To nie moja mea culpa!

To nie moja mea culpa! 31.07.2009, 01:37, Mateusz Kolebuk 73 komentarzy

Ostatnie wydarzenia wokół Arsenalu poważnie zanieczyściły atmosferę wśród kibiców, co aż prosi się o dłuższy komentarz. Nie będzie tu ani gloryfikacji, inwektyw, pomówień ani oskarżeń, więc jeżeli ktoś myśli, że poniżej znajdzie masę szaleńczych wniosków powołanych do życia impulsem, może zakończyć lekturę na tym akapicie.

Po odejściu Toure do Manchesteru City utwierdziłem się w przekonaniu, że Arsene Wenger nie miał zbyt wiele do powiedzenia przy transferach obu czarnoskórych graczy do "tego wciąż gorszego" klubu z Manchesteru. Dowodem na to były - paradoksalnie - właśnie te transfery! Nikt chyba nie myśli, że Francuz pozwolił odejść swoim dwóm kluczowym graczom ze względu na swoją filozofię młodej drużyny, którą żarliwie wyznaje. Sam przecież przyznał po zakończeniu sezonu, że priorytetem jest zachowanie aktualnego składu. Owszem, było to priorytetem, ale nie dla ludzi, którzy od Wengera postawieni są wyżej w hierarchii klubu.

Adebayor i Toure zarzekali się, że kochają Arsenal, prześcigając się w wygłaszaniu laudacji na cześć Arsenalu, aż w końcu opuścili klub szybciej, niż ktokolwiek przypuszczał. Odejście Adebayora byłoby świetnym rozwiązaniem w przypadku, gdyby na jego miejscu pojawił się ktoś odrobinę skuteczny (przykładowy Hunter - do stworzenia zabójczego niderlandzkiego ataku). Wszak Arsenal w zeszłym sezonie stworzył tyle sytuacji do strzelenia bramek, że zmarnowane przez czarnoskórego napastnika okazje wydawały się być wręcz celowe. Gwiazdor swoją postawą na boisku niejednokrotnie udowadniał, że wynik spotkania ma w poważaniu. Ktoś może krzyknąć - a co z sezonem 2007-2008, gdy Adebayor zdobył w lidze 24 bramki? Może i zdobył, ale 25% z nich to gole strzelone Derby County, więc czy nadal jest to wyczynem wartym podkreślania na każdym kroku? Nie miało być jednak oskarżeń, więc odpuszczę sobie krytykę napastnika Manchesteru City, gdyż nie chcę powielać tego, co mówi i myśli wielu. Pozostaje jednak do rozwikłania prawdziwy sens odejścia Togijczyka, biorąc pod uwagę to, że za jego długim i leniwym krokiem bacznie podążył Toure.

Podczas przemówień pożegnalnych sporo było o ambicjach, o celach jakie stawia Mark Hughes arabskiemu zlepkowi nazwisk spojonych funtami, zwanemu drużyną z Manchesteru. Wielu popukało się wówczas w głowę i pomyślało - przecież Wenger ma identyczne cele i ambicje! Czy ktoś ma wątpliwości, że inteligentny i zasłużony dla Arsenalu francuski menedżer chce dla drużyny jak najlepiej? Przecież jego ścisły umysł doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że gdy sprzeda doświadczonych zawodników, to piłkarze nie będą mieli skąd czerpać inspiracji i od kogo się uczyć. Jak widać związane ręce nigdy nie pomagają, a tłumaczenie przed kamerami mimo braku winy to niestety przykry obowiązek.

Ktoś może powiedzieć, że widzi ogromne plusy w działaniach zarządu, że jesteśmy jednym z nielicznych klubów, który doskonale radzi sobie z długiem i jest niezwykle rentowny, że za 298 lat nie spotka nas los Leeds United, z czego możemy już teraz być dumni - najlepiej kanonizując wszystkich "Arsenalowych" decydentów. Takie aspekty owszem, przemawiałyby za, ale w przypadku spółek produkcyjnych, a nie w przypadku klubu piłkarskiego z wielkimi tradycjami. Czyżby ostatnie sportowe aspiracje rzeczywiście poszły w zapomnienie? Wygląda na to, że tak. Skoro sami piłkarze odchodząc twierdzą, że interesują ich sukcesy, to oznacza to, tyle, że Arsenal nie jest w stanie, lub po prostu nie chce im ich zapewnić. Po co inwestować grube miliony, stresować się jakimiś finałami Ligi Mistrzów, skoro można spokojnie wygenerować zysk wystarczający do samorealizacji decydenckich marzeń, zajmując przy tym bezpieczne, czwarte miejsce w lidze. Tak niestety na chwilę obecną wyglądają ambicje Arsenalu, co kilku piłkarzy już zrozumiało. Bo jak inaczej można określić sytuację, w której Toure mówi, że jego odejście było już przesądzone pół roku temu! O co ma walczyć piłkarz, który nie zachęcony niczym ze strony klubu (nie dość, że skromne jak na Premier League zarobki, to jeszcze brak sukcesów) wybiega na murawę z wiedzą, że za pół roku zmienia "pracodawcę"? O co ma walczyć cała jedenastka zawodników na boisku? O większy kontrakt... z kolejnym klubem. Kto wie, czy odejście Flaminiego i Hleba nie miały identycznego podłoża.

Ci, którzy popierają taką kolej rzeczy (sprzedaż piłkarzy i stabilizacja finansowa w taki sposób), muszą zaakceptować też to, że Manchester City nie popełnił w takim razie piłkarskiego faux pas, wykradając nam bezczelnie zawodników i nie oferując nic więcej, oprócz wyższych (ledwie dwukrotnie) zarobków. Będą musieli zaakceptować też to, że City może wyprzedzić nas w lidze, co może być niepokojącym następstwem ogromu wydanych pieniędzy. Czy pieniądze można zarobić inaczej, niż sprzedając piłkarzy i nie inwestując? Brytyjscy ekonomiści obliczyli, że zwycięzca tegorocznej Ligi Mistrzów mógł zarobić nawet do 100 milionów funtów, podczas gdy przegrany "tylko" 57 milionów. Dodatkowo mistrz Anglii z tytułu praw telewizyjnych otrzymał w ubiegłym sezonie sumę bliską 50 milionom funtów. Pozostawię to bez komentarza.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że konkurencja w postaci czołowych klubów angielskich (nie rosyjskich) podczas tego okna transferowego osłabiła się (lub lada dzień to zrobi), bo przecież z Manchesteru (tego lepszego) odszedł Cristiano Ronaldo i Carlos Tevez, podczas gdy z Liverpoolu zamierza uciekać Xabi Alonso. Konkurenci aż sami się proszą, żeby ich za to ukarać (6:0 w dwumeczu powinno wystarczyć), ale Arsenal robi to samo co oni - co gorsze - nie mając do tego najmniejszych podstaw.

Dla mnie jest niemal pewne, że ambicją Arsenalu jest miejsce w "ścisłej czołówce" (czytaj jednocyfrowe i nie wyższe niż czwarte) i długoterminowy proces wypracowywania niewielkiego zysku - cel absolutnie "asportowy". Do Wengera mam natomiast jeszcze większy szacunek za to, że jest w stanie w takich warunkach tworzyć bardzo dobry zespół. Zabrano mu gwiazdy, ale co z tego, skoro znajdzie i stworzy nowe.

Arsene WengerTransfery autor: Mateusz Kolebuk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia12następna
lukasz19031989 komentarzy: 136223.04.2010, 20:37

?!

siersciu komentarzy: 583 newsów: 127.08.2009, 01:33

Nie zaglądałem tutaj w czasie wakacyjnym i uciekł mi Twój tekst...do dzisiaj:)...pominmy teraz motywy odejscia Ade i Kolo...pominmy brak zakupów....stajemy powoli przed faktami:komplet pkt w dwóch meczach...10 strzelonych bramek...dwa wygrane mecze z Celticem...w tym drugie zwyciestwo w składzie bez Cesca,Vpersiego,Nasri,Wallcotta,Rosy....ja stara dupa juz jestem,ale to naprawde napawa optymizmem...Budzą sie do zycia Diaby,Song...co ma powiedziec ludziom Benitez po dwoch blamażach czy Fergusson po żenadzie z Burnley?...wiem ze to nie nasz problem...naszym problemem jest fakt,ze w tym sezonie nie mamy problemow...no moze poza jednym...nazywa sie on nasz wróg nr 1 w miescie czyli TOTTENHAM SPURS....oby zgaśli tak szybko jak zapłonęli....i nie szukajmy dziury tam gdzie jej nie ma...do soboty:) WIEM,ŻE BEDZIE DOBRZE tzn 3pkt plus:)

alo komentarzy: 13120.08.2009, 07:24

Nie wypowiadam sie często, ale teraz nie mogłem się powstrzymać. Tłumaczenie się głodem sukcesów przez Adebayora i Toure jest bzdurą, powinni powiedzieć, że poszli do city, żeby więcej zarabiać. MC sa zespołem ktory w tym sezonie nie wyjedzie z Anglii na zaden mecz o punkty. Z drugiej strony słowa Wengera o tym, że trzeba zatrzymać aktualny skład. Jasne jest, że on nie ma za wiele do gadania, przecież nie bedzie trzymał na siłę zawodników, którzy koniecznie chcą odejść, jak to robi Bayern, ktory bez Ribery'ego lezal by juz zupelnie. Tak czy inaczej, mimo szacunky dla Bossa, nie podoba mi sie ten artykul bo moim zdaniem prawie wszystko toczy sie jak należy. Jak sie chce inwestowac kase w nowych zawodników to trzba pamietać, że jeśli się oni nie sprawdzą to klub zdrowo popłynie, a tym przypadku to i ma kase, i może uda sie coś osiągnąć bardziej zadawalającego niż 4 miejsce w lidze. Po tym co zobaczyłem z Evertonem przynajmniej wiem, że chłopaków stać na gre na najwyższym poziomie.

bob komentarzy: 6616.08.2009, 18:19

nett7-->zgadzam się z Tobą w 100%

ma_rc1n komentarzy: 5916.08.2009, 17:17

Gdyby nie takie zespoły jak Real City Inter Barca to futbol był by cudowny, popatrzmy na takie zespoły jak Arsenal, Ajax czy nawet MU, te zespoly nie kupują zawdonikow za 50 mln czy nawet za 100.. Oni tworzą najlepszych ale poprzez swoje umiejetnosci a nie przez prace wykonana przez innych.. Gdyby Barcelona była mondrzejsza to nie sprzedawała by Fabregasa czy Meridy, sami tego chcieli a teraz chcą Cesca odebrac prawowitemu włascicielowi, na szczescie Fabregas to nie C Ronaldo czy Adebayor nie leci na kase...

crisadus komentarzy: 850702.08.2009, 21:32

Znów walka o 4 miejsce jeśli będzie brak transferów.

Kanonierka15 komentarzy: 2185 newsów: 531.07.2009, 21:01

Miejmy nadzieję, że Boss znajdzie i stworzy nowe gwiazdy, tak jak miał to w swoim zwyczaju przez 13 lat. Doszłam ostatnio do tego, czy nie lepiej byłoby dla nas gdyby Arsenal skończył sezon na 5 miejscu, zagrał w Lidze Europejskiej i wygrałby ją, skoro doszliśmy do półfinału Ligi Mistrzów, możemy dojść do finału LE, i w następnym sezonie, bogatszy o pieniądze i trofea, pewnie i piłkarzy, zaczął myśleć o zwycięstwach wyższego kalibru ? (Mistrzostwo PL, czy zwycięstwo w PL ) Ja bym się za to na Arsenal nie obraziła, bynajmniej ;)

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223731.07.2009, 20:31

Niestety tekst przedstawiajacy cala prawde , sezon 2009/10 mamy juz z glowy , bo z nowu bedzie walka , o "wysokie" 4 miejsce;/

ArseFan komentarzy: 53531.07.2009, 20:27

nett7 --> zgadzam się z tobą aczkolwiek troszkę chaotycznie to ująłeś :P

Wenger to jeden z najlepszych trenerów na świecie i na pewno jego aktualne poczynania są uwarunkowane nie tylko ekonomią ale także strategią budowania zespołu, którą sobie założył. Perez kusił go już ogromnymi pieniędzmi i możliwością budowania jednego z najlepszych składów na świecie ale Arsene odmówił, nie bez przyczyny.
My- kibice możemy tylko domyślać się co tam się dzieje u niego w głowie, co planuje i jakie ma priorytety. Siedzimy przed komputerami i krytykujemy, tylko zapominamy o najważniejszym- Arsenal jest w rękach jednego z najlepszych fachowców na świecie, ma on trochę więcej doświadczenia niż 16latek, regularnie pykający w fife.

petter komentarzy: 1531.07.2009, 20:26

A ja i tak kocham ten klub!!! Dzisiaj spelnilo sie moje wielkie marzenie- bylem w muzeum Arsenalu:D Szkoda ze nie ma tam wszystkich pucharow.. Ale mimo wszystko bylo to niezapomniane przezycie. Poczuc ducha historii tej druzyny:D

maya komentarzy: 43731.07.2009, 19:56

nett7---> zgadzam się z Tobą.
Arsenal1994----> 5 lat bez trofeów? Jak dla mnie nasz najlepszy na świecie stadion na ponad 60 000 to trofeum jakiego inni nie zdobędą nigdy. Musieliśmy ponieść z tego tytułu jakieś wyrzeczenia.

Oczywiście wszyscy o których wspomina nett7 woleliby żeby siedzieć dalej na malutkim Highbury i wykopywać piłkę za stadion, ale za to sprowadzać wielkie nazwiska które przecież są gwarancją sukcesu

zlosnica komentarzy: 22331.07.2009, 19:28

nett7-> Ale wyjechales z tym brakiem poszanowania zasad savoir vivre, tym bardziej , ze istnieje cos takiego jak savoir vivre w pismie i ty zlamales wszystkie jego zasady piszac w taki sposob jak to zrobiles, okazujac (poprzez zignorowanie zasad skladni, interpunkcji i ortografii) "brak szacunku dla odbiorcy i jezyka ojczystego". (od razu dodam, ze tak, wiem, ze ja tez sie do nich nie stosuje, ale to nie ja wytykam takie rzeczy innym). Takze mam nadzieje, ze twoja wlasna osoba tez cie denerwuje;)
A wracajac do tematu, to ciezko ocenic ile jest w tym artykule prawdy. Autor przedstawil swoj punkt widzenia, jednoczesnie broniac Wengera i obarczajac wina zarzad klubu. Ja pozwole sie z tym nie zgodzic. Sadze, ze to Wenger glownej mierze " pociaga za sznurki" ,nawet jesli jego wypowiedzi przed rozpoczeciem okna transferowego sugerowaly, ze nie zamierza sie nikogo pozbywac. Zauwazylam tez jedna rzecz. Pan autor z jednej strony pisze wlasnie o tym, ze Wenger chcial koniecznie zatrzymac caly slad, a iles linijek nizej sugeruje, ze Toure podobno wiedzial juz od pol roku, ze zmieni latem klub. A skoro sam zawodnik o tym wiedzial, to jak Wenger mogl nie wiedziec? Dlaczego wiec przed oknem transferowym nie powiedziec wprost "prawdopodobnie nie uda sie utrzymac obecnego skladu"? Moim zdaniem dlatego, ze te transfery wcale nie byly przesadzone. Wplynely korzystne oferty, ktore zostaly zaakceptowane zarowno przez trenera jak i zarzad. Ile mieli do gadania zawodnicy?? Adebayor jasno dal do zrozumienia , ze wcale nie chcial Arsenalu opuszczac i zostal postawiony przed faktem dokonanym. Czy mowi prawde? Nie wiadomo. Prawda pozostanie miedzy Wengerem, zarzadem i zawodnikami , a my mozemy sobie tylko spekulowac i wyrazac swoje zdanie. Moje jest takie, ze to co dzieje sie teraz w Arsenalu jest glownie sprawka Wengera.

Arsenal1994 komentarzy: 749731.07.2009, 18:34

nett7 ---> tak, a najlepiej to niech każdy sobie powiesi obrazek Wengera nad łóżkiem żeby sie do niego modlić.

Rzeczywiście 5 lat bez trofeów, co sezonowe osłabianie drużyny - każdy musi Bossowi zaufać, nie ma co... a jak ktoś krytykuje Arsene to najlepiej go nazwać sezonowcem... :|

Arsenal1994 komentarzy: 749731.07.2009, 18:17

Bez przesady z tym że Wenger przy transferach Adebayora i Toure nie miał nic do gadania!
Nie wierze w to kompletnie! Na wyspach najwiecej do gadania mają własnie trenerzy, przykład: własnie Wenger czy Ferguson.

Po tej sprzedaży Kolo już mnie nic ne zdziwi
nawet jeśli sprzedamy po sezonie 09/10 Fabregasa, a "godnym" następcą bedzie Wilshere czy Ramsey :|

nett7 komentarzy: 4531.07.2009, 18:16

sorry za straszna skladnie, pisalem jednym ciagiem. denerwuje mnie to nasze polskie buractwo, brak poszanowania zasad savoir vivre. niestety jestesmy jeszcze nieco dzikim krajem + malotay nie wiedza co pisza. ale kazdy ma prawo do swojego zdania, nie kazdy tylko powinien uswiadamiac o nim innych ;) jesli kogos obrazilem to przepraszam.

nett7 komentarzy: 4531.07.2009, 18:10

nie zapominajcie ze wenger jest jednym z inteligentniejszych ludzi swiata, wystarczy posluchac jego wypowiedzi. to zarzad kasuje za odchodzacych pilkarzy i wenger nie moze im tego zabronic ale on sie tez z nimi zgadza bo dobrze zna sytuacje finansowa arsenalu. decyzje podejmuje zarzad, chyba, ze wenger postawilby ultimatum, ale to, nie wiem, chyba ew. tylko w przypadku fabregasa moglby tak postapic.
a wszytsim tym ludziom bez wyobrazni, ludziom malej wiary, uwazajacych ze odejscie dwoch wielkich murzynkow zburzylo nasz klub i za to opluwaja trenera, powiem tylko tyle- wenger was jeszcze nie raz zaskoczy. jeszcze nie raz stwierdzicie, choc pewnie nawet sobie tego nie uswiadomicie, jak mali jestescie, jak naiwne sa wasze wypowiedzi i, ze 15 lat to jeszcze troche za malo zeby podwazac autorytet jednego z najlepszych trenerow swiata. ja sam nie raz tak stwierdzilem. nauczylem sie szanowac jego decyzje bo to jest nieprzecietny czlowiek. rozumiem jego strategie budowania zespolu, on go buduje sam od podstaw. jestem krytykiem jego malej, ogolnie pojetej odwagi ale moze on jest po prostu bardziej rozwazny.

pietraz komentarzy: 158731.07.2009, 16:59

maya-- wiem o tym, że do tej pory tak było- Wenger mózgiem całego Arsenalu i od niego zależało PRAWIE wszystko.
Ale skąd wiesz, że tak dalej w 100% jest? Być może, ten tak nie do końca wyjaśniony "światowy kryzys" skłonił władze do bardziej stanowczych kroków? Nigdy do końca nie wiadomo. Wenger nie jest takim człowiekiem który powie: "Tak to zarząd zmusił mnie do sprzedaży Kolo i Ade". Każdy o tym wie.
A z Arsenalem został, bo krótko mówiąc w tej chwili to "jego" zespół, nie chce go zostawiać i na pewno wierzy w sukces.

Zobaczymy co przyniesie przyszłość i dopiero wtedy będzie można oceniać działania Arsena i "ich wszystkich". Narazie zostaje wiara w umiejętności trenera.
Przynajmniej ja tak uważam.

maya komentarzy: 43731.07.2009, 16:18

pietraz---> jeszcze raz podam to co ktoś już tutaj napisał. Wenger odpowiada w Arsenalu za wszystko i pracuje tak jak chce. Gdyby bylo inaczej juz pracowałby dla Realu. Nie zapominajcie, ze odrzucił ich propozycję

pietraz komentarzy: 158731.07.2009, 15:46

Czytając ten artykuł nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że tak naprawdę jest! Podczas gdy większość psioczyła na Wengera za te sprzedaże, (po trochu byłem w tym i ja) on sam mógł sobie pluć w brode, że odchodzą od Nas świetni gracze, a on niema za dużo do gadania.

Zarząd ma naprawdę krótkowzroczne wizje. Bo wiadomo, że pewniej jest sprzedać gracza i zarobić na tym od ręki, niż przyinwestować i wygrać PL lub Champions League z których też przecież są ogromne profity, o czym zresztą napisał Mateusz.
Nie mniej jednak nie wydaje mi się, że Boss nie ma nic do gadania. On też poniekąd pozwala na te odejścia. Rozumiem gdyby na ich miejsce sprowadził nowych graczy, a razem z nimi świeżość do zespołu, ale póki co tego nie robi.
Czy musimy się martwić o przyszłość ukochanego klubu? ( bo mimo pozorów narazie nie jest ona wcale taka straszna) To wszystko pokaże kolejny sezon na który czekam naprawdę z niecierpliwością. I wszyscy dobrze wiecie, że miejsce max 4 mało kogo zadowoli, a już napewno nie mnie!

kubeusz95 komentarzy: 132131.07.2009, 15:32

Dobry tekst. Prawdziwy a 2 ostatnie zdania pokazują prawdę. Myślę że Wenger nie jest tak całkowicie winien postępowaniu klubu. Arsenal to nie tylko Arsene Wenger, ja darzę go szacunkiem. Może te jego wypowiedzi denerwują niektórych, ale przecież Wenger nie robiąc oszałamiających wzmocnien i tak zastępuje tych co odeszli. Nie krytykujmy go tylko wspierajmy. On nie zawsze ma wpływ na postępowanie zarządu.

dnl9 komentarzy: 583 newsów: 531.07.2009, 15:21

na wikipedii to mozemy miec kazdego.

DawidAFC komentarzy: 155831.07.2009, 15:10

Chciałbym zeby to co jest na wikipedii bylo prawda...

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56731.07.2009, 15:06

Pamiętam, że zeszłym roku Wiki sprzedała do nas Gudjohnsena :D

Arshavin komentarzy: 20731.07.2009, 15:05

Na wikipedii to już Melo i Matuidi byli u nas :P

Vpr komentarzy: 8702 newsów: 56731.07.2009, 14:57

maya > ktoś jest pomysłowy :P Co z Ramsey'em? To jeszcze dzieciak, ale głupio tak zabierać mu numer :P

maya komentarzy: 43731.07.2009, 14:49

en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Vieira

maya komentarzy: 43731.07.2009, 14:49

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Vieira

maya komentarzy: 43731.07.2009, 14:41

Ok. Nie podniecajmy się, ale ktoś na angielskiej wersji Vikipedii w info na temat Pata Vieiry podaje, ze jego obecny klub od dnia dzisiejszego to Arsenal Londyn gdzie gracz będzie nosił nr 16.

no ale ikipedia jest dla mas...

Yeti komentarzy: 460 newsów: 7131.07.2009, 13:54

Jeśli byłoby tak, jak mówisz, to Wenger ma proste wyjście. Stawia ultimatum: dajecie mi wolną rękę w sprawie transferów i nie wyprzedajecie składu albo odchodzę. Jestem pewien, że zarząd by uległ.

K1cKer komentarzy: 57431.07.2009, 13:40

Vermaelen z nr 5 na koszulce :)

galon komentarzy: 72731.07.2009, 13:33

Dobry artykuł ale nalezy zauwazyc ,że włodarze Arsenalu wybrali dawno temu drogę ciułanai kasy ze sprzedaży najlepszych graczy. Czy wyobrazacie sobie aby ManUtd pozwolił na rozpad takiej druzyny jaka mielismy wygrywając ligę bez jednej choćby porażki? Nie ! Mądzre wzmocniliby wszystkie formacje tak jak powinnismy zrobic i my . Mielismy drużynę niepowtarzalną która mogła dominowa cw Anglii i w LM przez wiele lat zarabiając dla tych su...nów z zarządu bardzo duzo kasy a nam kibicom dając radość i spełnienie. tak powinno się to odbyc . A co oni zrobili - sukcesywnie wywalali najlepszych graczy a odejście Henryego dało juz jasny sygnał reszcie footballowego świata - Arsenal jest w stanie wypromować dobrych graczy ale nie ma tutaju szans na utrzymanie wspaniałej druzyny wygrywającej trofea. Moim zdanie jest to także wina Bossa bo jemu łatwiej z 20stu zakupionych nastolatków wypromowac jedną gwiazdę niż ściągnąć znanych graczy do nas.Kocham ten klub ale powiedzcie kto z najlepszych piłkarzy swiata chciałby teraz grac w Arsenalu??? Martwi mnie fakt ,że z roku na rok jest coraz gorzej . czeka nas kolejny bardzo trudny sezon , a w przypadku gdy ilość kontuzji będzie znowu zdecydowanie najwyższa wśród zespołów czołówki (nie wiem czy to kwestia fatalnych treningów czy przygotowania kondycyjnego - nie wnikam) to mamy przesrane.A zarząd i Boss znowu powiedzą mieliśmy pecha , kto mógł przewidzieć , nasza młodzież wydawała się taka dojrzała ...Szlag mnie po prostu trafia - gdy 12 lat temu zacząłem kibicować Arsenalowi było wielu zawodników którzy chcieli tutaj zakończyc kariery ..teraz funduje się nam cały czas nowych graczy którzy po 2,3 latach odchodząc mają w d..ie nasz ukochany klub. Jedyna nadziej w tym,z enadal będziemy grali śliczną piłke - przynajmniej tego niech nam nie odbierają ..

Olimpijczyk komentarzy: 109031.07.2009, 13:05

Bobby Robson R.I.P , nie przekonał mnie jakos ten artykuł

Floydpink komentarzy: 81731.07.2009, 12:21

ta, a za rok boss dojdzie do wniosku, że Ramsey i Wilshere się tak rozwinęli, że sprzeda Cesca i Diaby'ego

KuBaJo komentarzy: 217431.07.2009, 11:46

świetny artykuł ja trochę już ochłonąłem po ostatnich wydarzeniu ;/ ale i tak uważam że z Hill-Woodem na czele dużo nie osiągniemy

Filip151 komentarzy: 1885 newsów: 231.07.2009, 11:26

No szkoda że odszedł szacunek dla niego {*}

przemo41 komentarzy: 11631.07.2009, 10:48

Kolejny z Wielkich odszedł....

Bobby Robson nie żyje.

R.I.P

pietruch1234 komentarzy: 142531.07.2009, 10:42

No artykul "palce lizać"!:=)

Fabregas1989 komentarzy: 2131.07.2009, 10:22

Daje do myślenia, bardzo dobry artykuł - trudno się nie zgodzić.

aRamsey komentarzy: 948631.07.2009, 10:21

ciekawy artykuł, też mnie dziwi to że nasz zarząd z PHW na czele nie chce zainwestować w np. 2 zawodników po 18 mln, zatrzymać swoich obecnych( np. podnieść im pensje) i za rok już mogłoby im się to zwrócić z nawiązką! przecież te (w zaokrągleniu) 40 mln zwróci im się! do kasy klubowej mogło by wtedy spłynąć ok. 150 mln! ale sądząc po polityce naszego klubu, wolą kupić młodych zawodników i za 5 do 8 lat sprzedać ich za 5x tyle za ile ich kupili... ja w tym działaniu nie znajduję żadnej logiki...

arsen1 komentarzy: 107831.07.2009, 10:21

Co z tego ze Wenger tworzy TE gwiazdy ..
Jaki jest sportowy pozytek dla Klubu ,gdzie sa trofea ,gdzie jest radosc kibiców ?
ŻADEN !

Arsenal1993 komentarzy: 18431.07.2009, 10:21

Bardzo dobry artykuł ;)

Hubert89 komentarzy: 83231.07.2009, 10:09

Ade przyszedł z Monaco.

A co do artykuł, jest naprawdę świetny, słowa uznania dla Pana Redaktora.

K1cKer komentarzy: 57431.07.2009, 10:02

W 100% podzielam zdanie autora, taki zlepek moich komentarzy :D Inni wolą wołać Wenger out, ja doceniam jego prace bo jest znakomitym trenerem i powtorze jeszcze raz gdyby ktos inny mial pracowac na takich warunkach na jego miejscu, juz dawno pozegnalibysmy sie z TOP4. Dzieki za artykul.

Tommy komentarzy: 32131.07.2009, 09:48

TeveZ nie Teves...

Zgadzam sie z artykulem felietonu. Ale badzmy cierpliwi i zobaczmy co przyniesie sezon - nazwiska nie graja, a wyprzedaz Ade i Kolo moze byc tylko motywacja dla Barazite, Gibbsa, Veli i obecnego skladu do wziecia odpowiedzialnosci za druzyne i checi udowodnienia ze Arsenal moze grac na miare mistrza

kanik1992 komentarzy: 11431.07.2009, 09:44

Kolo Toure ... kiedys nieznany piłkarz przychodzi z bodajże KSK Beveren :) i to Arsenal go wypromował i co odszedł....

Adebayor przychodz z francuskiego: Metz znał go ktoś wcześniej... pewnie nie... kto go promuj Arsenal...

Taka prawda Wenger i skauci..(sorry nie wiem jak sie to pisze) potrafia kogos kupic za grosze i zrobic z niego gwiazde.... ok zarobimy na tym... ale nic nie wygramy jak ich bedziemy sprzedawac za miliony... jak chodzi o kase to nam dobrze idzie kupimy za tys. a sprzedamy za miliony. Ale czy oto chodzi w piłce?

Chodzi mi oto: potrafimy sttworzy piłkarza... i na tym się konczy... bo nie mamy kasy zeby go zatrzymac.... ja sie ciesze ze Fabregas narazie zostaje... niewiaodmo jakie miliony mu zaoferują i co chłopak zrobi...

ArseFan komentarzy: 53531.07.2009, 09:40

Artykuł ciekawy, aczkolwiek nie zgadzam się z "wygłoszonymi" w nim teoriami. Ambicje Arsenalu są zawsze najwyższe, przecież to Arsenal, a nie Everton.

Nie wiem dlaczego każdy rozpacza że Ade odszedł, jego odejście to nie osłabienie Arsenalu a też nie uzbrojenie Man. City. Uzbrojeniem ManC jest Tevez a nie Adebayor, który moim zdaniem nawet nie będzie się łapać w pierwszej 11.
Arsene tradycyjnie tajemniczy, nie skory do ujawnienia swoich planów.

Arsene na 100% kupi jakiegoś dobrego DP i być może obrońce. Na atak nikogo nowego bym się nie spodziewał.
Pomoc mamy kompletną, śmiem zauważyć znakomitą grę Ramseya oraz Wilshera, którzy zasługują na więcej występów. Zaraz ktoś napisze, że Wilshere jest za młody i nie ma doświadczenia ale wystarczy popatrzeć na jego grę, ten dzieciak jest fenomenalny, moim zdaniem aktualnie prezentuje poziom Nasriego.

Także nie płakać panowie i panie, Arsenal wcale nie słabnie, rynek transferowy jeszcze się nie kończy. Zaraz chcielibyście deklaracji Wengera "Kupuję Huntelaara i Diarre". Nie doczekacie się, to nie ten typ.

Edu914 komentarzy: 122731.07.2009, 09:37

Ostatnie zdanie ! Zgadzam sie w 100% :)
Dobry tekst !

pavel_9 komentarzy: 15331.07.2009, 09:24

"Do Wengera mam natomiast jeszcze większy szacunek...", pfff, szacunek?

Wenger zarabia nie małe pieniądze za swoją pracę, z której jakby nie patrzeć się nie wywiązuje od kilku lat.

Może i nie ma on wiekszego wpływu na decyzje zarządu, ale jeśli tak rzeczywiście jest to niech postawi kawę na ławę i powie o tym wprost.

Kilka razy były tutaj newsy mówiące o tym, że Arsenal jest w finansowej czołówce, a tymczasem...:(

Rok temu: Flamini, Hleb
Teraz: Ade, Toure
Za rok: Fabregas, Arshavin?

Gdzie tu logika?

WojO komentarzy: 225231.07.2009, 09:15

"Ostatnie wydarzenia wokół Arsenalu poważnie zanieczyściły atmosferę wśród kibiców"

no bo trudno żeby tak nie było jak sprzedajemy dwóch podstawowych graczy, a w zamian nic -,- to budzi niepokój zwłaszcza że mieliśmy kupić, a nie wyprzedawać.

Świetny tekst.

napkin komentarzy: 75831.07.2009, 08:53

Ja cały czas czekam aż coś sie wydarzy. BUA - też jestem ciekawy tego - weż pooddzielaj spacją ten link albo podaj chociaż adres strony to znajdziemy

poprzednia12następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool33228374
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Newcastle321551250
7. Manchester United321551250
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Brighton3211111044
11. Wolves331271443
12. Fulham341261642
13. Bournemouth331191342
14. Crystal Palace33991536
15. Brentford34981735
16. Everton331081530
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd33372316
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com