Walka na górze tabeli: Sunderland kontra Arsenal

Walka na górze tabeli: Sunderland kontra Arsenal 06.11.2025, 15:16, Mateusz Kolebuk 145 komentarzy

W sobotnie popołudnie Sunderland podejmie Arsenal w walce o miejsce w czołowej czwórce Premier League. Gospodarze, którzy w tym sezonie są w znakomitej formie, tracą zaledwie siedem punktów do podopiecznych Mikela Artety. Kanonierzy staną przed wyzwaniem, które dotąd nikomu się w tym sezonie nie udało - pokonać Czarne Koty na ich terenie w lidze.

Arsenal w swoim ostatnim meczu Ligi Mistrzów z Slavią Praga zrealizował plan w stu procentach - zwycięstwo, czyste konto i znakomity występ Mikela Merino, który zastąpił kontuzjowanego Viktora Gyokeresa. Dzięki dwóm trafieniom Hiszpana, bramce Bukayo Saki z rzutu karnego i anulowanemu karnemu dla Slavii, Arsenal dokonał czegoś, co nie udało się żadnej angielskiej drużynie od 105 lat - wygrał osiem kolejnych meczów we wszystkich rozgrywkach bez straty gola.

Siódme zwycięstwo w tej serii to rutynowa wygrana 2:0 z Burnley na Turf Moor, która pozwoliła Arsenalowi utrzymać sześciopunktową przewagę nad Manchesterem City na szczycie tabeli Premier League. Ostatni raz Kanonierzy stracili bramkę we wrześniu przeciwko Newcastle United i teraz mają szansę po raz pierwszy w historii wygrać pięć kolejnych meczów ligowych z czystym kontem, co ostatnio udało się im w erze George'a Grahama w 1987 roku.

Podczas gdy Arsenal może się pochwalić znakomitą defensywą, Sunderland również ma czym się pochwalić - nie przegrał jeszcze meczu u siebie w tym sezonie Premier League. W ostatnim spotkaniu Iliman Ndiaye zdobył swoją czwartą bramkę w sezonie, ale to Granit Xhaka uratował punkt dla beniaminka, strzelając swojego pierwszego gola w lidze dla Czarnych Kotów.

Informacje o składach

Arsenal musi sobie radzić bez Viktora Gyokeresa, który doznał kontuzji mięśniowej w meczu z Burnley, ale Martin Zubimendi powinien być gotowy na sobotnie starcie po powrocie do treningów. Kepa Arrizabalaga jest niepewny występu, a Gabriel Martinelli, Noni Madueke, Kai Havertz, Gabriel Jesus i Martin Odegaard pozostają poza grą.

W Sunderlandzie Omar Alderete może nie zdążyć wrócić po wstrząsie mózgu, a zespół będzie musiał sobie radzić bez kilku kluczowych zawodników: Aji Alese, Dennisa Cirkin, Romaine'a Mundle'a, Leo Fuhr Hjelde i Habiba Diarry. Granit Xhaka liczy na kolejne trafienie przeciwko swojemu byłemu klubowi.

Przewidywane składy

Sunderland: Roefs; Hume, Mukiele, Ballard, Geertruida, Reinildo; Xhaka, Sadiki; Traore, Isidor, Le Fee

Arsenal: Raya; Timber, Saliba, Gabriel, Calafiori; Eze, Zubimendi, Rice; Saka, Merino, Trossard

Przewidywany wynik: Sunderland 0-1 Arsenal

Sunderland zmierzy się z jedną z najskuteczniejszych defensyw w historii angielskiej piłki i to Arsenal ma większe szanse na zwycięstwo. Choć brak Gyokeresa osłabia siłę ofensywną Kanonierów, Mikel Merino pokazał już swoje umiejętności strzeleckie. Jeśli wszystko inne zawiedzie, Arsenal może liczyć na stałe fragmenty gry.

Premier LeagueSunderlandZapowiedź autor: Mateusz Kolebuk źrodło: sportsmole.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123następna
vitold komentarzy: 325607.11.2025, 15:47

@Sebol1946 napisał: "Zubimendi jutro zagra normalnie? Bo flashscore cos go nie bierze pod uwagę jutro."

Chyba pauza za kartki ??

Sebol1946 komentarzy: 9707.11.2025, 15:41

Zubimendi jutro zagra normalnie? Bo flashscore cos go nie bierze pod uwagę jutro.

vitold komentarzy: 325607.11.2025, 14:40

Dyskusja o Jesusie.

96 spotkań w barwach Arsenalu, 5461 minut w przeciągu 3 sezonów, 26/20 G/A.

559 dni na L4 w barwach Arsenalu w przeciągu 3 sezonów.

Zakładając, że kontuzja dobije do równej liczby 600 dni to wychodzi ponad 1.5 roku kontuzji gdzie on dołączył ponad 3 lata temu. Liczby straszne. Do tego zarobki roczne w wysokości prawie 16 milionów euro + kwota trasnferu 50 mln.

Łączny koszt Jesusa do dzisiejszefgo dnia: 98 milionów za 96 spotkań za 26/20 G/A, no dodajmy jakieś tam dodatki i niech będzie 100 milionów równo.

Kwotowo i liczbowo - totalny flop. Czy to był aż taki gamecharger w projekcie Artety żeby az zapominac ile ten gość nas kosztowal i dalej kosztuje?

Czy będzie z niego pożytek? Imo nie. Bardzo duzo cięzkich kontuzji, chłop od ponad roku nie grał powaznego meczu. Imo sprzedać przy 1 lepszej okazji, bo szansa ze sie polamie jest bardzo wysoka. Temu panu podziekujemy

vitold komentarzy: 325607.11.2025, 14:13

Ale mimo wszystko koszt ogarnięcia ręczników, szybka elektryka, ogarnięcie ścian, nowe szafki czy odświeżenie podłogi to kwestia tysięcy, a do tego na fakturkę, a zwłaszcza fakt, że Rayo jest z dzielnicy o robotniczym pochodzeniu więc tam jakieś fachowca znajdą.. :-DDDD

SMTX komentarzy: 219207.11.2025, 14:13

@krzykus1990 napisał: "OFICJALNIE: Rúben Amorim wygrywa nagrodę menedżera miesiąca Premier League za październik.

3 zwycięstwa w 3 meczach z Man United w tym miesiącu!"


@thegunner4life: @Marzag: Ogólnie wiadomo, że jeśli ogólnie spojrzy się na Arsenal to był dużo lepszy od United w październiku, bo my mieliśmy 6\6, a oni 3\3, ale jako że to nagroda tylko za postawę w Premier League to my też mamy 3\3, a jednak oni mieli te 3 mecze nieco trudniejsze od nas, więc nie czepiałbym się tej decyzji za bardzo. Jeśli już to prędzej uhonorowałbym Emerego, bo AV ograło City, Tottenham i Burnley, a United Sunderland, Liverpool i Brighton.

silvano95 komentarzy: 1072807.11.2025, 14:10

Słabe źródło o tym Semenyo

KapitanJack10 komentarzy: 6361 newsów: 407.11.2025, 13:41

@Pawelars napisał: "According to reports, Liverpool have submitted an ‘offer’ to sign AFC Bournemouth standout Antoine Semenyo ahead of this winter’s transfer window. The price is £65m.

Bourmouth puści zawodnika jeżeli klauzula zostanie spełniona ponieważ jest to zapisane w kontrakcie. Jest to płatne tylko dla 3 zespołów. Ciekawe jakie są pozostałe dwie...
Jak się uda jeszcze z Guehim za jakąś śmieszna kwotę, to ile oni chcą wydać xDDD"

Wygrali ligę, zaczęli wydawać jak potłuczeni, obniżyli loty i żeby poprawić sytuację zaczną wydawać więcej? Genialne xd

Pawelars komentarzy: 35907.11.2025, 13:35

lol, teraz wjechało:
According to reports, Liverpool have submitted an ‘offer’ to sign AFC Bournemouth standout Antoine Semenyo ahead of this winter’s transfer window. The price is £65m.

Bourmouth puści zawodnika jeżeli klauzula zostanie spełniona ponieważ jest to zapisane w kontrakcie. Jest to płatne tylko dla 3 zespołów. Ciekawe jakie są pozostałe dwie...
Jak się uda jeszcze z Guehim za jakąś śmieszna kwotę, to ile oni chcą wydać xDDD

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 13:24

@Marzag napisał: "No cóż, widocznie bardzo dużo fanów United się zebrało by głosować."

Boli Cię wielki Amorim i jego droga po mistrzostwo.

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 13:23

@ozzy95 napisał: "prezydent ma w dupie Akademię i drużynę kobiecą, także no może już wiadomo skąd ten problem ze światłem w szatni..."

To ja tutaj przyznałem rację @adek504: bo zareagowałem zbyt emocjonalnie, bo po prostu nie lubię tej polskiej piłki. Jakby prezesowi zależało na klubie, to sam kupiłby te 20 ręczników przed meczem w Pepco.

@ozzy95 napisał: "Tymczasem zamknięto z powodów bezpieczeństwa estakadę z drogą krajową przez centrum miasta."

Jak ja chodziłem na szachy, a kolega na boks to u niego nie było na nowe prysznice(były takie po Niemcach z 30 roku), a u nas na nowe krzesełka z UM, za to piłkarze w tym czasie dostali nowe boiska, potem Orliki, Autobus i jakieś rzeczy do badania bieżnie inne pierdoły.

Marzag komentarzy: 46624 newsów: 107.11.2025, 13:21

@krzykus1990 napisał: "OFICJALNIE: Rúben Amorim wygrywa nagrodę menedżera miesiąca Premier League za październik.

3 zwycięstwa w 3 meczach z Man United w tym miesiącu!"

No cóż, widocznie bardzo dużo fanów United się zebrało by głosować.

Aż się przypomina jak gol Girouda który został golem roku wedle fifa (Puskas award) nie został nawet golem miesiąca w premier league.

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 13:20

@krzykus1990:
Należało mu się, pewnie idzie po mistrzostwo.

ozzy95 komentarzy: 2960 newsów: 107.11.2025, 13:20

@thegunner4life napisał: "Ty jesteś z Poznania? Jak Lech budował ten stadion to tam przypadkiem CBA nie wkroczyło? Bo wyceny były na 400 mln, a wyszło ponad 800 coś mi świta."

Nie, akurat nie. Nie znam kulisów. Ale mieszkam w innym mieście, które pod kątem dotacji i relacji klub-miasto może uchodzić za wzorowy pato-klub. Mieszkam w Chorzowie i generalnie budowa nowego stadionu tak wydrenuje budżet miasta na następne lata, że pewnie można zapomnieć o nowych drogach i remontach. Tymczasem zamknięto z powodów bezpieczeństwa estakadę z drogą krajową przez centrum miasta. Zresztą kibice wybrali sobie tutaj nawet byłego bębniarza na prezydenta, więc ja wiem o co Ci chodzi. Też mam obiekcje do tego jak wygląda finansowanie sportu w Polsce i jak wiele na tym jest robionych przekrętów. Tylko powiedzmy sobie szczerze Lech w tej chwili to i tak jest prawie, że wzór prowadzenia klubu w Polsce, generują sporo przychodów ze sprzedaży swoich wychowanków, stawiają od lat na Akademię i z tego co się orientuję te dotacje z miasta to nie jest nic wielkiego.

A tak w temacie Rayo, nie wiem czy widziałeś, ale w KS wczoraj wyrwał się jakiś polski-hiszpański kibic Rayo, z którym przeprowadzono wywiad i powiedział jednoznacznie, że klub od paru lat jest źle prowadzony i prezydent ma w dupie Akademię i drużynę kobiecą, także no może już wiadomo skąd ten problem ze światłem w szatni...

krzykus1990 komentarzy: 599807.11.2025, 13:16

OFICJALNIE: Rúben Amorim wygrywa nagrodę menedżera miesiąca Premier League za październik.

3 zwycięstwa w 3 meczach z Man United w tym miesiącu!

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 13:01

@adek504 napisał: "ale 24 mln czy 25 mln na transfery to nie jest kolosalna roznica, a można za to kosmetycznie odnowić niektóre rzeczy na stadionie"

Natomiast tak jak napisał @alexis1908: dla mnie oni mogliby na pastwisku grać, bo nie są żadne gwiazdy piłki nożnej. I sami mieliby takie same realia u siebie w tym Poznaniu, bo Lech ze swoich środków ani szatni, ani stadionu takiego jak mają nie postawiłby im.

Jak stadion jest za 745 mln budżet Lecha to 170 mln to mieliby kredyt na 50 lat i spadliby z ligi. Jak taki Arsenal ledwo dał radę uniknąć katastrofy jak sobie swój stadion fundował.

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:57

@thegunner4life napisał: "Zależy jak na to patrzysz, bo wydać kasę trzeba, żeby się w La Liga utrzymać. To jest priorytet.

Dlatego jak Państwo odciąża Cię z najdroższej części biznesu i funduje Ci infrastrukturę stadion i zaplecze to jest trochę łatwiej.

I na Polskie realia te 25 mln euro to jest kosmos, tylko przełóż to teraz na La Ligę i ich składy, a wtedy rewelacji już nie ma.

Natomiast, żeby nie było zgadzam się z Tobą co do tego, że kupno 20 ręczników i wkręcenie żarówki mogli ogarnąć."


No, ale ja cały czas o tym pisze, nie mówię zeby caly budżet na transfery przeznaczyć na remonty, ale 24 mln czy 25 mln na transfery to nie jest kolosalna roznica, a można za to kosmetycznie odnowić niektóre rzeczy na stadionie

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:55

@adek504 napisał: "To juz nie jest kwestia pieniędzy, a kwestia olania tych spraw"

Zależy jak na to patrzysz, bo wydać kasę trzeba, żeby się w La Liga utrzymać. To jest priorytet.

Dlatego jak Państwo odciąża Cię z najdroższej części biznesu i funduje Ci infrastrukturę stadion i zaplecze to jest trochę łatwiej.

I na Polskie realia te 25 mln euro to jest kosmos, tylko przełóż to teraz na La Ligę i ich składy, a wtedy rewelacji już nie ma.

Natomiast, żeby nie było zgadzam się z Tobą co do tego, że kupno 20 ręczników i wkręcenie żarówki mogli ogarnąć.

@ozzy95:

Ty jesteś z Poznania? Jak Lech budował ten stadion to tam przypadkiem CBA nie wkroczyło? Bo wyceny były na 400 mln, a wyszło ponad 800 coś mi świta.

krzykus1990 komentarzy: 599807.11.2025, 12:54

Arteta suggests that one of Odegaard, Havertz, Gyokeres, Martinelli and Madueke could be available for Saturday's game vs Sunderland #afc

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:51

@thegunner4life napisał: "Więc jak Rayo w odróżnieniu od Polskich klubów, nie ciągnie cycka z państwa, a dostali w 2024 za La Liga 40 mln euro, tylko tam pensje są inne, utrzymanie murawy, oświetlenia, zaplecze techniczne, sztab medyczny to może wyglądać to potem tak, że nie ma już kasy na stadion i nowoczesną szatnię."

Co do tego jeszcze, to to samo Rayo wydało 25 mln na transfery czyli prawie tyle co cała ekstraklasa

Chyba mi nie powiesz, ze nie mogli zwyczajnie jednego zawodnika kupić tańszego o mln euro i z tego porobić takie biezace sprawy jak światło w pokoju trenerów czy gdzieniegdzie odmalowac

To juz nie jest kwestia pieniędzy, a kwestia olania tych spraw

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:47

@thegunner4life napisał: "Więc jak Rayo w odróżnieniu od Polskich klubów, nie ciągnie cycka z państwa, a dostali w 2024 za La Liga 40 mln euro, tylko tam pensje są inne, utrzymanie murawy, oświetlenia, zaplecze techniczne, sztab medyczny to może wyglądać to potem tak, że nie ma już kasy na stadion i nowoczesną szatnię.

Co prawda, masz rację żarówka powinna być, kupienie 20 ręczników i pomalowanie tego najtańsza farbą(pomieszczenia) to nie są koszty miliardowe i tutaj wstyd dla Prezesa i niech się nie tłumaczy, jakby mu zależało to sam, by te 20 ręczników w Pepco kupił.

Natomiast wracając do piłkarzy Lecha, oni dalej graliby na takim stadionie jak ma te Rayo, gdyby nie to że wszyscy im się dorzucamy do roboty."


No, ale to dokładnie o to w tym wszystkim chodzi, nikt tam nie mowi w tym materiale, ze brakuje wanny z hydromasażem i innych wymysłów tylko podstawy, do której wystarczy trochę chęci

ozzy95 komentarzy: 2960 newsów: 107.11.2025, 12:46

@thegunner4life napisał: "Tylko, że u nas to wyglądałoby tak samo, gdyby nie to że Leszek i reszta dostaje te stadiony szatnie itd. z kasy miasta. Ty razem ze mną płacimy, żeby oni mieli ładne ręczniki. Bo z tych praw telewizyjnych i z tego co oni zarabiają na piłkarzach szatnia byłby taka sama."

co? xD Poznań dotuje ręczniki w Lechu, coś Ci się pomyliło. Owszem stadiony są często własnością miasta i remontowane z budżetu miast, albo dofinansowane przez rząd. W Poznaniu dotacje z miasta dotyczą infrastruktury, która de facto pewnie dotyczy najbardziej samego stadionu, więc dotacje z miasta na małe remonty i naprawy to nie jest raczej nic wielkiego, a i w miarę uzasadnionego, jeśli stadion jest własnością miasta. To są zresztą frytki w stosunku do całego budżetu klubu. Co do innych klubów, racja zgadzam się jeśli kasa z miasta to duży % ogólnego budżetu to znaczy, że coś poszło nie tak. Ale tak jak pisałem weźmy pod uwagę, że większa część tych środków idzie na infrastrukturę - stadion, boiska treningowe dla klubu i Akademii itd.

@thegunner4life napisał: "A tak jak napisał @alexis1908: szatnia szatnią, a potem pól-zawodowi piłkarze z Gibraltaru ich leją.

Np. Śląsk Wrocław tam jest mowa o publicznej kasie w wysokości nawet 1 mld złotych. Gdzie jest teraz ten Śląsk z tym stadionem? Te nasze patałachy powinny grać dokładnie na takim samym stadionie i w szatni jakie ma te Rayo."


no ale Panowie my o Rzymie, wy o Krymie, nie tego dotyczy dyskusja. Poziom sportowy nasz w tej chwili to dno, wszyscy zachłysnęliśmy się ćwierćfinałem najmniejszego pucharu w zeszłym sezonie, a na razie widać, że znowu wracamy do normalności. Takie jest moje zdanie. Ale ja się cieszę, że mamy zajebiste drogi, stadiony i nowe czyste szatnie z ręcznikami i światłem i cieszę się, że dla większości z nas to już normalność i trochę z politowaniem patrzymy na stare, wytarte ręczniki na Vallecas. To czy ktoś tam się zgadza z finansowaniem sportu z publicznych pieniędzy i ich alokację itd. to temat na osobną dyskusję i nie zmieni faktu, że Polska ma obecnie trochę wyższe standardy życia i takich małych rzeczy, czego w sumie mogą nam zazdrościć w wielu krajach.

Marzag komentarzy: 46624 newsów: 107.11.2025, 12:44

https://x.com/ObodaiAFCtweets/status/1986559637508788472

Zanim Arteta nie pojawił się w klubie jako zawodnik to Arsenal w ogóle nie brał pod uwagę przeciwników przed meczami. Wenger miał podejście "bawmy się dobrze i może jakoś to będzie" :P

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:42

@adek504 napisał: "A czy Uefa nie opakowuje tego ładnie, nie branduje swoją nazwa itd?"

No robi tak, bo UEFA liczy tylko ile im dolarów spłynie, i po to zrobili ten puchar, żeby kibice takiego Lecha albo drużyny z Gibraltaru(są tacy?) mogli obejrzeć swoją beznadziejną drużynę, która nawet po reformie Platiniego swego czasu nie potrafiła dostać się do LE, więc teraz mają LK i tam mogą ten swój klub pooglądać, a UEFA może sprzedać prawa do TV i zarobić szmal.

Właśnie dobrze, że poruszyłeś temat Rakowa, ich stadion kosztuje 400 mln i tutaj ponad 70 mln to jest z budżetu miasta.

Więc jak Rayo w odróżnieniu od Polskich klubów, nie ciągnie cycka z państwa, a dostali w 2024 za La Liga 40 mln euro, tylko tam pensje są inne, utrzymanie murawy, oświetlenia, zaplecze techniczne, sztab medyczny to może wyglądać to potem tak, że nie ma już kasy na stadion i nowoczesną szatnię.

Co prawda, masz rację żarówka powinna być, kupienie 20 ręczników i pomalowanie tego najtańsza farbą(pomieszczenia) to nie są koszty miliardowe i tutaj wstyd dla Prezesa i niech się nie tłumaczy, jakby mu zależało to sam, by te 20 ręczników w Pepco kupił.

Natomiast wracając do piłkarzy Lecha, oni dalej graliby na takim stadionie jak ma te Rayo, gdyby nie to że wszyscy im się dorzucamy do roboty.

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:35

@thegunner4life napisał: "To nawet obok poważnego pucharu nie stało. To są rozgrywki jak stary Puchar Intertoto.

Jak LE nikt nie traktuje na wyższym poziomie poważnie, to jak te rozgrywki nazwać? Puchar pocieszenia, żeby takie kluby właśnie jak Lech mogły tam sobie pograć.

Poważnie pieniądze, za wygranie tego jest chyba 3 mln euro."


A czy Uefa nie opakowuje tego ładnie, nie branduje swoją nazwa itd?

Raków też nie może grac na swoim stadionie, bo jakiś standardów jednak w tym pucharze wymagają, wiec z punktu poziomu piłkarskiego nie jest powazny, ale organizacyjnie wygląda powaznie

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:34

@alexis1908 napisał: "nie to jest śmieszny puchar europejski wrzucony na siłę żeby tak tragiczne drużyny jak Lech czy Legia miały szanse ale i tak dają dupy . Co ma do rzeczy ? To że ta szatnia Rayo jest idealna na poziom piłkarski jaki prezentują ."

Wrzucony na siłę, ale firmowany logiem uefa i powinny byc chyba jakieś standardy spełniane tym bardziej przez klub top5

Zresztą mi najbardziej chodzi o zachowanie Polaków w tym wszystkim

Sytuacja A, kilkanaście lat temu orzyjezdzaja do nas druzyny z Europy, my mamy gruzowe stadiony, o Boże jaki wstyd, cała Europa się z nas śmieje

Sytuacja B, my dojechaliśmy na pewien poziom, mamy skok cywilizacyjnych, jedziemy na zachód i zostajemy tam szatnie jak z prlu

Nagle narracja jest, ze nie można wyśmiewac, a prezes klubu zasłania się bieda, a tak naprawdę to zwykła niechlujność, bo założenie światła to nie jest milionowy wydatek

Nauczmy się szacunku do samych siebie, bo tak to to nigdy w Europie nie będzie nas szanowal

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:31

@adek504 napisał: "To nie są rozgrywki podworkowe tylko powazny puchar europejski"

To nawet obok poważnego pucharu nie stało. To są rozgrywki jak stary Puchar Intertoto.

Jak LE nikt nie traktuje na wyższym poziomie poważnie, to jak te rozgrywki nazwać? Puchar pocieszenia, żeby takie kluby właśnie jak Lech mogły tam sobie pograć.

Poważnie pieniądze, za wygranie tego jest chyba 3 mln euro.

alexis1908 komentarzy: 714607.11.2025, 12:27

@adek504: nie to jest śmieszny puchar europejski wrzucony na siłę żeby tak tragiczne drużyny jak Lech czy Legia miały szanse ale i tak dają dupy . Co ma do rzeczy ? To że ta szatnia Rayo jest idealna na poziom piłkarski jaki prezentują .

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:27

@ozzy95 napisał: "Tak od siebie dodam, że ja się tam trochę nawet cieszę, że dla nas Polaków to co jest w szatni Rayo to nie jest odpowiedni standard. No to się jednak nazywa skok cywilizacyjny i rozwój."

Tylko, że u nas to wyglądałoby tak samo, gdyby nie to że Leszek i reszta dostaje te stadiony szatnie itd. z kasy miasta. Ty razem ze mną płacimy, żeby oni mieli ładne ręczniki. Bo z tych praw telewizyjnych i z tego co oni zarabiają na piłkarzach szatnia byłby taka sama.

A tak jak napisał @alexis1908: szatnia szatnią, a potem pól-zawodowi piłkarze z Gibraltaru ich leją.

Np. Śląsk Wrocław tam jest mowa o publicznej kasie w wysokości nawet 1 mld złotych. Gdzie jest teraz ten Śląsk z tym stadionem? Te nasze patałachy powinny grać dokładnie na takim samym stadionie i w szatni jakie ma te Rayo.

Garfield_pl komentarzy: 4030807.11.2025, 12:25

Arteta on if he will be watching Man City vs. Liverpool: “I'm just focused on tomorrow's game. How crucial, how difficult and how tough it's going to be and that's the first step we have to make.”

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:23

@alexis1908 napisał: "ja mimo wszystko zamiast jakiś standardów szatni wolałbym żeby te patałachy z polskiej ligi potrafili w piłkę grać ;)"

A co ma jedno do drugiego?
To, ze ktos jest lepszy w piłkę to ma go zwalniać z jakiś ram i pewnej schludności?

To nie są rozgrywki podworkowe tylko powazny puchar europejski, w ktory UEFA też wkłada jakiś pieniądze i aż dziw ze taki stadion spelnia te wymagania

Garfield_pl komentarzy: 4030807.11.2025, 12:23

Arteta on Granit Xhaka: “Yeah, I loved every minute that we spent together. When I joined, he was in a special moment that was there in his life and his career.

“And between all of us, we tried to guide him, to give him a different perspective, to make him feel loved, valued, and he responded in an incredible way.

“He made me a better coach; he helped us to develop and improve a lot as a football team and as a club, and I will be eternally grateful because I have great memories with him.”

On Xhaka leaving in 2023 and convincing him to stay: “Well, I already did it once, and then we extended his contract. When he came in and explained the reasons, you have to understand the human being; you have to be grateful.

“It was a unique opportunity for him to come back to his country, to his family, and there were certain things that he wanted to experience as well. I believe it was the right moment.

“He was very honest, as he is, very straightforward, as he always is, and we will find a way to find a good solution for all of us.“

Garfield_pl komentarzy: 4030807.11.2025, 12:21

Arteta on how Arsenal improve: “Everything, because you learn from your team every single day, from your players every single day, from the opponents that you play every single time, and that's information that is going to be a different game to Tuesday, a very different game to Tuesday, and the week before.

“So, we need to read it; we need to understand very early what the game requires, what we have to do to be better than them, and hopefully beat them.”

alexis1908 komentarzy: 714607.11.2025, 12:20

@ozzy95: ja mimo wszystko zamiast jakiś standardów szatni wolałbym żeby te patałachy z polskiej ligi potrafili w piłkę grać ;)

ozzy95 komentarzy: 2960 newsów: 107.11.2025, 12:17

@arsenallord napisał: "Nie. Ja nie lubię naśmiewania się z biedy. Mam inne standardy."

Ale Ty widziałeś ten film w ogóle? :D Typ pokazuje szatnię na każdym wyjeździe Lecha. Pokazał ręczniki każdy z innej parafii i stwierdził, że takie czegoś jeszcze nie widział, ale nie ma zamiaru się nabijać. Powiedział, że szatnia pamięta czasy minione i tyle :D potem przeszedł do pomieszczenia dla trenerów, w którym nie ma de facto światła, poza wchodzącym światłem z luksfery z zewnątrz. W sumie cały filmik 2 minuty i tyle.

Zresztą to gadanie o biedzie itd... ludzie no ja rozumiem, że są kluby biedne i bogate, nawiasem mówiąc Rayo ma wyższe chyba dwukrotnie przychody z praw telewizyjnych niż Lech, więc to gadanie o biedzie jest wygodne dla Hiszpanów. Ale oddzielmy biedę od zachowania pewnych standardów w takich pierdołach, nie stać ich na nowe ręczniki w jednym kolorze? nie mogliby założyć światła w jednym pomieszczeniu. Nie bądźmy śmieszni. To że ich prezydent się z*srał w mediach o to pokazuje najlepiej, że oni dobrze wiedzą, że mogliby coś z tym zrobić, ale grają karta biedy xD W ogóle klub wypuszcza filmik taki jak zawsze, jeszcze podkreślają, że jest specyficznie, ale nie chcą się naśmiewać. Po czym media i gorące głowy zalewają internet komentarzami, że tak nie wolno się naśmiewać z biedy xD

Tak od siebie dodam, że ja się tam trochę nawet cieszę, że dla nas Polaków to co jest w szatni Rayo to nie jest odpowiedni standard. No to się jednak nazywa skok cywilizacyjny i rozwój.

Artetaballer komentarzy: 105107.11.2025, 12:16

@artur759 napisał: "Kepa, Hincapie, Merino, Madueke, Martinelli, Eze i Havertz są raczej pewniakami. Na pozostałe dwa miejsca obstawiam White i MLS."
Mi się wydaje, że Eze będzie grał w pierwszym na LS. A na rezerwie Gabi + Trossard, a Madueke poleci na trybuny bo bez sensu trzymać 3 skrzydłowych i napastnika na ławce.

MLS też niestety trybuny bo White i Hincapie pokryją całą obronę.

Moim zdaniem nasza ławka to: Kepa, Hincapie, White, Norgaard, Merino, Nwanerii, Martinelli, Trossard i Havertz.

Dlaczego Norgaard? Z ławki jest bardzo użyteczny. Zazwyczaj wygrywamy, więc na końcówki meczów na przytrzymanie wyniku jest najbardziej odpowiedni.

A Nwanerii obstawiam, że byłby rotowany z pozostałymi zawodnikami z trybun w zależności od przeciwnika.

Kolejna kwestia to uważam, że z obecną szerokością składu nie będziemy mieli żelaznej 11nastki. Na razie większe rotacje mieliśmy na początku sezonu w lidze szukając odpowiedniego rozwiązania na LS/PŚP + w pucharach. Z czasem pewnie będzie jak u Guardioli, gdzie gwarantowane miejsce w pierwszym składzie ma może 2-3 piłkarzy

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:12

@vitold napisał: "Bo jak przyjeżdżała Barca czy Real, to piłkarzom przydzielana była taka szatnia "premium", oddzielna XD"

Przebierali się na dworze.

vitold komentarzy: 325607.11.2025, 12:10

"Cristiano Ronaldo i Messi przebierali się na tym stadionie i nie było żadnych skarg. Żaden piłkarz Lecha Poznań nie osiągnął ich poziomu gry – porównał prezes Rayo Vallecano."

Bo jak przyjeżdżała Barca czy Real, to piłkarzom przydzielana była taka szatnia "premium", oddzielna XD

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 12:08

@arsenallord:
Myślę, że nic z nim w dyskusji nie wskórasz. To jakbyś z takim innym kolegą rozmawiał. Nie dojdziecie do konsensu.

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 12:07

@arsenallord napisał: "Nie. Ja nie lubię naśmiewania się z biedy. Mam inne standardy."

Z biedy?
Klub którego kadra jest wyceniana na 88 mln i kupił zawodników zamiast 25 mln, a nie ma światła w wymaganym pokoju dla trenerów w szatni gości?

Czy nie ma na zestaw 15 takich samych ręczników?

Serio, ale to juz jest jakaś ironią nazywania ich biednymi, może są biedni w skali LA Liga, ale nie w skali Europy

vitold komentarzy: 325607.11.2025, 12:06

Wstyd Lech. Wstyd.

Garfield_pl komentarzy: 4030807.11.2025, 12:05

Arteta probed on who might be available: “I didn’t say that. Let’s see what happens in the next few weeks. I don’t want to give too much away.”

arsenallord komentarzy: 32707 newsów: 11707.11.2025, 12:03

@adek504 napisał: "Ja nie mówię tylko o Rayu, mówię o zachowaniu naszego narodu, które Ty powieliles i wyśmiałeś to, ze ktos ma czelność czegoś oczekiwać na takim poziomie"

Nie. Ja nie lubię naśmiewania się z biedy. Mam inne standardy.

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 11:58

@arsenallord napisał: "Nie dogadamy się. Ty tylko o Rayo, a ja o Lechu. Mi chodzi tylko o to żałosne zachowanie tego klubiku co wszystko ma na tacy."

Ja nie mówię tylko o Rayu, mówię o zachowaniu naszego narodu, które Ty powieliles i wyśmiałeś to, ze ktos ma czelność czegoś oczekiwać na takim poziomie

To nie jest Mlodawia i rozgrywki międzyszkolne, ze wiadomo gdzie nie ma pieniędzy, tylko LKE i klub z drugiej najbogatszej ligi świata i jednego z bogatszych krajów w Europie

Co więcej, tu bardziej chodzi o chęci zeby poprawić parę rzeczy niskim kosztem niz wydawanie grubych milionów zeby z kranu płynęła whyski

alexis1908 komentarzy: 714607.11.2025, 11:57

@thegunner4life: Rayo to mały klubik z Madrytu nie są w niego pakowane miliony , wystarczy spojrzeć na ich stadion .

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 11:55

@alexis1908 napisał: "co takiego strasznego było w tej szatni Rayo ? Grały tam Barca Real Atletico i nikt afery nie robił rozumiem że wielkie gwiazdy z polski są przyzwyczajone do luksusu ale może lepiej żeby nauczyli się w piłkę grać bo największy wstyd to oni przynoszą ."

W mojej wypowiedzi nie chodzi o gwiazdy z Polski tylko o to jak jest to odbierane we własnym kraju, zamiast się szanować jako naród i przyznać rację, ze w takich rozgrywkach w takim kraju to powinno wygladac inaczej to my się śmiejemy z naszych rodaków ze maja czelność to wytknąć wielkiemu zachodowi

A jak w latach wcześniejszych do 2010 przyjeżdżała Europa na nasze gruzowe stadiony to nikt jakos nas nie bronił ze nie ma pieniędzy tylko byl wstyd na całą Europe

ozzy95 komentarzy: 2960 newsów: 107.11.2025, 11:55

@alexis1908 napisał: "i co takiego strasznego było w tej szatni Rayo ? Grały tam Barca Real Atletico i nikt afery nie robił rozumiem że wielkie gwiazdy z polski są przyzwyczajone do luksusu ale może lepiej żeby nauczyli się w piłkę grać bo największy wstyd to oni przynoszą ."

yyy...nie było tam światła? W ogóle afery nikt nie robił, bo TV Lecha robi takie filmiki z każdego wyjazdu :D a to że media to podchwyciły to inna sprawa.

arsenallord komentarzy: 32707 newsów: 11707.11.2025, 11:55

@adek504: Nie dogadamy się. Ty tylko o Rayo, a ja o Lechu. Mi chodzi tylko o to żałosne zachowanie tego klubiku co wszystko ma na tacy.

@alexis1908: Jak przyjechał Lech to miały być niebieskie ręczniki. A był tylko jeden i chłopaki się pobili kto będzie miał przyjemność dupe wytrzeć po meczu

thegunner4life komentarzy: 1099207.11.2025, 11:50

@alexis1908:
No bo nasi są przyzwyczajeni, że im miasto zrobi szatnie, boisko, stadion ludzie z podatków dorzucą się do autobusu stołówki. Widocznie w Hiszpanii dorzucać się nie chcą.

alexis1908 komentarzy: 714607.11.2025, 11:48

@adek504: i co takiego strasznego było w tej szatni Rayo ? Grały tam Barca Real Atletico i nikt afery nie robił rozumiem że wielkie gwiazdy z polski są przyzwyczajone do luksusu ale może lepiej żeby nauczyli się w piłkę grać bo największy wstyd to oni przynoszą .

adek504 komentarzy: 298907.11.2025, 11:46

@arsenallord napisał: "Strasznie to spłaszczyłeś. Rayo to najbiedniejszy klub La Ligi. Tam pieniądze dzieli między sobą Real i Barcelona. Trochę dostanie Atletico a reszta grosze które trzeba jeszcze podzielić. Na papierze druga najbogatszya liga, ale tak szczerze najmniej sprawiedliwa dla reszty. Ja nie bronię Rayo bo taka szatnia to wstyd dla takiego klubu. Podejrzewam, że nie jeden klub z okręgówki w Polsce ma lepsze."

No, ale sam sobie odpowiedziałeś, może nie dostają tyle co Barca czy Real, ale chyba można parę drobniaków wygrzebać żeby coś odmalowac, wymienić światło czy ogarnąć detale, tu bardziej chodzi o chęci niz pieniądze nawet

@arsenallord napisał: "mi o pokorę. Jak Lech przegrał ostatnio z hydraulikami to jakoś cisza, nikt się nie odzywał."

Z tego co ludzi pisali to przed meczem na Giblartarze też byl taki filmik o stadionie i rzeczywiście

Nie rozumiem co ma pokorą do tego żeby wymagać pewnych cywilizacyjnych rzeczy w tak rozwiniętym klubie jak Hiszpania

@arsenallord napisał: "bardziej, że ponoć sam Lech gra na licencji Amici Wronki , a stadion wybudowało im miasta a nie sam klub. Tak czytałem , ale nie siedzę w polskiej piłce to nie daje ręki uciąć, że tak jest.
Pokory trochę."


Nie wiem co to ma do rzeczy, ja rozumiem, ze w Hiszpani miasta mogą nie chcieć się dokładać do infrastruktury sportowej, ale nikt tu nie mówi o jakiś luksusach tylko żeby te powieszenia wyglądały lepiej niz w Polskiej okręgówce, a na to chyba stać klub z ligii Hiszpanskiej

poprzednia123następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady