Fulham może znów zagrać w Lidze Europy
16.05.2011, 19:00, Michał Kowalczyk 50 komentarzy
UEFA zdecydowała się przeznaczyć Anglii dodatkowe miejsce w Lidze Europy. Powodem tej decyzji jest wysoka pozycja klubów z Anglii i reprezentacji kraju w rankingach UEFA Respect Fair Play.
Zestawienia te zawierają oceny oficjalnych delegatów UEFA, którzy przyglądają się takim aspektom gry jak: pozytywne nastawienie do gry, szacunek dla przeciwnika, zachowania tłumu i sztabu, a także upomnienia i kary. Na szczycie Fair Play League znalazła się Norwegia, a tuż za nią uplasowała się właśnie Anglia. Na trzecim miejscu podium znalazła się natomiast Szwecja.
Aktualnym liderem Premier League w kategorii Fair Play jest londyńska Chelsea, jednak The Blues mają już zagwarantowany występ w przyszłorocznej edycji Ligi Mistrzów. W związku z tym, znajdujący się na drugiej lokacie Fulham, który przed rokiem dotarł do finału Ligi Europy, i tym razem może się załapać do tych prestiżowych rozgrywek.
W tabeli Fair Play w angielskiej ekstraklasie Arsenal znalazł się na 7. miejscu. Szczegółowe wyniki można zobaczyć tutaj.
źrodło: uk.eurosport.yahoo.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
fajnie ostatnio dobrze się zaprezentowali
ale jeszcze Tottenham może ich przeskoczyć w tej klasyfikacji a jak przegrają lub zremisują w ostatniej kolejce to oni będą w LE
@KanonierTH1411
Czyli to było jednak w sezonie 2008/2009. Dzięki teraz już wszystko kapuję ;)
krzykus1990
Faktycznie masz rację, Anglia miała 9 drużyn w Europie, ale to było w sezonie 2008/2009. Wtedy był jeszcze Puchar UEFA. Anglia, Hiszpania oraz Niemcy miały do tych rozgrywek po 4 drużyny z urzędu, zaś MC był tak jak teraz Fulham z Fair-Play. Teraz tak być nie może, bowiem Anglia ma jedynie 3 miejsca z urzędu + jedno z Fair-Play.
mikros7
W każdej lidze jest tak samo, jeśli puchar kraju zdobędzie drużyna z LM to gra finalista, jeśli ten też ma już miejsce w pucharach europejskich to miejsce dostaje kolejna drużyna w lidze i wtedy więcej drużyn z samej ligi dostaje szanse na grę w Europie. Tak czy inaczej liczba drużyn przypisana danemu krajowi nie ulega zmianie.
krzykus1990
W sezonie 2009/2010 były 3 drużyny do LE: Everton (5) Aston Villa (6) i Fulham (7). Wszyscy byli z ligi ponieważ Puchar wygrała Chelsea pokonując we finale piąty w lidze Everton. Potem doszedł do nich Liverpool bo zajęli 3 miejsce w fazie grupowej LM. Czyli w tym sezonie Anglia miała 7 drużyn.
do wszystkich mnie krytykujących!
mi chodziło tylko i wyłącznie o gre w europejskich pucharach na podstawie miejsc w tabeli ligowej!
@KanonierTH1411
LE - miejsca od 5-7, czyli Everton się załapał. Po fatalnym początku walczyli by zająć tą 7 pozycję i walczyć LE i teraz się okazuje, że nie wezmą udziału w tych rozgrywkach ? w sezonie (bodaj ten sezon) 2009/2010. W europejskich pucharach brało udział 9 zespołów. wiem bo liczyłem. za play off i za finał FA Cup.
Zobaczymy jak teraz będzie. poczekam i poszukam czy Evertonowi przyznali LE.
krzykus1990
Everton nie zagra w LE bo jego miejsce zajmuje Stoke. Tak jak pisałem, aby to Everton grał w LE to we finale Stoke musiałoby przegrać z Liverpoolem lub Tottenhamem. Anglia, jak każdy inny kraj ma 3 miejsca w LE (2 z ligi + puchar lub 3 z ligi) + dodatkowo Fulham. Tak więc 8 zespołów w pucharach europejskich będzie miała Anglia.
NewEuphoria
To nie zmienia faktu że play-offy są bez sensu. A o tym Realu to nie wiedziałem. Choć nie tak dawno FA nie dopuściła Portsmouth do pucharów europejskich za długi... A to mogło im pomóc w zarobieniu trochę dodatkowej kasy.
No i będzie fajnie. Fulham w LE pokazało charakter. Brawo!
KanonierTH1411 : to federacje krajowe zglaszaja kluby do rozgrywek uefa a uefa prosi tylko ich wytypowanie, teoretycznie gdyby FA chciala to moglaby zamiast arsenalu do ligi mistrzow zglosic np 4ligową druzyne. nie wierzysz? mowisz ze cos takiego by nie przeszlo? juz nawet bylo, swego sezonu mistrzem hiszpani został bodajze real saraggosa ale do ligi mistrzow( a wtedy tylko jedna druzyna z jednego kraju mogla grac w tych rozgrywkach) został zgloszony Real Madryt mimo oczywistych pretensji panujacego mistrza kraju, zapomniano o tym bo wtedy real wygral lige mistrzow i reszta poszla w zapomnienie. Jesli jakis kraj chce wylaniac mistrza czy reprezentatow na ligi uefa to moze to zrobic w jakiej tylko chce, moze czasami wlasnie play-offy pokazuja jaki zespol grajac na zasadzie przegrywajacy odpada moze wiecej osiagnac w danych rozgrywkach.
Więc bedą grać jak baranki :D
Dobra rozpiszę wam to. Jeżeli teraz już by się zakończył sezon będzie to wyglądać tak:
bezpośredni awans do LM: Man U, Chelsea, Arsenal
eliminacje do LM: Man City
LE eliminacje: Liverpool, Tottenham, Everton.
dodatkowo do LE:
za Fair Play: Fulham.
finalista FA Cup: Stoke. (tak czytałem. myślałem, że zwycięzca FA Cup a jako, że jest nim Man City to nie powinno być tego dodatkowego miejsca. na kanonierzy.com pisali, że finalista no to ok.)
Czyli 4 zespoły w LM i 5 zespołów w LE co daje w sumie 9 ! Dwa sezony dokładnie tyle zespołów było kto pamięta to wie ;)
beny
Zwycięzca Pucharu Ligi nigdy nie jest brany pod uwagę przy grze w europejskich pucharach i tak jest w każdym kraju. Czyli w LE grać powinny zespoły 5 i 6 + zwycięzca Pucharu Anglii. Jednak jako że FA Cup wygrał MC, czyli klub który będzie grał w LM to w LE zagra Stoke. Gdyby jednak Puchar Anglii wygrał np Tottenham, który już z rozgrywek ligowych ma zapewniony start (tylko) w LE to finalista Pucharu Anglii już w Europie nie zagra, tylko będzie to 7 drużyna w lidze.
mikros7
krzykus1990 dobrze ci napisał, ale co do Eridivisie, mistrz gra w LM, vice-mistrz gra w el. LM, 3 miejsce gra w LE, kolejne 4 grają w tych durnych play-offach, które powinni zlikwidować. Niemal każdy kraj ma 3 drużyny do LE, prócz takich potęg jak San Marino (kraje tego pokroju mają po 1 drużynie do LM i LE), Estonia (kraje z tego poziomu piłkarskiego mają 1 w LM i 2 w LE).
Chciałbym poruszyć jednak temat play-offów. Według mnie są one bez sensu i powinno się zakazać stosowania ich w rozgrywkach ligowych. Liga to podsumowanie siły drużyn w przeciągu całego roku i tak powinno się to rozpatrywać. Najgorzej jest to zrobione w Belgii, tam Standard, który ledwo wdrapał się do pierwszej 6 (czyli w ogóle nie powinien grać w pucharach europejskich) zdobędzie mistrzostwo. Nawet drużyna, która zajęła 14 miejsce (czyli tuż nad spadkiem) dzięki play-offom może zagrać nawet w LE. Według mnie jest to bez sensu i nawet UEFA powinna coś z tym zrobić.
mikros
o czym ty gadasz normalnie 7 pierwszych miejsc w tabeli ma prawo do gry w LE ale zamiast 6 i 7 miejsca gra zwyciezca pucharu ligi(chyba nie musze przypominac kto) i stoke finalista pucharu anglii a fulham ma dodatkowe miejsce za fair play
Warto jeszcze podkreślić, że Bundesliga jest już wyżej w rankingu od Seri A i od przyszłego sezonu o ligę mistrzów będą walczyć cztery zespoły natomiast w lidze włoskiej tylko trzy.
@mikros7
Co Ty odwalasz ?
Teraz jak Fulham nam dołożyli to w przyszył sezonie w europejskich pucharach zagra aż 8 drużyn ! a w zeszył sezonie było 7 ! Co roku mamy zawsze najwięcej, więc nie wiem co Ty odwalasz.
ja w ogóle nie rozumie jakim cudem najsilniejsza liga świata, z najlepszymi drużynami ma tylko 5 miejsc dającym grę/szansę na grę w europejskich pucharach! A taka np. Serie A (wg. mnie 3 liga świata (po Premier League i Primeradivision)) ma takich miejsc 6. A Bundesliga wg. mnie dużo gorsza od PL ma również 5 miejsc!
PL powinna mieć co najmniej 6 miejsc na europejskie puchary i to bez żadnej łaski UEFA
ciekawostka: Eredivisie - połowa tabeli może grać w europie...
i super
No i bardzo dobrze.
to Fulham teraz zagra tak zeby tylko fauli, kartek nie bylo hehe
Sorka że podwójnie ale raduję się z postu numer 1111 ! fajna liczba :)
Rahu- na pierwszy rzut oka pomyślałem, że to ktoś zbanowany a to jeden z bossow stronki xD
Myślę, że ten mecz przegramy. Fulham będzie walczyć z całych sił a my jak zwykle... ;/
Taką zadziorność widać niewątpliwie u Wilshera który dopiero wchodzi w świat wielkiej piłki a niektórzy co grają dużo dłużej nie raz się boją odezwać albo ogólnie pokazać, że się nie boją -.-
RahU@
Wiem co miałeś na myśli :) To prawda co mówisz, naszym zawodnikom brakuje tężyzny fizycznej i takiej agresywności w charakterze którą ma chyba tylko Verminator I RvP. Nasi zawodnicy są za bardzo dziecinni i miękcy tyle że my to wiemy, tylko czy wie to Wenger ?. Brakuje nam zawodników typu- Vieira, Keown czy też Bergkamp a z Cesca,Walcotta czy SS takich zawodników nie zrobimy.
David92: Jasne, wiem, że Ameryki nie odkryłem, ale to po prostu kolejny mały dowodzik, który potwierdza tę tezę.
Polska w tym zestawieniu znalazła się na 28 miejscu
RahU - to, że nasza ekipa nie ma jaj wiadomo nie od dziś ;] Nikt nie budzi respektu u rywala itp. za czasów Vieiry to było coś :D
dobrze pamietam, czy w zeszlym roku nie bylismy pierwsi ?? nie jestem pewien ... ale napewno Arsenal zaczal grac ostrzej w tym sezonie ;p
MateuszK4nonier, Leehu: Myślałem raczej o czymś zupełnie innym, mianowicie o naszej sile fizycznej i ogólnie grze przeciwko drużynom, którym do gry fair play daleko. Jesteśmy po prostu miękcy.
Piootrus
Masz trochę racji, ale jakby na to tak patrzeć, to taki przywilej (Fair Play) powinna mieć po jednej drużynie z 3 najlepszych lig dodatkowo. Bo niby na jakiej podstawie Norwegia jest pierwsza? No chyba nie za grę reprezentacji bo jakby tak patrzeć to San Marino powinno dostać taką nagrodę. Jeśli patrzeć na europejskie puchary to taka Norwegia czy Szwecja, które odpadają na samym początku nawet nie zdążą nałapać kartek, a kibice się nie oburzają zbytnio bo w tych etapach rozgrywek wielkich emocji nie ma. Zresztą są zwykle już przygotowani na porażkę.
Mam tylko nadzieję że Liverpool będzie grał w LE bo po to grał, a Fulham dostało to jako dodatkową nagrodę dla Anglii, nie zaś zamiast The Reds. Taka nagroda może być przy ustalonych z góry warunkach i przy założeniu że nie ucierpi na tym żaden klub, który w sportowy sposób wywalczył sobie awans do europejskich pucharów.
*zwycięstwo Arsenalu znaczy się:)
RahU@
Wniosek jest taki że trzeba obstawić u bukmachera trochę kasy na zwycięstwo Fulham.
My też możemy...
KanonierTH1411
W dzisiejszym futbolu stawia się bardzo duży nacisk na grę fair play, głównie dlatego, żeby nikt z nas nie oglądał więcej takich obrazków jak te z kontuzją Eduardo czy Ramseya. To zawsze jakaś nagroda i motywacja do grania fair. Mi taki pomysł jak najbardziej się podoba. I tak te lepsze kluby kwalifikujące się do LE zlewają totalnie ten turniej, a dla słabszych i małych klubów udział w europejskich pucharach może być sporym sukcesem. Przykładem może być właśnie Fulham, kiedy to dotarli do finału rozgrywek. Dawali tam z siebie wszystko, a w ostatnich latach zespoły takie jak City czy Everton odpadały we wczesnej fazie. Więc nie rozumiem argumentu, że przez taki system Premier League dostanie mniej punktów do rankingu, gdyż to właśnie te mniejsze kluby często mają większą motywacje, by zajść tam daleko.
No proszę :) Można i tak ;] Dostaną kopa i nas zjadą za tydzień xD (obym się mylił)
@RahU: Na to wychodzi że ostatnio wygrywamy tylko z tymi co są wyżej od nas w rankingu Fair Play więc Fullham zjedziemy. ;)
Bezsensu. Awans do europejskich pucharów powinno się wywalczać tylko i wyłącznie wynikami na boisku, a nie na jakieś klasyfikacji Fair Play. Jak chcą komuś dać kolejne miejsce z Pl to powinien być to Everton, gdyż to oni są na 7 miejscu. Ale takie jaja są co roku, według mnie te 3 miejsca powinny być rozdzielone na 3 najlepsze ligi Europy (Anglia, Hiszpania, Niemcy) żeby miały po jednej drużynie więcej do pucharów, bo są najlepsze. Denerwuje mnie to, nikogo nie obchodzi czy ktoś jest "miły na boisku czy nie". Co jakby to Blackpool miało reprezentować Anglię w pucharach? Zaniżyliby tylko te punkciki w rankingu...
Prawie wszystkie kraje mają po 3 drużyny do LE przecież. A miejsce dla Fulham jest dodatkowe, więc Anglia będzie miała 4 drużyny w LE, czyli Liverpool tak czy inaczej będzie grał w przyszłym sezonie w LE.
Mam ciekawe spostrzeżenie dotyczące naszej gry w końcówce sezonu z drużynami z dołu tabeli "Fair Play":
Zaczynając od "dna":
Newcastle - remis
Sunderland - remis
Stoke - porażka
Bolton - porażka
Blackburn - remis
Birmingham - porażka (finał CC)
wnioski i interpretacje pozostawiam Wam.
No i dobrze, lubię Fulham
a co do miejsc LE to najlepiej niech wszystkie pokasują i dadzą 5te miejsce w LM
haha manu na 4 miejscu a to dobre, oni mają pretensje po każdym gwizdku sędziego, coś a la syndrom barcy
Jak nasza forma się nie poprawi to może spotkamy się z nimi w tej LE.
a niech se grają ale mam nadzieje ze arsenalu nie pokonają
I dobrze. Lubię ich, grają dość ładnie dla oka.
OMG a na stronach tottenhamu pisza ze nawet gdyby przegrali z Liverpoolem to grali by w LE bo dostali by ta nagrode Fari Play .... a tu jednak Fulham
Tia,ja tego nie rozumiem jak hiszpanska liga moze miec wiecej druzyn w pucharach czy Serie A
W PL tylko 5 miejsce i Puchar Anglii,a w Hiszpanii i innych ligach jeszcze 6 miejsca.A o Holandii nie wspomne bo tam gra pol Eredivisie w LE
Bardzo fajnie, że angielski klub będzie mozna podziwiać w LE :)
Żebyśmy my tam nie skończyli..
Co do Fulhamu to dobrze, że mają szansę. Ostatnio zaprezentowali się b.dobrze i niech pojawią się tam ponownie.