Arsenal 3-2 Newcastle: drugie zwycięstwo w Singapurze
27.07.2025, 16:09, Trempa
1668 komentarzy
Arsenal zakończył swoją singapurską przygodę w dobrym stylu, pokonując Newcastle 3:2 w emocjonującym meczu towarzyskim. Spotkanie przypominało prawdziwe starcie Premier League - pełne energii, zaciętości i nieustępliwości.
Pierwsza połowa
Już przed pierwszym gwizdkiem atmosfera była gorąca, a to za sprawą przybycia Viktora Gyökeresa do Singapuru. Szwed pojawił się na murawie, wzbudzając entuzjazm lokalnych kibiców, którzy na co dzień są daleko od Londynu.
Mecz rozpoczął się w zawrotnym tempie, mimo wilgotnego klimatu. Elanga i Gordon błyskawicznie przeprowadzali kontrataki, co sprawiało problemy defensywie Arsenalu. To jednak nie szybkość, a brak organizacji w obronie pozwolił Elandze otworzyć wynik. Po podaniu Tonaliego, Elanga umieścił piłkę w siatce już w 5. minucie. 0:1 dla Newcastle.
Arsenal szybko odpowiedział, pokazując kilka taktycznych nowinek. Calafiori, choć niepewny w obronie, świetnie radził sobie w środku pola, a jego podania do Saki były niczym z podręcznika. Kanonierzy zaczęli grać szybciej i bardziej zdecydowanie, co przyniosło efekty.
Trossard, aktywny na lewym skrzydle, podał do Havertza, który sprytnie odegrał do Merino. Hiszpan, który zapoczątkował tę akcję odbiorem piłki, pewnie umieścił piłkę w siatce obok Pope'a. 1:1 dla Arsenalu. Chwilę później szybkie rozegranie rzutu wolnego zaskoczyło Newcastle. Havertz podawał do Saki, a Alex Murphy niefortunnie skierował piłkę do własnej bramki. 2:1 dla Arsenalu.
Druga połowa
Po przerwie na boisku pojawił się Odegaard, który od razu zaczął dyktować tempo gry. Jego strzały z dystansu dodawały drużynie pewności siebie. Niestety, Calafiori musiał opuścić boisko z powodu kontuzji – niepokojący znak dla zawodnika z historią urazów.
Newcastle wyrównało po strzale Jacoba Murphy'ego, piłka po rykoszecie znalazła drogę do siatki. 2:2. Mimo to Arsenal nie zamierzał odpuszczać.
Dowman, który grał od 60 minuty, pokazał się z bardzo dobrej strony i skradł serca kibiców. Jego dynamiczne rajdy i precyzyjne strzały były prawdziwym zagrożeniem dla bramki rywali. Po jednej z takich akcji Joelinton sfaulował go w polu karnym, a Odegaard pewnie wykorzystał jedenastkę. 3:2 dla Arsenalu.
Max Dowman is special. [@George_Zur ] pic.twitter.com/uFRo6wI5Z6
— AfcVIP⁴⁹ (@VipArsenal) July 27, 2025
Someone tell Dowman he's 15 years old playing against seniors pic.twitter.com/LYHGEmaz1r
— George (@George_Zur) July 27, 2025
This Dowman run followed by Joelinton’s face
— George (@George_Zur) July 27, 2025
Absolute cinema pic.twitter.com/SNGTGUcw5O
W ostatnich minutach Kepa popisał się kilkoma kluczowymi interwencjami, zapewniając Kanonierom zwycięstwo i udane zakończenie singapurskiej przygody.
Arsenal: Raya (Arrizabalaga 59), White (Nichols 77), Saliba (Salmon 77), Calafiori (Kiwior 49), Lewis-Skelly (Zinchenko 77), Merino (Rice 70), Zubimendi (Norgaard 77), Nwaneri (Odegaard 46), Trossard (Harriman-Annous 77), Saka (Dowman 59), Havertz (Martinelli 59)
źrodło: arseblog.news

7 godzin temu 5 komentarzy

7 godzin temu 5 komentarzy

7 godzin temu 5 komentarzy

7 godzin temu 4 komentarzy

30.07.2025, 13:52 13 komentarzy

30.07.2025, 10:51 7 komentarzy

29.07.2025, 09:29 14 komentarzy

29.07.2025, 00:24 19 komentarzy

28.07.2025, 15:27 22 komentarzy

28.07.2025, 10:31 0 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
Viktor Gyökeres – brakujące ogniwo w mistrzowskiej układance Arsenalu?
- 29.07.2025 19 komentarzy
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Gunnerrsaurus napisał: "Edu niczym wielkim nie zachwycił, dobrze że odszedł, a my mogliśmy ściągnąć prawdziwego dyrektora, a nie byłego piłkarza, który chciał założyć garnitur i robić biznesy."
Rozumiem, że jednocześnie ten sam Berta jest odpowiedzialny za transfer Madueke, którego określiłeś sabotażem w wykonaniu klubu i wstydem przed kibicami innych klubów ;)
@Craz napisał: "nie smuć się przecież trafił do Chelsea więc za 2 lata wyląduje u nas"
To tak sobie można w ramach beki gadać ale Chelsea juz coraz częściej celuje w zawodników którzy faktycznie ich mogą wzmocnić
@kamo99111 napisał: "Same liczby już pokazują, że zarówno Nwaneri, jak i Eze prezentują wyższy potencjał liczbowy."
No, ale to też nie jest adekwatne porównanie, Nwaneri większość sezonu grał jak PS więc naturalnym było, że ma więcej zadań ofensywnych niż Odegaard który grał na 8
W przypadku Eze fajnie to wygląda, biorąc pod uwagę że z heatmapy nawet wynika, że potrafił grać głębiej niż Ode
Tylko tu znowu jest inna zależność, Ode gra bliżej prawej, a Eze bliżej lewej to nie jest wymiana centralnego pomocnika na centralnego
@kamo99111 napisał: "przypadku Eze dodam jeszcze ten „wasz ulubiony argument” (choc sam go niespecjalnie lubie): on grał w Crystal Palace, a wiec klubie duzo slabszym. Jeśli dostanie wsparcie typu Rice/Zubi za plecami, z przodu Havertz/Gyökeres, a obok Sakę, to nie będzie musiał robić cudów – wystarczy, że uwolni swój naturalny ofensywny instynkt."
Ale to też działa w dwie strony, w CP nie miał na sobie takiej presji, tam mógł sobie pozwolić na słabsze mecze, a tutaj w każdym jest oczekiwanie że będziesz rozgrywał wybitny
@Mastec30: nie smuć się przecież trafił do Chelsea więc za 2 lata wyląduje u nas .
Szkoda mi tego Hato w Chelsea. Naprawdę dużo dobrych transferów w tym roku w PL. Konkurencja będzie jeszcze większa
@NicolasJover napisał: "W ogóle to Edu był dobry na tamten etap, czyli lata 2019-2024. To nie jest dyrektor na topowy klub."
Zmień słowo dyrektor na trener i Edu na Arteta. Bo kto wie czy to nie podobna sytuacja.
@pioafc napisał: "1. Diego Simeone Atletico Madrid £25.9m
2. Simone Inzaghi Al-Hilal £21.8m
3. Pep Guardiola Manchester City £20.7m
4. Mikel Arteta Arsenal £15.6m
5. Stefano Pioli Al-Nassr £15.5m
Pomijając kluby z Arabii - to 3-ci najlepiej opłacany menedżer na świecie. Do gabloty od 5 lat nie trafiło nic istotnego. Nie do końca uznaję, że 'wynikami' się obronił."
Tu jednak pozwolę sobie stanąć w obronie Artety.
Guardiola w Barcelonie trafił na złoty okres La Masii i dostał w spadku takich zawodników jak Xavi, Iniesta, Messi czy Busquets. W City? Ma praktycznie nieograniczony budżet, pełną kontrolę i możliwość ściągania każdego zawodnika, którego zapragnie. Bayern? Tu juz mu poszło ciutke gorzej ;-)
Simeone? Też go cenię, ale prowadzi Atlético w La Lidze, która poza Realem i Barçą jest dużo mniej wymagająca niż Premier League. Ostatni tytuł zdobył w 2021, a zespół wciąż gra mocno archaicznie. Nie ma żadnej gwarancji, że gdyby przyszło mu rywalizować co tydzień z City, Liverpoolem, Arsenalem, Chelsea czy United – to wyglądałoby to lepiej.
A Arteta? Przyszedł do Arsenalu, kiedy klub był w ruinie. Kadra rozbita, brak tożsamości, wyniki żadne. Krok po kroku zbudował drużynę, która dwukrotnie do końca walczyła z najlepszą drużyną świata o mistrzostwo kraju. Jasne – gabloty nie urywa. Ale nie można mu odmówić ogromnego wpływu na to, gdzie dziś jesteśmy.
Moja jedyna wątpliwość to czy potrafi zrobić ostatni krok – czy poprowadzi nas do mistrzostwa Anglii albo triumfu w Lidze Mistrzów. Ten sezon da nam w tej kwestii sporo odpowiedzi.
Ale że się „wynikami nie obronił”? To trochę przesada :-p
@pioafc: a rozumiesz subtelna różnice słów, kolega napisał, że ma nadzieję że o nim zapomną czyli po części życzy mu źle
Ja rozumiem, że finalnie to na koniec pamięta się najbardziej największe legendy, ale jak Arteta nie zdobędzie tu pucharów i odejdzie to też wyjdziecie i powiecie mam nadzieję, że wszyscy tu zapomną o Artecie? No chyba nie, bo zrobił coś pozytywnego dla klubu
Tak to można powiedzieć np o Sterlingu, mam nadzieję że zapomnimy że tu grał, bo nie pokazał nic ciekawego, a jego występy czasem były żenujące
@Goooner1 napisał: "zgadzam się, że nas przeprowadził. Ale zwinął się z klubu przed osiągnięciem celu, który razem z Arteta sobie wyznaczyli. A zrobił to, ponieważ mu Marinakis zaproponował dużo większą kasę."
Już to raz Ci pisałem, nasza największą legenda zawinęła się również w imię własnych ambicji, więc to czy ktoś był ważnym w historii nie koniecznie się mierzy tym czym odszedł, no chyba że odszedł w skandalu i palił za sobą mosty
W ogóle to Edu był dobry na tamten etap, czyli lata 2019-2024. To nie jest dyrektor na topowy klub. To jest tak jak z piłkarzami typu jesus, zina itd. Na tamten moment byli okej, ale poszliśmy do przodu, weszliśmy do czołówki, i czas wymienić na kogoś lepszego.
Można mieć faktycznie zastrzeżenia do Edu za poprzednie okienko, ja osobiście uważam, że powinien odejść z klubu rok wcześniej.
Mimo wszystko pełen szacunek za robotę, którą odwalił.
https://x.com/DailyAFC/status/1950834855391920474?t=sSJeCnVhdkhWZWbRI3Q-Iw&s=19
PNA w tym roku dobrze dla nas nie kojarze ,zebysmy kogos tam wysylali.
@Gunnerrsaurus napisał: "niczym wielkim nie zachwycił, dobrze że odszedł, a my mogliśmy ściągnąć prawdziwego dyrektora, a nie byłego piłkarza, który chciał założyć garnitur i robić biznesy."
Niby niczym wielkim nie zachwycił, ale finalnie każdy krok, który wykonał doprowadził nas na szczyt. Teraz sobie możemy gdybać i oceniać, ale wszystko co zrobił było po coś i do czegoś konkretnego doprowadziło. Nie wiemy jak by się to wszystko potoczyło z kimś innym u sterów. Także szacunek dla Edu, i w dupie mam zarzuty, tym bardziej, że nie mają one żadnego znaczenia na ten moment.
@Goooner1 napisał: "zgadzam się, że nas przeprowadził. Ale zwinął się z klubu przed osiągnięciem celu, który razem z Arteta sobie wyznaczyli. A zrobił to, ponieważ mu Marinakis zaproponował dużo większą kasę."
I co z tego że się zawinął ? Tym bardziej, że na papierze jest to dla nas upgrade. Nie bardzo rozumiem, do czego pijesz ? Raz mówisz, że edu nie zasługuje na uznanie bo był słabym dyrektorem, później że nie zasługuję bo się zawinął. Skoro był słaby twoim zdaniem to chyba nie powinieneś przywalać się do niego że się zawinął.
@Gunnerrsaurus napisał: "ostatecznie Mikel wynikami się obronił"
1. Diego Simeone Atletico Madrid £25.9m
2. Simone Inzaghi Al-Hilal £21.8m
3. Pep Guardiola Manchester City £20.7m
4. Mikel Arteta Arsenal £15.6m
5. Stefano Pioli Al-Nassr £15.5m
Pomijając kluby z Arabii - to 3-ci najlepiej opłacany menedżer na świecie. Do gabloty od 5 lat nie trafiło nic istotnego. Nie do końca uznaję, że 'wynikami' się obronił.
@arsenallord: a gdzie tam City to ten sam poziom co Arsenal i Liverpool plus mają najlepszego napastnika na świecie w obronie wyglądają dobrze w pomocy też skrzydła może im trochę kuleją ale taki Savio Doku czy Cherki to są rozwojowi zawodnicy .
@Mario145: Wystarczyło nie sprowadzać gościa, który był wiecznie kontuzjowany w poprzednim klubie
Calafiori znów uraz,co za szklanka...masakra z tym gościem
Nie no dajcie spokój z tym Edu, bezsensowne ogromne kontrakty dla młodych zawodników przez które teraz cierpimy, nawet kontrakt Artety patrząc na to, że przychodził do nas będąc raptem asystentem Guardioli to jakiś żart, ostatecznie Mikel wynikami się obronił, ale to nie tak powinno wyglądać. Zwykłe kolesiostwo, Edu niczym wielkim nie zachwycił, dobrze że odszedł, a my mogliśmy ściągnąć prawdziwego dyrektora, a nie byłego piłkarza, który chciał założyć garnitur i robić biznesy.
@arsenallord napisał: "Ale tak patrzę na nas i LFC to pierwszy raz widzę City dość sporo za tymi drużynami"
No to prawda. To też już chyba raz pisałem. Mam wrażenie że z Liverpoolem odskoczyliśmy trochę i City max 3 miejsce. Oni prędzej będą się opierać Chelsea żeby ta ich nie wyprzedziła niż bić się o top1
@adek504: zgadzam się, że nas przeprowadził. Ale zwinął się z klubu przed osiągnięciem celu, który razem z Arteta sobie wyznaczyli. A zrobił to, ponieważ mu Marinakis zaproponował dużo większą kasę.
@adek504 napisał: "A ja jednak mam nadzieję, że nie zapomną bo razem z Arteta przeprowadził nas przez proces powrotu do czołówki
Tak samo jak nie powinno się zapominać udziału w tym Zinchenko, Jesusa, Parteya, Jorginho i pewnie paru innych którzy może nie będą mieli z nami pucharu, ale w pewnym momencie nam pomogli stać się lepszymi"
Z Ciebie jest dobry gość, Adek, ale rzeczywistość jest brutalna. Każde z nas pamięta kto w latach 1997 - 2004 przyczynił się do sukcesów sportowych Arsenalu i wyniesieniu nas na piedestał w postaci dubletu, mistrzostw i pucharów Anglii. To David Dein i Arsene Wenger.
Za to nikt nie pamięta kto ogarniał to po Deinie. I tak samo będzie tutaj. Edu zostanie zapamiętany jako ten, któremu prawie się udało, a przy pierwszej okazji uciekł do Forest.
@Mastec30: @Be4Again: O ile pierwsze składy mamy porównywalne to ławkę będziemy mieć mocniejszą i szerszą. Jeszcze jak dojdzie Eze to już w ogóle.
Ale tak patrzę na nas i LFC to pierwszy raz widzę City dość sporo za tymi drużynami.
@adek504 napisał: "Trochę nie potrafię tego pojąć, to czy Ode wróci jest dla Ciebie zagadka ale w sumie nie dopuszczasz myśli, że ktoś na jego miejsce prawdopodobnie byłby większą zagadka
Zresztą nawet nie potrafię sobie wyobrazić kto by miał to być? Palmer, Bellingham? Nawet jeśli tak to to by były kwoty rzędu 150 mln" @SunTzu napisał: "I po co budowanie jakiejs kolejnej dziwnej narracji? Nie ma lepszych opcji na rynku na ta chwile. Chlop mial pare slabszych miesiecy, najpierw kontuzja, potem dzieciak nie dawal mu spac i trzeba bylo pieluchy zmieniac. Nie szalej tak z tymi upgrade'ami bo Nwaneri to jeszcze szczyl i formy wcale nie mial takiej rownej w poprzednim sezonie a Eze to bardzie uzupelnienie skladu niz upgrade."
To nie jest żadna dziwna narracja ani odklejona abstrakcja.
Ødegaard w liczbach (za Transfermarkt):
- 22/23: 3404 minuty – 0,58 gola/asysty na mecz
- 23/24: 4053 minuty – 0,51
- 24/25: 3447 minuty – 0,47
Dla porównania w samym sezonie 24/25:
- Nwaneri: 1378 minut – 0,72 gola/asysty na mecz
- Eze: 3303 minuty – 0,68
Same liczby już pokazują, że zarówno Nwaneri, jak i Eze prezentują wyższy potencjał liczbowy. I nie kupuję tej protekcjonalnej narracji, że Nwaneri to „szczyl”. Skelly w podobnym wieku już gra regularnie i jest naszym najlepszym LO. Jeśli ktoś ma talent i mental, to wiek nie jest przeszkodą – pytanie tylko, czy Arteta mu zaufa.
W przypadku Eze dodam jeszcze ten „wasz ulubiony argument” (choc sam go niespecjalnie lubie): on grał w Crystal Palace, a wiec klubie duzo slabszym. Jeśli dostanie wsparcie typu Rice/Zubi za plecami, z przodu Havertz/Gyökeres, a obok Sakę, to nie będzie musiał robić cudów – wystarczy, że uwolni swój naturalny ofensywny instynkt. Twierdzenie, że Eze to inna pozycja niż Ødegaard? Dla mnie absurd. To typowy ofensywny pomocnik, który znacznie bardziej pasuje jako zastępstwo lub rywalizacja dla Norwega niż jako backup dla Martiego czy Trossarda.
Do tego trzeba dołożyć, że Ødegaard nawet w najlepszych sezonach miał problemy z decyzyjnością – zwłaszcza w kontrach, gdzie zdarzało mu się spowalniać grę i kręcić kółka wokół własnej osi. Tak, w formie to bardzo dobry zawodnik z wielkim etosem pracy – ale do poziomu takiego de Bruyne moim zdaniem troche mu brakuje.
Czy sprzedałbym go za 85 mln? Szczerze – nie wiem. W formie pasuje idealnie do stylu Artety. Ale czy jako kapitan będzie w stanie pociągnąć zespół w najważniejszych momentach? Tu mam wątpliwości. Jeśli powtórzy sezon na poziomie ostatniego, może nas kosztować walkę o tytuł. A z każdą kolejną kampanią jego wartość na rynku może spadać – to nie jest już młody talent. W tym roku kończy 27 lat. W przyszłym – 28. To czas, w którym powinien wspiąć się na szczyt. Jeśli nie teraz, to kiedy?
@arsenallord napisał: "Ja uważa, wiem brzmi to dziwnie, ale transfer Isaka ich słabi. Bo odejdzie jeszcze Nunez. Odszedł już Diaz. Tam na dwa skrzydła i napastnika będzie czterech jakościowych ludzi. PNA później, Salah m.in nie zagra z nami. Spuchną w tym roku :)"
Myślę że Wirtz jest rozważany po części jako LS (na podobnej zasadzie jak u nas Eze). On dużo operuje na boku więc może być takim schodzącym do środka i robiącym miejsce Kerkezowi. Na PS na czas PNA myślę że będą Frimponga wykorzystywać. W Leverkusen też sporo grał na PS wyżej niż na wahadle. Do tego ewidentnie ogrywają tego Rio Ngumoha który dobrze wygląda w presezonie. Z przodu mają kim grać. Gorzej z tyłu. Jak nie kupią SO to będzie słabo
@Jack_Herrer:
Co najwyżej może Chilijczykowi czyścić buty . Nie ta półka .
@arsenallord napisał: "Ja uważa, wiem brzmi to dziwnie, ale transfer Isaka ich słabi. Bo odejdzie jeszcze Nunez. Odszedł już Diaz. Tam na dwa skrzydła i napastnika będzie czterech jakościowych ludzi. PNA później, Salah m.in nie zagra z nami. Spuchną w tym roku :)"
Do tego taki zakup siłą rzeczy (prawdopodobnie) wykluczy zakup Guehiego z CP i wejdą w sezon z jednym Gomezem na ławce... Nunez raczej zostanie, Urus wykluczył transfer do szejków, a jedyne zainteresowanie wykazywało Napoli, które zrezygnowało.
Ja nawet bym chciał żeby połasili sie na tego Isaka. Wygrać z nimi mistrzostwo po takich transferach to będzie podwójna satysfakcja.
@songoku95: Tylko patrz:
ST: Isak, Ekitike
LS: Gakpo
PS: Salah
Wiadomo na bokach od biedy zagra Elliott czy Wirtz, ale to już bardzo z przymusu. Według mnie wyglądamy zdecydowanie szerzej od nich patrząc na ławki. O obronie już nawet nie wspomnę.
@Goooner1 napisał: "mam nadzieję, że wygramy coś dużego i wszyscy zapomną o Edu."
A ja jednak mam nadzieję, że nie zapomną bo razem z Arteta przeprowadził nas przez proces powrotu do czołówki
Tak samo jak nie powinno się zapominać udziału w tym Zinchenko, Jesusa, Parteya, Jorginho i pewnie paru innych którzy może nie będą mieli z nami pucharu, ale w pewnym momencie nam pomogli stać się lepszymi
Mam nadzieję, że uda się jeszcze przepchnąć Eze. Typek może być naszym nowym Sanchezem, pod warunkiem, że Arteta da mu dużo swobody. Świetny technicznie, dobry ciąg do przodu, nieprzewidywalny, może biegać bez końca na całej szerokości boiska.
@arsenallord: IMO te trasnfery jak Etekite czy Writz zaskoczą ale może nie od razu. Jedynie kto da impuls od razu to Isak, który jest ścisłą topką.
Ja uważa, wiem brzmi to dziwnie, ale transfer Isaka ich słabi. Bo odejdzie jeszcze Nunez. Odszedł już Diaz. Tam na dwa skrzydła i napastnika będzie czterech jakościowych ludzi. PNA później, Salah m.in nie zagra z nami. Spuchną w tym roku :)
Widzę, że przybycie Gyo przebudziło inna bestię z wiecznego spoczynku,
Hojlund strzelił!
@P_95 napisał: "słuchajcie, nie macie od dawna (ja sprzed transferu Ekitike) wrażenia że w LFC w ataku będą się gryźć o grę, a w tyłach jest ogromny deficyt stoperów? mam nadzieje że nie połapią się do września że w przypadku absencji jednego co emporycznie jest niemal pewne mają właściwie sytuacje krytyczną"
Mam podobne zdanie, szykuje się kolos na glinianych nogach. Frimpong to mocna niewiadoma, w ofensywie na pewno będzie mocny, ale defensywnie nigdy nie był jakiś wybitny, a przyjdzie mu się mierzyć z topowymi skrzydłowymi. VVD ma swoje lata i od dwóch sezonów widać, że coraz częściej przytrafiają mu się błędy. Gomez to wieczna kontuzja. Kerkez to bardzo dobry zawodnik i pewnie wejdzie w zespół pewniej niż Frimpong, jednak dwóch nowych zawodników w bloku defensywnym może siłą rzeczy wymagać więcej czasu zanim zacznie bezbłędnie funkcjonować.
Po transferach Zubimendiego, Madueke i Gyo uważam, że skróciliśmy dystans w sile ofensywnej między nami, a nimi. To głównie przez dysproporcje w potencjale ofensywnym nie udało nam się z nimi wygrać w zeszłym sezonie. Nawet jak uda im się kupić Isaka, to uważam że różnica w potencjale i tak będzie mniejsza niż rok temu. Sprzedali Diaza, stracili Jote i odszedł TAA, który mimo słabszej formy w ostatnim czasie był najlepszym obrońcą w lidze pod kątem umiejętności ofensywnych.
Drugą linię mamy na podobnym poziomie i tutaj ciężko wskazać kto miałby przewagę. Może delikatne wskazanie na nas z uwagi na większą jakość w głębi. Merino, Rice, Zubimendi, Norgard, Ode, Ethan. U nich McA, Gravenberch, Szobo, Wirtz, Endo, Jones i Elliott. Elliott podobno szykowany jest na wypożyczenie.
Jednak w defensywie jesteśmy już dużo mocniejsi kadrowo. W pełni zdrowia powinien być Ben, kupiliśmy Mosquere, do tego na stabilny, wysoki poziom wszedł Kiwior. Jakby jeszcze Kalafior nie łapał urazu od byle uderzenia to już w ogóle... Na każdą pozycję w bloku mamy bardzo dobrego podstawowego zawodnika i nie wiele słabszego zmiennika.
@Barney napisał: "Aha jak wygrasz jeden raz LM to juz tracisz ochote na kolejne po co bic rekordy starczy,lepiej isc do mu walczyc o lige konferencji, w koncu nowe wyzwanie."
On ma 26 lat. LM jeszcze może wygrać. A zdecydowanie dużym wyzwaniem jest przywrócić United do czołówki, więc nie rozumiem dlaczego to taka kontrowersja. Wcale nie muszą bić się max o LK. 5 miejsce przy takich wzmocnieniach nie jest poza zasięgiem
Odegaard w sumie podobnie jak Arteta. Albo udowodni, że jest TOP albo za rok powinniśmy rozglądać się za wymianą na tej pozycji.
@adek504: na bank musiał go zatwierdzić Arteta. Co nie zmienia faktu, kto jest jego agentem i jakie prowizję bral za swoich piłkarzy.
Williana, Luiza, cedrica czy Pablo Mariego też musiał zatwierdzić Arteta.
Ja mam wrażenie, że Arteta był trochę nad Edu w hierarchii w klubie. Może się mylę i to tylko moje wrażenie.
I mam nadzieję, że wygramy coś dużego i wszyscy zapomną o Edu.
Ciekawe kiedy nasi się znudzą brakiem pucharów. xD
@Mastec30:
Aha jak wygrasz jeden raz LM to juz tracisz ochote na kolejne po co bic rekordy starczy,lepiej isc do mu walczyc o lige konferencji, w koncu nowe wyzwanie.
@vitold napisał: "Wyzwaniem byłoby obronić każdy wygrany puchar z zeszłego sezonu."
Jakoś wydaje mi się logiczna wizja że mógł się znudzić PSG. Wygrał teraz LM ale 90 % sezonu to jest klepanie pewnego mistrzostwa i pucharów krajowych we Francji. Jestem w stanie sobie wyobrazić że można po takim czasie szukać nowego wyzwania. On już ma ponad 400 meczów rozegranych w Milanie i PSG. Nie jest to szokujące że chce poszukać czegoś nowego. A United z wzmocnieniami na poziomie DOnnarumy właśnie + Cunha, Mbuemo i potencjalnie Sesko to dla mnie kandydat do top6 nawet
@Mastec30 napisał: "Zarobił wystarczająco. Wygrał w PSG co się dało więc idzie po nowe wyzwanie. A każdy inny w PL ma już swojego bramkarza."
Wyzwaniem byłoby obronić każdy wygrany puchar z zeszłego sezonu. :)
@Barney napisał: "Donnarunma pojdzie do MU czy on w glowe sie uderzyl czy za malo mu smaruja w psg"
Zarobił wystarczająco. Wygrał w PSG co się dało więc idzie po nowe wyzwanie. A każdy inny w PL ma już swojego bramkarza.
Niestety dziś w pracy jestem, ale na pewno będę doglądać jak Gyo smaży sobie kurczaczki. :)
Donnarunma pojdzie do MU czy on w glowe sie uderzyl czy za malo mu smaruja w psg
Manchester United jest faworytem do ściągnięcia Gianluigiego Donnarummy. W ostatnich godzinach toczyły się dyskusje między otoczeniem zawodnika, a klubem.
[@CorSport] #MUFC
Do tego PSG dogadane z Chevalierem z Lille. Wygląda legitnie. Nadzieja tylko że transfer się przeciągnie i nie klepna go do pierwszej kolejki. Nie chciałbym grać znowu na Donnarume.
@Goooner1 napisał: "zacznij czytać uważnie. Napisałem
„próbował”. Pamiętasz jak Arsenal złożył ofertę za Douglasa Luiza?"
Akurat jego to tutaj chciał praktycznie każdy włącznie z Arteta
@Goooner1 napisał: "samo wczoraj pisałem, że transfer Davida Luiza sięgał „do” 24 mln rocznie. Co nie znaczy, że tyle wynosił w każdym roku jego pobytu w klubie."
No to może warto precyzyjniej pisać, bo skoro pensja wynosiła 10 mln, to pisanie, że transfer wynosił do 24 mln rocznie jest tendencyjne
To tak jakby napisać, że transfer Rice kosztował klub do 150 mln rocznie, w pierwszym roku kwota transferu, pensja, prowizje itp wynoszące 150 mln, a w drugim już tylko pensja (tak wiem jest rozbity na raty, ale chciałem użyć porównania żeby pokazać jak można tendencyjnie napisać to w ten sposób)
@Goooner1 napisał: "jak oceniasz pierwsze miesiące Berty, który zajął miejsce Edu?
Jesteś zadowolony czy tęsknisz za poprzednikiem?"
Pisałem już, że na papierze wygląda fajnie jego praca i narazie wyglada na to że jest upgradem w stosunku do Edu, ale finalna ocena będzie z perspektywy czasu
W tej całej krytyce Odegaarda ludzie zapominają jak wyglądamy bez niego w składzie. Jego powrót w listopadzie w trybie natychmiastowym podniósł nasz poziom i nie przegraliśmy kolejnych 15 spotkań w lidze w tamtym okresie. Całościowo 6 +12 do tego 5 asyst w reprezentacji. Krytykujący go moim zdaniem nie do końca rozumieją role jaką musiał pełnić. Nawet jak zepsuł jakąś sytuacje czy niecelnie podał to robotą jaką wykonywał przy pressingu (najlepszy w Europie ) czy kontrolowaniu tempa i graniu bardziej w głębi jest nieoceniona
@kamo99111 napisał: "A tak z innej beczki... dostajemy ofertę 85 mln za Odegaarda....
Sprzedajecie czy nie?"
Oczywiście, że nie. Kogo kupisz lepszego w cenie poniżej 100mln? Odpowiedź jest prosta NIKOGO. W ciągu 3 ostatnich sezonów Ode był dwa razy naszym najlepszym zawodnikiem. Ostatni sezon był bardzo słaby, fakt, ale to nie zmienia faktu że to nadal topowy zawodnik. Przyjście Zubimendiego może "otworzyć" naszego kapitana. Nie będzie musiał tak często wracać na pozycję 8mki i rozgrywać od linii obrony. Teraz mamy zawodnika, który potrafi to robić. Przez co z automatu będzie prawdopodobnie grał wyżej. Zwłaszcza, że panowie się znają.
Zubimendi to może być klucz do odzyskania formy "ofensywnej" naszego kapitana.
@adek504: a jak oceniasz pierwsze miesiące Berty, który zajął miejsce Edu?
Jesteś zadowolony czy tęsknisz za poprzednikiem?
@adek504: zacznij czytać uważnie. Napisałem
„próbował”. Pamiętasz jak Arsenal złożył ofertę za Douglasa Luiza?
Jego agentem jest Kia. Neto też jest jego klientem.
Tak samo wczoraj pisałem, że transfer Davida Luiza sięgał „do” 24 mln rocznie. Co nie znaczy, że tyle wynosił w każdym roku jego pobytu w klubie.
@Goooner1 napisał: "wracając do naszej wczorajszej dyskusji, mam wrażenie, że ty nigdy nie słyszałeś o zastrzeżeniach do transferów, które Edu przeprowadzał z Joorabchianem. Ja sobie tego z paca nie wyssałem. Gunnerblog opowiadał o tym w arsecascie z 5 lat temu. Sanllehi nie ściągał piłkarzy Joorabchiana przed przyjściem Edu do Arsenalu. A Edu po odejściu Raula dalej próbował ściągać jego piłkarzy powiązanych z Irańczykiem."
No właśnie nie widzę tych ściąganych piłkarzy Jooarbichana przez Edu po odejściu Raula
Rzeczywiście nawarstwiło to się w latach 2019-2020 czyli w okresie kiedy Edu i Raul byli razem w klubie, ale patrząc co się wydarzyło to Raul poleciał a Edu został
Możliwe, że rzeczywiście na początku rozgrywał swoje interesy, ale to wyglądało jakby w strukturach Arsenalu panowało przekonanie że to Raul stał za tym wszystkim, a Edu dostał drugą szansę na poprawę i przez kolejne 4 lata wykonał bardzo dobrą robotę
Nawet jeśli Twoje zarzuty są prawdziwe to też dotyczy to właśnie głównie 1 roku pracy, a w kolejnych 4 nie było transferów od tego agenta, więc to też działa na korzyść Edu
Jeżeli robiłeś coś źle przez rok, a przez 4 lata to jednak w ocenie pracy ma przewagę dłuższy okres
Wspomnien czar
https://youtu.be/dGyeKCDabDk
Ech. Lezka sie w oku kręci u Losnumerosa. To byl z pewnoscia dla niego piekny czas