Wyrównać rachunki: Arsenal vs Liverpool

Wyrównać rachunki: Arsenal vs Liverpool 07.01.2026, 21:44, Patryk Bielski 2173 komentarzy

Arsenal z nadzieją na utrzymanie przewagi na szczycie tabeli podejmie na Emirates obrońców tytułu, Liverpool. Ostatnie kolejki były dla Kanonierów wyjątkowo korzystne, gdyż wszyscy rywale z "Wielkiej Szóstki", w tym Liverpool, pogubili punkty. Po zwycięstwach nad Aston Villą i Bournemouth, Arsenal cieszy się sześciopunktową przewagą nad Manchesterem City.

Po porażce z Aston Villą, Arsenal zanotował pięć kolejnych zwycięstw w Premier League, co pokazuje ich siłę i głębię składu. Zespół Artety pokonał drużyny, z którymi w zeszłym sezonie miał problemy, co jest dowodem na ich rozwój.

Gabriel Magalhaes popełnił błąd, który dał Bournemouth prowadzenie, ale szybko się zrehabilitował wyrównującym golem. Druga połowa należała do Declana Rice'a, który zdobył dwa kluczowe gole, zapewniając Arsenalowi trzy punkty.

Teraz Arsenal zmierzy się z Liverpoolem, a Mikel Arteta podkreśla, że jego drużyna ma coś do udowodnienia. Arne Slot, trener Liverpoolu, również ma wiele do udowodnienia po trudnym sezonie, który wywołał niezadowolenie wśród kibiców.

Na papierze Liverpool jest niepokonany od ośmiu meczów, ale cztery z nich to remisy. Ostatnie dwa mecze zakończyły się podziałem punktów z Leeds i Fulham. Cody Gakpo myślał, że zapewnił zwycięstwo w doliczonym czasie gry, ale Harrison Reed wyrównał pięknym strzałem z dystansu.

Informacje o składach i taktyce

Arsenal: Mikel Arteta nie zgłasza nowych kontuzji po meczu z Bournemouth. Riccardo Calafiori i Cristhian Mosquera są bliscy powrotu do składu. Kai Havertz może wrócić do kadry, choć raczej nie zacznie od pierwszej minuty. Arteta prawdopodobnie postawi na ten sam trzon zespołu co ostatnio, z możliwymi zmianami na skrzydłach. Bukayo Saka i Leandro Trossard mogą zastąpić Noni Madueke i Gabriela Martinellego.

Przewidywany skład (4-2-3-1): Raya; Timber, Saliba, Gabriel, Hincapie; Zubimendi, Rice; Saka, Odegaard, Trossard; Gyokeres

Liverpool: Arne Slot ma kilka problemów kadrowych. Hugo Ekitike prawdopodobnie nie zagra z powodu urazu mięśnia. Cody Gakpo może ponownie wystąpić jako napastnik. Mohamed Salah jest na Pucharze Narodów Afryki, więc Dominik Szoboszlai może zagrać na prawym skrzydle.

Przewidywany skład (4-2-3-1): Alisson; Bradley, Konate, van Dijk, Robertson; Gravenberch, Jones; Szoboszlai, Mac Allister, Wirtz; Gakpo

Kluczowe statystyki

Arsenal wygrał pięć ostatnich meczów w Premier League i jest niepokonany na Emirates w tym sezonie. Liverpool nie przegrał w 25 z ostatnich 28 spotkań z Arsenalem we wszystkich rozgrywkach. Bukayo Saka strzelił gola w trzech ostatnich meczach domowych przeciwko Liverpoolowi.

Zawodnik do obserwacji

Declan Rice: Rice pokazał swoją klasę w meczu z Bournemouth, zdobywając dwa gole i dominując w środku pola. Przed starciem z Liverpoolem Arteta liczy na jego formę, która może być kluczowa dla wyniku meczu.

Nasz typ: Arsenal 2-1 Liverpool

LiverpoolZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło: thehardtackle.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 11:44

@Marzag: To, że ktoś gubi krycie, popełnia błąd nie znaczy że się nie stara. Ja mogę conajmniej kilka meczy wskazać gdzie Gyo mógł wybiec w wolną przestrzeń, a tego nie zrobił. Dostał piłkę na dobieg, a przegrał prosty pojedynek i poszła kontra. W meczu z AV z jego straty poszła sytuacja bramkowa dla AV i tylko fart nas w sumie uchronił. Więc tutaj nie stawiałbym znaku =.

Alffik komentarzy: 128108.01.2026, 11:43

@Marzag: Tak zapytam. Jesteś jakimś trenerem lub grałeś w piłkę? Jeżeli tak to na jakim poziomie?

pLYTEK komentarzy: 421808.01.2026, 11:38

Słuchajcie *****, dzisiaj walimy ich na cipę do zera

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 11:31

@adek504: też tak myślę. Zwłaszcza w końcówkach gdy my wygrywamy to musisz być skupiony w końcówkach. Choć chciałbym by grał więcej, to widać, że na tym najwyższym poziomie musi zdobyć doświadczenia. Myślę, że jeszcze w tym sezonie będzie przydatny

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 11:29

@Goonder napisał: "CP też było w dużej mierze ustawione pod Eze. I on też musi się nauczyć większej odpowiedzialności za piłkę i grę jako jeden z wielu i wykonywaniu innych zadań niż tylko czarowanie z piłką bez konsekwencji jeśli straci kilka razy piłkę"

No i obecnie zapewne dlatego Eze dużo siedzi na ławce, na początku grał więcej, bo nie bylo Ode, ale obecnie częsty brak zaangażowania Eze w grę obronna i mniejsza odpowiedzialność mogłaby zaburzyć balans

Taki plus w stosunku do Gyokeresa ze Eze technicznie nie odstaje od ligi

Marzag komentarzy: 47894 newsów: 108.01.2026, 11:27

@Be4Again napisał: "Znasz jakiegoś zawodnika z aktualnej kadry, który się nie stara? :D Sorry, ale dla mnie to po prostu trochę śmieszny argument. Kadra jest niesamowicie mocna mentalnie i tam naprawdę każdy jest skłonny gryźć glebę za wynik."
Znam takich co czasem sobie odpuszczają: Hincapie w końcówkach meczów, Eze który odpuścił sobie Casha po czym padła bramka.

Gyokeres po prostu jest raczej słabo ukształtowanym napastnikiem, Arteta będzie go musiał absolutnych podstaw nauczyć.

markiz0 komentarzy: 86908.01.2026, 11:26

Prawda jest taka, że kupilibyśmy Alvareza gdyby City chciało go nam sprzedać. Druga prawda jest taka, że City by nam go nie sprzedała.

Pamiętam, że gdy oglądałem na początku Alvareza (chyba Mundial w Katarze), to nie byłem nim zachwycony. Zastanawiałem się: Co inni w nim widzą, przecież nie gra wybitnie. I tak go sobie oglądałem, a on strzelał gola, potem znowu strzelał gola, potem znowu strzelał gola. I zrozumiałem, że jego strzały to nie przypadek, ale ma umiejętność mocnego i celnego uderzenia. Harry Kane też to ma. Alvarez był najlepszą opcją w tamtym czasie, ale nie był dla nas.

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 11:25

@markiz0: Znasz jakiegoś zawodnika z aktualnej kadry, który się nie stara? :D Sorry, ale dla mnie to po prostu trochę śmieszny argument. Kadra jest niesamowicie mocna mentalnie i tam naprawdę każdy jest skłonny gryźć glebę za wynik. Wszyscy pracują w obronie, nie ma świętych krów, jest jedność.

To, że biega, stara się i robi to co kazał mu trener to są wymagania na poziomie półamatorskim. Lacazette nie biegał i nie starał się? Nketiah nie robił tego co kazał mu trener?

Dla mnie jedynym „usprawiedliwieniem” Gyo jest po prostu teoria sprzed jego transferu do nas o tym, że to nie jest napastnik pod atak pozycyjny. Pisałem o tym przed transferem, że on technicznie jest słabym zawodnikiem. To atleta, a nie wirtuoz techniki. Stąd sytuacja wygląda trochę tak, że kupiliśmy bardzo drogi rower dla bardzo dobrego kolarza, ale naszym celem jest lot na księżyc. Denerwujemy się na kolarza, że za wolno pedałuje, a rower nazywamy złomem bo nie chce się oderwać do ziemii. Trochę to abstrakcyjne, ale tak to wygląda. Mikel choćbym stanął na głowie to Gyo nie będzie miał przyjścia piłki jak RVP i rozegrania jak Berkamp. To napastnik pod system z „diamentem” i bezpośrednią grę szybkimi atakami i kontrami.

To nie jest napastnik dla nas.

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 11:25

@Numer10 napisał: "W takim razie jego można tłumaczyć że grał tylko w lidze portugalskiej i musi się przyzwyczaić do ligi ;)"

W takim razie wszyscy muszą przestać go traktować jak gotowy produkt

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 11:24

@adek504: CP też było w dużej mierze ustawione pod Eze. I on też musi się nauczyć większej odpowiedzialności za piłkę i grę jako jeden z wielu i wykonywaniu innych zadań niż tylko czarowanie z piłką bez konsekwencji jeśli straci kilka razy piłkę

M4rcin komentarzy: 248308.01.2026, 11:23

@Goonder napisał: "A jeśli zdobędziemy teraz mistrza i przyjdzie Real z ofertą za 100mln+ za Salibę to powinniśmy go sprzedać czy nie?"
Jak bedzie chciał odejść to tak, ale za 150mln+

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 11:21

@markiz0 napisał: "Albo liga portugalska jest dużo słabsza niż myślimy albo Sporting był wybitnie ustawiony pod Gyokeresa."

Obie rzeczy, Sporting byl wybitnie ustawiony pod Szweda i to im dawało rezultaty, a po drugie obrońcy w Portugalii to niestety przepaść z obrońcami w PL
Gyokeres indywidualna siłą i szybkością potrafił opracowania tam obrońców, a w PL juz to jest dla niego ciężkie

Zobacz jak sobie radzą Bednarek i Kwiior w Portugalii, obaj na standardy PL byli raczej solidnymi wyrobnikami, a tam niszczą ligę jako obrońcy

@markiz0 napisał: "Jedyne co ratuje Gyo, to że Sesko gra jeszcze gorzej, a Isak gra na porównywalnym poziomie, choć strzelał już w tej lidze ponad 20 bramek w sezonie"

Jak to niby ratuje Gyko? Obaj Ci napastnicy grają w totalnie innych systemach i niewiadomo jakby u nas sie sprawdzili

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 11:19

@Be4Again napisał: "Nasz klub ma niesamowitą tendencję do przegapiania najoptymalniejszego momentu sprzedaży zawodników…"
To już od wielu lat, ale też często sprzedawaliśmy graczy dopiero jak chcieli odejść lub sentymentalnie przedłużaliśmy kontrakt (Ozil/Auba). A jeśli zdobędziemy teraz mistrza i przyjdzie Real z ofertą za 100mln+ za Salibę to powinniśmy go sprzedać czy nie?

Marzag komentarzy: 47894 newsów: 108.01.2026, 11:18

@Mastec30 napisał: "Nie kupuje tego. Arteta jest w tym klubie 6 lat. Nie dałby sobie wcisnąć napastnika."
No ale Arteta pewnie dopuszcza do siebie myśli że jego przeczucia albo wnioski mogą być błędne, i zawodnik który tyle goli strzela powinien się jakkolwiek wpasować w inny zespół. Pewnie widział, że jest dość surowy technicznie Gyokeres i że jego gole to zazwyczaj albo gole z kontry albo karne, albo słabość obrońców, ale widocznie uznał że Sesko też nie jest gwarancją i być może uda się dostosować Gyokeresa do premier league i nie będzie źle, no i ma jeszcze Havertza w razie faila. A na rynku nie było za dużo opcji.

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 11:18

@Be4Again napisał: "może kilku udałoby się sprzedać w peaku cenowym? Przypominam, że przed zakupem Alvareza z City ATM robiło podchody pod GJ, ale Mikel powiedział nie. Po pierwszym sezonie Bayern był zainteresowany Zina. U nas jednak zawsze biorą górę sentymenty… efekt? Sprzedajemy po kosztach lub oddajemy za darmo…"

No, ale jaki byl sens sprzedawać Zine czy Jesusa po pierwszym sezonie kiedy to w większości spełniali swoje zadania i grali dobrze?
Tym bardziej ze wtedy mieliśmy też swoje luki do uzupełnienia, a dwa kolejne odejścia powodowałyby dwie kolejne luki do zapełnienia

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 11:16

@Mastec30 napisał: "No mógł go nie klepać jak miał jakieś zastrzeżenia. To jednak jest 60 baniek więc nie mozna sobie powiedzieć "a niech będzie, może się przyda". Zresztą ogromna część fanbazy znająca się amatorsko na piłce potrafiła mniej więcej przewidzieć jak to będzie z nim wyglądało"
Z jednej strony było dużo zastrzeżeń, a z drugiej bramkostrzelność podpowiadała, że odpali. Strzelał nie tylko w portugalskiej lidze, ale też w LM. Ma ograniczenia? Ma. W Sportingu gra w trochę inny sposób, ale dostosuje się do naszego grania i będziemy mogli go odpowiednio wykorzystać i będzie killerem. Zakładam, że takie rozmowy były pomiędzy Artetą, a Bertą. To nie są dzieci, żeby się na siebie obrażać, jeśli mają wspólny cel. Może Arteta chciał Sesko, ale nie miał pomysłu na inny zamiennik (odpowiedni cenowo, ale też żeby bronił się marketingowo etc.). I na koniec uznał, że OK, wykorzystam Gyo.

Ciekawy jestem jak to będzie wyglądać jak Havertz wróci do pełnej formy, czy będzie próba grania Gyo + Kai czy jednak nie będą grać ze sobą. Wtedy okaże się jaki Arteta miał na niego plan od początku (jeśli miał).

markiz0 komentarzy: 86908.01.2026, 11:15

@Be4Again napisał: "Niedługo będziemy bić mu brawo za to, że na treningu przychodzi…"
Ja Gyo nie bronię, bo jest tragiczny i możliwe że Nketiah dawałby więcej niż Szwed. Zwracam tylko uwagę na fakt, że mimo iż nie potrafi grać, to się stara - to nie jest jego obrona z mojej strony, tylko stwierdzenie faktu.

Po tym co gra w Arsenalu jest tylko jedna myśl: Jakim cudem on strzelał te wszystkie gole w lidze portugalskiej? Albo liga portugalska jest dużo słabsza niż myślimy albo Sporting był wybitnie ustawiony pod Gyokeresa.

Jedyne co ratuje Gyo, to że Sesko gra jeszcze gorzej, a Isak gra na porównywalnym poziomie, choć strzelał już w tej lidze ponad 20 bramek w sezonie.

Weźmy takiego Darwina Nuneza. On od samego początku podobał mi się w Liverpoolu. Dynamiczny, wyjście na pozycje, przyjęcie piłki - ale nie potrafił strzelać goli. Gyokeres z kolei nie potrafi przyjąć piłki. Każdy ma jakieś skazy.

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 11:12

@coooyg11: A może kilku udałoby się sprzedać w peaku cenowym? Przypominam, że przed zakupem Alvareza z City ATM robiło podchody pod GJ, ale Mikel powiedział nie. Po pierwszym sezonie Bayern był zainteresowany Zina. U nas jednak zawsze biorą górę sentymenty… efekt? Sprzedajemy po kosztach lub oddajemy za darmo…

Nikt nie mówi żeby sprzedawać w Szweda w styczniu… ale jak do końca sezonu się nie ogarnie i nie będzie widać poprawy to zważywszy na jego wiek to będzie ostatni moment żeby odzyskać część zainwestowanych środków. Taki Sesko czy Ekitike są młodsi, mają jeszcze czas żeby wejść na top poziom. Gyo niestety już powinien być w swoim prime lub się do niego zbliżać. Drugi sezon w EPL z taką skutecznością jak obecnie będzie oznaczał, że jego cena spadnie do poziomu 20 mln… a przez zarobki 200k p/w znowu będzie ciężko mu znaleźć klub.

Nasz klub ma niesamowitą tendencję do przegapiania najoptymalniejszego momentu sprzedaży zawodników…

NicolasJover komentarzy: 68208.01.2026, 11:11

@aguero10 napisał: "No tak ale za kwotę jaką przyszedł powinien strzelać dużo więcej ."
Zdrowy Kai przez cały sezon w naszym zespole to jest zawodnik na 20G+A w lidze. Niech tylko to zdrowie się go trzyma.

NicolasJover komentarzy: 68208.01.2026, 11:08

@Numer10 napisał: "W takim razie jego można tłumaczyć że grał tylko w lidze portugalskiej i musi się przyzwyczaić do ligi ;)"
No dobra, ja bym to rozumiał, gdyby tylko gyo pokazał COKOLWIEK pozytywnego. Wtedy bym uwierzył, że bramki przyjdą, że potrzeba czasu. On nie daje żadnych argumentów, a przychodził tutaj ze złotym butem.

aguero10 komentarzy: 896708.01.2026, 11:08

@Mastec30:

No tak ale za kwotę jaką przyszedł powinien strzelać dużo więcej .

Numer10 komentarzy: 76808.01.2026, 11:07

Gyokeres póki co ma wszystko żeby zostać flopem, moje oczy krwawią jak ma piłkę przy nodze, ALE nie można powiedzieć że nie ma poprawy, bo jak wcześniej przegrywał wszystkie pojedynki tak teraz zaczyna fizycznie dawać radę. Może Arteta doprowadzi go do porządku i będą jeszcze z niego ludzie. Nie powiem że głęboko wierzę, ale trzeba dać mu czas :D

Numer10 komentarzy: 76808.01.2026, 11:05

@Mastec30 napisał: "Tutaj większość ma jakaś konkretną wymówkę faktycznie w jakimś stopniu usprawiedliwiającą. Gyokeres wg mnie takiej wymówki nie ma"

W takim razie jego można tłumaczyć że grał tylko w lidze portugalskiej i musi się przyzwyczaić do ligi ;)

Numer10 komentarzy: 76808.01.2026, 11:02

@Goonder napisał: "Wszystko prawda. Ale potrzebowaliśmy zawodników z doświadczeniem w PL i wygrywaniu mistrzostw, którzy zgodzą się przyjść do ówczesnego Arsenalu - czym mieli przekonać Zinę i Jesusa poza gwarancją regularnej gry i tym, że na nich będą opierać budowę składu? Budową fajnego projektu, który będzie walczył za 2/3 lata o mistrza? (okazało się, że już od razu walczyliśmy o mistrza). Musieliśmy w tamtym okresie przepłacić, bo to była nasza główna karta przetargowa - teraz, gdy pokazaliśmy, że liczymy się w PL i Europie możemy zawodników przekonać czymś innym. A Zine i Jesusa trzeba wrzucić w koszty budowy Wielkiego Arsenalu ;)"

Popieram :D

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 10:59

@coooyg11 napisał: "- Havertz pierwsze miesiące tragiczne (nawet nie wmawiajcie, że było inaczej) mimo że był już ograny w lidze,"

Pierwsze miesiące nie grał na 9 więc po co to porównywać do Gyo który od początku gra na 9. Havertz miał inne zadania

@coooyg11 napisał: "Calafiori pierwszy sezon bardzo słaby, duża część chciała go spieniężyć już latem nazywając go floopem,"

Nie zgodzę się. Urazy mu przeszkodziły ale jak tylko grał to nie był flopem. Grał dobrze, może nie rewelacyjnie ale dobrze. Teraz pokazuje więcej bo też nie męczą go aż tak te kontuzje.

@coooyg11 napisał: "Merino początek bardzo słaby, mimo że był już trochę obeznany z ligą,"

To obeznanie z ligą to kilkanaście meczów pare lat temu.

@coooyg11 napisał: "Gabriel M. również miał ciężkie wejście do ligi, był dość mocno elektryczny i popełniał sporo błędów,"

Bo był młodym chłopakiem który do Europy przeniósł się raptem 3 lata wcześniej a w Lille przed transferem do nas zaliczył raptem 40 spotkań w Ligue 1

Tutaj większość ma jakaś konkretną wymówkę faktycznie w jakimś stopniu usprawiedliwiającą. Gyokeres wg mnie takiej wymówki nie ma

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 10:52

@Goonder napisał: "Moim zdaniem, Arteta klepnął Gyo, bo co miał zrobić?"

No mógł go nie klepać jak miał jakieś zastrzeżenia. To jednak jest 60 baniek więc nie mozna sobie powiedzieć "a niech będzie, może się przyda". Zresztą ogromna część fanbazy znająca się amatorsko na piłce potrafiła mniej więcej przewidzieć jak to będzie z nim wyglądało

coooyg11 komentarzy: 463508.01.2026, 10:51

@Be4Again: idąc twoim tokiem rozumowania to kilku zawodników nie byłoby już w naszym składzie bo początki mieli równie kiepskie :)

coooyg11 komentarzy: 463508.01.2026, 10:49

Wiadomo każdy przypadek jest inny, jednak mimo wszystko ja bym Gyo jeszcze nie skreślał.

Każdy liczył, że to będzie napastnik na tu i teraz, jak na razie jest przepotężny zawód i nie ma co do tego innej gadki, osobiście jestem bardzo zawiedziony bo myślałem, że w pierwszym sezonie będzie +/- 20 g w samej lidze…

Jednak patrząc na to w jakiej wymagającej lidze gramy i ile niektórzy zawodnicy potrzebują czasu, mimo wielkiego rozczarowania może się jeszcze dużo zmienić:
- Havertz pierwsze miesiące tragiczne (nawet nie wmawiajcie, że było inaczej) mimo że był już ograny w lidze,
- Raya pierwsze miesiące słabe, dużo ludzi było team Ramsdale i nie rozumiało decyzji Artety,
- Calafiori pierwszy sezon bardzo słaby, duża część chciała go spieniężyć już latem nazywając go floopem,
- Merino początek bardzo słaby, mimo że był już trochę obeznany z ligą,
- Gabriel M. również miał ciężkie wejście do ligi, był dość mocno elektryczny i popełniał sporo błędów,
- IGOR THIAGO, tutaj zawodnik z innego klubu, tragiczny poprzedni sezon, pamiętam że jeden z komentatorów powiedział, że to jeden z najgorszych napastników jaki biegał po boiskach Premier League… W tym sezonie facet wleciał na kosmiczny poziom.

Reasumując, na dzień dzisiejszy Gyo jest bardzo dużym rozczarowaniem i żadna tytaniczna praca tego nie zasłoni, jednak patrząc na różne aklimatyzacje i sposób jak Mikel rozwija zawodników, żeby się nie okazało, że w przyszłym sezonie gościu sięgnie po koronę króla strzelców ^^

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 10:49

@Mastec30: na ten moment mówię tylko o swoich odczuciach z zewnątrz, bo sądząc po tym ze Gyokeresem dopiero zainteresowaliśmy sie w to lato udział w tym pewnie miał Berta i możliwe ze to wlasnie on przeciągnął line na korzyść Szweda

Ale tak jak mówię to tylko domysły, może tak wcale nie jest, ale jestem w stanie wyobrazić sobie taka sytuację zwłaszcza jeżeli przychodzi nowy dyrektor sportowy i chce sie pokazać, jak i z tego powodu ze były takie doniesienia ze Berta miał problemy z dogadaniem sie z Simeone

Mam nadzieje ze ta współpraca będzie sie układała wzorowo i będziemy tylko zadowoleni z połączenia Berta-Arteta

kwiatinho komentarzy: 1347608.01.2026, 10:47

@damianARSENAL napisał: "Wylatuje Rice, Saliba, Gabriel albo Timber i taka zaliczka punktowa może szybko się zmienić. W dodatku bezpośrednie starcie na Eithad."

A co nie graliśmy bez Saliby i Gabriela? Ostatnio Rice grał na prawej obronie za Timbera i White'a

Powiem tak. Nieskromnie. Nie będę pisał o procentach i szansach na tytuł ale każdy kto pisze że przewaga 6 czy 8 pkt to niewielka zaliczka pisze tylko dlatego że nie jest przyzwyczajony do tytułów Arsenalu i ma w pamięci słabe momenty jeszcze z poprzednich sezonów.

Rzeczywistość jest taka że nikt nie chce zapeszać choć nie ma czegoś takiego jak zapeszanie bo czy ktoś będzie otwarcie mówił że Arsenal wygra albo nie wygra to i tak wszystko rozstrzygnie się na boiskach PL.

Gdyby to City miało przewagę 8 pkt to 90% kibiców już by kończyło sezon bo to jest różnica nie do odrobienia. Przypomnę tylko że nie mamy do czynienia z Arsenalem późnego Wengera czy Emery'ego. Nie mamy do czynienia z piłkarzami typu Sokratis Mustafi Santos czy inny Denilson.

Jesteśmy wicemistrzem Anglii w trzech ostatnich sezonach. Budowani za setki milionów funtów właśnie z myślą o takich sytuacjach. O wykorzystywaniu okazji na odejście przeciwnikom. Kupiliśmy wielu wartościowych piłkarzy mamy poukładany zespół i trenera który wyciągnął wnioski z poprzednich sezonów.

Mamy topowych zawodników którzy wiedzą co mają robić. Był słabszy okres? Jasne. Każdy kiedyś ma.

Mistrz kraju wydaje 600 mln i jest kilkanaście pkt za nami. City trochę się rozsypało i potraciło punkty których nikt się nie spodziewał więc kiedy jak nie teraz. To nie tak że raptem wyskakuje klub środka tabeli na czoło stawki i liczy że uda się to dowieźć. Jesteśmy Arsenal. Pokonaliśmy City w zeszłym sezonie porządnie wzmocniliśmy się latem i obowiązkiem jest po prostu wygrać tą ligę.

Jestem z tych starych którzy pamiętają ostatni tytuł i jeszcze wcześniejsze i nigdy nie było łatwo. Nie ma być łatwo ale ma być.

Jak czytam to widzę strach kibiców że może się udać. Ciekawe zachowanie

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 10:45

@Mastec30: Moim zdaniem, Arteta klepnął Gyo, bo co miał zrobić? Widział, że Sesko jest poza zasięgiem finansowym lub nie chcemy tyle za niego płacić. I na koniec przed kibicami to on będzie odpowiedzialny - wiadomo. Ale to chyba już wie jak poznał pracę trenera

Goonder komentarzy: 856 newsów: 108.01.2026, 10:43

@Be4Again napisał: "Tak samo jak Zinchenki, ale znajdź drugiego głupiego, który takim średniakom da takie kontrakty?"
Wszystko prawda. Ale potrzebowaliśmy zawodników z doświadczeniem w PL i wygrywaniu mistrzostw, którzy zgodzą się przyjść do ówczesnego Arsenalu - czym mieli przekonać Zinę i Jesusa poza gwarancją regularnej gry i tym, że na nich będą opierać budowę składu? Budową fajnego projektu, który będzie walczył za 2/3 lata o mistrza? (okazało się, że już od razu walczyliśmy o mistrza). Musieliśmy w tamtym okresie przepłacić, bo to była nasza główna karta przetargowa - teraz, gdy pokazaliśmy, że liczymy się w PL i Europie możemy zawodników przekonać czymś innym. A Zine i Jesusa trzeba wrzucić w koszty budowy Wielkiego Arsenalu ;)

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 10:42

@adek504 napisał: "natomiast z Gyokeresem wydaje sie ze to była ewidentnie próba pokazania siły Berty i o ile na początku współpracy mozna to jeszcze zrozumiec, tak jeśli dalej będzie to szlo w tym kierunku to może sie rozlecieć relacja Arteta - Berta"

Nie kupuje tego. Arteta jest w tym klubie 6 lat. Nie dałby sobie wcisnąć napastnika. Nawet jeżeli to była inicjatywa Berty to musiała być w 100% zaakceptowana przez Artete co sprawie że nie ma to tak naprawdę znaczenia kto tego Gyo sprowadził. Obaj są odpowiedzialni. Zresztą Berta może największe gwiazdy wszechświata sprowadzić ale na końcu i tak z nimi pracuje trener i to on jest najbardziej odpowiedzialny za to czy wypalą. Także to już właściwie nie ma znaczenia kto odpowiadał za sprowadzenie Gyo. Zresztą cena jaka ostatecznie była za Seske mogła nam pokrzyżować plany odnośnie Eze czy Hincapie bo już FFP było na granicy więc Gyo był chyba po prostu opcją pasującą do budżetu

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 10:39

@malyglod: Mamy połowę sezonu. Dobry czas podsumowań. Dla mnie Gyo max 2/10. Jeden punkt za zdrowie drugi za chęci i „pewne” karne.

Jakby ktoś przed transferem Szweda, napisał tutaj że Nie kupujemy Gyo dla skuteczności i goli tylko pod „tytaniczną i niewiedzialna” pracę to by go tu zbesztano. Taki fakt. Dzisiaj trwa malowanie trawy na zielono w najlepsze…

Szwed ma połowę sezonu żeby udowodnić, że krytycy się mylą. Trzymam za niego kciuki, ale niestety na ten moment ten transfer to flop (oceniając to tu i teraz). Czy tak będzie też oceniany na koniec sezonu? Zobaczymy

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 10:34

@aguero10: Oczywiście, że nie powinno. Tak samo jak Zinchenki, ale znajdź drugiego głupiego, który takim średniakom da takie kontrakty? Zina nie łapie się do składu nawet w fatalnym Forest… GJ kosi prawie 300k p/w, a jego gra jest warta może 100k p/w… Nawet za darmo byłoby go ciężko oddać. Chyba, że pomocną dłoń wyciągną szejkowie z Arabii

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 10:26

@Be4Again: akurat nie jestem zwolennikiem porównywania piłki nożnej do innych zawodów, bo stety albo niestety pilka nozna wzgledem nich jest często abstrakcyjna, a przełożenie ilości sytuacji często losowych na finalny wynik jest bardzo duże

I o ile jestem w stanie zrozumiec docenienie Gyokeresa za jego prace na rzecz zespołu, bo takie też może mieć założenia napastnik, tak nie jestem w stanie zrozumiec chwalenie za to Gyokeresa przez osoby które wysmiewaly za to Havertza I twierdziły ze bez napastnika strzelającego hurtowo gole nie zdobędziemy mistrza, a Gyokeres w takim wypadku będzie zbawieniem

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 10:26

@aguero10 napisał: "To samo Havertz który nie ma kosmicznych statystyk jeśli chodzi o gole ."

Havertz akurat w meczach w których zagrał na 9 ma najlepsze liczby że wszystkich

malyglod komentarzy: 660208.01.2026, 10:24

@Be4Again: masz rację, ale trochę za wcześnie na oceny skoro zagrał kilkanaście spotkań w nowej lidze i w międzyczasie miał kontuzję.

Dla mnie póki co to 6/10. Spodziewałem się więcej, ale widzę też jak nie umiemy jako zespół wyciągnąć z niego jego atutów.

aguero10 komentarzy: 896708.01.2026, 10:22

@Be4Again:

W takim razie takiego Jesusa już dawno nie powinno być w klubie . Dla mnie strzela mało goli i jest ciągle kontuzjowany . To samo Havertz który nie ma kosmicznych statystyk jeśli chodzi o gole .

Garfield_pl komentarzy: 4175208.01.2026, 10:18

Leandro Trossard wanted to extend his contract at Arsenal beyond 2027 last year. In the end, Mikel Arteta persuaded him to stay & agree a pay rise instead. Mail Sport understands prior to signing that deal, Trossard was told he’d likely be used as a squad player. [@IsaanKhan_]

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 10:15

@NicolasJover: Ja połowę czasu pracuje z domu, ale system mam taki że zarabiam tylko jak osiągam efekty.

Marzag komentarzy: 47894 newsów: 108.01.2026, 10:13

@ozzy95 napisał: "Gyokeres też wyglądał bardzo dobrze z Burnley, tak tylko mówię ;)"
To prawda, chyba najlepszy albo prawie najlepszy mecz swój tam zagrał.

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 10:09

@markiz0: Trochę tak jakbyś prowadził firmę handlową, zatrudnił handlowca, który w innej firmie robił niesamowite wyniki, ale u Ciebie nie potrafi sprzedawać, nie realizuje swoich planów i jest nierentowny, ale przychodzi na czas do pracy i w kantynie na przerwach robi wszystkim kawę i przez to jest lubiany. Takiego pracownika potrzebujesz w momencie kiedy walczysz o klientów i przetrwanie na rynku? Takiemu pracownikowi warto płacić 10k PLN? Bo tak wyceniłeś go ze względu na kwalifikacje.

Bądźmy poważni, bo niedługo będziemy doceniać to, że Szwed po prostu jest i oddycha. To, że biega i angażuje obrońców to jest jakieś absolutne minimum i to by dał radę robić nawet Rasiak lub Piątek, a nie gość który przychodził do nas jako jeden z najskuteczniejszych napastników w Europie.

Niedługo będziemy bić mu brawo za to, że na treningu przychodzi…

adek504 komentarzy: 356308.01.2026, 10:08

@Goonder napisał: "ale reszta transferów chyba była wspólnie dograna - Zubi, Eze, Norgaard (choć tu może chciał lepszego technika, patrząc na to ile go wykorzystuje). Zobaczymy jakie plany będą na lato"

Zubi to byl chyba dogadany przez poprzednia ekipę

Transfery które zrealizował Berta to Eze, Gyko, Hincapie, Mosquera, Noorgard, Madueke

I tu na szczęście sie wydaje, ze oprócz Gyokeresa to co chciał Arteta zostało spełnione

Noorgard to zapewne tylko zapychacz i w lato juz będzie podmianka na kogoś bliżej profilu Zubiego, natomiast z Gyokeresem wydaje sie ze to była ewidentnie próba pokazania siły Berty i o ile na początku współpracy mozna to jeszcze zrozumiec, tak jeśli dalej będzie to szlo w tym kierunku to może sie rozlecieć relacja Arteta - Berta

ozzy95 komentarzy: 3250 newsów: 108.01.2026, 10:04

@Marzag napisał: "Obejrzałem sobie skrót Burnley vs United, Sesko wyglądał naprawdę bardzo dobrze w tym meczu."

Gyokeres też wyglądał bardzo dobrze z Burnley, tak tylko mówię ;)

NicolasJover komentarzy: 68208.01.2026, 10:04

@Be4Again napisał: "Chciałbym żeby mi w pracy płacili za „niewidoczną” robotę :D"
Kolega chyba nigdy nie był na home office ;D

Be4Again komentarzy: 588108.01.2026, 09:58

Z tym doszukiwaniem się na siłę plusów z gry Gyo jest trochę tak jakby ktoś kupił Mercedesa za 400k, który od wyjazdu z salonu się psuje, nie działają funkcje za które się zapłaciło, ale właściciel wszystkim wpiera, że jest zadowolony bo jak jedzie to mu w sumie na głowę nie pada…

To jest Arsenal, a Gyo przychodził do nas jako gwarant goli. Nie kupowaliśmy go ze względu na „tytaniczną” pracę, „niedostrzegalna” jakość czy zmysł taktyczny. Kto choć trochę zna się na tym sporcie ten wie, że to nigdy nie była mocna strona Szweda za czasów w Sportingu. Jak się okazało, że Szwed fizycznie nie dociąga i przegrywa pojedynki z 10kg lżejszymi rywalami i dodatkowo nie potrafi wyjść na pozycję strzelecka lub sobie ją po prostu wypracować to zaczęło się „kreatywne” wymyślanie „minusów dodatnich”. Już to przerabialiśmy… przy Lacazette, GJ i częściowo przy Havercie. Rozumiem, że niektórzy mogą już w tym mieć po prostu wprawę, ale błagam nie zakłamujmy rzeczywistości… Szwed nie spełnia póki co oczekiwań i koniec kropka.

Mastec30 komentarzy: 1109308.01.2026, 09:56

@arsenallord napisał: "Wiadomo, że każdy liczył na więcej goli, ale Gyo robi robotę niewidoczną, trener czy koledzy z drużyny są zadowoleni"

Z tym zadowoleniem to bierz to przez 3 bo przecież nikt Ci nie pójdzie do mediów i nie powie że jest niezadowolony z niego. Natomiast inna bajka by była gdyby wyniki były inne. Na szczęście dyspozycji Gyokeresa nie wpływa na nasze zwycięstwa. Wygrywamy tak czy siak więc każdy będzie uśmiechnięty ale nikt mi nie powie że po tak dużym transferze są z Gyokeresa zadowoleni. Tytaniczna praca to trochę mało

NicolasJover komentarzy: 68208.01.2026, 09:53

@Goonder napisał: "ale reszta transferów chyba była wspólnie dograna - Zubi, Eze, Norgaard"
W zasadzie to Zubi był chyba dogadany jeszcze przed erą Berty. Cała reszta grzeje ławę póki co.

markiz0 komentarzy: 86908.01.2026, 09:50

Gyokeres nie ma liczb i generalnie nie potrafi przyjąć piłki, ale nie mogę mu odmówić, że biega, walczy, przepycha się i ściąga na siebie uwagę obrońców. Trochę mało jak na Arsenal, ale jeszcze go nie skreślam. Na tej pozycji może zagrać Jesus, Merino, Havertz, więc liczę że zdobędziemy w końcu ten tytuł.

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady