Co by było, gdyby sędziowie byli bezbłędni w sezonie 10/11...

Co by było, gdyby sędziowie byli bezbłędni w sezonie 10/11... 22.08.2011, 12:37, IceMan 54 komentarzy

Arsenal ukończyłby poprzedni sezon na drugim miejscu, gdyby anulowano wszystkie błędne decyzje podjęte wobec Kanonierów przez arbitrów. Takie wyniki przyniosło przeprowadzone niezależnie badanie.

W emitowanym na ramach rozgłośni radiowej dokumencie pod tytułem Beyond The goal Line: Football's Technology Debate ["Za linią bramkową: debata o technologiach w futbolu - przyp.red.] dziennikarz Tim Long przedstawił 713 "znaczących incydentów", które zaszły w 380 meczach poprzedniego sezonu.

Pod określeniem "znaczączy incydent" ukrywa się sytuacja, która przyczyniła się lub mogła się przyczynić bezpośrednio do zdobycia bramki, czyli rzut karny, odgwizdanie spalonego i przekroczenie linii bramkowej przez futbolówkę.

Według przeprowadzonego "śledztwa" Arsenal zająłby drugie miejsce w tabeli, a dorobek Kanonierów byłby o 4 punkty większy. Natomiast czołowa trójka - Manchester City, Manchester United oraz Chelsea - powinna była ukończyć rozgrywki z mniejszą ilością oczek. Konto punktowe Liverpoolu oraz Tottenhamu pozostałoby bez zmian.

Reportaż nie był przeprowadzony po to, aby wytknąć błedy sędziów tylko po to, aby ukazać jak zbawienny wpływ na rywalizację może mieć wprowadzenie do futbolu nowoczesnych technologii.

Premier League autor: IceMan źrodło: Football-Talk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
luq007 komentarzy: 289923.08.2011, 20:21

Hivth
Zamilcz czlowieku, usprawiedliwiony to ty jestes bo nie myslisz wcale. Twoj mozg jest nieuzywany przez cale zycie wiec sprzedaj go w dobrej cenie:) Zazdroscic to ja nie mam czego barcelonce, chyba ,ze swietnych aktorow i fachowcow od dna. Najwiekszy przekret w meczu z Interem bylo to ,ze zabili was taktyka:) caly swiat plakal jakie Inter jest blee i fuuj bo barcelonce nie dal popykac tak jak chce i przegrala biedna :( a no i te genialne zraszacze po przegranym meczu, mistrzostwo :D

Hivth komentarzy: 12422.08.2011, 23:10

luq007
Tak, a na dodatek miałaby jedno zwycięstwo więcej po przekrętach w meczach z Interem. Ale ktoś kto potrafi tylko zazdrościć może mieć pewien problem z myśleniem, także jesteś usprawiedliwiony.

luq007 komentarzy: 289922.08.2011, 21:32

Nie ma co teraz na to patrzec bo panom na wysokich stanowiskach nie bardzo zalezy na wprowadzenie innowacyjnych metod sedziowania w futbolu. Jak wiadomo nie daloby sie wtedy faworyzowac swoich ulubionych ekip :) Swoja droga ciekawi mnie baaardzo czy barcelonka wygralaby choc raz LM w ciagu ostatnich sezonow gdyby Ci sami ludzi przeanalizowali kilka ubieglych edycji LM ;)

madjer komentarzy: 553422.08.2011, 19:56

Właśnie dlatego mówią na nas Gdybynierzy :P

Lotto komentarzy: 3122.08.2011, 19:49

No cóż, sędziowie zawsze będą popełniać błędy, czy to liniowi czy główny arbiter tylko zawsze szkoda tego, że jesteśmy już tak blisko osiągnięcia sukcesu a jak nie kontuzje to sędziowie działają a także podejmują decyzje na naszą niekorzyść, gdyby zliczyć te wszystkie ich błędy to moglibyśmy cieszyć się w końcu ze zdobycia mistrzostwa no może teraz przesadziłem, jestem za tym aby w końcu ktoś wprowadził nowoczesne technalogie w piłce nożnej, zapis video i wtedy jest wszystko czarno na białym. Jednakże sędziowie jak mówię zawsze popełniają błędy tymbardziej najgorzej boli to jak jest rozgrywany hit kolejki i wtedy się mylą czy też incydent z ostatniego spotkania z Newcastle gdzie morderca Joe Barton dostał tylko żółtą kartkę a nasz nowy świeżo upieczony Gervinho od razu na wejściu dostał czerwony kartonik, a Joe Barton jak już przegrywa pojedynki i coś mu nie wychodzi to od razu zaczyna prowokować rywala do złego.

Strus komentarzy: 106222.08.2011, 19:20

Nie tylko Arsenal ma pecha - z tego co wiem to Liverpool też był niszczony- chyba za hiszpańską kolonię, hihi

Strus komentarzy: 106222.08.2011, 19:19

Według sędziów blogujacych na Untold Arsenal, sędziowie zabrali nam 13 punktów. Patrząc na ich fachowość i bezstronność w ocenie każdego spotkania, można tylko negatywnymi emocjami zareagować na brak kompetencji, "patriotyczne" skrzywienie ,korupcję i co tam jeszcze podchodzi.

Szef komentarzy: 1303522.08.2011, 18:36

ehhh no prosze, nas to sedziowie chyba nie lubia

KanonierTH1411 komentarzy: 482822.08.2011, 18:05

Dla mnie to proste. Podajmy za przykład nieuznanego gola Arshavina z Sunderlandem chyba (padł remis 0-0). Arsha wychodzi sam na sam i trafia do siatki. Zanim sędzia główny pokłóci się i zajmie się uspokajaniem naszego zawodnika sędzia techniczny już co najmniej 3 razy zobaczy powtórkę na swoim ekraniku. Jeśli Arshavin by nie trafił BR zaczyna od piątki, jeśli natomiast byłby spalony to zespół gości zaczyna od wolnego. Jeśli natomiast zdarzy się sytuacja w której jest spalony ale akcja toczy się tak że piłka nadal jest w grze (tzn nie ma strzału na bramkę) to akcja toczy się dalej zaś sędzia techniczny od razu widzi powtórkę i podaje wiadomość głównemu czy przerwać czy też nie przerywać akcji. To zajmie dosłownie kilka sekund.

Dla mnie głupotą jest to że sędzia nie może opierać się powtórkach wideo które często są pokazywane nawet na ogromnych telebimach na stadionach. W meczu z Evertonem na ES i bramce Sahy Cesc pokazywał nawet na ogromny telebim nad trybunami Emirates, lecz sędzia nie mógł się na tym opierać i decyzji nie zmienił. To czysta głupota bo ta "kłótnia" pomiędzy piłkarzami Arsenalu a sędzią trwała dobre 5min. Przez ten czas sędzia techniczny już 15 razy widział powtórkę patrząc na transmisję telewizyjną.

Zaś tłumaczenia FIFA czy UEFA że to będzie nie fair wobec niższych lig to głupota. Z całym szacunkiem ale mecze np 2.Bundesligi nie są aż tak ważne jak 1.Bundesligi. Tam wszystko rozejdzie się po kościach w stosunkowo nie długim czasie (o niższych ligach nawet nie będę wspominał). Uważam że w rozgrywkach na najwyższym krajowym poziomie (w miarę możliwości ligi oczywiście) oraz w europejskich pucharach, finałach EURO czy Mundialu czy nawet eliminacjach do tych turniejów coś takiego powinno być wprowadzone jak najszybciej.

fabregas1987 komentarzy: 2611722.08.2011, 17:58

jak to mozliwe, ze tylko Arsenal ma pecha ?

HusarzAFC komentarzy: 150222.08.2011, 17:35

Dlatego powtórki mogłyby zmiejszyć ilość błędnie podejmowanych decyzji.

KrisRM komentarzy: 8222.08.2011, 17:17

Błędy to część tej gry, nie ma co płakać zwłaszcza, że to tylko gdybanie. Tak samo mogę powiedzieć, że gdyby nie błędy to w nowym sezonie Real próbowałby obronić LM, nie Barca etc.

t0my komentarzy: 29622.08.2011, 16:25

gdyby arsene wydal kase to by babka miala mistrza a tak to sie bedzie na cos zwalac zawsze

szym254 komentarzy: 255622.08.2011, 16:10

Ja zawsze byłem za tym, by wprowadzić powtórki ;D

pawel94 komentarzy: 122522.08.2011, 15:54

Bardzo bym chicał aby zostały wprowadzone powtórki, ale co z tego skoro jakieś typy z UEFA rzucą żałosnym argumentem, że to zabija magię futbolu.

futbol komentarzy: 42022.08.2011, 15:46

wojo- po tym jak w pierwszym meczu 1/8 sędzia wydymał Barcelonę bez mydła- nieuznana bramka Messiego, spalony z dupy, nie wywalenie Songa i nie podyktowanie karnego za ręke JD ( w tej samej akcji co nie uznana bramka) - w kwestii krzywdzenia was przez sędziów nie powinniście się odzywać.

Dodam, ze tego typu audycje "co by było gdyby" sa kompletnie z doopy.
Prosty przykład.
W mecz bodajże z wami Vidic powinien dostac czerwo za rękę i karny. A czy ta statystyka obejmuje, co by było gdyby w następnej kolejce MU grało z Chelsea bez Vidica ?

WojO komentarzy: 225222.08.2011, 15:19

Ja najbardziej nie mogę zrozumieć tego, że nie chcą wprowadzić możliwości powtórki przed karą dla zawodnika, ale i tak później kary dla zawodników lecą, szkoda tylko, że później nie mają one już znaczenia... dlaczego do cholery nie chcą tego wprowadzić, jak i tak sami później karzą na podstawie powtórek z meczów. Nie mogę tego zrozumieć, Fifa jest popieprzona

nurmi15 komentarzy: 36022.08.2011, 14:42

MASZ RACJE KOLEGO NIŻEJ :d

Camillo144 komentarzy: 3356 newsów: 50322.08.2011, 14:40

Błędy sedzów to również cześć tego sportu, błędy były, są i będą.

lukaszn12 komentarzy: 8022.08.2011, 14:33

""713 błędów w 380 spotkaniach sezonu to za dużo. "" Nie 713 błędów, tylko 713 spornych sytuacji.

Ciasteck2 komentarzy: 446722.08.2011, 14:31

Miejmy nadzieję, że sędziowie się poprawią, może nie koniecznie na naszą korzyść. Chciałbym po prostu, że wszyscy byli równi i koniec...

KondzioElite komentarzy: 618722.08.2011, 14:18

Knolek: weź nie przesadzaj. Zaraz powiesz, że wszystkie 19 drużyn PL ma wykupionych sędziów jedynie my jesteśmy krzywdzeni. To działa w różne strony, choć nie powiem, było wiele meczów w których często decyzje dla nas nieprzychylne.

Knolek komentarzy: 266422.08.2011, 14:11

Od dawna oczywistym jest, że ManU, Chelsea i od niedawna City mają przychylność sędziów, a dlaczego? Bo za nimi idą grube miliony. Wenger obraca pieniędzmi ostrożnie więc nie jest bardziej pożądanym towarem niż powyższa trójka która szasta na prawo i lewo i marketingowo jeszcze bardziej rozwija swoją markę na świecie..

WojO komentarzy: 225222.08.2011, 14:03

Nie mogę patrzeć na tego "kolegę" barcelony, na zdjęciu po prawej. ;/ Niby nie możemy liczyć na sędziów, ale przecież oni nam nie pomagają, a więcej, sędziują na naszą niekorzyść i bez winy z naszej strony. Ostatnio jak oglądałem mecz barcelona - Real, to bardzo podobało mi się, to co powiedział Szaranowicz, że obie te drużny i ogólnie Hiszpanii powinni się uczyć od drużyn Angielskich, ale chyba jest na odwrót, bo to coraz częściej na Angielskich boiskach mamy teatrzyk zamiast gry.

KubasFCB komentarzy: 30922.08.2011, 13:57

@HellSpawn - gdyby powtórki, jako narzędzie weryfikacji spornych sytuacji były wykorzystywane, w zeszłym sezonie jechalibyście tylko odbębnić mecz na CN, bo po prawidłowej bramce Messiego na 2:0, na The Emirates ciężko byłoby wam się podnieść. To zawsze działa w dwie strony, raz bardziej, raz mniej, ale koniec końców, rachunek zawsze jest wyrównany.

KubasFCB komentarzy: 30922.08.2011, 13:55

Panie Aleksandrze Gruku, dokłada Pan wszelkich starań do tego, by nazwa "gdybanierzy.com" przyległa do tego serwisu na dobre wśród innych internetowych społeczności kibicowskich. Takie artykuły jak ten nie pozostawiają innego wyboru dla kogoś z zewnątrz.

piter1908 komentarzy: 539022.08.2011, 13:54

nie możemy liczyć na pomoc sędziów ale niech chociaż nam nie przeszkadzają ;/
Ale przecież jeśli tracimy bramki w ostatnich minutach to czy we wcześniejszych 90 nie możemy strzelić 2 albo 3 ? żeby mieć przewagę :D
Sędziowie zawsze będą popełniać błędy jak Wenger Jak Hleb jak Adebayor ... jak My ...
raz popełnią na naszą korzyść a trzy razy dla przeciwników :P

Gunner48 komentarzy: 792922.08.2011, 13:45

To się nigdy nie zmieni. Z góry mecze są ustawiane.
Każdemu zależy na własnej kieszeni. Amen.

niski93 komentarzy: 581622.08.2011, 13:45

Nie ma to jak faworyzować United i Chelsea. Gdyby nie sędziowie byłoby lepiej. Fakt faktem, że sami sobie utrudniliśmy sprawę w poprzednim sezonie, ale taka ilość sędziowskich błędów na takim poziomie gry po prostu nie może mieć miejsca.

HellSpawn komentarzy: 618522.08.2011, 13:37

Powtórki wszystko by wyjaśniały.. Szkoda, że te korupcyjne ścierwa nie chcą tego wprowadzić. No, ale z czegoś trzeba żyć..

PtaQ komentarzy: 38122.08.2011, 13:32

@LoveUnited.
Ale tu nie chodzi o to, co by było, jeśli... Wydaje mi się, że takie badanie ma na celu pokazanie, ile błędów popełniają sędziowie, a które mogą być wyeliminowane przez wprowadzenie nowoczesnych technologii. Człowiek jest istosą, która często się myli, a te pomyłki mogą być w znacznym stopniu wyeliminowane, trzeba tylko odrobinę skruszyć ten konserwatywny beton.

713 błędów w 380 spotkaniach sezonu to za dużo.

pelek komentarzy: 214622.08.2011, 13:18

Nie można przewidzieć ile punktów kto by stracił. Gdyby jakąś bramkę uznano/nie uznano, to mecz mógłby się w dalszej części potoczyć inaczej, inna byłaby determinacja obu drużyn, także nie jest powiedziane, że jeśli mecz kończy się 0:0 i sędzia nie uznaje jakiejś bramki, to ta drużyna która ją strzeliła by wygrała.

meisterek komentarzy: 228922.08.2011, 13:17

A ManU chyba nie liczyli!! Prawda jest taka, że gdybyśmy nie przegrali lub zremisowali wygranych meczów to bylibyśmy mistrzem!

xGun komentarzy: 45022.08.2011, 13:16

Proszę, jakie piękne możliwości malwersacji...

LoveUnited komentarzy: 13122.08.2011, 13:14

*******enie. Trzeba grać swoje! Narzucać swoją grę i WYKAŃCZAĆ AKCJE, a nie liczyć na to że sędzia będzie nam sprzyjał i będziemy mieli szczęście!!!

Leehu komentarzy: 1050222.08.2011, 13:13

@Gunner44: Zgadzam się z Tobą. Zamek od moich drzwi do łazienki jest strasznie głośny i na początku mi to przeszkadzało ale pewno dnia przycichł nie wiem czy coś go blokowało czy jak po prostu chodził znacznie ciszej. Po pewnym czasie zaczęło mi brakować tego odgłosu teraz on wrócił i już mi tak bardzo nie przeszkadza. To taka historia zawsze chcemy tego czego akurat nie mamy a potem jak wprowadzą powtórki video to będzie nam może brakować tego że po meczu nie można ponarzekać na sędziów bo wszystkie decyzje są idealne.

evelred komentarzy: 369122.08.2011, 13:13

a blatter dalej swoje

t0my komentarzy: 29622.08.2011, 13:07

Mowi sie trudno i trzeba grac dalej swoje

Waskitcz komentarzy: 450222.08.2011, 13:02

facebook.com/pages/In-Arsene-Wenger-We-Trust/137190096370492?ref=ts&sk=wall

Kto wierzy niech lajkuje pokażcie że jesteśmy z nim.

Rosomak komentarzy: 258322.08.2011, 12:58

Prawie dwie pomyłki znaczące na mecz przecież to jest chore to wypacza wynik prawie każdego spotkania. I jak zwykle AFC wychodzi na poszkodowanych przez sędziów a reszta pierwszej trójki na + i później się dziwić że oni twierdzą że nic do sędziów nie mają.

pauleta19 komentarzy: 41430 newsów: 122.08.2011, 12:57

Ja to wiedziałem, bez badań. W poprzednim sezonie zostaliśmy mocno pokrzywdzeni po części przez to, że konkurowaliśmy z "większymi" klubami (z większa kasą).

Endrjum komentarzy: 1356 newsów: 222.08.2011, 12:55

Statystycznie wychodzą prawie dwie pomyłki na mecz. Dużo.

Ciekawe jaki byłby wynik z Liverpoolem gdyby sędzia przy stracie pierwszej bramki odgwizdał spalonego Suareza?

mitmichael komentarzy: 4924322.08.2011, 12:55

Za ten mecz z Newcastle w szczegolnosci.

turbo0 komentarzy: 57322.08.2011, 12:55

Nic co idealne nie jest dobre

Kamiljohn komentarzy: 45022.08.2011, 12:47

713 pomyłek znaczących ???
Co to ma znaczyć, robi się już żeby decyzje były jaknajbardziej uczciwe. Oczywiście zdarzą się pomyłki ale aż tyle to już przesada i chyba problemy z sędziowaniem nas nie opuszaczą ;/

damian199656 komentarzy: 762622.08.2011, 12:46

Nie wolno używać powtórek wideo, to dlaczego użyli powtórek wideo żeby zawiesić Songa?

mskafc komentarzy: 579622.08.2011, 12:43

takze niech szczury z top 3 przestana sie przechwalac i wysmiewac z nas, bo jak widac, nie zasluzyli na to co maja :p co poniektorzy.

chica10 komentarzy: 1745 newsów: 222.08.2011, 12:43

Niestety teraz i tak nam te wyniki nic nie dadzą. Byleby tylko odpowiedni ludzie w końcu otworzyli oczy i nie bali się technologii. Wszystko byłoby bardziej fair i ludzie po prostu cieszyliby się futbolem a nie podniecali błędami sędziów.

songoku95 komentarzy: 2352622.08.2011, 12:43

Bardzo interesujce :)

Dawid04111 komentarzy: 13357 newsów: 1422.08.2011, 12:41

... bylibyśmy drudzy i nie męczyli się z Udinese. :(

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
1 : 5
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool16123139
2. Chelsea17105235
3. Arsenal1796233
4. Nottingham Forest1794431
5. Bournemouth1784528
6. Aston Villa1784528
7. Manchester City1783627
8. Newcastle1775526
9. Fulham1767425
10. Brighton1767425
11. Tottenham1772823
12. Brentford1772823
13. Manchester United1764722
14. West Ham1755720
15. Everton1637616
16. Crystal Palace1737716
17. Leicester1735914
18. Wolves17331112
19. Ipswich1726912
20. Southampton1713136
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady