Arsenal odpada w półfinale LM, PSG 2-1 AFC (3-1)
07.05.2025, 23:19, Łukasz Wandzel
635 komentarzy
Arsenal pojechał na Parc des Princes, by odrabiać straty. Pokazał to w pierwszym kwadransie, lecz brak skuteczności kosztował go miejsce w finale Ligi Mistrzów. Na stadionie w Monachium z Interem zagra PSG.
W rewanżu londyńczycy nie znaleźli sposobu na Donnarummę, którego postawa walnie przyczyniła się do awansu PSG. Z kolei w serii dalekich wrzutów z autu i klasycznych dośrodkowań Arsenalowi zabrakło przede wszystkim skutecznego wykończenia, a momentami adresata podań zagrywanych w pole karne – czyli po prostu napastnika.
Składy obu drużyn:
PSG: Donnarumma – Hakimi, Marquinhos, Pacho, Nuno Mendes (88' G. Ramos) – Neves, Vitinha, Fabian Ruiz – Barcola (70' Dembele), Doue (74' Hernandez), Kvaratskhelia
Arsenal: Raya – Timber (83' White), Saliba, Kiwior, Lewis-Skelly (69' Calafiori) – Odegaard, Partey, Rice – Saka, Merino, Martinelli (69' Trossard)
Kanonierzy rozpoczęli bardzo ofensywnie. Już w 2. minucie Rice uderzał głową, a chwilę potem Martinelli miał swoją okazję po dalekim wyrzucie z autu przez Parteya. Następnie potężny strzał Odegaarda zatrzymał Donnarumma, który nie ostatni raz w tym meczu okazał się nie do pokonania. Przewaga londyńczyków trwała przez pierwszy kwadrans.
W 16. minucie odpowiedział Kvaratskhelia, ale gości uratował słupek. W defensywie Arsenalu nie brakowało pomyłek. Saliba zbyt lekko podał do Kiwiora, co niemal skończyło się stratą gola. Rice został ukarany żółtą kartką, a chwilę później Fabian Ruiz zgarnął piłkę po rozegraniu rzutu wolnego i pięknym strzałem nie dał szans Rayi.
Kolejny błąd po stronie przyjezdnych zaliczył Lewis-Skelly, którego strata dała szansę Barcoli, jednak napastnik PSG nie zdołał zamienić jej na gola.
Tuż po przerwie brakowało groźnych sytuacji z obu stron. Arsenalowi brakowało tej samej energii, którą prezentował na początku spotkania. Dopiero w 64. minucie Saka groźnie uderzył na długi słupek, lecz Donnarumma znów popisał się znakomitą interwencją.
Chwilę później arbiter wrócił do sytuacji, w której Lewis-Skelly zagrał piłkę ręką w polu karnym. Vitinha podszedł do jedenastki, ale jego osobliwy rozbieg nie zmylił Rayi. Hiszpan sparował piłkę na rzut rożny.
W 72. minucie, po błędzie Kiwiora, PSG ruszyło z akcją, której obrona Arsenalu nie powstrzymała. Piłkę na szesnastym metrze stracił Partey, a Hakimi precyzyjnym strzałem podwyższył prowadzenie gospodarzy.
W 76. minucie honorowego gola dla Arsenalu zdobył Saka. Daleką piłkę zagrał Kiwior, a Trossard wygrał walkę o nią z Marquinhosem. Jeszcze w tej samej akcji błąd popełnił Pacho, a Saka wykorzystał okazję, trafiając do bramki.
W 80. minucie Saka miał jeszcze szansę zmniejszyć straty, ale nie wykorzystał dobrego dośrodkowania Calafioriego. Wynik nie uległ już zmianie: PSG 2-1 Arsenal (3-1 w dwumeczu).
źrodło: własne

20 godzin temu 19 komentarzy

20 godzin temu 6 komentarzy

20 godzin temu 0 komentarzy

07.05.2025, 20:03 1 komentarzy

07.05.2025, 14:35 12 komentarzy

07.05.2025, 14:33 10 komentarzy

07.05.2025, 09:32 1419 komentarzy

07.05.2025, 08:31 11 komentarzy

06.05.2025, 16:09 1 komentarzy

06.05.2025, 13:54 9 komentarzy
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Kaczaza:
Pamiętam ile marnował jak Ozil szedł na rekord asyst.
Ale teraz taki Ziru byłby jak złoto patrząc na nasz atak.
@aguero10 napisał: "No zgadza się może i Niemiec był leniem w defensywie ale jeśli chodzi o podania i przegląd pola to Ode może czyścić buty Ozilowi ."
Póki co tak, pamiętaj proszę że Ozil miał Girouda, wystarczyło mu podać, na nogę, główkę czy pięte XD
Zresztą widzę jak teraz każdy wzdycha do Parteya a potencjalny transfer Zubimendiego nazywa niepotrzebnym a już bierze pod uwagi, że Partey równie dobrze dostanie nowy kontrakt i się wysypie w sierpniu z jakimś urazem. Z taką historią medyczną i wiekiem to mozliwe. A tymczasem o tego niepotrzebnego Zubimendiego starał się Liverpool a teraz nawet Xabi Alonso wziąłby go do Realu. Wszędzie go chcą tylko w Arsenalu zbędny
@Mastec30: rzadko się zgadzamy, ale tutaj pełna zgoda
@Lamoreaux: Racja w sumie, choć miałem moment, że dałem się nabrać że jego start w wyborach jest prospołeczny i chce obnażyć kandydatów od zaplecza.
@Kaczaza napisał: "Dlaczego ten Zubimendi? Musimy zatrzymać Parteya a nie kupować kolejnego kloca do podawania w bok."
Właśnie kluczowy jest ktoś do kontrolowania tempa w środku pola. Partey tego nie zrobi. Ode teraz pełni tą funkcję ale jego trzeba uwolnić do przodu. To nie jest coś co niedzielny fan piłki zrozumie bo takiego Zubiego może w meczu nawet nie widać ale będzie robił swoją robotę dzięki czemu reszta będzie miała łatwiej. Partey ma inną funkcję i nadaje się do czegoś innego. Zresztą nie bez powodu w 22/23 częstym zarzutem było właśnie oddawanie kontroli nad spotkaniem. Wtedy Partey był odpowiedzialny za 6 a Ode był nastawiony na atak. 23/24 już to się zmieniło bo Ode zaczął być wystawiany głębięj a przez kontuzję Parteya dużo spotkań rozegrał Jorginho. I jakoś dziwnym trafem właśnie w tym roku zrobiliśmy jeszcze lepszy wynik. Brakuje nam takiego zawodnika jak młody Jorginho a następcą ma być właśnie Zubimendi
@Bardock88: Bo Stanowiski jest jaki jest, ale trochę oleju w głowie ma i dobrze wie, że Bonjur będzie prezydentem więc trzeba dać mu taryfę ulgowa, żeby potem w jakiś sposób Koalicja Uśmiechniętych mu nie próbowała zaszkodzić.
Dla stana liczy się kasa i wyświetlenia.
@Barney: Myślisz, że nie miało znaczenia, że był na Oficjalnym Kanale Trzaskowskiego na Youtube zamiast u siebie na kanciapce gdzie pstryknął palcami i robił co chciał?
Debata w TV, a wywiad u siebie na kanale to jednak dwa inne scenariusze i środowiska.
@Barney: No nie był sobą, odniosłem nawet wrażenie, że cieszył się wielce, że król Rafcio pozwolił mu dostąpić zaszczytu otwarcia paszczy.
@Bardock88:
Nie sądzę,ze to mialo takie znaczenie ,ze byl gdzie indziej jak byl na 1 debacie to mowil ,ze sie denerwował,ale i tak ladnie tam punktowal politykiw ,a tutaj to nie wiem ABW nad nim stalo. Sa tez głosy,ze nie bylo na zywo.
@Lamoreaux:
Tych kumatych to strasznie malo jak widac patrzac w jakim bagnie jestesmy. Warto uswiadamiac ludzi.
Ja nie wiem jak mozna głosować na Trzaska
Film jak sie drze nacpany ,ze nie stanie na zadnej partyjnej imprezie juz w ogole mnie rozwalil.
Zreszta zjechalismy z tematu jak bys obejrzał wywiady z innymi kandydatami ,a tem z trzaskiwm to widac ,ze stanowski nie jest soba. O tym na poczatku byla mowa.
Ze Stanowskim jest ten problem, że kiedy zaczyna fajnie prowadzić jakiś wywiad i gadać w sposób rzeczowy to nagle zdarza mu się taki z dupska happening jak z Maciakiem i czar pryska.
Z Trzaskowskim mam wrażenie, że nie czuł się zbyt pewnie tak jakby czuł się na swoim gruncie w Kanale Zero, przez co wyszedł dość miałko.
Bo jakoś nie widziałem w nim tej werwy żeby np Rafciowi dyktować przyrządzanie jajecznicy jak Mentzenowi czy lekkie podśmie***jki jak z Biejatową w Państwach/Miastach.
@Lamoreaux:
Największy przykład nierzetelności na Kanale Zero ----> Opitalali petardę Muskowi w filmie "dokumentalnym", że jest takim wielkim graczem w Diablo IV i skilla ma dużego. Już wtedy było wiadomo, że Musk płacił innym żeby za niego grali i mu rankingi wbijali, co czyni go zwykłym oszustem i mitomanem. Parę dni temu wrzucili materiał, że no Musk to oszust z tymi swoimi osiągnieciami growymi.
Bądź najbogatszym człowiekiem na świecie a płać komuś, żeby za ciebie wbijał ranking bo masz tak niezaspokojone ego XD
@MarkOvermars:
No zgadza się może i Niemiec był leniem w defensywie ale jeśli chodzi o podania i przegląd pola to Ode może czyścić buty Ozilowi .
@Barney: to, że jego materiały robią dużo wyświetleń wcale nie jest tożsame z tym, że jest rzetelnym i ciekawym dziennikarzem.
Jak napisałem, dla mnie jest populistą, który głośno mówi to, co każdy myśli
@Szogun: akurat AFCTV to skarbnica bzdurnych plotek a nie źródło wiedzy. Ono tylko sensacji szukają żeby nabijać licznik odwiedzin swojego kanału. Coś jak Stanowski xd
@Kaczaza: zgadzam się, już wolę Parteya zastrzykach. Zubimendi może i jest przecinakiem ale kreatywności w nim ani trochę a my potrzebujemy poza napastnikiem kogoś kto będzie potrafił coś wykreować w ataku
Brakuje mi kogoś takiego jak Ozil w swoim najlepszym momencie w zespole
@Lamoreaux:
Kazdy jego program zbiera duzo wyswietlen wiec tu kompletnie nie trafiles porownaj sobie z innymi dziennikarzami to sa 100 lat za murzynami.
Gosc potrafi niezle przemaglowac i udowodnil to nie raz ,nawet na debacie ludzie pisali ,ze wypadl najlepiej.
Chyba malo widziałeś z nim wywiadow bo no to mowisz yo zwykle bujdy.
@Barney: Stanowiski jest kiepski i jest na dodatek ogromnym populistą. Najwięcej wyświetleń mają jego programy jak ciśnie po najmanie i tych dwóch aktorkach mitomankach. Mówi na głos to, co każdy kumaty myśli. To taki koleś, który powtórzy po Tobie żart na głos i zbierze propsy od gawiedzi
Ale, że branża mediów w Polsce to albo propaganda polityczna albo jaranie się jakimiś celebrytami z niejasna przeszłością, to kanał Zero na tym tle się wyróżnia.
@Nicsienieda napisał: "Takie postawienie problemu jest nierealistyczne. Bardziej realistyczne: czy w drodze po trofea większe szanse masz będąc co sezon w Top 4 czy licząc na sezon konia? Patrzysz na Leicester czy Chelsea po wskazówki, a zapominasz że pozostałe 99.99% drużyn nie wygrywa nigdy nic. Tzw. survivor bias, po polsku błąd przeżywalności."
W porządku, może i nierealistyczny scenariusz. To teraz przedstawię już realistyczną sytuację, ponieważ to są akurat fakty.
Arsenal:
Będąc w ścisłej czołówce za Wengera w latach 2005-2018, czyli TOP 4 oraz regularna gra w LM przez kilkanaście lat (oprócz ostatnich chwil Wengera w klubie): 0 Premier League, 0 LM. 0 Carabao Cup. 0 LE. I tutaj 4 Puchary Anglii wjeżdżają. Tarcz nie liczę.
Potem zjazd w lidze poniżej miesca 4 i brak gry w LM przez kilka lat:
0 Premier League, co jasne. 0 LM. 0 LE. 0 Carabao. 1 Puchar Anglii (pierwsze trofeum i na razie jedyne Artety, Tarcz nie liczę).
Teraz powrót do ścisłej czołówki od 3 sezonów obserwujemy.
I ponownie: 0 Premier League. 0 LM. 0 LE. 0 Carabao. 0 Pucharów Anglii. Tarczy nie liczę.
Więc: przez ostatnie 21 lat od ostatniego GŁÓWNEGO trofeum, byliśmy zarówno w szeroko pojętej czołówce, mieliśmy również dołek, kiedy spadaliśmy znacznie poniżej TOP 4 i mimo to - nic wygrać sie nie udało.
Inne drużyny, jak np. Chelsea, bo już dobra, Leicester liczył nie będę, bo oni kolejne mistrzostwo zdobędą za 100 albo 200 lat, sezon konia, tak, ale Chelsea - mieli wzloty, mieli upadki. Raz byli w topie, raz dołowali. A mimo to, że w sumie takiej stabilności tam nie ma, ogarnęli Premier League czy LM w tych samych latach, w których podałem wyżej w kontekście Arsenalu.
Liverpool - podobnie - miał wzloty i upadki, sezony, gdy był poza czołówką. Ale ligę udało im się w tym czasie zdobyć, LM także.
To jest oczywiste, że większa szansa na trofeum jest będąc cały czas w czołówce niż być jak Leicester i liczyć, że wydarzy się sytuacja 1 na 1 000 000.
Czy ja gdziekolwiek napisałem, że źle być w czołówce? Dobrze być w czołówce. I ciesze się, że wróciliśmy i zaczęliśmy się liczyć. Natomiast nie zmienia to faktu, że jeśli miałbym do wyboru bycie non stop w czołówce, czyli 2-4 miejsce w lidze, LM co sezon, ćwierćfinały LM, półfinały LM, ale nie wygrywanie niczego, tj ligi lub LM, a żeby było tak, że 2 lata jesteśmy poza czwórką w lidze, ale potem wracamy i zgarniamy LM lub ligę, to wolę taki scenariusz po prostu. Czysto hipotetycznie.
Arsenal po prostu przerabiał różne scenariusze. Był przez lata w czołówce (tak traktuję TOP4 za Wengera i granie w LM), nic nie wygrywał poważnego.
Miał dołek poza TOP 4 i grał w LE: nie nie wygrał poważnego.
Teraz wracamy do czołówki: i na razie znowu nic.
Czy to oznacza, że za sezon będąc w czołówce znowu nic nie wygramy? Nie. Liczę, że się to zmieni. Ale po prostu fakty są nieubłagane i chyba mam prawo sobie ponarzekać ;p
To są tylko fakty. Czy ja zwalniam Artetę? Nie. Czy mu jeszcze ufam? Tak. Czy wierzę, że uda mu się zdobyć duże trofeum? Wierzę. Jednak jestem rozgroczony, smutny i jest mi zwyczajnie przykro, że kolejny sezon i kolejne rozczarowanie pod tym względem.
Ogladal ktos wywiad stanowskiego z trzaskowskim.
Strasznie slaby byl Krzysiu nie wiem przekupili go czy nastraszyli ,ale dziwne to bylo.
Ja nie wiem pytanie o plagiat, a ten mowi ze pomysl ten sam mial co Slawek, jak typ praktycznie slowo w slowo mowil to co Mentzen. Ja nie wiem jak tej klamliwe mendzie ludzie wierza.
@Lysy1111 napisał: "Gyökeres, Zubimendi,Eze,Kudus?
Takie rozwiązanie mogłoby pomóc."
Dlaczego ten Zubimendi? Musimy zatrzymać Parteya a nie kupować kolejnego kloca do podawania w bok.
@Mastec30: Podobno źródło jeśli chodzi o klub dość wiarygodne a jak postąpi Berta nie mam pojęcia.
@Szogun napisał: "Teraz jak słuchałem pogadanki na kanale AFTV Lee Judges powołując się na źródło w klubie a z pewnością mają nie jedno mówił,że Saliba obija się jeśli chodzi o podpisanie kontraktu i podobno jeśli w lato przyjdzie odpowiednią oferta zostanie sprzedany. To już nie będzie śmieszne ponieważ wzmocnimy dwie pozycje a po odejściu Saliby i Parteya dwie bardzo ważne znów będą do wzmocnienia i kolejny sezon będzie na przetarcie."
Nie traktowałbym tego źródła poważnie. Nawet jeżeli się obija to ewentualna sprzedaz myśle nastąpiłaby za rok. Teraz jego sprzedaż podciełaby ten projekt
@Dzulian: Załóżmy,że zgłosi się takie PSG lub krążą plotki,że RM chce włączyć w transakcje Rodrygo.
@Szogun: Tylko Real jest grany w przypadku Saliby. A oni za niego nie zapłacą kwot pokroju 95-100 mln euro. Nie ma takiej możliwości w lato 2025.
Jeśli nie przedłuży, to wezmą go za darmo w 2027. Albo w lato 2026 zaoferują jakieś 50 baniek
Po narzekać można ...
Tak czy siak zarząd a szczególnie Arteta mają swoją wizję tego projektu . Ale dla mnie jeśli nic nie wrzucimy w przyszłym sezonie do gabloty to trzeba się zastanowić czy Hiszpan to odpowiedni człowiek na dalszą współpracę .
@adek504 napisał: "że skład jest na wygrywanie LE czy LM"
Oczywiście chodziło o PL i LM, ale na wygrywanie LE też oczywiście by starczyło xd
Teraz jak słuchałem pogadanki na kanale AFTV Lee Judges powołując się na źródło w klubie a z pewnością mają nie jedno mówił,że Saliba obija się jeśli chodzi o podpisanie kontraktu i podobno jeśli w lato przyjdzie odpowiednią oferta zostanie sprzedany. To już nie będzie śmieszne ponieważ wzmocnimy dwie pozycje a po odejściu Saliby i Parteya dwie bardzo ważne znów będą do wzmocnienia i kolejny sezon będzie na przetarcie.
@Rynkos7:
Może rozpisz to jak to rzeczywiście było
Napisałem po prostu, że raptem od 2/3 lat jesteśmy w miejscu gdzie nas nie było 15 lat, a często wydźwięk jest taki, że ten kryzys to trwał od 2020 jak Arteta przyszedł i właściwie to nie zrobił nic nadzwyczajnego i powinien hurtowo zdobywać trofea
Ty potem wtracilesz, że nie ma co się patrzeć za siebie, bo że składu WALCZACEGO O LE to już nic nie zostało, więc normalnie napisałem, że jeszcze dwa lata temu to walczyliśmy prawie tym samym składem o LE i należy zwrócić uwagę jak mocno udało się rozwinąć ten skład
Potem zacząłeś pisać na okretke, że w sumie to że składu który walczył o awans do LE i w sumie to jednak nie wszyscy tylko ten i tamten i tak się kręciła ta rozmowa
A na koniec idealnie po moim komentarzu gdzie napisałem, że skład jest na wygrywanie LE czy LM ty wjeżdżasz z komentarzem, że według mnie to może trzeba sprzedać Sake
@Furgunn: Jaka teoria XD? To było pokazane na AON, że Mikel chroni swoich zawodników, więc żadnych teorii sobie nie dorabiam xD
@maniekuw napisał: "Przecież to Amerykanin z Chicago to powinien być za naszymi amerykańskim właścicielami."
ło Panie, faktycznie, ale jaja. No to ja już nic nie rozumiem, czemu to nie zagrało :(
@adek504:
No gościu. Ja mówię, że nie ma sensu oglądać się na to co było 5 lat temu bo ze składu na Ligę Europy już nic nie ma i teraz mamy nową drużynę a Ty do mnie wyskakujesz z chłopskim rozumem w stylu "E mordo, Zincenko, Jesus, Saliba, Martinelli, przecież oni grali w LE" mimo, iż wcześniej sam prosisz o to aby patrzeć na rzeczy z "szerszym kontekstem". No to wyskoczyłem do Ciebie z takim samym chłopskim rozumem w stylu no to trzeba sprzedać też Sake bo to w końcu też piłkarz z drużyny bijącej się o LE. Wytknąłem po prostu lekką hipokryzję w twoich odpowiedziach.
@ozzy95 napisał: "Teraz do mnie doszło, że nowy pope to Francuz,"
Przecież to Amerykanin z Chicago to powinien być za naszymi amerykańskim właścicielami.
Właśnie się zorientowałem, że jakaś krążyła historyjka, że jak papież był wybierany to klub z Anglii wygrywał LM. Teraz do mnie doszło, że nowy pope to Francuz, czyli ten wybór wpłynął prawdopodobnie na los wydarzeń, gdyby to był Włoch, latynos czy jaki inny człek to wygralibyśmy LM, ale no jak Francuz to teraz jednak PSG wygra całość. Także no poza kontuzjami, sędziami, po prostu zwykłym pechem jest jeszcze kwestia przeznaczenia i pewnych "wyższych" sił. Ciężki los kibica Arsenalu.
@Rynkos7 napisał: "Ej a Saka to też piłkarz z Ligi Europy. Żeby mieć "skład na Ligę Mistrzów" to musimy Anglika sprzedać czy jaki jest szerszy kontekst w przypadku Anglika?"
To tylko potwierdza, że nawet nie chce Ci się przeczytać tego co napisałem, liczy się zadyma ;)
Ale nic mnie już nie zdziwi na tej stronie jak po odpadnięciu z 1/2 LM najważniejsze było święto z tego że część osób miała rację że odpadniemy i naśmiewanie się z tych co wierzyli w awans ;)
@adek504:
Ej a Saka to też piłkarz z Ligi Europy. Żeby mieć "skład na Ligę Mistrzów" to musimy Anglika sprzedać czy jaki jest szerszy kontekst w przypadku Anglika?
@Rynkos7 napisał: "W Premier League w tym sezonie biegał Tierney, więc to logiczne, że nie walczyliśmy o Mistrzostwo. Mamy cały czas skład z Ligi Europy. Proste. Szerszy kontekst"
Znowu czytasz jak chcesz, ja np wiele razy pisałem że kadra w pełni jest wystarczająca na wygranie LM czy PL, ale te dwa puchary zdobywa raptem 2 drużyny z 50 walczących o nie i możesz mieć najlepsza kadra ze wszystkich a i tak nie wygrać
A sednem tego co napisałem, było to że my dopiero od 2/3 lat wróciliśmy do tego poziomu walki o najwyższe cele, a czasem zachowanie jest takie jakby przed Arteta to były cud miód i orzeszki i po prostu narazie nie osiągnął nic nadzwyczajnego w naszym przypadku
@Rynkos7 napisał: "Drużynę, która biła się o Ligę Europy już nie ma, tych piłkarzy sprzedano lub się ich pozbyto."
@Rynkos7 napisał: "Wkładasz ludziom w usta coś czego nie napisali. Napisałem, że składu bijącego się o LE już nie ma co jest prawdą moim zdaniem bo ta drużyna nie jest tym czym była 4-5 lat temu zwłaszcza po transferach Rice'a, Ray'i, Timbera i całej reszty"
To może warto w całości rozpisać o co Ci chodziło, bo ja nie czytam w myślach
Proste zdanie które napisałeś, drużyny która biła się o LE już nie ma
Skąd ktoś ma wiedzieć czy chodzi Tobie o drużynę która biła się o wygranie w tych rozgrywkach czy może o awans do nich
Po drugie piszesz, że tej drużyny nie ma, bo pozbyliśmy się tych piłkarzy, no czyli według Ciebie nikogo nie ma, po temu.sie reflektujesz że w sumie to kilku się pozbyliśmy a reszt to byli młodzi
A ja Ci pisze, że 2 lata temu jeszcze prawie ta sama drużyna była w zupełnie innym miejscu i jasne Ci młodzi nabrali doświadczenia i dodano paru ogranych i ta drużyna ciągle rośnie i zbiera jeszcze więcej tego doświadczenia żeby być ciągle w czołówce i już nie musieć się odbijać od dna i na nowo budować
W Premier League w tym sezonie biegał Tierney, więc to logiczne, że nie walczyliśmy o Mistrzostwo. Mamy cały czas skład z Ligi Europy. Proste. Szerszy kontekst.
@Rynkos7: Nie zgadzam się, moim zdaniem mu chodziło o perspektywy. Akurat tu wszyscy jesteśmy zgodni, że wolelibyśmy mieć sukcesy Chelsea z ostatnich lat niż nasze wyniki. Kością niezgody jest to jak to osiągnąć.
@adek504 napisał: "Jak Ty możesz pisać, że że składu bijącego się o LE (przypomnę z tego sformułowania nie wynika czy chodzi Ci o to że bije się o udział czy o puchar) to w sumie nikogo nie ma, a może jednak są ale oni to byli młodzi, a okazuje się że większość to wtedy już była"
Wkładasz ludziom w usta coś czego nie napisali. Napisałem, że składu bijącego się o LE już nie ma co jest prawdą moim zdaniem bo ta drużyna nie jest tym czym była 4-5 lat temu zwłaszcza po transferach Rice'a, Ray'i, Timbera i całej reszty, a Ty mi wrzucasz że niby napisałem "ze składu" albo że tych wszystkich piłkarzy nie ma. Piszesz non stop o szerszym kontekście tylko, że nie używasz tego szerszego kontekstu kiedy nie pasuję do twoich tez i twoich poglądów. Nie ma sensu dalsza dyskusja.
@Rynkos7 napisał: "Oglądanie się na to czym byliśmy 4 lata temu nie ma żadnego związku z Tu i Teraz .Serio ta dyskusja jest bez sensu."
Masz racje nie ma sensu
Jak Ty możesz pisać, że że składu bijącego się o LE (przypomnę z tego sformułowania nie wynika czy chodzi Ci o to że bije się o udział czy o puchar) to w sumie nikogo nie ma, a może jednak są ale oni to byli młodzi, a okazuje się że większość to wtedy już była
Pisze, że nie zdobywaliśmy od lat hurtowo trofeów, że nie było nas od lat w walce o najwyższe cele, a Ty że to się wszystko nie liczy bo od 2/3 lat już jesteśmy tam i koniec
No właśnie to ma wielkie znaczenie, wszyscy w klubie uczą się funkcjonowania na tym najwyższym poziomie i łapią to doświadczenie łącznie z piłkarzami, którzy jeszcze 2 lata o tej porze opłakiwali odpadnięcie z LE i mogli pomarzyć tylko że będę blisko finału LM i odprawia Real Madryt 5:1, albo że pokonają City 5:1 które prawie równo 2 lata temu nas łoiło 4:1 i nie dawało żadnych szans
@adek504:
"Ze składu bijącego się o LE" a "Składu bijącego się o LE". Halo. Twój ulubiony "szerszy kontekst" gdzie się podział w tej sytuacji? Jeżeli mam drużyne bijącą się o pozycję uprawniającą w LE, ale w składzie mam takich utalentowanych młodzików jak Saliba czy Martinelli to nie wywalam ich na zbity pysk i wymieniam całą drużynę tak jak robi to Chelsea tylko wyrzucam piłkarzy nie spełaniających moich kryteriów i zatrudniam nowych zaraz obok tych, którzy mają potencjał na walkę o najwyższe cele. Więc powtórzę, składu, który bił się o LE już nie ma i sam fakt, że Martinelli czy Saliba w nim byli niczego nie zmienia. To czym dysponujemy teraz to skład, który walczy o Mistrzostwo i Ligę Mistrzów. Oglądanie się na to czym byliśmy 4 lata temu nie ma żadnego związku z Tu i Teraz .Serio ta dyskusja jest bez sensu.
@Rynkos7: to Ty piszesz, że że składu bijącego się o LE nikogo już nie ma, potem piszesz że to że graliśmy w LE to już nie znaczy że się o nią biliśmy, rok wcześniej to że skończyliśmy w LE to nie znaczy że się o nią biliśmy bo w sumie to walczyliśmy o LM
Fakty są takie, że w sezonie 22/23 dopiero wróciliśmy realnie do walki o PL po 15 latach, a rok temu po jakiś 14 do realnej walki o LM i Ty myślisz że Ci wszyscy piłkarze to tak z buta będą mieli tyle doświadczenia żeby na pewno od razu to zrobić
Widać jaka różnica była nawet między tym rokiem a poprzednim w LM
Rok temu bojaźń z Porto i farfocle z Bayernem gdzie byliśmy w gazie
W tym roku zgniecenie PSV, wyrachowanie z Realem i naprawdę dobra walka z PSG gdzie mierzyliśmy się z wieloma kontuzjami
@Mastec30 napisał: "Za 20 lat pewnie też by pisali że Mikel wyciągnął nas z gówna i należy mu się jeszcze jeden rok żeby przeskoczyć to 2 miejsce"
Jest dopiero drugi rok gdzie realnie wróciliśmy do topu i walczymy jak równy z równym o najwyższe trofea, więc nie wiem skąd bierzecie te 20 lat
@adek504:
Szok, wyobraź sobie, że kupno Jesusa i Zinchenki nie kwalifikuję ciebie od razu do Ligi Mistrzów tylko trzeba jeszcze przez cały rok powalczyć o tą pozycję w lidze. Przypomnę, że w sezonie 22/23 biliśmy się już z City o mistrza. Na ile realnie mieliśmy na to szanse a na ile tylko czuli nasz oddech na plecach to nieistotne. Fakt bicia się o Ligę Europy rozumiem jako walkę o 5-6 lokatę czyli coś co robiliśmy może w sezonie max 20/21. Martinelli ma 23 lata a Saliba 24. To nie byli piłkarze do walki o cokolwiek tylko to były młode talenty do ukształtowania. Mówiąc, że tych piłkarzy sprzedano mam na myśli Lace, Aube, Torreire, Mustafiego, Sokratisa, Guenduziego i całą resztę tej śmietanki.
Pisząc niektóre rzeczy jak tonący chwytasz się brzytwy i starasz się żeby zawsze było na twoje, nie ważne jak wyjęte wszystko jest z "kontekstu", o którym tak lubisz pisać. Manipulujesz pewnymi faktami i to nie pierwszy raz już widzę. Dalej nie chcę mi się dywagować bo zaraz powiesz, że w składzie rok temu mieliśmy Elnenyego i to świadczy o tym, że ta drużyna to dalej pozostałość po późnym Wengerze.
@Rynkos7 napisał: "Serio za 20 lat też będziecie odnosić się do lat 2015-2020?"
Za 20 lat pewnie też by pisali że Mikel wyciągnął nas z gówna i należy mu się jeszcze jeden rok żeby przeskoczyć to 2 miejsce
@Rynkos7 napisał: "Drużynę, która biła się o Ligę Europy już nie ma, tych piłkarzy sprzedano lub się ich pozbyto"
ciekawe, że składu że Sportingiem naszego widzę Jesusa, Zinchenke, Salibe, Gabriela, Whita, Sake, Martinelliego, Parteya, Kiwiora, Odegaarda i paru jeszcze innych
I oni wszyscy urośli z tym trenerem do bycia w czołówce
Tak naprawdę od zeszłego sezonu dorośliśmy do tego żeby bić się o najwyższe trofea i wróciliśmy do stanu sprzed 2009 roku i teraz należy zrobić ten ostatni krok i je wygrywac
@songoku95 napisał: "IMO mówi się o tym że Mikel jest odklejony a nie o tym, że Odeegard i Martinelli całkowicie nie dojeżdzają w tym sezonie na odpowiedni poziom, nie mówi się o tym że Partey zachował się jak junior dając się wyprzedzić Dembele.
Mikela można lubić bądź nie, ale imo to wszystko jest niestety robione po to aby chronić zawodników."
Ale sobie dorabiasz teorie xd teraz będą dostawać jeszcze więcej po dupie w prasie, a i z kibiców będą się naśmiewać. Świetne posunięcie.