Lampard: Ramsey musi poprawić grę defensywną
15.12.2015, 00:40, Michał Kruczkowski 40 komentarzy
Od momentu, kiedy Aaron Ramsey powrócił na boisko po kontuzji, z meczu na mecz spisuje się on coraz lepiej. Wielu ludzi uważa, że przyczyną lepszej gry Walijczyka może być jego pozycja na boisku. Odkąd kontuzjowani są Francis Coquelin i Santi Cazorla, Ramsey występuje na środku pomocy u boku Mathieu Flaminiego.
Nie wszyscy jednak prawią Aaronowi same komplementy. Legendarny piłkarz Chelsea, Frank Lampard, w niedawno udzielonej wypowiedzi, skrytykował reprezentanta Walii za jego grę defensywną.
- Ramsey musi zmienić sposób swojej gry i zacząć bardziej myśleć o defensywnych zadaniach, jakie ma na boisku. Z tak świetnie dysponowanym Mesutem Özilem, zdaje on sobie sprawę, że nie ma szans występować na pozycji typowej "dziesiątki", dlatego musi grać głębiej. Jednak w tym momencie, uważam że nie ma on odpowiednich umiejętności, aby grać jako cofnięty środkowy pomocnik - powiedział Lampard dla Sky Sports.
- Uwielbiam go jako zawodnika. Jest naprawdę bystry i pomysłowy, ale można zauważyć, że niezbyt chętnie wraca się on do obrony. Musi sobie uświadomić, że to Özil jest głównym kreatorem gry, a on powinien wziąć większą odpowiedzialność za zadania defensywne. Styl w jakim teraz gra jest odpowiedni, gdy grasz ze słabszymi przeciwnikami, jednak gdy przyjdzie ci się zmierzyć z drużyną z górnej półki, musisz bardziej zabezpieczać tyły.
źrodło: express.co.ukDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Drobna uwaga do tłumacza, nie mówimy "wraca się", gdyż "wraca" to czasownik bezzwrotny. Tym niemniej dziękuję za pracę i ciekawy tekst.
Powiedział czystą prawdę.
Jeśli ogarnie defensywę będzie dla nas niezastąpiony.
DObrze prawi Frank, Ramsey musi lepiej grać w defie, bo tego potrzebuje drużyna
zuczek
Dokładnie. Sama prawda.
Ramsey mając za sobą Coqa by świetnie dopełniał środek pola, a że jest Flamini to musi robić za dwóch.
Tak, w sezonie, gdy miał obok siebie takiego tuza obrony jak Arteta miał świetne defensywne statystyki, a ofensywne jeszcze lepsze.
Ma rację. Ramsey grał zawsze jako przedni pomocnik obojętnie gdzie by nie był. Dlatego jego straty często były tragiczne, bo zostawali za nim tylko Kosa i Per (skrzydła są zdecydowanie z przodu). Gra defensywna też wymaga poprawy, bo jeśli widzi że jest duża szansa odebrania piłki, to biegnie. Jak szanse się zmniejszają, jego chęci tak samo i sobie odpuszcza, co w środku pola jest niepoważne.
Ale glupoty... Ramsey zawsze w czolowce odbiorow jak gra w srodku a trzeba zauwazyc ze gra bardz ofensywnie tyra jak wol zarowno w ofens. Jak i w def. Dlatego czesto ma najwiecej km przebiegniete
Ramsey nie jest typowym cofniętym rozgrywającym i nigdy nim nie będzie. Wszystko jest kwestią balansu i wymiany pozycji. Gry defensywnej powinien uczyć się zarówno Ramsey jak i Ozil. Skrzydłowi też powinni łatać dziury w razie potrzeby. Z Wengerem nie jest to łatwe, bo on od "obrony na każdą okazję" preferuje swobodę w ataku. I to będzie generowało dziury.
Lampard to jedyny piłkarz(były) Chelsea, którego szanuję i lubię.
I ma rację, Ramzes ma tendencje do pchania się na atak, z The Villians dobrze grał w destrukcji, świadczy o tym liczba odbiorów, ale na tle City to co innego. Jak za 6 dni Aaron zagra tak jak przedwczoraj to czapki z głów Panie Lampard :)
Ocenimy po meczu z trudniejszym rywalem tj city czyli juz za tydzien
W poniedziałek wielki test dla Aarona, a więc mecz z City. Jak w tym meczu zagra dobrze w ofensywie i nie będzie popełniał błędów w defensywie to zamknie usta wszystkim krytykom. Jestem ciekaw jak będzie wyglądał nasz środek pola w tym meczu, ale uważam, że zdominujemy City w tej części boiska.
Ostatnio też Koklę zaczął świetnie grać i pamiętam, że każdy mówił, że ze średniakami dał radę, ale co z topem? W wtedy wielki test dla Koklę i mecz na Etihad z City, w którym zagrał świetnie. Oby teraz z Aaronem było podobnie.
Nie mogę się doczekać, aż nasz środek pola będzie wyglądał tak: Koklę - Aaron - Mesut
Oby coś takiego wyszło na ES na mecz z Barcą, a będzie ciekawie. :)
Zgodzę się z Lampardem, aczkolwiek nie uważam, że Aaron niechętnie wraca do obrony.
Wydaje mi się, że po prostu nie do końca dobrze się ustawia, no i zbyt często przegrywa walkę 1v1 w środku pola, co otwiera rywalom drogę do zagrania prostopadłej piłki.
ma rację Frank w 100% i Wenger też to wie bo walijczyk to klasyczny ofensywny środkowy pomocnik no ale przez kontuzje i super formę Ozila nie ma wyjścia...
Ramsey jak grał na skrzydle to świetnie balansował wypady Bellerina w początkach sezonu choć wielu "ekspertów" uważało że nie pasuje na skrzydło no ale w środku pola na obecnej najbardziej odpowiedzialnej pozycji walijczyk gra za wysoko i za ofensywnie, to jest po prostu błąd taktyczny i tu widać jak mądrze czytał grę Cazorla który zawsze asekurował defensywnego pomocnika - ze słabszymi drużynami to może się udać raz czy dwa ale już z takim City wystarczy jedna strata u Aarona czy jego złe podanie na 25 metrze przed bramką przeciwnika i dostaniemy taką fangę że się nie pozbieramy - w drużynie musi być balans za dużo mamy ofensywnych graczy żeby na poważnie coś wygrać - tytuły zawsze przynajmniej w Anglii wygrywa się przede wszystkim defensywą
Wydaje mi się, że ma rację. Ramsey świetnie wbiega z drugiej linii do ataku ale często zostawia luki w środku lub gubi piłki co jest groźne. Jeśli chodzi o wychodzenie spod pressingu i utrzymanie piłki to Santi jest nieoceniony
Ramsey'a , wartość dodana w ataku jest znacznie większa od odjętej w defensywie. Poza niecelnymi strzałami, ciężko oczekiwać żeby mógł On jakoś znacznie poprawić jakość gry w innych aspektach. Jak dla mnie już jest to rewelacyjny zawodnik który zawodzi tylko nieskutecznością.
imprecis
"Styl w jakim teraz gra jest odpowiedni, gdy grasz ze słabszymi przeciwnikami, jednak gdy przyjdzie ci się zmierzyć z drużyną z górnej półki, musisz bardziej zabezpieczać tyły."
Musimy odróżnić dwie rzeczy.
Jedna to ilość odbiorów Ramseya i tu jest super.
Druga to zostawianie dziur, niezabezpieczonego tyłu przez Aarona, co przytrafia mu się za często.
Podsumowując, kiedy już jest z tyłu to broni dobrze. Ale za często zostawia odkrytą pomoc/obronę.
To samo co Frank mówiliśmy tu nie raz, czyli AV to nie jest zespół który stawia trudne pytania naszej defensywie, ciężko więc ją ocenić.
@fabregas1987
Welug mnie osoba ktora mozna oskarzyc o tracenie pilek jest najbardziej Sanchez w tym sezonie. :) In my opinion guys.
Trochę racji ma, dodam jeszcze, że Ramsey często traci piłki w głupi sposób co powoduje niepotrzebne problemy w defensywie
Raczej niech się zajmie ocenianiem swoich kolegów z CFC i boga Mou.
Jak dla mnie, Ramsey jako pomocnik powinien popracować nad podaniamo i krosami, bo często wykonuje te elementy strasznie niechlujnie.
Malenki
W Hiszpanii się tego nauczy
Ja powiem tylko tyle że Ramsey z Flamiim tworzą dobrą parę, to właśnie z Flaminim na DP ramsey miał najlepszy sezon w karierze no i przy Ramseyu Flamini wygląda dużo lepiej niż obok Santiego.
I brakować nam bedzie Santiego, bo on genialnie utrzymuje sie przy pilce przy wychodzeniu spod pressingu, a Ramsey jeszcze nie posiadl takich umiejetnosci, nie ma tej chlodnej glowy i zimnej krwi.
Lampard ma dużo racji. Tego, ze Ramsey haruje za trzech nie podlega zadnej dyskusji, ale rzecz w tym, ze on przez to swoje rozbieganie, gubi ustawienie i rzadko jest na czas w danym miejscu, co przy kontrach, moze sie okazac zabojcze. Stad te Ramsey lapie tyle zoltych kartek przez spoznione interwencje, bo goni jak oszalaly za przeciwnikami. Przydalby mu sie wiekszy zmysl defensywny i wieksza odpowiedzialnosc w grze. Odkad wypadl Coquelin i Cazorla, to widac juz brak spojnosci, obroncy maja wiecej goracych momentow i powstaje duzo luk w srodku pola.
Troszeczkę w tym prawdy jest, ale moim zdaniem wyolbrzymia.
Trudno go oceniać po meczu ze słabą AV. Zobaczymy z City co pokaże.
Ma troche racji, bo ostatnie mecze nie byly z rywalami z topu.
Zobaczymy jak zagra z City, ale ostatnio ladnie mu idzie
Co on gada? Ramsey z Aston Villą miał bodajże 4 odbiory. Z Olympiakosem też dawał więcej w defensywie niż Flamini.
Właśnie to samo zauważyłem co Frank. A ludzie powiedzą to i tak wina Flaminiego,że środek pola dziurawy :DDDD
Lampart ma nieco racji, Ramsay na DP/SP nie jest najlepsza mozliwa opcja, brakuje mu umiejetnosci, a na ich zdobywanie nie ma juz za wiele czasu. Z Barca bedzie mu bardzo ciezko odbierac pilki czy blokowac podania. Niewatpliwie mozna liczyc na jego kreatywnosc, ma tez nieco przebojowosci (typu Wilshere), tylko w Naszym ustawieniu nie bedzie mu za wygodnie na zadnej pozycji i ta na ktorej gra aktualnie jest najblizsza idealowi ;) Ramsay bedzie jak Fabs, jezeli ulozy wspolprace z Ozile, moze szybko zaczac nadrabiac staty, ktore nadwrezyl kontuzja.
shark
Cazorla nie jest tak pracowity, buhhhaaaha
"Styl w jakim teraz gra jest odpowiedni, gdy grasz ze słabszymi przeciwnikami, jednak gdy przyjdzie ci się zmierzyć z drużyną z górnej półki, musisz bardziej zabezpieczać tyły." Może właśnie o to chodzi, że z ogórkami ma taki styl, a z rywalami z wyższej półki dostanie inne, defensywne zadania. No i z tego co pamiętam to on przebiegł najwięcej w ostatnim meczu.
VanMateo
Akurat od kiedy Santi grał w środku pola to często wracał się i wspomagał grę defensywną naszej drużyny. I zgodzę się tutaj z Frankiem. Głównym rozgrywającym jest Ozil. Ramsey ma niesamowitą wytrzymałość, więc może pozwolić sobie na częstsze powroty, żeby pomóc naszym obrońcą. Tak jak grał z AV to okej. To z Barcą niestety zapierdzielać trzeba całe 90 minut.
Święte słowa. Ramsey za bardzo zapuszcza się do ofensywy. Cazorle nie jest tak pracowity ale trzyma się z tyłu. Widać to było w meczu z AV gdy cały środek zostawał wolny bo Ramsey był wyżej od Ozila.
Pełni tą funkcję którą miał pełnić Cazorla. A przecież Cazorla wgl defensywnie się nie udzielał : )
Jak dla mnie to Ramsey nie jest wielkim problemem a drugi obrońca przy Kościelnym który powinien być bardziej mobilny i szybciej wracać chociaż oczywiście nie raz skrajni obrońcy powinni dublować pozycje DP jeśli akcja idzie środkiem i na odwrót.