Komentarze użytkownika adek504
Znaleziono 1096 komentarzy użytkownika adek504.
Pokazuję stronę 5 z 28 (komentarze od 161 do 200):
@sWinny napisał: "to czemu jak mamy niekorzystny wynik to dalej nie przyspieszamy gry? Tylko meczymy bule, kręcimy kółeczka i gramy do boku/tyłu?"
Przecież to co wkleiles to jest sytuacja z 90 minuty meczu pewnie wygranego i to jest abecadło piłkarskie kiedy jako dojrzały zespół się utrzymujesz przy piłce
Potem dodatkowo wszyscy się zachwycali, że Arsenal potrafi z mistrzem Anglii wymienić ponad 30 podan i strzelić gola, a tylko kibice Arsenalu będą się z tego śmiali i to jest paradoks
Natomiast jak mamy niekorzystny wynik to wszystko wynika z tego, że zespół przeciwny się jeszcze mocniej cofa, a nam w tym sezonie brakuje tej jakości w ataku która potrafi zrobić różnice w takich momentach
Oczywiście to też jest pewien kamyczek do ogródka Artety, bo właściwie ostatnio to już 90% drużyn na nas wychodzi obrona w polu karnym i musi jakoś rozwiązać ten problem
Np w meczu z Chelsea już była widoczna większą swoboda graczy w ataku gdzie Martinelli często atakował ze środka albo nawet potrafił się znaleźć w sytuacji strzeleckiej z lewego skrzydła, mam nadzieję że rozwiązanie tego problemu będzie postępować, a już w ogóle po powrocie Saki nasza kreatywność zwłaszcza na prawym skrzydle poszybuje mocno do gory
@sWinny napisał: "Nasze granie kiedyś i teraz. Które wybieracie?"
Nie ma to jak porównać 90 min wygranego meczu ze zlepkiem najlepszych zagrań z sezonu xd
Ja bym do tych porównań jeszcze dorzucil żeby uzyskać pełny obraz gry jakieś oklepy od City czy LFC po 5:0 ;)
@timiiiii napisał: "Nunez z Jota w mniej minut niz on strzelili 10 goli i Ty piszesz ze nie maja wartosciowych zmiennikow... U nas rezerwowy wskakuje do skladu i robi cale g.... Jakby Jota zagral 1900 minut to by mial pewnie dwucyfrowke i do tego kilka asyst.
Wiec fajnie. Mozna sobie wziac statystyki oderwane od rzeczywistosci i w ten sposob stoworzyc swoja historie..."
To teraz pomyśl gdzie by był ten Liverpool gdyby to Jota, Nunez, Chiesa i Jones musieli ciągnąć ten zespół, a nie tylko być zmiennikami którzy mogą coś dać z ławki
O to wszystko się rozchodzi, że w tym momencie nasi zmiennicy, którzy często nie są do tego przygotowani żeby przez pół sezonu być pierwszym wyborem albo ciągnąć w każdym meczu po 90 min nagle przestali być zmiennikami którzy dają impuls, a są podstawowymi graczami i to jest ta różnica
@timiiiii napisał: "Wiec tak. Narracja ze Live ma slabych zmiennikow jest odklejona od rzeczywistosci. Tak samo zreszta jak to ze City mialo slabych w tamtym sezonie."
Generalnie ta narracja była naciągnięte pod tezę, że my mamy słabych, bo uważam że my wcale nie mamy takich słabych skoro duża część sezonu Ci zmiennicy ciągną na swoich barkach a i tak wynik jest lepszy niż mogłoby się spodziewać
Dla mnie i my i City i LFC ma podobną jakość z ławki i to na dobrym poziomie, ale jak ktoś ocenia, że my mamy słaba jakoś zmienników to uważam, że tym samym w jego ocenie tak powinno być ze zmiennikami w City czy LFC
@timiiiii napisał: "A ile Ci nasi "rezerwowi" zagrali minut w stosunku do tego co zagrali w innych druzynach? Bo cos mi sie zdaje ze wyjdzie ich pewnie z dwa razy tyle biorac pod uwage dlugosc kontuzji 4 atakujacych zawodnikow pierwszego skladu. Fajnie sobie tak manipulowac liczbami pod swoja teze jak to zwykle robisz."
Zacznijmy od tego od czego zaczęła się ta rozmowa, czyli od tego jacy zawodnicy byli uważani za tych rezerwowych przy pełnym składzie i jaki mają wpływ na drużynę
Można też to odwrócić, że Ci zawodnicy rezerwowi, którzy nie mają aż takiego poziomu żeby być pierwszym wyborem często muszą grać więcej minut i bardziej wymagające mecze gdzie jednak nie wszystko im wychodzi niż w momencie gdyby normalnie często wchodzili na podmeczonego przeciwnika, a sami by nie musieli grać od deski do deski
@timiiiii napisał: "rezerwowi Live 13G? Dobry zart. Chyba nie liczyles polowy z nich."
No Jota i Nunez po 5 goli i Jones 3 gole
Nie rozmawiamy o tym ile goli zostało strzelonych przez zawodników wchodzących z ławki, a ile przez tych których ująłeś jako tych poza pierwszą 11, czyli w LFC masz właśnie Jotę, Nuneza i Jonesa u nas Merino, Nwaneri, Trossard, Jesus co daje 15 goli
@Kaczaza napisał: "jest głośno o tym że Barca chce go kupić, raz że tam może wygrać wszystko a dwa że zarobki potrafią zaoferować wyższe, zna ligę, nawet pogoda jest tam lepsza"
Głośno o tym, że chce go kupić to jest o prawie wszystkich wielkich klubach
Newcastle pewnie może mu zaoferować wyższe zarobki niż Barca, więc pewnie to też nie będzie decydujące, a my też możemy pod tym względem konkurować
U nas też może wygrać wszystko
Jeżeli pogoda by była decydującą to nie poszedłby do tak depresyjnego Newcastle
@timiiiii napisał: "Ale bzdury. Gracze spoza pierwszej jedenastki Liverpoolu do tej pory w sezonie PL dali jakies 20 goli i kilkanascie asyst, "rezerwowi" MC w tamtym sezonie tez dali blisko 20 goli i 20 asyst."
Nie wiem skąd te liczby, ale tak na szybko:
Nasi zawodnicy w tym sezonie uważani za rezerwowych 15G 7A
Zawodnicy LFC w tym sezonie 13G 8A
Zawodnicy City po pełnym poprzednim sezonie 23 22
Jak narazie to ja tu nie widzę jakiś przepaści
@Reamoner napisał: "nikt się nie odezwie oni regularnie zdobywają mistrzostwa i jednak nie mają połowy pierwszej jedenastki kontuzjowanej w kluczowym momencie sezonu ... wiesz co to oznacza ?? że jednak rotują składem i dają odpoczywać kluczowym graczom."
No tak a kontuzja Rodriego to dlatego, że za mało grał xd
Generalnie City w tym sezonie nie ma kontuzji i grają piach, bo im się nie chce, a mecz z LFC w ataku ratował Gundogana i to po wydaniu 200 mln w zimę
Liverpool dwa sezony temu to miał pełny skład, a Klopp tak sobie gadał że nie ma kim grać
Jasne zdobyli od nas więcej, ale taki LFC w ciągu ostatnich 20 lat o jedno mistrzostwo i o jedną LM, to nie jest przepaść
City rzeczywiście dużo więcej zdobyło, ale wcale nie mają super długiej kadry, sam Guardiola mkwil że świadomi pracuje z krótką kadra, bo tak jest efektywniej
@Kaczaza napisał: "nie ponieważIsak nie chce tu być"
Rozumiem, że miałeś rozmowę z Isakiem i Ci powiedział że nie chce tu być?
@Reamoner napisał: "Dlaczego najlepszy zawodnik czyli Saka nie ma zmiennika ??? dlaczego na ławce nie ma klasowych zmienników którzy potrafią cokolwiek wnieść do gry pierwszej 11 astki?? dlaczego Ode i Saka w każdym istotnym dla nas meczu muszą grać praktycznie po 90 min ??"
Dlaczego najlepszy zawodnik czy Rodri nie ma zmiennika??? dlaczego na ławce nie ma klasowych zmienników którzy potrafią cokolwiek wnies do gry pierwszej 11 astki ?? ( Podczas kontuzji KDB Alvarez grał w podstawie, Grealish kopał się po czole jedynie może Foden czy Silva jak zaczynali na ławce to może coś wnosili )
dlaczego Rodri i Haaland w każdym istotnym dla nas meczu muszą grać praktycznie po 90 min ??
Dlaczego najlepszy zawodnik czy Salah nie ma zmiennika??? dlaczego na ławce nie ma klasowych zmienników którzy potrafią cokolwiek wnies do gry pierwszej 11 astki ?? ( Też bez szału w LFC z tymi impulsami z lawki )
dlaczego Salah i VVD w każdym istotnym dla nas meczu muszą grać praktycznie po 90 min ??
Kurcze napisałeś uniwersalny tekst na problemy klubów z czołówki PL, czuje że ktoś się odezwie z zarządu tych klubów, bo dobrze diagnozujesz braki i chyba będziesz w stanie im.pomoc
@Reamoner napisał: "przeanalizuj 3 ostatnie okienka transferowe ... jedno letnie 2 zimowe ... czy nie widzisz że Arsenal przegrał ostatni okres bo nie wzmocnił sie przed kluczowym momentem dla tego klubu, przegrał bo kadra była za wąska, przegrał bo nie postawiliśmy na jeden konkretny transfer zawodnika z topu tylko szukanie półśrodków. Nic nie irytuje zawodników pierwszego składu jak pokazanie braku ambicji ze strony zarządu. to wtedy myślą oki chce coś wygrać więc muszę odejść."
Widzę tylko jeden moment gdzie rzeczywiście można mieć większe pretensje - ostatnie okno zimowe gdzie zabrakło tego jednego transferu do ofensywy
Rok temu po zimowym oknie transferowym zrobiliśmy niewiarygodny wynik pkt, niestety brak tych paru pkt z pierwszej części sezonu zaważył na braku mistrzostwa
W lato natomiast zostały wzmocnione dwie pozycje które tego wymagały, a kadra przed sezonem była spokojnie skonstruowana na mistrzostwo
@Reamoner napisał: ": 0 trofeo od 5 lat dziękuję do widzenia. Pudruj sobie patrzenie na Arsenal. Cesc Samir czy RvP też widzieli progres i wielki Arsenal... do czasu"
Przecież to są zupełnie inne sytuacje, w okresie gry Fabregasa czy RVP raczej było widać tendencje spadkowa klubu i brak perspektyw oraz ograniczenia w wydawaniu kasy
Teraz jest odwrotnie, klub wykazuje ciągły progres bardziej niż o szukaniu półśrodków mówi się o mocnych nazwiskach łączonych z klubem, a i sam klub potrafi płacić zawodnikom konkretne pieniądze
Wiem, że każdy kto ma w pamięci tamten okres to ma prawo czuć, że to się znowu wydarzy, ale ja np widzę dużo różnic które jednak pozwalają pozytywnie patrzeć w przyszłość
@Mastec30 napisał: "No właśnie jest regres. Obecny sezon nie będziemy mieli lepszy niż poprzedni w lidze. Może jedynie w LM się poprawimy. Można to oczywiście tłumaczyć kontuzjami dlatego też Arteta będzie miał następny sezon żeby udowodnić pewne rzeczy ale jakiś regres w tym sezonie jest."
No widzisz, sam wspomniałeś o kontuzjach, pytanie czy gdy nagle właściwie grasz pół sezonu bez największej gwiazdy drużyny albo 2 miesiące bez mózgu drużyny albo jakis okres bez prawie całej linii ataku i robisz pewnie to samo drugie miejsce co rok temu bez tej ilości kontuzji to jest to regres czy progres?
@Mastec30 napisał: "Tylko jak będziesz czekać ze zmianą aż Arteta z drużyną zrobią wyraźny regres to nowy będzie musiał de facto dużo budować na nowo."
Pytanie też czym będzie spowodowany ten regres? Jeżeli błędami trenera to pewnie wraz z przyjściem nowego, który będzie wpisywał się w pewną strategie klubu może się okazać że ten regres będzie chwilowy
Jeżeli spadkiem jakości zawodników to znowu należy się zastanowić czy to spadek jakości przez trenera czy z winy zawodników
Generalnie my jako kibice możemy sobie rzucać sloganami trzeba kogoś wyrzucić itp, ale dla zarządu to są bardzo trudne sytuacje, bo musi wiele czynników zbadać
Dla mnie patrząc wyrzucenie Artety który robi ciągle drugie miejsce jest dużo większą loteria niż zostawienke go który jest w ścisłym topie i próbuje wjechać na szczyt
Można też się zachwycać Slotem, że super wszedł w ligę i w sumie może jest lepszy od Kloppa, ale tam by nikt Kloppa nie wymienił sam z siebie mimo że od 4 lat nie dojechał z głównym trofeum
A Slot przejmowal drużynę która była 5 i 3 czyli pewnie też nie miał w pierwszym sezonie założenia że masz zdobyć ligę
@Mastec30 napisał: "Tylko że już ten klub został do topu wprowadzony, potem utrzymany w tym topie jest kolejny rok a nadal to tłumaczymy sytuacją sprzed kilku lat jak byliśmy w gównie i kończyliśmy na 8 miejscu. W końcu trzeba żyć tym co jest tu i teraz."
Tylko, że często rozgoryczenie jest wyolbrzymianie na podstawie tego, że jesteśmy 20 lat bez jakiegoś ważnego trofeum albo Arteta to już 6 lat pracuje i nic
A prawda jest taka, że to jest 3 sezon gdzie jesteśmy na tym topie i oczywiście nie ma tych pucharów, ale też nie ma regresu
Pewnie jeżelibh Arteta nagle zjechał z poziomem to byłoby łatwiej samemu zarządowi zrobić wymianę, a tak jak masz gościa który robi cały czas 2 miejsca to jedynym progresem jest mistrzostwo, strasznie ciężka zmiana do zrobienia, bo jak Ci nowy trener od strzała nie zrobi mistrzostwa to okaże się że Twoj ruch nic nie dal
@Mastec30 napisał: "Mogą przyjść i fajnie by były gdyby to Arteta dokonał ale też trzeba patrzeć na to ile Arteta dostał zaufania, kasy i czasu"
Ale pytanie też czemu dostał tyle czasu i kasy? A no właśnie dlatego, że klub wypadł z tego topu i w tamtym momencie nikt nie oczekiwał fajerwerków dlatego dostał takie zaufanie
W tym momencie już by nie było opcji na takie zaufania dla trenera, bo klub znowu jest w topie
Można powiedzieć, że w Chelsea i w United była analogiczna sytuacja, a nawet lepsza bo tam klub jest ciągle dofinansowywany, a nie dopiero od 2019 i tam wydaje się że brakuje tego zaufania właśnie i te kluby nie potrafią się ustabilizować i robią duża sinusoidę, a nam to zaufanie wyszło na dobre i ugruntowalismy się w topie druzyn
@Mastec30 napisał: "Kwestia mentalu. Kogoś cieszą poszczególne zwycięstwa a ktoś oczekuje czegoś większego. Ja tam nie krytykuje nikogo ale też nie będę udawał że nie oczekuje od tego projektu czegoś więcej. Co kto lubi"
Jedno nie wyklucza drugiego, to że oczekuje się pucharów nie znaczy, że nie można cieszyć się z pojedynczych zwyciestw
@timiiiii napisał: "Nie rozumieja ze istnieje cos takiego jak cykl druzyny i ze brak sukcesow sprawia ze cykl przyspiesza i w ostatecznie sie konczy. I ze musza byc jakies impulsy zeby dawac czlonkom druzyny dalsza motywacje."
Masz rację, że istnieje cykl drużyny i puchary pomagają w utrzymaniu składu czy dają impuls, ale nie można też wszystkiego spłaszczać do samych pucharów
Sytuacja jest na pewno inna niż za Wengera od jakirgos 2009 roku, bo klub po pierwsze ma większą kasę i ma większą chęć do jej wydania, a po drugie pokazuje ambicje i każdy otwarcie mówi że walczymy o najwyższe trofea i to robimy
Wiadomo pewni zawodnicy będą chcieli konkretów i jakby mają do tego prawo, ale nawet z pucharami też mogą chcieć odejść szukać innych wyzwań
A tutaj jest panika jakby w następnym oknie mieli odejść Gabriel, Saka i Saliba, a w kolejnym roku Rice, Ode i Timber, a klub by zgasił światło
To już nie te czasy
@Melek napisał: "Tam w tekście jest dopisane "żadna drużyna w Europie". Nie jesteśmy Realem, na arenie międzynarodowej nie pokazaliśmy nic znaczącego. Na krajowym podwórku jasne, możemy poradzić sobie z każdym, ale nie mamy kłopotu, żeby pokonywało nas Fulham, Newcastle, West Ham, a z takim Liverpoolem w ostatnich sześciu spotkaniach wygraliśmy tylko raz."
To też jest takie gadanie, że jak ktoś nas pokonał to znaczy, że się nie boi
Myślisz, że to Fulham czy WHU chce z nami grać i siedzieć cały mecz w obronie licząc na łud szczęścia, że wyjdzie im jedna kontra? To jest definicja fajnej gry dla takich zespołów?
Realu też potrafił przegrać z Lille czy w lidze z Espanyolem i to nie oznacza, że te drużyny nie boją się Realu
Bardziej o to chodzi, że zwłaszcza w tym sezonie brakowało nam stabilizacji co się przekładało na dużo remisów w lidze, które bardzo bolą, bo to one spowodowały stratę do LFC taka jaka jest
@Melek napisał: "Oczywiście założenia założeniami, ale do momentu, kiedy „żadna drużyna nie będzie się chciała z nami mierzyć” dluuuga jeszcze droga. Po prostu była zapowiedź celów, których z wielu przyczyn nie udało się osiągnąć, to i kibice są rozżaleni. Normalna sprawa."
A są takie drużyny które chcą się z nami mierzyć?
Może tylko Newcastle, bo będą mogli swój autobus ustawiać i grać ostro
A tak na poważnie Arteta naprawdę uczynił z Arsenalu top klub, który przed nikim nie peka, zwłaszcza to widać po meczach z dużymi rywalami gdzie kiedyś przed meczem można było zakładać czy to będzie 0:3 czy 0:5 w plecy
Oczywiście brakuje tych trofeów, ale czuć że to może.juz niedługo nadejść i to seryjnie, ten sezon trochę popsuły kontuzje, ale to też jest pokaż mocy tego zespołu gdzie City z kontuzjami ma problemy z top4, LFC dwa sezony temu z kontuzjami nie wszedł do LM, a takie drużyny jak Spurs czy MU z kontuzjami nawet nie myślą o walce o top 4
@arsenallord napisał: "Przecież Gabriel miał być zamiennikiem Bena na ŚO bo słabo wyprowadza piłkę, popełnia dużo błędów itd. Fajnie się zestarzało.."
Dziwne, skoro obaj przychodzili za Artety, a od początku było wiadomo, że Arteta chce grać lewo i prawo nożnym SO, wiec skąd pomysły ze zmiennikiem Whita
@Be4Again napisał: "To samo miałem pisać, MLS się tylko ogrywa na LO. Podobnie jak swego czasu Saka."
@coooyg11 napisał: "tylko przypomnę, że MLS to środkowy pomocnik który bardzo możliwe, że zostanie w przyszłym sezonie przeniesiony wyżej."
Wydaje mi się, że jednak może to być trochę inna sytuacja niż Saki, bo Saka grał na LO, bo już nie było tam kim grać i dosyć szybko wracał na skrzydło nawet lewe, natomiast wydaje się, że Artecie idealnie się trafiło z MLS i to jest jego wizja zawodnika na LO i nawet przy zdrowym Calafiorim młody wygrywa rywalizację na tej pozycji
Oczywiście może się też wydarzyć tak że młody wróci na SPD, ale bardziej czuję że to będzie pierwszy wybór na LO i jakoś głębszy backup do środka jak będzie tragedia z kontuzjami
@Reamoner napisał: "Dno dna. Czy w chociaż jednym okienku transferowym możemy zrealizować transfery do ofensywy i nie wymyślać rok w rok kolejnego LO >?? podpisać Tierneya jako alternatywe dla MLS i Calafiora i lewa obrona obsadzona co Miki chce tam czarować i tak nie pozawala LO chodzić do przodu."
Bez przesady, narazie to są tylko plotki, a ten Hato jest łączony z nami od min 2 sezonów
Odchodzi Tierney, do tego pewnie Zina i znak zapytania przy Kiwiorze
Jeżeli Kiwior nie odejdzie to pewnie ten transfer się nie wydarzy, a jeżeli odejdzie to będzie pewnie ten chłopak rozpatrywany jako backup Gabriela, bo pół kariery grywa na SO
Nie wiem też gdzie widzisz ten zakaz Artety z bieganiem do ataku gdzie MLS i Calafiori szaleją w ataku i często ich nawet widać w samym polu karnym, zwłaszcza Włocha
@Ups147 napisał: "On tu pewnie do końca kontraktu posiedzi, bo nikt mu nie da takiej tygodniówki za siedzenie w szpitalu"
A tak z ciekawości wiesz jak są rozwiązane sprawy płatności dla piłkarzy podczas kontuzji w Anglii?
We Francji bodajże wypowiadał się Igor Lewczuk, że piłkarze sami ze swojej pensji płacą ubezpieczenie, które wypłaca im pensje w momencie kontuzji
@kamo99111 napisał: "Wedlug mnie nie jest zawodnikiem klasy światowej. Nawet w ostatnich latach gdzie niby byl w takiej super formie potrafił zawalić piłkę meczową i nie trafić z 8m w bramkę albo podawać zamiast strzelać. Niezliczone są też sytuacje gdzie aż się prosi żeby podciągnął piłę.do przodu bo jest dużo wolnego miejsca a on się zatrzymuje, kreci kółka, a na koniec niecelnie podaje narażając nas na kontrę."
Większość z tych zarzutów to chyba jednak opinia oparta na tym sezonie
Oczywiście w poprzednich też mu się zdarzały błędy, ale raczej to była taka częstotliwość jak właśnie piłkarzom klasy światowej - tak oni też bywają omylni
@kamo99111 napisał: "Dalej - pisząc, że Ode nie ciągnie swojego zespołu mam na myśli to, że taki de Bruyne gdy nie idzie potrafi dodać coś ekstra od siebie. Zrobic coś magicznego co przechyli szale zwycięstwa na korzyść jego zespołu."
@kamo99111 napisał: "Ale chodzi o to, że w ciężkich momentach de Bruyne weźmie gre na siebie, napędza jakąś akcje itp itd.. u Odegaarda tego nie ma"
To też jest taka ocena typu "stary mówię Ci KDB z nami zazwyczaj grał świetnie to w każdym meczu tak grał"
Domyślam się, że oglądasz bardzo dużą ilość męczy Arsenalu, a City na pewno mniej i nic dziwnego, że braki Ode wychwycisz wszystkie, a przy KDB miałeś tylko jakiś procent jego meczów obejrzany
Ode też potrafił nas ciągnąć, dzięki jego świetnej grze zdobywaliśmy pkt i jak drużynie nie szło to potrafił ja poderwać
W sezonach 22/23 i 23/24 wszędzie wręcz opinie prześcigały się w zachwytach nad nim, że nie pęka, że ciągnie Arsenal i że to jest klasa światowa
Jeden gorszy sezon i już nagle okazuje się, że wszyscy pamiętają tylko ostatnie kilka miesięcy
@kamo99111 napisał: "Problemem jest gdy fani patrzą na swój klub przez różowe okulary. Gloryfikując jego wielkość ponad innych, a nie wygrywając mistrzostwa od 20 lat i nie zdobywając nigdy w swojej historii ligi mistrzów. Koniec końców kluby rozlicza się osiągnięcia, a tych Arsenal ma w ostatnich latach tyle samo co Tottenham."
Przecież to jest takie spłaszczanie, że wystarczyłoby oglądać piłkę nożną na wikipedii i by wystarczyło, bo tylko ma prawo odzywać się ktos kto zdobywa puchary i ma LM w gablocie
Przecież ewidentnie od 3 lat Arsenal jest w topce PL i dojechał do topki europejskiej, więc nie widzę powodów czemu kibice nie mogą czuć dumy i czuć że w tym momencie to jest większy klub niż United, Chelsea czy Spurs
@kamo99111 napisał: "Ode i klasa swiatowa xD to jest bardzo dobry zawodnik ale musi być obudowany innymi bardzo dobrymi zawodnikami. A i tak nawet wtedy nie ustrzega się fatalnych zagrań. Klasa światowa to jest de Bruyne, który potrafi sam pociągnąć zespół do zwycięstwa."
Teraz to poleciales xd A KDB w City to rozumiem, że był obudowany ogórkami? Przecież on tam niejednokrotnie grał z jeszcze lepszymi piłkarzami wokół siebie niż Odegaard, więc nie wiem jak to stwierdziłeś
Jeden gorszy sezon Odegaarda i już nagle wszyscy zapominają co potrafił grać przez ostatnie dwa sezony i okazuje się, że jest słabym miekiszonem
@pablofan napisał: "Arteta musiał postawić na kwiora, a rolę „zinchenki” przejął Ben po prawej stronie, co z eksplozją formy i elementem zaskoczenia dało świetne wyniki, które bardzo mocno zacierają prawdziwy obraz zeszłego sezonu."
Ty mówisz jakby ta ofensywna gra trwała miesiąc i zatarła obraz całego sezonu, a ona trwała pół sezonu czyli to było coś co trwało długo, więc można to uznać za coś trwałego,.a nie coś co przykrywali tylko coś złego
@pablofan napisał: "Arteta nie ma pomysłu na grę w ataku i możemy się spierać podając statystki itp., ale faktem jest, że bardziej meczącej buły drużyny od Arsenalu pod względem rozwiązań w ataku nie ma. Jesteśmy wręcz do bólu przewidywalni, a dobrze pamiętam co MA wygadywał na ten temat. Kompletnie nic mu w tej kwestii nie wyszło, a na domiar złego nasi gracze z ataku wyglądają jakby cofnęli się w rozwoju."
Naprawdę chyba mało piłki oglądasz jak uważasz że Arsenal jest najgorsza drużyna pod względem ataku
Samo utrzymywanie takiego zamknięcia przeciwnika w polu karnym to już jest duże osiągnięcie umiejętności gry w ataku
No i najważniejsze, często jak się nie uda strzelić szybko gola to jest coraz ciężej, a wtedy właśnie najważniejsze są automatyzmy i przewaga jakości w ataku czego brakuje w tym sezonie, bo Ci co powinni tworzyć ta jakaś są często kontuzjowani, a automatyzmy zabija ciągła rotacja wynikająca z kontuzji
@pablofan napisał: "faktem jest, że od sezonu 22/23 nasza gra w ataku, tak ja i forma naszych zawodników, pikuje w dół."
Jakim cudem forma pikuje w dół skoro ofensywnie sezon 23/24 był lepszy niż 22/23?
Tak naprawdę to Martinelli znacznie obniżył swoje loty i Jesus na przestrzeni tego okresu
W tym sezonie dołączył do tego grona Trossard i Ode, ale w górę szły formy Havertza i Saki oraz Martinelli też jest lepszy niż rok temu
@pablofan napisał: "ich problemy i generlanie całego ataku nie wyglądają na takie, które mogłyby się skończyć w momencie przyjścia dwóch odpowiednich graczy."
Po sezonie odchodzi Sterling i zapewne ktoś z dwójki Martinelli/Trossard
W miejsce Sterlinga będzie Nwaneri który już teraz jest lepszy od niego, na sprowadzenie LS i N jest duże ciśnienie w klubie, więc raczej to się wydarzy
Wtedy Martinelli będzie pewnie zmiennikiem, swoją drogą pewnie bardzo dobrym zmiennikiem, a i Havertz zyska na tym przyjściu, bo czasem jak już nie miał formy to grał bo musiał niestety
Wtedy też pewnie zyskamy większą wielowymiarowość której nam teraz brakuje
W ataku był tylko Havertz, bo Jesus niestety słabo wszedł w sezon, a jak zaczął łapać rytm i mogłoby dać nam to impuls na grę przeciwko nisko ustawionymi drużynom to złapał kontuzje
Nie ma tego impulsu od Trossarda, bo cały czas musi grać w podstawie
Ode brakuje rotacji, bo jego zmiennicy albo są kontuzjowani Havertz albo ciągle latali dziury za Sake - Nwaneri
Naprawdę nasza sytuacja nie jest tak tragiczna jak odpisujesz i tutaj impulsy w postaci LS i N mogą wiele zmienic
@miki9971 napisał: "No tak, wchodzenie w sezon z Havertzem i Jesusem na pozycji napastnika - to jak wchodzić w sezon bez napastnika."
No tak, a wcześniej rekord klubowy goli w sezonie PL to zrobiliśmy z innymi napastnikami niż Havertz i Jesus?
@coooyg11 napisał: "propos naszych "wyczynów" w Europie, wiadomo Ligi Mistrzów nigdy nie wygraliśmy, jednak udało nam się wygrać PZP który przemienił się w Puchar UEFA, a później w Ligę Europy, czemu zawsze to jest pomijane?"
Jedna mała korekta, PZP nie przemienił się w puchar UEFA, bo były długo rozgrywane też w tym samym czasie jednocześnie, po prostu od zakończenia PZP grają zdobywcy pucharów w pucharze UEFA/LE, ale takim strikte kontynuatorem nie jest
@pablofan napisał: "Problem jest głębszy niż się może wydawać. To nie jest przypadek, że zawodnicy wyglądają jakby ktoś zrealizował scenariusz z kosmicznego meczu. Jakby się postarać i nakręcić kompilację „faili” z udziałem naszych napastników, to moglibyśmy mieć conajmniej półmetrazowy film z udziałem Martinelliego, Leo, sterlinga, Kaia(choć on zasługuje na najmniejszą krytykę) odegaarda czy w roli gwiazdy Jesusa!
Rozumiem jeden gracz, ale kur**a niemalże cała ofensywa?!
Robota jest spierd**ona od podstaw i jak nad tym MA nie popracuje, to żaden nowy zawodnik niczego nie zmieni."
Przecież to jest jakieś grube przejaskrawienie
Naszym największym problemem rzeczywiście jest stworzenie i wykończenie sytuacji zwłaszcza gdy przeciwnik się broni głęboko i długo nie wpada gol
Ale to nie jest tak, że tylko u nas piłkarze nie potrafią wykańczać akcji i robią kiksy przed bramką
Można też umniejszać, że właściwie to z podstawy nie ma tylko Saki i Havertza w tym momencie i powinno wszystko śmigać prawie dobrze
Tylko, że jest druga stroną tego medalu, przez to że nawet nie ma zmiennika Havertza to gramy sp na ataku, który rozgrywa na tej pozycji pierwsze mecze
Martinelli dopiero wrócił po kontuzji i też nie gra na swojej nominalnej pozycji
Trossard, który był często nasza wartością dodana z ławki co robiło różnice właśnie w meczach kiedy przeciwnik się długo bronił nagle musi grać wszystko i widać że mu to nie służy
Plus jest Nwaneri który jest złotym dzieciakiem, ale to jeszcze nie ten poziom żeby ciągnąć co mecz ofensywę
Dodatkowo nasza gra w dużej mierze zyskała dużo na automatyzmach które się wytworzyły, a w tym sezonie one na tym cierpią, bo co rusz są zmiany personalne wynikające z kontuzji
Finalnie potrzebny jest impuls do przoduz bo Martinelli chyba jednak zaczyna zostawać w tyle w stosunku do ambicji klubu, więc nowy podstawowy LS jest potrzebny, a do tego napastnik co uwolni Havertza z ogromnej presji goli i może uwolni go dla pozycji lewej 8 na bardziej ofensywne mecze
@losnumeros napisał: "Nagle zmiana narracji, nie jesteśmy innego kalibru. Tobie i części osób wydaje się że jesteśmy kimś wielkim. My jesteśmy tylko marką i tylko tyle, nie wygraliśmy nigdy pucharu europejskiego, nie wspominając o lidze od 20 lat, a nawet ostatnio nie możemy załapać się do finału FA CUP."
Przecież sam sobie zaprzeczasz. Wielokrotnie powtarzasz, że 2 miejsce i 1/4 LM to jest nic, więc sam tym twierdzisz, że Arsenal to klub innego kalibru niż Newcastle, bo tam pewnie wszyscy takie wyniki by przyjęli jako sukces, a u nas są doceniane ale nikt nie traktuje tego jako sukces
@Garfield_pl napisał: "On nie zmieni narracji, i tak nawet jak wygramy LM to powie, że to słaby rywal był;)"
Pewnie masz rację, ale może by jednak po zdobyciu LM coś mu się przestawiło w głowie i przez tydzień by nie szedł pod prąd :D
@losnumeros napisał: "Dla nas co jest sukcesem? 2 miejsce i ćwierćfinał LM?"
A czy ktoś robił rok temu paradę z 2 miejsca i 1/4 LM?
Klub jasno pokazuje że mierzy wyżej, ale trzeba też umieć docenić to co jest
@losnumeros napisał: "Przyznam się do błędu, tylko niech Mikel coś wygra. A nie wygra nic, ale nie znam się na piłce, lepiej cisnąć bekę z innych bo to jest sukces"
Ale kto tu ciśnie bekę z Newcastle? Zasłużenie wygrali i fajnie że tak się cieszą
Ale mi pomimo posuchy pucharowej jesteśmy innego kalibru klubem i w tym momencie tylko zdobycie LM czy PL zdjeloby to ciśnienie
No i sądząc po Twoich wypowiedziach tylko LM czy PL by sprawiła że byś zmienił narrację, bo o zdobyciu Carabao byś zapomniał już przy pierwszej wpadce z Fulham po przerwie na repki
@BizoNxd6 napisał: "Nie ma czasu na sentymenty, musimy w końcu zacząć wygrywać A Martinelli przypomina mi Gervinho, totalnie. Według mnie bardzo słaby od 2 sezonów jest brazylijczyk.
Trzeba kupić dobrego skrzydłowego, napastnika i próbować atakować najwyższe cele w przyszłym sezonie, bo saliba, Gabriel i inni wiecznie w klubie nie będą, też chcą coś wygrać, takie są realia."
Ale pewnie jednocześnie Trossarda i Martinelliego nie odpalimy, więc do sprzedaży pójdzie ten za którego będzie lepsza oferta
@losnumeros napisał: "Tak, jak Mikel zamknie mi mordę i wygra ligę lub LM. Ty skończysz patrzeć przez różowe okulary i szukać wymówek"
Czemu zdegradowales Carabao i FA Cup? Te puchary Cię nie usatysfakcjonują? ;)
@enrique napisał: "My też nie jesteśmy faworytem do wygrania PL czy LM. Co z tego że mamy inną perspektywę, skoro oni skończą sezon z pucharem a my bez?"
Nie jesteśmy?
Wielu ekspertów wymieniało nas w gronie tych którzy wygraja w tym sezonie PL
W LM w tym momencie jesteśmy 3 zespołem któremu daje się najwięcej szans na wygranie LM
Zaczepnie zapytam
Przed sezonem mówisz kibicowi Newcastle, że zdobędą 4 miejsce i Carabao i mówisz to samo kibicowi Arsenalu, jak myślisz który jest szczęśliwy do granic możliwości, a który już pisze na prześcieradle #artetout i idzie z nim pod stadion? ;)
@losnumeros napisał: "My w Europie też nic nie wygraliśmy, tak samo jak w lidze. Jedynie Mikel wygrał Fa Cup, dzięki efektowi nowej miotły. Gdzie są te finały pucharu kraju, od wygrania?"
Ale ja nie mówię, że jako kibice byśmy się nie cieszyli z tego trofeum
Tylko po zdobyciu Carabao byś już o tym zapomniał po przerwie reprezentacyjnej i jakby mecz z Fulham nam nie wyszedł to byś jechał po Artecie
Po wygranej w LM czy PL byś pewnie od razu przyznał że jednak Arteta się nadaje
Chodzi mi o tą różnice, że FA Cup czy Carabao są fajne, ale w naszej sytuacji nie zdejmują presji kibiców ani nic, bo dalej ciśnienie byłoby na najważniejsze puchary
@enrique napisał: "Popatrz co się dzieje na stadionie, a na X obczaj streamy z Newcastle. Dla nich to poważny sukces."
Bo nie zdobyli trofeum od 56 lat, a przed sezonem nie wymienia nikt ich w gronie faworytów do wygrania PL czy LM
Jak to zwykle bywa perspektywa zależy od punktu widzenia




Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 32 | 23 | 7 | 2 | 76 |
2. Arsenal | 32 | 17 | 12 | 3 | 63 |
3. Nottingham Forest | 32 | 17 | 6 | 9 | 57 |
4. Newcastle | 31 | 17 | 5 | 9 | 56 |
5. Manchester City | 32 | 16 | 7 | 9 | 55 |
6. Chelsea | 32 | 15 | 9 | 8 | 54 |
7. Aston Villa | 32 | 15 | 9 | 8 | 54 |
8. Bournemouth | 32 | 13 | 9 | 10 | 48 |
9. Fulham | 32 | 13 | 9 | 10 | 48 |
10. Brighton | 32 | 12 | 12 | 8 | 48 |
11. Brentford | 32 | 12 | 7 | 13 | 43 |
12. Crystal Palace | 31 | 11 | 10 | 10 | 43 |
13. Everton | 32 | 8 | 14 | 10 | 38 |
14. Manchester United | 32 | 10 | 8 | 14 | 38 |
15. Tottenham | 32 | 11 | 4 | 17 | 37 |
16. Wolves | 32 | 10 | 5 | 17 | 35 |
17. West Ham | 32 | 9 | 8 | 15 | 35 |
18. Ipswich | 32 | 4 | 9 | 19 | 21 |
19. Leicester | 32 | 4 | 6 | 22 | 18 |
20. Southampton | 32 | 2 | 4 | 26 | 10 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 27 | 17 |
E. Haaland | 21 | 3 |
A. Isak | 20 | 6 |
C. Wood | 18 | 3 |
B. Mbeumo | 16 | 5 |
Y. Wissa | 15 | 2 |
C. Palmer | 14 | 7 |
O. Watkins | 14 | 6 |
Matheus Cunha | 14 | 4 |
J. Mateta | 13 | 2 |
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@sWinny napisał: "to miło się dowiedzieć, że nie można przyspieszyć gry, bo przeciwnik za nisko broni XD"
Oczywiście, że można, ale jest to znacznie trudniejsze gdy w polu karnym jest 11 zawodników przeciwnika, a Twoi najlepsi atakujący są kontuzjowani, tu nie ma wielkiej filozofii
@sWinny napisał: "Gramy ulltra wolno, przewidywalnie, sezon ratują nam SFG, a nasi piłkarze grają w większości bez podejmowania większego ryzyka."
Co to znaczy, że sezon ratują nam SFG? Po prostu zdobywamy po nich gole, bo mamy gigantyczna ilość różnych, która właśnie jest poklosiem tego że drużyny bronią nisko i wybijają piłki za boisko
A SFG to też element gry
@sWinny napisał: "Nasz styl gry jest coraz bardziej toporny, a takich akcji Calafiori/MLS ze spotkania z PSV(o ile się nie mylę) jest jak na lekarstwo. Ja wrzuciłem filmik z bramki z City, ale tak wygląda nasz cały sezon. Jeśli temu zaprzeczasz to po prostu odpal TV przy oglądaniu następnego spotkania."
W sumie sam się wkopales tym jaki wybrałeś fragment, bo to była akcja zakończona golem, z mistrzem Anglii po bardzo dobrym meczu, a na kontr argument dałeś zlepek pięknych akcji tak na oko z jakiś 6/7 lat
Przecież z tych lat pewnie z jednego sezonu możnaby złożyć np zlepek blamażu który byłby dłuższy niż z ostatnich 3 sezonów, czemu takiego czegoś nie wrzucisz?