Bolesna porażka Emery'ego: Chelsea 3-2 Arsenal

Bolesna porażka Emery'ego: Chelsea 3-2 Arsenal 18.08.2018, 19:39, Łukasz Wandzel 4264 komentarzy

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że Unai Emery został rzucony na głęboką wodę. Najpierw debiut w Premier League przeciwko City, tym razem derby Londynu, w których jego drużyna musiała stawić czoła Chelsea. Pomimo tego hiszpański szkoleniowiec starał się udowodnić, że potrafi pływać. Jednak marzenia o tym, że Arsenal po tak krótkim czasie z nowym trenerem odmieni się nie do poznania trzeba na razie odłożyć. Choć Arsenal pokazał w tym meczu charakter, odrabiając dwubramkową stratę, nie zdołał zdobyć ani jednego punktu. Chelsea zdominowała początek spotkania oraz całą drugą połowę, więc nie ma nic dziwnego w tym, że Kanonierzy nie obronili się, mając udany jedynie fragment meczu i marnując sporo ze swoich okazji na gola.

Składy, w jakich oba zespoły rozegrały to spotkanie:

Chelsea: Kepa - Azpilicueta, Rüdiger, Luiz, Alonso - Kanté, Jorginho - Willian (61' Willian), Barkley (60' Kovacic), Pedro - Morata.

Arsenal: Cech - Bellerin, Mustafi, Sokratis, Monreal - Guendouzi, Xhaka (46' Torreira) - Iwobi (75' Lacazette), Özil (68' Ramsey), Mchitarian - Aubameyang.

Kanonierzy rozpoczęli to spotkanie najgorzej, jak tylko mogli. Byli zbyt nerwowi, a ich ustawianie się na boisku pozostawiało wiele do życzenia. Zupełnie inaczej wyglądał gospodarz derbowego spotkania. Chelsea, grając na własnym stadionie, od razu ruszyła do ataku i bardzo szybko stłamsiła gości. Skutkiem tego było otwarcie wyniku już w 9. minucie przez Pedro, do którego futbolówkę zagrał Alonso, przedzierając się lewym skrzydłem. Po tym golu Arsenal nie poprawił znacznie swojej gry. Piłkarze prezentowali podobną taktykę jak w meczu z City. Wychodzili wysoko z pressingiem i akcje starali się rozgrywać od tyłu przez Petra Cecha.

Pierwszy prawdziwy pazur The Gunners pokazali w 19. minucie, kiedy dogodną akcję zmarnował Aubameyang. Chelsea szybko jednak skarciła swojego rywala, podwyższając prowadzenie. Nagle Morata znalazł się pod bramką Cecha i łatwo go pokonał. Wydawało się, że Arsenal nie uniknie dotkliwej porażki, ale na szczęście obudził się w 37. minucie, kiedy po wielu zmarnowanych przez drużynę okazjach, w końcu trafił Mchitarian - przyjemnym dla oka strzałem z lewej nogi. Zaraz po tym gola dołożył Iwobi. Dało się zauważyć schemat Arsenalu z wrzucaniem piłki w pole karne z lewej lub prawej strony, który zaczął działać. Przy wyniku 2-2 naładowani energią gracze Arsenalu nie przestawali atakować, ale marnowali swoje okazje aż sędzia gwizdnął, zapraszając wszystkich na przerwę.

W drugiej połowie The Gunners jakby ochłonęli, co nie zadziałało na nich dobrze. Całkowicie dali się zdominować w posiadaniu piłki zawodnikom The Blues, nie stosowali już tak wysokiego pressingu i nie mieli pomysłu na atak. Zmiany, które przeprowadził Unai Emery, choć dodały wigoru drużynie, ale nie przełożyły się na rezultat. Na domiar złego, w 81. minucie Podopieczni Maurizio Sarriego uśpili czujność Kanonierów i za sprawą Marcosa Alonso zdobyli gola dającego trzy punkty. Arsenal nie wyglądał na drużynę, która miałaby siłę na jeszcze jeden podryw, by ponownie wywalczyć remis i podzielić się punktami w derbach Londynu.

Ta porażka musi być dla Unaia Emery'ego niezwykle rozczarowująca. Gdy Arsenal przegrał z Manchesterem City, nie było tragedii. Lepsi i bardziej poukładani Obywatele pokonali drużynę debiutującego w Premier League szkoleniowca. Jednak przegrana z Chelsea musi być bardziej dotkliwa przez sam fakt, jak blisko piłkarze prowadzeni przez Hiszpana zaledwie przez kilka miesięcy byli udanego występu. Powinni wywalczyć remis, a stać ich było nawet na zwycięstwo.

Chelsea FCPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Matelko komentarzy: 337523.08.2018, 11:14

@Kobrzec: Powyższy dialog przypisywany jest Einsteinowi, co niestety nie jest prawdą - racja. Einstein nie jest autorem książki Pt. "Bóg a nauka" 1921, ale przyznacie, że historia powyższa jest bardzo ciekawa :D

Simpllemann komentarzy: 52882 newsów: 52423.08.2018, 11:12

@Redzik @darek250s
Może za 2-3 lata nauczy się podstawowych zdań w języku angielskim.

fabregas1987 komentarzy: 2609123.08.2018, 11:11

#FPL

Czy po użyciu dzikiej karty można zagrać np. bench boost?

filo94 (miłośnik bułeczek) komentarzy: 8350 newsów: 223.08.2018, 11:11

- Tatuś a co to jest za owoc?
- To są synku czarne porzeczki!
- A to dlaczego są czerwone?
- Bo są jeszcze zielone..

OldFashion (zawieszony) komentarzy: 73023.08.2018, 11:11

Chłopaki z Angielskiego Espresso podali za El Pais, że po odejsciu CR7 ofertę przejścia do Realu odrzucili Harry Kane oraz Mo Salah.
Super sprawa dla PL, że gwiazdy nie dają się wyciagnąć przy pierwszym podejściu. Oby jak najdłużej.

Lolke komentarzy: 37823.08.2018, 11:09

@Kobrzec:

Niektórzy łykają jak młode pelikany, a wystarczy wrzucić hasło w google, żeby wiedzieć, że taka pozycja nawet nie istnieje. No offence.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 11:06

@praptak:

Uff, przynajmniej tyle :)

Mihex komentarzy: 2360423.08.2018, 11:04

Ehhh Kola powrót do treningów (planowany) październik, AMN i Kosa listopad. No i Jenkinson listopad, ale on to może wracać trenować, ale w innym klubie :V

Gunerxxx komentarzy: 238823.08.2018, 11:03

Nie jestem antyszczepionkowcem, ale odradzam szczepic wynalazkami typu 4w1 czy nawet 5w1.

Kobrzec komentarzy: 9623.08.2018, 11:02

@Matelko: Einstein nie napisał takiej książki. Einstein nie był osobą religijną. Ta sytuacja, ta rozmowa nigdy nie miała miejsca, wymyśliła to jakaś osoba wierząca, która potrzebowała wierzącego w Boga naukowego autorytetu.

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 11:01

@erykgunner:
Ja również jestem na to uczulony, przepadam za j. polskim.
Szczerze mówiąc, przeczytałem że oba znaczenia uzyskały status poprawnych, więc dalej się nie zagłębiałem. Jednak zawsze te przeciwległe kierunki, w które idą definicja bardzo mnie dziwiły.
Praca magisterska nie poszła na marne, np ja wiem już, że miałem słuszne obawy :)

ZielonyLisc komentarzy: 2033923.08.2018, 10:58

Płaska ziemia bla bla bla... tylko Nostradamus! To był dopiero dziwny gość.

mistiqueAFC komentarzy: 2676923.08.2018, 10:58

Drugi sezon El Chapo bliżej dziewiątki niż ósemki ale oceny na FW nie zmieniam.Trzeci podobno jest jeszcze lepszy więc może.... :P

Teraz coś Made in Poland - Ultraviolet.

Theo10 komentarzy: 854823.08.2018, 10:56

@macc: Praktyczne wszystkie leki powodują jakieś (mniejsze lub większe) efekty niepożądane. Nie tylko szczepionki. A lekarz przed szczepieniem ma obowiązek o nich poinformować. Zreszta, zawsze przed szczepieniem się podpisuje papier, że się wszystko zrozumiało i zaakceptowało. Nie wspominając już o tym, że można sobie przeczytać ulotkę. Doinformuję się trochę zanim będziesz pieprzył takie bzdury.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:54

@praptak:

To mnie najbardziej boli. Od zawsze walczę z uzusem językowym i uznawaniem za poprawne błędów językowych. Napisałem nawet o tym pracę magisterską. Niestety moje wysiłki są na nic, bo i tak ktoś zaraz wyskoczy z moim ulubionym tekstem "przecież tak się przyjęło". Walka z wiatrakami. To zmierza do tego, że niedługo przyjmie się "poszłem" i "wziaść".

Mihex komentarzy: 2360423.08.2018, 10:53

Ten niby cytat z Einsteina co orał studenta to widziałem już z 1000 razy z podstawieniem tam 1000 innych naukowców xd
Ktoś miał niezłą fantazję to wymyślając, a teraz można opowiadać jako długą anegdotkę by pokazać inteligencję losowego gościa i wcisnąć mu w usta wiarę w boga :V

coooyg11 komentarzy: 358123.08.2018, 10:52

@Diam51: jesteś słabo doinformowany kolego :)

Księga Izajasza 40,22:

"Siedzi nad okręgiem ziemi, a jej mieszkańcy są jak szarańcze; rozpostarł niebo jak zasłonę i rozciąga je jak namiot mieszkalny."

Dewry komentarzy: 8101 newsów: 223.08.2018, 10:51

@wojt3q: To jest świetne.

@mistiqueAFC: Współczuję. Z osób które znam całe szczęście nikt.

@Mihex: Czym się strułeś tym się lecz!

MiEvo komentarzy: 6163 newsów: 1423.08.2018, 10:49

Spolegliwy zawsze oznaczało kogoś godnego zaufania. Potoczne (wstępnie błędne) znaczenie dodano gdy genialni politycy i dziennikarze zaczęli masowo używać tego słowa w znaczeniu "uległy". A co w TV i w gazecie to musi być prawda przecież.

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:48

nawet Kazik Staszewski śpiewał:

"*******eni politycy, heja, heja, heja, heja!

Nastukane ich dzieciaki co bezkarne leżą w brejach

naturalne obszczymury, spolegliwe lachociągi

czasy dobre przeminęły ekspresowem już pociągiem"

lays komentarzy: 3987123.08.2018, 10:48

@Matelko:

Mi się podobało , zaorał go student ładnie :D

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:47

nie praptak tylko Eryk

Matelko komentarzy: 337523.08.2018, 10:47

@lays: pewnie większość sobie myśli "co za czubek taki tekst wkleja" i scrolluje wyżej zerkając na plusiki:)

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:47

@praptak:
dopiero przeczytałem drugi post, sporo wyjaśnia

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:46

@erykgunner:
Zgadzam się jedno - drugie wyklucza i również trochę mnie to dziwi, jednak słowa użyłem poprawnie, ponieważ to drugie znaczenie również uzyskało status poprawnego. A że akurat wpadło mi do głowy, użyłem go .
Nie ma co polemizować, ale kiedyś byłem fanem encyklopedii, zapisywałem sobie definicje, które mnie ciekawiły i to słówko z jednym i drugim znaczeniem znam od dawna, więc ciekaw jestem jednego -
od kiedy to drugie znaczenie uważane jest za właściwe?

darek250s komentarzy: 10861 newsów: 523.08.2018, 10:44

@Simpllemann:

SUB CRY

Mihex komentarzy: 2360423.08.2018, 10:42

Dokładnie, dlatego wszyscy kupujmy trawę osikaną przez borsuki z ogrodu profesora generała komendanta inżyniera Zięby i leczmy raka witaminą C. KONIECZNIE LEWOSKRĘTNĄ.

Redzik komentarzy: 15391 newsów: 9223.08.2018, 10:42

@Simpllemann: pisałem o tym kiedyś jak Cech wrzucił film na Twittera gdzie pozdrawiają jakiegoś pacjenta. Był tam Torreira i około 5-6 innych zawodników Arsenalu. Lucas jako jedyny nic nie mówił :P

Nawet znalazłem:

https://twitter.com/PetrCech/status/1030019171323707393

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:42

"Skąd się zatem wzięła obecnie odmienność znaczeniowa tego przymiotnika i łączenie przez dużą część współczesnych Polaków spolegliwości z uleganiem?

Najprościej można by odpowiedzieć tak: z lenistwa umysłowego. Wielu osobom wystarczy nieraz podobieństwo brzmieniowe dwóch słów (tak się właśnie stało w tym wypadku…). Otóż w formie spolegliwy pojawia się cząstka -legl-, bardzo podobna do cząstki -legł- w wyrazie uległy. Uznano więc, że słowo spolegliwy musi mieć związek z uległością"

lays komentarzy: 3987123.08.2018, 10:41

@Matelko:

Az cale przeczytałem :D

songoku95 komentarzy: 2350723.08.2018, 10:41

@Adrian12543: mnie by przekonał, gdyby teorie o okrągłej ziemi wygłosił Niemiec, a że wygłosił Polak Rodak, to nie ma o czym mówić.

Diam51 (zawieszony) komentarzy: 3238 newsów: 18423.08.2018, 10:41

Tak nawiązując do tej płaskiej Ziemi, przecież w Biblii kilkukrotnie jest to napisane. :D Czyli wszyscy ludzie, którzy wierzą w Boga i mają traktować Biblię jako sposób życia, są w pewnym sensie heretykami. :D Zbawienie czy piekło po śmierci? :D

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:41

@praptak:

Tak, mylisz się. Ta potoczna definicja jest błędna. Niestety tak działa uzus, że ludzie potem powielają takie kwiatki.

Językoznawcy są zgodni:

Słowo spolegliwy powinno znaczyć wyłącznie ‘taki, na którym można polegać’, co jest etymologicznie i semantycznie uzasadnione. Niestety, niektórzy autorzy współczesnych słowników akceptują nowy sens omawianego przymiotnika i podają, że spolegliwy to także ‘taki, który łatwo ustępuje, uległy, potulny, skory do kompromisu’

Nie rozumiem, jak można akceptować dwa praktycznie wykluczające się znaczenia.

Simpllemann komentarzy: 52882 newsów: 52423.08.2018, 10:40

Torreira ma takie problemy z angielskim, że ciężko mu nawet powtórzyć kilka słów w tym języku na ostatnim filmie na youtube.

Snapi komentarzy: 56923.08.2018, 10:39

@macc

Skutki uboczne może spowodować każdy lek, który bierzemy. Natomiast na podstawie tego mówienie, (nie wiem czy ty to mówiłeś) że szczepionki są złe i nie można ich używać jest szkodliwe.

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:39

potocznie*

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:38

@erykgunner:
Masz pewność, że się mylę? Jest to również człowiek, który łatwo ustępuje i podporządkowuje się innym ;)

macc komentarzy: 472823.08.2018, 10:36

Ja rozumiem, że ciężko jest nam dopuścić myśl, że coś co jest nam wstrzykiwane od urodzenia przez całe dzieciństwo, może powodować skutki uboczne, a lekarz i cały system w ogóle o tym cię nie informuje.

Tak jak pisał RahU, warto się edukować i nie tylko tym co podsuwa nam jedyna słuszna medycyna rokefelerowska, ale czerpać wiedzę także z różnych alternatywnych źródeł, tak żeby móc niezależneie podejmować decyzje o swoim życiu.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:35

@praptak napisał: "Nie jestem fanem spolegliwości, bo warto bronić swojego zdania"

Chyba nie wiesz, co oznacza to słowo. Spolegliwy to taki, który wzbudza zaufanie ;)

Redzik komentarzy: 15391 newsów: 9223.08.2018, 10:28

TL;DR

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:26

Ziemia*

mistiqueAFC komentarzy: 2676923.08.2018, 10:26

@Dewry: Mam kolegę który wierzy w te bajki

praptak komentarzy: 905323.08.2018, 10:26

Nie jestem fanem spolegliwości, bo warto bronić swojego zdania, ale szkoda, że aż tylu ludziom nie odpowiada otwartość. Nie konweniuje im możliwość pomyłki, a przecież nikt nie wie wszystkiego i rozwój polega na analizowaniu informacji, które mimo że niejako oponują wobec naszych poglądów - mogą wzbogacić o fakty, którym dotąd dana jednostka zadawała kłam. Np ja dzisiaj się dowiedziałem, że ziemia jednak nie jest płaska i nie uważam tego za osobistą porażkę.

Dewry komentarzy: 8101 newsów: 223.08.2018, 10:14

Ja do tego typu bzdur mam podejście na przykładzie - widzę książkę "Słowiańscy królowie Wielkiej Lechii" w Empiku to konsekwentnie przestawiam je na półkę w dziale Fantasy.

Matelko komentarzy: 337523.08.2018, 10:13

Niewierzący profesor filozofii stojąc w audytorium wypełnionym studentami zadaje pytanie jednemu z nich:
- Jesteś chrześcijaninem synu, prawda?
- Tak, panie profesorze.
- Czyli wierzysz w Boga.
- Oczywiście.
- Czy Bóg jest dobry?
- Naturalnie, że jest dobry.
- A czy Bóg jest wszechmogący? Czy Bóg może wszystko?
- Tak.
- A Ty - jesteś dobry czy zły?
- Według Biblii jestem zły.
Na twarzy profesora pojawił się uśmiech wyższości
- Ach tak, Biblia!
A po chwili zastanowienia dodaje:
- Mam dla Ciebie pewien przykład. Powiedzmy że znasz chorą I cierpiącą osobę, którą możesz uzdrowić. Masz takie zdolności. Pomógłbyś tej osobie? Albo czy spróbowałbyś przynajmniej?
- Oczywiście, panie profesorze.
- Więc jesteś dobry...!
- Myślę, że nie można tego tak ująć.
- Ale dlaczego nie? Przecież pomógłbyś chorej, będącej w potrzebie osobie, jeśli byś tylko miał taką możliwość. Większość z nas by tak zrobiła. Ale Bóg nie.
Wobec milczenia studenta profesor mówi dalej
- Nie pomaga, prawda? Mój brat był chrześcijaninem i zmarł na raka, pomimo że modlił się do Jezusa o uzdrowienie. Zatem czy Jezus jest dobry? Czy możesz mi odpowiedzieć na to pytanie?
Student nadal milczy, więc profesor dodaje
- Nie potrafisz udzielić odpowiedzi, prawda?
Aby dać studentowi chwilę zastanowienia profesor sięga po szklankę ze swojego biurka i popija łyk wody.
- Zacznijmy od początku chłopcze. Czy Bóg jest dobry?
- No tak... jest dobry.
- A czy szatan jest dobry?
Bez chwili wahania student odpowiada
- Nie.
- A od kogo pochodzi szatan?
Student aż drgnął:
- Od Boga.
- No właśnie. Zatem to Bóg stworzył szatana. A teraz powiedz mi jeszcze synu - czy na świecie istnieje zło?
- Istnieje panie profesorze ...
- Czyli zło obecne jest we Wszechświecie. A to przecież Bóg stworzył Wszechświat, prawda?
- Prawda.
- Więc kto stworzył zło? Skoro Bóg stworzył wszystko, zatem Bóg stworzył również i zło. A skoro zło istnieje, więc zgodnie z regułami logiki także i Bóg jest zły.
Student ponownie nie potrafi znaleźć odpowiedzi..
- A czy istnieją choroby, niemoralność, nienawiść, ohyda? Te wszystkie okropieństwa, które pojawiają się w otaczającym nas świece?
Student drżącym głosem odpowiada
- Występują.
- A kto je stworzył?
W sali zaległa cisza, więc profesor ponawia pytanie
- Kto je stworzył?
Wobec braku odpowiedzi profesor wstrzymuje krok i zaczyna się rozglądać po audytorium. Wszyscy studenci zamarli.
- Powiedz mi - wykładowca zwraca się do kolejnej osoby
- Czy wierzysz w Jezusa Chrystusa synu?
Zdecydowany ton odpowiedzi przykuwa uwagę profesora:
- Tak panie profesorze, wierzę.
Starszy człowiek zwraca się do studenta:
- W świetle nauki posiadasz pięć zmysłów, które używasz do oceny otaczającego cię świata. Czy kiedykolwiek widziałeś Jezusa?
- Nie panie profesorze. Nigdy Go nie widziałem.
- Powiedz nam zatem, czy kiedykolwiek słyszałeś swojego Jezusa?
- Nie panie profesorze..
- A czy kiedykolwiek dotykałeś swojego Jezusa, smakowałeś Go, czy może wąchałeś? Czy kiedykolwiek miałeś jakiś fizyczny kontakt z Jezusem Chrystusem, czy też Bogiem w jakiejkolwiek postaci?
- Nie panie profesorze.. Niestety nie miałem takiego kontaktu.
- I nadal w Niego wierzysz?
- Tak.
- Przecież zgodnie z wszelkimi zasadami przeprowadzania doświadczenia, nauka twierdzi że Twój Bóg nie istnieje... Co Ty na to synu?
- Nic - pada w odpowiedzi - mam tylko swoją wiarę.
- Tak, wiarę... - powtarza profesor - i właśnie w tym miejscu nauka napotyka problem z Bogiem. Nie ma dowodów, jest tylko wiara.
Student milczy przez chwilę, po czym sam zadaje pytanie:
- Panie profesorze - czy istnieje coś takiego jak ciepło?
- Tak.
- A czy istnieje takie zjawisko jak zimno?
- Tak, synu, zimno również istnieje.
- Nie, panie profesorze, zimno nie istnieje.
Wyraźnie zainteresowany profesor odwrócił się w kierunku studenta.
Wszyscy w sali zamarli. Student zaczyna wyjaśniać:
- Może pan mieć dużo ciepła, więcej ciepła, super-ciepło, mega ciepło, ciepło nieskończone, rozgrzanie do białości, mało ciepła lub też brak ciepła, ale nie mamy niczego takiego, co moglibyśmy nazwać zimnem. Może pan schłodzić substancje do temperatury minus 273,15 stopni Celsjusza (zera absolutnego), co właśnie oznacza brak ciepła - nie potrafimy osiągnąć niższej temperatury. Nie ma takiego zjawiska jak zimno, w przeciwnym razie potrafilibyśmy schładzać substancje do temperatur poniżej 273,15stC. Każda substancja lub rzecz poddają się badaniu, kiedy posiadają energię lub są jej źródłem. Zero absolutne jest całkowitym brakiem ciepła. Jak pan widzi profesorze, zimno jest jedynie słowem, które służy nam do opisu braku ciepła. Nie potrafimy mierzyć zimna. Ciepło mierzymy w jednostkach energii, ponieważ ciepło jest energią. Zimno nie jest przeciwieństwem ciepła, zimno jest jego brakiem.
W sali wykładowej zaległa głęboka cisza. W odległym kącie ktoś upuścił pióro, wydając tym odgłos przypominający uderzenie młota.
- A co z ciemnością panie profesorze? Czy istnieje takie zjawisko jak ciemność?
- Tak - profesor odpowiada bez wahania - czymże jest noc jeśli nie ciemnością?
- Jest pan znowu w błędzie. Ciemność nie jest czymś, ciemność jest brakiem czegoś. Może pan mieć niewiele światła, normalne światło, jasne światło, migające światło, ale jeśli tego światła brak, nie ma wtedy nic i właśnie to nazywamy ciemnością, czyż nie? Właśnie takie znaczenie ma słowo ciemność. W rzeczywistości ciemność nie istnieje. Jeśli istniałaby, potrafiłby pan uczynić ją jeszcze ciemniejszą, czyż nie?
Profesor uśmiecha się nieznacznie patrząc na studenta. Zapowiada się dobry semestr.
- Co mi chcesz przez to powiedzieć młody człowieku?
- Zmierzam do tego panie profesorze, że założenia pańskiego rozumowania są fałszywe już od samego początku, zatem wyciągnięty wniosek jest również fałszywy.
Tym razem na twarzy profesora pojawia się zdumienie:
- Fałszywe? W jaki sposób zamierzasz mi to wytłumaczyć?
- Założenia pańskich rozważań opierają się na dualizmie - wyjaśnia student
- twierdzi pan, że jest życie i jest śmierć, że jest dobry Bóg i zły Bóg. Rozważa pan Boga jako kogoś skończonego, kogo możemy poddać pomiarom. Panie profesorze, nauka nie jest w stanie wyjaśnić nawet takiego zjawiska jak myśl. Używa pojęć z zakresu elektryczności i magnetyzmu, nie poznawszy przecież w pełni istoty żadnego z tych zjawisk. Twierdzenie, że
śmierć jest przeciwieństwem życia świadczy o ignorowaniu faktu, że śmierć nie istnieje jako mierzalne zjawisko. Śmierć nie jest przeciwieństwem życia, tylko jego brakiem. A teraz panie profesorze proszę mi odpowiedzieć Czy naucza pan studentów, którzy pochodzą od małp?
- Jeśli masz na myśli proces ewolucji, młody człowieku, to tak właśnie jest.
- A czy kiedykolwiek obserwował pan ten proces na własne oczy?
Profesor potrząsa głową wciąż się uśmiechając, zdawszy sobie sprawę w jakim kierunku zmierza argumentacja studenta. Bardzo dobry semestr, naprawdę.
- Skoro żaden z nas nigdy nie był świadkiem procesów ewolucyjnych I nie jest w stanie ich prześledzić wykonując jakiekolwiek doświadczenie, to przecież w tej sytuacji, zgodnie ze swoją poprzednią argumentacją, nie wykłada nam już pan naukowych opinii, prawda? Czy nie jest pan w takim razie bardziej kaznodzieją niż naukowcem?
W sali zaszemrało. Student czeka aż opadnie napięcie.
- Żeby panu uzmysłowić sposób, w jaki manipulował pan moim poprzednikiem, pozwolę sobie podać panu jeszcze jeden przykład - student rozgląda się po sali
- Czy ktokolwiek z was widział kiedyś mózg pana profesora?
Audytorium wybucha śmiechem.
- Czy ktokolwiek z was kiedykolwiek słyszał, dotykał, smakował czy wąchał mózg pana profesora? Wygląda na to, że nikt. A zatem zgodnie z naukową metodą badawczą, jaką przytoczył pan wcześniej, można powiedzieć, z całym szacunkiem dla pana, że pan nie ma mózgu, panie profesorze. Skoro nauka mówi, że pan nie ma mózgu, jak możemy ufać pańskim wykładom, profesorze?
W sali zapada martwa cisza. Profesor patrzy na studenta oczyma szerokimi z niedowierzania. Po chwili milczenia, która wszystkim zdaje się trwać wieczność profesor wydusza z siebie:
- Wygląda na to, że musicie je brać na wiarę.
- A zatem przyznaje pan, że wiara istnieje, a co więcej - stanowi niezbędny element naszej codzienności. A teraz panie profesorze, proszę mi powiedzieć, czy istnieje coś takiego jak zło?
Niezbyt pewny odpowiedzi profesor mówi
- Oczywiście że istnieje.Dostrzegamy je przecież każdego dnia. Choćby w codziennym występowaniu człowieka przeciw człowiekowi. W całym ogromie przestępstw i przemocy
obecnym na świecie. Przecież te zjawiska to nic innego jak właśnie zło.
Na to student odpowiada:
- Zło nie istnieje panie profesorze, albo też raczej nie występuje jako zjawisko samo w sobie. Zło jest po prostu brakiem Boga. Jest jak ciemność i zimno, występuje jako słowo stworzone przez człowieka dla określenia braku Boga. Bóg nie stworzył zła. Zło pojawia się wmomencie, kiedy człowiek nie ma Boga w sercu. Zło jest jak zimno, które jest skutkiem braku ciepła i jak ciemność, która jest wynikiem braku światła.
Profesor osunął się bezwładnie na krzesło.

Tym drugim studentem był Albert Einstein. Einstein napisał książkę zatytułowaną "Bóg a nauka" w roku 1921.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:09

A poza tym, dziecko, którego rodzice to bezmózgi i antyszczepionkowcy:

1. Nie będzie mogło mówić: "Ała, nie w szczepionkę"
2. Umrze

rreddevilss (zawieszony) komentarzy: 466923.08.2018, 10:09

@Molas:

Jak to co będzie zapewne milion usprawiedliwien jak to przypadek zdecydował i że w rewanżu zniszczą xD

Molas komentarzy: 112823.08.2018, 10:07

Co będzie ze staromodnym i jego tezami,jeśli ogramy lpool 3 października?

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214823.08.2018, 10:05

@macc: Też można w nią wierzyć, przecież nikt tego nie zabroni, tak samo jak w szczepionki wywołujące autyzm, ale szerzenie publicznie takich bzdur to narażanie się na ostracyzm, czego właśnie doświadczasz.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161723.08.2018, 10:03

@macc napisał: "A co ma płaska ziemia do szczepionek?"

Tyle samo, co Tottenham do trofeów. BANG!

Następny mecz
Ostatni mecz
West Ham - Arsenal 30.11.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady