Puchar Anglii powraca: Portsmouth vs Arsenal

Puchar Anglii powraca: Portsmouth vs Arsenal 10.01.2026, 09:00, Patryk Bielski 1021 komentarzy

W niedzielę na Fratton Park czeka nas emocjonujące starcie w trzeciej rundzie Pucharu Anglii, gdzie Portsmouth podejmie Arsenal. Zwycięzca tego pojedynku awansuje do kolejnej fazy rozgrywek. Kanonierzy, pod wodzą Mikela Artety, pewnie liderują w Premier League, mając sześć punktów przewagi po bezbramkowym remisie z Liverpoolem. Z kolei Portsmouth zmaga się z trudnościami w Championship, balansując tuż nad strefą spadkową, a ich ostatni mecz zakończył się bolesną porażką 0:5 z Bristol City.

Pomimo ostatnich niepowodzeń, Portsmouth liczy na niespodziankę, podczas gdy Arsenal widzi w tym meczu pierwszy krok w drodze po 15. triumf w Pucharze Anglii. Przyjrzyjmy się bliżej historii spotkań tych dwóch drużyn.

Bilans bezpośrednich starć

W dotychczasowych 71 spotkaniach Arsenal wyraźnie dominuje, wygrywając 33 razy, przy 24 remisach i 14 porażkach. Kanonierzy nie przegrali z Portsmouth od 22 meczów, a ostatnia porażka miała miejsce w marcu 1958 roku na Fratton Park.

Ostatnie pięć spotkań między tymi drużynami zakończyło się zwycięstwami Arsenalu. Warto przypomnieć wygraną 2:0 w piątej rundzie Pucharu Anglii w sezonie 2019/20, gdzie bramki zdobyli Sokratis Papastathopoulos i Eddie Nketiah. Arsenal ma świetny bilans w FA Cup przeciwko Portsmouth, triumfując również w latach 1932, 1971 i 2004.

W pamiętnym meczu z 2004 roku Thierry Henry popisał się dwoma golami w wygranej 5:1 na Fratton Park. Po meczu wymienił się koszulką z Lomaną Lua Luą jako gest szacunku dla kibiców Portsmouth, którzy byli pod wrażeniem jego umiejętności. - Noszenie koszulki Portsmouth było hołdem dla tych wyjątkowych kibiców - wspominał Henry. - Śpiewali moje imię i prosili o machnięcie ręką. To było coś niesamowitego.

Poprzednie spotkania

W ostatnich latach Arsenal odnosił pewne zwycięstwa nad Portsmouth również w lidze. W sezonie 2009/10 Kanonierzy dwukrotnie pokonali rywali 4:1. Abou Diaby zdobył dwa gole w sierpniowym meczu na Emirates, a Samir Nasri, Aaron Ramsey i Alex Song dołożyli swoje trafienia w rewanżu.

Thierry Henry jest drugim najlepszym strzelcem w historii tych spotkań z dziewięcioma golami, ustępując jedynie Cliffowi Bastinowi. Z kolei Peter Harris prowadzi w klasyfikacji strzelców Portsmouth z siedmioma bramkami przeciwko Arsenalowi.

Przed nami kolejne emocjonujące starcie, które z pewnością dostarczy wielu piłkarskich emocji i być może zapisze się na kartach historii obu klubów.

Kogo możemy spodziewać się na boisku?

Według doniesień mediów, Mikel Arteta planuje dać odpocząć swoim kluczowym zawodnikom. W ataku zobaczymy Gabriela Jesusa, który po długiej przerwie spowodowanej kontuzją kolana wraca do gry. Na lewym skrzydle Leandro Trossarda zastąpi Gabriel Martinelli, a Noni Madueke prawdopodobnie zagra na prawej stronie, co pozwoli Bukayo Sace złapać oddech w napiętym terminarzu.

W środku pola szansę dostaną Christian Norgaard, Mikel Merino oraz Eberechi Eze. Ten ostatni będzie chciał pokazać się z jak najlepszej strony i udowodnić, że zasługuje na więcej minut, po tym jak w ostatnich pięciu meczach Premier League spędził na boisku zaledwie 10 minut.

Arteta ma jednak zagwozdkę w defensywie. Chciałby dać odpocząć Gabrielowi Magalhaesowi i Williamowi Salibie, ale brak mu doświadczonych stoperów. Riccardo Calafiori i Cristhian Mosquera są kontuzjowani, a Piero Hincapie nie jest gotowy do gry po urazie z meczu z Liverpoolem. W tej sytuacji Arteta może postawić na Gabriela i dać szansę 16-letniemu Marli Salmonowi, który zadebiutował w Lidze Mistrzów przeciwko Club Brugge. Alternatywnie, Arteta może zdecydować się na przesunięcie jednego z pomocników do obrony, zwłaszcza jeśli spodziewa się dominacji w posiadaniu piłki na Fratton Park. Myles Lewis-Skelly zagra na lewej obronie, a Ben White powinien wystąpić po prawej stronie defensywy, choć może też zagrać w środku. Kepa Arrizabalaga, który bronił we wszystkich meczach Pucharu Ligi w tym sezonie, prawdopodobnie dostanie szansę także w Pucharze Anglii.

Przewidywany skład Arsenalu: Arrizabalaga; White, Salmon, Gabriel, Lewis-Skelly; Merino, Norgaard, Eze; Madueke, Martinelli, Jesus.

Początek spotkania: 15:00, 11.01.2026
Typ Kanonierzy.com: Portsmouth 0-3 Arsenal

PortsmouthPuchar AngliiZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
pablofan komentarzy: 634611.01.2026, 17:25

Po tym studio w TVP widać, że ktoś z Viaplay przyłożył do niego rękę ;)

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:24

@alexis1908 napisał: "masz rację nie przypominamy bo zespoły Guardioli były mistrzami kraju i wygrywały LM ;)"
Czyli obecne City nie przypomina zespołów Guardioli mimo że to jest zespół Guardioli bo nie wygra mistrzostwa ani LM? XDDD

stać Cię na pisanie mądrzejszych rzeczy

titi_henry komentarzy: 369911.01.2026, 17:24

@Marzag: A to fakt. Nie rozumiem porównań, Arteta gra kompletnie inną piłkę :) Niestety znacznie mniej przyjemną dla oka, chyba, że ktoś jest koneserem detali taktycznych itd.

Numer10 komentarzy: 74311.01.2026, 17:24

@Maxilinexus napisał: "Jaki tu napastnik nie trafi będzie krytykowany za swoją grę, bo kibice oczekują napastnika topowego al'a TH14."

Tylko że takich napastników na świecie jest jakoś ze 2: Kane i Haaland. Ewentualnie można podpiąć Mbappe i ze względu na styl gry Ekitike. Zamiast być wiecznie niezadowolonym może warto docenić Havertza, bo gość mimo krytyki, mimo bycia czasem nieskutecznym czy nawet niezdarnym- pomaga zespołowi, zapieprza po boisku i strzela bramki.

Kiedy grał był naszym najlepszym strzelcem z całkiem niezłym wynikiem bramkowym. Jeśli Gyo albo jakiś inny nowy napastnik ma go wygryźć musi albo dać dużo lepsze liczby, albo tyle samo i tak samo pomagać zespołowi.

alexis1908 komentarzy: 808511.01.2026, 17:23

@Marzag: masz rację nie przypominamy bo zespoły Guardioli były mistrzami kraju i wygrywały LM ;)

titi_henry komentarzy: 369911.01.2026, 17:23

@Maxilinexus: Nie no, u nas prostopadłych piłek gra się mało, to żadna teoria tylko fakt, że ofensywnie jesteśmy surowi do potęgi i to trwa już od tamtego sezonu, nie ma w ogóle związku z Gyo.

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:22

Nowy news.

alexis1908 komentarzy: 808511.01.2026, 17:22

@Numer10: nie dużo wykończenie tylko tyle i aż tyle a on to poprawia od początku kariery i ciągle jest tak samo tragiczne ;) sorry ale porównywanie go jak kolwiek do Lewego to obraza dla Polaka tak samo jak porównywanie Szweda do Lewego to nie sa tak jakościowi zawodnicy i nigdy nie będą

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:21

@Maxilinexus napisał: "A więc nawet nie ukrywa, że chce być klonem Pepa."
Ty kiedyś oglądałeś Arsenal? Ani trochę nie przypominamy żadnego z zespołów Guardioli.

Garfield_pl komentarzy: 4170611.01.2026, 17:21

Mikel Arteta on Havertz:

“His awareness, when he needs to move. Where he needs to move. We miss him big time. Its a pleasure to watch him”

On Martinelli

“Well, I must say the way Arne Slot spoke about Gabi was really well. He knows very well the intention is never to harm”

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:18

@mistrzu973: A więc nawet nie ukrywa, że chce być klonem Pepa.

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:18

Kai po prostu ma być, żebyśmy grali w 11. Reszta przyjdzie sama. Aż tyle wymagamy od napastnika...

Dla Gyokeresa BYĆ to już za dużo.

Garfield_pl komentarzy: 4170611.01.2026, 17:18

Arteta on what he told the players at half-time against Portsmouth: “We weren't individually at a certain level, especially technically, to get out of the press and at this level, you need to do those basics and those habits much better than we've done.

“We changed certain things in the structure to allow us more time and better options. And when we started to do that, obviously, they suffered more.”

Dziadyga komentarzy: 1164211.01.2026, 17:18

@miki9971 napisał: "Widocznie Gyokeres nie pasuje i tyle."
Ja byłem za Szwedem od początku,wiadomo,ale też pisałem,że jak będziemy grać jak graliśmy i dalej jednak gramy to nie pasuje wtedy do nas i się zgadzam. @KapitanJack10 napisał: "Bayer Leverkusen?"
W Bayerze była inna pozycja. a i grali technicznie jak my. @Damper napisał: "Mówisz o reprezentacji? O Leverkusen?"

Jak wyżej.Niemcy grają cierpliwy,techniczny futbol coś jak my i tam się prezentuje okej.
W Chelsea był słaby,bo grali szybki futbol,mocno bezpośredni,podobnie jak Sporting jak grał Szwed.

Daj Kaia do tamtego Sportingu i też by był niewypał mimo,że klub o wiele słabszy niż nasz.

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:17

@Maxilinexus: nie mówię że havertz odmieni grę napastnika arsenalu, ale jeśli aspirujemy do miana najlepszych to niestety ktoś lepszy powinien biegać na 9 niz jokeres czy havertz

Numer10 komentarzy: 74311.01.2026, 17:16

@Dziadyga napisał: "Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea.Facet jest we wszystkim średni,ale widocznie do naszego systemu pasuje."

W sumie może w tym jest te dopasowanie - my nie potrzebujemy lisa pola karnego który nie uczestniczy w grze, ani też typowej fałszywej 9 której nie ma w polu bramkowym. Kai łączy obie te cechy - dobrze pomaga w akcji i stwarza sobie okazje. Do tego dobrze pressuje i pasuje do innych taktycznych założeń. Ciężko tak naprawdę o podobnego napastnika na rynku.
Dużo osób Niemca nie docenia, a dla mnie ta cała sytuacja kolejny raz pokazuje że Kai naprawdę był świetnym wzmocnieniem i jest dla nas dobrym zawodnikiem. Średnio mnie obchodzi szczerze mówiąc czy w innym zespole wyglądałby tak samo dobrze ;)

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:16

@Maxilinexus napisał: "ręcz przeciwnie. Po prostu nie oszukujmy się, że Havertz nagle odmieni oblicze napastników w AFC."
Wystarczy że będzie użyteczny w okolicach pola karnego i my takich piłkarzy mamy w ofensywie że tu się będą gole, asysty i świetne zagrania sypać seryjnie.

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:16

@titi_henry: Taka teoria spiskowa na usprawiedliwienie słabej dyspozycji Gyokeresa. Czego kibicie nie wymyślą. ^^

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:16

@Dziadyga napisał: "Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea.Facet jest we wszystkim średni,ale widocznie do naszego systemu pasuje."

Dobrze Dziadyga. Baw się dalej w swoim cyrku. A ja będę się bawił w swoim.

Dla mnie zdrowy Niemiec to gamechanger tego sezonu. Wspomnisz moje słowa, o ile mu zdrowie dopisze.

A nie, bo przecież Tobie ciężko przyznać komuś rację.

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:15

@Maxilinexus: myślę że arteta chciał zrobić na wzór z guardioli, że przed sezonem 22/23 ściągnął kilera na 9 i zmienil trochę styl gry co dalo city potrójna koronę, jokeres nie spełnił oczekiwań i nie wskoczył na poziom halanda, a architektoniczne go stara sie go budować i daje szansę bo nie chce się przyznać do błędu

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:15

@miki9971 napisał: "Gyokeres po takiej akcji. Poprawiłby włosy i powiedział - Kurde, miałem wyjść do podania?"
On by pewnie zbiegał na lewy słupek zasłonięty przez dwóch obrońców i by się tu niektórzy cieszyli że fenomenalnie obrońców ściągnął

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:14

@mistrzu973: Wręcz przeciwnie. Po prostu nie oszukujmy się, że Havertz nagle odmieni oblicze napastników w AFC.

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:13

@Marzag napisał: "Spójrzcie jak sprytnym ruchem wyciąga tu Havertz obrońcę żeby chwilę później wbiec w miejsce które ten obrońca zrobił:

https://x.com/_ArsenalTeam/status/2010380023296061561"


Gyokeres po takiej akcji. Poprawiłby włosy i powiedział - Kurde, miałem wyjść do podania?

KapitanJack10 komentarzy: 6508 newsów: 411.01.2026, 17:13

@Dziadyga napisał: "Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea.Facet jest we wszystkim średni,ale widocznie do naszego systemu pasuje."
Bayer Leverkusen?

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:13

@mistrzu973: Całkowicie niezrozumiały transfer jeśli nie pasował Artecie tym bardziej nie pasuje zawodnikom.

titi_henry komentarzy: 369911.01.2026, 17:12

@mistrzu973: Ostatnio odgrywał piłkę i pod tym kątem było okej. Po prostu podają mu rzadko bo często nie ustawia się tak jakby chcieli. A z kolei jak on chciałby prostopadłą i widać, że jest gotowy do biegu i chce tego podania to u nas takich piłek prawie się nie gra, ale to już chyba przypadłość naszego systemu :)

Damper komentarzy: 453411.01.2026, 17:12

@Dziadyga napisał: "Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea"

Mówisz o reprezentacji? O Leverkusen?

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:12

@Maxilinexus: to źle że jeśli chcemy być najlepsza drużyna na świecie to chcemy mieć napastnika pokroju Henrego?

Numer10 komentarzy: 74311.01.2026, 17:11

@alexis1908 napisał: "różnica jest taka że lewy jest 3 najlepszym strzelcem w Historii LM 2 najlepszym w Bayernie i strzelił ponad 100 bramek dla barcy porównania do Havertz jak najbardziej na miejscu :D"

Wiadomo, musi Kai dużo poprawić żeby w ogóle zbliżyć się do tego poziomu. Chodziło mi tylko o pokazanie, że najlepsze 9 przede wszystkim dochodzą do sytuacji bramkowych, dopiero potem przychodzi wykańczanie ich. Kai do nich dochodzi, musi poprawić wykańczanie. Gyo póki co nic z powyższych

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:11

@Dziadyga napisał: "Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea.Facet jest we wszystkim średni,ale widocznie do naszego systemu pasuje."

I co to zmienia, skoro jest lepszy od Szweda?

Widocznie Gyokeres nie pasuje i tyle.

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:11

@Marzag: to oczywiste, że powód jest taki że szwed wyraźnie odstaje od reszty

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:10

@mistrzu973 napisał: "ale to widać nawet na boisku, że często mają do niego pretensje i i są zniesmaczenie jego "grą""
No ale to nie dlatego że źle mu z oczu patrzy, a dlatego że im bardzo robotę utrudnia mimo że się pewnie umawiają jak się zachowywać w konkretnych sytuacjach.

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:10

@miki9971: Nie żebym bronił Gyokeresa, facet serio z meczu na mecz niknie w oczach. Przed transferem Szweda Havertz był tym "linczowanym". Jaki tu napastnik nie trafi będzie krytykowany za swoją grę, bo kibice oczekują napastnika topowego al'a TH14.

Dziadyga komentarzy: 1164211.01.2026, 17:10

@miki9971 napisał: "Jezeli strzelba z Portugalii była warta 67mln. To Kai jest warty z 200..."
XD

Kai w pierwszym lepszym innym zespole grałby jak w Chelsea.Facet jest we wszystkim średni,ale widocznie do naszego systemu pasuje.

Numer10 komentarzy: 74311.01.2026, 17:09

@tom8203: gdyby był trochę szybszy to ja jestem za, ale niestety z Merino gramy tylko na wrzutki, z Kaiem potrafimy zagrać i z kontry, i pozycyjne przez środek, i jakieś nieszablonowe podanie

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:09

@titi_henry: rączek nie na zasadzie że nie podam bo go nie lubię, tylko nie podam bobi tak straci

pablofan komentarzy: 634611.01.2026, 17:09

@Mizzou: problem z Martinellim jest już teraz taki, że mimo tych 3 bramek my wiemy, że to nic nie zmieni :) poza golami występ dość klasyczny… także szału ni ma

Kiepomen komentarzy: 494211.01.2026, 17:09

@Marzag napisał: "Spójrzcie jak sprytnym ruchem wyciąga tu Havertz obrońcę żeby chwilę później wbiec w miejsce które ten obrońca zrobił:

https://x.com/_ArsenalTeam/status/2010380023296061561"

Gyo już dawno by się styki spaliły od zmiennych, oby już zdrowie dopisywało i przestanmy się oszukiwać i grać defensywnym napastnikiem

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:09

@Maxilinexus: ale to widać nawet na boisku, że często mają do niego pretensje i i są zniesmaczenie jego "grą"

titi_henry komentarzy: 369911.01.2026, 17:09

@Maxilinexus: Nie brałbym takich pierdół na poważnie. Każdy w zespole jest profesjonalistą i chce wygrać puchary, nikt nie będzie się bawił w "nie podam mu bo go nie lubię", nie kupuję tego kompletnie :)

alexis1908 komentarzy: 808511.01.2026, 17:08

@Numer10: różnica jest taka że lewy jest 3 najlepszym strzelcem w Historii LM 2 najlepszym w Bayernie i strzelił ponad 100 bramek dla barcy porównania do Havertz jak najbardziej na miejscu :D

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:08

Jezeli strzelba z Portugalii była warta 67mln. To Kai jest warty z 200...

krzykus1990 komentarzy: 651511.01.2026, 17:07

Martinelli na szpicę ⚽️⚽️⚽️

mistrzu973 komentarzy: 26511.01.2026, 17:06

Ciekawe jak będzie się układała hierarchia napastników, myślę że cierpliwosc dla jokeresa będzie tylko do końca stycznia

Marzag komentarzy: 47844 newsów: 111.01.2026, 17:06

Spójrzcie jak sprytnym ruchem wyciąga tu Havertz obrońcę żeby chwilę później wbiec w miejsce które ten obrońca zrobił:

https://x.com/_ArsenalTeam/status/2010380023296061561

krzykus1990 komentarzy: 651511.01.2026, 17:06

Oficjalnie: Gabriel Martinelli został wybrany Man of the Match dzisiejszego spotkania.

Brazylijczyk zanotował swojego pierwszego hat-tricka w barwach Arsenalu! ⚽

Numer10 komentarzy: 74311.01.2026, 17:06

@enrique napisał: "Jak dlugo Gyo nie nauczy się ustawiać i wychodzić do podań, wystawianie go zwyczajnie nie ma sensu. To nie Lewy w swojej topce, który nieraz dostając tylko kilka podań na mecz robił z tego gole."

Póki co do Lewego bliżej Havertzowi niż Gyo. Robert też potrafi skiepścić 2/3 setki w meczu zanim wpakuje bramkę - ale potrafi sobie stwarzać kolejne. Przynajmniej tak było w jego prime

Mizzou komentarzy: 617611.01.2026, 17:05

Salmon - Saka regen 2
Martinelli ok, ale techniki nie przeskoczy
Havertz - świetnie go widzieć
MLS - rozczarowujący

Maxilinexus komentarzy: 23511.01.2026, 17:05

@GunnerKaspi: Czytałem gdzieś w internecie teorię, że zawodnicy celowo nie zagrywają do Szweda by Arteta posadził go na ławce. Co więcej w szatni nie jest zbyt lubiany. Hmm

miki9971 komentarzy: 8331 newsów: 211.01.2026, 17:05

@Maxilinexus napisał: "Havertz to naprawdę magik potrafi oczarować kibiców swoistym brakiem skuteczności pod bramką"

Już brzydko mówiąc wara od Niemca. Chłop wraca. Marnuje sytuację i znowu te memlanie niektórych.

Gość jest lepszy od każdego napastnika jakiego w chwili obecnej posiadamy. Trochę szacunku.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady