygrywając 33 razy, przy 24 remisach i 14 porażkach. Kanonierzy nie przegrali z Portsmouth od 22 meczów, a ostatnia porażka miała miejsce w marcu 1958 roku na Fratton Park.
Ostatnie pięć spotkań między tymi drużynami zakończyło się zwycięstwami Arsenalu. Warto przypomnieć wygraną 2:0 w piątej rundzie Pucharu Anglii w sezonie 2019/20, gdzie bramki zdobyli Sokratis Papastathopoulos i Eddie Nketiah. Arsenal ma świetny bilans w FA Cup przeciwko Portsmouth, triumfując również w latach 1932, 1971 i 2004.
W pamiętnym meczu z 2004 roku Thierry Henry popisał się dwoma golami w wygranej 5:1 na Fratton Park. Po meczu wymienił się koszulką z Lomaną Lua Luą jako gest szacunku dla kibiców Portsmouth, którzy byli pod wrażeniem jego umiejętności. - Noszenie koszulki Portsmouth było hołdem dla tych wyjątkowych kibiców - wspominał Henry. - Śpiewali moje imię i prosili o machnięcie ręką. To było coś niesamowitego.
Poprzednie spotkania
W ostatnich latach Arsenal odnosił pewne zwycięstwa nad Portsmouth również w lidze. W sezonie 2009/10 Kanonierzy dwukrotnie pokonali rywali 4:1. Abou Diaby zdobył dwa gole w sierpniowym meczu na Emirates, a Samir Nasri, Aaron Ramsey i Alex Song dołożyli swoje trafienia w rewanżu.
Thierry Henry jest drugim najlepszym strzelcem w historii tych spotkań z dziewięcioma golami, ustępując jedynie Cliffowi Bastinowi. Z kolei Peter Harris prowadzi w klasyfikacji strzelców Portsmouth z siedmioma bramkami przeciwko Arsenalowi.
Przed nami kolejne emocjonujące starcie, które z pewnością dostarczy wielu piłkarskich emocji i być może zapisze się na kartach historii obu klubów.
Kogo możemy spodziewać się na boisku?
Według doniesień mediów, Mikel Arteta planuje dać odpocząć swoim kluczowym zawodnikom. W ataku zobaczymy Gabriela Jesusa, który po długiej przerwie spowodowanej kontuzją kolana wraca do gry. Na lewym skrzydle Leandro Trossarda zastąpi Gabriel Martinelli, a Noni Madueke prawdopodobnie zagra na prawej stronie, co pozwoli Bukayo Sace złapać oddech w napiętym terminarzu.
W środku pola szansę dostaną Christian Norgaard, Mikel Merino oraz Eberechi Eze. Ten ostatni będzie chciał pokazać się z jak najlepszej strony i udowodnić, że zasługuje na więcej minut, po tym jak w ostatnich pięciu meczach Premier League spędził na boisku zaledwie 10 minut.
Arteta ma jednak zagwozdkę w defensywie. Chciałby dać odpocząć Gabrielowi Magalhaesowi i Williamowi Salibie, ale brak mu doświadczonych stoperów. Riccardo Calafiori i Cristhian Mosquera są kontuzjowani, a Piero Hincapie nie jest gotowy do gry po urazie z meczu z Liverpoolem. W tej sytuacji Arteta może postawić na Gabriela i dać szansę 16-letniemu Marli Salmonowi, który zadebiutował w Lidze Mistrzów przeciwko Club Brugge. Alternatywnie, Arteta może zdecydować się na przesunięcie jednego z pomocników do obrony, zwłaszcza jeśli spodziewa się dominacji w posiadaniu piłki na Fratton Park. Myles Lewis-Skelly zagra na lewej obronie, a Ben White powinien wystąpić po prawej stronie defensywy, choć może też zagrać w środku. Kepa Arrizabalaga, który bronił we wszystkich meczach Pucharu Ligi w tym sezonie, prawdopodobnie dostanie szansę także w Pucharze Anglii.
Przewidywany skład Arsenalu: Arrizabalaga; White, Salmon, Gabriel, Lewis-Skelly; Merino, Norgaard, Eze; Madueke, Martinelli, Jesus.
Początek spotkania: 15:00, 11.01.2026
Typ Kanonierzy.com: Portsmouth 0-3 Arsenal
4 godziny temu 1 komentarzy
11 godzin temu 2 komentarzy
15 godzin temu 10 komentarzy
10.01.2026, 13:53 5 komentarzy
10.01.2026, 09:00 1021 komentarzy
09.01.2026, 16:44 12 komentarzy
09.01.2026, 08:59 16 komentarzy
09.01.2026, 08:58 7 komentarzy
09.01.2026, 08:53 13 komentarzy
09.01.2026, 08:52 9 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Marzag: napisałem, że w te 15-20 min, zeogil tyle co Gyo i Jesus w poprzednie 180 ;] tak należy to rozumieć.
Nowy news jest
@Tomi7: fajnie by było, ale póki co jeszcze taka nie urosła :D
Oby Kai się dalej rozwijał i będzie dobrze, a jak znajdziemy jakiś transfer w stylu Lewy do Bayernu czy Haaland do City to tym lepiej dla nas :D
@Tomi7 napisał: "Mniej więcej tak jak Gyo i Jesus w poprzednich dwóch meczach, razem wzięci oczywiście..."
Nie no, strasznie tu umniejszyłeś Havertzowi, Havertz każde zagranie miał dziś dobre, a nawet jak nie dostawał piłki to się świetnie poruszał w okolicach pola karnego, Odegaard nie musiał go szukać przy podaniach bo tak się wystawiał że łatwo mu było podać.
@coooyg11 napisał: "Jak zagrał Havertz? Niestety nie było mi dane obejrzeć 2 połowy"
Mniej więcej tak jak Gyo i Jesus w poprzednich dwóch meczach, razem wzięci oczywiście...
@Marzag napisał: "Dzisiejszy występ pana piłkarza Kaia Havertza:
https://x.com/AFC_Adi06/status/2010387555687280642"
na nagraniu brakuje jednego zachowania Havertza:
https://x.com/_ArsenalTeam/status/2010380023296061561
@Numer10: nie no, żarty z tym Lewym - nie chcę tu żadnego zawodnika, który nie będzie pressować, a Lewy jest na to za stary i by łapał mięśniówki. Mnie to się marzy jakaś kopia Kane'a.
@coooyg11: ze 2/3 fajne podania, dobry ruch i 2 nawet ok okazje do trafienia. Widać że wraca po kontuzji ale w tym kontekście naprawdę wyglądał obiecująco
@coooyg11 napisał: "Jak zagrał Havertz? Niestety nie było mi dane obejrzeć 2 połowy"
Dzisiejszy występ pana piłkarza Kaia Havertza:
https://x.com/AFC_Adi06/status/2010387555687280642
Jak zagrał Havertz? Niestety nie było mi dane obejrzeć 2 połowy
@alexis1908: my 2 sezony temu strzelaliśmy całą drużyną, m in. dzięki grze Havertza. Jeśli by się okazało że wrócimy do strzelania tyłu bramek jak wtedy - dla mnie każdy łącznie z bramkarzem może mieć po tyle samo bramek :D
@Tomi7: Lewy byłby super, ale szczerze to nie wiem czy dałby radę w naszej taktyce. Już czasami nie nadąża Polak, a w Anglii gra jest jeszcze szybsza i miałby jeszcze więcej pracy niż w Hiszpanii. Na pewno fajnie byłoby go mieć, ale nie jestem pewny czy grałby zamiast Havertza skoro tam wygryzł go Ferran Torres. Chodziło mi o zawodników do pierwszej 11 :D
@Tomi7: Jesus to już w city był szklany a Tomi no przerosła go PL pod względem fizycznym do Kaia raczej nie ma obawy przynajmniej mam taką nadzieję
@alexis1908 napisał: "nie raczej nie ma obawy o to miał po prostu pecha ze 2 długie kontuzje w krótkim odstępie czasu ale po za jedzeniem słodyczy to on się dobrze prowadzi"
Rozumiem, że Jesus i Tomiyasu też mieli pecha, że mieli ileś kontuzji w krótkim odstępie czasu ;]
@Numer10 napisał: "W tym momencie poza wymionymi przeze mnie napastnikami to kto byłby realnie dobrym wzmocnieniem dla nas? Takim pewnym?"
Na pewno Lewy ;]
@Tomi7: nie raczej nie ma obawy o to miał po prostu pecha ze 2 długie kontuzje w krótkim odstępie czasu ale po za jedzeniem słodyczy to on się dobrze prowadzi ;) @Numer10: Real z Benzema nieskutecznym ale za to z Ronaldo i Balem :D
Live wygrywało kiedyś z Firmino, Real z nieskutecznym Benzemą - czasem ważniejsze od wyników poszczególnych napastników jest to jak funkcjonuje z nimi drużyna
@alexis1908 napisał: "niech Havertz poprawi wreszcie wykończenie to nie będzie potrzeby szukania napastnika i to są fakty bo znaleźć w akcji to on się umie znaleźć od zawsze"
No, ja się obawiam czy poza wykończeniem nie będzie musiał on "poprawić" także zdrowia, bo boję się, że robi się z niego kolejny Jesus / Tomiyasu - obym się mylił.
@Tomi7: top 10 myślę może ogarnąć dość szybko, a z czasem może dalej piąć się w górę tej klasyfikacji. W tym momencie poza wymionymi przeze mnie napastnikami to kto byłby realnie dobrym wzmocnieniem dla nas? Takim pewnym?
@alexis1908: strzelał, ale Kai 2 sezony temu ustawiony na 9 też miał dobrą formę strzelecką (ktoś wyliczał kiedyś tu na stronie). Ja nie mówię że to ten sam poziom wykończenia i tak dalej. Kai musi więcej poprawić niż Lewy musiał wtedy, ale na pewno nie jest tak że od poziomu top (czegoś takiego czego oczekiwaliśmy od Gyokeresa) dzieli go dużo. Dzieli go kilka procent które jest najcięższe do przeskoczenia - jak w każdym sporcie. Ciężką pracą się da, a Kai od dawna słynie z nieopieprzania się. Moim zdaniem mogą być z niego ludzie
W lidze oczywiście, żeby porównanie było uczciwe ;)
@alexis1908: w pełni rozumiem twój pogląd, ale ja jestem bardziej przychylny temu, że to Gyo w o wiele lepszym zespole, nie zdoła oddać do końca sezonu 20 strzałów na bramkę. O golach nie ma co marzyć ;)
@Marzag: niech Havertz poprawi wreszcie wykończenie to nie będzie potrzeby szukania napastnika i to są fakty bo znaleźć w akcji to on się umie znaleźć od zawsze
Ale welbeck miał patelnie
@Tomi7: @Garfield_pl: również pomyślałem, że można to odczytać jako subtelny przytyk do „umiejętności” Gyo ;D
@pablofan: taki do oszlifowania że w życiu nie przekroczy 10 bramek w sezonie w PL droga Hojlunda już na niego czeka jak któryś z napastników United ma potencjał to Zirkzze
@Tomi7 napisał: "A Ty chcesz być klubem top z 10 czy top 1? ;]
Aaa, Kai na ławce... Ok. Tylko gdzie ta nasza podstawowa 9?"
w podstawie zawsze będzie grał najlepszy, obecnie Havertz nie jest gotów na 90 minut pewnie ale jak tylko będzie to on będzie naszą podstawową 9tką, jeśli zdarzy się że będziemy mieć lepszego napastnika niż Havertz to wtedy on będzie podstawową dziewiątką.
Kino na old trafford się właśnie rozpoczęło :D
Ładnie Brighton zgasiło muły
@alexis1908: Sesko to wciąż piłkarz do oszlifowania i takim go zapewne chcieli. Ma umiejętności i dobrze gra bez piłki. Transfer Sesko miał być kolejnym elementem układanki, która jako całość miała chodzić jak szwajcarski zegarek, więc porównanie do Kaia nie jest niczym złym bo ten transfer miał dać nam więcej możliwości i ataku i go również wzmocnić bo brakowało nam zawodnika na tej pozycji, która z konieczności zajął Kai :)
@Numer10: nie no nie zgodzę się Lewy już kosmiczne liczby w BVB wykręcał miał tylko ten debiutancki sezon słabszy 187 meczy 103 gole 42 asysty jasne że w Bayernie się rozwinął ale też przez to że grał w lepszym zespole został bardziej doceniony
@Numer10 napisał: "Kai zły nie jest i właśnie ma 26 lat, oczywiście nie mówię że zaraz będzie Lewandowskim, ale przy takiej suszy na tej pozycji na rynku to już teraz jest ok, a jest w stanie stać się jednym z top 10 napastników myślę na spokojnie"
A Ty chcesz być klubem top z 10 czy top 1? ;]
Aaa, Kai na ławce... Ok. Tylko gdzie ta nasza podstawowa 9?
@alexis1908: i od razu też nie grał tam na tym poziomie. W zasadzie na poziomie Złotej piłki to on zaczął grać już w Bayernie, w BVB był później już oczywiście skuteczniejszy, ale on właśnie w wieku 26 lat (transfer do Bayernu) dalej progresował i to właśnie mu pozwoliło osiągnąć ten poziom.
Kai zły nie jest i właśnie ma 26 lat, oczywiście nie mówię że zaraz będzie Lewandowskim, ale przy takiej suszy na tej pozycji na rynku to już teraz jest ok, a jest w stanie stać się jednym z top 10 napastników myślę na spokojnie
@Tomi7 napisał: "Uuu... Ależ Arteta pocisnął Gyo niemiłosiernie..."
Myślę, że znacznie częściej mu to mówił w szatni i na treningach, a tu po prostu pewnie psztyczek żeby wiedział że tego właśnie oczekuje od napastników.
@Garfield_pl napisał: "Mikel Arteta on Havertz:
“His awareness, when he needs to move. Where he needs to move. We miss him big time. Its a pleasure to watch him”"
Uuu... Ależ Arteta pocisnął Gyo niemiłosiernie...
@Marzag: Kai po za tym, że jest naprawdę dobrym zawodnikiem, to uważam, że jest jednym z najbardziej odpornych zawodników na presję w obecnym składzie. W ważnych meczach zawsze dźwiga ich ciężar, a po tym jak wyszedł u nas na prostą, to tym bardziej utwierdza mnie w tym przekonaniu
@Marzag: to ty tak piszesz xD nie napisałem że robi lepszą robotę niż Havertz nawet ostatnio o tym pisałem że Kai samym ruchem bez piki daje nam więcej
Arteta on Havertz: “Last few minutes, I was just watching him move and his awareness, the way he needs to move, when he needs to move, in relation to what he moves.
“It's just great to watch. We miss him big time. He's back with us and now we need to maintain his fitness because he's a very important player for us.”
@alexis1908 napisał: "Semenyo według mnie też do City nie pasuje"
Nie wiem czy mogę Ci zaufać w kwestii oceny przydatności piłkarzy, Ty chyba uważasz że Gyokeres niezłą robotę robi i że lepiej się spisuje niż Havertz.
@pablofan: nie wyjeżdżaj tu z jakimiś Seskami bo porównania go do Havertza to jest obraza dla Niemca Kai nawet z tym swoim wykończeniem jest piłkarzem milion razy lepszym
Jak ktoś oczekiwał że odejdziemy od swojego stylu w którym robimy świetną robotę tylko po to by stylem się dopasować do zawodnika fatalnego technicznie to troszkę go poniosło.
To tak jakby mieć dom, i burzyć całą podłogę i ściany żeby sofa lepiej pasowała do wnętrza.
@Garfield_pl: „Mikel Arteta on Havertz:
“His awareness, when he needs to move. Where he needs to move. We miss him big time. Its a pleasure to watch him””
To jest akurat ta cecha, która MA widział u Sesko i powód dla, którego chciał go u nas. Plus jego świetne warunki fizyczne. Szkoda, ale dzięki temu Kai może się wykazać ;)
@Numer10: lewy na początku w BVB to ile miał 22 lata ? Przychodził z polskiej ligi i na początku to grał na 10 :D nadal dla mnie bez porównania, ale ja wiem że Kaiowi dużo nie brakuje brakuje mu wykończenia chociaż i tak w porównaniu do tych tuz co dołączyli do PL w tym roku to jest pan napastnik ten cały Ekitike też jest słabszy
Mnie też bardzo cieszy powrót Niemca, ale już niedługo "miodowy miesiąc" się skończy i z powodu jego gry, znowu będziemy marzyć o prawdziwym napastniku.
Róbcie zrzuty ;]
Arteta on using his squad: “Because they [players] know that they are going to be important and I think we are doing that with facts.
“So everybody has the chance to play. Everybody's playing. Everybody's involved. And we know that we're going to need everybody’s contribution to achieve what we want.”
Swoją drogą Havertz świetnie piłkę i boisko czuje jak na to że tak długo nie grał, w ogóle dziś nie było widać tego że czuje się niepewnie, albo brak mu porozumienia z kolegami.
Arteta on Martinelli: “Well, I must say, I think the way us lot spoke after the game, I think it was brilliant. Because he knows how the players feel about themselves, about the opposition, and about their colleagues.
“And I think that exemplifies someone who knows the game really well and is in the opposition to make them understand everybody how you feel about them and why you react in a certain way.
“And there is not intention whatsoever to damage a player or not to respect a player.”
Arteta on Arsenal’s semi-final Carabao Cup game against Chelsea: “Let's get back home and we'll prepare that tomorrow.”
Marli Salmon has been at Arsenal from the age of 9 years old. Debuted in the UEFA Champions League and FA Cup this season for the Arsenal first team. Incredible journey. Imagine having Saliba and Gabriel as your mentors everyday. Hale End.
@Dziadyga napisał: "Ja byłem za Szwedem od początku,wiadomo,ale też pisałem,że jak będziemy grać jak graliśmy i dalej jednak gramy to nie pasuje wtedy do nas i się zgadzam."
Próbujesz powiedzieć, że nie dostaje piłek, i nie próbujemy go szukać i dostosować się do niego? Bo jeśli tak, to troszkę mijasz się z rzeczywistością, bo wbrew pozorom chcemy na niego grać, ale chłopak jeszcze nie ogarnia jak trzeba. Dużo pracy przed nim, ale trzymam kciuki, żeby na 2 połowę sezonu odpalił jak Kai w swoim 1 sezonie. Wiem że Ci głupio się przyznać do błędu i próbujesz zrzucić to na drużynę, ale no nie masz racji;)
@Marzag: to city to w ogóle nie jest styl gry Guardioli oni często oddają piłkę grają z kontry łysy odchodzi od swojej filozofii już było to widać jak kupił Donnarume czyli bramkarza który fatalnie gra nogami Semenyo według mnie też do City nie pasuje, łysemu się pali dupa i nie zdziwię się jak w tym sezonie nic nie wygra to odejdzie podobnie było w barcy jak ich Real dogonił ;)
@alexis1908 napisał: "nie dużo wykończenie tylko tyle i aż tyle a on to poprawia od początku kariery i ciągle jest tak samo tragiczne ;) sorry ale porównywanie go jak kolwiek do Lewego to obraza dla Polaka tak samo jak porównywanie Szweda do Lewego to nie sa tak jakościowi zawodnicy i nigdy nie będą"
Szweda porównywano jeszcze przed tym sezonem ;)
Lewy też na początku w Borussi marnował na potęgę. Z czasem doszedł do swojego poziomu ciężką pracą. Myślę że Kaiowi wcale nie brakuje niewiadomo ile do bycia naprawdę klasową 9, ale to jest te kilka procent które już najciężej wypracować i trzeba do tego bardzo ciężkiej pracy i odpowiednich warunków.
Dzisiejszy występ pana piłkarza Kaia Havertza:
https://x.com/AFC_Adi06/status/2010387555687280642