Kącik taktyczny: Niebawem Giroud przełamie niemoc

Kącik taktyczny: Niebawem Giroud przełamie niemoc 11.09.2012, 09:38, Kamil Ciborowski 56 komentarzy

Jak najłatwiej opisać grę nowego nabytku Arsenalu w pierwszych meczach sezonu? Najlepiej chyba powiedzieć czego nie zrobił: nie wykorzystał niezłych szans w każdym z trzech pierwszych meczów sezonu. Jednak jego największy wkład w sukces zespołu najprawdopodobniej został niezauważony, bo piłkarz wcale nie dotknął piłki.

Zanim Cazorla posłał piękne podanie do Podolskiego, po którym Niemiec otworzył wynik meczu na Anfield, rozejrzał się i widział przed sobą tylko Girouda. Ten biegł jednak w ślepą uliczkę, a Podolski nie podłączył się jeszcze w pełni do akcji. Santi potrzebował paru sekund, zanim posłał piłkę Niemcowi. Zobaczył ruch ze strony Francuza, za którym popędzili Martin Skrtel i Daniel Agger. Dzięki temu Podolski miał wystarczająco dużo czasu i miejsca, by wykorzystać tę okazję.

Zanim Cazorla podał piłkę, Giroud popędził do prawej czym ściągnął Aggera i Skrtela.

Pewnie Giroud wolałby sam być bohaterem i strzelić gola na Anfield, jednak ten ruch pokazuje, że w jednym aspekcie gry Francuz już zbliżył się do van Persiego: poruszanie się bez piłki. Z pewnością już niedługo, właśnie dzięki dobremu ustawianiu się, Giroud trafi do siatki.

Giroud i Cazorla wymienili jak na razie stosunkowo mało podań - 17. Dla porównania Santi i Podolski wymieniali się piłką aż 53 razy. Jednak już teraz widać, że między Francuzem a Hiszpanem zaczyna się tworzyć nić porozumienia. W meczu z Liverpoolem Cazorla często szukał byłego gracza Montpellier, w spotkaniu z Sunderlandem posłał mu fantastyczną piłkę, lecz Giroud nie trafił do bramki. W ostatnim meczu do rodaka fantastycznie podawał Diaby, jednak i tym razem Francuz nie wykorzystał okazji.

Cazorla i Giroud grają dość blisko siebie, co pokazuje poniższy diagram. Może to ustawienie nie przełożyło się na gole Francuza, ale mówi wiele o formacji Arsenalu w tym sezonie. Santi występuje jako cofnięty napastnik i razem z Francuzem nadaje tempo atakom Kanonierów. Gdy Arsenal jest bez piłki, ustawienie to 4-4-1-1 i wtedy Cazorla ma całkowitą swobodę rozegrania po odzyskaniu piłki.

Najczęstsza pozycja zawodnika w meczu z Liverpoolem

W pierwszych meczach sezonu Giroud był wykorzystywany raczej jako wabik, jednak nie powinno być to problemem. Zarówno Messi w Barcelonie jak i Benzema w Realu Madryt przewodzą atakom drużyny, grając jako tzw. fałszywe 9. Całkiem niedawno Hiszpania została mistrzem Europy grając praktycznie bez środkowego napastnika. Być może teraz również Arsenal będzie korzystał z tego nowoczesnego rozwiązania.

W Montpellier Giroud był ceniony nie tylko za gole, które zdobywał. Wraz ze skrzydłowym PSG, Nene, zdobył tytuł króla strzelców, mając na koncie 21 trafień, jednak uwagę skautów bardziej przykuła gra Francuza poza polem karnym. Ostra, kontaktowa gra w Premier League sprawia, że piłkarzom potrzeba więcej czasu na aklimatyzację, jednak Wenger wierzy w umiejętności Francuza, wystawiając go od pierwszych minut przy grze w ustawieniu 4-4-2.

- On rozwinął się dość późno, jednak wierzę, że zintegruje się z drużyną i doda wiele do naszej gry. Giroud wyśmienicie gra głową i jest silny. To są cechy, których potrzebuje zespół i wierzę, że on je pokaże.

Mimo wszystko, Giroud nie jest typowym snajperem. Ze wszystkich goli, które strzelił w ubiegłym sezonie Ligue 1, tylko jedna bramka padła po uderzeniu głową. To dobry, inteligentny piłkarz, musi cierpliwie poczekać na swoją bramkę. Fani też powinni cierpliwie poczekać na przełamanie. Najlepsza okazja do tego już w sobotę, meczu z Southampton. Przeciwko tej drużynie swojego pierwszego gola w barwach Arsenalu zaliczyli Bergkamp i Henry. Czy Giroud będzie kolejny?

Lukas PodolskiOlivier GiroudSanti Cazorla autor: Kamil Ciborowski źrodło: Arseblog.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
Merowingster komentarzy: 74613.09.2012, 10:42

maciekbe
Powiedz mi, co w tym złego? Przecież jest napisane źródło. Nie wszyscy wchodzą na arseblog.com . Może będziesz taki nowatorski i sam dokonasz pełnej analizy meczu bazując tylko na swojej obserwacji?

DawidAFC komentarzy: 18097 newsów: 125112.09.2012, 07:26

Z Giroud już chyba będzie miał szansę na strzelenie gola :p

_Dennis_Bergkamp_ komentarzy: 997312.09.2012, 07:13

"że w jednym aspekcie gry Francuz już zbliżył się do van Persiego: poruszanie się bez piłki" toz to jakas kompletna herezja - nawet sie jeszcze nie zblizyl w tym aspekcie do Robina, na usprawiedliwienie ma tylko to, ze RvP jest najlepszy w tej dziedzinie w calej PL...

i ogolnie Giroud b. daleko jeszcze do produktywnej gry dla Arsenalu i takie ciagniecie go za uszy jest komletnie bez sensu, wystarczy przytoczyc, ze w ost. meczu mial 27% celnych podan, czyli w ataku gramy kompletnie bez jednego zawodnika, przez ktorego mozna przegrac pilke, i to jest znacznie b. martwiace niz jego niestrzelanie bramek...

i o co chodzi z tym wabikiem? to juz calkiem nie wiem, ale jezeli o absorbowanie obroncow, to i Chamakh tyle zrobi, a jezeli chodzi o falszywa 9 to zdecydowanie lepiej wystawic Jedrka, z ktorym da sie klepac, obronca i tak za nim wyjdzie, a rosjanin nie bedzie musial walczyc w obronie co mu raczej odpowiada...

maciekbe komentarzy: 1245811.09.2012, 21:13

kącik taktyczny i jego treść trochę zerżnięte z arseblog.com, ale co tam ;]

fabregas1987 komentarzy: 2611711.09.2012, 17:17

Raczej z Southampton będzie dużo okazji do strzelenie bramki, więc Giroud powinien wreszcie strzelić ...

Oggy komentarzy: 948911.09.2012, 17:05

Vpr i Rafson--warto pamiętać że to co graliśmy to niejest tylko jedno wyjściowe sztywne ustawienie bo wg zonalmarking zmienialiśmy 4 2 3 1 na 4 4 1 1 przy obronie. Bronimy się w dwóch liniach po 4 co umozliwia zamnkniecie penetrujacych podań Cazorla zostaje do rozpoczęcia kontry. Natomiast w 4 -2- 3-1 jest stała struktura pomocników o tym na zonalarking sporo ciekawych rzeczy jest diaby z artetą mielli przed sobą aktywneg Santiego zawsze i czasem jak Santi schodził na skrzydło np. Poldiego. IMHO przydałoby się tu przetłumaczyć ten artykuł z zonalmarking i może połaczyc z tym:D

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56711.09.2012, 16:41

Rafson > Mylisz się, to czy szkieletem ustawienia jest 4-4-2 czy 4-3-3 robi ogromną różnicę. Przede wszystkim w środku pola. 4-3-3 wprowadziła większą specjalizację wśród pomocników, w 4-4-2 w założeniu obydwaj środkowi muszą zapieprzać równie mocno, a jeśli następuje podział ról to dosyć prosty. Pozycje środkowych pomocników w 4-3-3 są tak zróżnicowane i jest ich tak wiele, że określenia jak CM, DM, B2B tracą na znaczeniu - są zwyczajnie zbyt ogólne.
Tak samo kwestia porównania pozycji Bergkampa i Cazorli. Dennis wyjściowo był napastnikiem i choć nie grał zwykle w linii z Henrym, operował blisko niego. Grał coraz niżej z wiekiem, lata wcześniej, kiedy miał więcej sił do walki ze stoperami, tworzył regularny duet z Ianem Wrightem. Santiago jest wyjściowo pomocnikiem i choć lubi strzelić gola to jego gra jest ukierunkowana pod rozegranie i wymienność pozycji raczej z Diabym niż Giroud.

Arsenal4Ev3R komentarzy: 1068711.09.2012, 16:33

Ładnie Giroud ściągnął na siebie Aggera i Skrtela, kwesta czasu zanim i on zacznie strzelać

Marcinafc93 komentarzy: 32996 newsów: 111.09.2012, 16:14

W końcu bramki będzie strzelał cierpliwości ;)

scKanonier94sc komentarzy: 318911.09.2012, 16:06

NIech sie przelanie , a fajnie by bylo zeby Per moze cos z roznego ustrzelil , jesli bedzie gral;p

Lukiner komentarzy: 194911.09.2012, 15:46

Jeśli Giroud strzeli gola z Świętymi, w przyszłości będzie legendą jak Titi i Nielatający, zobaczycie, będzie srał golami na zielono! Wierzę w niego, mam nadzieję, że się przełamie i będzie świetnym zawodnikiem. Trzeba po prostu poczekać, co pokazuje np. van Persie, który na stare lata dostał świetnej formy... Olivier, jesteśmy z Tobą!

vinio komentarzy: 254711.09.2012, 15:38

aa Podolski grał an obronie dość dobrze mu to wchodziło ma ten charakter

Wiola04 komentarzy: 3702 newsów: 311.09.2012, 15:11

Miało być "czasami", a nie "często".

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4811.09.2012, 15:05

@rafson95

I to wbrew pozorom wiele zmienia, Bergkampa byś nie zobaczył rozpoczynającego akcję sprzed linii obrony, natomiast Santiego jak najbardziej. Kwestia taka, że TI nigdy nie grali w klasycznym 4-4-2 - tak grało kiedyś United i wiele innych drużyn, w tej chwili wszyscy od tego systemu odchodzą. Także nie do końca się zgodzę, że tamto ustawienie "niewiele się różniło" od dzisiejszego - mieliśmy kompletnie innych zawodników (2 klasycznych DM-ów, podczas gdy teraz gramy 2, od biedy 3 - Santi b2b) No i 2 geniuszy z przodu - z nimi każda taktyka wyglądała inaczej ;)

Wiola04 komentarzy: 3702 newsów: 311.09.2012, 14:59

Widać, że mu zależy. Stara się, ale nie wszystko wychodzi. Tu nie chodzi tylko o skuteczność. W dotychczasowych meczach Olivier był często nieco zagubiony na boisku. Miało to związek z brakiem wystarczającej pewności siebie i z tym, że nie nawiązał jeszcze odpowiedniej nici porozumienia z kolegami z zespołu. Jednak kiedy już uda mu się umieścić piłkę w siatce, to powinno być mu zdecydowanie łatwiej. Trzeba dać mu jeszcze trochę czasu. Został rzucony na głęboką wodę (skąd my to znamy...), a to dopiero początek sezonu. Jeszcze przyjdzie czas na analizy i ocenę transferu.

Btw, nawiązując jeszcze do meczu z L'poolem - podobała mi się współpraca Podolskiego nie tylko z Cazorlą, ale i z Gibbsem. Fajnie się uzupełniali.

niski93 komentarzy: 581611.09.2012, 14:56

Haha, nieźle Gibbs szalał, z tego co widać na tej grafice. :P

koxiarz14 komentarzy: 6035 newsów: 35511.09.2012, 14:52

Ostatni akapit mówi wszystko: cierpliwości, a bramki Giroud same przyjdą

pamplemousse komentarzy: 186011.09.2012, 14:44

Zauwazylem w tych meczach pewna zmiane taktyki, co dokładnie widac na tej grafice z meczu z Liverpoolem. I przyznam, ze podoba mi sie ona i jestem dobrej mysli. Sadze ze to wypali ;)

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4811.09.2012, 14:34

Rafson - nie do końca tak to wyglądało, Denis był jednak całą karierę napastnikiem, w AFC grał jako SS. Wracał się po piłkę, ale rozgrywaniem często zajmowali się też Pat z Gilberto, także jeśli już koniecznie musimy rozpisać ustawienie TI, to byłoby to 4-4-1-1. ŚPO ma znacznie więcej zadań defensywnych, co widzimy teraz na przykładzie Cazorli.

jimmykanonier1886 komentarzy: 1078411.09.2012, 14:31

co do girouda to przełamie się z sothampton,a santi gra u nas playmakera jak messi w barcelonie,tylko santi ma przed sobą francuza,a w barcie wbiegają skrzydłowi

FcArs komentarzy: 127511.09.2012, 14:07

Pinguite
Gibbs raczej nie wygląda na tym wykresie jak napastnik tylko typowy skrzydłowy ;p

Pinguite komentarzy: 1502011.09.2012, 14:03

Jeżeli by patrzeć na ustawienie na tym obrazku to widać 3-4-3 ;]
Jenkinson, Per, Verma - Ox, Diaby, Arteta, Poldi - Santi, Giroud, Gibbs ;]

Danio komentarzy: 47411.09.2012, 13:49

FcArs patrząc na ten "obrazek" to nawet mozna by rzec że zagraliśmy ustawieniem 3-5-2 :D

Danio komentarzy: 47411.09.2012, 13:44

Gibbs mi sie najbardziej podoba! :D kiedyś bałem sie gdy go wystawiano od początku ale nabrał doświadczenia i śmiga jak mało kto na tej lewej :D

FcArs komentarzy: 127511.09.2012, 13:42

Nareszcie gramy 4-4-2 a nie jak poprzednio 4-3-3
Z tego wykresu wnioskuje że mamy takie ustawienie:
Jenkinson, Per, Verma, Gibbs
Ox,Diaby, Arteta, Podolski
Santi, Giroud

Zgadza się? ;p

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4811.09.2012, 13:36

@Pingu

No tak, chodziło mi o debiutanckiego gola w lidze :)

@Topek

Ależ Ja nie mówię, że on się tym spłaca, do tego jeszcze daleka droga, ale to jest chyba odpowiedź dla rzeszy "fanów" uznającej już w tej chwili Giroud za "wpadkę" i "Chamakha vol. 2". Da się dostrzec pozytywy w jego grze, a co do pierwszego składu.. No cóż, moim zdaniem powinien dostać czas na adaptację i wchodzić na początku z ławki, jednak najpierw pewien Holender, a następnie zarząd (nie kupując CF-a) nie pozostawili Olivierowi, jak i nam, oglądających jego poczynania wyboru.

malyglod komentarzy: 654511.09.2012, 13:25

Topek

Analiza jest fajna ( szczególnie mapka z sektorami gdzie kto najczęściej grał ), ale dotyczy praktycznie jednego meczu.
Jak dla mnie zresztą nie ma sensu analizować gry po zaledwie 3 meczach ( w przypadku Giroud nawet nie całych ). Poczekajmy, inaczej się nie da wyciągać żadnych wniosków.
Masz rację, jeden ruch bez piłki wiosny nie czyni. Ale moim zdaniem było tych zagrań więcej. Oczywiście nie chodzi mi o jakieś super klarowne ( bo i ile miał 100% okazji? ), ale choćby ta piłka zmarnowana w meczu z Sunderlandem, gdy uderzal z prawej. Wyjście do podania było przednie.
Wygrał też wiele górnych piłek w defensywie, a i w ofensywie niemało. Inna sprawa, że skrzydłowi tych piłek nie dostawali.

Jak dla mnie ( powtarzam się ) jest za wcześnie na jakiekolwiek analizy. Póki co jestem jednak pełen optymizmu. Mamy inny typ naastnika niż w poprzednim sezonie więc i inaczej musimy go wykorzystywać. Narazie zawodnicy uczą się dopiero grać ze sobą. To musi trwać.

michal192837465 komentarzy: 765411.09.2012, 13:24

Gibbs wyżej od Poldiego. ^^ GIROUD STRZELI Z SOTON!!!

Topek komentarzy: 14164 newsów: 12611.09.2012, 13:19

Gigi, to nie ja go wprowadziłem do pierwszego składu od pierwszego meczu. Nie moja wina, że nie miał czasu zgrać się z kolegami, ale nie będę też zaprzeczał faktom. W artykule padło porównanie do poruszania się Robina, w czym Giroud na razie nie ma startu. Tyle. Nie wiem czy Afobe by zrobił takie ściągnięcie, ale Dudu by to zrobił na pewno. To umiejętność napastnika i nie zwraca 10 mln funtów. Potrzeba czegoś więcej, a w zasadzie dużo więcej.

Ja nie skreślam Giroud, podsumowuje co widzę. Cierpliwość póki co mam, rzeczywistość może jej nie mieć.

Pinguite komentarzy: 1502011.09.2012, 13:18

Sorka za duble-post, ale z Wikipedii fragment o Ianie Wright:
"He scored on his debut against Leicester City in a League Cup tie and then scored a hat-trick on his League debut against Southampton."

Pinguite komentarzy: 1502011.09.2012, 13:14

Gigi > Wright, o ile mi wiadomo, patrzyłem, że strzelił gola (pierwszego) drużynie Leicester.

tenZparagwaju komentarzy: 78811.09.2012, 13:13

doszukiwanie sie pozytywów na siłe bo chwalenia napastnika za to że w 3 meczach jego jedynym udziałem było ściągnięcie zawodników przy strzelonym golu przez poldiego inaczej nazwać nie można, każdy rozumie , że premier league itp itd ale jak masz piłkę podaną na tacy to nie ma różnicy czy to ligue 1 czy PL, strzelasz i tyle. Problemem jest dojście do takiej sytuacji bo wiadomo

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4811.09.2012, 13:12

@Topek

Zdajesz sobie sprawę, że porównujesz movement gościa, który był u nas 8 lat i z Songiem/Theo - od których miał najwięcej asyst grał od 6-7 lat z poruszaniem się i zrozumieniem na boisku zawodnika, który w klubie jest od raptem.. 2 miesięcy? Jak by każdy miał tego typu boiskową inteligencję i każdy potrafił "ściągać" obrońców w odpowiednim momencie (bo zdajesz się sugerować, że to przecież żadna umiejętność), to nie wydawalibyśmy na Giroud 10 mln funtów, tylko nauczylibyśmy tego Chamakha lub Afobe.

Więcej wiary i cierpliwości, gość jeszcze 3 lata temu grał w Ligue2, a teraz przyszło mu mierzyć się w najlepszej i najtrudniejszej lidze świata. Osobiście uważam, że ma wszystko, czego potrzebuje napastnik, by odnieść sukces w Arsenalu i PL, czy się mylę - czas pokaże.

Paniu76 komentarzy: 1246411.09.2012, 13:02

gibbs przed podolskim ;p

Oggy komentarzy: 948911.09.2012, 12:50

Nie no bardziej podoba mi się analiza ustawienia z zonalmarking
zonalmarking.net/2012/09/02/liverpool-0-2-arsenal-cazorla/
wskazują na podobieństwo naszej gry do systemu z BVB
" 4-2-3-1, but a solid 4-4-1-1 without the ball, and the central playmaker very close to the main central striker."

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4811.09.2012, 12:35

Pierwszego gola przeciwko Southampton strzelił także Wright i Judasz vP. W dodatku Giroud swojego pierwszego gola w barwach Montpellier strzelił w... czwartym ligowy meczu!

Pinguite komentarzy: 1502011.09.2012, 12:25

wronka23 > Widać, że nie przeczytałeś tego newsa. W takim razie po co komentujesz?

wronka23 komentarzy: 408911.09.2012, 11:23

narazie Giroud nie pokazuje nic specajlnego. nie ma czym sie jarac. Sutyacji nie wykorzystuje jest bezproduktywny narazie

Luki342 komentarzy: 288611.09.2012, 11:07

gibs;-)

Luki342 komentarzy: 288611.09.2012, 11:07

gibs;-)

Topek komentarzy: 14164 newsów: 12611.09.2012, 11:03

Do poruszania się bez piłki Robina z zeszłego sezonu to Giroud ma lata świetlne. Powtarza się ten ruch ściągający jakby był jakimś wybitnym wyczynem, a nie był. Powinność napastnika. Cazorla jak na razie gra z Podolskim i tam można mówić o nici porozumienia, z Francuzem jest bardzo drętwo. Więcej w tej analizie życzeń i odwołań do Montpellier, niż rzetelnego bronienia startu Oliviera w AFC. Bo w sumie nie bardzo jest czego bronić. Na razie grał słabo, bez zrozumienia z kolegami i nie potrafił nawet trafić w bramkę. Bronienie tego ruchami ściągającymi, to jak bronienie Chamakha odegraniem do najbliższego tyłem do bramki - fajnie, ale to nie wystarczy nawet w połowie.

RESOVIA komentarzy: 63111.09.2012, 10:56

Podoba mi się ten koncik taktyczny, mam nadzieję że po każdym meczu pojawi się taki news.

fylypp komentarzy: 15411.09.2012, 10:54

kącik taktyczny ? buhaha ŻAL

19TOMEK91 komentarzy: 157411.09.2012, 10:21

oj zwykłe troche czepliwe, i często u mnie , sadystyczne poczycie humoru ;) każdy robi błedy, więc nie beirz do siebie :)

Co do Dżipsa , przecież to był lewy pomocnik, a jak przeciwnik pozwala to jeździ pod pole karne ;) Swoją drogą, z Poldim ładnie sie uwupełniali przy bronieniu, ładnie sie zapowiada ta współpraca

Simpllemann komentarzy: 52897 newsów: 52411.09.2012, 10:08

AtheneWins

Dlatego musimy poczekać do końca sezonu, wtedy zobaczymy ile bramek na swoim koncie będzie miał Giroud. Osobiście wierzę w tego zawodnika.

AtheneWins komentarzy: 6450 newsów: 211.09.2012, 10:02

A Bergkamp po ilu meczach zaczął strzelać? Z tego co pamiętam to nawet niewypałem go nazywali :)

ArjenRobben komentarzy: 159811.09.2012, 09:50

hei007
Dokładnie troche czepliwi
Co do taktyki widac ze gibbs bardzo wysoko wychodzi

veron komentarzy: 465411.09.2012, 09:50

Gibbs normalnie najbardziej wysunięt zawodnik prawie :D Ale trzeba mu oddać że wszystko czyścił w obronie

Arekg95 komentarzy: 25711.09.2012, 09:49

Gibbs jest wysoko ustawiony, ale z jego stron szło mało ataków więc móógł sobie na to pozwolić

hei007 komentarzy: 352811.09.2012, 09:48

Jezu, ale ludzie tutaj są... Wystarczy napisać, że walnąłem się w liczbach. (4-3-3)

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool15113136
2. Chelsea16104234
3. Arsenal1686230
4. Nottingham Forest1684428
5. Manchester City1683527
6. Bournemouth1674525
7. Aston Villa1674525
8. Fulham1666424
9. Brighton1666424
10. Tottenham1672723
11. Brentford1672723
12. Newcastle1665523
13. Manchester United1664622
14. West Ham1654719
15. Crystal Palace1637616
16. Everton1536615
17. Leicester1635814
18. Ipswich1626812
19. Wolves1623119
20. Southampton1612135
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady