Kto z Arsenalu zagra w przerwie reprezentacyjnej?

Kto z Arsenalu zagra w przerwie reprezentacyjnej? 24.03.2026, 12:18, Mateusz Kolebuk 2083 komentarzy

Zawodnicy Arsenalu walczą o miejsce na Mistrzostwach Świata, które odbędą się latem w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. Riccardo Calafiori z Włoch, Christian Norgaard z Danii i Viktor Gyokeres ze Szwecji mają szansę zakwalifikować się do turnieju przez europejskie baraże.

W międzyczasie, kilku naszych piłkarzy weźmie udział w meczach towarzyskich, przygotowując swoje drużyny narodowe do letniego turnieju. Cristhian Mosquera po raz pierwszy został powołany do reprezentacji Hiszpanii, dołączając do Davida Rayi i Martina Zubimendiego. Niestety, kontuzja wykluczyła Mikela Merino z gry.

Piero Hincapie spotka się z drużyną Ekwadoru, by zmierzyć się z Marokiem w Madrycie oraz Holandią w Eindhoven. Ben White wraca do reprezentacji Anglii po raz pierwszy od 2022 roku i dołączy do Bukayo Saki, Declana Rice'a oraz Noniego Madueke w ekipie prowadzonej przez Thomasa Tuchela.

Kai Havertz ponownie zagra dla Niemiec, po raz pierwszy od 2024 roku, a Gabriel Martinelli znalazł się w kadrze Brazylii pod wodzą Carlo Ancelottiego. Myles Lewis-Skelly i Tommy Setford zostali powołani do angielskiej drużyny U21, a Max Dowman do zespołu U19.

Oto harmonogram nadchodzących meczów:

- Środa, 25 marca: Anglia U19 (Dowman) vs Serbia U19, eliminacje Euro U19 2026 | Guimarães | 11:00

- Czwartek, 26 marca: Dania (Norgaard) vs Macedonia Północna, eliminacje MŚ | Kopenhaga | 19:45

- Włochy (Calafiori) vs Irlandia Północna, eliminacje MŚ | Bergamo | 19:45

- Ukraina vs Szwecja (Gyokeres), eliminacje MŚ | Walencja | 19:45

- Brazylia (Martinelli) vs Francja, mecz towarzyski | Boston | 20:00

- Piątek, 27 marca: Anglia (Saka, Madueke, White, Rice) vs Urugwaj, mecz towarzyski | Wembley | 19:45

- Szwajcaria vs Niemcy (Havertz), mecz towarzyski | Bazylea | 20:00

- Hiszpania (Raya, Zubimendi, Mosquera) vs Serbia, mecz towarzyski | Villarreal | 20:00

- Maroko vs Ekwador (Hincapie), mecz towarzyski | Madryt | 20:15

- Andora U21 vs Anglia U21 (Setford, Lewis-Skelly), eliminacje Euro U21 | Andora | 18:30

- Sobota, 28 marca: Anglia U19 (Dowman) vs Polska U19, eliminacje Euro U19 2026 | Guimarães | 11:00

- Poniedziałek, 30 marca: Niemcy (Havertz) vs Ghana, mecz towarzyski | Stuttgart | 19:45

- Wtorek, 31 marca: Portugalia U19 vs Anglia U19 (Dowman), eliminacje Euro U19 2026 | Guimarães | 16:00

- Hiszpania (Mosquera, Raya, Zubimendi) vs Egipt, mecz towarzyski | Cornella | TBC

- Anglia (Saka, Madueke, Rice, White) vs Japonia, mecz towarzyski | Wembley | 19:45

- Holandia vs Ekwador (Hincapie), mecz towarzyski | Eindhoven | 19:45

- Anglia U21 (Lewis-Skelly, Setford) vs Mołdawia U21, eliminacje Euro U21 | Norwich | 19:00

- Środa, 1 kwietnia: Brazylia (Martinelli) vs Chorwacja, mecz towarzyski | Orlando | 01:00

KontuzjePrzerwa reprezentacyjna autor: Mateusz Kolebuk źrodło: arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
RageBoy9 komentarzy: 99004.04.2026, 15:09

@Adrian1111: ten wynik mogą zawdzięczać salahowi - 3 sety i karny i nic nie zrobił xD

Adrian1111 komentarzy: 25904.04.2026, 14:41

Liverpool jest tak żałosny że szkoda tego komentować

Garfield_pl komentarzy: 4329604.04.2026, 14:33

@RageBoy9 napisał: "szkoda że odchodzi z nim Liverpool jest tragiczny XD"
W tym sezonie tak, mi nie szkoda, bo mógłby w następnym sezonie znów się ogarnąć

RageBoy9 komentarzy: 99004.04.2026, 14:02

@Garfield_pl: szkoda że odchodzi z nim Liverpool jest tragiczny XD

Garfield_pl komentarzy: 4329604.04.2026, 14:00

Już myślałem że Salah takie pudło zaliczył xD

RageBoy9 komentarzy: 99004.04.2026, 13:47

Totki spadają w tym sezonie City w następnym i mamy mecze Totki vs City w Championship ale by było

RageBoy9 komentarzy: 99004.04.2026, 13:46

Oliver sędziuje ale będzie drukowane pod City ulala

jurasmolas44 komentarzy: 218604.04.2026, 13:04

@Marcel90: dzięki jak nie wiem co :))

Marcel90 komentarzy: 1062204.04.2026, 12:53

@arsenallord napisał: "Brakuje trochę chłopa"
W obecnym Arsenalu nikt tak GWAŁTownie nie potrafi przyspieszyc akcji jak niegdys Partey

arsenallord komentarzy: 33827 newsów: 11704.04.2026, 12:39

@damianARSENAL napisał: "Thomas Partey: “I spoke to Mikel Arteta the night before I left Arsenal, That moment will always stay with me"

"I never wanted to leave — not even for a single day. The whole transfer process was difficult for me"

"But that night, when we sat down for what I’d call our last coffee, he spoke to me in a way I had never experienced before… like a father"

"In that moment, I understood everything. I saw a man who truly wanted the best for me"

"I adore Arteta, and every day I pray that he wins the league — he truly deserves it.”"


Brakuje trochę chłopa

Marcel90 komentarzy: 1062204.04.2026, 12:31

@jurasmolas44: TVP Sport

jurasmolas44 komentarzy: 218604.04.2026, 12:28

Siemka pany. Jest nasz mecz w tv ???

damianARSENAL komentarzy: 1030104.04.2026, 12:27

Thomas Partey: “I spoke to Mikel Arteta the night before I left Arsenal, That moment will always stay with me"

"I never wanted to leave — not even for a single day. The whole transfer process was difficult for me"

"But that night, when we sat down for what I’d call our last coffee, he spoke to me in a way I had never experienced before… like a father"

"In that moment, I understood everything. I saw a man who truly wanted the best for me"

"I adore Arteta, and every day I pray that he wins the league — he truly deserves it.”

alexis1908 komentarzy: 1011404.04.2026, 10:30

@Goonder: Haha nie no nie wiem czy Kai jest tak nielubiany . Enzo ogólnie dobry piłkarz i dla przeciwników Kawała c…a :D

Goonder komentarzy: 1183 newsów: 104.04.2026, 10:22

@alexis1908: pasowałoby do zbierania graczy, których się nie lubi gdy są w przeciwnej drużynie - Jesus, Zina, Havertz. Jeszcze dobieramy Bruno z United i Newcastle i mamy cały zestaw xd

alexis1908 komentarzy: 1011404.04.2026, 10:06

Tak lubimy odpady z Chelsea to Arczi by mógł kupić Enzo ;) przydałby się u nas taki cwaniak i dobrze by to chodziło z Ricem i Zubim. Ale chyba ma za Ciężki charakter na Artete on nie lubi takich graczy.

M4rcin komentarzy: 263104.04.2026, 09:46

@FilipCz napisał: "Dobra wiadomość dla polskich kibiców jest taka, że Telewizja Polska pokaże wszystkie mecze MŚ 2026 – od inauguracji po finał. Transmisje będą dostępne w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz online – na stronie TVPSPORT.PL i w aplikacji."
Mam nadzieję że poprawia jakość transmisji na TVP Sport.pl bo oglądając mecz że Szwecją aż się przerazilem że mają tylko 720p. Wyglądało to jak na nielegalnych streamach w 2015r xD

FilipCz komentarzy: 255804.04.2026, 08:34

@lordoftheboard: Dobra wiadomość dla polskich kibiców jest taka, że Telewizja Polska pokaże wszystkie mecze MŚ 2026 – od inauguracji po finał. Transmisje będą dostępne w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz online – na stronie TVPSPORT.PL i w aplikacji.

Gilberto55 komentarzy: 64204.04.2026, 01:14

U nas powinno być tak że są duże możliwości biznesowe i finansowe w nagrodę za sukcesy, i nieprzyjemne konsekwencje za porażkę. Wtedy inaczej wyglądałaby energia w szatni. A tak, każdy może trenować nasz zespół i udawać trenera któremu zależy na drużynie.

Theo10 komentarzy: 975404.04.2026, 00:24

@TlicTlac: Ucięło mi komentarz, no nieważne. W każdym razie zgadzam się z tym ostatnim cytatem, że potrzebne są zmiany, po których jak piszesz przez chwilę może być nawet gorzej, ale to jedyna droga żeby ruszyć z miejsca. Samo dosypanie kasy imo nie pomoże.

Theo10 komentarzy: 975404.04.2026, 00:15

@TlicTlac: Bo my chyba trochę o innych rzeczach gadamy. Ty mówisz że siła ligi polskiej, czeskiej i norweskiej jest mniej-więcej zbliżona i okej, w sumie mogę się z tym zgodzić.
Mi zaś (i jak mniemam @Nicsienieda też) chodzi o to, że patrząc na ilościową różnicę w potencjale ludzkim, to powinniśmy mieć te ligę od Czechów i Norwegów silniejszą, a to że nie mamy, świadczy na korzyść ich organizacji kubów/ligi/zwiazków/szkolenia względem tego co się dzieje u nas.

Bodo jest u nich ekstremum, ale np Brann awansowało z fazy ligowej LE i odpadło dopiero w fazie puchowej. Z polskiej ligi nikt nawet w LE nie grał.
I mamy tutaj kraj, który ma 5mln ludzi - wiadomo że te liczba dobrych zespołów niekoniecznie musi rosnąć proporcjonalnie do liczby ludności, ale można śmiało założyć, że jakby tych ludzi mieli 6xwięcej, to pewnie mieliby z 4 drużyny łącznie w LM i LE.

“ W polskiej lidze przede wszystkim są za małe pieniądze i za słabi piłkarze, musiałaby być całkowita reforma na głównie polskich piłkarzy, gdzie nie oszukujmy się, najprawdopodobniej w pierwszych sezonach, wyglądałoby to gorzej niż obecnie; ale później może liga by na tym zyskała.”

To jest trochę jak w polskiej ochronie zdrowia - jest “jakoś”, nawet nie najgorzej, a

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 23:52

@Theo10 napisał: "Porównanie zrobiłem z Czechami i Norwegią - popularność sportu i wszystkie inne parametry poza populacją z Czechami mamy podobne; Norwegia ma większe możliwości finansowe (co oczyście też jest istotne).

Bodo grając składem niemal w pełni norweskim jest w stanie dobrze się pokazać w Europie w LM. U nas zespoły złożone w większości z obcokrajowców mają problem z dostaniem się do LE. To jest przepaść w zarządzaniu organizacją, ligą, drużyną, rozwojem młodzieży - wszystkim.

Natomiast jeśli Twoim zdaniem populacja kraju nie ma wpływu, to równie dobrze możemy się cieszyć z tego, że jesteśmy wyżej w rankingu od Litwy czy Estoni, bo co za różnica że mają przeszło 10 razy mniej ludzi."


"Korzystam z danego argumentu jak mi się podoba pod moją tezę", tak to można trochę spłycić.

Piszecie, że "dolna granica" populacji się nie liczy, bo to jest ekstremum, ale już średnia czy "duża populacja" się liczy, bo znajduje się na grafie w połowie wykresu.
Sami sprecyzowaliście, że trzeba to pogrupować na liczbę szkółek i jakość szkolenia - przy takich danych można by stwierdzić czy rzeczywiście Polska wypada tak tragicznie / dzieląc na zasób ludzki przy szkółkach czy szkoleniu w ligach.

Z drugiej strony @Theo10 podajesz argument Bodo/Glimt, gdzie to jest właśnie ekstremum, które wypaliło w tym sezonie LM i jak wcześniej podawałem nikt z norweskiej ligi wcześniej nie grał na poziomie LM, w ciągu ostatnich 5 lat. Bodo sezon temu było także w półfinale LE.
To teraz samo Bodo reprezentuje całą ligę, bo nie oszukujmy się, inne zespoły nawet w tych pucharach się za bardzo nie znajdują.

Poczekajmy parę sezonów, przy większej próbce, jak Bodo dalej będzie utrzymywać taką regularność w pucharach i dodatkowo jak jakikolwiek inny zespół z norweskiej ligi też coś osiągnie w pucharach - to będzie można ich tak chwalić (Norwegów), póki co do tamtego sezonu drużyny norweskie praktycznie nie istniały w Europie, a sama reprezentacja, oprócz tych eliminacji grała dużo poniżej oczekiwań.

Ofc. liczba Polaków w polskich klubach jest tragiczna i sam patrząc na skład reprezentacji, oprócz 3 graczy Widzewa, nikogo z polskiej ligi nie widziałem; a prym tam wiedzie czy tam wiódł sezon temu emeryt Grosicki;

ale fakty są takie, że dzisiaj te ligi nie są na jakimś wyższym poziomie od polskiej; oczywiście plusem jest spora liczba graczy z państwa danej ligi; co daje lepsze możliwości reprezentacji, ale czy jest jakaś pewność, że zaraz nie rozkupią składu Bodo czy innych piłkarzy czeskich ze Sparty np., którym powiedzmy za sezon dobrze pójdzie w LM/LE?

Dla samych piłkarzy przecież transfer do top5 czy nawet top7 to marzenie, według mnie nie będzie jakiejś większej różnicy czy w takiej Sparcie byłby wyróżniający się Czech czy Duńczyk - jakby jakiś lepszy klub chciał go kupić, to tak czy siak by poszedł.

Większa liczba reprezentantów kraju ligi to oczywiście plus dla samej reprezentacji, bo więcej tych reprezentantów wychodzi z transferami do lepszych lig, ale czy dla klubu?
Przykład Szachtara i Dynama Kijów, Szachtar zawsze ma w składzie połowę Brazoli, którym albo nie poszło w innych ligach albo którzy po pokazaniu się w ukraińskiej lidze - liczą/-li na transfer; Dynamo Kijów miało praktycznie samych Ukraińców i prawie zawsze to Dynamo nie mogło tego Szachtara przejść w lidze.

W polskiej lidze przede wszystkim są za małe pieniądze i za słabi piłkarze, musiałaby być całkowita reforma na głównie polskich piłkarzy, gdzie nie oszukujmy się, najprawdopodobniej w pierwszych sezonach, wyglądałoby to gorzej niż obecnie; ale później może liga by na tym zyskała.
To już jest bardzo ciekawy temat. Zobaczymy za parę sezonów, jak ligi typu czeskiej czy norweskiej będą prosperować.

Theo10 komentarzy: 975403.04.2026, 23:19

@TlicTlac: Dokładnie o tym mowie co @Nicsienieda.

Porównanie zrobiłem z Czechami i Norwegią - popularność sportu i wszystkie inne parametry poza populacją z Czechami mamy podobne; Norwegia ma większe możliwości finansowe (co oczyście też jest istotne).

Bodo grając składem niemal w pełni norweskim jest w stanie dobrze się pokazać w Europie w LM. U nas zespoły złożone w większości z obcokrajowców mają problem z dostaniem się do LE. To jest przepaść w zarządzaniu organizacją, ligą, drużyną, rozwojem młodzieży - wszystkim.

Natomiast jeśli Twoim zdaniem populacja kraju nie ma wpływu, to równie dobrze możemy się cieszyć z tego, że jesteśmy wyżej w rankingu od Litwy czy Estoni, bo co za różnica że mają przeszło 10 razy mniej ludzi.

M4rcin komentarzy: 263103.04.2026, 22:38

@sWinny napisał: "Jaki skład na jutro przewidujecie? Osobiście bym zagrał w połowie rezerwowym dając najważniejszym graczom jeszcze wolne."
Strzelam ze po przegraniu jednego pucharu Arteta nie bedzie ryzykował odpadniecia z drugiego i wyjdzie na galowo

sWinny komentarzy: 899203.04.2026, 22:17

Jaki skład na jutro przewidujecie? Osobiście bym zagrał w połowie rezerwowym dając najważniejszym graczom jeszcze wolne.

Kepa/Raya
White Saliba/Gabi Mosq MLS
Norg Havetz
Dowman Ode/Tross Gabi/Tross
Jesus

Nicsienieda komentarzy: 3293 newsów: 103.04.2026, 21:47

@TlicTlac napisał: "Kolejny przykład na obalenie argumentu populacji to Chorwacja"
To nie obala argumentu populacji w kontekście o którym myślę. Duża populacja to po prostu jest gwarancja 'surowca' ludzkiego, więc kraj z dużą populacją i solidnym szkoleniem PONIŻEJ pewnego progu nie powinien nigdy spaść na podstawie wielkich liczb. Ale już w drugą stronę nikt nie odbiera możliwego wpływu wybitnych jednostek czy szkółek na ponadprzeciętnie wyniki małych krajów. Jak mówimy o populacji to w kontekście dolnej granicy, a nie górnej.

krzykus1990 komentarzy: 744003.04.2026, 21:29

HandöfArsenal: Noni Madueke pojechał z Arsenalem na jutrzejszy mecz z Southampton. Nie wiadomo, czy znajdzie się w oficjalnej kadrze meczowej, ale to bardzo pozytywna wiadomość w kontekście jego ostatniego urazu kolana.

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 21:22

Nie jestem jakimś wielkim obrońcą polskiej ligi, tylko ludzie tutaj po prostu porównują ich do top5, gdzie no niestety najprawdopodobniej nigdy nawet nie zbliży się do tego poziomu, nawet do holenderskiej, portugalskiej czy może i belgijskiej, i tureckiej będzie ciężko dobić; realny poziom na najbliższe lata to jest to 10 miejsce, jeśli chodzi o europejskie ligi, może kiedyś 8 i są na 12-tym miejscu;

a ludzie tutaj piszą jakby czeska i norweska były jakieś mile przed polską, gdzie tak po prostu nie jest i co najciekawsze - jest to po najlepszym sezonie polskich zespołów na arenie międzynarodowej od lat :>

lordoftheboard komentarzy: 880003.04.2026, 21:19

Wiemy już czy wszystkie mecze mistrzostw świata będą w TVP, czy trzeba wykupić jakiś Canal Plus czy coś innego?

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 21:17

Kolejny przykład na obalenie argumentu populacji to Chorwacja - trafiła im się świetna paka i zrobili finał MŚ, a mają ludność porównywalną z Urugwajem (0,5 miliona więcej: 3,8 do 3,3) i są ponad 3x mniejsi powierzchnią niż Urugwaj.

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 21:11

@Theo10 napisał: "“Urugwaj”
Nie będę się wypowiadać, bo nie potrafię wymienić nawet jednego klubu piłkarskiego z tego kraju."


Motevideo jest całkiem popularne, przynajmniej taki laik jak ja, jeśli chodzi o "amerykańskie" zespoły - ich kojarzy.
Chodziło mi o głupotę argumentu populacji, jak sam przyznałeś, nie biorąc pod uwagę innych czynników, w Urugwaju każdy żyje futbolem, dlatego reprezentacja ma taką dobrą pakę przez pokolenia;

takie Chiny dobrze wiedzą, że są słabsi w tym sporcie od europejczyków czy amerykańców południowych; oni mają fundusze; też już były próby uatrakcyjnienia ligi pieniążkami i lepszymi piłkarzami; ale jakoś im to nie wyszło. Na Igrzyskach zazwyczaj mają najwięcej medali, więc za tak dochodowy sport jak piłka - by się nie wzięli? - po prostu na tyle ludzi - jakoś im to nie wychodzi.

adek504 komentarzy: 464103.04.2026, 21:05

@TlicTlac napisał: "przy Szwajcarii nie kumam czego Basel miała tylko finałową rundę (?);
podejrzewam, że przy rozstawieniu ze ścieżki mistrzowskiej decydowały także indywidualne punkty klubu w rankingu UEFA i ten, który miał ich najwięcej zaczynał od najpóźniejszej rundy."


Bo to działa z opóźnieniem
Szwajcaria za sezony 2019/20-2023/24 miała 12 miejsce, więc w obecnych eliminacjach mogła wystawić w kwalifikacjach LM od 4 rundy i drugi zespół w nie mistrzowskich kwalifikacjach, teraz przed sezonem byli 17, wić to 17 miejsce wyznacza ilość drużyn na przyszły sezon europejskich pucharów

Jest tak żeby z góry kluby wiedziały o co grają w lidze

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 21:05

@pablofan napisał: "oczywiście, że lepiej PUNKTUJĄ bo ciężko lepiej nie punktować grając z jakimiś klubami z Kosowa czy Finlandii niż rywaliazujac w LM z najlepszymi drużynami w Europie czy LE, w której dużych marek też nie brakuje :)
Takie liczenie tych punktów jest niemiarodajne. Różnica pomiędzy tymi rozgrywkami jest zdecydowanie za duża, aby móc robić poważne porównania pomiędzy zespołami. „Trudność” LKE zdecydowanie nie pozwala mi traktować tego rankingu jako miarodajne narzędzie.
Natomiast nie uważam, że jest ono całkowicie złe. W końcu jakoś ta cała rywalizacja musi być uporządkowana, co nie oznacza, że wszystko w tym jest na równych zasadach"


W LM wyniki z dwóch ostatnich sezonów czeskich i norweskich zespołów:
1) 25/26:
Slavia Praga 3 remisy, 5 porażek, 34/36 miejsce w LM,
Bodo/Glimt 2 wygrane, 3 remisy, 3 porażki, 23/36 miejsce w LM, 2 wygrane z Interem w 1/16, wygrana i porażka ze Sportingiem w 1/8.
2) 24/25:
Sparta Praga 1 wygrana, 1 remis, 6 porażek 31/36 miejsce w LM,
norweska - brak
3) 23/24:
brak
4) 22/23:
Viktoria Pilnzo 0-0-6 w grupie z Bayernem, Barcą i Interem.
norweska - brak

Jak jeszcze może i argument czeskiej ligi się jakoś broni, bo w miarę regularnie są w LM, tak Bodo według mnie zaciemniło Ci całkowicie sprawę norweskiej ligi, oni dopiero od tego sezonu się na LM załapali.

@@ Według rankingu UEFA, czyli tego, według którego są przyznawane miejsca poszczególnym ligom, to polskiej lidze nie idzie tak katastrofalnie w porównaniu do innych lig, rzekłbym, że w miarę przyzwoicie nawet.
Przed nimi oprócz top5 są jeszcze 2 ligi poza zasięgiem, czyli portugalska i holenderska, poza tym raczej też belgijska;
a tak to turecka liga jest tylko 5k punktów przed polską i tez jest znacznie lepsza;

poza tym tylko ligi czeska i grecka są przed polską; a tak polska liga wyprzedza np. ligę duńską, norweską, szwajcarską, austriacką, szkocką;

realne miejsce polskiej ligi to 10, a są na 12-tym na następny sezon czy to naprawdę tak źle?

a to, że klepią słabsze zespoły? - jakiś z tym problem? Dlaczego drużyny z tych innych "gorszych" lig ich tak nie klepią?

Theo10 komentarzy: 975403.04.2026, 21:02

@TlicTlac: Możesz do Chin i Indii jeszcze dodać USA, ale to są prostu kraje, gdzie piłka nożna nie jest ważnym kulturalnie sportem, a na pewno nie dominującym. W Polsce, Czechach czy Norwegii raczej żaden sport drużynowy nie ma wyższej oglądalności niż piłka nożna.

“Urugwaj”
Nie będę się wypowiadać, bo nie potrafię wymienić nawet jednego klubu piłkarskiego z tego kraju.

ksowa90 komentarzy: 220803.04.2026, 20:57

@fabregas1987: musimy wygrac

Nicsienieda komentarzy: 3293 newsów: 103.04.2026, 20:54

@TlicTlac napisał: "A Indie są jeszcze większe, a Chiny jeszcze większe panie Profesorze."
Jeszcze musisz wziąć pod uwagę zainteresowanie sportem, a w Polsce noga ma największe.

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 20:48

@Theo10 napisał: "Jak już porównujecie to jak radzą sobie polskie kluby w Europie vs kluby z Czech i Norwegii, to pamiętajcie, że pod względem ludności ten pierwszy kraj jest przeszło 3 razy mniejszy od nas, a ten drugi przeszło 6 razy."

A Indie są jeszcze większe, a Chiny jeszcze większe panie Profesorze.
Urugwaj jest mniejszy niż większość topowych państw, a jakie sukcesy odnosi/-ł na arenie światowej? Ludności to ma 10x mniej niż Polska, a dają radę, Indie mają ludności ponad 40x więcej niż Polska i nie dają rady nic a nic.

@ W ogóle te rankingi mnie bardzo ciekawią i sam jestem ultra-ciekaw na jakiej zasadzie to wszystko jest dobierane, jak taki Lech Poznań musiał zaczynać od 1/4 kwalifikacji, a takie Bodo, Sturm Graz (Austria), Celtic czy Basel (Szwajcaria) już miały tylko finałową rundę.

Sam sobie odpowiem, to ranking na ten sezon:
https://rankinguefa.pl/ranking/krajowy
Polska była 15, Norwegia 11, Austria 13, Szkocja 14, Szwajcaria 17 - i przy Szwajcarii nie kumam czego Basel miała tylko finałową rundę (?);
podejrzewam, że przy rozstawieniu ze ścieżki mistrzowskiej decydowały także indywidualne punkty klubu w rankingu UEFA i ten, który miał ich najwięcej zaczynał od najpóźniejszej rundy.

Arsenal2004 komentarzy: 855403.04.2026, 20:45

@fabregas1987 napisał: "Raya
White Mosquera Gabriel Skelly
Norgaard Havertz Odegaard
Dowman Gyokeres Martinelli/Trossard

Tak bym to widzial jutro"

Zapomniałem, że gramy w FA Cup z Southampton i się przez 5 sekund zastanawiałem, czemu mamy wyjść takim na w pół rezerwowym składem xddd

vitold komentarzy: 641803.04.2026, 20:44

Nie dość, że ten kraj @Theo10 napisał: "Wiadomo, to tak samo jak rozmowy o Gyo. Każdy wie że to top, ale jednak część dla sportu musi trochę potrollować i napędzić dyskusję na stronie."

Mądrego to dobrze poczytac! xd

Theo10 komentarzy: 975403.04.2026, 20:16

@FilipCz: “ Po co ta dyskusja, każdy szanujacy się kibic wie, że Ekstraklasa to najlepsza liga na świecie.”

Wiadomo, to tak samo jak rozmowy o Gyo. Każdy wie że to top, ale jednak część dla sportu musi trochę potrollować i napędzić dyskusję na stronie.

Dominik11 komentarzy: 2132603.04.2026, 20:02

: Arsenal are PUSHING to SIGN Aston Villa forward Morgan Rogers this summer.

krzykus1990 komentarzy: 744003.04.2026, 19:46

Fabrizio Romano: Harry Kane jest WĄTPLIWY do gry przeciwko Realowi Madryt, donosi Sky Sport.

FilipCz komentarzy: 255803.04.2026, 19:41

Po co ta dyskusja, każdy szanujacy się kibic wie, że Ekstraklasa to najlepsza liga na świecie.

Theo10 komentarzy: 975403.04.2026, 19:08

Jak już porównujecie to jak radzą sobie polskie kluby w Europie vs kluby z Czech i Norwegii, to pamiętajcie, że pod względem ludności ten pierwszy kraj jest przeszło 3 razy mniejszy od nas, a ten drugi przeszło 6 razy.

fabregas1987 komentarzy: 2705403.04.2026, 19:00

Raya
White Mosquera Gabriel Skelly
Norgaard Havertz Odegaard
Dowman Gyokeres Martinelli/Trossard

Tak bym to widzial jutro

pablofan komentarzy: 761103.04.2026, 18:48

@alexis1908: oczywiście, że nie musisz :) jak pisałem, że niewiele znajdę o polskich klubach w LM i LE, to nie mijam się z prawdą :) to coś w rodzaju „a kiedyś w 70 którymś było tak” ;) tyle wystarczy.

alexis1908 komentarzy: 1011403.04.2026, 18:30

@pablofan: no to wybacz na słowo Ci nie zaufam tak samo średnio wierzę w tą korupcję jak tam co chwila inna drużyna jest mistrzem a mistrz z poprzedniego sezonu potrafi się błąkać w środku tabeli, kolesiostwo jest duże w PZPN i dostaja stołki po znajomości tu się tylko zgodzę ;)

pablofan komentarzy: 761103.04.2026, 18:17

@alexis1908: nie mam zamiaru szukać danych bo jak ci napisałem mało co znajdę o polskich klubach w LM czy LE :)

pablofan komentarzy: 761103.04.2026, 18:16

@TlicTlac: oczywiście, że lepiej PUNKTUJĄ bo ciężko lepiej nie punktować grając z jakimiś klubami z Kosowa czy Finlandii niż rywaliazujac w LM z najlepszymi drużynami w Europie czy LE, w której dużych marek też nie brakuje :)
Takie liczenie tych punktów jest niemiarodajne. Różnica pomiędzy tymi rozgrywkami jest zdecydowanie za duża, aby móc robić poważne porównania pomiędzy zespołami. „Trudność” LKE zdecydowanie nie pozwala mi traktować tego rankingu jako miarodajne narzędzie.
Natomiast nie uważam, że jest ono całkowicie złe. W końcu jakoś ta cała rywalizacja musi być uporządkowana, co nie oznacza, że wszystko w tym jest na równych zasadach

TlicTlac komentarzy: 638503.04.2026, 18:16

@alexis1908 napisał: "to nadal nie są dane ;) @TlicTlac: a to nie jest tak że od 10 miejsca mistrz automatycznie gra w Fazie ligowej LM ?"

Im jesteś wyżej w rankingu, to więcej miejsc otrzymujesz, stąd wyższe miejsca mają większą możliwość zdobycia punktów niż te z niżej, szczególnie przepaść widać przy top5, a resztą lig.

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady