Rzut rożny proszę: Arsenal 3-1 Burnley

Rzut rożny proszę: Arsenal 3-1 Burnley 11.11.2023, 17:10, Łukasz Wandzel 1807 komentarzy

W 12. kolejce Premier League piłkarze Arsenalu dostali dogodną szansę na szybki powrót do wygrywania w lidze. Po porażce z Newcastle United zagrali na własnym stadionie z Burnley. Drużyna Vincenta Kompany'ego zalicza w tym sezonie mocne zderzenie z angielską ekstraklasą i nieustannie znajduje się w strefie spadkowej.

Kanonierzy byli oczywistym faworytem i przez większość spotkania kontrolowali grę. Nie obyło się jednak bez kłopotów na własne życzenie. Mimo niepotrzebnie straconej bramki i czerwonej kartki dla Fabio Vieiry wygrali 3-1, a kluczem do sukcesu okazały się rzuty rożne.

Składy obu drużyn

Arsenal: Raya – Tomiyasu, Saliba, Gabriel, Zinczenko – Havertz (59' Vieira), Jorginho, Rice – Saka (81' Nelson), Trossard (81' Nketiah), Martinelli (89' Kiwior)

Burnley: Trafford – Vitinho (88' Odobert), O'Shea, Beyer, Taylor – Gudmundsson, Berge, Brownhill (85' Obafemi), Koleosho (80' Larsen) – Rodriguez, Amdouni

Kanonierzy rozpoczęli to spotkanie, jakby nad wysokie zwycięstwo stawiali kontrolowanie gry. Na początku grali zachowawczo. Często zagrywali do tyłu, a akcje najczęściej kończyli wywalczaniem rzutów rożnych. W samej pierwszej połowie wykonali ich aż 7 (w całym meczu 13), ale nie przynosiły one oczekiwanego gola. Sytuacji z gry zakończonych strzałem w światło bramki było tylko kilka. Dobre spotkanie rozgrywał Trafford, który wybronił strzały Saki czy Trossarda.

Piłkarze Burnley rzadko atakowali, lecz w pierwszej połowie oddali 3 niezłe strzały. Na początku Amdouni zaskoczył z dystansu, w 30. minucie z prezentu od Arsenalu skorzystał Gudmundsson, a jeszcze chwilę później Rodriguez. We wszystkich sytuacjach świetnie spisał się Raya. Przed przerwą londyńczycy w końcu otworzyli wynik spotkania. Po dośrodkowaniu Zinczenki piłkę zdołał zagrać Saka, a akcję głową zakończył Trossard. Belg jednocześnie wpadł na słupek, jednak kontynuował grę.

Po przerwie na chwilę zrobiło się nerwowo. W 54. minucie Tomiyasu przegrał pojedynek fizyczny z Koleosho. W 54. minucie Tomiyasu przegrał pojedynek fizyczny z Koleosho, a zamieszanie w szesnastce wykorzystał Brownhill. Pomocnik Burnley zdobył gola po rykoszecie od Gabriela. Naprawienie sytuacji zajęło Kanonierom tylko chwilę.

W końcu nieustannie zdobywane rzuty rożne przyniosły gole. Zaczął je wykonywać Trossard, który w 57. minucie dośrodkował bardzo blisko linii bramkowej, gdzie przy samym Traffordzie do piłki wyskoczył Saliba. Francuz główką wyprowadził Arsenal na ponowne prowadzenie. Wrzutki Trossarda zaczęły widocznie sprawiać kłopoty graczom Burnley. W 74. minucie kolejna dograna przez Belga piłka narobiła zamieszania. Futbolówka odbiła się od poprzeczki, a Zinczenko celnym strzałem ustalił wynik meczu.

Zamiast spokojnie szukać kolejnej bramki, Arsenal rzucił sobie kłodę pod nogę. Niespodziewanie 83. minucie Fabio Vieira otrzymał czerwoną kartkę za atak na nogę rywala. Kanonierzy kończyli spotkanie w 10. Utrzymali korzystny wynik, skupiając się już tylko na obronie, a w tym celu w końcówce na boisku pojawił się również Kiwior w miejsce Martinellego.

BurnleyPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 19:11

@Paul77 napisał: "pisałem to w tym sensy że nie taki gość jak havi był potrzebny. Właśnie ktoś taki jak Valverde byłby potrzebny na Arsenalu."

Podpisuje się obiema nogami pod tym, ale cóż my możemy? Takie "robaczki" jak my przecież się nie znają...

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 19:04

@Be4Again: pisałem to w tym sensy że nie taki gość jak havi był potrzebny. Właśnie ktoś taki jak Valverde byłby potrzebny na Arsenalu.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 19:02

@Rynkos7 napisał: "No zgoda, ale przecież to samo obserwujemy w przypadku Vlaho. Nie można powiedzieć, że Serb się rozwinął w Juventusie."

No nie można, ale proces "degradacji" Havertza trwał 3 lata, CFC zapłaciło za niego 81mln, a po 3 latach sprzedali nam go 75mln więc jak na tej podstawie chcesz sądzić, że Juve w zaledwie rok po trasferze Vlaho ma chcieć go sprzedać za 20 mln mniej? Niby Havertz zaliczał systematyczny zjazd, a i tak Chelsea straciła na nim "zaledwie" 6mln... @Rynkos7 napisał: "Jednak mimo iż kwoty bonusów przy wolnym transferze są wyższe, a w przypadku znanych nazwisk nawet dużo wyższe to nie jest tak, że kwota 70 mln, która byłaby kwotą transferów trafia nagle do piłkarza i agentów, tak się może dziać tylko w przypadku gdy masz na nazwisko Haaland lub Mbappe."
No tak to nie działa, ale Rudiger i jego agent spokojnie zainkasowali 20-30mln za sam podpis Niemca na umowie RM.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 18:58

@Paul77 napisał: "wymieńmy Havertza za Valverde bz Realem i będzie git"

Doprowadź do tego to nie ważne gdzie mieszkasz to przyjeżdżam do Ciebie z najdroższą whisky dostępną w jakimś normalnym sklepie i oglądamy razem jego debiut w AFC :D

Jack_Herrer komentarzy: 6394 newsów: 19220.11.2023, 18:12

@Furgunn: Gwiazdeczka sie znalazła. To sport dla twardzieli, wg. mnie spod każdego prysznica powinny wypływać odchody, moze wtedy nasi by sie nauczyli, ze to ciężka gówniana robota, nie dla panienek.

Patriko komentarzy: 557820.11.2023, 18:08

@Furgunn napisał: "Alexis Sanchez były zawodnik Arsenalu i Manchesteru United o warunkach w reprezentacji Chile:

- W naszym kompleksie szkoleniowym są trzy prysznice, ale nie działają jednocześnie. Jeden z nas może z nich skorzystać dopiero wtedy, gdy drugi skończy.

- Z kolei na stadionie Coco-Colo spod prysznica wypływają odchody. Musimy zadać sobie pytanie, czy to reprezentacja narodowa, czy klub z trzeciej ligi."

A to ciekawa sprawa co teraz napisałeś, bo przecież pamiętam jak jeszcze w 2015 oglądałem Copa America które organizowało Chile na zmodernizowanych, ładnych stadionach, więc mogłoby by się wydawać, że wszystko inne tez spełnia standardy, nie było wtedy żadnych narzekań ze strony żadnych reprezentacji. Ale ten stadion Colo-Colo faktycznie dupy nie urywa.

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 18:03

@Be4Again: wymieńmy Havertza za Valverde bz Realem i będzie git

polandblood komentarzy: 12007 newsów: 120.11.2023, 17:49

Komputerowcy są? Pytanie mam odnośnie adapterów m2 pcie?

Garfield_pl komentarzy: 3336320.11.2023, 17:47

Martin Ødegaard is on track to return for the game against Brentford. [@sr_collings]

Garfield_pl komentarzy: 3336320.11.2023, 17:21

Arsenal have conceded the FEWEST Expected Goals (xGC) in the Premier League so far this season. ⛔️ #afc

Furgunn komentarzy: 1070220.11.2023, 17:19

Alexis Sanchez były zawodnik Arsenalu i Manchesteru United o warunkach w reprezentacji Chile:

- W naszym kompleksie szkoleniowym są trzy prysznice, ale nie działają jednocześnie. Jeden z nas może z nich skorzystać dopiero wtedy, gdy drugi skończy.

- Z kolei na stadionie Coco-Colo spod prysznica wypływają odchody. Musimy zadać sobie pytanie, czy to reprezentacja narodowa, czy klub z trzeciej ligi.

Rynkos7 komentarzy: 766020.11.2023, 17:15

@Be4Again napisał: "Bo Havertz się uwstecznił i mógłby grać nawet RM. Mudryk 06/12/2022 wyceniany był na 40mln, po transferze do CFC jego cena skoczyła nagle do 60 mln -16/03/2023. Zdążył ledwie co zadebiutować w pierwszej 11stce CFC. Dzisiaj znowu jego wartość spadła bo podobnie jak Havertz gra po prostu kaszane... Jak inaczej to wytłumaczysz?"

No zgoda, ale przecież to samo obserwujemy w przypadku Vlaho. Nie można powiedzieć, że Serb się rozwinął w Juventusie.

@Be4Again napisał: ":D Polecam Ci książkę Agent https://www.empik.com/tajny-agent-w-mrocznym-swiecie-pilkarskiego-biznesu-opracowanie-zbiorowe,p1106141837,ksiazka-p
Tam masz opisane dlaczego agentom/zawodnikom zależy żeby opuszczać klub z swoją kartą zawodniczą w dłoni :) Bonusy za podpis wolnego zawodnika, a zawodnika z transferu z kwotą odstępnego są wręcz nieporównywalne. Dla większości to jest chyba logiczne... Jakościowy, wolny zawodnik dostaje masę propozycji i są one o wiele lepsze jakby był zawodnik z transferu."


To zjawisko jest mi doskonale znane. Jednak mimo iż kwoty bonusów przy wolnym transferze są wyższe, a w przypadku znanych nazwisk nawet dużo wyższe to nie jest tak, że kwota 70 mln, która byłaby kwotą transferów trafia nagle do piłkarza i agentów, tak się może dziać tylko w przypadku gdy masz na nazwisko Haaland lub Mbappe.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 16:56

@Rynkos7 napisał: "Ale to nie moje teorie tylko to co się piszę w prasie w ostatnim czasie o tego jaką politykę transferową obrał Real."

Rok temu prasa pisała, że próbują ściągnąć Kane`a. Przycięli trochę "wydatki" na transfery bo remontowali stadion. Teraz będą to spłacać. Prześledziłem wszelkie doniesienie i nigdzie nie jest napisane, że 23/24 letni zawodnik to dla nich "za stary". 2-3 najbliższe okienka mogą zweryfikować Twoje słowa. @Rynkos7 napisał: "Takie bonusy są podpisywanie niezależnie od tego czy piłkarz przychodzi jako wolny transfer czy nie."
:D Polecam Ci książkę Agent https://www.empik.com/tajny-agent-w-mrocznym-swiecie-pilkarskiego-biznesu-opracowanie-zbiorowe,p1106141837,ksiazka-p
Tam masz opisane dlaczego agentom/zawodnikom zależy żeby opuszczać klub z swoją kartą zawodniczą w dłoni :) Bonusy za podpis wolnego zawodnika, a zawodnika z transferu z kwotą odstępnego są wręcz nieporównywalne. Dla większości to jest chyba logiczne... Jakościowy, wolny zawodnik dostaje masę propozycji i są one o wiele lepsze jakby był zawodnik z transferu. @Rynkos7 napisał: "Wcale nie jest to prawdą co pokazuje chociażby transfer Harvetza."
Bo Havertz się uwstecznił i mógłby grać nawet RM. Mudryk 06/12/2022 wyceniany był na 40mln, po transferze do CFC jego cena skoczyła nagle do 60 mln -16/03/2023. Zdążył ledwie co zadebiutować w pierwszej 11stce CFC. Dzisiaj znowu jego wartość spadła bo podobnie jak Havertz gra po prostu kaszane... Jak inaczej to wytłumaczysz? @Rynkos7 napisał: "W takim razie śledzimy rozwój wydarzeń i za dwa-trzy miesiące będziemy się przekomarzać kto jest górą :) (o ile w ogóle będziemy mówić o transferze Serba)"
Chicken.

Rynkos7 komentarzy: 766020.11.2023, 16:29

@Be4Again napisał: "Przystopowali trochę z "mega" transferami do których nas przyzwyczaili, ale mówienie że 23 czy 24 letni zawodnik jest za stary na RM to mega nadużycie... Zwłaszcza, że jeżeli wierzyć doniesieniom to rok temu walczyli o pozyskanie Kane`a."

Ale to nie moje teorie tylko to co się piszę w prasie w ostatnim czasie o tego jaką politykę transferową obrał Real.

@Be4Again napisał: "To, że nie płacili klubowi to myślisz że nie musieli odpalić bonusu zawodnikowi oraz agentowi? Było o tym głośno przecież. 20-30mln za sam podpis pewnie w bonusie poszło."

Takie bonusy są podpisywanie niezależnie od tego czy piłkarz przychodzi jako wolny transfer czy nie.

@Be4Again napisał: "Czym mocniejszy klub tym droższy zawodnik, nie na odwrót. Za sam transfer do AFC, Rice zyskał 10mln na wartości. Vlaho to nadal młody zawodnik!"

Wcale nie jest to prawdą co pokazuje chociażby transfer Harvetza.

@Be4Again napisał: "Ja też nie, chodzi o fun i utarcie sobie wzajemne nosa :)"

W takim razie śledzimy rozwój wydarzeń i za dwa-trzy miesiące będziemy się przekomarzać kto jest górą :) (o ile w ogóle będziemy mówić o transferze Serba)

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 16:20

@Moczyknur napisał: "Ale Ty wiesz, że cytowałem kolegę Rynkosa? Palce masz szybsze od wzroku ;)"

Źle używasz opcji cytuj. Cudzysłów nie zawsze oznacza cytat. Po to jest funkcja CYTUJ tutaj żeby to odróżnić. W Twoim komentarzu tego nie ma.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 16:17

@Rafson95 napisał: "Wartościowy za słownikiem języka polskiego to m.in.: «mający dobrą jakość, wysoki poziom» «mający wiele zalet» więc Paul77 miał prawo zinterpretować to w taki sposób."

Liczy się kontekst. Jeżeli rozmawiamy o transferach, kwotach to mówiąc "wartościowy" chyba wiadomo o co chodzi?

Wartościowy za słownikiem PWN: wartościowy
1. «mający dużą wartość materialną»

https://sjp.pwn.pl/slowniki/warto%C5%9Bciowy.html

Na TM mamy ranking najbardziej WARTOSCIOWYCH graczy, a nie @Rafson95 napisał: "najwyżej wycenianych napastników"

https://www.transfermarkt.pl/spieler-statistik/wertvollstespieler/marktwertetop

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 16:11

@Rynkos7 napisał: "Vlaho już w styczniu kończy 24 lata."

W tym roku kupili Garcie, który ma 24 lata także ten... @Rynkos7 napisał: "Tu chodzi o politykę transferową Realu, którzy tak ogromne kwoty płacą albo za już ukształtowanego zawodnika, który z miejsca wskoczy do składu albo takich, którzy mają góra 22 lata i są swego rodzaju inwestycją."
Alaba, Rudiger w pełni potwierdzają tą tezę. Tak samo jak transfer Hazarda czy Mendego sprzed 4 lat... Czy w ciągu tych 4 lat zmienił się prezes? No chyba nie bardzo. Przystopowali trochę z "mega" transferami do których nas przyzwyczaili, ale mówienie że 23 czy 24 letni zawodnik jest za stary na RM to mega nadużycie... Zwłaszcza, że jeżeli wierzyć doniesieniom to rok temu walczyli o pozyskanie Kane`a. @Rynkos7 napisał: "Rudiger przyszedł za darmo i był pewniakiem do składu."
To, że nie płacili klubowi to myślisz że nie musieli odpalić bonusu zawodnikowi oraz agentowi? Było o tym głośno przecież. 20-30mln za sam podpis pewnie w bonusie poszło. @Rynkos7 napisał: "No więc o to chodzi. Nikt w klubie nawet nie chciał przedłużacz kontraktu Lacazetta by na nim zarobić a Pepe odszedł za darmo mimo wyceny na kilka mln euro."
Ale co Ty parafrazujesz bez sensu? Chodziło o porównanie kontekstu. Przypadek Pepe czy Laci nie jest nawet blisko przypadku Vlaho w Juve. Vlaho nadal jest w top 10 najdroższych napastników, a Pepe w momencie odejscie nie wzbudzał zainteresowania nawet wśród klubów środka tabeli w Serie A, L1 czy Bundesligi... Turcja to już przedsionek do peryferii europejskiej piłki. Lacazette bardzo podobnie. Nikt by za niego nie zapłacił nawet 10mln, a samo przedłużenie byłoby droższe i na dodatek związywałoby nas z zawodnikiem, którego nie chcemy. @Rynkos7 napisał: "Wyceny Mudryka czy Caicedo bazują na spekulacji."
jak 90% wycen zawodników, ale jakieś odniesienie to jest. Zawodnik to nie jest samochód, że możesz dokładnie sprawdzić jego stan techniczny, przebieg itd. W każdej wycenie jest bardzo duży procent spekulacji, potencjału, przewidywanej przyszłej wartości itd. @Rynkos7 napisał: "Młodzi zawodnicy, z potencjałem ze słabszych klubów, którzy mają aspiracje do bycia gwiazdami zespołów."
Czym mocniejszy klub tym droższy zawodnik, nie na odwrót. Za sam transfer do AFC, Rice zyskał 10mln na wartości. Vlaho to nadal młody zawodnik! @Rynkos7 napisał: "Niestety aż tak głęboko nie śledzę Serie A i występów Valhovica aby z pełnym przekonaniem o coś takiego się założyć, a już zwłaszcza gdy widzę jak United płaci za jakiegoś Hojlunda 75 mln."
Ja też nie, chodzi o fun i utarcie sobie wzajemne nosa :) Po prostu rynek ŚN jest tak specyficzny, że 60mln za Vlaho w obliczu transferu takiego Hojlunda to po prostu promocja. Hojlund zdobył chyba 9 bramek i poszedł za więcej do UTD. Jakby temat tyczył się pomocnika/obrońcy to bym nie dyskutował, ale za napastników się po prostu przepłaca... Hojlund, Nunez, Lukaku, Icardi, Werner, Jovic itp. Napastnicy za ogromną kasę i każdy srogo przepłacony (co niektórzy póki co). Jakby Juve chciało go sprzedać nawet za 70mln to pierwszy lepszy klub z Arabii tyle zapłaci bez mrugnięcia.

Jakby Vlaho był dostępny za 60 to do gry by się włączyły kluby z EPL z WHU na czale. Co automatycznie by podbiło jego cenę.

Moczyknur komentarzy: 197020.11.2023, 15:50

@Be4Again: Ale Ty wiesz, że cytowałem kolegę Rynkosa? Palce masz szybsze od wzroku ;)

Rynkos7 komentarzy: 766020.11.2023, 15:41

@Be4Again:

Vlaho już w styczniu kończy 24 lata. Tchouameni przychodził mając 22 lat co sam napisałeś czyli tyle ile Vlahovic 2 lata temu do Juventusu. Tu chodzi o politykę transferową Realu, którzy tak ogromne kwoty płacą albo za już ukształtowanego zawodnika, który z miejsca wskoczy do składu albo takich, którzy mają góra 22 lata i są swego rodzaju inwestycją. Vlahovic to już nie jest żadna z tych kategorii. Rudiger przyszedł za darmo i był pewniakiem do składu. Vlaho to natomiast kalka transferu Jovica na ten moment.

@Be4Again napisał: "Lacazette koniec kontraktu, a Pepe w chwili odejścia był wart 1/5 tego co zapłaciliśmy."

No więc o to chodzi. Nikt w klubie nawet nie chciał przedłużacz kontraktu Lacazetta by na nim zarobić a Pepe odszedł za darmo mimo wyceny na kilka mln euro.

@Be4Again napisał: "Wg. TM Vlaho jest wart dzisiaj 70mln euro, a patrząc na ostatnie "głośne" transfery TM raczej zaniżało wartość zawodników (Caicedo, Rice, Mudryk)"

Wyceny Mudryka czy Caicedo bazują na spekulacji. Młodzi zawodnicy, z potencjałem ze słabszych klubów, którzy mają aspiracje do bycia gwiazdami zespołów. Vlahovic na ten moment ma status przepłaconego zawodnika z ogromną pensją.

@Be4Again napisał: "Chelsea (nadal jest zainteresowana), Real Madryt, PSG, Barcelona (jeżeli potwierdzą się plotki o sprzedaży RL9), KFC no i Arsenal. Czy to mało? Moim zdaniem wystarczająco żeby wiedzieć, że tanio nie będzie..."

W Chelsea już jest ścisk i nawet nie ma ich w Europejskich Pucharach. Barcelona może mieć problem znaleźć fundusze na ten transfer zresztą podpisali Victora Roque, który ma przyjść w styczniu. W Real raczej nie wierzę, PSG rzeczywiście jest realne.

@Be4Again napisał: "Pożyjemy zobaczymy. Możemy postawić zakład, że nadchodzącym okienku Serb zostanie sprzedany za więcej jak 60 lub za mniej niż 60. Ja stawiam 100zł, że jeżeli dojdzie do transferu to będzie to 60mln+, stoi?"

Niestety aż tak głęboko nie śledzę Serie A i występów Valhovica aby z pełnym przekonaniem o coś takiego się założyć, a już zwłaszcza gdy widzę jak United płaci za jakiegoś Hojlunda 75 mln. Do tego ostatnio dochodzą do wszystkiego jakieś zmienne, dodatkowe opcje i te kwoty transferowe bardzo często rozmywają się w prasie. Dla zabawy, tylko o przekonanie mógłbym postawić, że nie pęknie granica 65 mln. Tak jak napisałeś, pożyjemy zobaczymy kto finalnie miał rację.

Rafson95 komentarzy: 1061420.11.2023, 15:36

@Be4Again: Wartościowy za słownikiem języka polskiego to m.in.: «mający dobrą jakość, wysoki poziom» «mający wiele zalet» więc Paul77 miał prawo zinterpretować to w taki sposób.

Jasno byłoby gdybyś napisał, że jest w Top 10 najwyżej wycenianych napastników przez transfermarkt ;p

Womanizer komentarzy: 1017020.11.2023, 15:29

Kiwior będzie na konferencji z Probierzem o 16:15

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 15:28

@Rynkos7 napisał: "My też swego czasu rozbijaliśmy bank na Lacazetta czy Pepe i żadnych groszy z tego nie odzyskaliśmy."

Lacazette koniec kontraktu, a Pepe w chwili odejścia był wart 1/5 tego co zapłaciliśmy. Pepe był wypychany z klubu, najpierw na wypożyczenie, a potem na stałe. Nie było chętnych to skończyło sie na rozwiązaniu kontraktu. Przykład Vlaho wydaje Ci się zbliżony? Dla mnie w żadnym calu. @Rynkos7 napisał: "Juventus zapłacił za potencjał zawodnika i młody wiek Serba, przepłacił i cały rynek jest obecnie tego świadom."
Wg. TM Vlaho jest wart dzisiaj 70mln euro, a patrząc na ostatnie "głośne" transfery TM raczej zaniżało wartość zawodników (Caicedo, Rice, Mudryk). @Rynkos7 napisał: "Ile klubów w Europie będzie w stanie raz, że zapłacić za Vlahovica a dwa zagwarantować mu obecną pensję?"
Chelsea (nadal jest zainteresowana), Real Madryt, PSG, Barcelona (jeżeli potwierdzą się plotki o sprzedaży RL9), KFC no i Arsenal. Czy to mało? Moim zdaniem wystarczająco żeby wiedzieć, że tanio nie będzie... @Rynkos7 napisał: "ostatnią politykę transferową Realu to Vlahovic jest już dla nich za stary by płacić 80 mln za nieukształtowanego zawodnika"
Za Tchouameniego dali 80 mln w chwili gdy miał 22lata (Vlaho ma 23). Rok temu zakontraktowali Rudigera, który miał 29lat. Vlahovic gra w Serie A, w klubie który jest największy w tej lidze więc jak można mówić, że nie jest ukształtowany? Takiego określenia można było użyć w kontekscie tego Gullera. Ok, zaliczył zjazd, ale to na pewno nie jest "nieukształtowany" zawodnik. @Rynkos7 napisał: "Nie sądzę aby ktoś miał zapłacić za niego więcej niż 60 mln."
Pożyjemy zobaczymy. Możemy postawić zakład, że nadchodzącym okienku Serb zostanie sprzedany za więcej jak 60 lub za mniej niż 60. Ja stawiam 100zł, że jeżeli dojdzie do transferu to będzie to 60mln+, stoi?

Just for fun :)

Mastec30 komentarzy: 751320.11.2023, 15:26

Co do ceny Vlaho to przecież już w lato jak był temat z Chelsea to jego wycena nie była na poziomie 80 mln tylko niższa. Także nie spodziewam się horrendalnej wyceny. A jak będą chcieli dużo to się grzecznie podziękuje i do widzenia

FlameDood komentarzy: 188720.11.2023, 15:23

@Adamarsenal1 napisał: "Jeśli rzeczywiście nie uda się wyciągnąć Douglasa w zimie, ciekawą opcją jest Ruben Neves, może udało by się wypożyczenie z opcją wykupu w lecie, dobry grajek, doświadczenie w PL duże"
Jest to jakaś opcja tylko to będzie pójście po najniższej linii oporu. Ruben Neves to będzie taki Jorginho v2. Wiadomo, że najlepszą opcją by był Zubimendi lub Douglas ale wyciągnięcie ich w tym okienku będzie bardzo ciężkie.

Adamarsenal1 komentarzy: 350020.11.2023, 15:15

Jeśli rzeczywiście nie uda się wyciągnąć Douglasa w zimie, ciekawą opcją jest Ruben Neves, może udało by się wypożyczenie z opcją wykupu w lecie, dobry grajek, doświadczenie w PL duże, a przy ewentualnej sprzedaży Parteya i Emila, i jakimś budżecie w zimie, można było by pokusić się jeszcze o jakiegoś napastnika np: Boniface/Toney, chociaż to takie gdybanie, ale wydaje mi się że pomocnik to priorytet.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 15:10

@Paul77 napisał: "Vlachowic NIGDY nie był napastnikiem z top 10. On aspirował do tego miana. Jeden dobry sezon w Fiorentina to za mało."

Umiemy czytać ze zrozumieniem? Napisałem jasno:

"Vlaho nadal jest w top 10 najbardziej WARTOSĆIOWYCH napastników na świecie", a nie, że jest w top 10 pod względem umiejętności... :/

Będąc bardziej dokładnym to powołując się na dane z TM, Vlaho jest obecnie 8 najdroższym ŚN na świecie. Więc jest w top 10 najbardziej wartościowych ŚN.

Mastec30 komentarzy: 751320.11.2023, 15:04

@arsenallord napisał: "Zrobić jakiś eliminacyjny turnieju raz w roku i spokój."

Coś w tym jest. Wystarczyłoby usunąć terminy reprezentacyjne z Wrześnie, Października, Listopada i Marca. Wtecy liga kończyłaby się szybciej a reprezentacja mogłaby grać po sezonie. Wtedy spokojnie możnaby się zamknąć na miesiąc/półtora i rozegrać to co trzeba

Womanizer komentarzy: 1017020.11.2023, 15:00

@Rynkos7: Ewentualnie jeszcze Atletico. Ale tutaj musiałoby się złożyć parę kwesti. Min ktoś musiałby wykupić Felixa za ~70 mln.

Rynkos7 komentarzy: 766020.11.2023, 14:51

@Be4Again napisał: "Taaak, bo Juventus to Lidl i zrobi upust z okazji Black Week :D Jakby cena miała być atrakcyjna to już by były ku temu jakieś sygnały. Problemy finansowe Juve, rozsyłanie propozycji sprzedaży Vlaho do najbogatszych klubów itd. Przypomnę tylko, że Vlaho nadal jest w top 10 najbardziej wartościowych napastników na świecie i wydaje mi się, że Juve zdaje sobie z tego sprawę... Zwłaszcza, że na rynku brakuje jakościowych "9" i nawet za średnich zawodników (ale z potencjałem) płaci się krocie (np Hojlund). Juve daje sygnał, że chce sprzedać Vlaho, a Chelsea, PSG, Real czy nawet Arsenal będą podbijać stawkę próbując przebić ofertę konkurencji.

Sprzedaż jednego z najdroższych napastników w Europie to nie sprzedaż 25letniego Passata po dziadku, którego chcesz się jak najszybciej pozbyć i jesteś skłonny zejść z ceny nawet 30% byle by ktoś to zabrał. Juve "zainwestowało" w niego sporo kasy i będą chcieli to odzyskać. Rynek im sprzyja, a nie kupującym."


Nie ma to kompletnie znaczenia ile zapłacił Juventus. My też swego czasu rozbijaliśmy bank na Lacazetta czy Pepe i żadnych groszy z tego nie odzyskaliśmy. Juventus zapłacił za potencjał zawodnika i młody wiek Serba, przepłacił i cały rynek jest obecnie tego świadom. Dużo klubów ma już obsadzone pozycje napastnika. City, Chelsea, Liverpool, Bayern, United. Ile klubów w Europie będzie w stanie raz, że zapłacić za Vlahovica a dwa zagwarantować mu obecną pensję? W grze widzę obecnie Arsenal, Tottenham i Real, z tym że biorąc pod uwagę ostatnią politykę transferową Realu to Vlahovic jest już dla nich za stary by płacić 80 mln za nieukształtowanego zawodnika (Zgodnie z ostatnimi doniesieniami nawet Mbappe już powoli robi się dla nich za stary). Juventus może również chcieć się pozbyć Serba z racji jego ogromnej pensji, na którą być może ich nie będzie stać, także wycena Vlahovica raczej zbliża się do jego realnej wyceny. Nie sądzę aby ktoś miał zapłacić za niego więcej niż 60 mln.

Dzulian komentarzy: 289320.11.2023, 14:47

IMO to nie ma szans żeby Juve dostało 80 mln za Serba. On w letnim okienku był cały czas dostępny. Chelsea się nie skusiła. A PSG wywaliło 90 mln na Muaniego i 65 na G. Ramosa.

Vlaho też się lubi z kontuzjami. Od sezonu 22/23 był 116 dni poza grą.

Trempa (redaktor) komentarzy: 1305 newsów: 21420.11.2023, 14:42

Mr Trossard

https://x.com/aviv_lavi/status/1726301286310781426?s=20

ozzy95 komentarzy: 2261 newsów: 120.11.2023, 14:42

@Paul77: ale to raczej chodziło o top 10 wartości- kwota odstępnego przy ostatnim transferze, która rzutuje na wyceny te oficjalne (transfermarkt) jak i nieoficjalne. Chodzi o to, że Juve przez pryzmat kwoty wydanej na Serba, będzie żądało sporej sumy odstępnego. Casus jak z Felixem, zawodnik nie sprawdził się w Atleti przez kilka lat, a mimo wszystko klub żądał kosmicznych pieniędzy za wykupu po wypożyczeniu, nie pamiętam czy nie rozbijało się o jakieś 80 milionów czy nawet 100 z uwzględnieniem opłaty za wypo. Tak często bywa, my przerobiliśmy coś podobnego z Havertzem.

Adi17 komentarzy: 336420.11.2023, 14:37

Ja jakoś nigdy nie byłem przekonany do Vlahovicia. Gość tak na prawdę zagrał jeden bardzo dobry sezon tak jak piszę @Paul więc dawanie za niego jakiejś horrendalnej kwoty to przesada. IMO 40-50mln to maks.
Ktoś tu kiedyś pisał, że Lautaro to jest średniak czy coś na tym poziomie (:D) więc nie wiem jak w tym "rankingu" nazwać Vlahovicia - słabiak?
Talent na pewno ma Vlaho, ale patrzę na jego statystyki to nie powalają...
Plus też, że urodził się w tym wieku.

Garfield_pl komentarzy: 3336320.11.2023, 14:31

Arsenal hold a long-term interest in Douglas Luiz, but Aston Villa determined to keep hold of him in January.

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 14:24

@Be4Again: Vlachowic NIGDY nie był napastnikiem z top 10. On aspirował do tego miana. Jeden dobry sezon w Fiorentina to za mało.

arsenallord komentarzy: 30569 newsów: 11720.11.2023, 14:21

@Matelko: Zagra

Matelko komentarzy: 337520.11.2023, 14:20

Jak myślicie Gabriel Jesus zagra w sobotę?

arsenallord komentarzy: 30569 newsów: 11720.11.2023, 14:17

Najlepiej jakby przerwy na kadrę zlikwidowano. Zrobić jakiś eliminacyjny turnieju raz w roku i spokój.

KapitanJack10 komentarzy: 5798 newsów: 420.11.2023, 14:14

@Mastec30 napisał: "Nie kumam tego zwalania na kadrę. W klubie w rok gra wszystko co się da w nastoletnim wieku ale to kadra jest winna bo ośmieliła się go w 1 meczu wystawić. Największe obciążenia zawodnik zbiera w klubie i tak samo w klubowych meczach łapie kontuzje. Wyjazd na kadrę nie obciążył go jakoś specjalnie. Zresztą ta kontuzja Gaviego to był zwykły wypadek przy pracy, który mógł się zdarzyć wszędzie"
No bo widzisz, trener powinien przewidzieć, że akurat w tym meczu i akurat temu konkretnemu zawodnikowi stanie się coś złego i jest w 100% winny, jeśli go wystawił do składu. Pozostali mogą grać, ale ten jeden może dostać poważnej kontuzji i trener powinien to przewidzieć.
Tak samo Arteta z Lens. Z jakiegoś powodu nie zauważył swoim 3 okiem nadchodzącej kontuzji Saki i nie zdjął go prewencyjnie 3min wcześniej z boiska.

Niestety żyjemy w czasach nieumiejętnych trenerów, co to nie potrafią przewidzieć prostej przyszłości i do tego są na tyle zadufani w sobie, że chcą, żeby grali wybrani przez nich piłkarze. I stąd mamy taką plagę kontuzji.

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 14:13

@Moczyknur napisał: "czemu nie ponegocjować transfer Serba a może cena będzie atrakcyjna"

Taaak, bo Juventus to Lidl i zrobi upust z okazji Black Week :D Jakby cena miała być atrakcyjna to już by były ku temu jakieś sygnały. Problemy finansowe Juve, rozsyłanie propozycji sprzedaży Vlaho do najbogatszych klubów itd. Przypomnę tylko, że Vlaho nadal jest w top 10 najbardziej wartościowych napastników na świecie i wydaje mi się, że Juve zdaje sobie z tego sprawę... Zwłaszcza, że na rynku brakuje jakościowych "9" i nawet za średnich zawodników (ale z potencjałem) płaci się krocie (np Hojlund). Juve daje sygnał, że chce sprzedać Vlaho, a Chelsea, PSG, Real czy nawet Arsenal będą podbijać stawkę próbując przebić ofertę konkurencji.

Sprzedaż jednego z najdroższych napastników w Europie to nie sprzedaż 25letniego Passata po dziadku, którego chcesz się jak najszybciej pozbyć i jesteś skłonny zejść z ceny nawet 30% byle by ktoś to zabrał. Juve "zainwestowało" w niego sporo kasy i będą chcieli to odzyskać. Rynek im sprzyja, a nie kupującym.

Mastec30 komentarzy: 751320.11.2023, 14:07

@Joker_224 napisał: "Koniec sezonu Gaviego, poszły mu krzyżowe na kadrze. Przerwa reprezentacyjna zbiera żniwo"

Nie kumam tego zwalania na kadrę. W klubie w rok gra wszystko co się da w nastoletnim wieku ale to kadra jest winna bo ośmieliła się go w 1 meczu wystawić. Największe obciążenia zawodnik zbiera w klubie i tak samo w klubowych meczach łapie kontuzje. Wyjazd na kadrę nie obciążył go jakoś specjalnie. Zresztą ta kontuzja Gaviego to był zwykły wypadek przy pracy, który mógł się zdarzyć wszędzie

Moczyknur komentarzy: 197020.11.2023, 14:00

@Rynkos7: „ czemu nie ponegocjować transfer Serba a może cena będzie atrakcyjna.”
Dokładnie. Nie po to Mikel sprzedał Xhakę by nie postarać się o Serba. Kolejny masterplan Artety, by w szatni nie doszło do rękoczynów. Gość myśli dalej niż my patrzymy ;)

Matelko komentarzy: 337520.11.2023, 13:52

Declan Rice: “At Arsenal I’m playing in a slightly different role. There’s a lot of talk over whether I can play higher up the pitch.

“At West Ham when I was more box‑to‑box, [David] Moyes used to say: ‘Roam, do what you need to do to get on the ball.’

“At Arsenal, it’s more structured and you’ve got to be more patient. We see a lot more of the ball so it’s about being more progressive.

“I had predominantly played in a side that was really good at counterattacking so I had to make a change.” [via Yahoo Sport] #afc #arsenalfanaticsnews

Be4Again komentarzy: 397820.11.2023, 13:46

@Paul77 napisał: "sprzedać Partey i Smith Rowe zima jest trochę samobójczym ruchem"

Jeżeli by za tą dwójkę kupić np Luiza? Ja bym ich wymienił za Brazola i jestem przekonany, że sportowo wyszlibyśmy na tym na plus. @Paul77 napisał: "Partey wiele wnosi do gry Arsenalu i spokojnie zagra box to box,"
O ile jest zdrowy, a przez to że jest kontuzjowany z częstotliwością co 2-3 miesiące to omija go znaczna część spotkań w których tracimy punkty bo musimy grać Jorginho czy Elnenym... Jakby Thomas był zdrowy nikt by nie szukał dla niego zastępstwa, ale jest jak jest... @Paul77 napisał: "Od dawna pytam czy problem jest w zawodnikach, czy w sztabie medycznym?"
Prawdą jest, że Arsenal ma swój "ulubiony" profil piłkarza. W naszym DNA są zawodnicy świetni technicznie, dynamiczni oraz dryblerzy. Tacy zawodnicy z reguły są obarczeni większą podatnością na urazy... Niestety. Nasz styl gry, czyli wysoki pressing, wymienność pozycji, duża ilość sprintów bez piłki też odciska swoje piętno na zdrowiu zawodników. Do tego trener, który mało rotuje i zmiany dokonuje w końcówkach spotkań wpływa na to, że mamy to co mamy. Nasz sztab medyczny też nie jest najwyższych lotów... warto przypomnieć przykład Cazorli, któremu mało co nogi nie amputowali bo w ranę w stopie wdało się zakażenie, przykład Diabego, który nie przeszedłby testów medycznych w żadnych topowym klubie czy Wilshera, którego tak rehabilitowana, że wracał tylko słabszy...

To wszystko się kumuluje i w Arsenalu panuje wieczny szpital...

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 13:36

@Garfield_pl: masz rację, intensywność gry w piłkę jest niesamowita. Ale Arsenal od lat wiedzie prym w kontuzjach.

Garfield_pl komentarzy: 3336320.11.2023, 13:09

@Paul77 napisał: "Od dawna pytam czy problem jest w zawodnikach, czy w sztabie medycznym?
Przychodzą do Arsenalu okazy zdrowia i sypią się na potęgę...."

W lidze i ilości spotkań do rozegrania przez topowe kluby,to przede wszystkim, bo nie tylko u nas kontuzje, całą czołówkę Europy trapią.

Garfield_pl komentarzy: 3336320.11.2023, 13:07

João Santos (Jorginho’s agent) on a potential contract extension at Arsenal: “Everything is at a standstill. We’ll think about it after February. However, the priority remains Arsenal.” [@TuttoMercatoWeb] #afc

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 13:01

@Be4Again: sprzedać Partey i Smith Rowe zima jest trochę samobójczym ruchem. Partey wiele wnosi do gry Arsenalu i spokojnie zagra box to box, Emil potrafi wiele wnieść jak jest zdrowy.
Od dawna pytam czy problem jest w zawodnikach, czy w sztabie medycznym?
Przychodzą do Arsenalu okazy zdrowia i sypią się na potęgę....

Paul77 komentarzy: 1024220.11.2023, 12:57

@FlameDood: potrzebował Arsenal kogoś w miejsce Xhaki, a kupili zawodnika na pozycję gdzie gra Odegard, Smith Rowe i Vieira.

alexis1908 komentarzy: 388420.11.2023, 12:55

@FlameDood: JWP to właśnie jest taki box to box typu Ramsey ze świetnie ułożoną nogą przy stałych fragmentach wyżej tez może zagrać ale jego pozycja to 8 albo 6 tak grał u Southampton i tak gra w West Hamie . Maddison zgodzę się że to jest 10 ale z powodzeniem mógł grać niżej .

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Ipswich 27.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
Crystal Palace - Arsenal 21.12.2024 - godzina 18:30
1 : 5
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool16123139
2. Chelsea17105235
3. Arsenal1796233
4. Nottingham Forest1794431
5. Bournemouth1784528
6. Aston Villa1784528
7. Manchester City1783627
8. Newcastle1775526
9. Fulham1767425
10. Brighton1767425
11. Tottenham1772823
12. Brentford1772823
13. Manchester United1764722
14. West Ham1755720
15. Everton1637616
16. Crystal Palace1737716
17. Leicester1735914
18. Wolves17331112
19. Ipswich1726912
20. Southampton1713136
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah139
E. Haaland131
C. Palmer116
B. Mbeumo102
C. Wood100
N. Jackson93
Y. Wissa91
Matheus Cunha83
J. Maddison74
A. Isak74
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady