Cóż za powrót Martinellego! Arsenal 1-0 Manchester City

Cóż za powrót Martinellego! Arsenal 1-0 Manchester City 08.10.2023, 23:17, Mateusz Rosłoń 2136 komentarzy

W końcu! Spośród wszystkich drużyn, z którymi Arsenal rywalizował w Premier League pod wodzą Mikela Artety, hiszpańskiemu szkoleniowcowi nie udawało się do tej pory pokonać tylko Manchesteru City. Żadna passa nie trwa jednak wiecznie, a dzisiejsze zwycięstwo Kanonierów ma szansę okazać się jednym z kluczowych meczów w obecnym sezonie.

Spotkanie było bardzo wyrównane, choć to Obywatele pierwsi stworzyli sobie dogodną sytuację do zdobycia bramki; z bliskiej odległości przestrzelił jednak Nathan Ake. Warto zaznaczyć, że była to jedna z nielicznych sytuacji, w których czynny udział brał Erling Haaland - norweski snajper został świetnie wyłączony z gry przez Williama Salibę do spółki z Gabrielem. Chociaż obie drużyny stwarzały sobie kolejne sytuację bramkowe, obaj golkiperzy byli w zasadzie bezrobotni - zawodnicy ofensywni nie zmuszali ich do efektownych parad. Mimo to David Raya nie może zaliczyć tego meczu do najlepszych w swojej karierze. Hiszpan wykonał sporo niedokładnych podań, a w kilku sytuacjach zwlekał z oddaniem piłki tak długo, że przeciwnicy byli bliscy odebrania mu jej.

Nie obyło się również bez kontrowersji. Za brutalny faul na Martinie Odegaardzie Michael Oliver ukarał Mateo Kovacica tylko żółtą kartką. Kilka minut później Chorwat powinien wylecieć z boiska po kolejnym bezmyślnym przewinieniu, którego ofiarą padł Declan Rice, ale arbiter nie sięgnął po drugą kartkę. Inną dyskusyjną sytuacją było starcie Nathana Ake z Gabrielem Jesusem w polu karnym City, za które można było podyktować jedenastkę dla Arsenalu.

Gdy już wydawało się, że spotkanie zakończy się podziałem punktów, do akcji wkroczyli zmiennicy. W 86. minucie z połowy boiska długą piłkę w pole karne posłał Thomas Partey. Trafiła ona do ustawionego z nie do końca wyjaśnionych przyczyn na szpicy Takehiro Tomiyasu, który głową zgrał ja na trzynasty metr do Kaia Havertza. Niemiec odegrał futbolówkę przed pole karne do Gabriela Martinellego, który uderzył z pierwszej piłki - ta spotkała się po drodze z twarzą Nathana Ake, dzięki czemu kompletnie zmyliła Edersona i zatrzwpotała w siatce. 1-0 dla Arsenalu! Brazylijczyk w piękny sposób uczcił swój powrót na boisko po kontuzji.

Do końca meczu wynik nie uległ już zmianie. Po końcowym gwizdku Mikel Arteta i spółka mogli świętować pierwsze od 2015 r. ligowe zwycięstwo nad Manchesterem City.

Składy obydwu drużyn wraz z ocenami wystawionymi przez redakcję Sky Sports:

Arsenal: Raya (5); White (7); Saliba (8), Gabriel (8), Zinchenko (6); Rice (8), Odegaard (7), Jorginho (7); Jesus (7), Trossard (6), Nketiah (6)
Zmiennicy: Martinelli (9), Partey (6), Havertz (7), Tomiyasu (6)

Man City: Ederson (6), Walker (6), Ake (6), Dias (6), Gvardiol (6), Lewis (7), Kovacic (6), Silva (6), Foden (6), Alvarez (7), Haaland (6)
Zmiennicy: Stones (6), Doku (6), Nunes (6)

Piłkarz meczu: Gabriel Martinelli

Zobacz skrót spotkania

Manchester CityPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Własne, Sky Sports
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 16:17

@nt2b napisał: "no dobrze, a jak ustosunkujesz się do mojego argumentu, że ma to sens z punktu widzenia zapewnienia ciągłości dostaw ropy do tej najnowocześniejszej rafinerii?"

Czyli do momentu sprzedaży dostawy nie były możliwe? To jak sobie Lotos radził przez ostatnie lata? :D

Jeżeli wierzysz, że jedynym rozwiązaniem problemu dostaw była sprzedaż tej części spółki poniżej kwoty kapitału zakładowego to co ja Ci mogę więcej tłumaczyć?

Zainteresowani byli Amerykanie jednak nie zostali dopuszczeni do rozmów, dlaczego?

Głównym powodem sprzedaży części Lotosu były tak naprawdę przepisy europejskie, które mają przeciwdziałać powstaniu absolutnego monopolisty na rynku (w tym przypadku na polskim rynku) przetwórstwa ropy. Chodzi o fuzje Orlen-Lotos. Jednak cena sprzedaży tej części Lotosu była tak absurdalnie niska, że bez problemu Polski inwestor mógł ją wykupić i spółka by została w polskich rękach, a tak...? Ja jestem za prywatyzacją, ale nie za wyprzedażą pod zagraniczny kapitał. Tutaj sprzedaż była ustawiona od początku do końca.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 111.10.2023, 16:17

@Piotrek95 napisał: "Nie no, z 10 osób z Viaplay powiedziało że to skandal I Kovacic powinien wylecieć, tylko Wasyl powiedział że dobra decyzja sedziego ale to jest gosc który nie potrafi zdania złożyć za dobrze więc ja bym go nie winił"
Czasem się tu ludzie zastanawiają czemu niektórzy zawodnicy po każdej decyzji sędziego machają rękami, myślą że Ci zawodnicy sprytnie presje na sędziego nakładają. A prawda jest taka że połowa piłkarzy nie jest w stanie ogarnąć zasad piłki nożnej i oni nie mają pojęcia że zrobili coś nie tak, szczerze się czują pokrzywdzeni.

Potem kończą kariery, i się wypowiadają jako eksperci w transmisjach sportowych i jak dostają jakieś pytanie, na które odpowiedź to "tak" lub "nie" to strzelają zachowując powagę na twarzy.

domino178 komentarzy: 254311.10.2023, 16:13

@domino178: że opozycja jest tak daremna...

domino178 komentarzy: 254311.10.2023, 16:12

@markiz0: Yaro jawnie robi opozycję jak chce, bo umówmy się nie są oni zbyt rozgarnieci. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że PiS rządzi nie dlatego, że są tacy dobrzy, tylko dlatego że są tak daremni.
Mnie osobiście podobała się akcja z sejmu gdzie sypały się gromy z opozycji na Kaczora a ten jak gdyby nic siedział i czytał atlas kotów :D później politycy opozycji chodzili po tv i pluli że jak tak może być. troll niczym Wenger z najlepszych lat.

nt2b komentarzy: 326 newsów: 411.10.2023, 16:07

@Be4Again: no dobrze, a jak ustosunkujesz się do mojego argumentu, że ma to sens z punktu widzenia zapewnienia ciągłości dostaw ropy do tej najnowocześniejszej rafinerii?

markiz0 komentarzy: 80911.10.2023, 15:48

@nt2b: PiS to paskudne, ohydne cwaniaki, co akurat postrzegam jako plus dla polityków w dzisiejszych czasach. Robią opozycję jak chcą, na każdym kroku, dosłownie jakby grali z psem. Wiele rzeczy mi się nie podoba, ale ta akcja z bezrobociem 14.2% zamiast 15% dała mi niezły ubaw. Teraz mają bezrobocie za Platformy na papierze, z wyrokiem sądu i mogą to powtarzać gdzie i kiedy chcą (i oczywiście robią to codziennie, wielokrotnie) XDDD

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 15:47

@nt2b napisał: "Sprzedano 30%, co nie daje nawet pakietu"

Ale jest to pakiet strategiczny w skład, którego wchodziły rafineria (najnowocześniejsza w regionie), najbardziej strategiczne elementy systemu dystrybucji paliw: magazynów, hurtowni, produkcji paliw lotniczych.

takzetego komentarzy: 5811.10.2023, 15:44

@nt2b: Problem w tym ze pomimo tylko 30% arabowie mają prawo veta czyli można powiedzieć ze mają pakiet kontrolny

nt2b komentarzy: 326 newsów: 411.10.2023, 15:40

@Be4Again: na wstępie zaznaczę, iż nigdy nie zagłosuję na PiS (ani na PO). W przypadku karty z tylko tymi dwiema partiami, oddaję celowo głos nieważny, bo nie dam im mandatu do rządzenia.

Ale czy nie wpadasz trochę w populizm odnośnie Lotosu? Lotos nie został sprzedany, tylko wciągnięty do Orlenu. Zostały sprzedane natomiast stacje Lotosu, a w zamian za to zostały pozyskane stacje na Węgrzech i Słowacji (fakt, że mniej).

Tak samo populizmem jest hasło o sprzedaży rafinerii Gdańskiej. Sprzedano 30%, co nie daje nawet pakietu kontrolnego (inna sprawa, że może cena była zaniżona, ale o tym ciężko mi się wypowiadać). Natomiast to wcale nie musi być głupi ruch, bo dzięki temu arabom opłaca się dostarczać nam ropę, bo brak ropy będzie w automatu obniżał ich zysk z rafinerii.

markiz0 komentarzy: 80911.10.2023, 15:38

Jeszcze dodam, że film Holland zrobił super robotę dla ludzi, którzy wahali się tak jak ja czy głosować na ten PiS czy nie. Nie dało się przed wyborami zagrać na lepszej strunie niż szkalowanie Polski przez długonosą "polskojęzyczną" kobietę (? - nie znam jej zaimków, ale Polką jej nie nazwę) na arenie międzynarodowej i plucie na polski mundur. Po co w ogóle mamy jakiekolwiek granice skoro nie można siłą powstrzymywać ludzi przed ich przekraczaniem? Zlikwidujmy wszystkie granice i niech każdy jeździ gdzie chce.

markiz0 komentarzy: 80911.10.2023, 15:30

@Be4Again napisał: "No tak bo jak PiS sprzedaje Lotos i Rafinerię Gdańską za "czapkę" śliwek to już nie razi tak w oczy? :D Ceną jaką zapłacono zwróciła się inwestorowi w jeden kwartał :D Tak samo z PHS, ostatnie 25% sprzedali za bezcen Mittal Steel. Drenowane przez działaczy PiS SKOKI (materiał Sekielskiego w piątek) czy LOT. Spółki skarbu państwa to tylko machina do bogacenia się działaczy partyjnych."

Nie będę bronił PiSu, bo nie znam szczegółów tej transakcji. Zgadzam się też z tym, że spółki skarbu państwa służą do obsadzania na stołkach swoich ludzi - trzeba jakoś opłacić biernych, miernych, ale wiernych żołnierzy ze struktur partyjnych. Wiem natomiast, że ludzie mają tendencję do analizowania krótkoterminowych skutków dla określonych grup społecznych zamiast patrzeć na długoterminowe skutki dla wszystkich. Czasami trzeba poświęcić zysk ekonomiczny w krótkim okresie, żeby długofalowo wyjść na swoje. To nazywa się planowanie strategiczne i żaden kapitalista tego nie zrobi, a państwo to zrobi, bo i tak zapłacą podatnicy pod przymusem pójścia do więzienia w razie gdyby nie chcieli płacić podatków. Uważam, że są sektory (np. przemysł energetyczny, zbrojeniowy, elektroniczny) w których państwo powinno mieć swój udział, nawet jeżeli spółki państwowe nie są tak efektywne jak kapitał prywatny. Nie mam pełnego obrazu transakcji z Saudi Aramco. Wiem, że opozycja krytykowała PiS za sprzedaż znacznie poniżej rzeczywistej wartości, a funkcjonariusze TVP spamowali informacją, że pakiet kontrolny jest w rękach Polaków. Tak czy siak, nawet jeżeli PiS faktycznie działałby na rzecz Polski w kontekście inwestycji tj. budowy infrastruktury drogowej, Baltic Pipe, przekop Mierzei Wiślanej, CPK, to nie wiadomo czy to ma służyć Polakom czy "długonosym" przyjacielom, którzy być może będą się tu chcieli niebawem sprowadzić w nasze miejsce. Według Tuska Polsce nic nie było potrzebne, bo wszystko już jest w Niemczech - huby komunikacyjne itd., a Nord Stream 2, który omijał nas jako państwo tranzytowe i godził nie tylko w nasze interesy ekonomiczne, ale również (a może przede wszystkim) bezpieczeństwo śmigałby do dzisiaj. Tusk był gościem, który prowadził taką politykę zagraniczna, że wszyscy klepali go po plecach i mówili: "Jesteś super Polsko! Tylko dupa wyżej!". Czuję, że jeżeli inne państwa nie są zadowolone ze współpracy z nami, to robimy dobrą robotę. Z drugiej strony PiS postawił wszystko na jedną kartę pt. USA, a USA traktuje sojuszników bardzo przedmiotowo i nawet już próbowali wepchnąć nas w wojnę nakłaniając do wysłania samolotów na Ukrainę. PiS odpowiedział, że w takim razie on przekaże samoloty do NATO, a NATO da Ukrainie. W tej sytuacji USA powiedziało, że tak to nie XDDDDD Nie będę udawał, że nie jesteśmy między młotem, a kowadłem. PiS to żaden wybawiciel, a poziom dyskusji i propagandy w TVP jest tak żenujący, że za każdym razem przecieram oczy i uszy i zastanawiam się czy to kabaret leci czy naprawdę opowiadają takie bzdury do Polaków. Muszą nas mieć za totalną swołocz i nic dziwnego, że typowy wyborca PiSu kojarzy się z przygłupim wieśniakiem spod dyskoteki, bo targetem TVP jest właśnie taki odbiorca, sądząc po przekazie.

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 15:26

@Insekt napisał: "oczywiście rozumiem Twój punkt widzenia, ale poparcie dla konfy po koalicji spadłoby pewnie do 1%, a raczej nie o to im chodzi."

Nie mówię, że tak będzie. Chodzi o przykład. Jeżeli wierzyć sondażom (obojętnie którym) PiS nie ma raczej szans rządzić samodzielnie. Prawdopodobnie wygra wybory, ale to mu nie pozwoli żeby uzyskać większość w sejmie. Jak to będzie kwestia kilku posłów to pewnie będą starać się "przekupić" poszczególnych polityków jednak bardziej prawdopodobne jest to, że bez koalicjanta wielkości Konfederacji raczej nie będą w stanie zbudować większości niezbędnej do votum zaufania.

Rząd PO-Hołownia-Lewica to woda na młyn dla Konfederacji. Wróg idealny, który ideowo jest na przeciwległym biegunie. Bosak i Mentzem będą mogli codziennie tiktoki nagrywać i budować swoje poparcie.

Insekt komentarzy: 149211.10.2023, 15:17

@Be4Again

oczywiście rozumiem Twój punkt widzenia, ale poparcie dla konfy po koalicji spadłoby pewnie do 1%, a raczej nie o to im chodzi.

Dziadyga komentarzy: 913411.10.2023, 15:16

@Piotrek95 napisał: "Takie żarciki, tak naprawdę to bardziej cię lubię"

Często irytujesz,ale i rozbawiasz.W końcu jesteśmy jedną rodzina Kanonierska,a,że ktoś ma inne poglądy na dany temat? To tak jak z polityką obecna tu od kilku dni.

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 15:08

@markiz0 napisał: "zaglosuje na PiS, bo nie zdzierze Tuska, ktory przyjdzie i z usmiechem na mordzie sprzeda LOT, Pekao, KGHM i co jeszcze sie ostalo za granice."

No tak bo jak PiS sprzedaje Lotos i Rafinerię Gdańską za "czapkę" śliwek to już nie razi tak w oczy? :D Ceną jaką zapłacono zwróciła się inwestorowi w jeden kwartał :D Tak samo z PHS, ostatnie 25% sprzedali za bezcen Mittal Steel. Drenowane przez działaczy PiS SKOKI (materiał Sekielskiego w piątek) czy LOT. Spółki skarbu państwa to tylko machina do bogacenia się działaczy partyjnych.

markiz0 komentarzy: 80911.10.2023, 15:04

@lordoftheboard napisał: "są jeszcze bezpartyjni samorządowcy"
Zapomniałem o nich. Widziałem fragment debaty i facet od nich mówił rozsądnie, ale boję się, że jeżeli nie przekroczą progu 5%, to mój głos zostanie oddany po trochu na wszystkich. Zdaje się, że w przedostatnich wyborach PiS tak zdobył sporo miejsc w Sejmie. To się nazywa system D'Hondta. W Wyborczej pisali tak: "PiS w 2015 roku, uzyskawszy 37,58 proc. głosów, dostało 51,09 proc. mandatów." Dzięki temu systemowi mogli samodzielnie uformować rząd. Na tym przykładzie widać jaki mamy system partyjniacki i jak ważne są sondaże. Boję się oddać głos na małą partię ze względu na sondaże przedwyborcze...

lordoftheboard komentarzy: 838411.10.2023, 14:59

@IPiotrek: dokładnie, PSL się dogada z każdym, czy to SLD, czy to PO.

Mało tego, jakby była opcja wydymać holownie, i okazało, sie wystarczy głosów po, lewicy, PSL i tych wszystkich spadów z po, którzy są u Hołowni to raz dwa Szymon zostanie z małym kołem jak kiedyś Kukiz

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 14:57

@IPiotrek napisał: "Nie porównywałbym jednak koalicji PO-PSL do obecnej pseudokoalicji PISu z nic nie znaczącą partią Ziobry.
Różnica jest taka, żę PSL - tak jak pisałeś - może się sprzedać każdej partii rządzącej byle być u władzy, a Solidarna (czy jak im tam jest) bez Pisu nie istnieje."


Tak czy siak ani jedni ani drudzy nie są żadnym gwarantem "kontroli" większego koalicjanta. Konfederacja jak i Hołownia są na fali wznoszącej i na pewno nie mogą sobie pozwolić na "przymykanie" oka względem reszty koalicjantów.

Uważam, że po rządach PiS potrzebny jest nam teraz rząd koalicyjny, który stonuje trochę nastroje w społeczeństwie.

IPiotrek komentarzy: 214911.10.2023, 14:54

@Be4Again napisał: "Ciężko to porównać do sytuacji jaką możemy mieć po tych wyborach."

To fakt.

Nie porównywałbym jednak koalicji PO-PSL do obecnej pseudokoalicji PISu z nic nie znaczącą partią Ziobry.
Różnica jest taka, żę PSL - tak jak pisałeś - może się sprzedać każdej partii rządzącej byle być u władzy, a Solidarna (czy jak im tam jest) bez Pisu nie istnieje.

lordoftheboard komentarzy: 838411.10.2023, 14:51

@markiz0: są jeszcze bezpartyjni samorządowcy

lordoftheboard komentarzy: 838411.10.2023, 14:49

@kaziu874: akurat na dziś każdy by zamienił Haeverza na Madisona ;)
Ale Timber w tym co zagrał to pokazał że jest duży potencjał.

A Rice? Te 100 baniek wygląda dziś jak promocja. Identycznie jak z ceną za Bellinghama. Promocja i to duża.

henry1996 komentarzy: 138111.10.2023, 14:19

@markiz0: w punkt

Piotrek95 komentarzy: 976211.10.2023, 14:14

@Dziadyga napisał: "Odpowiem po 3 dniach.

No faktycznie taki niby spostrzegawczy jesteś,a nie widziałeś,że byłem przez te Twoje bzdurne gadki zawieszony i dopiero dziś "na wolności"

Kai jest najlepszy i basta!"


Takie żarciki, tak naprawdę to bardziej cię lubię

Dzulian komentarzy: 289311.10.2023, 14:09

Odwinąłem sobie celebracje po Fa Cup 2020 i to wręcz niewyobrażalne jaką ten klub przeszedł transformacje. Tam mimo triumfu to i tak 80% ludzi się nadawała pod topór i do wykopania z medalem na szyi.

David Luiz, Sokratis, Bellerin, Holding, Kolasinac, Maitland Niles. Ceballlos który był tylko wypożyczony. Pepe, Auba z Lacazettem mieli już 30 w peselu.

Potencjał rozwojowy był żaden. A po 3 latach najbardziej rozwojowa kadra na świecie obok Realu.

kaziu874 komentarzy: 685911.10.2023, 13:47

@Piotrek95 napisał: "Obejrzałem sobie magazyn premier league i zastanawiam się jak to jest że tak wielu ekspertów, komentatorów, w większości obiektywnych i oglądających piłkę na co dzień mówi że Arsenal wygląda lepiej niż w tamtym sezonie, znacznie dojrzalej, znacznie lepiej potrafi zarządzać emocjami na boisku itd

Do tego patrzę w tabele a tam punkt więcej niż rok temu na tym etapie i to mając znacznie trudniejszy terminarz

I potem sobie k.com czytam a tam głosy, że kiepski start sezonu, Dziadyga chce zwalniać Artete bo złe zmiany robi, nie rozwijamy się, fatalne transfery, nie widać jakości

No przyznam że mam mętlik w głowie, ludzie z k.com a pewno się nie mylą więc nie wiem, Viaplay do zwolnienia chyba"

Akurat bycie ekspertem w viaplay czy innym canal + nie musi od razu oznaczać, że ma się większą wiedzę w sprawach związanych z Arsenalem. Spora osób tutaj ogląda każdy nasz mecz i zwraca uwagę na szczegóły (nie mówię tu o tych, którzy szukają tylko powodu żeby ponarzekać, chociaż i tacy mają często rację), a taki ekspert jeden mecz zobaczy, w drugim poogląda 7 minutowy skrót i na tym wyrobi opinię, która nie zawsze musi mieć odzwierciedlenie. Moim zdaniem dobrze weszliśmy w sezon, nie ma jeszcze tej płynności którą złapaliśmy w trakcie poprzedniego sezonu ale powinno być tylko lepiej. Środek pola jest zmieniony, Jesus i Martinelli mieli kontuzje, powoli wszystko wracać będzie do normy i znowu będzie można cisnąć przeciwników szybkimi skrzydłami. Osobiście nie widziałem żeby ktoś zwalniał Artetę albo pisał że słabe transfery zrobiliśmy, ale jeżeli tacy są to po prostu trzeba ich zaliczyć do grona narzekaczy, którzy robią i będą to robić zawsze, nie ważne jak dobrze klub będzie grał.

Dziadyga komentarzy: 913411.10.2023, 13:41

@Piotrek95 napisał: "Ale zauważyliście jedna rzecz

Havertz daje asystę, Arsenal wygrywa z City i Bet4gain wraz z Dziadygą jakby umarli XD"


Odpowiem po 3 dniach.

No faktycznie taki niby spostrzegawczy jesteś,a nie widziałeś,że byłem przez te Twoje bzdurne gadki zawieszony i dopiero dziś "na wolności"

Kai jest najlepszy i basta!

Womanizer komentarzy: 1016911.10.2023, 13:36

Arsenal pracuje nad podpisaniem kontraktu z Ivanem Toneyem. Między Kanonierami a Brentford toczą się już rozmowy na temat styczniowego transferu. 27-letnim napastnikiem interesuje się także Chelsea. (Teamtalk)

markiz0 komentarzy: 80911.10.2023, 13:31

Spoleczenstwo dla politykow jest tylko kompostem, a interesy politykow i partii politycznych sa czesto przeciwstawne, a juz na pewno niewspolbiezne z interesami obywateli i racja stanu. Glosowalem w ostatnich wyborach na Konfederacje. Jeszcze 2 tygodnie temu myslalem, ze pojde i zaglosuje na PiS, bo nie zdzierze Tuska, ktory przyjdzie i z usmiechem na mordzie sprzeda LOT, Pekao, KGHM i co jeszcze sie ostalo za granice. Dla mnie Tusk umarl, wyparlem z pamieci, ze ktos taki w ogole istnieje odkad wyjechal do Brukseli zarabiac 100k/mies. z nadania politycznego. Teraz wrocil, choc wyglada jakby nie chcial, tylko ktos mu kazal. Na Konfederacje nie zaglosuje, bo sa tam osoby, ktorymi sie brzydze. Oni sa fajni jako ciekawostka z 10-25 poslami w sejmie, gdyby mieli wiecej, to byloby niebezpiecznie. PiS to dramat. Kolesiostwo, przekrety, wybuchajace granatniki i 0 konsekwencji. O KO juz sie wypowiedzialem. Lewica to nie moj klimat, a Trzecia Droga to amatorka - Kukiz Bis, poza tym im nie wierze. I tak naprawde nie mam na kogo zaglosowac. O inflacje PiSu nie winie, bo to globalna inicjatywa, na calym swiecie jest zle, z cenami mieszkan i kredytami to samo. Chyba zaglosuje na nich za aktywnosc na granicy z Bialorusia, choc oddanie glosu na PiS bedzie jak nasranie sobie do mordy. Cos strasznego.

enrique komentarzy: 2018911.10.2023, 13:21

Ja tylko czekam jak ta "zjednoczona" opozycja przejmie władzę i zacznie rządzić. Przecież w niektórych programowych ich propozycje tak dalece się rozjeżdżają, że jestem naprawdę ciekaw kto i na jaki pójdzie kompromis.

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 13:15

@IPiotrek napisał: "Tak czy inaczej zwało się to szumnie koalicją i często rodziło problemy w wypracowywaniu wspólnych stanowisk, chociażby w sprawie polityki społecznej. Można to oczywiście nazywać też szukaniem kompromisu ;)"

Tak jak mówię, tylko z nazwy... Z PSL jest taki koalicjant jak z prostytutki żona. Za ministerstwo rolnictwa wyrzekną się własnej matki :) Ciężko to porównać do sytuacji jaką możemy mieć po tych wyborach. W przypadku wygranej opozycji możemy mieć szansę zobaczyć jak będzie wyglądało rządzenie kiedy władza jest "podzielona" między kilku koalicjantów. Siłą rzeczy będą musieli współpracować.

enrique komentarzy: 2018911.10.2023, 13:12

@Piotrek95 napisał: "Wasyl powiedział że dobra decyzja sedziego ale to jest gosc który nie potrafi zdania złożyć za dobrze więc ja bym go nie winił"
A to spoko, bo jak usłyszałem pierdzielenie Wasyla to zmieniłem kanał xD

enrique komentarzy: 2018911.10.2023, 13:11

Kampania wyborcza to ostatnio bardzo popularny kabaret, więc czemu dziwi Cię wysoka oglądalność ?

Piotrek95 komentarzy: 976211.10.2023, 13:10

@enrique napisał: "Cóż, punkt widzenia od punktu siedzenia, przecież "eksperci" z Viaplay podobnie jak sędzia nie widzieli czerwa dla Kovacica."

Nie no, z 10 osób z Viaplay powiedziało że to skandal I Kovacic powinien wylecieć, tylko Wasyl powiedział że dobra decyzja sedziego ale to jest gosc który nie potrafi zdania złożyć za dobrze więc ja bym go nie winił

Olczyck komentarzy: 123911.10.2023, 13:10

Jakim cudem kabarety są na podium w oglądalność w tv przecież teraz to jest taki syf

enrique komentarzy: 2018911.10.2023, 13:08

@Piotrek95 napisał: "No przyznam że mam mętlik w głowie, ludzie z k.com a pewno się nie mylą więc nie wiem, Viaplay do zwolnienia chyba"
Cóż, punkt widzenia od punktu siedzenia, przecież "eksperci" z Viaplay podobnie jak sędzia nie widzieli czerwa dla Kovacica.

wajktor1998 komentarzy: 155611.10.2023, 13:06

@new_star: w jakim sensie co sie dzieje? gra chyba w u21 Arsenalu obecnie i u19 chyba tez, a w mlodziezowych reprezentacjach Polski to nie wiem

Piotrek95 komentarzy: 976211.10.2023, 13:04

Obejrzałem sobie magazyn premier league i zastanawiam się jak to jest że tak wielu ekspertów, komentatorów, w większości obiektywnych i oglądających piłkę na co dzień mówi że Arsenal wygląda lepiej niż w tamtym sezonie, znacznie dojrzalej, znacznie lepiej potrafi zarządzać emocjami na boisku itd

Do tego patrzę w tabele a tam punkt więcej niż rok temu na tym etapie i to mając znacznie trudniejszy terminarz

I potem sobie k.com czytam a tam głosy, że kiepski start sezonu, Dziadyga chce zwalniać Artete bo złe zmiany robi, nie rozwijamy się, fatalne transfery, nie widać jakości

No przyznam że mam mętlik w głowie, ludzie z k.com a pewno się nie mylą więc nie wiem, Viaplay do zwolnienia chyba

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 12:57

@Insekt napisał: "konfa nie wejdzie w koalicję z pisem."

Pożyjemy, zobaczymy. Dadzą ministerstwo finansów Mentzenowi, Bosak dostanie viceministra i zaczną się łamać. Nie takie rzeczy w polityce widzieliśmy :) Do tego dorzucą kilka ustaw ich pomysłu i przybiją sobie piątki. Wszystko będzie zależeć od ich wyniku.

Marzag komentarzy: 42527 newsów: 111.10.2023, 12:52

@new_star napisał: "Ktoś wie co się dzieje z tym młodym Polakiem z akademii Arsenalu? Rosiak?"
Pierwszy raz go zobaczyłem, i ewidentnie szkolony pod nowy system :P

new_star komentarzy: 6854 newsów: 911.10.2023, 12:41

Ktoś wie co się dzieje z tym młodym Polakiem z akademii Arsenalu? Rosiak?

Insekt komentarzy: 149211.10.2023, 12:06

@Be4Again

konfa nie wejdzie w koalicję z pisem.

IPiotrek komentarzy: 214911.10.2023, 12:04

"mam duży problem na kogo oddać głos, ale na wybory napewno pójdę"

Mam też problem z wyrażeniem "na pewno", i teraz wiem, że "na pewno" pisze się oddzielnie ;)

@Be4Again:
Co do przytoczonych liczb masz rację.
Tak czy inaczej zwało się to szumnie koalicją i często rodziło problemy w wypracowywaniu wspólnych stanowisk, chociażby w sprawie polityki społecznej. Można to oczywiście nazywać też szukaniem kompromisu ;)

Be4Again komentarzy: 397611.10.2023, 11:02

@jurasmolas44 napisał: "Przypomnijcie sobie dlaczego 8 lat temu duża większość obywateli oddała jednogłośnie władze jeden partii..... Ile było afer i co doprowadziło do takiego wyboru"

O jakiej Ty koalicji mówisz? PO-PSL? :D Przecież PSL miało 31 posłów, a PO 210 więc to taka sama w sumie koalicja jak PIS i Ziobrzyści czy Gowiniści. Koalicja tylko z nazwy, a w 90% władze sprawuje większa partia. PSL za rządów PO miało gabinet rolnictwa i viceministerstwo, a w zamian za to głosowali jak PO chciało, więc czym to się de facto różni od rządów PIS? Afery i "upadek" PO na pewno nie jest spowodowany tym, że był to rząd "koalicyjny".

Zgadzam się jednak z Tobą, że za to że PiS tak łatwo doszedł do pełni władzy odpowiadają skompromitowani politycy PO z Komorowskim, Nowakiem czy Kopaczową na czele.

Teraz mamy szansę zobaczyć jak będzie wyglądał prawdziwy koalicyjny rząd, dwa scenariusze są możliwe PIS + Konfa lub KO+Hołownia+Lewica. Tutaj nie ma szans żeby 90% decyzyjności przejęła największa partia. W każdym zestawieniu koalicjanci będą kontrolować siebie wzajemnie co ograniczy też bezkarność i zuchwałość polityków rządzących. Nie wierzę żeby Konfa była takim "pieskiem na posyłki" jak PSL za czasów PO czy jak Kukiz za PIS. Tak samo Hołownia czy Lewica.

ZielonyLisc komentarzy: 2035911.10.2023, 11:02

@IPiotrek napisał: "Wiekszość polityków ma mentalność rodem z komuny."

Zgadza się, ludzie nadal głosują na spuściznę komuny :)

IPiotrek komentarzy: 214911.10.2023, 10:45

@jurasmolas44:
"Przypomnijcie sobie dlaczego 8 lat temu duża większość obywateli oddała jednogłośnie władze jeden partii..... Ile było afer i co doprowadziło do takiego wyboru"

Można stwierdzić, że poprzednia koalicja jest winna tego, kto teraz rządzi.

Byłem zwolennikiem, aby jedna partia (nie istotne jaka) tworzyła rząd i odpowiadała za swoje decyzje, za realiację programu, bez tłumaczenia się, że nie mogli czegoś zrobić, bo koalicjant był przeciw.
Niestety taka sytuacja rodzi wiele okazji do nadużyć władzy i potrzeba silnych, niezależnych struktur, aby temu przeciwdziałać.

Jesteśmy po 8 latach takich rządów i sytuacja pokazuje, że w naszej rzeczywistości jest to trudne i ryzykowne. Wiekszość polityków ma mentalność rodem z komuny. Dążą do władzy absolutnej, uważają, że są "wybrańcami narodu"i mogą więcej. Upolityczniają wszystkie urzędy, agencje, służby itp. Nie licza się z publiczną kasą, bo jak wiadomo najłatwiej wydaje się nie swoje pieniądze.

Nie wiem czy jesteśmy w stanie to zmienić w ciągu najbliższych lat. Potrzeba więcej ludzi, którzy myślą i robią inaczej niż większość obecnych polityków rozdających karty.

Osobiście mam duży problem na kogo oddać głos, ale na wybory napewno pójdę.

enrique komentarzy: 2018911.10.2023, 10:06

A ja nie mam zdania w tym temacie.

henry1996 komentarzy: 138111.10.2023, 09:41

@Theo10: wyjdz czasem ze swojej bańki, dobrze Ci zrobi

grzegorz1211 komentarzy: 1040311.10.2023, 09:41

Jeszcze nic nie potwierdzono, ale coś mi mówi że ten pożar na lotnisku w Luton, to może być elektryk

timiiiii komentarzy: 215411.10.2023, 09:13

@Lamoreaux napisał: "Wyobraźcie sobie, że macie ogromny biurowiec. Baa, kilka połączonych ze sobą biurowców. Pójdę dalej.. Macie ogromny kompleks biurowców - no takie mocne osiedle biurowców, w których swoje siedzimy mają największe i najbogatsze firmy na świecie. Firmy zatrudniają najlepszych specjalistów, działy marketingu pełne są kreatywnych osób z innowacyjnymi pomysłami, które w praktyce realizują idee marketingu 5.0. Prawnicy to po prostu rekini palestry, nie ma dla nich sprawy której nie da się wybronić, wygrać. Są najlepsi. Macie najlepszych inżynierów, którzy z wykałaczki, gumki recepturki potrafią zbudować nową Teslę. Handlowcy? Belfort i jego sztuczka z długopisem to zwykły chłam na szkoleniach organizowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy. No po prostu w tym ogromnym kompleksie biurowców, które jednoczy masę najlepszych firm - wszyscy są najlepsi.

I teraz wyobraźcie sobie sytuację. Ktoś przyjeżdża do tego biurowca a tutaj szlaban zamknięty. Wychodzicie z auta a w budce portiera sobie Pan Mietek przysypia. Pukacie w szybkę a tu wychodzi zza winkla drugi portier i mówi, że Mietkowi się smacznie śpi i proszę go nie budzić, bo będzie mu przykro.

Tak widzę właśnie Premier League i sędziów.
Czy oni nie mogą jakiegoś procenta albo promila nawet przeznaczyć na modernizację instytucji którymi są sędziowie FA?"


Tylko jest taki maly problem. Wszyscy ci specjalisci marketingu, prawnicy i sprzedawcy doszli do tego poziomu przechodzac kolejne szczeble kariery i zdobywajac doswiadczenie. Nie da sie tego inaczej zrobic. Tutaj problemem jest czynnik ludzki. A ludzie musza nabierac wprawy przez doswiadczenie. I co z tego ze wymienia czlowieka, jak ten co przyjdzie bedzie mial jeszcze mniejsze doswiadczenie i bedzie robil jeszcze wiecej bledow. Poki sedziow calkowicie nie zastapi AI wszystkie rozwiazania beda jedynie maskowaniem problemu. Problemem jest po prostu czlowiek i jego omylnosc, to ze moze miec "goszy dzien" i toze nie jest obiektywny stuprocentowo.

Szogun komentarzy: 30150 newsów: 311.10.2023, 09:05

Ten Rodri i KDB to Nasi agenci w polu w meczu o tarcze nie strzelili gola z karnego a teraz obrazili się i nie przyszli.

Następny mecz
Ostatni mecz
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Everton 14.12.2024 - godzina 16:00
0 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady