Duet z Leicesteru najlepszy w Premier League

Duet z Leicesteru najlepszy w Premier League 11.12.2015, 14:29, Dawid Wieczorek 53 komentarzy

Jamie Vardy został najlepszym piłkarzem minionego miesiąca w Premier League, a Claudio Ranieri najlepszym menedżerem.

Podopieczni włoskiego szkoleniowca w listopadzie wygrali dwa spotkania oraz jeden zremisowali, zaś zawodnik tego klubu - Jamie Vardy - w trzech rozegranych meczach strzelił trzy bramki.

Najlepsi w Premier League w sezonie 2015/16:

Sierpień

Manuel Pellegrini (Manchester City), Andre Ayew (Swansea)

Wrzesień

Mauricio Pochettino (Tottenham), Anthony Martial (Manchester United)

Październik

Arsene Wenger (Arsenal), Jamie Vardy (Leicester City)

Claudio RanieriJamie Vardy autor: Dawid Wieczorek źrodło: premierleague.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
kanonier21afc komentarzy: 225713.12.2015, 13:57

Co gra Leicester to poezja

Theo10 komentarzy: 826712.12.2015, 15:37

czy*, opinii*

Theo10 komentarzy: 826712.12.2015, 15:35

@Borek

Tak, z CP się zagalopowałem, wymieniłem jako dowód nazwę drużyny zamiast miasta. Ale twierdzenia, że nie wiem z jakiego miasta jest dany klub z PL, to sobie wypraszam. Śledzę tę ligę od ponad siedmiu lat, więc mam jakieś pojęcie o drużynach w niej występujących. Dla jasności, nie uznaję się też za jakiegoś wielkiego znawcę zasad pisowni w języku polskim. Po prostu odmienianie nazw miast typu Leicester czy nazwisk typu Giroud brzmi DLA MNIE absurdalnie. Bo jak niby przeczytać takie twory jak "Girouda" cz "Leicesteru"?
Może i jest to zgodne z zasadami, ale w mojej opini dość groteskowe. Tyle, więcej się nie udzielam na ten temat.

Borekenema komentarzy: 7887 newsów: 112.12.2015, 11:22

@Theo10
Znajdź w Anglii takie miasto jak Crystal Palace... Tacy właśnie są kibice ligi angielskiej, nawet nie wiedzą z jakiego miasta jaki klub jest.

Przykład odmiany Newcastle, Norwich i klubu Boruca nawet ciężko komentować.

illpadrino komentarzy: 12030 newsów: 312.12.2015, 03:49

A co to za Alfonse języka polskiego nagle się pojawili wszyscy pod jednym tematem.

Już tak nie srajcie tymi odmianami bo aktualnie połowa tej strony robi takie literówki,że głowa mała.
Dajcie sobie na wstrzymanie, bo wypominacie te odmiany jak jakieś dzieci cukierki w przedszkolu.

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214312.12.2015, 01:26

Podświadomie! Taki już urok języka polskiego, że odmieniane jest wszystko co się da. Cieszę się, że doszliśmy do konsensusu. Nazwy miast są już od dawna spolszczane, dlatego zamiast Leipzig mamy Lipsk, zamiast Prahy Pragę, a zamiast Bruxelles Brukselę itd, ale z problematycznymi nazwami faktycznie, jeżeli chodzi o odmianę, bezpieczniej jest zostawić je w oryginale, choć to działa tutaj na Kanonierzy.com tak, że wtedy znalazłyby się zapewne osoby czepiające się braku odmiany, i tak to się kręci :)

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 312.12.2015, 01:09

Rahu Zrobiłeś ze mnie ang Shoguna a ja właśnie jestem spolszczonym i nick wziął się z serialu o tym samym tytule;) Również nie używam formy meczy bo kojarzy się z kozą. Uważam,że nazwy własne jeśli są problematyczne należy zapisywać tak jak są one oryginalnie zapisywane w języku ojczystym i nie spolszczać ich i także zachować odrębność językową Polską i nie robić z kanapek sandwichy a z odpoczynku chilloutu.

Kanonier204 komentarzy: 40621 newsów: 312.12.2015, 00:40

Skonczta juz pitolic bo juz sie to nudne robi.

#zamykam

Verminator97 komentarzy: 1490012.12.2015, 00:38

Wchodzę w newsa i patrzę, że aż 43 komentarze. Tak sobie myślę czy aż takie zainteresowanie tym wyborem duetu Lester, a okazuje się, że powstała po raz kolejny gównoburza na temat odmiany Lesterów, Giroudów itp. :D

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214312.12.2015, 00:35

Shogun: Mnie też wiele rzeczy w nowoczesnym języku polskim się nie podoba, wiele jest nielogicznych, ale nie oznacza to, że daje mi to podstawy do kwestionowania ich poprawności.

Pierwszy z brzegu przykład: forma "meczy" jako liczba mnoga słowa "mecz", choć językowo poprawna, dla mnie nie brzmi dobrze, używam formę "meczów", ale nie krytykuję nikogo za zapis "meczy", co najwyżej mogę zwrócić uwagę, że nie występuje ona w literaturze czy teksach fachowych, a w mowie potocznej, żeby nie powiedzieć w uzusie.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 312.12.2015, 00:21

RahU Tak ludzie mieszkający w tym mieście pewnie nie wiedzą jak się je odmienia przez przypadki oraz Ci którzy prowadzą o nim strony dotyczące Polonii również i o ile słownik może podawać dopuszczalność tej formy to po prostu nie brzmi to dobrze i oglądając spotkania tej drużyny żaden redaktor sportowy się o to nie pokusił. Trudno znaleźć takie stwierdzenie także w PL artykułach o Leicaster więc nie jest to forma używana a sama fonetyka jej jest zastanawiająca. Jeśli nie jest żadnym argumentem brak takiego słowa w prasie Polonijnej ani u ludzi którzy pracują się tam i uczą ani też u komentatorów którzy mimo swojej niedoskonałości tez żyją z mowy więc uważam,że taki zapis mniej bije po oczach.

altraz komentarzy: 282 newsów: 9911.12.2015, 23:48

@erykgunner

Nie cała redakcja, ja bym tak w życiu nie napisał :D

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214311.12.2015, 23:43

A po co powielać to, co napisałem niżej i nabijać komentarz numer 16945, ciągnąc tym samym tę dyskusję czy jak sam napisałeś "gównoburzę"? I co to te przytyki w stronę redaktorów? Jak są błędy, to się je zgłasza i są poprawiane. Redaktorzy to ludzie, a nie roboty. Gorzej jak się nie ma elementarnej wiedzy i próbuje przekonać kogoś do swoich racji, nie podpartych niczym konkretnym prócz "mi się wydaje".

carlosV komentarzy: 8701 newsów: 111.12.2015, 23:12

Może w następnej kolejce będzie duet z Norwichu. Ewentualnie z Burnemufu.

pelek komentarzy: 214611.12.2015, 22:54

@RahU
może pójdź przykładem "Arshavina" i słowa "kontuzjogenny" i wstaw to w newsa, bo niby gdzie się douczać jak nie na kanonierzy.com?

RahU (administrator) komentarzy: 5062 newsów: 214311.12.2015, 21:50

Który to już raz ma miejsce jałowa dyskusja na temat odmiany bądź też nie odmieniania tego czy owego? Podawanie innych stron za przykład nie jest żadnym argumentem. Sugerowanie, że "moi znajomi wcale tak nie mówią" jest równie kiepskim punktem zaczepienia w dyskusji na temat poprawności językowej.

PWN nie definiuje co prawda sposobu odmiany wszystkich miast świata z oczywistego względu, ale mówi też jasno:

"Odmiana nazw geograficznych spolszczonych opiera się na tych samych zasadach co odmiana rzeczowników pospolitych oraz rodzimych nazw własnych. (...) Znacznie trudniejsza jest natomiast odmiana nazw niespolszczonych. Również w tym wypadku obowiązuje zasada odmieniania nazwy, jeśli tylko da się ją włączyć do określonego wzorca odmiany."

Nazwę Leicester możemy więc włączyć do wzorca, na podstawie którego odmieniamy Manchester. Co więcej, słownik PWN online zawiera w swoich zbiorach odmianę nazwy Worcester, która tu padła jako przykład "nazwy nieodmiennej" (pomijam fakt, że kolega Shogun, próbujący uchodzić za polonistę i obrońcę poprawnej pisowni napisał ją błędnie jako Worcaster).
sjp.pwn.pl/so/Worcester;4531977.html

Szukając dalej można znaleźć Gloucester, który według PWN może być odmieniony lub nie. Wniosek z tego taki, że nie do końca ustalona jest reguła przy odmianie angielskich miast z końcówką -ester. Na pewno nie jest tak, jak kolega Shogun sugeruje, że taka odmiana to błąd. Jest ona jak najbardziej poprawna. Z drugiej strony można wyciągnąć wniosek, że brak takiej odmiany też nie powinien być uznany za błąd, co sugeruje przykład Gloucesteru z PWN.

Podawanie przykładu komentatorów jako wykładni językowej jest śmieszne, czasami podczas tego samego meczu możemy usłyszeć np. "świetny odbiór Koklę", a minutę później "spóźniony wślizg Koklena", albo "ależ podanie Goeztego" i za chwilę "to jeden z lepszych meczów Goezte".

A podany przez kolegę Theo10 link nie jest absolutnie argumentem obalającym odmianę Leicesteru i podobnych mu z nazwy miast. Wymienianie przy tym bezsensownych przykładów, jakobyśmy próbowali kiedykolwiek odmieniać Norwich czy Newcastle jest równie absurdalne jak dyskusje dobrych parę lat temu, w których zagorzali przeciwnicy zapisu "Arszawin" sugerowali w swojej ignorancji, że powinniśmy na tej zasadzie pisać również "Łilszer" czy "Anri".

Theo10 komentarzy: 826711.12.2015, 21:29

Tyle lat na stronie i dalej o tym zapominam.

sjp.pwn.pl/zasady/265-Nazwy-nieodmienne;629645.html

Theo10 komentarzy: 826711.12.2015, 21:28

A tutaj szach mat dla naszych nieomylnych redaktorów.

http://sjp.pwn.pl/zasady/265-Nazwy-nieodmienne;629645.html

Pozamiatane.

Theo10 komentarzy: 826711.12.2015, 21:19

To tak samo jak są nazwiska, ktorych się po prostu nie odmienia, a ich odmienianie to błąd.

Theo10 komentarzy: 826711.12.2015, 21:17

@erykgunner

Nie wiem jak z zasadami, ale "Duet z Leicester" po prostu brzmi lepiej lepiej i tyle. Powiedz szerze, jak podobna sytuacja będzie dotyczyła Newcastle, Norwich czy Crystal Palace to też będziecie to odmieniać? Przecież to jakiś absurd. Myślę, że czasami warto postąpić zgodnie z logiką i lekko nagiąć reguły (jeśli takie istnieją).

szymon982 komentarzy: 78411.12.2015, 20:54

Leicester wymawia się mniej więcej "Lester". Bardziej naturalnie brzmi zdanie "Duet z Leicester (Lester)" niż "Duet z Leicesteru (Lesteru)". Sądze że Szogun ma rację.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:52

Odmiana rzeczowników to podstawa w naszym języku. Nic "najdziwniejszego".

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 20:37

Świetnie i pewnie reszta świata i ludzie prowadzący strony o tym mieście tego nie wiedzą i tylko jeden samotny jeździec staje w obronie języka ojczystego i wytacza jego jak najdziwniejsze formy.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:29

Z wyjątkiem mnie, całej redakcji i ludzi, którzy wiedzą, że w języku polskim odmieniamy rzeczowniki :)

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 20:20

erykgunner Tylko nikt tego nie robi za wyjątkiem Ciebie.

tyson880 komentarzy: 1049611.12.2015, 20:19

Bez wątpienia zasłużyli. Vardy wyrósł na jedną z gwiazd sezonu. Ranieri - Vardy - Mahrez. Wielka trójka Leicester.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:18

@Szogun

Pierwsze dwa wyniki z google po wpisaniu "Leicester odmiana"

aztekium.pl/przypadki.py?tekst=Leicester&lang=pl

wordlist.eu/slowo/75855,leicester

Kończę tę bezsensowną dyskusją, Leicester się normalnie odmienia.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 20:15

.leicester.pl/2015/06/co-nowego-w-polskiej-szkole-sobotniej-edu-owls/
leicester.pl/2014/11/poznajcie-organizacje-for-families-dla-polskich-rodzin-z-leicester/
Proszę także odnośnik do Polskiej strony Leicaster i są mieszkańcy Leicaster a nie mieszkańcy Leicasteru.
Pierwszy raz widzę taką formę jak żyje a jeśli nikt tak nie pisze i nikt tak nie mówi więc pewnie jest błąd.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:14

Na 100% z Leicesteru. Ta sama zasada co "z Manchesteru".

pelek komentarzy: 214611.12.2015, 20:11

@erykgunner
Czyli uważasz że powinno być -u? Bo mi się wydaje że trafia to do ostatniej kategorii (nazwy nieodmienne).

@Szogun
Ale ta regułka którą wkleiłeś nie określa ODMIANY tylko pisownię. I czasem warto samemu się dowiedzieć, bo - niespodzianka - to że 'wszyscy' mówią w taki a nie inny sposób nie zawsze oznacza że mówią poprawnie. Tak samo komentatorzy potrafią powielać błędy, przez ostatni tydzień przy okazji kilku meczów od różnych panów za mikrofonem słyszałem o 'okresie czasu', także nie warto ufać innym na 100%.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:11

Szogun

Ale to nie jest spolszczenie, tylko odmiana. Mylisz dwa pojęcia. Ta sama kwestie, co w przypadku nazwiska "Giroud"

Mówisz Oliwierowi Żiru, ale piszesz Olivierowi Giroudowi.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 20:04

erykgunner Właśnie stąd dałem Ci poniższą regułkę. Dla ważnych miast a nie dla Leicaster. Nie wiem czy gdziekolwiek słyszałeś taką formę. Podpowiedź nie bo ona nie istnieje. Posłuchaj chociażby meczów z udziałem tej drużyny.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 20:01

To znaczy, że Twoi znajomi nie znają zasad języka polskiego.

Zamiast czytać strony typu "magia futbolu", polecam to, co podlinkował pelek.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 19:59

Pisownię spolszczoną stosujemy tylko w odniesieniu do nazw państw, kilkudziesięciu dużych lub ważnych miast i sporadycznie do innych nazw geograficznych; w odniesieniu do pozostałych stosujemy pisownię oryginalną.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 19:57

Mam wielu znajomych w tym mieście i żadne.Po prostu nikt nie powie,że przyjechał z Leicesteru. Komentatorzy sportowi także nie używają takiej formy i pierwszy raz widzę taki twór na oczy.

pelek komentarzy: 214611.12.2015, 19:46

amator -.-
sjp.pwn.pl/zasady/Odmiana-i-pisownia-obcych-nazw-geograficznych;629640.html

pelek komentarzy: 214611.12.2015, 19:45

drewniane_krzesło
nie polecałbym rozwiewania wątpliwości linkiem do wp

Sam kiedyś szukałem i na mój rozum powinno być 'Leicester'
http://sjp.pwn.pl/zasady/Odmiana-i-pisownia-obcych-nazw-geograficznych;629640.html

polishbrigadesx komentarzy: 1020511.12.2015, 19:43

w pełni zasłużyli na tą nagrodę

WilSHARE (zawieszony) komentarzy: 17921 newsów: 811.12.2015, 19:00

Armata500,
mamy szanse na lidera w niedzielę, bowiem mecz Leicester - Chelsea jest w poniedziałek.

drewniane_krzeslo komentarzy: 280811.12.2015, 18:57

Szogun rozwiał wszelkie wątpliwości.

Trzeba pogratulować drużynie lisów świetnie im sobie radzą w obecnej kampanii.

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 18:34

Odnośniki do innych stron :
magiafutbolu.pl/img.php?id=20025

sportowefakty.wp.pl/pilka-nozna/565404/premier-league-duet-z-leicester-wciaz-zawstydza-gwiazdy-mesut-oezil-tez-nie-zwal

Szogun komentarzy: 28655 newsów: 311.12.2015, 18:23

Akurat to miasto nie odmienia się tak.Rozumiem można powiedzieć z Liverpoolu,Manchesteru lub Londynu ale nie Newcastleu czy z Worcasteru . Po prostu z Leicaster i z Worcaaster albo z Newcastle.

guowa komentarzy: 16111.12.2015, 18:01

Najlepsze jest to, że Carlos ma rację. Równie dobrze moglibyście napisać duet z Gliwiców zamiast Gliwic albo piłkarze Paris Saint Germainu

Zelalem komentarzy: 103311.12.2015, 17:41

CarlosV
Ty iść do szkoły i uczyć się polskiego, panie kolego.

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 17:08

Ale to dotyczy również drużyny.

Manchester -> piłkarze Manchesteru
Leicester -> piłkarze Leicesteru

erykgunner (administrator) komentarzy: 2357 newsów: 161711.12.2015, 17:06

@carlosV

Oczywiście, że z Leicesteru.

Tak samo jak United są z Manchesteru, nie z Manchester.

Catalonczyk komentarzy: 519811.12.2015, 16:51

Carlos

To zależy. Napiszesz z Poznania czy z Poznań? Chyba że chodziło o drużynę to masz rację.

carlosV komentarzy: 8701 newsów: 111.12.2015, 16:08

Leicester, nie Leicesteru.

Armata500 komentarzy: 4361 newsów: 13011.12.2015, 15:39

Nie, nikogo mają nie pukać tym razem. Chelsea nam nie zagraża, a ja chcę lidera w niedzielę. Wygrywamy z Aston Villą, Lester remisuje i mamy lidera. Po cholerę mają tym razem wygrywać, żebyśmy znowu byli drudzy?
Lubię Leicester i życzę im 2 miejsca na koniec sezonu. Bo pierwsi mamy być my :) I to już od tego weekendu. A jak wygrają, to znowu nici. Ile można czekać na tego lidera.

maciek199022 komentarzy: 90211.12.2015, 14:42

Gratulacje, w pełni zasłużone wyróżnienia. Teraz nie zostało nic innego jak pyknąć u siebie smery trzy do zera:)

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com