"Ramsey to najlepszy pomocnik w Anglii"
10.12.2015, 15:17, Jakub Knapik 39 komentarzy
Legenda Liverpoolu i reprezentacji Anglii, Steven Gerrard, w udzielonym ostatnio wywiadzie przyznał, że Arsene Wenger marnuje potencjał Ramseya poprzez ciągłe wystawianie go na skrzydle. Uważa, że jego miejsce jest w środku pomocy.
- Występowałem na obydwu pozycjach i jestem pewien, że Aaron nie jest szczęśliwy z występów na skrzydle. Nie ma do tego odpowiednich warunków.
- Jego największym atutem jest gra w środku. Gdy znajduje się w formie, jest najlepszym ofensywnym pomocnikiem w Premier League. Musisz wystawiać Twoich najlepszych zawodników tam, gdzie jest ich miejsce.
Legenda Manchesteru United, Rio Ferdinand, również postanowił zabrać głos w sprawie Walijczyka.
- Gdy znajduje się w środku pomocy, ma wpływ na każdą fazę gry. Widzi okazje do wykonywania podań, których inni nie dostrzegają. Nie jest natomiast wystarczająco szybki, by grać na skrzydle.
- On po prostu musi grać w głębi pola. Swój najlepszy sezon w Arsenalu rozgrywał właśnie tam. Zdobywał bramki, był niemożliwy do upilnowania dla obrońców i miał wpływ na każdy aspekt gry Kanonierów.
źrodło: goal.com
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Verminator97
Zgadzam się z opinią , ale przy naszej kadrze lepsze było by ustawienie klasyczne 4-3-3 takie jak realu , prawde powiedziawszy to my nie mamy klasycznych skrzydlowych , praktycznie u nas role skrzydlowych pelnia boczni obroncy , bo i Ox i Campbell i Sanchez lubia schodzic do srodka nie robia wielu rajdow wzdluz boiska przy linii , i tak prawde powiedziawszy mamy nawet zawodnikow na tych pozycjach o podobnej charakterystyce co Real Sanchez-Giroud-Walcott-Cazorla(Ramsey)-Coq-Ozil- mielibysmy lepsze ustawienie zdecydowanie w linni pomocy co do rozgrywania , moglibysmy wiecej grac bokami i szerzej bo mielibysmy rozgrywajacych rozciagnietych a nie jeden za drugim , a i Walcott i Sanchez z kazdej pozycji mogliby liczyc na jakas prostopadla pilke
lepiej na skrzydle niż na ławce
mar12301
Bo? Jakoś nie przypominam sobie by on przesadnie szanował Arsenal.
Też tak uważam. Może nie, że ofensywnym, ale b2b na pewno. Już ostatnio pisałem, że nie rozumiem płaczu nad kontuzją Santiego. Uwielbiam naszego Małego Magika, ale Aaron jest lepszym graczem na tej pozycji. Nie żebym nie doceniał gry Cazorli, ale jak mam wybierać to wolę tam Aarona. Aaron marnował się na skrzydle. Uważam, że lepszym rozwiązaniem było nawet wystawianie Cazorli na skrzydle, ale Wenger zdecydował inaczej. Teraz Hiszpan ma po sezonie to szansa dla Jacka i Aarona, aby pokazać, że to oni już zasługują na pierwszy skład. Santi ma już swoje lata i powoli musi ustąpić miejsca młodym, tak jak już zrobili to Rosa i Arteta. To jest normalne. Wiadomo, że Cazorla pogra jeszcze na dobrym poziomie, ale to Aaron może być głównym motorem napędowym Arsenalu jak w tym jego sezonie życia. Zobaczycie, że grudzień będzie nasz. Aaron z Mesutem są w formie, Flam zaskakuje, Giroud po hattricku nabrał pewności siebie, a Joel z meczu na mecz gra coraz lepiej. Do tego powoli wracający po kontuzji Theo czy Ox. Naprawdę jest dobrze, a będzie tylko lepiej. Wczorajszy mecz dał naszym pozytywnego kopa i teraz mogą być nie do zatrzymania. W Nowy Rok mamy być na fotelu lidera!
Gerrarda*
Czeczenia
Ale Gerarda to ty szanuj.. bez przesady.
Wow, facet który przez 100 lat nie potrafił wygrać ligi będzie mówił Wengerowi jak to się robi.
Facet, który jedyny sensowny sukces w karierze osiągnął za Beniteza, którego... krytykował za niewystawianie tam, gdzie czuje się lepiej.
Dość zabawne.
Trudno, trzeba iść na kompromisy kiedy masz milion środkowych pomocników o najwyżej jakości w lidze, ale tylko 1,5 skrzydłowego.
Takze nie sadze, ze Ramsey jest jedynym gosciem, ktory potrafi zabezpieczac Bellerina na prawej. Znajac Wengera po prostu moglo to wygladac tak, ze zdrowy Ramsey gra i koniec kropka.
Welbeck, OX jak i Campbell kazdy z nich wraca i pomaga sporo w obronie i kazdy z nich pamietam wspomagal Bellerina na skrzydle jak sobie nie radzil albo wychodzil do przodu. Jedyny problem byl z Walcottem z wiadomych wzgledow.
Tak w ogole to mlodemu przydalby sie odpoczynek co pare dni i jakies lekcje taktyczne bo Monreal po drugiej stronie tez sporo dziala w ofensywie a nikt go specjalnie nie musi zabezpieczac.
tak jak ktoś tu napisał Santi potrafi świetnie wyprowadzić akcje z pod presji, Coq wyczyścić akcje przeciwnika, a wyżej wysuniety Oezil raczej nie do wygryzienia, tak więc Ramsey na papierze może wystepować na prawej, jednak ciągle zbiega do środka dając tym samym, wsparcie środkowym i więcej miejsca naszemu TGV - Hectorowi..
Niestety Wenger wie "lepiej"
Na b2b to chyba najlepszy na świecie zawodnik. Co do tego, że najlepszy pomocnik w lidze. Ciężko powiedzieć, bo pomocnicy dzielą się na różne kategorie, ale Ramsey jest bardzo wszechstronny i być może z tego też powodu Gerrard tak powiedział o Aaronie, bo gdzie go Papa nie rzuci, ten nie zawodzi (nie mówie o zatwardziałych hejterach)
Kiedyś też chciałem środek Ramsey-Wilshere, ale teraz wiem, że to niemożliwe. Oboje są zbyt ofensywnie nastawieni i brak zawodnika typu Flamini czy Coquelin może się źle skończyć dla Arsenalu.
a cazorla lepiej wyprowadza piłkę z pod presji,czego aaron tak dobrze nie robi...
Jeśli i Ramsey i Cazorla są zdrowi to powinien grać po prostu zawodnik w lepszej formie. Obaj dobrze sobie radzą, choć Ramsey ma większy udział przy bramkach/ asystach.
WilSHARE
Flamini ławeczka a Jack wskakuje obok Ramseya, ktory teraz to na skrzydle sobie nie pogra bo wrocił Walcott a w coraz lepszej formie jest Campbell i z tego sie bardzo ciesze.
tylko nie bierzecie jednej rzeczy pod uwagę....nie chcę gdybać ale jak wiemy aaron gra miesiąc,dwa,trzy i łapie kontuzje,a cazorla gra non stop i kontuzji nie łapie,może inaczej łapie je baaardzo rzadko.taka jest różnica pomiędzy nimi...
Najlepszy to on nie jest ale z pewnoscia jeden z najlepszych. Pamietam jeszcze jak niedawno gral po prawej stronie i musialem sie z wami klocic ze on tam marnuje sie, a wy ze on tam musi zabezpieczac prawa strone po wejsciach Bellerina, conajmniej jak by Hector robil za napastnika i wjezdzal w pole karne co 3 minuty... Santi wroci i albo laduje na skrzydlo albo bedzie musial sie bic o miejsce w skladzie z Aaronem.
Może jeden z lepszych, ale nie najlepszy. Są lepsi np Ozil.
afc
Wenger też to dobrze wie, co podkreslal w wywiadzie, ale gra tak dla rownowagi.
Sama prawda
Moim skromnym. Można by próbować nowego ustawienia kiedy Le Coq wróci.
Sanchez-Ozil-Ramsey-Walcott/ox/campbell
Za nimi Coquelin.
Moim zdaniem gra Ramseya na skrzydle to mimo wszystko nie jest zero myślenia Wengera. On prawdopodobnie jest tam aby w jakiś sposób zabezpieczyć nam prawą stronę gdzie Bellerin zostawia defensywę zupełnie.
Ramsey rozegra sporo świetnych spotkań w środku, wróci Kazik z Aleksiem a Papciu przypomni sobie że Aaron i tak najlepszy jest na skrzydle.
Wszyscy to wiedza oprocz Wengera. Niestety kontuzja Cazika szczesciem w nieszczesciu. #WengerKnowsBest
Nigdy nie bylem przekonany do Cazika w srodku - jednak Coquelin nadrabial wszystkie jego braki defensywne grajac za dwoch czy momentami trzech a ten mogl sobie rozgrywac i smigac w ofensywie wiec to gralo w miare calkiem dobrze. Nie wiem czy wypada ale porownalbym ta dwojke do duetu Per-Kosa (no offense...) gdzie jeden dobrze sie ustawia drugi nadrabia cala reszte.
Jestem niemal pewien, ze srodek Ramsey-Coq moglby totalnie zdominowac srodek pola w jakimkolwiek meczu i bylby najbardziej optymalny na ciezkich przeciwnikow. Cazorla powinien grac w ofensywie czy to na skrzydle czy na 10 dajac odpoczac Ozilowi ewentualnie ze sredniakami gdzie mozemy zdominowac rywala - wtedy przy Coquelinie na srodku bez problemu. Sadze, ze duet Cazorla-Flamini poradzil by sobie o wiele gorzej wczoraj i moglo sie obyc bez awansu.
Aktualnie stworzyła się okazja dla Ramsey'a żeby pokazać co potrafi grając w środku pola.
Jeśli ją dobrze wykorzysta to może Wenger przestanie nim rzucać po skrzydłach.
Wenger musi zdecydować. Cazorla wypadł, ale wraca Wilshere i tu będzie kolejny dylemat.
no nieladnie, a myslalem, ze powie Henderson :)
Prawda jest taka, ze Ozil i Silva sa od Ramseya lepsi, a b2b to faktycznie czolowka
dorady, którzy pragną osłabić Arsenal, dziekujemy byłym piłkarzom UTD za ich opinie. Niestety, mamy własną filozofie, więc nie ma co tematu dalej drążyć.
Każdy z Nas chciałby widzieć Arona, Ozila i Cazorle, najlepiej na pozycji ofensywnego pomocnika, ale tak się da i już! Musi być równowaga w drużynie, dlatego by korzystać z ich usług, któryś musi schodzić ze skrzydła do środka
Ja mimo wszystko wyżej cenię umiejętności Ozila i Cazorli ale w moim prywatnym rankingu Aaron zajmuje 3 miejsce na dalszych pozycjach są piłkarze z innych zespołów. :D
nic dodać nic ująć taka prawda że Rambo tam gra najlepiej
tutaj nie ważne kto jest lepszy a kto gorszy...zarówno aaron,jack,cazorla i mesut mają coś innego do zaoferowania...ważne jest to że każdy z nich gra inaczej:)każdy z nich jest nam bardzo potrzebny...:)po prostu arsen musi nimi robic rotację a nie rzucać ich byle gdzie by tylko każdego upchać:(to na tym nie polega.
Najlepszy B2B na pewno :-)
a ja się nie zgodzę. Ramsey jest bardzo dobrym piłkarzem, lecz Santi w formie, to jeszcze półka wyżej, jednak trzeba się zgodzić, że ostatnio w formie nie był.Jeśli chodzi o najlepszych pomocników w Anglii, to wiele zalezy od formy piłkarza. W zeszłym sezonie, bez wątpienia najlepszymi środkowymi byli Fabregas i Cazorla. W tym sezonie na ten moment rządzi Ozil i KDB.
Aaron nigdy nie gral na skrzydle, jego pozycje niedawno ktos swietnie zdefiniowal jako pol-prawy;) ale faktycznie jako CM, mozna go bardziej wykorzystac, beda zdrowym i formie ma chyba najl. motoryke w calej lidze
i nie, nie wypada lepiej niz Cazorla, to zupelnie inny sposob grania, ale Santi w wielu meczach w 2015 byl wrecz epicki
Na pewno wypada lepiej niż Cazorla ;)
Dokładnie. Najlepszym pomocnikiem w Anglii jest Ozil i nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
Silva i Payet też kozaki.
Teraz to wszyscy będą słodzić. Do pierwszej porażki.