Havertz bohaterem! Arsenal wygrywa ze Sportingiem

Havertz bohaterem! Arsenal wygrywa ze Sportingiem 07.04.2026, 23:22, Patryk Bielski 1011 komentarzy

Arsenal wywalczył cenne zwycięstwo w pierwszym meczu ćwierćfinałowym Ligi Mistrzów, pokonując Sporting 1:0 na stadionie Jose Alvalade. Bohaterem wieczoru został Kai Havertz, który w końcówce spotkania zapewnił Kanonierom triumf.

Mikel Arteta zdecydował się na aż osiem zmian w składzie w porównaniu do przegranego meczu z Southampton. Od pierwszej minuty na boisku pojawili się m.in. David Raya, William Saliba, Declan Rice i Viktor Gyokeres. Niestety, Jurrien Timber i Bukayo Saka nie zdążyli wyleczyć kontuzji i nie znaleźli się w kadrze meczowej.

PIERWSZA POŁOWA

Atmosfera na stadionie była gorąca, a Sporting od początku próbował wykorzystać wsparcie swoich kibiców. Już na początku meczu Diomande popisał się świetnym podaniem do Araujo, który trafił w poprzeczkę. Jak pokazały powtórki, to David Raya delikatnym dotknięciem palców skierował piłkę na obramowanie bramki.

Arsenal szybko odpowiedział, gdy Noni Madueke zakręcił piłkę z rzutu rożnego prosto na poprzeczkę, a Martin Odegaard nie zdołał skutecznie dobić piłki pod presją Suareza. Po tych emocjonujących chwilach tempo gry nieco spadło, a Kanonierzy kontrolowali posiadanie piłki, choć nie potrafili przebić się przez szczelną obronę gospodarzy.

Sporting otrzymał dwie żółte kartki w pierwszej połowie – Morita za faul na Trossardzie, a Suarez za dyskusje z sędzią. Dopiero w 43. minucie Arsenal ponownie zagroził bramce rywali, ale strzał Odegaarda z dystansu pewnie obronił Rui Silva.

DRUGA POŁOWA

Po przerwie żadna z drużyn nie zdecydowała się na zmiany. Arsenal jako pierwszy stworzył groźną sytuację, gdy Trossard uderzył obok słupka z linii pola karnego. Sporting odpowiedział strzałem Trincao, ale to Martin Zubimendi chwilowo dał gospodarzom prowadzenie pięknym strzałem z 20 metrów. Niestety dla londyńczyków, gol został anulowany po interwencji VAR z powodu spalonego Gyokeresa.

W 70. minucie Kai Havertz zastąpił Odegaarda, który opuścił boisko z lekkim urazem. Chwilę później na murawie pojawili się Gabriel Martinelli i Max Dowman – ten ostatni stał się najmłodszym Anglikiem występującym na tym etapie Ligi Mistrzów.

W końcówce meczu David Raya znów pokazał klasę, broniąc strzały Catamo i Suareza. Gdy wydawało się, że mecz zakończy się remisem, Arsenal przeprowadził decydującą akcję. Martinelli popisał się świetnym dryblingiem i podał do Havertza, który precyzyjnym strzałem pokonał Rui Silvę.

Choć można mieć zastrzeżenia do gry Arsenalu, to wygrana na trudnym terenie Sportingu jest ogromnym sukcesem. Teraz wszystkie oczy zwrócone są na Emirates Stadium, gdzie odbędzie się rewanżowe starcie.

Sporting CP: Rui Silva; Fresneda, Diomande, Gonçalo Inácio, Araújo; João Simões (Daniel Bragança 62), Morita; Catamo, Francisco Trincão, Pedro Gonçalves (Rafael Nel 79); Suárez.

Arsenal: Raya; White, Saliba, Gabriel, Calafiori; Ødegaard (Havertz 70), Zubimendi, Rice; Madueke (Dowman 76), Gyökeres, Trossard (Martinelli 76).

Kai HavertzRaport pomeczowySporting autor: Patryk Bielski źrodło: arseblog.news
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
M4rcin komentarzy: 265211.04.2026, 14:45

Marzak wkurzony że zszedł havertz a nie gyokeres ale nic nie napiszę bo artety przecież nie skrytykuje xD

Patriko komentarzy: 676010.04.2026, 23:48

@Power10 napisał: "Mam wrażenie , że Nwaneri więcej grałby u nas niż w Marsylii"
To masz złe wrażenie. Nie gra tam jakoś wiele, ale od kiedy do nich trafił tylko w czterech meczach nie dostał ani minuty, z czego w jednym z nich nie mógł zagrać, bo to była liga mistrzów. @Power10 napisał: "Myślę , że grałby w pucharach ( jak jeszcze byliśmy ) oraz ze Sportingiem+ przy kontuzji Saki teraz dostawałby minuty"
Nie widzę tego żeby zagrał w finale z City, za kogo miałby wyjść w meczu ze Sportingiem też nie wiem, Saki nie ma póki co dwa mecze i może zaraz wróci, ale z Southampton prawdopodobnie by coś pograł.

Power10 komentarzy: 148410.04.2026, 23:12

@Marzag:
Myślę , że grałby w pucharach ( jak jeszcze byliśmy ) oraz ze Sportingiem+ przy kontuzji Saki teraz dostawałby minuty

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 23:09

@Numer10 napisał: "Trzeba przyznać że Arteta umie w zmiany"
Na kanonierzy.com uważają że lepiej by potrafili

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 23:08

@youngboy napisał: "grali normalnie xd. Son wyszedł sam na sam w końcówce przy 0-1’i zrobił wszystko, żeby nie strzelić. Gratuluję naiwności."
Nie jesteśmy małym zakompleksionym klubikiem żeby takie rzeczy robić

Gunnerrsaurus komentarzy: 1325810.04.2026, 23:07

@youngboy:

Serio ktoś w to wierzy? Zawsze myślałem że to żarty, ale ludzie naprawdę myślą, że Son specjalnie nie wykorzystał sytuacji żeby zrobić na złość Arsenalowi?

Numer10 komentarzy: 196410.04.2026, 23:07

Arsenal w obecnym sezonie:

Najwięcej goli wypracowanych przez zmienników (zarówno gol, jak i asysta) w Lidze Mistrzów.

Najwięcej udziałów przy bramkach zawodników rezerwowych w pięciu czołowych ligach Europy biorąc pod uwagę wszystkie rozgrywki.

Najwięcej goli zmienników w Premier League.

Trzeba przyznać że Arteta umie w zmiany

Z grupki Sknerusy na fb

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 23:07

@Power10 napisał: "Mam wrażenie , że Nwaneri więcej grałby u nas niż w Marsylii"
U nas w lidze miał prawie 2x mniej minut niż obecnie ma w Marsylii więc nie wiem o co opierasz swoje domniemania.

youngboy komentarzy: 267810.04.2026, 22:54

@adek504: grali normalnie xd. Son wyszedł sam na sam w końcówce przy 0-1’i zrobił wszystko, żeby nie strzelić. Gratuluję naiwności.

Power10 komentarzy: 148410.04.2026, 22:48

Mam wrażenie , że Nwaneri więcej grałby u nas niż w Marsylii

BizoNxd6 komentarzy: 365010.04.2026, 22:42

Mavro świetnie sobie radzi w West hsmie. Oby ich utrzymał kosztem spurs.

adek504 komentarzy: 469210.04.2026, 22:40

@youngboy napisał: "Cały czas powtarzam. Robimy mistrza wcześniej i puszczamy mecz młotom w GW 36. W rewanżu za to jak Tottenham odpuścił City 2 lata temu."

No no, piszcie tak dalej... Wtedy nie będzie żadnej różnicy między nami a nimi...

Zresztą akurat piłkarze Spurs grali normalnie o zwycięstwo to tylko kibice zachowywali się tak jak nie przystoi kibicom swojego klubu

monterpg12345 komentarzy: 41410.04.2026, 22:32

@youngboy: Nigdy się nie zniżymi do tego poziomu

arsenallord komentarzy: 33997 newsów: 11710.04.2026, 22:31

@youngboy napisał: "Cały czas powtarzam. Robimy mistrza wcześniej i puszczamy mecz młotom w GW 36. W rewanżu za to jak Tottenham odpuścił City 2 lata temu."

To byłaby historia jakbyśmy serio mieli tytuł a WHU wystarczy wygrana z nami, żeby przypieczętować utrzymanie, a Spurs lecą. Chyba dom na WHU można byłoby postawić.

youngboy komentarzy: 267810.04.2026, 22:29

Cały czas powtarzam. Robimy mistrza wcześniej i puszczamy mecz młotom w GW 36. W rewanżu za to jak Tottenham odpuścił City 2 lata temu.

monterpg12345 komentarzy: 41410.04.2026, 22:26

Co tam się dzieje lol

Dziadyga komentarzy: 1265010.04.2026, 22:26

Brawo młoty.

monterpg12345 komentarzy: 41410.04.2026, 22:24

Ale pograli ulalal

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 22:01

@darek250s napisał: "Wróć do Kościoła i naucz się czytać ze zrozumieniem. Na plusy przyjdzie czas jak rozumu przybędzie :)"
Nicholas Jover nie skumał że ty teraz będziesz fanem Arsenalu w ramach wyjątku a potem wracasz do normy.

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 21:59

@vitold napisał: "A tak się śmiali z salaha ze po podpisaniu kontraktu nagle zapomniał jak się gra xD"
Czyli Saka mial mega sezon a od kilku tygodni gra gorzej? Ty wiesz w ogóle na czym polega analogia?

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 21:58

@alexis1908 napisał: "Lubisz nadużywać takich określeń, to nie ty mówiłeś że Timber to najlepszy PO w historii Arsenalu ? Bo tak mi się wydaje ale pewny nie jestem więc pytam."
Prędzej, że od kilkunastu lat.

Numer10 komentarzy: 196410.04.2026, 21:54

@alexis1908 napisał: "a za co to legenda będzie ? Legendę graczy ofensywnych z reguły budują liczby. Lubisz nadużywać takich określeń, to nie ty mówiłeś że Timber to najlepszy PO w historii Arsenalu ? Bo tak mi się wydaje ale pewny nie jestem więc pytam"
Moim zdaniem też zasłuży sobie na to miano. Chociażby tym że przez te wszystkie lata kiedy wracaliśmy z dna na szczyt był naszym czołowym, z reguły najlepszym graczem ofensywnym.

Numer10 komentarzy: 196410.04.2026, 21:51

@aguero10 napisał: "Najważniejsze ze Saka ma najwyższa tygodniówkę a forma sama przyjdzie xd

Tak na serio kto nie widzi zjazdu formy Anglika w tym sezonie poprostu zaklina rzeczywistość albo ma problemy ze wzrokiem"

Moim zdaniem wszyscy macie rację po części. I Saka zjechał z formą bardzo mocno, i jako że to sport zespołowy to przyczyną tego jest zespół jaki go otacza. Wszyscy wiemy że gra ofensywną często nie wygląda u nas dobrze, często żeby strzelić bramkę musimy zrobić jakiś SFG lub wymęczyć to trafienie. Brakuje klasowej 9 czy LS na poziomie który byłby w stanie skupić grę na swojej stronie aby można było przenieść szybko na prawą. Dodatkowo Odegaard i Eze zamieniają się w gabinecie lekarskim i grają na zmianę całkiem inaczej od siebie. Dodatkowo nie gra lub cieniuje White z którym Saka też potrafił klepać fajnie.

Myślę że niekt normalny nie chcę teraz pozbywać się Saki ale nie można nie zauważyć że to wszystko wpłynęło na to, że sam Bukayo bardzo się męczy i już się odzwyczaił do takich fajnych wjazdów w pole karne i strzelania jak 2-3 lata temu to robił.

Arsenal2004 komentarzy: 868910.04.2026, 21:44

Mavropanos nie dość, że zabrał pkt city to teraz chce totki z ligi spuścić xd

darek250s komentarzy: 13178 newsów: 510.04.2026, 21:39

@NicolasJover napisał: "@darek250s napisał: "W sobotę jestem największym kibicem Arsenalu."

Po co ? Przecież już wydałeś wyrok - za 3 kolejki będziemy oglądać plecy city."


Wróć do Kościoła i naucz się czytać ze zrozumieniem. Na plusy przyjdzie czas jak rozumu przybędzie :)

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 21:25

@aguero10: to i to. A tak się śmiali z salaha ze po podpisaniu kontraktu nagle zapomniał jak się gra xD

alexis1908 komentarzy: 1077610.04.2026, 21:23

@Marzag: a za co to legenda będzie ? Legendę graczy ofensywnych z reguły budują liczby. Lubisz nadużywać takich określeń, to nie ty mówiłeś że Timber to najlepszy PO w historii Arsenalu ? Bo tak mi się wydaje ale pewny nie jestem więc pytam.

aguero10 komentarzy: 944710.04.2026, 21:23

Najważniejsze ze Saka ma najwyższa tygodniówkę a forma sama przyjdzie xd

Tak na serio kto nie widzi zjazdu formy Anglika w tym sezonie poprostu zaklina rzeczywistość albo ma problemy ze wzrokiem .

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 21:19

@Dziadyga napisał: "Bo On miał być tym złotym dzieckiem futbolu co już w wieku 14 lat się nim jarali i obchodzili się z nim jak z jajkiem. I tak trochę się przyzwyczaił być może do tego statusu."
Tak się z nim obchodzili jak z jajkiem że prawie w pierwszym składzie realu nie grał tylko się tułał po wypożyczeniach aż trafił do Arsenalu

Dziadyga komentarzy: 1265010.04.2026, 21:15

@Marzag napisał: "A weź daj jakiś przykład takiej sytuacji"
Bo On miał być tym złotym dzieckiem futbolu co już w wieku 14 lat się nim jarali i obchodzili się z nim jak z jajkiem. I tak trochę się przyzwyczaił być może do tego statusu.

Placio komentarzy: 315910.04.2026, 21:15

Widze, ze w końcu ludzie przejrzeli, ze Saka kopie sie po czole od 1,5 sezonu. Madueke w ostatnim spotkaniu kręcił niemiłosiernie 4/6 wygranych pojedynków, oby tak dalej.

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 21:07

@Dziadyga napisał: "traktowany tak jak przez całą karierę jak dziecko,dmuchać,chuchać by się nie obraził."
A weź daj jakiś przykład takiej sytuacji

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 21:06

@vitold napisał: "A jak Saka grał wcześniej? Walił okienka, rozjeżdżał obrone na drobny mak? Nie, grał podobie jak teraz, ale był skuteczniejszy."
Grał tak że odgrywał do napastnika, wystawiał się na pozycję i dostawał piłkę spowrotem po czym strzelał albo odgrywał dalej. Plus robił to co obecnie czyli brał na siebie kilku obrońców po czym odgrywal do kolegów którzy mogli mu chwilę później oddać piłkę. Dziś nie wszyscy koledzy potrafią grać w piłkę więc prawie tego nie robi.

Jakbyśmy Petra Cecha na bramce mieli to Gabriel i Saliba też by mniej piłkę rozgrywali z bramkarzem i to nie dlatego że nagle zapomnieli że tak można.

Arsenal2004 komentarzy: 868910.04.2026, 21:05

No jak West Ham wygra dzisiaj z Wolves to przynajmniej do niedzieli totki będą w strefie spadkowej z dodatkową presją xd

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:54

A jak Saka grał wcześniej? Walił okienka, rozjeżdżał obrone na drobny mak? Nie, grał podobie jak teraz, ale był skuteczniejszy. Teraz kopie sie po czole niemiłosiernie i żaden Twój post i obraza tego nie zmieni ;P

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:51

@Marzag: Dobrze wiesz ze chodzilo o cos innego xddd

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 20:49

@vitold napisał: "Mażak nie obrażaj, po prostu przyjmij na klate ze nie masz racji. :DDD"
Dosłownie ta wymiana zdań wyglądała tak:
M: gdyby saka był zwolniony z defa to by więcej strzelał
...
M: obecnie saka gra zupełnie inaczej, jego rolą jest utrzymanie się przy piłce i dobrze się czuje w klepce z kolegami
V: właśnie udowodniłeś że jakby Sace zmienić obowiązki to i tak nic by to nie dalo

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:47

Mażak nie obrażaj, po prostu przyjmij na klate ze nie masz racji. :DDD

Nicsienieda komentarzy: 3478 newsów: 110.04.2026, 20:47

Zobaczyłbym jaka część strzałów Saki jest z prawej nogi, bo w tym sezonie najwyraźniej Arteta i on są zadowoleni ze strzału na krótki i kornera, zamiast coś więcej wyciągnąć. Trochę jak Garbi i kros z lewej przy linii, co się kończy tak samo. Dla mnie po prostu przeciążenie Anglika widoczne w gorszej dyspozycji. On potrzebuje przerwy, której nie dostanie dostatecznie długiej z powodu MŚ.

DeKa komentarzy: 1017 newsów: 210.04.2026, 20:43

Czyli logika jest taka, że Saka nie strzela tylu goli, bo strzela z niedogodnych sytuacji bo koledzy mu się nie wystawiają, tak?

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 20:41

@vitold napisał: "Czyli sam teraz potwierdzileś, że Saka nie miałby liczb Salaha nawet po Twoim słynnym zwolnieniem z deffa."
Tak, bo jakby był zwolniony z defa to zostałyby mu te same obowiązki co teraz czyli m.in. utrzymywanie się przy piłce i def xd
Aleś to wymyślił. Ty to masz leb jak sklep, tylko półki puste.

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:41

Tytuł: "Kosmiczna oferta dla Enrique. Są o krok od porozumienia z Hiszpanem"

Treść: "Jak donosi Fabrice Hawkins, działacze PSG są o krok od pełnego porozumienia z Enrique. Trener ma otrzymać kosmiczne warunki."

nabrałem sie, hehe

Marzag komentarzy: 50744 newsów: 110.04.2026, 20:39

@pioafc napisał: "Przecież Saka w tym sezonie oddaje największą liczbę strzałów w karierze per 90 i jest w Top 96 percentile dla całej ligi

2025/26 - 2.83 / 90
2024/25 - 2.13 / 90
2023/24 - 1.96 / 90
2022/23 - 1.69 /90

Także coś sobie wymyśliłeś z tym 'brakiem okazji do strzału'"

Źle przeczytales, pisałem o braku klarownych okazji strzeleckich, nie że nie oddaje strzałów.

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:32

@pioafc: Warto spojrzeć na statystyki z poprzednich sezonów i porównać do jakiegoś gościa prime. Saka oddaje bardzo duzo strzałów. Salah w tym sezonie ma niewiele więcej strzałow od Saki, bo tylko 6

pioafc komentarzy: 5761 newsów: 210.04.2026, 20:28

@Marzag napisał: "Saka nie jest piłkarzem ktory co akcje będzie próbował strzelać, on próbuje utrzymać drużynę przy piłce, rozegrać, wystawić się do podania. Ale obecnie jak ma pilke to już jest skazany sam na siebie przeważnie. Rozegrać rzadko kiedy jest z kim, a z racji tego że ma dużo mniej okazji do strzału przez te utrudnienia w budowaniu akcji to i gorzej te strzały wyglądają."

Przecież Saka w tym sezonie oddaje największą liczbę strzałów w karierze per 90 i jest w Top 96 percentile dla całej ligi

2025/26 - 2.83 / 90
2024/25 - 2.13 / 90
2023/24 - 1.96 / 90
2022/23 - 1.69 /90

Także coś sobie wymyśliłeś z tym 'brakiem okazji do strzału'

Dziadyga komentarzy: 1265010.04.2026, 20:22

@vitold napisał: "Ja sytuacje Saki trochę porównuje do Zielińskiego. Wiecznie młodzi, talenty, złote chłopaki, zawsze milo bedzie sie wspominało, ale pewnego poziomu nie przeskoczymy i nie da kibicom TEGO CZEGOŚ jak np. Henry czy Sanchez"
Nie no,bardziej Zielińskiego przypomina Odegard,facet już 28 lat a traktowany tak jak przez całą karierę jak dziecko,dmuchać,chuchać by się nie obraził.

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 20:18

@Dzulian napisał: "Rok temu Martinelli miał tak samo 6 goli na tym etapie sezonu. I w lecie ludzie czekali na oferty od Arabów, żeby garbatego wypier*olić. I jednym z głównych argumentów był brak liczb, że w takim klubie musi skrzydłowy mieć 10+"

Pchasz sie w bana, panie kolego. Nie ładnie tak do saki nawiązywać.

Dzulian komentarzy: 376510.04.2026, 20:04

Rok temu Martinelli miał tak samo 6 goli na tym etapie sezonu. I w lecie ludzie czekali na oferty od Arabów, żeby garbatego wypier*olić. I jednym z głównych argumentów był brak liczb, że w takim klubie musi skrzydłowy mieć 10+

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 19:59

@Marzag napisał: "Saka nie jest piłkarzem ktory co akcje będzie próbował strzelać, on próbuje utrzymać drużynę przy piłce, rozegrać, wystawić się do podania. Ale obecnie jak ma pilke to już jest skazany sam na siebie przeważnie. Rozegrać rzadko kiedy jest z kim, a z racji tego że ma dużo mniej okazji do strzału przez te utrudnienia w budowaniu akcji to i gorzej te strzały wyglądają."

Czyli sam teraz potwierdzileś, że Saka nie miałby liczb Salaha nawet po Twoim słynnym zwolnieniem z deffa. Ba, dodatkowo stwierdziles ze jest takim a nie innym typem piłkarza, co jasno wskazuje - Saka nie bedzie na piedestale wśród TYCH NAJLEPSZYCH

vitold komentarzy: 711610.04.2026, 19:57

@Marzag napisał: "Saka jak w tym sezonie wygramy ligę to będzie żywą legendą klubu."

Raczej każdy z piłkarzy, którzy poprzekraczali jakiś próg minut :))))

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady