Flamini: Dla Milanu, a nie dla kasy

Flamini: Dla Milanu, a nie dla kasy 17.05.2008, 10:22, Afc 51 komentarzy

Mathieu Flamini wypowiedział się o swoim transferze. Stwierdził, że gdyby zeszłego lata Arsenal zaoferował mu kontrakt, dziś ciągle byłby Kanonierem. Zareagował także na komentarze, że odszedł dla pieniędzy.

Dlaczego Arsenal nie zaoferował mu nowego kontraktu ? Bo zarząd stwierdził, że Mathieu musi nań zasłużyć. I udało mu się to, bo swoją grą zachwycał wszystkich. Razem z Fabregasem stworzył fantastyczny duet na środku pola. Wygryzł ze składu mistrza świata, Gilberto Silvę, oraz "zmusił" do odejścia Lassanę Diarrę, który nie mógł wywalczyć sobie stałego miejsca w składzie.

Reputacja Flaminiego ciągle rosła. W końcu zaczęły się nim interesować światowe potęgi piłkarskie - FC Barcelona, Bayern Munich, Inter Mediolan i Juventus. Jednak to AC Milan zapewnił sobie jego usługi, i to za darmo.

Arsene Wenger stwierdził, że Flamini odszedł w pogoni za pieniądzem. Francuski pomocnik zareagował na tę wypowiedź i stwierdził, że jeśli Wenger chciał go zatrzymać w klubie, to powinien wcześniej zająć się sprawą nowego kontraktu.

"Gdyby zeszłego lata Arsenal zaoferował mi nowy kontrakt, ciągle byłbym ich graczem. W lipcu, zeszłego roku, powiedziałem zarządowi, że chcę przedłużyć swoją umowę. Więc gdyby jakąś by mi zaoferowali, to bym ją podpisał. Jednak oni tego nie zrobili." - powiedział Mathieu.

"Powiedzieli, że muszę udowodnić, że na to zasługuję. Na początku było to dla mnie trudne. Patrzyłem na to jak na jakieś wyzwanie, jednak nie będę kłamał i powiem, że to nie było łatwe. Żeby dać sobie radę, musisz być silny psychicznie."

"Gdybym złapał poważną kontuzję, moja przyszłość stałaby pod znakiem zapytania, bo kończył mi się kontrakt. Nie chcę jednak myśleć o takich sprawach, grałem dobrze i jestem dumny z tego, co osiągnąłem."

"Zaczęliśmy rozmowy w grudniu, a ja wiedziałem, że to będzie wielka decyzja. W tamtym okresie graliśmy co 3 dni. Nie chciałem myśleć o nowej umowie, bo starałem się skupić na swojej formie. Później zaczął się trudny okres, bo zacząłem dostawać oferty z dużych klubów."

"Mam ogromny szacunek dla Arsene'a Wengera. Jednak nie opuściłem Arsenalu dla pieniędzy. To nie jest prawdą. Nie chcę komentować tego, co on powiedział, albo mówić o tym, jak się czułem, gdy przeczytałem jego wypowiedź."

"Powiem tylko, że przeszedłem do Milanu, bo to jeden z największych klubów na świecie. Z milionami fanów w każdym zakątku świata, z ogromną historią i niezliczoną ilością pucharów. Milan gra w finale Ligi Mistrzów co parę lat. Arsenal też jest dużym klubem, mają ambicje. Ale ja wybrałem Milan. Jeśli myślisz, że łatwo było mi opuścić Arsenal, to nie możesz się bardziej mylić."

"Do ostatniej chwili nie mogłem podjąć decyzji. Miałem złamane serce, gdy widziałem tych wszystkich ludzi, którzy chcieli, żebym został. Nawet w ostatnim dniu, po meczu z Evertonem, nie byli pewni tego, czy odejdę, bo nawet ja nie byłem tego pewien. Potem przeszedłem testy medyczne w Milanie i poszedłem zobaczyć się z Arsenem. To był emocjonalny moment, a on zaakceptował moją decyzję."

"Ci, którzy mówią, że odszedłem dla pieniędzy, powinni pomyśleć o jednym - gdy przyszedłem do Arsenalu, miałem 20 lat, a opuszczając Arsenal zarabiałem tyle samo co wtedy. Jeżeli pieniądze były powodem, to dlaczego przez 4 lata grałem za tę samą stawkę ?"

"Miałem okazję, by przejść do jednego z największych klubów w Europie. Nawet gdybym został w Arsenalu, to zarobiłbym kupę kasy. Podjąłem moją decyzję na bazie tego, co oczekuję w przyszłości. Milan, razem z Realem, jest najbardziej utytułowanym klubem na świecie."

"Jestem pół Włochem, więc miałem wspaniała okazję do tego, by powrócić do swych korzeni. Mój ojciec, Roland, jest najdumniejszą osobą, bo wreszcie wróciłem do Włoszech."

Exodus?

Odejście Flaminiego spowodowało także masę spekulacji nt. odejścia innych zawodników, m.in. Aleksandra Hleba, na którego poluje Inter, oraz Cesca Fabregasa, który jest pożądany przez Real i Barcę.

Mathieu nie jest pewny, co do planów swoich kolegów z zespołu. Mówi też, że okazali pełne poparcie dla jego decyzji o odejściu.

"Szczerze mówiąc, nie wiem, co stanie się z Cesciem i Aleksem. Moi koledzy z zespołu wiedzieli, że miałem do podjęcia trudną decyzję i uszanowali ją. Wiedzą, że pewnego dnia sami będą musieli taką podjąć."

"Cesc ostro namawiał mnie do pozostania w Arsenalu. Na boisku świetnie nam się współpracowało, a poza boiskiem byliśmy kolegami. Moi koledzy z zespołu chcieli, żebym został. Byli fantastyczni i to dlatego nigdy ich nie zapomnę."

Sensacja

Flamini jest źródłem nie lada sensacji. Wyjawił, że dostał ogromną ofertę od jednego z rywali Arsenalu z Premiership.

Liverpool i Chelsea byli łączeni z Mathieu, tak samo jak Newcastle i Manchester City, jednak żaden news o ofercie nie ukazał się w prasie.

Flamini raz jeszcze wypowiedział się o jego rzekomym odejściu dla pieniędzy i skonstatował, że jeśli chciałby dużo zarabiać, to nie musiałby nawet opuszczać Anglii.

"Niektórzy ludzie mówią, że odszedłem dla pieniędzy, ale ja mogłem dołączyć do angielskiego zespołu , który oferował mi znacznie więcej niż Arsenal. Jednak nie zrobiłem tego, bo mam ogromny szacunek do Arsenalu i czuję, że mam z nim mocną więź." - zakończył Francuz.

AC MilanMathieu FlaminiTransfery autor: Afc źrodło: Goal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Scudlo komentarzy: 9018.05.2008, 18:27

ha ha ha masz Mathieu swoje trofea w Milanie który nawet w LM nie zagra ;] śmiech na sali :)

handitto komentarzy: 518.05.2008, 17:58

pamiętacie jak Flamini rozprawiał o swoim marzeniu i finale ligi mistrzów w nastepnym sezonie Arsenal Milan :D pozdrawiam Mathieu :)

George komentarzy: 14118.05.2008, 16:57

No a Milan nie zagra w LM hahaha panu mathieu zostaje tylko UEFA. Zauważcie to . Wszyscy ktorzy odchodzą z Arsenalu w swoich nowych klubach mają pecha np Viera odszedl do juve a w nowym sezonie arsenal wyeliminował turynczukow z LM , Edu jak odchodzil do Valencii nie zadgral ani meczu w nowym sezonie bo zlapal kontuzje , Reyes tez nie mial szczescia Henry tez zawodzi wiec cos tu jest na rzeczy ;)

Fabregas19 komentarzy: 5084 newsów: 818.05.2008, 16:22

Jasne, jak dla mnie to odszedł dla kasy i tyle..Nie b ędę się z nikim kłócił bo takie jest moje zdanie...

Frytek komentarzy: 319717.05.2008, 22:33

Chciałem jeszcze dodać, że jeśli by kochał Arsenal i rzeczywiśćie byłby z nim związany, to by nie odszedł..

Frytek komentarzy: 319717.05.2008, 22:31

Moim zdaniem, dobrze postąpił, że nie poszedł do kogoś z PL, ale dlaczego on odszedł do Milanu? Wcale się tego nie dowiadujemy, wcale, bo w tej chwili Arsenal jest lepszy od Milanu, a on chce trofeów? Niezrozumiałe..

pronik komentarzy: 517917.05.2008, 17:49

Byloby ciezko wszystkim ale dla siebie kupilem :))

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9817.05.2008, 17:40

pronik--> ty stawiasz bilety :)

Skorupa193 komentarzy: 47617.05.2008, 17:28

Teraz nie ma co już roztrząsać tej sprawy, należy uszanować jego decyzję i zająć się przyszłością, a nie przeszłością drużyny.

pronik komentarzy: 517917.05.2008, 17:17

Panowie trzeba teraz odpoczac po sezonie a pod koniec czerwca dowiemy sie kogo Wenger kupi.w sierpniu wszyscy na Emirates cup sa jeszcze bilety

AfcWRZ komentarzy: 117.05.2008, 17:12

każdy mówi że nie odchodzi dla kasy a tak naprawde to tak jest ... niestety

Misiaq komentarzy: 19117.05.2008, 17:06

no przeciez sie nie przyzna ze dal kasy ....

Afc komentarzy: 523 newsów: 17317.05.2008, 16:55

Ale co z tego, że tam będzie zarabiał dwa razy więcej ? A co, ma tam grać za darmo ? No ludzie...

Fabregas_94 komentarzy: 13817.05.2008, 15:46

zgadzam sie z arsen1 !

arsen1 komentarzy: 107817.05.2008, 15:40


tlumaczenie glupca !,zarabial bedzie 2 razy wiecej i ani razu nie wspomnial ze tak jest ! Zero przywiazania do klubu ,takich ludzi nam nie trzeba..

kappa komentarzy: 66617.05.2008, 15:03

A nie mówiłem? Poszedł tam bo jest półmakaroniarzem.

Afc komentarzy: 523 newsów: 17317.05.2008, 14:55

No i co z tego, że przez 22 kolejki byli na 1-wszym miejscu, skoro skończyli na 3 ? Liczy się miejsce, które zespół zajmuje na koniec sezonu.

Java289 komentarzy: 115317.05.2008, 14:50

hahaha "sa ludzie i taborety" nie no jak sie taki komentarze czyta to az sie troche humor poprawia ;D Dzieki chlopaki ;P

martin93 komentarzy: 106317.05.2008, 14:43

o Afc to ja myślałem że Arsenal w tym sezonie najdłużej utrzymywał się na pozycji lidera w najlepszej lidze świata... i że na 5 kolejek przed końcem mieli tyle punktow co lider... no ale są ludzie i taborety
pozdro dla prawdziwych kibiców

Afc komentarzy: 523 newsów: 17317.05.2008, 14:27

Taka sama jak z walki o 3 miejsce w Premiership.

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9817.05.2008, 14:25

Teraz niech już sie lepiej nie odzywa, tylko siedzi w Mediolanie.

mikypl komentarzy: 107117.05.2008, 13:55

smiech na sali... jaka przyjemność z walki o 4 miejsce w serie a?

Elvis77 komentarzy: 711 newsów: 29417.05.2008, 13:51

Bezsensu! Przeszedł do Milanu, bo to bardzo utytułowany zespół! Niech popatrzy jak grają dziś - masakra! Arsenal, był dla niego odpowiednim klubem!

Chriss komentarzy: 31017.05.2008, 13:51

Taka jest prawda. Zarząd Arsenalu miał go gdzieś przez ten czas, a on chciał być pewny swojej przyszłości, więc metodą [nic na siłę] przeszedł do Milanu. Ja pewnie też zrobiłbym podobnie i nie ma się co oburzać, jego szczerość potwierdza to, że nie postąpił jak Ca$hley, czy Ljungberg, którzy zostali w PL. ;]

waldek_89 komentarzy: 573517.05.2008, 13:47

no to się trochę wyjaśniło.

HALAMADRID komentarzy: 12217.05.2008, 13:40

"Powiem tylko, że przeszedłem do Milanu, bo to jeden z największych klubów na świecie. Z milionami fanów w każdym zakątku świata, z ogromną historią i niezliczoną ilością pucharów. Milan gra w finale Ligi Mistrzów co parę lat. Arsenal też jest dużym klubem, mają ambicje. Ale ja wybrałem Milan. Jeśli myślisz, że łatwo było mi opuścić Arsenal, to nie możesz się bardziej mylić."

i to wg mnie bylo glownym powodem przeprowadzki ! Milan jest jednym z najlepszych a jesli w Arsenalu wszystko gra to on jest nim rowniez jednak od paru lat duzo jest mankamentow w grze i niestety z "wielkiej czworki" AFC plasuje sie ciagle na miejscach 4-3

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5617.05.2008, 13:35

dałbym mu w mordę, jakbym go spotkał.

Java289 komentarzy: 115317.05.2008, 13:25

Ktos wczesniej powiedzial ze my nie mamy wychowankow...i niestety taka jest prawda :( my kupujemy mlodych gdzies z odleglych zakadkow ale wychowankow nie mamy :/...A tak wogole to chcialbym sie zapytac jak gral np Randal w tym ostatnim meczu? bo na sopcascie nie pokazywali :(

gaizka19 komentarzy: 19017.05.2008, 12:31

stary po co się tłumaczysz, najpierw gadasz , że kochałeś Juve ,potem idziesz do Milanu ... nie no spoko, twoja sprawa ... nie chcesz grać dla nas a wolisz dla Milanu ,to proszę bardzo , nie jesteś niezastąpiony... no cóż mam nadzieję ,że w przyszłym sezonie osiągniesz sukces ze swoim nowym klubem w ...Pucharze UEFA , bo mam nadzieję ,że to Fiotentina (choć nie przepepadam ) a nie Milan zagra w przyszłorocznej edycji LM ....

kluch_lbn komentarzy: 176517.05.2008, 12:14

takie wymówki to może sobie za przeproszeniem wsadzić... "Jeżeli pieniądze były powodem, to dlaczego przez 4 lata grałem za tę samą stawkę ?"- bo byl za slaby by grać w innych lepszych klubach, taka prawda, jeszcze w ubieglym sezonie myslalem że Boss go shandluje do drugiej ligi bo tak kaleczyl. Fakt jeden dobry sezon, ale nie wiem co będzie robil w milanie? Czy jego aspiracjami jest tylko liga mistrzów? no bo w lidze wloskiej ten klub za bardzo się nie liczy o mistrzostwo- to taki wloski Liverpool

lecho komentarzy: 96917.05.2008, 11:57

Zgadzam się, że zarząd mógł się pomylić. Ale popatrzcie większość piłkarzy woli grać w np. Milanie czy Interze, a nie w Arsenalu. Dlaczego, przecież według sondaży jesteśmy lepszym zespołem. Jaką mają gwarancję, że w innym zespole coś zdobędą. My jesteśmy traktowani jako klub, który tworzy gwiazdy, a potem je sprzedaje. Dlaczego my nie kupujemy piłkarzy z lepszych klubów tylko oni od nas.

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11517.05.2008, 11:49

I taka jest prawda. Bo jak chcemy mieć dobrą ekipę to zarząd nie może skąpić pieniędzy. Mieliśmy w zespole świetnego pomocnika, ale nie ma ludzi niezastąpionych. Jednak to jest informacja na przyszłość dla naszego zarządu, że nie możemy sprzedawać wartościowych i dobrych zawodników. 10 graczy przychodzi i 10 odchodzi. Co my z tego mamy?
Z drugiej strony o podwyżkach to my powinniśmy rozmawiać jak coś wygramy. Sezon wcale nie poszedł na marne, jednak morale znów opadły.
Jednak skoro Flamini mówi otwarcie, iż nie chciał odchodzić, to mu wierzę. I nie będę używał Flamoneyów czy innych wyzwisk, bo chłopak sobie nie zasłużył. Mamy już świadomość, że to zarząd zawinił, a nie Flamini, więc nie mówmy, że odszedł dla pieniędzy, bo również w Arsenalu mógł zarabiać tyle po podwyżce. Zagrał dobry sezon i podwyżka była tu na miejscu. Powodzenia Mathieu.

crisadus komentarzy: 850717.05.2008, 11:41

a niech odszedl znajdziemy kogos lepszego:)
a wlasnie co myslicie zeby Song gral na defensywnego pomocnika??;d

nigga komentarzy: 3617.05.2008, 11:32

zaraz się zpawiuje, może i poszedł do utytułowanego klubu, co z tego - dołaczył do kadry "dziadków piłkarskich", którzy za wiele juz nie zwojują, poza tym seria A???najbardziej anty piłkarska liga,

kamil_malin komentarzy: 933217.05.2008, 11:30

Ten kto odchodzi z Arsenalu od razu jest wrogiem nr 1 Nieważne co ten piłkarz zrobi dla Arsenalu, to zawsze go większość obraża. Ale z was kibicie. Zarząd dał ciała i tu się zgadzam z Afc. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu, a nie wszystko przemilczeć, trzeba widzieć dobre i złe strony w naszym klubie.

lecho komentarzy: 96917.05.2008, 11:25

Przeszedł do bardziej utytułowanego klubu. Ale co mu z tego. Przecież liczy się to co on zdobędzie. Wyszedł mu jeden świetny sezon i już odchodzi. Gdyby był na prawdę przywiązany do klubu to by podpisał kontrakt. Mimo wszystko to Arsenal zrobił z niego dobrego piłkarza i dziwię się Flaminiemu, że odszedł. Tworzył z Arsenalem świetną drużynę. W tym sezonie zabrakło szczęścia i byliśmy bardzo blisko. Dlaczego on zakłada, że zdobędzie coś w milanie. Jest od niego sporo lepszych piłkarzy, dlatego spokojnie możemy go zastąpić. Niech idzie grać z milanem w pucharze uefa hahahahah. Nawet nie wiadomo czy będzie grał tam w pierwszym składzie. Bona jego pozycji grają piłkarze jego pokroju.

domino komentarzy: 104417.05.2008, 11:13

Afc i Santiano--- jedyne sensowne wypowiedzi... bardzo dobrze powiedzial gdyby podpisali z nim kontrakt wczesniej to by zostal? a oni chcieli miesiac przed wygasnieciem umowy? ilu ma prawdziwych Arsenal wychowankow? wszytkich kupuje z zagranicy... a rozwoj wszedzie jest... popatrcie np na mlodziez Lyonu i co sie dzieje w Ajaxie... Arsenal kupuje tych mlodzianow a wychowankow nie ma...

Santino komentarzy: 3017.05.2008, 11:09

Afc, czytałem Twoje komentarze od dłuższego czasu. Pierwszy raz się z Tobą w stu procentach zgadzam.

Pozdrawiam

Afc komentarzy: 523 newsów: 17317.05.2008, 11:04

No tak, bo szansa rozwoju jest tylko w Arsenalu. Jak się pójdzie gdzie indziej, to kaput, po piłkarzu, równie dobrze może karierę kończyć. Darujcie to sobie. Odszedł, bo zarząd dał dupy. Jak taki piłkarz przychodzi i mówi "Chcę podpisać kontrakt", to się od razu oferuje nową umowę, a nie mówi "Won na boisko, będziesz grał rewelacyjnie, to pogadamy". Ale właśnie widać efekty takiej polityki. Flaminiemu życzę najlepszego w Milanie, ciekawy będzie pojedynek Vieira - Flamini w derbach Mediolanu.

paula7cor komentarzy: 17717.05.2008, 11:02

cesc723-śmiało

pioafc komentarzy: 4390 newsów: 217.05.2008, 11:01

Co nas to obchodzi... jest juz graczem Milanu i szczerze mowiac srednio mnie obchodzi czy bylo mu ciezko odejsc czy nie.

arsene komentarzy: 6317.05.2008, 11:00

Z tego co wiem to oferowali mu nowy kontrakt ! Nikt nie mówił że musi na niego zasłużyć, a jeśli rozmowy wznowiono w grudniu to w czym problem !
Teraz sobie pogra w Pucharze Uefa powodzenia ! Grzanie ławy też fajna sprawa ! Mogłeś być wielki , będziesz nikim , u nas miałbyś szanse rozwoju w Milanie znikniesz ze świata piłki :(

Santino komentarzy: 3017.05.2008, 11:00

Nie wiem dlaczego taka fala krytyki spadła ma Flaminiego. Chciałbym, żebyście popatrzyli na tą sprawę z innego punktu widzenia. Polityka kontraktowa naszego klubu nie jest najlepsza. Możecie przekonać się o tym podczas okien transferowych. Nie raz Wenger wypowiadał się, że "Chciałem pozyskać Torresa już kilka lat temu". Denerwują mnie strasznie takie wypowiedzi. Jak chcę kogoś pozyskać to powinien to zrobić a nie teraz lamentować. Flamini fantastycznie się spisywał w tym sezonie, w poprzednim też grał bardzo dobrze, tego nie możecie zanegować. Myślę, że Arsenal powinien faktycznie wcześniej zająć się jego kontraktem, nie dopiero wtedy jak wygasa. Zobaczcie, że Fabregasowi już teraz przygotowywany jest kontrakt na 100 000 funtów tygodniowo! Więc nie można tłumaczyć się tu niskim budżetem. Powracając do jego transferu. Faktycznie gra w AC Milan może kusić, szczególnie w jego sytuacji. Chciał grać w wielkim klubie, który faktycznie ma też bardzo dużą rzeszę kibiców na całym świecie, jest bardziej utytułowany niż nasz Arsenal. Moim zdaniem nie zrobił on kroku wstecz. Nie podobają mi się też Wasze komentarze "Odszedł dla pieniędzy", "Mogę się już śmiać" itp. Zapomnieliście już dlaczego odszedł Henry? Dlaczego jego nie oczerniacie? Flamini przynajmniej nie deklarował kilka miesięcy temu, że zakończy tu karierę.

Trochę obiektywności Wam życzę i konsekwentni starajcie się być chociaż.

Pozdrawiam

koko komentarzy: 217.05.2008, 10:57

tak jasne nie dla kasy pewnie n/c

kazikarsenal komentarzy: 12017.05.2008, 10:54

jeden dobry sezon w arsenalu i już ucieka. N/C

cesc723 komentarzy: 47617.05.2008, 10:53

Mogę się już śmiać?

RaIbeN komentarzy: 12417.05.2008, 10:43

mógł zostać w Arsenalu bo to właśnie dzięki niemu znalazł się Milanie... bo gdyby AW w tym sezonie postawiłby na Gilberto Silve to Flamini by nie zaistniał

Skorupa193 komentarzy: 47617.05.2008, 10:41

W Arsenalu miał szansę na rozwijanie się, a w Milanie nie wiemy czy tak będzie. Jednak życzę mu szczęścia, aby był coraz lepszy. Trochę szkoda, że odszedł, ale rzeczywiście, wina leży w lekkim stopniu także po stronie władz klubu. Dopiero gdy zaczął dobrze grać chcieli podpisać kontrakt. Ale im się nie dziwię.

FuzBal komentarzy: 832 newsów: 7917.05.2008, 10:38

w sumie to nasza polityka transferowa i kontraktowa to porazka....

Syjon komentarzy: 66917.05.2008, 10:29

szkoda że odszedł;/

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com