Arsenal bezradny w starciu z Mourinho, Spurs 2-0 Arsenal
06.12.2020, 18:20, Łukasz Wandzel 2763 komentarzy
Za nami najbardziej przewidywalne derby północnego Londynu. Tottenham, czyli zespół na czele tabeli angielskiej ekstraklasy, z najlepszą defensywą w lidze oraz ze świetnie spisującym się duetem Harry Kane - Son Heung-min, wygrał na własnym stadionie 2-0 z Arsenalem. The Gunners zaliczyli najgorszy start w Premier League od kilku dekad. Menedżer, piłkarze oraz przede wszystkim kibice liczyli na to, że potencjalne zwycięstwo ze Spurs mogłoby okazać się punktem zwrotnym i pomóc w zażegnaniu kryzysu. Tymczasem porażka w takim stylu, choć coraz bardziej podkopuje wiarę w projekt Mikela Artety, nie powinna dziwić. Skuteczna taktyka Jose Mourinho tylko uwydatniła to, co fani Arsenalu obserwują od miesięcy. Kanonierzy mają jedną z najgorszych ofensyw w Premier League i od początku tego sezonu nie radzą sobie z kreowaniem sytuacji.
Składy obu drużyn:
Tottenham: Lloris - Aurier, Alderweireld, Dier, Reguilon - Hojbjerg, Sissoko - Lo Celso (72' Davies), Bergwijn (90+1' Rodon), Son (88' Lucas) - Kane.
Arsenal: Leno - Bellerin (75' Nketiah), Holding, Gabriel, Tierney - Thomas (45+2' Ceballos), Xhaka - Saka, Lacazette, Willian - Aubameyang.
Nerwowy początek spotkania obfitował w fizyczne starcia. Arsenal grał agresywnie, a Tottenham nie pozostawał dłużny rywalowi zza miedzy. Dopiero po kilku minutach wyklarował się faktyczny obraz gry. Piłka więcej czasu spędzała na połowie Kogutów i wydawałaby się to idealna sytuacja dla Arsenalu... Arsene'a Wengera. Kanonierzy zdominowali posiadanie piłki, podczas gdy gospodarze nastawili się na kontrataki. Już w 13. minucie doszło do otwarcia wyniku. Rob Holding Zachował się zbyt pasywnie, a Son skorzystał z pozostawionej mu przestrzeni i huknął z dystansu. Podkręcona futbolówka wpadła do siatki, omijając próbującego interweniować Bernda Leno.
Przeciwnicy pozwalali podopiecznym Mikela Artety rozgrywać piłkę, ale ci od miesięcy cierpieli na brak kreatywności. Najlepszym rozgrywającym w zespole okazywał się Thomas Partey, który jako jedyny brał na siebie odpowiedzialność za szukanie wolnych przestrzeni. Poza tym Arsenal próbował, charakterystycznych dla swojego stylu gry w Premier League, nieskutecznych dośrodkowań. Natężenie piłkarzy w ataku w poszukiwaniu wyrównania zemściło się na przyjezdnych tuż przed przerwą. Nieudana ofensywna próba i strata piłki przez Aubameyanga doprowadziłą do kontrataku, po którym Harry Kane podwyższył na 2-0. Po podaniu - a jakże - Sona.
W drugiej połowie, z powodu zmiany, na boisku oglądaliśmy już Daniego Ceballosa, który zmienił Thomasa Parteya. Hiszpan nawet nieco ożywił grę zespołu, ponieważ Arsenal zaliczył najlepszy okres gry właśnie tuż po przerwie. Niespodziewanie niezwykle celna wrzutka Tierneya znalazła adresata, a Aubameyang główkował nad poprzeczką. Zagrożenie stworzył swoim dograniem także Bellerin, ale Lacazette nie zdążył do futbolówki. Z kolei Tottenham przy komfortowym prowadzeniu jedynie się bronił. Kiedy podopieczni Jose Mourinho próbowali wyjść z kontratakiem, zazwyczaj kończyło się to przechwytem zawodnika The Gunners.
Arsenal przez 2/3 czasu gry utrzymywał się przy piłce i raził w oczy bezradnością wobec defensywnej taktyki Mourinho. Jego piłkarze byli zorganizowani, podczas gdy gracze Mikela Artety byli przewidywalni i forsowali grę skrzydłami. Aubameyang po raz kolejny zaliczył słabe spotkanie. Gabończykowi zarzucić można nie tylko brak goli, ale także brak zaangażowania. Po raz kolejny nie walczył o piłki, które wydawały się w jego zasięgu. Słowa krytyki należą się również Willianowi i Xhace. Brazyliczyk spowalniał grę, z kolei reakcją Szwajcara na niekorzystny rezultat był bezmyślny faul na żółtą kartkę na Sonie. Doświadczeni gracze nie potrafili wziąć na siebie ciężaru gry, tak jak robił to tego popołudnia osamotniony Thomas Partey. Wszystkie mankamenty gry Arsenalu zostały w tym meczu uwydatnione, a ten zasłużenie przegrał na Tottenham Hotspur Stadium.
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@call_me napisał: "Ani Ty, ani ja nie wiem co Arsenal wygra, czy też co Arsenal przegra. Widoki na to pierwsze nie są zbyt ciekawe.:)
Co by jednak nie napisać. Piłka nożna jest nieprzewidywalna. Możemy domniemywać, że cud raczej się nie zdarzy i ciężko mieć wiarę, że topka nagle zapomni jak się gra w piłkę. Mimo to nic nie jest przesądzone.;)
Reasumując. Zobaczymy jak będzie. Osobiście uważam, że utkniemy w połowie tabeli."
@MuodyWenger:
Przytoczenie tych liczb to okrucieństwo z Twojej strony.:D
@call_me: też myślałem, że to dobry wybór. Myślę, że wzięlo się to ze zmęczenia Emerym i jego defensywnym stylem.Czas pokazał, że to błąd.
Kilka liczb dla ludzi, którzy wciąż go bronią:
- Z 10 golami zajmujemy CZWARTE miejsce od końca, pod względem strzelonych goli (siedem drużyn ma o jeden mecz zagrany mniej od AFC)
- mamy CZWARTY najgorszy bilans bramkowy w PL ex aequo z Wolves i Leeds
- wygraliśmy CZTERY mecze w jedenastu spotkaniach z potentatami tej kampanii: Fulham, West Hamem, Sheffield United i jakimś cudem na Old Trafford.
Gdzie tu rozwój, gdzie wprowadzanie świeżej krwi?
@Dominik11:
Ani Ty, ani ja nie wiem co Arsenal wygra, czy też co Arsenal przegra. Widoki na to pierwsze nie są zbyt ciekawe.:)
Co by jednak nie napisać. Piłka nożna jest nieprzewidywalna. Możemy domniemywać, że cud raczej się nie zdarzy i ciężko mieć wiarę, że topka nagle zapomni jak się gra w piłkę. Mimo to nic nie jest przesądzone.;)
Reasumując. Zobaczymy jak będzie. Osobiście uważam, że utkniemy w połowie tabeli.
I nie ma co myśleć o zwalnianiu Artety. To się nie stanie do końca sezonu. Chyba, że będzie już tak źle iż rzeczywiście po raz pierwszy w moim życiu Arsenal zacznie realnie walczyć o utrzymanie w lidze.
Może mi ktoś napisać plusy Artety bo u mnie są dwa.
1 fryzura
2 ubiór
A w grze to nie widzę.
@call_me napisał: "Nie bawiąc się zbytnio w ścisłą matematykę. Teoretycznie wystarczy wygrać dwa kolejne mecze i teoretycznie Arsenal może być na 6 miejscu w tabeli. Styl nie ma znaczenia.:D Zakładając, że topka nie wygra żadnego meczu od 1 miejsca będzie nas dzielić 5 pkt.
Czy wtedy Ci którzy dzisiaj piszą, że walczymy o utrzymanie zaczną pisać, że walczymy o mistrza?:D"
Ty patrz przyszłościowo bo to że może wygramy te 2 mecze co z tego jak potem znowu będzie 4-6 fatalnych tak to my skończymy ok 15 miejsca.
@Dominik11:
Zgadzam się, że to nie była najbardziej szczęśliwa wypowiedź. Nic to jednak nie zmienia na tę chwilę. Arsenal i tak gra tragicznie.:/
@Naburator napisał: "W końcu to nic takiego, przecież mógł sprzedać Xhake bo miał za niego zastępstwo! Takich jak Dani tez było pełno do wypożyczenia. Wiem, ze myslenie rodem z fify jest fajne, ale to tak prosto nie działa. Mógłby wywalić pół składu i grać cały czas jedna 11. W końcu nas omijają kontuzje"
Ale mi chodzi że najpierw ich chciał a teraz płacze że trzeba mu okienek transferowych. Jak mają się czuć piłkarze.
Jak by się czuł kiedy by ci trener w oczy mówił ze jesteś słaby i chcę kogoś innego i robię ci wielką łaskę ze daje ci grać. I to na konf.
Nie bawiąc się zbytnio w ścisłą matematykę. Teoretycznie wystarczy wygrać dwa kolejne mecze i teoretycznie Arsenal może być na 6 miejscu w tabeli. Styl nie ma znaczenia.:D Zakładając, że topka nie wygra żadnego meczu od 1 miejsca będzie nas dzielić 5 pkt.
Czy wtedy Ci którzy dzisiaj piszą, że walczymy o utrzymanie zaczną pisać, że walczymy o mistrza?:D
@MuodyWenger:
Żeby było jasne. Ja wcale nie bronię Artety. Co więcej chyba dałem jasno do zrozumienia, że odnoszę wrażenie iż cała sytuacja go przerosła.
Zwracam jednak uwagę na fakt iż pisanie po 11 kolejkach, że walczymy o utrzymanie to chyba zbyt wcześnie? No i pytam o konsekwencję w opiniach. Jak mówił klasyk:
"Niech pierwszy rzuci kamieniem ten kto uważał od początku iż Arteta będzie kiepskim managerem". Co więcej! Niech to udowodni cytatem z samego siebie.
Ja przyznaję z otwartą przyłbicą, że uważałem iż z Hiszpanem będzie tylko lepiej.
@Dominik11 napisał: "Fani Artety piszą że Mikel nie ma zawodników a kto chciał żeby Xhaka , Luiz , Mustafi zostali ?
Kto chciał żeby do klubu dołączyli Ceballos, Willian ?"
W końcu to nic takiego, przecież mógł sprzedać Xhake bo miał za niego zastępstwo! Takich jak Dani tez było pełno do wypożyczenia. Wiem, ze myslenie rodem z fify jest fajne, ale to tak prosto nie działa. Mógłby wywalić pół składu i grać cały czas jedna 11. W końcu nas omijają kontuzje
I to jest właśnie konsekwencja kibiców.:D
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale pewnie tacy się znajdą na k.com. Ciekaw jestem Twojej (Dominik11) reakcji, czy też opinii na informację, że to Arteta ma przejąć Arsenal.:)
Panowie, coś na poprawę humoru:
Jamie Vardy został okrzyknięty homofobem. Szeryfowie z twittera stwierdzili, że celowo złamał tęczową chorągiewkę, a ponoć są też tacy, którzy domagają się dyskwalifikacji Anglika xD
@call_me: to już 30% sezonu. To mało? Zresztą nie chodzi ludziom o miejsce w tabeli tylko rozwój tej drużyny, widoki na przyszłość. Gdzie to zmierza? Jaki jest cel?
@Dominik11 napisał: "Już w następnej kolejce Premier League wielki mecz o utrzymanie w lidze.
Arsenal podejmie na własnym stadionie Burnley . Kto okaże się lepszy w walce o pozostanie w lidze? To mecz o 6 pkt."
Dokładny cytat.
po każdym meczu w tym sezonie mówię sobie a pierdziele to, robię przerwe w oglądaniu tak daremnie grającego AFC. Przychodzi weekend i tylko streamu szukam
Teraz następuje moment kulminacyjny, chyba faktycznie najwyższy czas zrobić trochę przerwy :D
@call_me: Ja napisałem jak na tą chwilę to wygląda bo tak jest.
@Dominik11 napisał: "Walczą o utrzymanie w lidze"
No po 11 kolejkach to odważna teza napisać, że ktoś walczy o utrzymanie.
@NineBiteWolf napisał: "Wszystko zaczęło się od zatrudnienia totalnego amatora na stanowisku menedżera. I to z przytłaczającym poparciem ze strony kibiców."
Tak zgadzam się ale przyznam że byłem za jego zatrudnieniem i sam dzis nie wiem dlaczego. Bo niby asystent Pepa ale co z tego to tylko asystent.
Liczyłem że może spróbuje grać ofensywnie jak Pep ale nie on defensywa na całego i lagi byle gdzie u wrzutki na wysokość 10 metrów.
Fani Artety piszą że Mikel nie ma zawodników a kto chciał żeby Xhaka , Luiz , Mustafi zostali ?
Kto chciał żeby do klubu dołączyli Ceballos, Willian ?
Arteta to jego sprawa, jak by nie chciał Williana to by go tutaj nie było.
A z Xhaką sam siebie ośmieszył najpierw chciał go zatrzymać pewnie powiedział że liczy na niego , a teraz płacze że ma takich zawodników .
To co na siłę mu takich piłkarzy dali? O ile w tamtym sezonie mogę zrozumieć że nie wiele mógł zrobić , to teraz już jest wymówka.
Xhaka kolejny ananas, inwestujemy w niego pieniądze i czas, a on odwdzięcza się fochami na kibiców.
Willian to jest ten sam poziom spuszczenia pieniędzy w sedesie co Cech i Luiz. Po prostu wolałbym żeby ich nie było w tym klubie. Wszyscy inkasują, bądź inkasowali niewspółmierne do umiejętności tygodniówki, obniżają poziom wyjściowej jedenastki i zabierają miejsce młodym Kanonierom. Jak już wszystko dostajemy w czapkę po co młodzi nie dostają szans, żeby się pokazać.
Powiedziecie to sami do siebie Arsenal 13 krotny mistrz Anglii. 14 krotni zdobywcy pucharu Anglii, Walczą o utrzymanie w lidze z takimi klubami jak Burnley czy WBA.
Już w następnej kolejce Premier League wielki mecz o utrzymanie w lidze.
Arsenal podejmie na własnym stadionie Burnley . Kto okaże się lepszy w walce o pozostanie w lidze? To mecz o 6 pkt.
@enrique:
Ale czemu Ty się mnie pytasz o to?
Uważam, że dostać dwójkę grając aktualnym składem, a młodzikami pokroju Wilocka to nie ma różnicy.
Mógłby zaryzykować i postawić na młodych, ale on to już zrobił ostatnio i Ci młodzi nie dali rady. To co za różnica. Mamy Gamoni w skladzie od czasów Wengera pokroju Xhaki. Bellerin nie odbudował formy, Holding to nie to mimo, że daje radę, Cebula jest za słaby i ograniczony. Wiem wiem. Napiszesz, że on chciał Cebulę.
Jakbys Ty miał do dyspozycji zjeść cokolwiek niż nie zjeść nic przez tydzień to też byś wybrał cokolwiek.
Willian to w ogóle jest gość.
Koleś który miał wzmocnić naszą ofensywę w 10 meczach oddał 1 celny strzał na bramkę. Rewelacja.
@illpadrino: To po cholerę tych cymbałów wystawia ?
Niech mi ktoś po ludzku wytłumaczy po co on wystawia Balerona, Srakę i emeryta z Chelsea ?
@call_me:
Nie. Nie chcę Ci napisać, że mamy gorszych zawodników, ale zdecydowanie jestem w stanie powiedzieć, że jak grupa zawodników robi kwas to żaden trener póki nie posprząta kwasowiczów do czysta to nie będzie widać efektów.
Nie wiem co sądzić o Artecie bo każdy, kto go ogląda na treningach wypowiada się o nim w superlatywach.
Zarząd też nie pomaga swoim podejściem.
Większość rzeczy tutaj nie gra... Powinno być zdrowiej, a nie jest. Arteta sam mówił o tym na początku, że wiele rzeczy jest tutaj nie tak jak powinno być.
Być może jakby przed Arsenalem objął jakiś mniejszy klub i tam sobie poradził to wtedy byłoby można myśleć o takim człowieku. Teraz presja jest duża, a on chyba nie wie jak dotrzeć do tych cymbałów.
E tam za niecałe 2h będą już recki Cyberpunka.
@damianARSENAL: Xhaka to taka tęczowa pi...a a nie zawodnik Arsenalu.
Dziś ważny mecz dla układu tabeli, w przypadku zwycięstwa Brighton prześcigną Arsenal, a ten spadnie na 16 miejsce
By odbić się od dna trzeba go dotknąć. Widocznie jeszcze nie jesteśmy na dnie....
Wczoraj Holding popchnął Lo Celso żeby szybciej szedł z murawy, a chwile później Xhaka go przytulił.
Myślę, że Auba dostał od zarządu i Artety obietnicę budowania wielkiego Arsenalu, a ten sezon pokazuje, że to były tylko słowa, przez co nasz kapitan nie ma motywacji, bo ile w pojedynkę ma ciągnąć ten zespół i jak już on dostosował się poziomiem do kolegów, to Arsenal nie ma nikogo kto zrobiłby różnicę.
Arteta myślę, że jest barszo utalentowanym managerem, który odniesie duże sukcesy, ale popełnia ten błąd, że zamiast dostosować taktykę do piłkarzy jakimi dysponuje, to narzuca im swoją wizję gry, a że nie mamy do tego odpowiednich wykonawców, zwłaszcza w środku pola, to wyniki są jakie są.
@smokus:
Może to i racja, że za wcześnie rozdzieramy szaty. Tylko trzeba sobie zadać pytanie:
Jak długo byli wtedy drużynami wspomnianych drużyn?
Gdyby zrobić łączoną jedenastkę Arsenalu i takiego średniego zespołu jak Wolves, to tylko Partey za Dendockera, Gabriel za Coady i Bellerin za Marcala by weszli do tego składu z Arsenalu. Reszta to by byli sami gracze Wolves. Wilki jeszcze kilka sezonów temu grały w 2 lidze, a Arsenal co rok grał w LM. Co tu się wydarzyło?
Rok temu Manchester United i Tottenham miały po 13 punktów, po 13 kolejkach. Każdą z tych drużyn prowadził obecny trener.
@illpadrino napisał: "Czyli to była Wina Wengera / Emeryego, a teraz Artety."
Gdybyś miał możliwość przeczytania wszystkiego co napisałem w tym temacie wiedziałbyś, że nigdzie nie zrzucałem odpowiedzialności tylko na managera. Chcesz mi jednak powiedzieć, że Arsenal ma gorszych zawodników niż:
Leicester
West Ham
Southampton
Everton
Wolves
Crystal Palace
Aston Villa
Newcastle
Leeds
?
@bizooon: a może pora przestać ufać zarządowi?
Granit Strata i Aubaniejadł powinni ogladac mecze z ławki, chociaz w sumie wolalbym zeby ten pierwszy nie ogladal tylko grał. W innym klubie
@mallen:
Wujek mietek ma sklad papy, mowi ze jak zaplacimy 25 zł za metr to moze go magazynowac pol roku
@mallen: moze Kroenke jak zobaczy jego wyczyny to sie zlituje i da troche kasy zeby dopłacic temu kto go zechce wziąć
ZA DARMO!
Ej ale jak przegramy u siebie z Burnley to wszystko przestanie bys smieszne a zarzad przestanie ufac Artecie
Przygarnie ktoś Granitka już zimą?
@XandeR: Xhaka, Auba powinni wylecieć poza 11 na jakiś czas. Szwajcar chyba na stałe.
Chciałbym zauważyć,że Bellerin jako jedyny w kilkunastu ostatnich spotkaniach nie potrafi kilka razy wyrzucić piłki z autu a co dopiero bronić.
@illpadrino: i nikt z trenerów z najwyższej półki nie przyjdzie do Arsenalu. Słowo budżet jest bardzo istotne.
Robie gimnazjalny eksperyment spoleczny, kazdy plus przy tym komentarzu oznacza 1 procent prawdopodobieństwa ze GRANIT XHAKA nie wystapi w kolejnym spotkaniu.
Wpuscisz Granitka do podstawowej 11stki?!
Dla mnie Artteta to gość który miał określony plan, ale relacje z piłkarzami, forma zawodników i po prostu rzeczywistość w Arsenalu bardzo szybko go zweryfikowały.