Terminarz Arsenalu na sezon 2024/2025

Terminarz Arsenalu na sezon 2024/2025 18.06.2024, 10:17, Mateusz Rosłoń 4486 komentarzy

Poznaliśmy terminarz Arsenalu na przyszły sezon Premier League. Nowa kampania rozpocznie się 17 sierpnia, 90 dni po zakończeniu poprzedniej, i potrwa do niedzieli 25 maja 2025 r., kiedy to tradycyjnie wszystkie mecze ostatniej kolejki wystartują w tym samym czasie.

Liga poczyniła ustalenia, aby zapewnić drużynom więcej czasu na odpoczynek podczas trzech kolejek świątecznych, przy czym żaden mecz danej drużyny nie odbędzie się przed upływem 60 godzin od poprzedniego i nie będzie spotkań w Wigilię Bożego Narodzenia. Z kalendarza usunięto również przerwę zimową, aby umożliwić rozpoczęcie rozgrywek w połowie sierpnia. Celem takiego zabiegu jest zapewnienie dłuższej przerwy letniej, dzięki której wszystkie kluby Premier League będą mogły umożliwić swoim zawodnikom nieprzerwany trzytygodniowy odpoczynek zamiast krótkiej przerwy w zimie.

Poniżej przedstawiamy porządek, w jakim odbędą się spotkania Arsenalu. Terminarz może oczywiście ulec zmianom ze względu na transmisje telewizyjne, krajowe rozgrywki pucharowe oraz rozgrywki europejskie. Premier League zobowiązała się do informowania kibiców o takich zmianach z co najmniej sześciotygodniowym wyprzedzeniem do grudnia 2024 r. i z co najmniej pięciotygodniowym wyprzedzeniem od stycznia 2025 r. do przedostatniego meczu sezonu.

SIERPIEŃ
Sobota, 17.08 Wolverhampton Wanderers (H)
Sobota, 24.08 Aston Villa (A)
Sobota, 31.08 Brighton & Hove Albion (H)

WRZESIEŃ
Sobota, 14.09 Tottenham Hotspur (A)
Sobota, 21.09 Manchester City (A)
Sobota, 28.09 Leicester City (H)

PAŹDZIERNIK
Sobota, 5.10 Southampton (H)
Sobota, 19.10 Bournemouth (A)
Sobota, 26.10 Liverpool (H)

LISTOPAD
Sobota, 2.11 Newcastle United (A)
Sobota, 9.11 Chelsea (A)
Sobota, 23.11 Nottingham Forest (H)
Sobota, 30.11 West Ham United (A)

GRUDZIEŃ
Wtorek, 3.12 Manchester United (H)
Sobota, 7.12 Fulham (A)
Sobota, 14.12 Everton (H)
Sobota, 21.12 Crystal Palace (A)
Czwartek, 26.12 Ipswich Town (H)
Niedziela, 29.12 Brentford (A)

STYCZEŃ
Sobota, 4.01 Brighton & Hove Albion (A)
Wtorek, 14.01 Tottenham Hotspur (H)
Sobota, 18.01 Aston Villa (H)
Sobota, 25.01 Wolverhampton Wanderers (A)

LUTY
Sobota, 1.02 Manchester City (H)
Sobota, 15.02 Leicester City (A)
Sobota, 22.02 West Ham United (H)
Wtorek, 25.02 Nottingham Forest (A)

MARZEC
Sobota, 8.03 Manchester United (A)
Sobota, 15.03 Chelsea (H)

KWIECIEŃ
Wtorek, 1.04 Fulham (H)
Sobota, 5.04 Everton (A)
Sobota, 12.04 Brentford (H)
Sobota, 19.04 Ipswich Town (A)
Sobota, 26.04 Crystal Palace (H)

MAJ
Sobota, 3.05 Bournemouth (H)
Sobota, 10.05 Liverpool (A)
Niedziela, 18.05 Newcastle United (H)
Niedziela, 25.05 Southampton (A)

Premier LeagueTerminarz autor: Mateusz Rosłoń źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 12:29

@Numer10: Ale ja nie mówię o pieniądzach z ekstraklasy, a z europejskich pucharów. Zmniejszać poziom naszych klubów, odpadalibyśmy w drugich rundach LM / LE / LKE. Nie dość, że pieniędzy z tych rozgrywek byłoby coraz mnie w budżetach polskich klubów, to lecielibyśmy w rankingu UEFA, przez co trafialibyśmy na coraz do mocniejsze zespoły i coraz szybciej byśmy odpadali. Koło się zamyka.

Szogun komentarzy: 29955 newsów: 322.06.2024, 12:27

@Ashmadia: Należy też zwrócić uwagę,że tam trener daje mało czytelne instrukcje więc jeśli Arteta miałby plan na niego to ja mu wierzę.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 12:26

@pablofan: Polskie kluby nie powinni się skupiać na awansie do LM.
Polskie kluby powinny przede wszystkim skupiać się na regularnym awansie do LE / LKE. Jeżeli osiągną taki poziom, że regularnie będą się łapać do faz grupowych europejskich pucharów, to zwiększa się ich finanse oraz rozpoznawalność marki, przez co będą do nich przychodzić coraz to lepsi piłkarze, co będzie skutkować coraz to lepszymi wynikami i koło się zamyka.
Nie wiszę korelacji pomiędzy brakiem awansów do LM z upadkiem polskiej piłki.

Przykład Wisły jest według mnie nietrafiony. To obecnie klub mem, który pod tym względem wyróżnia się na tle innych polskich zespołów.

Z Legią ok, przerąbała hajs z LM.

Ashmadia komentarzy: 186022.06.2024, 12:20

@Szogun napisał: "Conor Gallagher has been linked with a surprise move to Arsenal this summer from Chelsea Chelsea value their midfielder, who appeared 50 times last season, at £42m, however, his deal expires in 2025 meaning he could be available for slightly less."
W ogólnym rozrachunku jestem za, ale kadra Synów Albionu pokazuje, że para Rice - Gallagher nie ogarnia. Podoba mi się waleczność Gallaghera, ale my bardziej potrzebujemy 6, niż tego czym jest Conor.

Numer10 komentarzy: 4622.06.2024, 12:16

@pablofan: Zgadzam się, że kadra za Sousy też miała przebłyski. Nie wiem czy byłby on zainteresowany uczestniczyć w tym projekcie dalej zapewniając stabilizację, ale generalnie od czasów Nawałki może być tak, że to on ze stylem radził sobie najlepiej. Fanem Probierza nigdy nie byłem, ale po prostu nie ma wielu innych opcji, a nasza kadra najbardziej potrzebuje spokojnej przebudowy i on wydaje się to zapewniać.

Swoją drogą Sousa prowadził kadrę z nadmuchanym balonikiem, gdzie po klęsce w Rosji miał wrócić futbol z 2016. W naszym kraju też generalnie atmosfera dotycząca reprezentacji jest ponura, media i zwykli ludzie tylko czekają aby zacząć jazdę jacy to słabi w piłkę nie jesteśmy, może po prostu nie zniósł presji. Może też po prostu wybrał ciekawszą dla siebie ofertę pracy.

O centrum szkolenia na pewno poczytam, bo w sumie pamiętam tylko jakieś szczątki informacji o czymś takim w Polsce. Generalnie, polskie środowisko piłkarskie jest zabetonowane nie gorzej niż niejedna formacja mundurowa i wprowadzić jakiekolwiek zmiany to jest droga przez mękę. Zaczynając od góry, na samym podejściu klubów i często trenerów kończąc. Właśnie można sobie gadać, ale do czasu jak nie przyjdzie tam ktoś kto weźmie to wszystko za mordę i postawi sprawy jasno, nie spodziewałbym się fajerwerków.

Szogun komentarzy: 29955 newsów: 322.06.2024, 12:09

According to The Athletic, Nico Williams is coach Mikel Arteta's priority target to supplement Arsenal's attack this summer.

Nico Williams was also the best player in Spain's win over Italy this morning.

If we decide to add a winger, Nico Williams is Ta's top choice.

The contract release price is £43-47m. However, Nico Williams' salary will cause an obstacle when TNAT once shared that he wants to receive £300k/week or more...!

pablofan komentarzy: 321822.06.2024, 11:57

@Numer10: generalnie chwalisz Probierza za coś, co już fajnie funkcjonowało za Paulo Sousy… a jednak gościa na taczkach wywożono i aż musiał spierdalac bo miał dość.
Jedna z pierwszym decyzji PZPN-u za prezesa Koleszki było złagodzenie przepisu „młodzieżowca”, aby kluby mogły jednak częściej korzystać z tych dziadów, których sprowadzają z ch wie skąd. Takie podejście nie napawa optymizmem w kwestii „stawiania na młodzież i jej krajowe szkolenie”. Możemy sobie wymieniać co być powinno zrobione, ale polskie środowisko ma to gdzieś.
Szczególnie widać to po tym jak z wielkim bólem Dpy muszą wystawiać tego jednego młodzika w składzie, a potem jest na niego narzekanie. Podejście iście inspirujące. Barcelona oszalała ;)
Może cię nie interesują przekręty PZPN-u, a bardziej niemoralnych krętaczy, by nie napisać złodziei lecz przeczytaj sobie o upadku inwestycji pt. Narodowe Centrum Szkolenia PZPN. Poniekąd twój pomysł miał szansę się ziścić, ale głównym problemem w całej tej inwestycji było to, że nie przyświecał jej cel szkoleniowy ;)

Numer10 komentarzy: 4622.06.2024, 11:54

@Spejsik: Raczej trzeba by żeby właśnie PZPN te fundusze właściwie dysponował. Same wyniki w Ekstraklasie nie dają aż takich pieniędzy żeby spadek o kilka miejsc w środku tabeli był równoznaczny z mniejszymi możliwościami inwestycji, poza tym, jeśli każdy klub obowiązywałyby takie same zasady, to też i każdy klub miałby takie same szanse, po prostu inaczej musiałyby kombinować ze składem. Inwestowanie w młodzież rozumiem jako nowoczesne szkółki juniorów, a nie wysokie pensje dla zawodników którzy rozegrali 10 meczów w karierze.

Barney komentarzy: 2182422.06.2024, 11:54

Jak ogladam euro to ten karny dla Austrii to jedyny przekręt do tej pory. Ja nie wiem oglądałem tyle razy powtórke i Wojtek go nie dotknal ,a jeszcze w pysk dostal. Wszędzie korzystali z varu,a tu nie. Dziwne ,że nie protestował.

pablofan komentarzy: 321822.06.2024, 11:44

@Spejsik: zapytałeś dlaczego nie widzę przyszlosci dla polskiej kopanej, to napisałem, że bez rywalizacji z najlepszymi nie będzie rozwoju polskich klubów jak i rzeszy ludzi pracujących w klubach tak jak i kasy.
Im słabsza polska liga tym słabsza reprezentacja. Polska mistrzem Polski i to hasło jest znamienne w kontekście naszej kopanej. Mało, który (o ile w ogóle) klub myśli o długofalowym rozwoju. Dla większości ekip liczy się tu i teraz. Najlepszym przykładem jest Wisła, która po wypadnięciu z eklapy skupiła się na jak najszybszym powrocie do eklapy. Zaciągi „tanich” hiszpańskich graczy, plus jakiś weteranów, nie przyniósł oczekiwanych efektów i po raz kolejny, w ciągu ostatnich kilku lat, są na rozdrożu. Ok, wygrali puchar, ale co z tego jak te pieniądze przepala na zbudowanie nowej kadry? Pożegnali prawie cały skład włącznie z częścią sztabu i jak ma to wypalić? Już nie mówię o Legii, która po awansie do LM stacza się coraz bardziej, a od momentu ery Michniewicza nie potrafi wyjść z kryzysu.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 11:14

@Numer10: Żeby móc inwestować w młodzież trzeba mieć fundusze. Mając coraz gorsze wyniki sportowe, tych pieniędzy nie będzie.
Poza tym większość polskich klubów zdaje sobie sprawę z tego, że stawianie na młodzież jest opłacalne. Przykład: Rejczyk. Koleś zagrał kilka (poniżej 10) spotkań w ekstraklasie, a Legia proponowała mu 60 tys miesięcznie.

enrique komentarzy: 2017022.06.2024, 11:11

To niech lepiej z Francją co strzeli, bo inaczej Anka z instruktorem będą musieli przerzucić się "na coś innego" jeśli nie będzie do czego klaskać xD

Womanizer komentarzy: 1016622.06.2024, 11:09

Memy z Lewym i Anką to moje ulubione ostatnio.

Ostatnio mnie rozwaliło, jak Lewy siedzi ucieszony na kanapie, bo słyszy jak Anka z instruktorem, w pokoju obok klaskają do kompilacji jego bramek xD

Thierry_H komentarzy: 1059 newsów: 122.06.2024, 10:58

... nastolatków. Ja wiem że w tym wieku bym po nim jechał 24/7 w tych okolicznościach i nie znam chyba nikogo kto by nie jechał :p

enrique komentarzy: 2017022.06.2024, 10:58

@Thierry_H napisał: "Jak z niego tam dwudziestu facetów w szatni ciśnie pompę, że mu Ania ciabatte z Hiszpanami odstawia, to co się dziwić."
A to z tym to niech on uderza bezpośrednio do żony, że mu taką a nie inną reklamę robi. Lubi się ta kobieta bahatować z latynosami? Spoko, ale nie musi po każdej takiej akcji walić fotek z twarzą w kroku jakiegoś Hiszpana.

Thierry_H komentarzy: 1059 newsów: 122.06.2024, 10:57

@enrique: a, że pompy nie cisną to nie uwierzę. Dwudziestoparoletni piłkarze mają w większości mentalność na

Thierry_H komentarzy: 1059 newsów: 122.06.2024, 10:56

@enrique: Jak z niego tam dwudziestu facetów w szatni ciśnie pompę, że mu Ania ciabatte z Hiszpanami odstawia, to co się dziwić.

enrique komentarzy: 2017022.06.2024, 10:53

@Moczyknur napisał: "przy stanie 1-1 gdy wchodził Lewandowski mówię do ziomka: “teraz nasza gra siądzie i przegramy”."
Od żony usłyszałem dokładnie to samo xD xD xD
Coś w tym jest, jakaś totalna niekompatybilność na linii Lewy -> Repra. Sądzę, że powoli już czas kończyć ten rozdział i przygotowywać kadrę opartą na młodszych zawodnikach. No i niech przywrócą Casha, bez jaj, koleś ma dopiero 26 lat.

Moczyknur komentarzy: 193922.06.2024, 10:49

@enrique: przy stanie 1-1 gdy wchodził Lewandowski mówię do ziomka: “teraz nasza gra siądzie i przegramy”.

Numer10 komentarzy: 4622.06.2024, 10:47

@Spejsik: Na przestrzeni meczu czy 10 - nic.
Na przestrzeni kilku lat, kluby będą zmuszone potraktować akademie poważniej, a samo granie młodzieżą stanie się powoli opłacalne

enrique komentarzy: 2017022.06.2024, 10:38

@losnumeros napisał: "Piłka ręczna była bardzo dobra, ale Wenta zamiast wprowadzać młodych do kadry to stawiał na starą gwardię jak Chorwacja. Chorwacka reprezentacja też jest na dnie ( większość to zawodnicy 30+)."
No właśnie powiem Ci że jak oglądałem Chorwację to patrząc na nazwiska myślałem sobie że to ten sam skład co grał na innych turniejach 4-6-8 lat temu :)

enrique komentarzy: 2017022.06.2024, 10:36

Mnie najbardziej bawiło, jak wszedł na boisko słynny Robert L i Szpakowski momentalnie dostał orgazmu - "nasz Robert", "nasza gwiazda", "zobaczcie jak on się rusza" itd. kiedy koleś legalnie jedyne co zrobił to zaliczył parę strat, dostał żółtą kartkę, trochę pomachał łapami i podyskutował z sędzią.

Serio niech już skończą te sztuczne kreowanie superbohatera.

artur759 komentarzy: 75722.06.2024, 10:34

@ArsenalChampion: Akurat w tych meczach, które wymieniłem, wszyscy grali raczej pierwszym garniturem (nie licząc kontuzjowanych).

Co do dominacji Brazylii, to po prostu byli oni najlepsi nie tylko w Ameryce ale ogólnie na świecie przez dekady. Od utworzenia rankingi FIVB w 2006 roku byli nieprzerwalnie światową jedynką aż do końcówki 2022, kiedy wyprzedziła ich Polska.

Też ja nie kłócę się, że piłka nożna jest popularniejsza od nożnej, szczególnie w Ameryce Południowej. Podobnie koszykówka. Myślę, że jednak to są jedyne dwa zespołowe sporty drużynowe, której ją tak jawnie deklasują. Nie kojarzę innego sportu drużynowego, który byłby popularny w kilkunastu dużych krajach na prawie wszystkich kontynentach. Krykiet to w zasadzie tylko Indie, Pakistan, UK, Australia. Baseball to USA+Japonia, jest jeszcze kilka typowo amerykańskich, ręczna tylko w Europie. Rugby to zachodnia Europa + małe kraje z innych kontynentów. Może hokej, ale raczej chyba też mniej popularny od siaty.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 10:28

@Numer10: No dobra, stawiamy na 3 zawodników u23 w składzie kosztem wyników. I co nam to da?

Numer10 komentarzy: 4622.06.2024, 10:18

@pablofan:

Nie znam się na przekrętach PZPNu, nie jest mi do życia potrzebne jak sobie tam poczynają jeden z drugim. Faktycznie po Bońku jakoś mniej słychać o inwestowaniu w młodzież i to wszystko znowu wydaje się jakoś siadać.

Mam natomiast opinię o tym, co powinno być zrobione żeby za kilka lat móc konkurować ligowo i reprezentacyjnie na arenie europejskiej:
- szkółki juniorów- najważniejsze, cokolwiek robi PZPN z tematem szkolenia, i tak robi za mało. Wprowadzić projekt jak we Francji (wielka centralna szkółka juniorów, z topowymi trenerami, od młodego wieku dbająca o dobre przygotowanie motoryczne, techniczne, szybką grę, brak jakiś filozofii o wiecznej grze na dwa kontakty i niepozwalaniu na drybling), albo zaiwestować w jakiś sposób w to, aby kluby na mniejszą skalę, ale jednak miały szkółki na wysokim poziomie (aktualnie podobno Lech i Legia jako jedyne spełniają jakieś standardy w tym wszystkim, ale to też najbogatsze kluby w kraju)- druga opcja raczej jest ciężka, bo polskie kluby rzadko kiedy myślą tak przyszłościowo i mają fundusze na naprawdę dobrą inwestycję w szkolenia.
- w jakiś sposób forsować grę juniorów w Ekstraklasie (najlepiej juniorów wychowanych już na grę w szybki, techniczny futbol), zamiast sprowadzania bardzo przeciętnych zawodników z południa i robienia z nich gwiazd ligi (co też pokazuje poniekąd jej poziom). Serio, moim zdaniem nawet zmuszanie klubów do gry po 3 zawodników U-23 i minimum 6 HG w jakiejś części meczów jest w tym przypadku nadzieją, bo kluby same z siebie wolą kupić hiszpana z 3 ligi i wygrać mecz niż ogrywać naszych i nie ma co im się dziwić, tyle że dzięki takim praktykom jesteśmy coraz bardziej w pupie, a też i kibice o wiele chętniej się utożsamią z drużynami złożonymi z polskich zawodników niż z obcokrajowcami dla których to ma być po prostu przystanek. Bez zbudowania silnej ligi opartej na silnych akademiach piłkarskich nie pójdziemy do przodu nigdy w takim stopniu jak byśmy chcieli
- ustabilizowanie reprezentacji- nieważne czy to będzie Probierz, Tuchel, czy Fornalik- przy takim kryzysie piłkarskim (na tak duży kraj, jednak poziom zawodników powinien być lepszy, chociaż bez powyższych to tak naprawdę czysty przypadek, czy komuś uda się akurat zabłyszczeć na zachodzie czy nie)- potrzebna jest kadra, do której młodzi zawodnicy będą mogli wchodzić i będą czuli, że coś już tu jest zbudowane. Z tych zawodników póki co naprawdę ciężko sklecić drużynę na poziomie zachodnich reprezentacji, ale właśnie zgraniem i wtedy jakimiś pomysłami taktycznymi- można nawiązać walkę z lepszymi na ten moment od siebie, gdzie po prostu Probierz udowodnił meczem z Holandią że potrafi coś takiego zrobić.

ArsenalChampion komentarzy: 844522.06.2024, 10:18

@artur759: no ale to jest liga narodów, o ile się orientuję to nie każdy zespol zwykle gra tam swoim 1 składem
Ja ci dam taki odpowiednik copa america tylko w siatkówce. Gdzie 33 razy w historii wygrała Brazylia, a tylko 2 razy zrobił to ktoś inny i była to Argentyna. A teraz porównaj sobie ile zespołów zdobywało copa america w piłce nożnej

artur759 komentarzy: 75722.06.2024, 10:11

@ArsenalChampion napisał: "Z siatkówka też jest problem taki ze tu praktycznie zawsze wygrywa faworyt, nie ma takiej nie przewidywalności jak w piłce nożnej. Gdzie nawet slabszy zespol może ograć lepszy"
Przykłady tylko z tego tygodnia, gdy zdecydowanie słabszy na papierze zespół ograł kogoś z światowej topki:
- Kanada pokonała Japonie
- Niemcy pokonały Francje
- Iran pokonał USA
- Kanada pokonała Brazylie

artur759 komentarzy: 75722.06.2024, 10:04

Nie ma co przechodzić w skrajności.
Czy siatkówka ma choć zbliżoną popularność do piłki nożnej? NIE
Czy siatkówka jest sportem niszowym? Też nie.

Oceniając popularność siatkówki, trzeba po pierwsze zauważyć, że jest to jeden z nielicznych sportów, gdzie kobieca wersja dorównuje popularności męskiej. Dodatkowo w zależności od płci inne kraje są często w topie. Przykładowo męska siatkowa w Turcji jest mało popularna, ale kobieca to zupełnie inna sprawa. Jak ktoś był w Turcji kilka tygodni temu, to podczas turnieju LN całe miasto było zawalone w plakatach ich siatkarek.

Druga sprawa. U nas często postrzega się wszystko z perspektywy Europy, a tutaj siatkowa jest pewnie popularna na porównywalnym albo nawet niższym poziomie od piłki ręcznej. Jednak dużo osób zapomina o popularności siatkówki w Azji oraz Brazylii (200 mln ludzi) i nie chodzi tutaj o nawet tylko kobiecą część. Siatkówka ma ogromną rzesze kibiców w krajach jak Filipiny, Indonezja, Indie, chociaż ich reprezentacje są do bólu słabe. Ludzie z tamtych krajów kibicują Japonii jako przedstawicielowi Azji. Wystarczy spojrzeć, że turnieje LN są regularnie rozgrywane np. w Filipinach, chociaż ich reprezentacja nawet tam nie gra, ale na meczach szczególnie Japończyków jest komplet.

Jeśli ktoś chce obiektywne statystyki to niech zobaczy sobie największe kanały siatkarskie na yt. Istnieje kilka kanałów z 2/3 milionami subskrypcji. Czy to dużo? Więcej niż tenis, hokej i nieporównywalnie więcej od piłki ręcznej.

W krajach jak Niemcy, Hiszpania czy Francja jest to sport mało popularny, ale w innych dużych krajach np.Turcji, Polsce, Rosji, Włoszech, Japonii, Iranie, Brazylii, Chinach, Tajlandii, Filipinach, Indonezji jest stosunkowo popularny.

Podsumowując siatkówka ma mniejszą popularność niż nożna oraz koszykówka i tu nie ma nawet podjazdu. Aczkolwiek to też nie jest tak mało popularny sport jak np. ręczna.

ArsenalChampion komentarzy: 844522.06.2024, 10:03

Z siatkówka też jest problem taki ze tu praktycznie zawsze wygrywa faworyt, nie ma takiej nie przewidywalności jak w piłce nożnej. Gdzie nawet slabszy zespol może ograć lepszy

Szogun komentarzy: 29955 newsów: 322.06.2024, 09:51

Conor Gallagher has been linked with a surprise move to Arsenal this summer from Chelsea Chelsea value their midfielder, who appeared 50 times last season, at £42m, however, his deal expires in 2025 meaning he could be available for slightly less.

Numer10 komentarzy: 4622.06.2024, 09:50

@pablofan:

Jestem w stanie zgodzić się z tym, że u nas szkolenie kuleje i jesteśmy lata świetlne nawet od takiej Austrii. To jest ta poprawa szkolenia której się nie wypracuje w kilka lat, tylko to co robi się teraz, będzie zauważalne za tak naprawdę dekadę. Słyszy się o jakiś szkółkach i zatrudnianiu fachowców z przeszłością w Ajaxie i innych takich, jest to na małą skalę, zobaczymy czy cokolwiek z tego będzie. Nie chodziło mi o to, że teraz już Widzew Łódź będzie produkował piłkarzy pokroju La Masii, tym bardziej, że polska liga jest na poziomie jakim jest, więc nie ma nawet gdzie tych młodzików porządnie ogrywać (pomijając już że w E-klasie trenerzy nie lubią stawiać na młodzież). Każdy piłkarz jaki wyjedzie z Polski na zachód mówi o zupełnie innym poziomie treningu, fizyczności, podejściu i szybkości gry. Nie da się w lidze polskiej nagle wychować zawodnika, który grając siermiężną ligową piłkę, nagle wejdzie w reprezentacji na Austrię i nie zaskoczy go tempo gry i to on przejmie kontrolę. Napisałem zresztą, że zawodników klasy światowej w składzie mamy co najwyżej 3, reszta gdzieś czasem gra, ale to dopiero ewentualnie jest materiał na klasę światową, takich zawodników ma większość reprezentacji tak naprawdę, a te lepsze, jak nawet taka Austria, mają trzon drużyny złożony z zawodników po prostu na ten moment lepszych, mających miejsce w składzie w topowych europejskich ligach. Nie musi to być Ronaldo z Modriciem żeby uznać, że jednak Dawidowicz, Salamon czy Ślisz to na ten moment nie ten poziom.

Zgadzam się, że jeśli udałoby się zatrudnić nowego Leo Beenhakkera, to warto byłoby zaryzykować zwolnienie Probierza. Problem w tym, że na rynku nie ma takich pewnych dużych nazwisk, które w ogóle mogłyby chcieć tu przyjść. Przypominam zresztą że niedawno przyszedł tu trener potrafiący wygrywać wielkie turnieje jeszcze kilka lat temu i co z tego wyszło.

Mówisz że Ragnick prowadzi kadrę 2 lata, ok- nie jest to tak dużo, ale jednak wystarczająco żeby zbudować kadrę, wprowadzić jakiś pomysł na grę i zapewnić jakąś stabilizację. Probierz przyszedł tu praktycznie na baraże eliminacji na drużynę w chaosie, zbudował wstępnie zespół, który może i nie ograł Austrii, ale mimo wszystko pokazał jakieś małe światełko w tunelu, że potrafimy zagrać odważnie na lepszych na papierze rywali. Odważnie=/=ciągle konrolując mecz, bo nie graliśmy z Anglikami i byłoby cholernie ciężko lepsze od siebie w tym elemencie, zgrane już na ten sposób gry, stabilne, lepsze kadrowo drużyny dominować większe części meczu.

Oczywiście, ja też nie uważam, że Probierz w meczu z Austrią się popisał, gra dwoma dziewiątkami, brak Urbańskiego po takim pierwszym występie, wpuszczenie Grosika i Świderskiego, cały pomysł na ten mecz (chociaż wstępnie dało się to wytłumaczyć)- okazał się nietrafiony. Ale to nie skreśla tego, że od czasów Nawałki ta kadra jechała równią pochyłą do dołu, a Probierz dał nam sygnały, że może się to w tej kadrze jednak obrócić ku lepszemu. Dać mu pracować i ustabilizować to wszystko to jedyna nadzieja na to, że ta kadra naprawdę się skonsoliduje i będziemy mieli drużynę, a nie- jak do jego przyjścia- zbiór indywidualności. Ale jak załatwisz nam Tuchela, Naglesmanna, albo innego trenera "ogranego" na tym poziomie, który dałby radę na 100% taktycznie wygrać Polską każdy mecz z taką Austrią, to ja nie widzę przeciwskazań :D

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 09:48

@pablofan: Ale ja się pytałem dlaczego dla naszej piłki nie na przyszłości, a ty piszesz o eliminacjach do LM.
Poza tym co ile się zdaża taki mistrz oraz zwycięzca pucharu jak w tym roku? Raz na kilka lat wiec już też nie przesadzajmy.

Rynkos7 komentarzy: 756322.06.2024, 08:59

@1886gunner1886 napisał: "większej bzdury to dawno tutaj nie widziałem"

Ale on ma racje. W USA od lat nie są w stanie stworzyć profesjonalnej ligi siatkówki, we Włoszech gdzie jest niby jedna z lepszych lig na świecie średnia frekwencja na trybunach w ligowym meczu to około 3 tys ludzi. Jak były Mistrzostwa Europy w 2019 roku i Niemcy grali chyba w ćwierćfinale to w Niemczech w barach leciała 2 Bundesliga a jak się pytałeś o Mistrzostwa Europy w Siatkówkę to nikt nie wiedział o co chodzi. Ten sport na poważnie biorą tylko dwa kraje czyli Polska i Rosja. Dla całej pozostałeś części Europy to tylko sport 2 kategorii. W Polsce gdyby nagle skończyły się sukcesy kadry to widziałbyś transmisje z meczów tak samo często jak obecnie oglądasz transmisje z biegów narciarskich czy strongmanów.

SoulStorm komentarzy: 758822.06.2024, 08:26

@losnumeros: Węgrzy odpadli jako pierwsi

1886gunner1886 komentarzy: 166122.06.2024, 08:18

@Dziadyga: większej bzdury to dawno tutaj nie widziałem

Barney komentarzy: 2182422.06.2024, 06:24

Dla mnie na tym euro jeszcze się naszych dobrze oglądało z grą do przodu bo na mistrzostwach świata ta drużyna Michniewicza to był taki antyfootbol i nuda

pablofan komentarzy: 321822.06.2024, 01:34

@Spejsik: a choćby z tego tytułu, że zmienia się system rozgrywania pucharów europejskich. Dwie najlepiej punktujące ligii w rozgrywkach pod egidą UEFA będą dostawały dodatkowe miejsca w LM co umożliwi udział wiekszej ilości zespołów tychże lig. Obecnie to Włochy i Niemcy. Nie pamiętam dokładnie, ale wlosi przy dobrych wiatrach mogli mieć chyba ok. 10 przedstawicieli w pucharach. W związku z tym coraz to lepsze ekipy będą walczyć w eliminacjach. Jeśli nasze najlepsze kluby nie potrafią ogarnąć walki o mistrza Polski czy Puchar, to im częściej takie perełki jak Wisła Kraków czy Jagiellonia będą startowały w tych rozgrywkach, to tym niższy będzie ranking polskiej eklapy, a tym samym możliwych miejsc premiowanych do rozgrywek UEFA. Bo nie przewiduje sukcesów polskich drużyn nawet ze średnimi drużynami z top owych lig.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 01:16

@pablofan: Na jakiej podstawie, że dla naszej piłki nie na przyszłości? I dlaczego za 3 lata cofniemy się ?

losnumeros komentarzy: 1367222.06.2024, 01:05

@Szogun napisał: "Oglądałem wieki temu od tego czasu znajomi Królika wciąż trzymają się mocno"

Dodam, że zapewne to samo dzieje się w każdym państwie. Tam gdzie jest kasa, tam są przekręty

pablofan komentarzy: 321822.06.2024, 00:55

@Numer10: z nową siedzibą z lewym wnioskiem i można by tam wymieniać bez końca.
Dla polskiej kopanej nie ma przyszłości. Daje 3 lata i cofniemy się o kolejne lata. Obstawiam, że dojście do fazy grupowej LKE będzie wyczynem.
Podsumowując, tu żadne pieniądze nie pomogą jeśli banda baranów będzie tym wszystkim zarządzać,

pablofan komentarzy: 321822.06.2024, 00:50

@Numer10: miałem nie odpowiadać na twój wpis, ale jednak to zrobię.

Po pierwsze, określenie czasu pracy Rangnicka z reprezentacją Austrii „latami” jest sporym nadużyciem. 2 lata to nie jest dużo, ale jak widać, wystarczający czas by z „solidnymi wyrobnikami” z Bundesligi stworzyć zespół, który taktycznie potrafi zdominować nawet Francję.
Po drugie, o jakim ty szkoleniu mówisz? Nasi młodzi zawodnicy, którzy trafiają poza polskie boiska pierw od nowa uczą się rzemiosła, i rzadko kiedy ktoś potrafią zaistnieć. Kapustka, Kozłowski, Jóźwiak, bielik i wielu innych przepada. Powiesz Moder się udał, ale on przed kontuzją w cale nie był pierwszym wyborem w Brighton, a w reprezentacji jedzie na PRze i nic więcej. Ziela czy lewego lub Błaszczykowskiego z piszczkiem ukształtowały obce kluby. Tak samo było z Glikiem czy krzynowkiem.
Nie ma polskiego szkolenia i nie zapowiada się, aby cokolwiek w tej materii się zmieniło. lata mijają, a media się cieszą, że Polski klub nie wylosował Qarabachu lub Astany bądź jakiegoś innego egzotycznego w 2 rundzie w drodze do lm…
Tak samo nie ma polskiej myśli szkoleniowej.
Przed tym spotkaniem uważałem, że taktycznie Rangnick zje probierza i Austria dominując środek na malo co nam pozwoli. Nie zawiodłem sie lecz nie spodziewałem się tylu bramek, choć karnego być nie powinno. Co nie zmienia faktu, że jak ma się coś zmienić, to potrzebni są fachowcy.
Był Leo Beenhakker, który próbował wpłynąć na kształt polskiej piłki, to go banda jelopow pogoniła krzycząc, że żaden obcy im życia nie będzie układał, a tym bardziej zaglądał do kieliszka. W końcu oni sami wiedzą najlepiej. Problem tylko taki, że poza ogarnięciem wódy i innych używek lub cholera wie co jeszcze, nasz Polski związek „piłki nożnej” się nie zna. Boniek jakoś ten wizerunek patałachów poprawił, tak samo organizacyjnie poukładał PZPN, ale co z tego jak w polskiej kopanej są „baronowie” dla których liczy się tylko i wyłącznie własne podwórko i grosze, które zarabiają (w porównaniu do tego co może dać regularna gra w pucharach) przez co nie myślą długofalowo.
I na koniec, probierz jest do wyautowania razem z tą całą ferajną od discopolowca. Na dłuższą metę to nie ma przyszłości. Dziś był rywal, który mógł być w zasięgu, ale nie podołał. Problem polega jednak na tym, że nie ma nadziei na lepsze jutro. Po tym co wyczynia się od kilku lat w PZPNie można odnieść wrażenie, że liczą się wyłącznie własne interesy. Sponsorzy jakieś firmy krzaki, ludzie zamieszani w korupcję i układanie meczy w polskiej układanie się na wielomilionowe premie, odkurzenie pomysłu

Jack_Herrer komentarzy: 6365 newsów: 19222.06.2024, 00:46

Beka z pompowania kondoma wokół naszej kadry czy tej śmiesznej Ekstrafarsy. Za każdym razem dajemy się nabrać słuchając pięknych analiz naszych wybitnych ekspertów. Prawda jest taka, że piłka nożna w naszym kraju to zwykły temat zastępczy, nie wart jakiegokolwiek komentarza, ale może chociaż dostaniemy jakąś Złotą Malinę za bycie najgorszą drużyną w ME.

losnumeros komentarzy: 1367222.06.2024, 00:29

@Dziadyga napisał: "Ta siatkówka to tak nudny sport,że masakra.Ciekawe jakby wyglądali gdyby na poważnie grał cały świat jak w nogę,czuje,że były by to cymbały podobne,ale,że z naszymi ze 3-4 kraje grają jeszcze na poważnie to wyglądają na mocarzy."

Tylko piłka nożna jest najprostszą dyscyplina żeby uprawiać grę. Z taśmy zrobisz piłkę i możesz grać. W siatkówce to już nie przejdzie. Siatkarze też grają co kilka dni i nie narzekają na ilość meczy. Piłkarze? Zarabiają najwięcej, zajebista opieka medyczna po treningach i meczu, a jak ktoś lekko ich dotknie to turlają się jakby dostali cios od Tysona.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 00:25

Dobra tam, nie na co przeżywać.
Przecież nie liczy się wynik (jak na ostatnich MŚ) bo kto by o tym pamiętał. Liczy się do, że stworzyliśmy kilka akcji z Holandia.

losnumeros komentarzy: 1367222.06.2024, 00:20

Z drugiej strony, jesteśmy Mistrzami Europy. Odpadliśmy jako pierwsi. Jest trofeum, które zdobyliśmy najszybciej z wszystkich reprezentacji :). Kto będzie pamiętał wygranych ME, skoro to my zdobyliśmy " złoty" medal

Dziadyga komentarzy: 895622.06.2024, 00:13

@Spejsik napisał: "Za każdym razem gdy polska przegrywa mecz:
SPORTEM NARODOWYM POWINNA BYĆ SIATKÓWKA
:D"


Ta siatkówka to tak nudny sport,że masakra.Ciekawe jakby wyglądali gdyby na poważnie grał cały świat jak w nogę,czuje,że były by to cymbały podobne,ale,że z naszymi ze 3-4 kraje grają jeszcze na poważnie to wyglądają na mocarzy.

Spejsik komentarzy: 364922.06.2024, 00:06

Za każdym razem gdy polska przegrywa mecz:
SPORTEM NARODOWYM POWINNA BYĆ SIATKÓWKA
:D

losnumeros komentarzy: 1367222.06.2024, 00:03

@Szogun: Nie oglądałem. Tam bardzo dużo jest pokazane podobno

Szogun komentarzy: 29955 newsów: 321.06.2024, 23:43

@losnumeros: Oglądałem wieki temu od tego czasu znajomi Królika wciąż trzymają się mocno.

losnumeros komentarzy: 1367221.06.2024, 23:38

@Szogun napisał: ":Dla mnie Polska repka mogłaby nie istnieć. Ich poziom to mniej więcej level na którym osiadł Titanic. Powinno się dawać coraz więcej szans młodym i takich wiarusów jak Grosicki powinno dawno już nie być."

Ktoś mi kiedyś powiedział, obejrzyj film Piłkarski Poker i wszystko zrozumiesz. Sportem narodowym to poiwnna być siatkówka lub lekkoatletyka. Piłka ręczna była bardzo dobra, ale Wenta zamiast wprowadzać młodych do kadry to stawiał na starą gwardię jak Chorwacja. Chorwacka reprezentacja też jest na dnie ( większość to zawodnicy 30+).

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
? : ?
Chelsea - Arsenal 10.11.2024 - godzina 17:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1081125
2. Manchester City1072123
3. Nottingham Forest1054119
4. Chelsea1053218
5. Arsenal1053218
6. Aston Villa1053218
7. Tottenham1051416
8. Brighton1044216
9. Fulham1043315
10. Bournemouth1043315
11. Newcastle1043315
12. Brentford1041513
13. Manchester United1033412
14. West Ham1032511
15. Leicester1024410
16. Everton102359
17. Crystal Palace101457
18. Ipswich100555
19. Southampton101184
20. Wolves100373
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland110
C. Wood80
B. Mbeumo80
C. Palmer75
Mohamed Salah75
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Díaz52
O. Watkins52
Y. Wissa51
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady