Dwa oblicza Arsenalu i remis na St Mary's Stadium!
28.01.2014, 21:39, Kamil Stasiak 5238 komentarzy
Dzisiejszy mecz miał dwa oblicza. Pierwsza połowa była jedną ze słabszych, o ile nie najsłabszą w tym sezonie. Podopieczni Wengera dali się całkowicie zdominować gospodarzom, co w efekcie przyniosło im jednobramkowe prowadzenie. Drugą połowę znacznie lepiej zaczęli Kanonierzy, którzy zadali dwa szybkie ciosy swoim rywalom. Święci za sprawą braki Lallany natychmiast odpowiedzieli i ustalili wynik meczu. Rezultat ten komplikuje sytuację Arsenalu w tabeli Premier League. Jeżeli jutro Manchester City pokona Tottenham, Kanonierzy stracą pozycję lidera ligi angielskiej.
Obie drużyny rozpoczęły to spotkanie w następujących składach:
Arsenal: Szczęsny - Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal - Arteta, Flamini - Gnabry (69. Oxlade-Chamberlain), Özil, Cazorla (86. Gibbs) - Giroud (89. Podolski).
Southampton: Boruc - Chambers, Fonte, Yoshida, Shaw - Cork , Schneiderlin - S. Davis (89. Do Prado), Lallana, Rodriguez - Gallagher (69. Ward-Prowse).
Od początku meczu inicjatywę przejęli gospodarze, którzy długo rozgrywali piłkę w strefie środkowej boiska, wyczekując na dogodne sytuacje.
Na te nie trzeba było długo czekać. W ciągu dwóch minut dwukrotnie Szczęsnego próbował zaskoczyć Sam Gallagher. Najpierw, po dobrej wrzutce Luke'a Shawa, młody napastnik nie trafił w bramkę. Druga próba była o wiele lepsza i zmusiła Polaka do interwencji.
Kolejne minuty nic nie zmieniły w grze Kanonierów. Podopieczni Wengera dali się zdominować gospodarzom, sami nie stwarzając sobie żadnych okazji.
I niestety fatalna postawa Kanonierów została skarcona! Rzut wolny po faulu Mertesackera zostaje rozegrany przez gospodarzy na skrzydło, skąd kapitalną wrzutkę w pole karne posłał Luke Shaw. Tam czekał na nią Fonte, który pakuje piłkę do siatki. 1-0!
Gospodarze nie zamierzali na tym poprzestawać. Strzałem z zza pola karnego Szczęsnego próbował pokonać Lallana, lecz jego strzał powędrował obok bramki.
Kanonierzy starali się przejąć inicjatywę w tym spotkaniu, ale o mały włos straciliby kolejnego gola. Przed wspaniałą okazją stanął Gallagher po fatalnym błędzie Nacho Monreala, który podczas nieudolnej próby wybicia piłki nabił jednego z zawodników Southampton.
Na pierwszą groźną okazję Arsenalu musieliśmy czekać aż do 44. minuty. Po rzucie rożnym doskonałą okazję do strzelenia bramki miał Laurent Koscielny, ale trafił wprost w Artura Boruca.
Po upływie trzech doliczonych minut arbiter zaprosił obie drużyny na przerwę.
Kanonierzy od początku drugiej połowy przejęli inicjatywę, starając się robić to, co potrafią najlepiej - długo utrzymywać się przy piłce.
I przyniosło to efekt! Sagna wykorzystuje gapiostwo jednego z obrońców Southampton przy zbyt mocnej wrzutce z lewej strony i posyła piłkę w pole karne. Tam czekał Olivier Giroud, który strzela bramkę. 1-1!
Kanonierzy jednak nie zwalniają tempa! Arsenal przeprowadza wzorową kontrę, którą na gola po podaniu Özila strzela Cazorla! 2-1!
Southampton szybko odpowiada! Jay Rodriguez podaje ze skrzydła do Adama Lallany, który strzela bramkę. Niestety obciąża ona konto Wojciecha Szczęsnego, który mógł znacznie lepiej zachować się w tej sytuacji.
Po wspaniałym początku drugiej części gry obie drużyny lekko zwolniły tempo meczu, wyprowadzając co jakiś czas groźne ataki. Najbliżsi szczęścia byli Kanonierzy, którzy po kapitalnym rajdzie Özila o mały włos po raz kolejny wyszliby na prowadzenie. Strzał Niemca, mimo lekkiego bloku, trafił w poprzeczkę.
Kolejną kapitalną okazję zaprzepaścił Nacho Monreal, który po świetnym podaniu Artety stanął oko w oko z Borucem, lecz fatalnie przestrzelił.
W 80. minucie Arsenal traci jednego zawodnika! Flamini atakuje Lallanę dwiema wyprostowanymi nogami i sędzia bez wahania wyrzuca go z boiska!
W 87 minucie Szczęsny wykazuje się wspaniałym refleksem. Polski golkiper zatrzymał zmierzającą do bramki wrzutkę Luke'a Shawa. Warto zaznaczyć, że po drodze piłkę odbił jeszcze jeden z zawodników Arsenalu.
Mimo usilnych starań gospodarzy i aż 6 dodanych minut, wynik meczu nie uległ już zmianie i drużyny podzieliły się punktami.
źrodło: własne
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 17 | 13 | 3 | 1 | 42 |
2. Arsenal | 18 | 10 | 6 | 2 | 36 |
3. Chelsea | 18 | 10 | 5 | 3 | 35 |
4. Nottingham Forest | 18 | 10 | 4 | 4 | 34 |
5. Newcastle | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
6. Bournemouth | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
7. Manchester City | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
8. Fulham | 18 | 7 | 7 | 4 | 28 |
9. Aston Villa | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
10. Brighton | 18 | 6 | 8 | 4 | 26 |
11. Brentford | 18 | 7 | 3 | 8 | 24 |
12. Tottenham | 18 | 7 | 2 | 9 | 23 |
13. West Ham | 18 | 6 | 5 | 7 | 23 |
14. Manchester United | 18 | 6 | 4 | 8 | 22 |
15. Everton | 17 | 3 | 8 | 6 | 17 |
16. Crystal Palace | 18 | 3 | 8 | 7 | 17 |
17. Wolves | 18 | 4 | 3 | 11 | 15 |
18. Leicester | 18 | 3 | 5 | 10 | 14 |
19. Ipswich | 18 | 2 | 6 | 10 | 12 |
20. Southampton | 18 | 1 | 3 | 14 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 15 | 11 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
A. Isak | 10 | 4 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
Matheus Cunha | 9 | 3 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
J. Maddison | 8 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Master10
mysle, ze nie ma co tracic tyle czasu...nikogo nie stracil, ale to byl idealny sezon na zwyciestwo, zmiany w city, CFC, MUTD
w LM znowy przez glupote na FCB trafilismy. co rok to samo
Niuchacz3--> teraz to przesadziles! ogrywac dziadka? lepiej ogrywac a arcytrudnych meczach o mistzrostwo i ryzykowac mlodzkiem? zey za kilka lat byl dobry? Lepiej chyba myslec co jest tu i teraz i walczyc o mistrzostwo z pewniejszym Podolskim
Kaczaza Przez swoje zadania defensywne daje mozliwosc wejscia koledze z za plecow czyli Gibbsowi albo Maczo albo CMF ktory akurat zapedzi sie na lewo wiec jest cholernie pozytecznym dla zespolu zawodnikiem i bardzo pracowitym.
Teraz tak podsumowujac wasze/nasze komentarze to brakuje nam DEFENSYWNEGO POMOCNIKA, NAPASTNIKA, SKRZYDLOWEGO oraz zastepcy dla Sagni na PRAWEJ OBRONIE.
mysle ze priorytemem powiniem byc napastnik iskrzydlowy. a reszte moze latem.
Panowie (i Panie?) a co z Miyaichim? Warto mu jeszcze jakieś szanse dawać?
Gnabry nie jest lepszy od Podolskiego, ale skoro Wenger widzi w nim taki potencjał, że wystawia go w wyjściowych jedenastkach na ważne mecze, to znaczy, że uważa że Gnabry ma szanse być mega koksem za kilka lat. Lepiej dać młodemu szanse pokazania się, niż ogrywać dziadka.
Szogun;
Kij z odbiorami jak co mecz będzie brame sadził.
nie no ludzie gnabry to jeszcze nie ten poziom co Arsenal. On powinien sie ogrywac raz 30 min raz 20 moze 15 in dostac a nie prawie 90 w kazdym meczu. Doswiadczony Podolski z armata w nodze siedzi a mlodziak sobie hasa po boisku i strzela w trybuny 9patrz mecz z Fulham) troche to irytujace.
benu - w tym sezonie po raz pierwszy Wenga nikogo nie stracil - ja osobiscie dalbym mu szanse na trofeum w tym i kolejnym sezonie i dopiero po 2 sezonach przy pelnym skladzie + wzmocnienia jakie Boss sobie zyczy, stwierdzil ze jednak to Wengera wina, ze nic nam nie wygral
Podolski to koks, w defie potrafi zrobić całkiem sporo i wręcz jedną ręką wytrącić wrzucającego z równowagi. Jest trochę powolny dlatego jeśli gramy zwartą formacją to on na boku daje największe zabezpieczenie (ma asekurację za sobą i vice versa).
master
to się uśmialem, że Gnabry lepszy od Podola. Bo miał kilka dobrych odborów z Spurs? Proszę Cię! Zobacz jak Podol pracował w tamtym sezonie w defensywie. Powołuje się na tamten sezon, bo w tamtym grał regularnie.
oggy
no podobno Wenga się ,,starał'' o niego a tamtem wybrał wlf bo miał pewny pierwszy skład. U Nas Arteta ma abonament na gre przecież ;x
Ramsey, Flamini, Theo, Jack, Diaby są poza składem. Nasz srodek pola z jednego z najlepszych w lidze, staje sie z miejsca przeciętny. Z Arteta bez formy to my daleko nie zajedziemy :( jednym słowem mamy przerabane. Co do wczorajszego meczu to sie nie wypowisdam, bo po prostu przeszliśmy obok tego spotkania. Chyba nasi myśleli ze soton jest słabe, a mecz sam sie wygra
W defensywie Gnabry jest lepszy od Podolskiego, a nam ewidentnie brakowalo odbiorów :DDDD
To co za cudo.Jesli gra Poldi to lewa str jest praktycznie zabezpieczona bo on pracuje na calej dlugosci boiska i bardzo dobrze odbiera pilke a poza tym jest cwany a Gnabry to jeszcze dzieciak i wiele lekcji pilki przed nim.
GunnerForLife
jesli utrzymamy sie w top 3, to bedzie super
songoku95--> i sie nie sprawdzilo bo i tak nas cisneli xD wystarczylo ze Cazorla zszedl do srodka i ganbry i boczni obroncy Southampton mieli autostrade wprost pod nasze pole karne.
manutd.pl/aktualnosci/19967/najwieksi-produceni-odziezy-walcza-o-kontrakt-z-mu/
Nie wiem czy było.
celga
i jak Podolski miał grać za Żiru to dobrze, że dostał 5 miunt. Dobrze zauważył ktoś na twitterze, że jak my wychodzimy z kontrą a on sobie truchta.
Flamini często zapędza się do przodu a Arteta nie, dlatego nie wystawił środka
Flamini-OX bo by po prostu za częste kontry szły ze strony Soton. Natomiast środek Arteta-OX to byłby wyrok skazujący nas na porażkę przed pierwszym gwizdkiem.
Flamini- Arteta był najlepszym wyjściem jakie było.
Jak to się dzieje, że zawsze u nas kontuzję się przeciągają i to z tych cholernych 3 tygodni do 3 miesięcy.. W żadnym klubie tak nie ma. W takim ManU to wracają nawet wcześniej niż normalnie założono.. No jak to..
Ile ma dokładnie pauzowac Raamsey ??
GunnerForLife--> nie wzmocniej nie potrzeba, najwyzej Fabianski zagra na skrzydle a Jenkinson w ataku i bedzie rotacja
@Oggy
No to odkupmy Songa. Czy to jest naprawdę, aż tak nieosiągalne? Jego wartość rynkowa jest niższa niż w momencie sprzedaży, a i on chyba nie jest w pełni zadowolony ze swojej pozycji w Barcelonie.
songoku95- Luiz Gustavo facet miał talent do wszystkiego czego nam potrzeba. Ale Wenger jak ma kupić jakiegoś błyskotliwego kiwakę to zaraz z językiem biegnie po złoto. Ale kiedy trzeba kupić kogoś w perspektywnie na DM to zaraz szuka promocji. Za parę lat to dopiero będzie syf na destrukcji.
Czyli jak panowie? Na najcięższy okres w tym sezonie tracimy - Ramseya, Walcotta, Flaminiego, Wilsherea. Ale wzmocnień nie potrzebujemy bo Wenga sobie doskonale radzi.
songoku - w defensywie Gnabry jest lepszy od Podolskiego, a nam ewidentnie brakowalo odbiorów
Jednak w drugiej polowie kiedy doszlismy do glosu zmiany powinny byc nieco wczesniej i Poldi moglby jeszcze cos namieszac.
Nie mniej nasz srodek pola zawiodl bo nie potrafilismy sie utrzymac przy pilce
oggy
to prawda, że potrzeba nam typowego DM, czyli dużego silnego murzyna. Chociaż takim Mulumbu bym nie pogardził a nawet Songiem. Ale dopiero latem, bo póki co świetnie mimo że nieodpowiedzialnie spisuje się Flamini.
zupelnie obiektywnie patrzac, to podpisanie nowego kontraktu przez wengera powinno byc uwaleznione od wynikow , bedzie trofeum w koncu, bedzie kontrakt, a tak to nara
trzeba przestac patrzec arsenal to wenger, bo to nieprawda. jest wielu managerow, ktorzy byliby w stanie podniesc ten klub
songoku95--> ale wlasnie jesli ktos gra pressingiem to potrzeba kogos szybkiego a nie dwoch topornych zawodnikow. Ja wiem ze mozna uswia sklad w nieskonczonosc ale Wenger gra juz schematycznie. Podolski dostal 5 min i Wenger nie wiem co chcial tym osiagnac.
Ja tez chce tylko i wylacznie napastnika w tym okienki. Nawet Berbatova zeby bylo kim rotowac w skladzie. Skrzydlowym bym nie pogardzil rowniez. Ale mysle ze albo napastnik albo skrzydlowy. Srodka rowniez nie chce wzmacniac. Bo gdyby byl napastnik dobry to i srodek gralby lepiej
Te pier*olone kontuzje nas znowu wykończą , Aaron miał być za 2tyg , nie bedzie go 3 miechy , Theo wypadł , Rosa nie wiadomo co z tym nosem , pozostaje sie modlić żeby Jack wrócił już na kolejny mecz !
W obecjan sytuacji kadrowej, optymalny skład wygląda tak imo:
Szczesny
Sagna,Merte,Kosa,Gibbs
Arteta,Wilshere
Ozil
Gnabry,Giroud,Santi
Prawym skrzydełkiem ten ptaszek nie macha. Może Gnabry miał wczoraj gorszy dzień, ale AOC też za dużo nie wniósł. Wraca po kontuzji i potrzebuje czasu. Obawiam sie, że w tym sezonie brak Theo bedzie aż nadto odczuwalny. Pozostali liczyć na młodziaków, bo Wenger mimo wszystko powinien bardziej oglądać sie za napastnikiem.
Kamo99111
Masz rację co do naszej lini pomocy brakuje nam szybkosci. Patrzac na AOX wydaje mi sie ze ostatnimi czasy spedza zbyt duzo czasu na silowni ale to swietny gracz i za mało mam wiedzy o pilce z pewnoscia aby mówic ze to złe , Santi z kolei jest zwrotny ruchliwy w miare szybki ale brakuje mu sily fizycznej zeby utrzymac sie przy pilce. gnabry sie rozwija, Ozil wczoraj mnie zaskoczyl swoimi sprintami calkiem niezle ale to rozgrywajacy. Walcott to ideał skrzydłowego ale k0ontuzja. hmm arteta flamini ramsey to bardziejh statyczni piłkarze lecz no ramsey jest ostatnio fenomenalny
Jak odchodził Song to parę osób pisało (" w tym - ja", autoreklama) że będzie brakować fizycznej siły i zdolnośc odbioru piłki. A Wenger gadał mam dużo ludzi do gry w pomocy. Tak, ma. Ale żaden nie potrafi tego co Alex. Teraz mamy mecze taki Barkley czy Yaya sobie przyspieszy, to mija Artetę jak stoisko z hotdogami i leci na stoperów nieatakowany. Bo Mikelowi brakuje umiejetności gry ciałem Songa i jego brute force. A Wenger dalej mówi mam dużo ludzi w pomocy:P
i Ramsey wypada...
Kiepsko, kiepsko...
Sztab medyczny już dawno powinien polecieć...
A co do składu to szkoda, że Poldi nie zagrał od początku...
cegla
Arteta-Flamini zagrali bo Boss tak chciał, ze względu na ogromny pressing Soton. Kto mógłby zagrać za Theo? Np. Podolski? Wtedy Santi na RS? Bądź OX, który powoli zaczyna wracać do formy? Czy nawet Ozil, bądź Wilshere.
Ja napisałem że nie potrzeba wzmacniać pomocy, jednak atak to priorytet.
Jak to Ramsey na 6 tygodni ?
To prawda ?
kamo,
tak i potem pojawiają się same problemy w szatni. Jak w Realu Mourinho-Casillas czy Mourinho-Pepe czy Mourinho- Ronaldo.
Z każdym z tych zawodników Mourinho na koniec miał straszną kosę. Sorry, ale nie zgadzam się z twoim argumentem.
No wczorajsze warunki jak dla mnie prosiły się o Poldiego... ślisko, padający deszcz - każdy widział, że interwencje Wojtka nie były takie pewne właśnie ze względu na to, że ciężko było łapać piłkę. To czego do cholery nie wzięliśmy gościa, który jest specjalistą od huknięcia na bramkę?
02.02 gramy z CP więc trzeba wygrać.
songoku95--> to bylo dla porownania. To powiedz mi kto ma grac za walotta na rownym poziomie? Albo w przyadlu kontuzji Giroud kto ma grac? Nie rozsmieszaj mnie ze Bendtner. Brakuje Wilshera i gra Arteta i Flamini i widzimy co sie dzieje.
myślicie że Podolski może odejść jeszcze w tym okienu? Skoro nie gra?
chcesz jeszcze wzmacniać środek pola?
Propsy!
Hans_Zimmer--> i to wlasnie pokazuje ze Arsenal nie ma wartosciowych zmiennikow. Jesli wypada kilku kluczowych zwodnikow w ich miejsce powinni wejsc rowniezj wartosciowi. A tu jest co mecz latanie dziur. Nie mamy dwoch Wilsherow dwoch ramseyow i to jest problem najlepszy. Waska lawka
głaszcze tylko publicznie, uwierz że krytykuje w szatni zawodników. To że nie robi tego publicznie to dobrze, bo mogłoby to źle wpłynąć na psychikę zawodnika.
Ale ja wiem Wy wiecie lepiej jak Wenger.
Walcott? Z piłką przy nodze? Przecież on jest szybszy od piłki, dlatego ma problemy z dryblingiem :)
Wiktor_20
Nikt nie pisze, że Gnabry jest słaby tylko, że jest niegotowy na grę w 1st składzie. A to, że Wenger popełnia błędy to każdy to robi... Tylko u Wengera irytuje mnie to, że zawsze znajdzie jakieś głupie wytłumaczenie na swoje błędy zamiast przyznać ok. zrypałem mogłem dać Ox'a zamiast Artety czy coś takiego. Właśnie to mi się podoba u Mou. Jak ktoś zagra słabo to Jose mówi to otwarcie i tyle. A Papcio zawsze głaszcze swoich po główce i potem tak jest.
jak dla mnie nie powinien zagrać Gnabry od 1st minuty tylko Podolski.
wtedy skrzydła Podol-Santi byłoby bardziej produktywne.
Niestety wypadli nam zawodnicy szybkościowi / ci od pressingu. Wczorajszy skład był zbyt monotonny.
Za dużo było zbyt wolnych zawodników w składzie. Arteta, Flamini, Ozil to nie są sprinterzy. Trzeba to lepiej wyważyć.
Ewidentnie brakuje ludzi biegających szybko z piłką przy nodze Wilshere, Rosicky, Ramsey, Chambo i z przodu szczególnie Walcott.
Dobrze by było, żeby chociaż Jack i Rosa szybko wrócili i zaczął wreszcie grać Poldi.
@Szogun takie przepisy, nic nie poradzisz.
Wierzyłem dość mocno w nasze szanse na tytuł do kontuzji Walcotta, potem jakoś mi przeszło. Teraz jeszcze Rambo wypada na dłużej...Wygrajmy chociaż ten FA Cup w tym roku i bijmy się do końca o EPL a będę zadowolony.
jak zwykle połowa sezonu w Arsenalu najlepsi piłkarze kontuzjowani i wszystko zaczyna się pierdzielić :)
nikt nie mowi ze Gnabry jest slaby tylko za malo doswiadczony, on powienien dostawac szanse a nie grac caly czas. To jest naza perelka ktora za kilka lat bedzie wyjatkowa. Ale jeszcze nie teraz.
@Wiktor_20
Zlatan i tak nie jedzie do Brazylii. Kupmy go! :E
matabuena22
No właśnie nie oczekujmy cudów od Gnabry'ego. Dlatego Wenger powinien sprowadzić kogoś po kontuzji Walcotta, bo Gnabry nie jest jeszcze gotowy.
Hmm... nikt nie mówi, żeby mieć Bolta w zespole ale zauważ, że szybkie skrzydła to połowa sukcesu... Większość topowych drużyn ma szybkich i dobrych technicznie skrzydłowych... A my póki co mamy jedynie dobrych technicznie... Zauważ, że jak grał Walcott to gra wyglądała całkiem inaczej niż obecnie. Jest za mało ruchu i to się potem mści.
News sie pojawil,ze i Flam wypada na 4 spotkania.Uwazam,ze taka kara w stosunku do czynu jest za duza.