Wenger za zlikwidowaniem styczniowego okienka
06.02.2015, 12:00, Marcin Stefaniak 42 komentarzy
Arsene Wenger po raz kolejny wyraził dezaprobatę dla zimowego okienka transferowego i przyznał, że najlepszą decyzją byłoby jego wycofanie.
Ostatni dzień zimowego okienka nie przyniósł tym razem żadnych gwałtownych zmian, co jeszcze bardziej utwierdziło Wengera w przekonaniu, że kluby nie przywiązują tak dużej uwagi do styczniowych zakupów. Sam Francuz pozyskał jednak tej zimy dwóch zawodników.
- Dawno nie było tak marnej aktywności w całej Europie. Właściwie nie doszło do żadnych konkretnych ruchów. To kolejny dowód na to, że Financial Fair Play odcisnęło swoje piętno na piłce, bo w zeszłych sezonach bywało inaczej.
- Moim zdaniem to przybliża nas do przekonania, że zimowe okienko powinno zostać definitywnie wycofane. Zakupy w trakcie sezonu mogą namieszać w drużynie i zburzyć pewnego rodzaju spokój w jej szeregach.
- Gdy zawodnik występuje regularnie na początku rozgrywek zaczyna myśleć o transferze już zimą. Ostatecznie tracisz kilku takich piłkarzy i sprawa staje się wiele trudniejsza. Uważam, że zimowe okienko nie jest potrzebne - powiedział Wenger.
źrodło: Arsenal.comDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Cały Wenger. :D
moim zdaniem okienko powinno byc caly rok ewentualnie klub podpisywalby umowe zobowiazujaca ze ktos musi wystepowac przez pol roku rok lub nawet dwa lata (ale nikt by takich umow nie robil raczej ja tyko mowie o takiej mozlwiosc zeby ktos mi zaraz nie powiedzial ze ktos klub sobie wykupi kogos na 10 lat np. Messiego. Zawsze istnieje druga strona, albo w umowie jest kwota odstepnego (ktora moze malec po np. roku) Wszystko bylo by w umowe pelna elastycznosc!) Nie rozumiem jak to zwykly pracownik nie moze zlozyc wymowienia w kazdej chwili w swojej pracy.
A ten znowu swoje...zimowe okienko jest dobre.
Moim zdaniem ma racje.
Nie zgadzam się z Wengerem. Okienko zimowe jest potrzebne po to, żeby uzupełnić braki w zespole, np. Gabriel
@Ceran
Wyrażenie swojego zdania a hejtowanie na zasadzie, a temu jak zwykle coś nie pasuje to już dwie rożne sprawy.
Przede wszystkim ile kasy traciłyby kluby gdzie zawodnik ma ostatni rok kontraktu a w zimie byłby zakaz sprzedaży i nawet połowy wartości za niego by nie otrzymali. Nie co to za problem te zimowe okno dla Wengi jak nie musi to nie kupuje i tyle
Nie wiem co komu to przeszkadza, że w zimę można uzupełnić ewentualne braki w kadrze.
Nie wiem co komu to przeszkadza, że w zimę można uzupełnić ewentualne braki w kadrze.
Gdyby nie zimowe okienko transferowe to w poprzednich sezonach moglismy wypasc z TOP4 bo Wenger jak zawsze zaniedbywal kompletowanie kadry w lato.
Tak naprawde to tylko City i Chelsea sa regularnie przygotowani w 100% na caly sezon.
Nie ma sensownego powodu, żeby zimowe okienko było, zgadzam się z Wengerem.
Gdyby nie bylo okienka zimowego to tacy zawodnicy jak Reus/ Draxler czy Khedira o innych nie wspominam juz by u nas grali.
Takze moim zdaniem brak zimowego okienka sprawilby ze Wenger bylby sklonny zaryzykowac wczesniej kupic zawodnika a nie czekac.
@Rosomak
komentatorzy C+ też po prostu wyrażają swoje zdanie do którego każdy ma prawo.
Brak zimowego okienka na pewno dużo by zmienił. Po pierwsze kluby bardziej byłyby zdecydowane latem - obecnie mogą sobie pozwolić na trochę luzu i najwyżej kogoś w zimie kupić. Brak zimowego okienka byłby szansą dla młodych zawodników w klubach, których byłyby problemy z kontuzjami itd. Sądzę, że to nie głupi pomysł i nie ma co używać kontrargumentu typu "Gdyby nie okienko zimowe to Gabriela (3 CB) byśmy nie mieli" bo nie wiemy czy w przypadku braku okienka transferowego zimą Wenger nie byłby bardziej aktywny i zdecydowany latem :P
No właśnie akurat jemu pomogło w tym sezonie;p
Chyba Wenger na łeb upadł.
Wengerowi to okienko już nie pierwszy raz ratuje tyłek...
@Rosomak
Akurat komentatorzy C+, jeśli chodzi o wiedzę o futbolu, to Wengerowi nie dorastają do pięt ;)
Wenger nieraz powtarzał że uwielbia dyskutować o piłce nożnej. Ma swoją wizję futbolu i nie boi się o niej mówić głośno, a szczególnie o sprawach, które go bolą/nie pasują mu. Niestety jak zwykle w internetach od razu pojawia się gromadka hejterów stwierdzających że wszytko mu nie pasuje zrzędzi itp. (szkoda że czasami nawet komentatorzy C+ uczestniczą w tym hejcie ), a On po prostu wyraża swoje zdanie do którego każdy ma prawo.
Ja jestem ciekawy co by sie dzialo gdyby mozna bylo caly czas kogos kupowac jak by to wygladalo xd
Pewnie w mediach by bylo grubo co miesiac ,
Transfery na lini Psg, Real, Barca, Bayern, Chelsea, untd i City
:D
Oj dzialoby sie.
niestety wenger pewnych spraw nie zrozumie, wystarczy ze wypadnie mu kilku obroncow w grudniu i ciekawe co wtedy powie.
Trochę dziwne podejście bo w przypadku długoterminowych kontuzji zespoły mogły by być w ciemnej pupce po połowie sezonu. Wg mnie okienko jest potrzebne.
Bez sensu by było bez tego okienka.
Wenga moze miec taki poglad, ale uwazam, ze okienko zimowe jest ok, choc nie ukrywam, ze najbogatsi tutaj moga zyskac, aby przeplacic za transfer pilkarza zima. Biedne kluby i tak nie beda mialy kasy na superokazje
Ja tam nie wiem co Wengerowi przeszkadza zimowe okienko. W zime tak jak napisał ''arsenallord'' można naprawić błędy z początku sezonu. I na prawdę wielu klubom to pomaga, pomyślmy o słabszych ligach też i Wengerowi nikt nie każe z tego korzystać.
Żaden z niego hipokryta. To, że nie popiera zimowego okienka nie oznacza, że nie powinien z niego korzystać. To by było głupie.
Zimowe okienko nas ratuje? Trzeba wiedzieć, że ewentualne usunięcie zimowego okienka spowoduje nasilenie ruchu latem. Na pewno wiele drużyn zrezygnowało albo odłożyło transfery na zimę bo mają taką możliwość. Gdyby kluby wiedziały, że tego okienka nie ma to na pewno latem rynek byłby bardziej otwarty i Wenger musiałby sprowadzić obrońcę, a tak miał możliwość poczekania do stycznia i tak też zrobił. Jestem za Wengerem. Jestem pewien, że było mnóstwo ofert i zawirowań w sprawie transferów, które destabilizowały drużynę, a nie mówiło się o tym w mediach. W dodatku jest to niekorzystne dla rywalizacji w lidze, gdy ManU może kupić Matę, który w rundzie jesiennej występował w drużynie z tej samej ligi.
W zasadzie to nic nowego. Od dawna wiadomo, że Wenger nie jest za zimowym okienkiem transferowym. To, że Chelsea wydała prawie 40 baniek na Cuadrado, to oznacza tylko, że przepłaciła. Czy to będzie konkretne wzmocnienie, to się dopiero okaże.
A tak poza tym, to paradoksalnie zimowe okienko pomaga takim klubom, jak Arsenal, który co sezon ma plage kontuzji, przez co są braki w kadrze, które właśnie zimą można uzupełnić. Dodatkowo w tej kampanii od samego początku brakowało nam typowego trzeciego stopera, bo Wenger dał ciała w lecie, więc uratował się w zime. Sam skorzystał, więc nie do końca go rozumiem. Tłumaczy, że transfery zimą mogą zburzyć porządek i harmonie w drużynie, a jednak dokonał jednej ważnej transakcji, bo był pod ścianą, gdzie sam się wpędził. Swoimi poczynaniami sam sobie zaprzecza.
Hahaha, bez jaj. To okienko jest po to, żeby w razie niepowodzeń w pierwszej części sezonu można było się wzmocnić. Ale Wenger i tak woli czekać i potem latem ta sama gadka.
Ale tak właściwie to co Wengerowi przeszkadza zimowe okienko? Nikomu ono nie szkodzi. Wysłaliśmy Podolskiego na wypożyczenie, zrobiliśmy 2 deale. Nie ma co narzekać.
****ski z transakcja na prawie 40 baniek - nic sie zima nie dzieje :)
A my, co roku zima latamy dziury. Okienko jest potrzebne i to przede wszystkim dla ARSENE WENGERA :)
Panie Wenger po to jest okienko styczniowe zeby Arsenal mogł sciagnac zawodnika jakiego potrzebuje gdy trener nie zdecydował sie na niego w letnim okienku. Potrzebowalismy teraz stopera dzieki czemu przyszedł a tak dalej byłby problem i zamartwianie kibicow, ze wypadnie jeden z obroncow a nie bedzie miał go kto zastapic.
Spoko ale sam uzupełnia kadre w zimowe okienko. Paulista, Kalsztrem, Monreal w ostatnich latach.
michalm1
chyba, żeby wprowadzono regulacje na zasadzie - zimą można tylko wypożyczać zawodników do końca sezonu
Niby ma racje ale z drugiej strony jak ktos nie gra to musi sie kolejne pol roku meczyc na lawce, a tak mozna kogos wypozyczyc i zyskac na kwocie sprzedazy lub zyskac tak jak my zyskalismy na wypozyczeniu Coquelina.
Boss chce mieć miesiąc spokoju.
Marudzenie - sami przecież skorzystaliśmy na tym okienku;dodatkowo jest to i pomoc dla tych graczy którzy nie mogą się załapać do meczowej ''18'',a prezentują niezły poziom i tu mamy casus Podolskiego czy Joela.Po za tym jak się nie daje rady załatwić właściwych transf. latem to trzeba się ratować zimą.Rozpoczęliśmy sezon przeciez bez klasowego def.pom. mając w zamyśle walkę o najwyższe cele;chyba ,że dla nas to 4 miejsce.Dobrze dla AW,że ostatnio odnalazł się Coq bo już w styczniu musiałby rozbić bank na Alzatczyka ,W.Carvalho lub Bendera.Dlatego to gadanie jest trochę dziwne w naszej sytuacji.
Zimowe okienko jest szansą na reakcję dla drużyn, którym letnie transfery nie do końca wypaliły, a sezon idzie jak po grudzie.
Do tego dochodzą ewentualne kontuzje i szansa na załatanie ubytków nowym zawodnikiem. Okienko w trakcie sezonu jest potrzebne.
Trochę hipokryta z Wengera, bez zimowego okienka transferowego to byśmy byli w d... Niby tylko transfer 1 zawodnika, a jakżę kluczowy do dalszej rywalizacji na 3 frontach.
Nie no przesadza troche xD
Cuadrado, Schurrle i tak dalej
Brak słów.
"Zakupy w trakcie sezonu mogą namieszać w drużynie i zburzyć pewnego rodzaju spokój w jej szeregach." --- Przecież my prawie zawsze kupujemy w trakcie sezonu, bo jak inaczej nazwać 31 sierpnia i ratowanie składu w styczniu??
Gdyby nie to zimowe okienko, nie mielibyśmy Gabriela, i byłaby bieda na CB.