Martinelli ratuje Arsenal w starciu z Manchesterem City

Martinelli ratuje Arsenal w starciu z Manchesterem City 22.09.2025, 12:04, Patryk Bielski 425 komentarzy

Emirates Stadium było świadkiem prawdziwego piłkarskiego thrillera, gdy Arsenal w ostatnich sekundach wyrwał remis z rąk Manchesteru City. Choć nie wszystko wyglądało idealnie, emocji nie brakowało, a lob Gabriela Martinellego w doliczonym czasie gry dał drużynie Mikela Artety punkt, który był zarówno zasłużony, jak i niezwykle potrzebny.

City uderza na początku

Arsenal rozpoczął mecz z animuszem, ale to City zadało pierwszy cios. Już w dziewiątej minucie Tijjani Reijnders przebiegł przez środek pola i podał do Erlinga Haalanda, który bezbłędnie wykończył akcję. Kanonierzy musieli gonić wynik.

Przez resztę pierwszej połowy oglądaliśmy znany scenariusz: Arsenal przy piłce, City w zwartej defensywie, a Pep Guardiola krzyczący z linii bocznej. Mimo starań, Arsenal nie potrafił przebić się przez mur obronny rywali.

Zmiany Artety ożywiają grę

W przerwie Arteta postanowił zaryzykować. Na boisko weszli Bukayo Saka i Eberechi Eze, co natychmiast przyniosło efekty. Arsenal zaczął grać szybciej, szerzej i zmusił Gianluigiego Donnarummę do kilku interwencji.

Czas jednak uciekał, a City broniło się coraz głębiej. Mimo przewagi w posiadaniu piłki, wydawało się, że Arsenalowi zabraknie czasu na wyrównanie.

Chwila Martinellego

Wtedy nadeszła 93. minuta. Eze podniósł głowę i posłał piękne podanie nad obroną. Martinelli, pełen energii po wejściu z ławki, błyskawicznie znalazł się przy piłce. Jedno dotknięcie, delikatny lob nad Donnarummą – i stadion eksplodował z radości.

To była bramka, która sprawiła, że zapomniano o frustracjach wcześniejszych 90 minut. Moment czystej piłkarskiej jakości, dokładnie wtedy, gdy Arsenal najbardziej tego potrzebował.

Wnioski po meczu

Arsenal pokazał, że ma mentalność zwycięzców. Strata gola na początku mogła ich załamać, ale zmiany Artety odmieniły obraz gry. Martinelli i Eze udowodnili, jak ważna jest głębia składu. Mimo to Arsenal będzie rozczarowany brakiem skuteczności aż do doliczonego czasu gry.

Manchester City rzadko oddaje piłkę rywalom na tak długo, ale tym razem byli nastawieni na defensywę. Przez 92 minuty plan działał perfekcyjnie, aż jeden błąd zniweczył cały wysiłek. Guardiola może być zadowolony z postawy obrony, ale poza golem Haalanda City nie pokazało wiele.

Ostateczne refleksje

To nie było widowisko pełne płynnych akcji, jakiego wielu się spodziewało, ale przypomnienie, że w takich starciach decydują najmniejsze detale. Wyrównanie Arsenalu podtrzymuje ich nadzieje na tytuł; City opuszcza Londyn z poczuciem straconej szansy na zwycięstwo.

Gabriel MartinelliManchester CityRaport pomeczowy autor: Patryk Bielski źrodło: shewore.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Rynkos7 komentarzy: 857922.09.2025, 14:49

Merino sam w sobie nie jest problemem. Problemem jest fakt, że gra jednocześnie wtedy gdy gra Rice i Zubimendi. Mamy 3 piłkarzy o zbliżonym profilu i brakuje wtedy kogoś w typie Odegaarda. W naszej grze, która w 90% opiera się na ataku pozycyjnym taki piłkarz jest niezbędny.

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:49

@Marzag: omg inaczej tego nie skomentuję Merino ze swoją zwrotnością szybkością i dynamiką box to box dawno nie słyszałem takiej głupoty że ktoś wejdzie w pole karne i strzeli 3 bramki Turka nie robi z niego box to box , w do Ramseya to mu brakuje lat świetlnych tu nawet nie ma porównania

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:46

@alexis1908 napisał: "litości gdzie mu do box to box i do Ramseya Ramsey to był wybiegany miał lepsze technikę był dużo dynamiczniejszy i miał lepsze czucie kiedy się włączyć w pole karne kiedy Merino zrobił wejdzie typu box to box w pole karne jak wychodził w środku? Spoko na 9 się sprawdził ale to żaden box to box"
Ech, rozmowa z Tobą to jak ze ścianą. No tak, nie ma blond włosów, jest troche wyższy, nie jest walijczykiem i trochę inaczej się porusza. Nie jest klonem Ramseya, brawo za spostrzegawczość!

Ale porusza się w podobnych miejscach, lubi robić za dodatkowego napastnika w polu karnym.

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:44

@Marzag: litości gdzie mu do box to box i do Ramseya Ramsey to był wybiegany miał lepsze technikę był dużo dynamiczniejszy i miał lepsze czucie kiedy się włączyć w pole karne kiedy Merino zrobił wejdzie typu box to box w pole karne jak wychodził w środku? Spoko na 9 się sprawdził ale to żaden box to box

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:43

@Gunner915 napisał: "mowiac krotko wychodzi z Artety to jakim byl pilkarzem, czyli podawanie do tylu i do boku, gra na utrzymanie, nabijanie podan do statystyk, z ktorych nic na boisku nie wynika. Dlatego Arczi uwielbia wystawiac takie trio i w meczu z Newcastle na wyjezdzie ponownie bedzie nam dane to zobaczyc :) zeszly sezon ratowaly nam rzuty rozne w tym fart sie wyczerpal :)"
Krótko mówiąc jesteś bardzo naiwny skoro myślisz, że jeśli w pierwszej jedenastce gra 5 nowych piłkarzy + rezerwowy to będzie klepa, joga bonito i granie na pamięć jakby się całe życie znali.

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:42

@alexis1908 napisał: "człowieku on całą karierę gra jako środkowy pomocnik nie ten ofensywny xD ty jesteś jakiś odklejony ?"
Odklejusie, weź może przestań stawiać chochoły i zamiast dyskutować ze swoją wyobraźnią to się odnoś do słów rozmówcy. To by znacznie usprawniło dyskusje. Ja mówię że merino to nie defensywny pomocnik a ty mi odpisujesz że to nie ofensywny pomocnik xd to tak jakbym pisał że chleb z serem jest smaczny a ty mi na to że jak mogę uważać że chleb z szynką jest smaczny.

Gunner915 komentarzy: 305422.09.2025, 14:42

po tylu wzmocnieniach mielismy rozdawac karty w tej lidze, a tymczasem tracimy punkty i mamy szpital na poczatku sezonu.... serio to juz dawno przestalo byc zabawne.

Marcinafc93 komentarzy: 34096 newsów: 122.09.2025, 14:42

@Marcinafc93: Not*

Marcinafc93 komentarzy: 34096 newsów: 122.09.2025, 14:41

Early optimism at Arsenal that Madueke will make swift return from knee injury. Noty ACL injury

@JacobSteinberg

Pikinier komentarzy: 50722.09.2025, 14:41

@Olczyck: Mi gdzieś mignęło, że jest podejrzenie naderwania jakiegoś przedniego więzadła, ale to nic pewnego, dopóki nie ma badań.

Be4Again komentarzy: 531322.09.2025, 14:40

@alexis1908 napisał: "ty jesteś jakiś odklejony ?"

Oj to mało powiedziane :D

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:40

@alexis1908 napisał: "no to super że strzelił ile Turcja tam miejsca zostawiała ile miał czasu na zastanowienie się co zrobić ? Flamini też kiedyś 2 bramki kura strzelił i co to też robi z niego ofensywnego pomocnika ?"
Ale kto mówi o ofensywnym pomocniku, to jest box to box który lepiej czuje się przy polu karnym przeciwnika niż przy swoim, on gra troche jak Ramsey kiedyś u nas. Czy Ramsey był defensywnym pomocnikiem?

Ashburton komentarzy: 467922.09.2025, 14:40

@Olczyck: Chwilę temu czytałem na fb, że już po badaniu i to więzadła.

Gunner915 komentarzy: 305422.09.2025, 14:38

@Marzag:

mowiac krotko wychodzi z Artety to jakim byl pilkarzem, czyli podawanie do tylu i do boku, gra na utrzymanie, nabijanie podan do statystyk, z ktorych nic na boisku nie wynika. Dlatego Arczi uwielbia wystawiac takie trio i w meczu z Newcastle na wyjezdzie ponownie bedzie nam dane to zobaczyc :) zeszly sezon ratowaly nam rzuty rozne w tym fart sie wyczerpal :)

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:38

@Marzag: człowieku on całą karierę gra jako środkowy pomocnik nie ten ofensywny xD ty jesteś jakiś odklejony ?

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:37

@Marzag: no to super że strzelił ile Turcja tam miejsca zostawiała ile miał czasu na zastanowienie się co zrobić ? Flamini też kiedyś 2 bramki kura strzelił i co to też robi z niego ofensywnego pomocnika ?

Be4Again komentarzy: 531322.09.2025, 14:36

@Marzag napisał: "To u Be4Again standardzik, cherry pickuje sobie dane tak by mu pod tezę pasowały, a gdy mu to ktoś wytknie to się nigdy do tego nie odnosi."

Moja teza brzmiała: w starciach z bezpośrednimi rywalami do tytuły (czyt. City i LFC) jesteśmy -3pkt względem ubiegłego sezonu. Nie porównywałem miejsca w tabeli czy zdobyczy pkt po GW5 tylko starcia bezpośrednie. To jakie mecze miałem wziąć pod tą tezę? Z Leeds? Czy z ATB?

O wiele prościej by było jakbyś czytał od początku wątku.

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:36

@Gunner915 napisał: "to jest wlasnie problem, ze ten gosc nie jest ani defensywny, ani ofensywny jesli mowimy o kreacji tj. niekonwencjonalne zagranie/podanie, czy tez miniecie rywala zwodem i stworzenie przewagi na boisku. Oczywiscie mozesz go ustawic w polu karnym, pilka go szuka i moze cos strzelic, ale nasz problem byl taki ze nie mial kto tej pilki przetransferowac w pole karne zeby taka sytuacja mogla sie w ogole wydarzyc.

Dlatego wystawienie Merino, Rice & Zubiego to czysta gra na utrzymanie sie przy pilce, bez stwarzania realnego zagrozenia pod bramka rywali i dokladnie to mialo miejsce."

Merino zagrał słabo i tyle, ale nie ma co kłamać że to defensywny pomocnik.

marimoshi komentarzy: 538022.09.2025, 14:36

@Be4Again napisał: "Ciekawostka dla fetyszystów "pragmatyzmu taktycznego"

Wyniki Arsenalu w meczach, w których w podstawie wychodzili Rice i Merino w środku pola:

3 - zwycięstwa
6 - remisów
4 - porażki

5/13 spotkań w ogóle nie byliśmy w stanie strzelić gola oraz wykręcić wyżej niż 1XG."


Sezon temu podobnie było z Parteyem na PO.
Jeden mecz wygrany, a reszta to remisy.
Obrońcy tego rozwiązania mówili, że to nie jest wina pozycji Parteya - kij, że traciliśmy wówczas atuty w rozegraniu.
Arteta zrozumiał to dopiero, gdy błędy Parteya kosztowały Nas 2 pkt z AV

thegunner4life komentarzy: 1056722.09.2025, 14:36

@Marzag napisał: "was to by można było pewnie metodą na wnuczka zrobić"

Muszę zainstalować Anydeska chyba nie?

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:35

@alexis1908 napisał: "skąd ten pomysł hmm no może z przebiegu jego kariery ? Jak na ofensywnego pomocnika ma liczby za słabe i w sumie nigdy nie grał jako ofensywny pomocnik ;)"
Ostatnio strzelił hattricka w reprezentacji, nieźle jak na defensywnego pomocnika, co?

Gunner915 komentarzy: 305422.09.2025, 14:34

@Marzag:

to jest wlasnie problem, ze ten gosc nie jest ani defensywny, ani ofensywny jesli mowimy o kreacji tj. niekonwencjonalne zagranie/podanie, czy tez miniecie rywala zwodem i stworzenie przewagi na boisku. Oczywiscie mozesz go ustawic w polu karnym, pilka go szuka i moze cos strzelic, ale nasz problem byl taki ze nie mial kto tej pilki przetransferowac w pole karne zeby taka sytuacja mogla sie w ogole wydarzyc.

Dlatego wystawienie Merino, Rice & Zubiego to czysta gra na utrzymanie sie przy pilce, bez stwarzania realnego zagrozenia pod bramka rywali i dokladnie to mialo miejsce.

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:34

@Be4Again napisał: "To dla "fetyszystów". Są tutaj zagorzali wyznawcy Artetyzmu, którzy osiągają ekstazę w takich spotkaniach jak na Anfield, gdzie nasz środek pola poza neutralizowaniem ataków nie robi nic więcej..."
A wymień jakichś

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:34

@Marzag: skąd ten pomysł hmm no może z przebiegu jego kariery ? Jak na ofensywnego pomocnika ma liczby za słabe i w sumie nigdy nie grał jako ofensywny pomocnik ;)

Be4Again komentarzy: 531322.09.2025, 14:33

@thegunner4life napisał: "Nie trzeba robić licencji UEFA PRO, żeby zobaczyć, że ten środek ma problemy z kreacją."

To dla "fetyszystów". Są tutaj zagorzali wyznawcy Artetyzmu, którzy osiągają ekstazę w takich spotkaniach jak na Anfield, gdzie nasz środek pola poza neutralizowaniem ataków nie robi nic więcej...

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:33

@miki9971 napisał: "J***ć ten sezon...."
Masakra jak niewiele trzeba żeby ludzi w chu*a zrobić, was to by można było pewnie metodą na wnuczka zrobić. W każdą plotę uwierzycie o ile jest negatywna.

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:32

@marimoshi napisał: "Skoro piszesz, że już jesteśmy -3pkt to nie możesz sobie wybiórczo brać spotkań. Bierzesz albo wszystkie albo żadne."
To u Be4Again standardzik, cherry pickuje sobie dane tak by mu pod tezę pasowały, a gdy mu to ktoś wytknie to się nigdy do tego nie odnosi.
Jakbyśmy byli pierwsi w tabeli ale mieli remis 1:1 z City to by przytoczył statystykę meczów z czołówką, że w zeszłym sezonie u siebie z City wygraliśmy 5:1 a teraz strzeliliśmy 5 razy mniej bramek więc jest pięciokrotny regres.

Olczyck komentarzy: 160822.09.2025, 14:32

@Ashburton napisał: "Madueke ma podobno zerwane więzadła"

Ma mieć badania pod kątem zerwania wiązadeł przednich dlatego nie wszedł na drugą połowę bo odczuwał ból w kolanie miejmy nadzieje ze to nie to

miki9971 komentarzy: 8023 newsów: 222.09.2025, 14:31

@Ashburton napisał: "Madueke ma podobno zerwane więzadła."

J***ć ten sezon....

thegunner4life komentarzy: 1056722.09.2025, 14:31

@Be4Again:
Nie trzeba robić licencji UEFA PRO, żeby zobaczyć, że ten środek ma problemy z kreacją.

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:30

@marimoshi: lepiej podać w aut niż stracić przed polem karnym co się Merino zdarzało nie raz ;)

Ashburton komentarzy: 467922.09.2025, 14:30

Madueke ma podobno zerwane więzadła.

Be4Again komentarzy: 531322.09.2025, 14:30

Ciekawostka dla fetyszystów "pragmatyzmu taktycznego"

Wyniki Arsenalu w meczach, w których w podstawie wychodzili Rice i Merino w środku pola:

3 - zwycięstwa
6 - remisów
4 - porażki

5/13 spotkań w ogóle nie byliśmy w stanie strzelić gola oraz wykręcić wyżej niż 1XG.

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:30

@Be4Again: no dokładnie tez tak uważam że odszedł za późno i tyle .

marimoshi komentarzy: 538022.09.2025, 14:28

@alexis1908 napisał: "Merino w 19 minucie stracil przed polem karnym ze City oddało strzał i przed przerwą ;) nie przypominam sobie żeby po stracie Deca poszła jakaś akcja city"

W sumie zgodzę się z Tobą. Podanie w aut jak w 89minucie nie spowoduję kontry City

Marzag komentarzy: 45466 newsów: 122.09.2025, 14:28

@Gunner915 napisał: "Jestem w stanie zrozumiec Artete wystawiajac bardziej defensywna formacje na mecz z Liverpoolem na wyjezdzie, ale u siebie z City, z ktorym w zeszlym sezonie wygralismy wysoko i pewnie to trzeba nie miec doslownie jaj, zeby wystawic taka pomoc i grac taka kaszanke w pierwszej polowie..."
Ale w ogóle skąd pomysł że Merino to defensywny gracz, to że jest wysoki nie znaczy że jest defensywny, on przecież w defensywie więcej problemów robi niż dobrego, on pod polem karnym przeciwnika robi robotę, nie pod swoim polem karnym.

Be4Again komentarzy: 531322.09.2025, 14:27

@alexis1908 napisał: "papcio by nakupował dzieciaków którzy by cieszyli oko gra ;) co jak co on miał nosa do talentów tylko często kasy brakowało , ale pod koniec już jak ktoś na nas wyszedł pressingiem to nie było fajnie jego czas minął szkoda tylko że nie odszedł jak Klopp był dostępny ."

Wenger zmienił Premier League w wielu aspektach. Od podejścia do obcokrajowców po dyscyplinę poza boiskową. Dzisiaj pewnie nie wielu pamięta, ale Giggs i Scholes jeszcze jako nastolatkowie wcale nie kryli się z tym, że po meczyku szli sobie na dwa-trzy piwka do pubu gdzie wypalali do tego po ramce szlugów. Wenger to wszystko wywrócił do góry nogami i wprowadził Japoński "porządek i dyscyplinę".

Jednak w pewnym momencie przestał nadążać za zmianami. Kwestie finansowe miały olbrzymie znaczenie, ale on też w pewnym momencie z rewolucjonisty i prekursora stał się konserwatystą i "żywą skamieliną". Kluby zaczęły zatrudniać doświadczonych i profesjonalnych dyrektorów do spraw sportowych, technicznych czy rozwojowych, a Wenger chciał bez zmian zarządzać klubem władzą dyktatorską na każdym jego szczeblu. Przez to pod koniec popełniał coraz więcej błędów, nie tylko na polu sportowym, ale też na polu zarządzania zespołem.

Uważam, że inaczej byśmy wspominali Wengera jakby odszedł po ostatnim vicemistrzostwie w 2016r. Te dwa kolejne lata nic nie dały, a tylko okazały się "rysą" na jego pomniku.

pawel_1986 komentarzy: 176622.09.2025, 14:25

A Hincapie nie zmieścił się wczoraj do kadry meczowej czy coś mu dolega?

Catalonczyk komentarzy: 529222.09.2025, 14:23

Noni Madueke set for a spell on the sidelines due to a knee injury sustained against Manchester City.

Timeline for return still unclear as tests ongoing. However, Madueke has not done his ACL, despite rumours.

Ben Jacobs

Gunner915 komentarzy: 305422.09.2025, 14:23

@Garfield_pl:

Dowman to nie jest zawodnik, ktorego mozeszy wystawic od pierwszej minuty.

Chlopak moze wejsc na ostatnie 15 minut zakrecic zmeczonymi obroncami, wywalczyc rzut karny, zrobic przewage, etc.

Gunner915 komentarzy: 305422.09.2025, 14:21

@Elastico07:

Jestem w stanie zrozumiec Artete wystawiajac bardziej defensywna formacje na mecz z Liverpoolem na wyjezdzie, ale u siebie z City, z ktorym w zeszlym sezonie wygralismy wysoko i pewnie to trzeba nie miec doslownie jaj, zeby wystawic taka pomoc i grac taka kaszanke w pierwszej polowie...

Poki co na konto Artety idzie -3 pkt, 2 wczoraj i 1 na Anfield, jak dostaniemy w czapke od Newcastle to mozna powtarzac jak mantre, ze to dopiero kilka kolejek, ale ilosc straconych punktow po 6 kolejkach bedzie naprawde ogromna, a Mistrzowie punktuja inaczej...

Garfield_pl komentarzy: 3979122.09.2025, 14:21

Dowman będzie miał chyba więcej szans na grę, co nie jest złe w przypadku przerwy Madueke

Garfield_pl komentarzy: 3979122.09.2025, 14:21

@Be4Again napisał: "Dwie rzeczy trzeba było ogarnąć przed sezonem:

Wyjazdy na Etihad, St James Park, Anfield i Craven Cottage.

Na każdym z tych stadionów od dwóch sezonów tracimy punkty. Anfield już odhaczone, teraz Newcastle.

Drugi aspekt to low blocki i patrząc jak graliśmy z City, które od 10 minuty broniło nisko to widać, że jest lepiej (druga połowa). Klucz to Eze, musi grać w podstawie. Z nim wszystko jest łatwiejsze."

Zgadzam się w sumie, ale ta 2 rzecz jednak ważniejsza bo przez nią straciliśmy najwięcej.

Furgunn komentarzy: 1215422.09.2025, 14:19

@inwilshereitrust napisał: "Wrzućcie wyniki do typera"

Niech nie wrzucają, mam wszystko odwrotnie xD

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:18

@fabregas1987: środek Tomek Rice Zubi napewno lepiej by wyglądał niż Merino Rice Zubi

inwilshereitrust komentarzy: 67122.09.2025, 14:18

Wrzućcie wyniki do typera

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:18

@marimoshi: Merino w 19 minucie stracil przed polem karnym ze City oddało strzał i przed przerwą ;) nie przypominam sobie żeby po stracie Deca poszła jakaś akcja city

marimoshi komentarzy: 538022.09.2025, 14:16

@alexis1908 napisał: "ale nie notuje bezsensowych strat jak Hiszpan"

Ciekawe. Wczoraj w 80 minucie nie przyjął łatwej piłki, a następnie podał w aut.
Notuje tak samo bez sensowne straty jak Merino

marimoshi komentarzy: 538022.09.2025, 14:15

@Be4Again napisał: "Kolejny schemat, który się powtarza... Rok temu Rice na początku sezonu też wyglądał słabo po kątem fizycznym. Teraz jest podobnie. Poza tym, że jest, coś tam biega to nie wiele wnosi do gry.

Może za bardzo sobie folguje na wakacjach? Może ma dobrany zły trening indywidualny? Coś na pewno jest na rzeczy.

Nie można powiedzieć, że gra źle, ale nie jest to tez blisko jego top formy, do której nas przyzwyczaił."


Forma fizyczna to jedno (choć jego wyrzuty z autu to był śmiech), ale on jest mega niedokładny. Gonimy wynik, a on nie potrafi piłki przyjąć lub podaje na aut.

Ciężko grać płynnie skoro dwóch środkowych pomocników rusza się jak wóz z węglem, a napastnik nie potrafi przyjąć piłki.

alexis1908 komentarzy: 623922.09.2025, 14:15

@marimoshi: Rice w żadnej formie nie wygląda gorzej niż Merino ;) Merino przy każdym pressingu przeciwnika się gubi Rice nie jest w topowej formie ale nie notuje bezsensowych strat jak Hiszpan i przynajmniej stara się pociągnąć akcję do przodu ale jak kolega niżej napisał w tamtym roku też na początku nie wyglądał jak on , i następna sprawa albo gra Merino albo gra Rice nie ma szans że oni obaj będą dobrze w środku wyglądać

Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady