Trzecia runda FA Cup: Arsenal vs Manchester United
11.01.2025, 14:31, Dominik Kwacz
2995 komentarzy
Los chciał, że już w trzeciej rundzie tegorocznego Pucharu Anglii spotkają się dwie najbardziej utytułowane drużyny tych rozgrywek. Arsenal, z rekordowymi czternastoma pucharami na koncie, podejmie u siebie trzynastokrotnego zdobywcę trofeum – Manchester United.
Jeszcze kilka tygodni temu wyłonienie faworyta byłoby raczej proste. Po zamianie niepopularnego, łysego Holendra na Rubena Amorima na Old Trafford powróciła nadzieja. Nadzieja ta jednak szybko zgasła, gdy nowa miotła nie poradziła sobie z plagą szczurów nawiedzających stadion, nie mówiąc już o piłkarzach. Pięć porażek w dziesięciu pierwszych meczach to najgorszy start nowego szkoleniowca Diabłów od 1932 roku. Wygrane derby z będącymi w totalnym kryzysie The Citizens niewiele zmieniły. Amorim w pomeczowych wywiadach ostrzegał nawet, że walka o utrzymanie to nie science fiction, lecz realna perspektywa.
Aż do zeszłej niedzieli. United niespodziewanie wywalczyli po doskonałym spotkaniu remis 2:2 z Liverpoolem na Anfield. Mało tego – gdyby Maguire nie zmarnował idealnej szansy w ostatnich sekundach, mówilibyśmy o totalnej sensacji. Końcowy wynik i cenny punkt wywieziony z prawdopodobnie najtrudniejszego stadionu na świecie wszyscy kibice Manchesteru braliby jednak w ciemno.
Fiksacja Mikela Artety na punkcie kontroli i dominacji jeszcze niedawno broniła się wynikami. Ostatnie mecze coraz wyraźniej jednak obnażają wady jego koncepcji gry. Zdominowanie Newcastle i wykreowanie 23 sytuacji zakończyło się xG na poziomie 3.22, ale to była woda na młyn dla Srok. Zaprezentowały one na Emirates coś, czego Arsenalu ewidentnie brakuje – kliniczną skuteczność i nierozerwalną defensywę. Optymiści zauważą, że jeśli Arsenal miał zagrać najgorszy od niemal roku mecz przed własną publicznością, to lepiej, że stało się to w Carabao. Pozostali skupiają się na odświeżaniu profilu Fabrizio Romano, licząc na „Here we go” z armatką w tle.
Arsenal będzie musiał poradzić sobie bez Saki, Nwaneriego, White’a i Tomiyasu. W drużynie gości zabraknie Mounta, Rashforda, Lindelofa i Shawa.
Amorim znajduje się w podobnym miejscu, w którym kiedyś zaczynał Arteta. Dla obu zdobycie trofeum ma kluczowe znaczenie, choć z różnych powodów. Hiszpan musi – tak oczekują eksperci i kibice. W końcu czas dorzucić coś do gabloty. Puchar zdobyty pięć lat temu był miłym zaskoczeniem, ale brak trofeum w obecnym sezonie będzie rozczarowaniem. Portugalczyk natomiast może – wygrana w Lidze Europy lub Pucharze Anglii zespołem pogrążonym w kryzysie dałaby mu czas i zaufanie potrzebne do przebudowy drużyny według własnej wizji. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Artety.
Wielu z nas tęskni za latami zaciekłej rywalizacji między tymi klubami. Oby niedzielny mecz przypomniał nam, jak piękne bywały te pojedynki. COYG!
Rozgrywki: Puchar Anglii
Miejsce: Emirates Stadium, Londyn
Data: Niedziela, 12 stycznia godzina 16:00 czasu polskiego
Sędzia: Andrew Madley
Transmisja: brak
![](https://kanonierzy.com/coats/Leicester.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Arsenal.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Arsenal.png)
![](https://kanonierzy.com/coats/Manchester City.png)
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 22 | 16 | 5 | 1 | 53 |
2. Arsenal | 23 | 13 | 8 | 2 | 47 |
3. Nottingham Forest | 23 | 13 | 5 | 5 | 44 |
4. Manchester City | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
5. Newcastle | 23 | 12 | 5 | 6 | 41 |
6. Chelsea | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
7. Bournemouth | 23 | 11 | 7 | 5 | 40 |
8. Aston Villa | 23 | 10 | 7 | 6 | 37 |
9. Brighton | 23 | 8 | 10 | 5 | 34 |
10. Fulham | 23 | 8 | 9 | 6 | 33 |
11. Brentford | 23 | 9 | 4 | 10 | 31 |
12. Manchester United | 23 | 8 | 5 | 10 | 29 |
13. Crystal Palace | 23 | 6 | 9 | 8 | 27 |
14. West Ham | 23 | 7 | 6 | 10 | 27 |
15. Tottenham | 23 | 7 | 3 | 13 | 24 |
16. Everton | 22 | 5 | 8 | 9 | 23 |
17. Leicester | 23 | 4 | 5 | 14 | 17 |
18. Wolves | 23 | 4 | 4 | 15 | 16 |
19. Ipswich | 23 | 3 | 7 | 13 | 16 |
20. Southampton | 23 | 1 | 3 | 19 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 18 | 13 |
E. Haaland | 17 | 1 |
A. Isak | 15 | 5 |
C. Palmer | 14 | 6 |
C. Wood | 14 | 2 |
B. Mbeumo | 13 | 3 |
Y. Wissa | 11 | 2 |
Matheus Cunha | 10 | 4 |
O. Watkins | 10 | 4 |
J. Kluivert | 10 | 3 |
-
A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
-
Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
-
Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Nie byliśmy. Na tym etapie byliśmy po porażkach z Whu, Fulham i bez szans na mistrza
@Dominik11: serio uważasz, że jest wart 40 mln i 150 tygodniówki? Dopłaciłbym ze swoich żeby go z klubu wypchnąć.
@Dawid04111: ale rok temu byliśmy w formie.
@ZielonyLisc napisał: "nie wiem czy zwolnienie Artety to dobry pomysł."
Mikel to najlepszy trener na świecie
@Mario145 napisał: "Raphinia to taki drugi Martinelli:)"
Martinelli na sterydach
@ZielonyLisc napisał: "nie wiem czy zwolnienie Artety to dobry pomysł."
Czekam na koniec sezonu. Do 3 razy sztuka kolego - było już 2 miejsce, i 2 miejsce, a co będzie teraz? Jeśli to samo, albo gorsze, to znaczy że nie ma progresu, albo się cofamy.
Dwie szansy na puchar już przepadły, kompletnie bez sensu, raptem w ciągu tygodnia.
@Mario145: chciałbym żeby Martinelli tak grał hahaha
Rok temu też byliśmy 5 pkt za Liverpoolem a skończyliśmy 7 pkt nad. Zatem odrobiliśmy 12
@enrique napisał: "Tak, zgadzam się. To trener jest odpowiedzialny. Havertz załatwił dzisiejszy mecz, marnując 2 setki i karnego, ale to on pozostawił go na boisku, pomimo fatalnej dyspozycji, i nie wiedzieć czemu, wyznaczył go jeszcze do karnego. Jak człowiek, który tak ogarnia temat futbolu, który stracił na nim zęby, popełnia tak ordynarne błędy? Przecież wyznaczenie Havertza na karnego to był skok na bungie bez zabezpieczenia."
Widzę tu sarkazm
@GreKa napisał: "Oglądam początek meczu widzę Real szybko zaczyna. Myślę rozjadą ich"
Dlaczego nie stawiałeś? ;)
@sickstick: A w kwestii transferów nie czaję jednego.
Edu w lato twierdził że zakończymy okineko wielkim transferem. Zakończyliśmy bez transferu, a teraz w zimę jest gadanie że nie ma kasy na transfer.
No dlatego Edu już nie pracuje. Za dużo gadał hehe
Raphinia to taki drugi Martinelli:)
@enrique: nie wiem czy zwolnienie Artety to dobry pomysł.
Oglądam początek meczu widzę Real szybko zaczyna. Myślę rozjadą ich
@adek504 napisał: "No tak bo odrobić 6 pkt w 18 kolejkach to jest nierealne
Albo to że akurat w 7 meczach LM na wiosnę trafi się"
Dla nas tak, mieliśmy więcej punktów przewagi i z mistrza lub o TOP4 byliśmy za rywalami
Arteta to jest generalnie ewenement bo z taka kadrą składającą się z piłkarzy pokroju Martineliego, Havertza w skrócie dobrych lecz nie wybitnych potrafi walczyć o mistrzostwo co sprawia, że jest poniekąd wybitnym trenerem.
Z drugiej strony natomiast on sam taką kadrę sobie skompletował, to nie przypadkowi zawodnicy tylko on takich chciał i tani nie byli zresztą.
Na moje pogubił się mocno w swojej filozofii i pomyśle na nasz zespół i raczej wspólna zabawą się skończyła, zobaczymy ile jeszcze tu posiedzi ale sukcesu z nim i tą kadra nie ma co się spodziewać, nasz czas przeminął zanim na dobre się zaczął
Heh, pomyśleć że rok temu, za czasów Xaviego, na Raphinhę wszyscy pluli, próbowali go zmusić go odejścia, byle gdzie, bo przecież do dupy i się nie nadaje.
I tak się człowiek zastanawia, patrząc na Martinelliego, jak grałby pod innym trenerem...
Ale barka im jazdę zrobiła.
@Kaczaza napisał: "tym bym nie przesadzał, zagubił się ale potencjał ma."
Jak zmieni styl na ten z przed 2 lat w lidze i zaczniemy grać ofensywnie a nie jak Everton rudego i jeśli przestanie ośmieszać się w pucharach krajowych to zmienię zdanie.Ale facio się zafiksowal totalnie na bzdury których w realnym życiu nie da rady się zrobic.Gra wygląda tak jak 5 lat temu i nawet nie widzi,że spieprzył robotę tylko dalej brnie,to oszolomstwo.
Ale Rafinha to kot.
@adek504: dobrze że po kontuzji Saki, Nwaneriego i Jesusa ma kto grać, a nie czekaj...
Raphinha world class dziś.
@losnumeros napisał: "Czy Klopp lub Guardiola zmieniali nagle swój styl gry?"
Akurat Guardiola jest znany z tego żer potrafi w finale LM wyjść na boisko ustawieniem, jakim nigdy wcześniej nie grał ;)
@losnumeros napisał: "Mikel, a kto inny? Trener od SFG? Czy Klopp lub Guardiola zmieniali nagle swój styl gry? Nie, grali swoje. Ciekawe czy Mikel wygrałby dwumecz przegrywając 0:3? Klopp też w Live miał burdel w składzie"
Tak, zgadzam się. To trener jest odpowiedzialny. Havertz załatwił dzisiejszy mecz, marnując 2 setki i karnego, ale to on pozostawił go na boisku, pomimo fatalnej dyspozycji, i nie wiedzieć czemu, wyznaczył go jeszcze do karnego. Jak człowiek, który tak ogarnia temat futbolu, który stracił na nim zęby, popełnia tak ordynarne błędy? Przecież wyznaczenie Havertza na karnego to był skok na bungie bez zabezpieczenia.
@sonic napisał: "jestem realistą nie marzycielem"
No tak bo odrobić 6 pkt w 18 kolejkach to jest nierealne
Albo to że akurat w 7 meczach LM na wiosnę trafi się dzień konia naszym (w sumie nawet nie musi być 7, bo można mieć zawsze jeden dobry mecz w dwumeczu)
To nie są jakieś nierealne rzeczy
Oby ten impuls przyszedł we środę.
Bo jak przegramy u siebie z tottenhamem to może psycha już całkowicie paść im.
Z nimi przegrać na własnym stadionie to wstyd i upokorzenie.
@enrique napisał: "Kto jest za to odpowiedzialny?"
Mikel, a kto inny? Trener od SFG? Czy Klopp lub Guardiola zmieniali nagle swój styl gry? Nie, grali swoje. Ciekawe czy Mikel wygrałby dwumecz przegrywając 0:3? Klopp też w Live miał burdel w składzie
@pawel_1986 napisał: "mi ciężko zrozumiec takie pozytywne podejście w momencie kiedy gramy takie gówno w tym sezonie. Ale Ty widzisz zapewne ten proces, którego ja nie widzę od pół roku"
Wiadomo, dla oka trochę jest ciężko, bo ta piłka nie chodzi tak szybko, a mecze ostatnio przypominają szachy
Ale to też nie jest taka słaba gra jak tu się opisuje, bo jednak xG w meczu z Newcastle i United na poziomie 7 nie bierze się z nieba
Widać, że tam brakuje impulsu, pewnej wiary i to może wskoczyć w każdym momencie, ale to też nie jest tak że ta drużyna nic nie potrafi
Uważam że wcale nie tak trudno myśleć tutaj pozytywnie onprzyszlosci
@Dziadyga: z tym bym nie przesadzał, zagubił się ale potencjał ma.
@Dominik11 napisał: "A do tego nikt nie wie gdzie on tak naprawdę ma grać. Ani to napastnik ani pomocnik."
Tu masz grafikę, jak i gdzie grał Havertz za swoich najlepszych czasów w Leverkusen. To nie jest napastnik, nigdy nim nie był.
https://theanalyst.com/wp-content/uploads/2023/06/havertz-minutes-played-in-position-for-bayer-leverkusen-1536x1536.jpg
Oficjalnie już stwierdzam :
Arteta out po sezonie.
Havertz to jest nieudany transfer patrząc cena - jakość.
Przeciez on wart jest max 40 a tyg 150 max.
A do tego nikt nie wie gdzie on tak naprawdę ma grać. Ani to napastnik ani pomocnik.
Bo jak by Jesus był w formie i nie łapał kontuzji to Havertz by nie grał na ataku, a tak z braku opcji on dostawał szanse i średnio mu to wychodzi.
@enrique napisał: "Według naszych specjalistów tak. Kim jestem, żeby podważać ich decyzje?"
Kimś kto patrzy inaczej, a nie przez znajomości itp.
A w kwestii transferów nie czaję jednego.
Edu w lato twierdził że zakończymy okineko wielkim transferem. Zakończyliśmy bez transferu, a teraz w zimę jest gadanie że nie ma kasy na transfer.
@losnumeros: Zaangażowanie to jedno, taktyka to drugie. Dlaczego zmieniliśmy taktykę, która działała w zeszłym sezonie? Zabrakły nam tylko 2 punkty, wystarczyły drobne korekty, co to taktyczne czy personalne. Zamiast tego gramy od lewej do prawej, zawodnicy nie na swoich pozycjach, a zawodnicy bez formy nie są rotowani kiedy trzeba. Kto jest za to odpowiedzialny?
@Koroniarz napisał: "casado i Martineza nie kojarzę mordo ;)"
Casado to akurat faktycznie wynalazek Flicka z drugiej drużyny który mocno wystrzelił ale w sumie też już reprezentant Hiszpanii. Ogólnie na jego pozycję był szykowany Bernal z 2007 rocznika ale zerwał więzadła latem.
Martinez to już po 30. Kisił się długo w Sociedad i Bilbao.
W lato potrzebne 3 transfery z najwyższej półki. Napastnik, lewy skrzydłowy i pomocnik. Czy ich kupimy? Pewnie nie. Znając życie przyjdzie uniwersalny napastniko-skrzydłowy, który będzie tak uniwersalny, że nie będzie grał wystarczająco dobrze na żadnej z pozycji. Rice musi być głęboko cofnięty, a przed nim kreatywna „8” i Odegaard. Jeśli Partey gra z Declanem, to obaj tracą na jakości. Zaakceptowałbym chyba każdą ofertę za Martinellego powyżej 20mln.
@Rynkos7 napisał: "Świetny mecz. Mam wrażenie jakbym właśnie był po seansie Championship (Ars-Utd) i w końcu włączył Premier League (o ironio). Zupełnie inny świat."
Może też dlatego, że Barca np miała 18 dni na odpoczynek (nie liczę tego meczu z 4 ligowcem bo to jak sparing), a w tym czasie Arsenal musiał rozegrać 3 mecze na pełnej intensywności
Real też więcej odpoczynku, pomimo meczu z Valencia
Anglicy sami sobie w stopę strzelają brakiem przerwy
@adek504: a mi ciężko zrozumiec takie pozytywne podejście w momencie kiedy gramy takie gówno w tym sezonie. Ale Ty widzisz zapewne ten proces, którego ja nie widzę od pół roku.
@Olczyck: ja kibicuję temu klubowi od 1998 roku, dużo kijowych sezonów było i trochę zmieniłem postawę. Śmiać się nie zamierzam, kibicować będę ale coś mnie trafia po taki pateractwie jak widzę. Letnie okienko przespane, zajeżdżanie podstawowych graczy i na koniec gadanie że to piłka za szybka to on ich kocha i jest ok. Czas dorosnąć a nie być klubem "prawie".
@Dominik11:
To była ironia zapewne.
@enrique: zgadzam się.
@sickstick napisał: "Bardzo dobrze że odpuściliśmy krajowe puchary!
Teraz można skupić się na wygraniu ligi i LM, a zimny prysznic zmotywuje zarząd do dużych transferów w styczniu!"
Piłeś nie pisz.
Jaki poważny klub odpuszcza puchary?
@pablofan napisał: "w dodatku ciągle jest narracja, że tych transferów nie będzie bez pozbycia sie nowo nabytego szrotu. trzeba być mocno naiwnym, aby wierzyć w jakiekolwiek POWAŻNE ruchy z naszej strony x.x"
Po ponad 5 latach procesu uważam, że to nie zawodnicy są tutaj problemem. Oni się zmieniają co sezon, ktoś przychodzi ktoś odchodzi, a te same problemy co były, nadal są.
@enrique: Wystarczy takie zaangażowanie jak w jakimś turnieju gdy Podolski grał na serio
@chicken1990: casado i Martineza nie kojarzę mordo ;)
@enrique: w dodatku ciągle jest narracja, że tych transferów nie będzie bez pozbycia sie nowo nabytego szrotu. trzeba być mocno naiwnym, aby wierzyć w jakiekolwiek POWAŻNE ruchy z naszej strony x.x
Bardzo dobrze że odpuściliśmy krajowe puchary!
Teraz można skupić się na wygraniu ligi i LM, a zimny prysznic zmotywuje zarząd do dużych transferów w styczniu!
@losnumeros napisał: "To był gość warty 60/70 mln i najwyższej pensji?"
Według naszych specjalistów tak. Kim jestem, żeby podważać ich decyzje?
@pawel_1986 napisał: "już to słyszę od tylu lat, że nie nabierzesz mnie na to."
Ale ja nikogo nie mam zamiaru nabierać na coś
Każdy patrzy na świat jak chce
Po prostu ciężko mi zrozumieć takie negatywne podejście, że na pewno coś się nie uda, ale niestety zazwyczaj tak łatwiej