FC Barcelona wygrywa Ligę Mistrzów!
29.05.2011, 02:44, Michał Kowalczyk 215 komentarzy
Manchester United po raz kolejny okazał się słabszy w bezpośrednim pojedynku z FC Barceloną. W finale tegorocznej edycji Ligi Mistrzów Katalończycy pokonali podopiecznych Fergusona 3-1 i tym samym nie dali się rywalom zrewanżować za przegrany finał sprzed dwóch lat.
Pierwszą bramkę na stadionie Wembley w Londynie zdobył Pedro, jednak w pierwszej połowie Manchester - za sprawą Wayne'a Rooneya - zdołał doprowadzić do wyrównania. W drugiej odsłonie meczu po jednej bramce dołożyli Leo Messi i David Villa i to Blaugrana mogła świętować kolejny tryumf w europejskich pucharach.
Barcelona 3 - 1 Manchester United
27' [1 - 0] P. Rodriguez
34' [1 - 1] W. Rooney
54' [2 - 1] L. Messi
69' [3 - 1] D. Villa
Skrót spotkania:
źrodło: własne
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
wito88
Jakbym byl na miejscu to chodzilbym na mecze a zPolski nie mam takiej mozliwosci wiec nie jestem fanem Arsenalu?
mlody13
13 to twoj wiek ? PO twoich komentarzach....widac.. Pomagali sędziowie ... hahaha ! :) Pozdro.
wito88
a Ty "Wielki Kibicu" Byles na Emirates ? No oczywiscie ze powiesz ze byłes ... Żenujacy jestes . Nie kAzdego stac zeby jechac do Anglii , Hiszpani , ale to nie znaczy ze nie moga Kibicowac ! Ogarnij Sie !
Pytanie : Dlaczego mówicie Farsa ? Czy Kibice Barcelony mówia Gównnersi ? jest to załosne ...
eone
Oglądałeś 4xGD? Jeżeli oglądałeś to musiałeś załapać zmiany taktyczne Pepa.
Barcelonie nie idzie? Proszę bardzo. Półfinał z Realem. Wpuszcza Afellaya, a ten zalicza asystę.
Fergie wpuszcza Naniego kiedy już jest musztarda po obiedzie.
Pep się dopiero uczy, a naprawdę wyciągnął mnóstwo wniosków z przegranego CdR. Półfinał wyglądał już zupełnie inaczej.
Bla, bla bla, produkt gotowy, bla bla. To moze Pan Guardiola podzieli sie pucharami z Arsenalem? wkoncu w ciagu 3 lat zdobyl ich 10 :P starczy na kazdy rok dla Arsenlu odkad nic nie wygrali :P jeszcze Barcy zostana :P
underdog
wiesz az dziwne ze to nie ty jestes trenerem tylko SAF idz zadzwon do Fergusona i podziel sie z nim swoimi spostrzezeniami hahah
underdog
aha, czyli ja mowiac to co mowie o guardioli nie znam sie na pilce, ale przecinanie prostopadlych podan, czytanie gry i umiejetne kontry realu to glupkowata gra :)
dla mnie barcelona to w pelni uksztaltowana druzyna od lat, graja to samo od bardzo dawna, odkad ich ogladam. o to nie mozna miec pretensji - graja bardzo skutecznie. problem zaczyna sie wtedy gdy blaugranie nie idzie. gdy tak sie dzieje to jedyna reakcja guardioli to komentarze po meczu, ze przeciwnik nie pozwalal jego druzynie grac, czyli zly, chamski rywal nie dawal sobie wbijac goli.
byc moze guardiola to wybitny trener, ale zeby to stwierdzic musialby poprowadzic inna druzyne, ktora na przyklad boryka sie z problemami i brakiem sukcesow. jak mu sie uda to mozemy rozmawiac.
eone
Skoro twierdzisz że Guardiola jest tylko selekcjonerem to a) interesujesz się piłką od wczoraj, b) nie wiesz nic na temat tej drużyny, c) piszesz w ten sposób ot tak dla pisania.
Taktyka to nie musi być głupkowate murowanie bramki a la Pan Por Que. Taktyka to szczegóły.
guardiola niczego nie moze rozbic taktycznie bo to nawet nie jest trener - to selekcjoner. jak gra idzie z gorki to napewno przyjemnie mu sie czyta naglowki gazet, jak to 'trenerski mozart' poprowadzil klub do zwyciestwa, ale jak cos idzie zle to facet max co robi to stoi na linii. dostal gotowa druzyne i tyle.
co do kibicow barcelony to wiadomo, na stronie kazdego klubu jest ich pelno. najmniej komentarzy kibicow barcelony jest na stronach barcelony ;) starsi kibice pewnie sie tej holoty wstydza, bo mimo, ze maja prawo byc dumni ze swojej druzyny to pamietaja czasy, gdzie blaugranie blizej bylo do srodka ligowej tabeli niz do mistrza-wcale nie tak dawno temu.
W finale zawiódł Ferguson. Jak zawsze w finałach.
Guardiola taktycznie rozbił Fergusona :p MU pressing na połowie Barcy upadł bo 10 minutach, bo Valdes zaczął wykopywać piłki, czego na co dzień nie robi.
Vidić z Ferdinandem kisili się we własnym polu karnym zostawiając tyyyyle miejsca przed nim, że Villa mógł sobie spokojnie przyjąć piłkę, poaptrzeć i strzelić w samo okienko. A stoperzy zgłupieli, bo przecież Barca nie strzela z dystansu, tylko wchodzi z piłką do bramki, no nie? ;)
Pisanie że MU nie grało swojej piłki, że nie istniał ktoś tam, ktoś tam i ktoś tam jest pozbawione sensu. Oni nie istnieli bo Barca im na to nie pozwoliła. Myślicie że Arsenal nie chciał grać swojej piłki? Oczywiście że chciał. Nie wyszedł na boisko z zamiarem bukowania swojej bramki jak "Por que" Real. MU również nie wyszedł.
No i najbardziej bolesny błąd to chyba odelegowanie Parka do pilnowania środkowej strefy czyli Messiego. Argentyńczyk mijał go jak chciał. Park chyba nawet jednego odbioru nie zaliczył. Wystawienie Chicharito - kolejny bez sens. Zauważyliście że prawe skrzydło MU nie istniało? A dlaczego? Dlatego że Abidal to nie Alves i jego do bramki Van der Sara nie ciągnęło. Nikt wolnej lewej flanki nie wykorzystał. Nani mógł, ale wszedł za późno. A tak Valencia pomęczył się, pobiegał, pofaulował (bodajże 5 razy na Messim), a nie miał jak wykorzystać swojej prędkości bo Abidal dobrze chronił swoją stronę. Że też Fergie nie wpadł że Rooney nie będzie miał jak zagrać idealnego prostopadłego podania do Hernadeza... Pewnie liczył na głupi błąd Macherano a tu figa, bo VV stosował dalekie wykopy.
Miałkość i , nie waham się , głupota niektórych komentarzy , dotyczących Barcelony , na tej stronie , jest czasem porażająca.Nie mam zamiaru nikogo obrażać, ale jest taki termin - głupota - i jeśli ma gdzieś swe wcielenie, to często tutaj. Co dziwi , bo przecież jest to strona o i dla Arsenalu i inny klub, nawet mimochodem, nie powinien tu istnieć w takim wymiarze.Niestety, jest tak, że mali durnie - tak, to właściwe słowo- nie rozumiejący na czym polega kibicowanie, ktore mylą z ujawanianiem swoich frustracji i płytkości umysłowej , ci durnie dają upust swemu szowinizmowi , zaśmiecając i intelektualnie i emocjonalnie tę stronę swoimi komentarzami.
To,że nie rozumieją , czego są świadkami w futbolu, to , że nie rozumieją , że dane jest im oglądać i uczestniczyć "na żywo" w nowej historii , o której będzie się pisało i mówiło latami, a która nazywa się Barcelona, to pół biedy- to tacy durnie, że nie mogą poszukać nie tylko własnego rozumu, ale własnego tyłka nie mogą poszukać-ale durnie ci w swoim stuporze nie potrafią spojrzeć i na własną drużynę.
Niestety, postawa taka jest utrwalana i podsycana postawą części redaktorów tej strony, którzy poświęcają długie kolumny tylko po to , by pisać kąśliwie i niesprawiedliwie o Barcelonie.Po co? A to jest zagadką.Ale do tej pory , a sezon juz się dawnio zakończył !, do tej pory żaden z nich nie napisał jakiegokolwiek artykułu, który mozna nazwać podsumowującym sezon. Zero. Skoncentrowani na pseudo-sukcesach i tryumfach ( jak to Robin coś tam wyrównał, jak to Wilshere coś tam) - a rzetelnej analizy sezonu nie ma. To po co taka i komu strona? Aha, moze własnie po to , by mozna było swoje kompleksy i frustracje kanalizowac w barcelonski kanał.
MU zagrał słaby mecz jak na swoje możliwości.
Nie istniał Giggs, Carrick, Park, nie było komu
obsługiwać Chicharito. Tylko VdS, Evra i Rooney
grali swoje.
Barcelona zagrała po prostu swoje - odbiór
piłki jeszcze na polu przeciwnika, szybka i dokładna wymiana, która ogłupia przeciwnika.
Liczyłem, że MU pokaże więcej, a dali się zdominować prawie jak my w Barcelonie.
Jeśli kiedyś Arsenal ma wygrywać z FCB,
to trzeba zapomnieć o tanich, pojedynczych transferach. Nawet tacy Vidić, VdS i Rio w obronie nie wystarczą, więc co dopiero
Szczęsny i ewentualnie Samba czy Cahill.
to za mało
Witam, jestem kibicem Barcy.
Dziękuję wszystkim, którzy pogratulowali Barcelonie, tak zachowują się prawdziwi kibice.
Co do części, która uważą, że Barca wygrała dzięki sędziom ( pojedynek z Arsenalem) chciałbym przypomnieć, że w pierwszym meczu nie uznano prawidłowego gola messiego.
Szkoda, że nie dałoby się zrobić żeby obywa kluby przegrały.
Czepiacie się tego Leeha... nie unoście się tak świętoszki albo czytajcie ze zrozumieniem.
Barca była lepsza trzeba przyznać ale wolałam żęby ManU wygrało:(
Manchester tradycyjnie z Barca. 10 minut biegania i grania a potem spanie na boisku.
@szefu91: Wiem kończę 35 lat i wchodzę do świata polityki jak zostanę premierem to obiecuję wam że będziecie więcej zarabiać, zimniejsze dług publiczny do zera i w ogóle będziecie zarabiać jak teraz w Anglii lub Irlandii.
@hubertbp & clash123: To nie były rasistowskie poglądy w końcu murzyn obrażał Polaków, a murzyni pochodzą z Afryki nie jakbym powiedział że przyjechał jakiś biały człowiek to by nie zrozumieli.
Dobra mniej rasistowskie porównanie chociaż i tak uważam że to nie było rasistowskie.
Ale dobra przychodzi satanista do kościoła i zaczyna przeklinać bo jakiś tam ksiądz przy ołtarzu mówił że sataniści są głupi że wierzą w szatana i a ten obraża naszą religię w kościele, czyli teoretycznie tam gdzie jest najwięcej Chrześcijan. Ja rozumiem że ludzie w internecie czują się bezkarnie bo są anonimowi i nigdy jak będę szedł sobie z kolegami i wszyscy będziemy ubrani w koszulki Arsenalu nie podejdzie do nas i nie powie nam prosto w twarz że "Barcelona jest najlepsza, a Arsenal jest do dupy i może zarabiać jako papier toaletowy".
Swoim komentarzem chciałem powiedzieć że jest mi po prostu przykro czytając komentarze typu "Barcelona to więcej niż klub ma tradycje i dlatego jest lepsza" Arsenal też ma swoje tradycje. Wiadomo że nikt z nas nigdy nie będzie kibicował innej drużynie niż Arsenalowi, można sympatyzować z kibicami Legii, Wisły czy nawet Bayernu, ale jeśli przyszło by do pojedynku Legii z Arsenalem czy Wisły z Arsenalem kibicowalibyśmy Londyńskiej drużynie. Tworzymy jednak społeczność jakiś ludzi i po każdym przegranym meczu kotłują się w nas nerwy ktoś tam sympatyzował akurat na ten mecz z Manchesterem i na naszym serwisie wypowiedział się źle o Barcie my jako kibice Arsenalu mamy w pamięci jak Barcelona nas wyeliminowała i przyłączamy się do niego, a potem jakiś wredny kibic Barcelony który ewidentnie zazdrości nam społeczności obraża Arsenal na stronie na której 95% userów jest kibicami Arsenalu moim zdaniem to jest chamskie zachowanie tak jak to murzyna i tak jak to satanisty.
jak na finał to musze powiedziec, ze bardzo ladny i ciekawy mecz ...
brawo Barca !!! moze za nimi nie przeppadam, ale pogratulowac trzeba :D:D
Barcelona jest najlepszą drużyną na świecie i z tym trzeba się pogodzić. Za to ma beznadziejnych kibiców, którzy dopingują Nieziemskiej Barcelonie tylko dlatego, że jest najlepsza. A jak Nieziemska Barca przegrywa to od razu zaczyna się wyzywanie rywala i zwalanie winy na sędziego.
Był już komentarz, że to nie Barcelona była dobra, tylko Manchester słaby. Brakowało jeszcze tylko stwierdzenia, że Messi nie istnieje bez Xaviego, Xavi bez Messiego, Iniesta bez Xaviego, Xavi bez Iniesty itp.
Naprawdę nie potraficie docenić tego, że Barcelona zagrała wczoraj jeden z lepszych meczów w przeciągu swojej historii ? Wielki Manchester i zabójcza para stoperów i środkowych pomocników od których Messi i inne maluchy miały się niemiłosiernie odbijać został wczoraj totalnie rozmontowany. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Wznieśli się na wyżyny swoich możliwości.
Manchester nie grał brutalnie, to i nie było gadki o aktorstwie. Niestety większość kibiców ocenia ostatnie występy Blaugrany przez pryzmat meczów z Realem, gdzie Mourinho kazał wykosić pół składu. To naprawdę przykre bo wcześniej nikt nic takiego nie mówił, dopóki Barca nie zagrała z nastawionym na grę w kości Realem.
P.S.
Nie, to nie była twarda gra.
Leehu
Głupszego porównania w życiu nie słyszałem. Nadawałbyś się na polityka.
niestety. Bolało mnie al kibicowalem ManU ze względu na to że to angielksi klub a ja kocham PL. United maja bogata historię i szanuje ich mimo ze jako fan Arsenalu nie sympatyzuje z Nimi. Szkoda ManU
clash123
Zgadzam się z kolegą poniżej.
leehu
Ty swoim komentarzem zasługujesz na bana. Za rasistowskie porównania (czy też poglądy). Za to, że zabraniasz innym użytkownikom krytykowania Arsenalu. To jest portal otwarty, a nie portal gloryfikujący i cukrujący Arsenal. Niech się zaloguje tutaj i tysiąc użytkowników, którzy będą wylewać pomyje na Arsenal. To tylko o nich świadczy nie o portalu, i za to banować ich nie można. Tak wyjawiają swoje poglądy i przywiązanie do innych drużyn. Można tylko współczuć, że takie drużyny mają takich kibiców. A co do Ciebie, to wstyd mi, że jako kibic Arsenalu piszesz pogardliwie o murzynach i o kibicach innych drużyn. Tyle w tym temacie.
leehu
a co jesliby przyjechal taki bialy a nie murzyn , powiedzmy z wegier i mowil po madziarsku zle o naszym kraju ? :)))))
xThierryHenryx
masz racje, powinnismy sie tego wstydzic ze jako jedyni pokonalismy barcelone w tej edycji ligi mistrzow, przeciez to tacy chlopcy do bicia ze az dziwne ze jedyna druzyna ktora tak naprwde napedzila jej stracha to byl Arsenal, i napewno bysmy nie dowiezli do korzystnego dla nas wyniku z CN nawet gdyby sedzia lekkomyslnie nie wyrzucil RvP....ehhhhh
@ste100: Guardiola też by się denerwował gdyby przegrywał na 10 minut przed końcem finał ligi mistrzów, Wenger też by się trząsł więc to nic niezwykłego jednynie Murinho skakał by sędziom do gardeł i krzyczał na nich żeby się rozładować.
Widziałem na tym portalu wiele komentarzy kibiców Barcy którzy obrażają nasz klub, to jest serwis o kanonierach więc tacy userzy powinni być moim zdaniem zbanowani tak to już jest strona o Arsenalu więc userzy mogą obrażać wszystkie drużyny poza Arsenalem, bo to już podchodzi pod chamstwo to tak jakby jakiś murzyn przyjechał do Polski i mówił w swoim murzyńskim języku że nasz kraj jest głupi, a jego jest the best, nie znając w ogóle historii naszego kraju, takie rzeczy może mówić sobie na swoim podwórku w Afryce. To powinno być zapisane w regulaminie.
A co do dwumeczu z Interem to Inter po prostu więcej zapłacił. ;)
Arsenal jest i tak najlepszy.
Nie ma co zasłużyli sobie..
W nastepnym sezonie to Arsenal wzniesie puchar !!
Później to znaczy w 10 minucie meczu? :D
Zgadzam się w zupełności ze @ste100.
United dobrze nawet zaczęło, ale później niestety przystopowali co wykorzystała Farsa. Szkoda...
Walić wczorajszy mecz, z góry było wiadomo że Barca to wygra - w chwili obecnej mają Dream Team i jeszcze trochę czasu musi minąć, zanim to się zmieni. Mnie wczoraj najbardziej poraziła nieobecność Berbatova na ławce MU. Koleś był najlepszym strzelcem w tym sezonie dla MU, a przecież drugą część sezonu przesiedział na ławie - ile by było tych goli, gdyby mu było dane grać cały sezon ?
Nie widziałem już dawno tak chamskiego sposobu na pokazanie zawodnikowi że ma się go w głębokim poważaniu - jak widać staremu prykowi kompletnie od*******iło - pod koniec meczu trząsł się jak osika - może już pora odpuścić i udać się na zasłużoną emeryturę ??
Najgorsi w tym wszystkim są jednak fani ManU. Od razu mówią Berbie dziękujemy, powodzenia i wypad, bo ma 30 lat i jest za stary...
no cóż wygrał zdecydowanie najlepszy zespół na świecie ...
można nie lubić barcelony ok ale trzeba przyznać ze wygrali zasłużenie po drodze pokonując najlepsze ekipy na świecie Arsenal , Real, i teraz manu ...
czy jest jakaś ekipa która może ich pokonać ?Nam się udało ale w dwumeczu polegliśmy nie oddając ani jednego strzału na CN ...
real wygrał w pucharze króla ale w LM już był bez szans ...
Ciekaw jestem meczu o Superpuchar bo Porto gra świetną piłke no i może być ciekawie o ile nie pozbędą się swoich gwiazd i Boasa :)
Mnie dziwi jedno każdy zespoł miał jakiś większy lub mniejszy kryzys ( city manu chelsea w końcu arsenal ...) a bbarcelona cały sezon gra świetnie ( 1-2 słabsze mecze wygrane po1-2 do 0 nie można chyba nazwać kryzysem ...) Jedno pytanie CO ONI BIORĄ ? xD
przepowiadam w dniu dzisiejszym ze za rok barcelona zgarnie jedno trofeum lub zadnego ! ;P
@pumeks
O ile mnie pamięć nie myli to Villa dotykał piłkę ręką we własnym polu karnym, a nie obrońca. ;p
sriver
No to mamy powód do dumy.. nie ma co.
ja sie ciesze bo arsenal pozostal jedynym klubem ktory pokonal barce w LM
ja was prosze, to jest przedszkole? Ogarnijcie sie troche, poziom niektorych wypowiedzi jest zenujacy.
Mosiek - zgadzam się :D jestem antybarcelońcvzykiem ale Abidala darze szacunkiem
Szkoda z dwojga złego liczyłem na MU jednak Barca okazała się lepsza,zobaczymy co przyniesie kolejny sezon ARSENAL FOREVER .
Jedynym pozytywem tego meczu jest to że Abidal mógł podnieść ten puchar i tyle;] szacunek dla niego!
czekamy teraz spokojnie na przyszły sezon. Arsenal się wzmocni, City zacznie mieszać, MU tradycyjnie jakoś się ślizgną w swoim stylu, Chelsea mnie nie interesuje :-)
...przy sprzyjających "losowaniach" w ćwierćfinałach LM może będą 3 ekipy w półfinale LM :-)
Według mnie to nie MU zagrał słabo, a FCB zagrała świetne spotkanie.
"Gra się tak, jak przeciwnik pozwala".
Wczoraj akurat sędziowie nie musieli pomagać, bo muły grały tragicznie słabo. Żółta kartka i karny dla mu się należał, bo obrońca srarcy nawet nie próbował chował ręki.. i to jedyna sytuacja, która i tak nic by nie zmieniła, bo mu musieliby strzelić jeszcze jednego gola
szef91 - mnie też to rozwala :D
a jednak Arsenal nie jest taki słaby :-)
HAHAH! Co ja tu widzę, niektórzy piszą, że wczoraj sędziowie Barcelonie pomagali. Ja pier*ole co za mózgi... ! :/
Fuck Barcelona! ;)
Gdy sędziowie przestaną im pomagać skończą jak choćby Leeds United ;)
JamalVeB---> Twoi ziomale mogą to i Grand92 tym bardziej. To jest kibic, który nie pozwoli obrażać Arsenalu przy nim. Kałużę intelektu posiada twój kompan FC-Barca czy jakoś tam.
Aha i na końcu emotka: :)