Wejść z przytupem w nowy rok: Brentford vs Arsenal

Wejść z przytupem w nowy rok: Brentford vs Arsenal 01.01.2025, 18:23, Trempa 1541 komentarzy

Pierwszy dzień 2025 roku przynosi nam wyjazdowy mecz z Brentford - spotkanie kończące 19 kolejkę Premier League.

Gospodarze dzisiejszego spotkania prezentują bardzo wysoką formę w domowych pojedynkach. W 9 meczach zdobyli 22 punkty, a starcia obfitowały w bramki. Kibice Pszczół obejrzeli ich aż 42! Słaba forma wyjazdowa powoduje jednak, że drużyna zajmuje dopiero 12 miejsce w tabeli.

Thomas Frank od dłuższego czasu musi radzić sobie bez kilku kluczowych graczy. W meczu z Arsenalem również nie będzie miał dostępnej sporej ilości zawodników – wykluczeni z gry są: Ajer, Dasilva, Nunes, Henry, Hickey, Mee, Pinnock, Thiago.

W obozie Kanonierów do listy nieobecnych (Saka, Sterling, Tomiyasu, White) dołączył Kai Havertz. Mikel Arteta na prawej stronie ofensywy wystawił tym razem Nwaneri’ego, dla którego będzie to pierwsze spotkanie ligowe w wyjściowej jedenastce.

Składy obu zespołów:

Brentford: Flekken; Roerslev, Collins, van den Berg, Janelt; Norgaard, Yarmoliuk, Damsgaard; Mbeumo, Wissa, Lewis-Potter

Ławka rezerwowych: Valdimarsson, Meghoma, Maghoma, Konak, Jensen, Ji-soo, Yogane, Schade, Arthur

Arsenal: Raya; Timber, Saliba, Gabriel, Calafiori; Odegaard, Partey, Merino; Nwaneri, Jesus, Martinelli

Ławka rezerwowych: Neto, Kiwior, Tierney, Zinchenko, Lewis-Skelly, Jorginho, Rice, Kabia, Trossard

Rozgrywki: Premier League
Miejsce: Brentford Community Stadium, Londyn
Data: 1 stycznia (środa), godzina 18:30 czasu polskiego
Sędzia: Peter Bankes
Transmisja: Viaplay

BrentfordPremier LeagueZapowiedź autor: Trempa źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
adek504 komentarzy: 13002.01.2025, 16:48

@ozzy95:

Fajne racjonalne podejście, a z tym męczeniem buły to też już powoli staje się jakis hymn, bo strzelamy tych bramek sporo, potrafimy wygrać wysoko, po prostu w pierwszej części sezonu zawsze warto szachować siły jak się już prowadzi niż forsować tempo
Kto wie czy to nie zgubi LFC, bo wielu się tutaj zachwyca ze oni idą w każdym meczu po swoje i nawet jak wygrywają to walczą o kolejne gole i grają na palnej mocy

@ozzy95 napisał: "O ile jestem w stanie wskazać nazwiska jak Leao, czy Nico Williams, Kvara"

Może nie jestem jakimś specem od tych zawodników, tak raczej kojarzą mi się z tym, że ich gra oparta jest na szybkości, wybieganiu na wolne pole i szybkim ataku (zwłaszcza Leao), pytanie czy po transferze nie będzie to przykład Martinelliego gdzie się nie odnajdą w grze gdzie przeciwnik stoi w polu karnym i nie ma się gdzie rozpedzic

DyktatorArsene komentarzy: 250502.01.2025, 16:42

Merino ma pełnić rolę Xhaki docelowo ale pojąć pierdyliard niuansów taktycznych Artety to nie jest łatwa sprawa. Powoli się zaczyna rozkręcać myślę, że niedługo będziemy z niego zadowoleni.

adek504 komentarzy: 13002.01.2025, 16:35

@Furgunn napisał: "Ja nie rozumiem jaką ma pełnić u nas rolę, może po prostu Arteta za bardzo kombinuje ze swoimi zawodnikami?"

Co jak co, ale plan na Merino akurat prosto rozszyfrować, ma zastąpić Xhake dodając do tego atuty Rica'a które prezentował grając na lewej 8
Merino ma robić przewagę wchodząc w pole karne w fazie ataku i pracować w odbiorze w fazie obrony

Jest to cholernie ciężka pozycja w taktyce Artety dlatego ciężko tam wejść z miejsca i grać dobrze, widać po Merino że jeszcze nie czuje tych automatyzmow i czasem gubi pozycję czy przestrzeń
Ale i tak pokazuje się w miarę z dobrej strony i myślę że możemy mieć z niego pociechę

wajktor1998 komentarzy: 157102.01.2025, 16:25

@Topek: Xhaka zmienil sie majac juz 30 lat, wiec to nie jest tez do konca tak, ze nie da sie pewnych rzeczy nauczyc w tym wieku.

Arsenal2004 komentarzy: 488102.01.2025, 16:14

@Adrian1111: będzie mógł z Balogunem powalczyć o skład. Zobaczymy, który lepszy.

Arsenal2004 komentarzy: 488102.01.2025, 16:13

@adek504: zgadzam się że trzeba Merino dać jeszcze więcej czasu i że Xhaka też był u nas przez wiele lat po prostu przeciętny. Jednak uważam, że Xhaka miał przedewszystkim bardzo mocny charakter, czasem ciężki, czasem mu odcinało prąd, ale takich ludzi też trzeba mieć w szatni. Niewielu zawodników by się podniosło po takiej akcji, jak ta z Crystal Palce, gdzie kibice to go chcieli wywalić natychmiastowo z klubu.
Merino dla mnie nie ma tego charakteru ( i nie musi, bo każdy, człowiek, zawodnik jest inny). Dlatego uważam, że to raczej nie będzie nasz czołowy piłkarz, ale jak by się stał kimś takim jak Trossard u nas w ataku to by było dobrze. Zobaczymy jak się potoczą jego losy w następnych latach.

@adek504 napisał: "Co więcej, porównując Merino i Xhake mam wrażenie, że tylko w dalekich podaniach Xhaka jest lepszy,"
No i Xhaka ma napewno lepszy strzał z dystansu. To była jego jedyna zaleta, którą pokazywał u nas przez cały pobyt w klubie, od samego początku. Brakuje u nas teraz piłkarza, który potrafiłby dać taką atomówkę z daleka, bo niestety ale Arteta to chyba kara swoich piłkarzy jak ktoś odda strzał z dystansu xdd

Furgunn komentarzy: 1091902.01.2025, 16:08

Cardiff City nadal żąda 120 mln euro od Nantes za Emiliano Salę!

Walijski klub wezwał specjalistyczną firmę analityczną do oceny prawdopodobieństwa utrzymania klubu w Premier League w 2019 roku, gdyby Sala nie zginął w katastrofie lotniczej.

Cardiff i tak został zmuszony przez FIFA do zapłacenia Nantes 17 mln euro za zawodnika.

Furgunn komentarzy: 1091902.01.2025, 16:06

@grzegorz1211 napisał: "Merino to jak dla mnie nie rozumie gry Arsenalu ( Artety) i biega nieco zagubiony."

Ja nie rozumiem jaką ma pełnić u nas rolę, może po prostu Arteta za bardzo kombinuje ze swoimi zawodnikami?

Adrian1111 komentarzy: 3802.01.2025, 15:52

Mika Biereth blisko Monaco szkoda ze nigdy nie dostał u nas szansy bo papiery na napdziora to ma.

grzegorz1211 komentarzy: 1041002.01.2025, 15:44

Merino to jak dla mnie nie rozumie gry Arsenalu ( Artety) i biega nieco zagubiony. Bardziej mnie ciekawi co z Parteyem po sezonie, bo strata ta może okazać się bolesna.

ozzy95 komentarzy: 2303 newsów: 102.01.2025, 15:41

@Mastec30 napisał: "Tutaj największym hamulcowym jest chyba sam Arteta. Moglibyśmy wrócić chociażby do tego co było w sezonie 22/23 czyli wysoki pressing, błyskawiczne odebranie i szybkie stwarzanie sobie sytuacji w czym zresztą sam Gabi czył się dobrze ale od sezonu 23/24 ewidentnie idziemy w stronę wyhamowania i spokojnego budowania akcji opierając się na systemie. I raczej tego Arteta już nie zmieni bo w drugim przypadku łatwiej jest o kontrole. Dlatego czekają nas miesiące męczenia buły i pojedynczymi przebłyskami które będą nam dawać punkty. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że to zamierzony styl"

Do stylu 22/23 nie wrócimy, bo to nie działało na mecze z top ekipami, a właściwie na spotkania z City, gdzie zostaliśmy raz dotkliwie skarceni, a za drugim razem zmiażdżeni. W sumie zawiodło też w końcówce sezonu, bo takie spotkania jak z WHU i Southampton to był właśnie pokaz nieodpowiedzialnej gry w defensywie i braku koncentracji. Trzeba tez spojrzeć na to z tej strony, że ten nowy styl daje nam najlepsze wyniki z top 6, ale faktycznie od czasu do czasu przeszkadza z ekipami o teoretycznie niższej jakości piłkarskiej cofniętymi do głębokiej defensywy, lub grającymi dobrze zorganizowanym mid-blockiem. Z tymi miesiącami męczenia buły to też chyba jakaś hiperbola, bo ja np. kojarzę ostatnio dobre widowiska z Nottingham, WHU, Crystal Palace ostatnio. Mecz z Bentford i 3 bramki na wyjeździe. Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że mamy tyle samo zdobytych bramek, co rzekomo pięknie i odważnie grająca ekipa Chelsea, a bilans bramek drugi najlepszy po Liverpoolu. A w zeszłym sezonie, przy już tym nowym pragmatycznym stylu na dobrą sprawę przebiliśmy osiągnięcie z 22/23 (91 bramek vs 88). Oczywiście zawsze ktoś się może przypieprzyć, że to głównie dzięki stałym fragmentom, ale ja się cieszę z poprawy w tym aspekcie i pięknie się ogląda to jaki popłoch w szeregach rywali występuje przy naszych rożnych.

Jeszcze czeka nas mnóstwo spotkań i optyka może się jeszcze zmienić, w jedną jak i druga stronę. Mam wrażenie, że to nasze męczenie buły mamy już za sobą, miało to miejsce przede wszystkim pod nieobecność Ode. Mecze z Fulham i Eve były słabsze, bo trafiliśmy na dobrze dysponowane zespoły, które udowodniły, że potrafią w tym sezonie zagrać swoje z dużo lepszymi ekipami i wywieźć punkty. Mecz z Ipswich i wygrana 1-0 wygląda już inaczej, przy ostatnim ich wyniku z The Blues.

Moim zdaniem LS to bardziej kwestia personalna niż systemowa, bo o ile lepiej Gabi wygląda, gdy ma przy sobie lewonożnego obrońcę a nie Timbera, o tyle jego nieudane dryblingi i złe decyzje w ostatniej tercji wynikają raczej z deficytów w umiejętnościach. Sezon 22/23 te wszystkie mankamenty przypudrował - szybkie fazy przejściowe, kontry, Gabi wybiegające zza pleców obrońców, lepsze dzięki temu statystyki indywidualne. Martinelli nie jest słabym/złym piłkarzem, ja myślę, że musimy po prostu sięgnąć po kogoś lepszego, piłkarza z x factorem, robiącego czasem bramkę lub asystę z niczego, takiego któremu gra w systemie nie przeszkadza kreować momentów magii. Taki Starboy po drugiej stronie boiska. O ile jestem w stanie wskazać nazwiska jak Leao, czy Nico Williams, Kvara tak mam wątpliwości, czy np. ten pierwszy byłby w stanie dać tyle samo co Gabi w defie - raczej nie, reszta może jeszcze. Z drugiej strony Martinelli ma w tej chwili 5 bramek w lidze tj. 1 mniej niż w całej zeszłej kampanii. Jest irytujący, do bólu przewidywalny ale nie zdziwi mnie jak dobije do tych 10 bramek w lidze i ociepli jeszcze swój wizerunek ;)

Topek komentarzy: 14169 newsów: 12602.01.2025, 15:34

Mnie póki co Merino nie przekonuje, przynajmniej w kontekście wzmocnienia pierwszej jedenastki. Dwie wady mocno rzucają się w oczy: jest bardzo wolny i ma słabe długie podania, ogólnie podaje jakby nie jadł śniadania. To ukształtowany zawodnik więc będzie ciężko tu nagle cuda wypracować. Dalej nie do końca mamy kogoś do regularnego uruchamiania lewej strony i posyłania prostopadłych do atakujących. Warunki fizyczne spoko, ale nam raczej brakuje dynamiki.

Furgunn komentarzy: 1091902.01.2025, 15:33

@Bart1313 napisał: "jako młody ojciec, też ma w domu inne obowiązki z tym związane i może nie do końca jest w formie i kondycji."

Ale do pracy jak się chodzi to trzeba pracować jak najlepiej :p

Bart1313 komentarzy: 28402.01.2025, 15:28

@sebaarsenal: jako młody ojciec, też ma w domu inne obowiązki z tym związane i może nie do końca jest w formie i kondycji.

sebaarsenal komentarzy: 199402.01.2025, 15:02

Mnie najbardziej martwi Ødegaard. Teraz kiedy nie ma Saki, powinien ciągnąć zespół za uszy a jest którąś z kolei kolejke jednym ze słabszych naszych ogniw. Mam nadzieje, że udźwignie to.

adek504 komentarzy: 13002.01.2025, 14:27

@Arsenal2004 napisał: "Merino to jest fajne uzupełnienie drużyny, ale nie dokońca zawodnik do podstawowego składu, który powinien grać w każdym meczu. Taki fajny dodatek."

Wsztrzymalbym się jeszcze z takimi ocenami, zwłaszcza że na tej samej pozycji grał u nas żywy przykład jak może stac się ktoś ważnym zawodnikiem

Sam byłem przekonany, że Xhaka to nie jest zawodnik na miarę nawet zespołu z top4, a Arteta zrobił z nim coś genialnego
Co więcej, porównując Merino i Xhake mam wrażenie, że tylko w dalekich podaniach Xhaka jest lepszy, więc kwestia tego żeby Merino zrozumiał taktykę Artety tak jak zrozumiał ja Xhaka i możemy mieć kozaka na tej pozycji

Joker_224 komentarzy: 541602.01.2025, 14:23

@Arsenal2004 napisał: "Merino to jest fajne uzupełnienie drużyny, ale nie dokońca zawodnik do podstawowego składu, który powinien grać w każdym meczu. Taki fajny dodatek."
na takie Newcastle gdzie większość w środku do wielkie chamskie chłopy powinien się odnaleźć

adek504 komentarzy: 13002.01.2025, 14:21

@Elastico07 napisał: "Miało być 6-8 tyg a się okaże że ponad 3msc.Praktycznie po sezonie dla Saki"

Nawet jak wróci w kwietniu (co nie jest żadnym pewnikiem, bo najwięcej jest głosów o marcu) to zostanie 9 kolejek do rozegrania i poziom 1/4 w LM

Jeżeli drużyna w tym czasie utrzyma się w czołówce i dojdzie do 1/4 w LM co nie jest jakimś sci-fi to tak naprawdę jest jeszcze bardzo dobry czas żeby zaistnieć dla Saki, a nie wieszczyć że koniec sezonu

Arsenal2004 komentarzy: 488102.01.2025, 14:17

Merino to jest fajne uzupełnienie drużyny, ale nie dokońca zawodnik do podstawowego składu, który powinien grać w każdym meczu. Taki fajny dodatek.

bizooon komentarzy: 752202.01.2025, 14:16

@FabianMrozek napisał: "Krótko mówiąc kalendarz stawia Arsenal w roli faworyta"
Wyślij to do klubu, żebysię nie zorientowali na koniec sezonu że brakło 2 punkty i trzeba było jednak kogoś konkretnego zimą kupić

bizooon komentarzy: 752202.01.2025, 14:15

@Garfield_pl napisał: "Mikel Merino won possession in the attacking third 5 times against Brentford yesterday, no player has done so more in a Premier League match this season."
Elegancko, ale Cazorlą to on nigdy nie będzie. Zamiast jego ciągu na bramkę co nam da jeszcze z 2 gole może w sezonie wolałbym kogoś bardziej kreatywnego który by brał udział przy golach w co drugim meczu (nie koniecznie asystował, ale dobrze otwierał podaniami wolne przestrzenie i nie psuł tego co mam Ode w głowie wymyślone)

sebaarsenal komentarzy: 199402.01.2025, 14:14

@Elastico07: w lidze pozamiatane i tak już. Wróci na finał LM.

FabianMrozek komentarzy: 18902.01.2025, 14:13

Trudne wyjazdy AFC do końca sezonu w lidze
-Brighton
-United
-Forest
-Liverpool

Będę w wielkim szoku, jeżeli AFC poza meczem na Anfield gdzieś straci punkty. Według wyliczeń wszystkich komputerów Arsenal zakończy sezon w przedziale 90-94 punktów co na 75% wystarczy na mistrzostwo. Krótko mówiąc kalendarz stawia Arsenal w roli faworyta

bizooon komentarzy: 752202.01.2025, 14:12

udane 70 minut 17latka nie powinno nam przesłonić potrzeb. Powinniśmy jak najszybciej kogoś podpisać żeby się wzmocnić, ale wiemy jak to bywa u nas z transferami zimą .... może ktoś w ostatnim dniu przyjdzie. Obym się mylił!

Arsenal2004 komentarzy: 488102.01.2025, 14:11

Tak w ogóle to fajnie, że Jesus wczoraj znowu zdobył gola. Bardzo dobrze się znalazł w dobrym miejscu. Teraz przy kontuzji Saki, Jesus w formie nam się przyda i to bardzo. Musimy znaleźć jakiegoś lidera, który zastąpi anglika w ataku. Byle kontuzji teraz nie złapał.

bizooon komentarzy: 752202.01.2025, 14:10

@Elastico07 napisał: "Saka podobno nawet do kwietnia może pauzować a to oznacza praktycznie koniec sezonu dla niego.Jezeli nie zastąpimy go kimś mocnym teraz,np sane któremu kontrakt kończy się za pół roku to również będzie to koniec sezonu dla nas jeśli chodzi i walkę o trofea.Obowiazkiem artety jest to żeby zadbał o to żeby to zastępstwo się pojawiło"
Wszyscy to wiemy. Na ten moment wygląda ż tylko my na poważnie możemy gonić Liverpool żeby nie mieli za łatwo. Bez transferów się nie uda na pewno. Transfery nie dadzą gwarancji ale bez nich szanse są minimalne. W zasadzie Sperming okazał się niewypałem a utrata ESRa kosztowała nas parę punktów pewnie przy braku Ode. Trzeba naprawić zbyt zachowawczą politykę latem. Ja bym oddał Sterlinga żeby móc pożyczyć Fergusona, dorzucił kogoś kto może grać zamiast Jorginho i jednego skutecznego skrzydłowego. Byłby skład wciąż niezbyt rozrośnięty ale ławka by wyglądała o niebo lepiej niż w ostatnich tygodniach

fabregas1987 komentarzy: 2613702.01.2025, 13:57

Ile myślicie treningów robi drużyna jeśli graja w srode i sobotę w międzyczasie? 1?

Matelko komentarzy: 337802.01.2025, 13:55

Marquinhos wraca więc mamy transfer:)

Elastico07 komentarzy: 1339002.01.2025, 13:46

@Garfield_pl napisał: "Arsenal are hopeful of having Bukayo Saka back training by the final week of February, with a view to having him available to play in March, though the decision to undergo surgery following consultation with a specialist may extend his lay-off into April"
Miało być 6-8 tyg a się okaże że ponad 3msc.Praktycznie po sezonie dla Saki

Elastico07 komentarzy: 1339002.01.2025, 13:45

Saka podobno nawet do kwietnia może pauzować a to oznacza praktycznie koniec sezonu dla niego.Jezeli nie zastąpimy go kimś mocnym teraz,np sane któremu kontrakt kończy się za pół roku to również będzie to koniec sezonu dla nas jeśli chodzi i walkę o trofea.Obowiazkiem artety jest to żeby zadbał o to żeby to zastępstwo się pojawiło

Garfield_pl komentarzy: 3393402.01.2025, 13:37

Arsenal are hopeful of having Bukayo Saka back training by the final week of February, with a view to having him available to play in March, though the decision to undergo surgery following consultation with a specialist may extend his lay-off into April. [@SamiMokbel81_DM]

Mastec30 komentarzy: 761502.01.2025, 13:14

@Be4Again napisał: "Racja, jednak fakt jest taki, że po odejściu Xhaki balans między lewą, a prawą stroną został całkowicie zachwiany. Nie wiem czy to wina Havertza, Declana czy taktyki, ale coś z tym zrobić trzeba, ponieważ nawet dla takiego Evertonu jesteśmy czytelni jak otwarta księga. Ciężko przychodzi nam kreowanie sytuacji bramkowych i za główną przyczynę uważam właśnie to, że jesteśmy za bardzo przewidywalni dla rywala"

Tutaj największym hamulcowym jest chyba sam Arteta. Moglibyśmy wrócić chociażby do tego co było w sezonie 22/23 czyli wysoki pressing, błyskawiczne odebranie i szybkie stwarzanie sobie sytuacji w czym zresztą sam Gabi czył się dobrze ale od sezonu 23/24 ewidentnie idziemy w stronę wyhamowania i spokojnego budowania akcji opierając się na systemie. I raczej tego Arteta już nie zmieni bo w drugim przypadku łatwiej jest o kontrole. Dlatego czekają nas miesiące męczenia buły i pojedynczymi przebłyskami które będą nam dawać punkty. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że to zamierzony styl

Be4Again komentarzy: 406502.01.2025, 12:57

@Mastec30: @pablofan: @Mastec30 napisał: "Nie liczyłbym na to patrząc jaką taktyką gramy i kogo sprowadzamy na lewą 8kę. Zresztą dzisiaj fajną analize widziałem odnośnie Merino i Havertza. Ta ich pozycja w pomocy jest wyjątkowo niewdzięczna i bardzo specyficzna. Ode ma po prostu kreować a w fazie obronnej zakładać pressing. Lewa 8ka ma za to w fazie ataku być praktycznie drugim napastnikiem a w fazie obronnej drugim pivotem. Dlatego musi być wysoka, silna, wybiegana, z lewą nogą. Nie ma nie wiadomo ilu zawodników z takimi atrybutami i pewnie dlatego tak Mikel naciskał na Merino. Być może on będzie backupem dla Havertza który wróci na tą pozycję jak tylko sprowadzimy top napastnika. W pomocy to bym się spodziewał jedynie transferu na 6tkę za Parteya/Jorginho jak któryś odejdzie. A na Skrzydło to by się przydał taki typowy drybler który potrafi przejść z miejsca przeciwnika. Troche jak Saka. Nie wiem może właśnie ten Kudus, może Eze przestawiony bardziej na skrzydło. Może ten Semenyo. Ktoś z fajną kiwką i dynamiką żeby uciec na kilku metrach bo Martinelli musi się rozpędzić a Trossard nie jest aż taki szybki"

Racja, jednak fakt jest taki, że po odejściu Xhaki balans między lewą, a prawą stroną został całkowicie zachwiany. Nie wiem czy to wina Havertza, Declana czy taktyki, ale coś z tym zrobić trzeba, ponieważ nawet dla takiego Evertonu jesteśmy czytelni jak otwarta księga. Ciężko przychodzi nam kreowanie sytuacji bramkowych i za główną przyczynę uważam właśnie to, że jesteśmy za bardzo przewidywalni dla rywala... Wiadomo, że taktyka MA też ma swoje oczywiste zalety, ale martwi mnie fakt, że czasami, nawet jak gramy z dużo niżej notowanym rywalem to po prostu poza stałymi fragmentami nie stwarzamy realnego zagrożenia i nie potrafimy odpowiedzieć pod względem taktycznym na to jak "neutralizują" nas rywale.

Boję się tylko, że my się rozpisujemy i zastanawiamy nad jakimś "technicznym geniuszem", a MA ściągnie kolejnego "drwawa" tj. Vlaho czy Delap (ostatnio czytałem, że wzbudza on nasze zainteresowanie). Oczy dalej będą krwawić...

Garfield_pl komentarzy: 3393402.01.2025, 12:55

Mikel Merino won possession in the attacking third 5 times against Brentford yesterday, no player has done so more in a Premier League match this season.

Olczyck komentarzy: 128702.01.2025, 12:51

@pablofan: chociaż remis ale wygrana będzie smakować nawet kibicom Arsenalu bo kibice live już o tym meczu mówią że "Mistrz gra ze spadkowiczem"

Mastec30 komentarzy: 761502.01.2025, 12:45

@Be4Again napisał: "przydałby się na "prawonożny Odeegard","

Nie liczyłbym na to patrząc jaką taktyką gramy i kogo sprowadzamy na lewą 8kę. Zresztą dzisiaj fajną analize widziałem odnośnie Merino i Havertza. Ta ich pozycja w pomocy jest wyjątkowo niewdzięczna i bardzo specyficzna. Ode ma po prostu kreować a w fazie obronnej zakładać pressing. Lewa 8ka ma za to w fazie ataku być praktycznie drugim napastnikiem a w fazie obronnej drugim pivotem. Dlatego musi być wysoka, silna, wybiegana, z lewą nogą. Nie ma nie wiadomo ilu zawodników z takimi atrybutami i pewnie dlatego tak Mikel naciskał na Merino. Być może on będzie backupem dla Havertza który wróci na tą pozycję jak tylko sprowadzimy top napastnika. W pomocy to bym się spodziewał jedynie transferu na 6tkę za Parteya/Jorginho jak któryś odejdzie. A na Skrzydło to by się przydał taki typowy drybler który potrafi przejść z miejsca przeciwnika. Troche jak Saka. Nie wiem może właśnie ten Kudus, może Eze przestawiony bardziej na skrzydło. Może ten Semenyo. Ktoś z fajną kiwką i dynamiką żeby uciec na kilku metrach bo Martinelli musi się rozpędzić a Trossard nie jest aż taki szybki

pablofan komentarzy: 403902.01.2025, 12:41

@Be4Again: Z olise się zgodzę, ale on gra na pozycji Saki także można to trochę zrozumieć lecz w kwestii Martinelliego już nie.
LS to wyższy priorytet niż napastnik. Większość akcji, które otrzymuje Martinelli jest po prostu palona przez niego samego. Nawet we wczorajszym meczu miał 3 sytuacje, które bardzo dobry skrzydłowy by kończył strzałem. Już nawet nie będę wspominał o bylejakości, którą zaprezentował w 83 minucie.
Już wiele osób jego słabą formę tłumaczyła czy zwalała winę na brak lewonożnego partnera, więc przestańcie szukać kolejnych wymówek. To jest gracz przeciętny, który charakteryzuje się wysoką etyką pracy i nieprzeciętną determinacją. koniec. Tłumaczyłem wiele razy, że jego statystyki z sezonu 22/23 wynikały z tego, że miał sporo szczęścia w wykańczaniu sytuacji i o wiele lepiej radził sobie w pojedynkach z obrońcami. Teraz to nieistotne czy miał więcej miejsca na to, bo już nawet tego nie potrafi.
Jakość zawodnika poznaje się po tym, jak dany zawodnik adaptuje się do nowych warunków gry. Martinelli kompletnie nie potrafi sobie poradzić sobie ze zmianą organizacji gry i tym, że nasze ataki lewą stroną opierają się w głównej mierze na JEGO jakości. Mu tej jakości po prostu brak.
Jak sam wskazujesz, można szukać rozwiązań problemów w innym miejscu i tutaj widziałbym Morgana Gibbsa-White'a. Jako nasza Lewa 8-mka. Facet w NFO robi robotę za trzech. Jest wybiegany, bierze odpowiedzialność gry na siebie, wspiera atak ze środka jak i ze skrzydła, a także wspomaga grę w obronie. Jedyny minus to taki, że nierzadko puszczają mu hamulce. No i według MA może być za niski ;p

DyktatorArsene komentarzy: 250502.01.2025, 12:40

@Pitu88:
Partey MOTM jak dla mnie chyba, ze kogos pominalem. Merino? Nwaneri za to ladnie chodzil po prawej, jak dla mnie to niech zaczyna kolejny mecz z Brighton na skrzydle. Bez bezposrednich asyst ale to po jego 2 dosrodkowaniach padly bramka nr 2 i 3.

Mastec30 komentarzy: 761502.01.2025, 12:35

@Adi17: To miał być bekowy komentarz z tym kilkanaście mln za gola :D

Adi17 komentarzy: 337902.01.2025, 12:33

@Mastec30 napisał: "Yamal ma 10 goli w La Liga i już 180 baniek wartości. To pewnie tak działa. Kilkanaście mln za gola"

Wartości na transfermarkt o dosyć złożony proces :

"
• Perspektywa zawodnika
• Wiek
• Występy w klubie i reprezentacji
• Poziom i reputacja ligi w miedzynarodowym porównaniu, w sesnie sportowym i finansowym
• Reputacja i charakter zawodnika
• Potencjał na dalszy sportowy rozwój
• Specyfiki ligi
• Wartość marketingowa
• Liczba i reputacja zainteresowanych klubów
• Poziom piłkarski
• Doświadczenie
• Kontuzje
• Finansowe możliwosci klubów i lig
• Popyt i trendy na rynku transferowym
• Ogólny postęp kwot odstępnego
• Zewnętrzne czynniki jak n.p. pandemia koronawirusa

Indywidualne modalności transferowe:

• Transfer z opcją wykupienia lub przymusowym wkupieniem
• Opłata za wypożyczenie
• Tylko częsciowy nabycie praw transferowych
• Klauzula odstępnego
• Opcja odkupienia
• Wymiana zawodników lub wyrównanie przez nich innej kwoty odstępnego
• Czas trwania umowy
• Udział przy dalszej spredaży zawodnika
• Bonusy
• Transfery w celu polepszenia bilansu finansowego

Warunki ramowe:

• Presja w sensie konkurencji, sukcesów czy finanswa
• Wola i motywy zawodnika
• Klub nie chce skorzystać z najlepszej oferty
• Zawodnik strajkuje
• Wysoka pensja
• Klub chce koniecznie oddać zawodnika"

Be4Again komentarzy: 406502.01.2025, 12:03

@Mastec30 napisał: "Zgadzam się z tym. Coraz częściej w tym sezonie mam podejście że to nie Martinelli aż tak się opuścił ale po prostu stał się zawodnikiem systemowym. I ogólnie z wielu zadań wywiązuje się bardzo dobrze chociażby obrona no ale w tym elemencie ofensywnym na który najbardziej patrzą kibice jest słabo. Trochę mi to przypomina przypadek Grealisha bo i GM na początku kariery u nas i Grealish w AV przecież świetnie grali 1 vs 1 i napędzali akcje jak mieli dużo swobody. W systemie Pepa ma już zbyt dużo innych zadań. Nie przypadkowo też najlepszy sezon Martinelliego to 22/23 kiedy graliśmy bardzo radosną piłkę do przodu. Następne 1,5 sezonu to już pójście mocno w stronę pragmatyzmu i to widać po Gabim. Mam wrażenie że on przez stosowany system zatracił wiele ze swojego Brazylijskiego luzu i stracił trochę ofensywnych atutów kosztem poprawy innych elementów. Może po prostu trener tak chce i robi to świadomie i dlatego Martinelli ma bardzo często miejsce w pierwszym składzie"

Dlatego nie wiem czy nowy LS/PS będzie rozwiązaniem naszym problemów. Uważam, że bardziej niż typowy "boczny" przydałby się na "prawonożny Odeegard", może nie dosłownie, ale po prostu ktoś kto potrafi w ataku pozycyjnym posłać otwierające podanie lub po prostu zagrać szybką piłkę z "klepki" na małej przestrzeni. GM swoją przewagę buduje przede wszystkim na dynamice i szybkości. Ciężko to wykorzystać jak gramy non stop atak pozycyjny... Daleki jestem od tego żeby GM sprzedawać, taki zawodnik w składzie to skarb, ponieważ stanowi alternatywę taktyczną kiedy przestawić się z ataku pozycyjnego na kontry i szybkie akcje. W obecnej układance GM się po prostu męczy... gra jakby z "kagańcem".

Nie mogę odżałować, że Arsenal nawet nie próbował powalczyć o Olise z CP w zeszłe lato. Uniwersalny zawodnik z świetną techniką, który pokazuje w Bayernie na co go stać jak ma dookoła topowych zawodników. Wiadomo, łatwo się mówi "post factum", ale przesłanki ku temu że z Olise może być topowy zawodnik były dosyć oczywiste.

Mastec30 komentarzy: 761502.01.2025, 12:02

@ArsenalChampion napisał: "Ten Nwaneri strzelił 1 bramke i już mu wartość na transfermarkt do 30 mln skoczyła. To co będzie jak strzeli z jeszcze dwie"

Yamal ma 10 goli w La Liga i już 180 baniek wartości. To pewnie tak działa. Kilkanaście mln za gola

Mastec30 komentarzy: 761502.01.2025, 12:01

@Piotrek_175 napisał: "Też tak o tym myślałem, niestety tę tezę podważa Saka, który wywiązuje się świetnie z zadań defensywnych a wiemy też jakie liczby wykręca."

Saka dużo lepiej czuje się w takiej grze. Poza tym jest dużo lepiej obudowany. Równie dobrze może być tak, że celowo skupiamy się na graniu prawą stroną a lewa jest wspomagająca

arsenallord komentarzy: 30629 newsów: 11702.01.2025, 11:50

Już drugi stycznia godzina 12? Muszę zacząć żyć..

pablofan komentarzy: 403902.01.2025, 11:49

@Be4Again napisał: "ManU jest już tak upokorzone i zhejtowane, że jak mają jakieś resztki honoru i ambicji to powinni wyjść na LFC zmotywowani jak na mecz o MŚ. To najlepsza szansa na odbicie się od dna...

Jednak zważywszy na fakt, że to nie jest drużyna tylko zbierana sowicie opłacanych najemników to efekt będzie raczej wiadomy..."


Czuję, że w sobotę MU da radę. Jak nie zwycięstwo to remis powinni ugrać.

Garfield_pl komentarzy: 3393402.01.2025, 11:43

Mikel Arteta on Merino’s performance vs. Brentford: “Very good, it’s because he deserves it. The type of game that we have to play & the amount of density that they defend when they are deep requires people with a lot of threat in the box & he’s the master of that.”

“We believe with this unit on the left, we can have the dynamics that we wanted. He scored a very, very important goal again. He’s always there, he’s a big threat.”

AR14 komentarzy: 139302.01.2025, 11:42

Nwaneri ma to, co każdy skrzydłowy, który nie wpadnie w "system".

Martinelli wpadł w system i nie odnajduje się w tym. Saka wpadł w system, ale świetnie sobie radzi z tym.

Skrzydłowego zawsze cisnęło się w piłce za stratę podczas wchodzenia w 1v1, co powodowało presję - "czy podjąć następną próbę?".. Jak w jakimś meczu wyjdą same straty, to w następnym meczu ława murowana.

ArsenalChampion komentarzy: 855902.01.2025, 11:34

Ten Nwaneri strzelił 1 bramke i już mu wartość na transfermarkt do 30 mln skoczyła. To co będzie jak strzeli z jeszcze dwie

Piotrek_175 komentarzy: 190002.01.2025, 11:34

@Mastec30:
Też tak o tym myślałem, niestety tę tezę podważa Saka, który wywiązuje się świetnie z zadań defensywnych a wiemy też jakie liczby wykręca.
Może to są czysto techniczne sprawy jak poprawienie wykończenia, albo psychologiczne jak podejmowanie lepszych decyzji w sytuacjach pod bramką, tak czy siak teraz ma szansę się pokazać.

Garfield_pl komentarzy: 3393402.01.2025, 11:27

@Marcelinio1711 napisał: "Nie muszę."
Boisz się bana? xD

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Tottenham 15.01.2025 - godzina 21:00
? : ?
Brighton - Arsenal 4.01.2025 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool17133142
2. Arsenal18106236
3. Chelsea18105335
4. Nottingham Forest18104434
5. Newcastle1885529
6. Bournemouth1885529
7. Manchester City1884628
8. Fulham1877428
9. Aston Villa1884628
10. Brighton1868426
11. Brentford1873824
12. Tottenham1872923
13. West Ham1865723
14. Manchester United1864822
15. Everton1738617
16. Crystal Palace1838717
17. Wolves18431115
18. Leicester18351014
19. Ipswich18261012
20. Southampton1813146
ZawodnikBramkiAsysty
Mohamed Salah1511
E. Haaland131
C. Palmer116
A. Isak104
B. Mbeumo102
C. Wood100
Matheus Cunha93
N. Jackson93
Y. Wissa91
J. Maddison84
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady