"Wprowadźmy zasady panujące w tenisie"

"Wprowadźmy zasady panujące w tenisie" 23.10.2008, 18:58, Mateusz Motyl 42 komentarzy

Arsene Wenger wierzy, że angielska piłka nożna może skorzystać z pewnych rozwiązań przyjętych w... tenisie ziemnym.

Tenisiści w razie wątpliwości co do słuszności decyzji sędziego, mogą poprosić o nagranie wideo danej wymiany. Boss sądzi, że podobne rozwiązanie w futbolu nadałoby nowy wymiar pracy każdemu z trenerów.

- Jestem zdecydowanym zwolennikiem zapisu wideo - powiedział Wenger w czwartek podczas posiedzenia AGM - Chcę, aby nieuzasadnione decyzje sędziów krzywdzące drużyny zostały całkowicie wyeliminowane.

- Myślę, że byłaby możliwość wprowadzenia w piłce nożnej rozwiązań takich jak w tenisie. Według mnie mogłoby to wyglądać następująco: każdy z menedżerów miałby możliwość sprawdzenia dwóch wątpliwych decyzji arbitra w czasie jednej połowy. Ta zasada zmusiłaby trenerów do taktycznego podejścia do danej sytuacji, ponieważ wiedzieliby, że mogą poprosić o zapis wideo tylko w odpowiednim czasie - kończy.

Arsene Wenger autor: Mateusz Motyl źrodło: Arsenal.com
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
Fabregas19 komentarzy: 5084 newsów: 826.10.2008, 09:57

Między innymi w poprzedniej edycjii ligi mistrzów podyktowany został Liverpoolowi karny z kapelusza gdy graliśmy z nimi, a do awansu dzieliły już nas tylko minuty,pomysł Wengera jest fajny ale nie do spełnienia, moim zdaniem nigdy nie wejdzie to w życie...

EkEl komentarzy: 298925.10.2008, 18:58

Ja bym tego nie wprowadzał. Trzeba to obsługiwać i na dodatek sędziowie mieliby przesrane :D

przeka1 komentarzy: 23325.10.2008, 09:27

...a powtórki wybranych przez trenera wątpliwych sytuacji wyświetlane dla wszystkich na telebimie.

kamil_malin komentarzy: 933224.10.2008, 22:01

kirssto87--> co ty gadasz, chyba inaczej się oceni sytuację gdy się ja widzi w zwolnionym tempie bądź kilka razy niż raz to chyba normalne. Jeżeli ty w tym nie widzisz różnicy no to sorry.
Zgadzam się z tym co napisał cesc723 miałem napisać to samo ale mnie uprzedził.

cesc723 komentarzy: 47624.10.2008, 21:32

'a kto chce piłki nożnej bez kontuzji? :/
to tak samo wpisane w futbol zjawisko jak kibice na trybunach czy rzuty rożne.

a jeśli chodzi o karnego "z kapelusza" to jak sędzia jak będzie chciał to i tak go podyktuje, zapis wideo mu w niczym tu nie przeszkodzi. '
owszem, przeszkodzi, bo wtedy sędzia ma sytuację kontrowersyjną na dłoni, a ewentualne podyktowanie feralnego karnego mimo widzenia powtórek wiąże się z niemiłymi konsekwencjami.

cesc723 komentarzy: 47624.10.2008, 21:30

'cesc723 ale dales plame "każdy z menedżerów miałby możliwość sprawdzenia dwóch wątpliwych decyzji arbitra w czasie jednej połowy." '
cudzysłów chłopie, cudzysłów...

krissto87 komentarzy: 11124.10.2008, 19:29

a kto chce piłki nożnej bez kontuzji? :/
to tak samo wpisane w futbol zjawisko jak kibice na trybunach czy rzuty rożne.

a jeśli chodzi o karnego "z kapelusza" to jak sędzia jak będzie chciał to i tak go podyktuje, zapis wideo mu w niczym tu nie przeszkodzi.

kamil_malin komentarzy: 933224.10.2008, 18:42

Jeżeli dla was emocje to np +90' karny z kapelusza no to ja za takie coś dziękuje. Co każdy z nas wtedy czuje? No właśnie.
Ja mam dość tego i chciałbym aby w końcu to się zmieniło i było choć ciut sprawiedliwiej.

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5624.10.2008, 17:10

więc przestańcie jęczeć jak się nam przydarzają kontuzje bo to też jest część piłki nożnej i piłka nożna bez kontuzji to nie to samo.

kedziorxd komentarzy: 98824.10.2008, 15:08

Piłka nożna bez pomyłek sędziów to już nie to samo.

kondzio9292 komentarzy: 1024.10.2008, 14:08

no dokladnie za malo emocji by bylo na boisku!!

stefcio15 komentarzy: 13022 newsów: 223724.10.2008, 13:42

Krissto swieta racja , ale nie mowie na 100% nie

krissto87 komentarzy: 11124.10.2008, 13:02

Pierwszy raz w życiu nie zgadzam się ze zdaniem Wengera, przecież nawet ograniczenie możliwości skorzystania z zapisu wideo i robienie z tego jakiejś formy zagrywki taktycznej jest bez sensu, bo:

1) Zapis video ma sens w grach o punkty czy takich gdzie czas jest dokładnie odliczany a póki co nawet w siatkówce czy koszykówce nawet czegoś takiego nie ma.

2) Dlaczego liga angielska jest najlepszą na świecie? m. in. dlatego że nigdzie na świecie nikt nie gra w takim tempie. Zapisy wideo zabiłyby największy atut wyspiarskiego futbolu i nie tylko: płynność i właśnie niesamowite tempo gry ;)

3) Ten argument jest najtrudniejszy do wytłumaczenia, ale w piłce nieodgwizdane faule, spalone, symulacje to sprawy bez których meczu piłkarskiego sobie nie wyobrażam, wyzwala to dodatkowe emocje a chyba o to też w piłce chodzi. Przy czym zazwyczaj i tak suma szczęścia i pecha wychodzi na 0. Dziś nam nie odgwizdali karnego, jutro strzelimy gola ze spalonego ;)

pelek komentarzy: 214624.10.2008, 08:35

niieeee.... Już lepszym rozwiązaniem byłaby chyba piątka sędziów - dwóch dodatkowych skupia sie na sytuacjach w polu karnym. Wengier szuka na siłe jakiegoś rozwiązania, ale to chyba sie mija z celem?

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5624.10.2008, 07:44

To pewnie nie chcielibyście, aby coś zostało zrobione w sprawie brutalnych fauli, bo Premier League jest twarda i za taką powszechcnie uchodzi??? co to za my myślenie? "nieodłączna część piłki nożnej" A bycie politykiem nieodmiennie jest związane z przywłaszczaniem cudzych pieniędzy i nie wypełnianiem obietnic. Ale co tam, niech zostanie tak jak jest. Ja tam dziękuję za taki urok, jak po takim błędzie mam ochotę rozszarpać na kawałki sedziego i wyrzucić tv za okno... Pewnie większość będących-pod-urokiem-błęów ma tak samo. To odbiera piłce urok, bo od razu przychodzi na myśl sprzedawanie meczy.

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11524.10.2008, 07:19

cesc723-->> druga część zdania to mój wymysł. Nikt z nas przecież nie ma pojęcia jak będzie się to odbywać. To była tylko moja propozycja.

GuardianDemon komentarzy: 6023.10.2008, 23:48

Bledy sedziowskie sa nieodlaczna czescia pilki noznej, nie chce zeby to bylo zmieniane.
Jednak niestety bledy sedziowskie wynikajace z czystej pomylki, a korupcja maja do siebie bardzo, bardzo blisko.

DjValdy komentarzy: 1923.10.2008, 23:33

cesc723 ale dales plame "każdy z menedżerów miałby możliwość sprawdzenia dwóch wątpliwych decyzji arbitra w czasie jednej połowy."

cesc723 komentarzy: 47623.10.2008, 22:45

'Arsene wyraźnie zaznaczył, że każdy z menedżerów mógłby mieć tylko jedną okazję w czasie połowy do takiego chwytu. Jeśli się nie mylę nastąpiłoby to w czasie przerwy między pierwszą, a drugą odsłoną gry. ' Widzę, że drogi kolega też nie lubi czytać ze zrozumieniem.

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5623.10.2008, 22:36

silver- zgadzam się z Tobą w 100%. Nic dodać, nic ująć.

Silver komentarzy: 260 newsów: 3523.10.2008, 22:29

jezu, ale tu niektorzy glupoty wypisuja. gole ze spalonego, czerwone kartki z kapelusza, wymyslone karne, brutalne faule bez kary, to jest dla was magia futbolu? wiekszych bzdur w zyciu nie slyszalem.

dlaczego niby czyste mecze mialyby byc nudniejsze i mniej emocjonujace? czy wy naprawde emocjonujecie sie tylko, jak sedzia cos wydrukuje?

jak rozwiazac ten problem? posadzic dwoch dodatkowych asystentow za komputerkami. sedzia glowny moze sie z nimi komunikowac tak jak z bocznymi i po problemie - gra nie jest spowalniana.

melek90 komentarzy: 65723.10.2008, 22:29

Floydpink-pewnie taka jak twoja ale sprawiedliwości stało się zadość bo Liverpool dalej nie przeszedł a na LM się nie kończyło bo walczyliśmy o tytuł PL. A wole patrzeć na taki futbol jaki jest teraz a szczęście jeszcze nam odpłaci swój dług i wierze że to już w tym sezonie...

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5623.10.2008, 22:26

jakoś zawsze jest tak, ze na naszą korzyść takich pomyłek jest o wiele mniej niż w tą drugą stronę- poza tym, akurat nas te pomyłki bardzo drogo kosztują...

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11523.10.2008, 22:18

Chciałoby się powiedzieć, ach te nowe pomysły Wengera i spółki. Zanim jednak zaczniemy narzekać, spójrzmy na całą sytuację obiektywnie.
Są zalety i wady tego przedsięwzięcia. Z jednej strony w końcu doczekalibyśmy się sprawiedliwości na boisku i mielibyśmy pewność, co do decyzji podjętych przez arbitra. Patrząc jednak inaczej, cały ten projekt zabiłby piękno futbolu. Piłka nożna to gra błędów. Taki już jej urok. Raz to my mamy farta, drugi raz szczęście przypadnie komuś innemu.
Mimo wszystko jakoś nie daje się przekonać temu pomysłowi. Wstrzymam się z głosem i pozostanę neutralny. :D

Christian-->> jesteś jakiś nietaktowny... Widocznie nie czytasz newsów do końca, albo wcale się za to nie bierzesz. Arsene wyraźnie zaznaczył, że każdy z menedżerów mógłby mieć tylko jedną okazję w czasie połowy do takiego chwytu. Jeśli się nie mylę nastąpiłoby to w czasie przerwy między pierwszą, a drugą odsłoną gry.

Floydpink komentarzy: 81723.10.2008, 22:10

sprawiedliwość przede wszystkim! po ostatnim drukowaniu choćby na korzyść Looserpoolu w meczu z Atletico, trzeba wprowadzić powtórki... ja tam bym się cieszył gdyby mecze dłużej trwały ;D

jibberjabber komentarzy: 774 newsów: 5623.10.2008, 21:54

melek90- ciekawe jaka była twoja reakcja po dwumeczu z liverpoolem...

Niewiedza komentarzy: 35623.10.2008, 21:45

bzdura! mam nadzieję że nigdy do tego nie dojdzie :-)

tskwar komentarzy: 25823.10.2008, 21:39

Ring zgadzam sie z toba a co do Bossa to ma On dobry pomysl z tymi dwoma powtorkami w jednej polowie ;]

Ring komentarzy: 7523.10.2008, 20:54

z jednej strony to jest piękno piłki bo jak może pomylić się bramkarz to czemu sędzia może się nie pomylić ale jednak jestem za wprowadzeniem zapisu

Ale tak ogólnie to ten temat jest wałkowany srednio co 2 tyg

Wkocin komentarzy: 79923.10.2008, 20:52

oczywiście często nie zgadzam się z decyzjami arbitrów ale myślę, że takie rozwiązanie spowolniło by grę, ale pomysł ciekawy

ciapciak komentarzy: 5623.10.2008, 20:45

W piłce nożnej powinno chodzić o umiejętności zawodników, ich zgranie i piękne bramki. Niestety te rzeczy czasami przyćmiewają błędy, zamierzone lub nie, sędziów. Moim zdaniem pomysł Wengera, jeśli tylko wprowadzony w umiejętny sposób, jest dobry. Tylko musi być spełniony ten warunek. Jak powiedział cesc723 "Wolę sprawiedliwą i nudną piłkę, niż taką, w której głową uderzam o sufit z nerwów."

cesc723 komentarzy: 47623.10.2008, 20:41

Powiem tak Panowie. Wolę sprawiedliwą i nudną piłkę, niż taką, w której głową uderzam o sufit z nerwów. Raz- błędnych decyzji, które pomagają drużynie się nie widzi, a te co krzywdzą przyprawiają o zawał. Dwa- nie byłoby głupich wyzwisk kierowanych w stronę sędziów, innych drużyn i ich kibiców, 'bo oni mieli gola ze spalonego'
Wreszcie trzy- raz na zawsze pozbywamy się drukowania meczów przez sędziów.
kluch_lbn: jestem pewien, że wymyśliliby coś bardziej praktycznego.

Mam nadzieję, że te argumenty dadzą co niektórym do myślenia
Pozdrawiam.

kamil_malin komentarzy: 933223.10.2008, 20:35

Mówicie tak, a nie pamiętacie co było w meczy choćby z Liverpoolem w LM gdzie zostaliśmy oszukani.
Ja jestem jak najbardziej za zapisami wideo. Pora już skończyć z takim czymś, że to błędy decydują o wynikach meczu. Nie nadużywać tego ale powinno się coś robić w tym kierunku. I takie tłumaczenie, że to by zabiło piłkę dla mnie jest delikatnie mówiąc beznadziejne. Jakoś w innych dyscyplinach jest zapis wideo i wszystko gra, dlaczego tak nie miałoby być w piłce nożnej. Zresztą zawsze są 2 strony medalu i będą ludzie którzy są za i przeciw. Pożyjemy zobaczymy.

melek90 komentarzy: 65723.10.2008, 20:29

Mi też ten pomysł sie nie podoba-po wprowadzeniu powtórek opadną emocje itp. W poprzednim sezonie
byliśmy kilka razy krzywdzeni przez sędziów ale taka jest piłka. Trzeba zasłużyć sobie na zwycięstwo w 100%, a nie składać skargi na sedziów czy winić ich za błędy...

adaminho77 komentarzy: 332523.10.2008, 20:24

Nie lubie nie zgadzać się z Wengerem... Ale w tym wypadku muszę... Te powtórki zabiły by emocje... Taka jest piłka: błędy sędziowskie, bramki ze spalonych itd., to codzienność...

kluch_lbn-->Właśnie... Wtedy by trzeba zatrzymywać czas, co jest beznadziejnym pomysłem...

kluch_lbn komentarzy: 176523.10.2008, 19:55

jest to dość głupi pomysł, nawet jeśli były by to tylko dwie powtórki na drużynę to mogę się założyć że za każdym razem byłby wykorzystane. takie rozwiązania są dobre w hokeju gdzie czas jest zatrzymywany w wznawiany a nie w futbolu gdzie gra się 90 minut. no bo jak miało by to wyglądać: trener wciska wielki czerwony przycisk, czas się zatrzymuje a sędzia biegnie do stanowiska z telewizorem i ogląda sytuację?! no jakoś tego nie widzę

madjer komentarzy: 553423.10.2008, 19:39

Stare powiedzenie piłkarskie mówi :
"Bez błędów sędziowskich nie było by piłki nożnej" ,czy to się komu podoba czy nie ... Oczywiście jedna czy dwie powtórki nie powinny tutaj zaszkodzić ... Lecz z drugiej strony , to jeżeli dany mecz był nudny ,to zawsze można porozmawiać o pracy arbitrów .

kasia26014 komentarzy: 123123.10.2008, 19:34

hm...ciężko wyrazić swoją opinię...ale wydaje mi się, że to dobry pomysł

crazyk92 komentarzy: 7123.10.2008, 19:31

Christian, nie przy każdej bo jak jest napisane Można by było dwa razy w ciągu połowy, ale zgodze się, że to By zniszczyło ten element piłki który tak bardzo ekscytuje...

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9823.10.2008, 19:30

Christian ----- > twoja umiejętność czytania ze zrozumieniem jest powalająca :/

W tekście jest wyraźnie napisane że chodzi o DWIE powtórki na jedą połowę meczu.

A ten pomysł jest moim zdaniem bardzo dobry, a miegie piłce zabierają właśnie dyskusje w gazetach i Tv po jakimś błedzie arbitra a nie rozpamiętywanie meczu lub akcji czy goli.

AntonioThe komentarzy: 3817 newsów: 523.10.2008, 19:16

Dla mnie to dobry pomysł bo skończą się te pretensie do sędziego.

Christian komentarzy: 342723.10.2008, 19:15

To zniszczy magię piłki nożnej wtedy przy każdej sytuacji czy wślizgu będą oglądać video;/
Bez sensu

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com