Komentarze użytkownika Damper
Znaleziono 3182 komentarzy użytkownika Damper.
Pokazuję stronę 1 z 80 (komentarze od 1 do 40):
@sickstick: Romano podawał, że ta klauzula przestała obowiązywać 30 czerwca.
@DavidSilva21: Pamiętasz jak Caicedo próbował zimą wymusić swój transfer do Arsenalu? Brighton postawiło weto i nic z tego nie wyszło. Zimowe zakusy na Douglasa Luiza również spaliły na panewce- AV po prostu odrzucała nasze oferty. Trzeba przyjąć do wiadomości, że w styczniowym okienku naprawdę ciężko jest wyciągnąć jakiegoś konkretnego zawodnika- to są najczęściej jakieś okazje, a nie gracze, o których marzą kibice.
@DavidSilva21 napisał: "@Damper: Największe szanse będziemy mieli z Cunha z Volves."
To też jest dla mnie wątpliwe. Klub walczący o utrzymanie puści w trakcie sezonu swojego najlepszego zawodnika?
Wy serio myślicie, że Arsenal sobie zapuka zimą w połowie sezonu, a kluby pokroju West Hamu, czy Brentford ochoczo sprzedadzą takiego Kudusa, czy Mbeumo? To są transakcje praktycznie niewykonalne- nikt nie chce tracić w trakcie sezonu swoich najlepszych zawodników. Kluby dobrze wiedzą, że nie znajdą teraz zastępstwa dla tej klasy zawodników, a po drugie mogą ich wykorzystać, poczekać i latem również pojawią się za nich oferty. Teraz takie transfery są albo niemożliwe, albo sprzedający z automatu wywinduje cenę do niebotycznych rozmiarów. Ktoś powie- Trossarda czy Aubameyanga udało się ściągnąć w styczniu- tak, natomiast byli to zawodnicy skonfliktowani ze swoimi klubami. Jeśli mielibyśmy szukać analogii to tak jakbyśmy teraz ruszyli po pokłóconego w United Rashforda- tylko nie wiem czy kibice byliby z takiego transferu zadowoleni.
Klopp i Slot nie przesadzali z Salahem, który gra więcej od Saki, ale to Arteta przesadza i zajeżdża. Może zobaczcie sobie jak Wenger dawał odpoczywać Henryemu jak byliśmy the invincibles. Po prostu jak masz największą gwiazdę to nią grasz, nie wiem co w tym trudnego. I teraz np. Saka ma 1828 minut w sezonie a Haaland 2122 minuty. Widać Guardiola też jest amatorem i nie wie co robi. Najlepiej siłami zawodników dysponowaliby kibice, wtedy na pewno nie byłoby żadnych kontuzji.
@Barney napisał: "Kai 10 gol w wszystkich rozgrywkach"
11
@Ech0z napisał: "@Damper napisał: "A kiedy Salah miał słaby okres? :D"
Połowę poprzedniego sezonu ?"
Pół sezonu na przestrzeni 10 lat.
@marimoshi napisał: "Podpisanie nowego lukratywnego kontraktu po fenomenalnym okresie?"
A kiedy Salah miał słaby okres? :D
@damianARSENAL napisał: "Jak myślicie, kiedy drużyny z Premier League zaczną naśladować nasze rzuty rożne? Który klub pierwszy będzie próbował wykonać kopię?"
Chcieć naśladować to jedno, a skutecznie wykonać to inna bajka. Trzeba mieć jeszcze odpowiednich wykonawców.
Po Barcelonie też nie było jeszcze niedawno widać żadnych słabości. Po meczu z Realem panowało tutaj spuszczanko nad Flickiem i rozdawanie tytułu Katalończykom połączone z płaczem, że Niemiec już w pierwszym sezonie wygra mistrza a Arteta nie potrafi w parę lat. Wystarczyły 3 tygodnie, żeby aktualnie Real, wygrywając swój zaległy mecz przegonił w tabeli Barcelonę. Więc naprawdę nie ma co lamentować, że Liverpool jest nie do dogonienia, bo tutaj w kilka tygodni wszystko się może odwrócić, a przed nami jeszcze niemal 2/3 sezonu. Miesiąc temu to City miało wszystko w garści z bilansem 7 zwycięstw i 2 remisów. Trzeba się po prostu skupić na sobie i grać tak jak w ostatnich meczach z Forest, Sportingiem i WHU, a będzie dobrze.
To co Rice zagrał z Liverpoolem to był istny kryminał. Powinien już wtedy usiąść, ale ten Arteta jest uparty.
Kibice to mogą sobie chcieć. Można sobie powtarzać na okrągło, że oczekuje się mistrzostwa, że wymagamy tytułu itd. Że to jest niby przejaw ambicji kibicowskiej. Co to zmienia? Fakty są takie, że ostatni tytuł zdobyliśmy 20 lat temu. W Europie przez cały okres istnienia klubu nie zdobyliśmy ani Ligi Mistrzów, ani nawet Pucharu UEFA. Liverpool czekał na tytuł całe 30 lat, mimo, że są najbardziej utytułowanym klubem w Anglii. United od czasu odejścia Fergusona miota się już ponad dekadę, mimo, że są klubem bogatszym, z większymi osiągnięciami, zapleczem kibicowskim itd. Stosowali postulowaną tu przez wielu zasadę- nie zdobyłeś tytułu to wypad. I tak poprzez Moyesa, Van Gaala, Mourinho, Solskjeara, Rangnicka, ten Haga, teraz przychodzi Amorin. U nas za to przekonanie (zupełnie bezpodstawne), że nagle u nas objawi się drugi Klopp, który jest trenerskim ewenementem i topem i pozamiata ligę. Na jakiej podstawie? Jesteśmy dużym, mocnym klubem, ale nie żadną potęga, tym bardziej w najbardziej konkurencyjnej lidze świata. A tutaj się chyba ludziom wydaje, że ktoś przyjdzie i na pewno będzie lepiej, że da jakieś gwarancje. To mrzonki. Dopóki Arteta walczy realnie o trofea to powinien pracować. Tutaj jeden nawet bardzo słaby sezon nie może przekreślić tego co zrobił i skutkować utratą posady. 2 fatalne sezony z rzędu- ok, wtedy się żegnamy.
@arsenallord napisał: "Co byście wybrali na najbliższe 6 lat? 3 razy mistrzostwo Anglii, ale 3 sezony okolice 10 miejsca czy 6 razy wicemistrz? Bo mam wrażenie, że niektórzy wzięli by drugą opcję"
Nie ma takiego wyboru, to jest fikcja. W swoich głowach kibice jedynie mogą sobie wybierać jakieś mistrzostwa- skąd one miałyby się wziąć i kto miałby je zagwarantować?
@kamo99111 napisał: "Ale Arteta będzie uparcie stawiał na Gabiego co od 1,5 sezonu jest pod forma I nic nie daje."
Wstawi za niego Trossarda to i tak będziesz pisał, że nic nie zmienia, bo czy Martinelli czy Trossard to jedno i to samo.
@kamo99111 napisał: "@Marzag napisał: "A jeśli wpadnie w dołek to nadrobimy. A Liverpool zacznie tracić punkty. Nie mają tak szerokiego składu żeby przez resztę sezonu nie przegrać ani jednego meczu."
Wstaw za Liverpool, Leicester i cofnij się o kilka lat :-p"
A Leicester nie traciło punktów? O ile mnie pamięć nie myli to oni nie wygrali ligi mając 100 punktów tylko 80.
@johnnycage1909 napisał: "@malyglod: to ile mamy jeszcze czekac w procesie na wygranie ligi lub LM?"
Nie wiem czy się po tym nie załamiesz, ale może się zdarzyć tak, że w ogóle nie doczekasz tego za swojego życia.
Przez pierwsze 2 okienka Arteta wydawał tyle, ile Emery w swoich okienkach w Arsenalu.
Co do wydatków Artety- ok dostał fundusze, natomiast też nie jest tak, że od początku mógł sobie wydawać tyle ile chciał. Te środki rosły z okienka na okienko- po prostu zarząd widział, że idzie to w dobrym kierunku, a Arteta stopniowo budował zaufanie. Przecież nie dostał od razu pieniędzy na Rice'a. Na początku musiał ściągać za darmo Williana, wypożyczać Odegaarda, czy łatać budżetowo Marim i Soaresem.
@arsenallord napisał: "Teraz nie, ale po sezonie czas rozliczeń powinien nastąpić z Mikelem."
Jak sobie wyobrażasz to rozliczenie w przypadku, powiedzmy 3 miejsca? Rozumiem, że zwolnienie?
@Simpllemann napisał: "Obie drużyny na kilka lat wypadły z TOP 4"
Nie do końca. Fakt, że jak Klopp przejmował Liverpool to znajdowali się oni w trudnym położeniu, ale jednak między październikiem 2015 (objęciem stanowiska przez Kloppa) a ostatnim dobrym sezonem Liverpoolu (13/14, wicemistrzostwo ze stratą 2 pkt do City) minęło kilkanaście miesięcy. Fakt, że sprzedali wtedy Suareza czy Sterlinga, ale przynajmniej Klopp miał od razu za co modelować swój zespół. U nas od ostatniego miejsca w top-4 a objęciem zespołu przez Artetę mamy kilka sezonów stopniowego staczania się. Do tego stara kadra, bez potencjału sprzedażowego. Do tego inne ceny na rynku niż w czasach kiedy Klopp budował swój zespół.
@miki9971: Był przecież zatrudniony kozak przed Artetą. Unai Emery.
Ok, czyli klepanie tego samego i pójście w zaparte polega na tym, że Arteta nie wystawia 17 latka w pierwszym składzie.
@kamo99111 napisał: "Tylko wtedy były wyniki. Drużyna była w takim gazie, że pojedyncze elementy nie były problemem bo reszta nadrabiała."
Tak, zwłaszcza w pierwszej połowie sezonu. Byliśmy w takim gazie, że wszystkich miażdżyliśmy.
@kamo99111 napisał: "Nasze cattenachio też coś słabo funkcjonuje."
Szedł w zaparte z Interem grając Cattenachio?
@kamo99111 napisał: "Arteta natomiast idzie w zaparte"
Możesz rozjaśnić na czym polega to pójście w zaparte?
@Ups147 napisał: "@Damper napisał: "Dobra, niech Wam będzie, że tytuł dla Arsenalu to obowiązek i albo będzie mistrzostwo, albo cała praca do kosza. Fakt, że ostatnie zdobyliśmy pokolenie temu nic nie znaczy- byliśmy cały czas potęgą i po prostu te sezony, w których nie zdobywaliśmy tytułu były jakąś anomalią, odstępstwem od reguły."
Wielkie kluby tak działają, albo dajesz trofea, albo szukamy kogoś innego kto je da. Tak to i 20 lat możemy się bujać bez pucharów i nadal się tłumaczyć, bo kiedyś to nawet lm nie było, więc nie wybrzydzamy."
Ok, mi akurat w Arsenalu zawsze podobała się stabilność w zarządzaniu, zaufanie do trenera i budowa długofalowego projektu. Jak ktoś sobie życzy miotania się od ściany do ściany przy każdym kryzysie i żonglowania trenerami to nie za bardzo rozumiem, dlaczego Arsenal jest tym wyborem kibicowskim, skoro w Arsenalu czegoś takiego za naszych czasów nigdy nie było.
Dobra, niech Wam będzie, że tytuł dla Arsenalu to obowiązek i albo będzie mistrzostwo, albo cała praca do kosza. Fakt, że ostatnie zdobyliśmy pokolenie temu nic nie znaczy- byliśmy cały czas potęgą i po prostu te sezony, w których nie zdobywaliśmy tytułu były jakąś anomalią, odstępstwem od reguły. Przyzwyczajeni przecież jesteśmy, że co roku do ostatniej kolejki byliśmy w tej grze o tytuł, w zasadzie sezon po sezonie, więc mamy prawo wymagać i to się nazywa ambicja. Klopp- jeden z najwybitniejszych trenerów naszych czasów- jedno mistrzostwo w ciągu 9 lat pracy, no ale Arteta po dwóch sezonach z wicemistrzostwem w kolejnym już koniecznie musi zdobyć ten tytuł.
Sorry, ale dla mnie (zachowując odpowiednie proporcje) wielkie narzekanie na to, co robi Arteta i myślenie, że jak go nie będzie to może wtedy już zdobędziemy ten tytuł i wszystko będzie pięknie i kolorowo to jest coś takiego jak życzeniowe myślenie kibiców Tottenhamu, którzy po zdobyciu wicemistrzostwa i dojściu do finału LM uroili sobie, że jak wyrzucą Pochettino, a wezmą nowego trenera to nagle zdobędą i mistrzostwo i LM. No to jest skrajna naiwność.
@kamo99111: Ok, Ty chcesz widzieć progres i to wszystko jest takie proste. Że w jednym sezonie zdobywamy wicemistrzostwo, w drugim wicemistrzostwo z większą ilością punktów, no to już w kolejnym musi być mistrzostwo, a w jeszcze kolejnym to już i tytuł i LM- wtedy będzie zachowany progres. Ty w ogóle dopuszczasz jakieś odstępstwo od tego liniowego progresu bez jakichkolwiek uchybień po drodze? Bo zdaje się, że nie dopuszczasz w ogóle to siebie myśli, że po drodze mogą być jakieś dołki i kryzysy, spadki formy- jak to po prostu bywa w piłce nożnej. Doszliśmy do momentu, w którym wymagamy od Artety tytułu. Mimo, że tytułu nie było od 20 lat. Bo co, bo wydał więcej pieniędzy? (tak jakby pozostali ich nie wydawali) Czy może przez to, że rozbuchał oczekiwania wyposzczonych przez długie lata kibiców Arsenalu, do tego stopnia, że uroili sobie w swoich głowach, że zdobycie tytułu to jest dla trenera Arsenalu obowiązek?
@kamo99111 napisał: "No ale właśnie... to jest to co różni Arsenal tego sezonu od Arsenalu z zeszłego sezonu - wtedy nawet przy słabszych meczach potrafiliśmy wyrywac punkty."
Zremisowaliśmy na Stamford wtedy jak i teraz. Na Newcastle wyszarpaliśmy punkty w tamtym sezonie? Nie, była porażka. Podobny moment sezonu zarówno mecz z Chelsea i Newcastle. Dobrze pamiętam jakie tutaj były nastroje przez Nowym Rokiem w ubiegłbym sezonie. Też już było pisanie, że o walce o mistrzostwo to można jedynie pomarzyć, że pozostaje walka o TOP-4. Wystarczy się cofnąć do komentarzy jakie były tutaj po meczu pucharowym z Liverpoolem. Totalna jazda po Artecie i zespole. Więc ja się nie zgadzam z taką optyką, że w tamtym sezonie to była całkiem inaczej, a teraz w zasadzie nie ma nadziei. Wyłuskujemy teraz wszystko to co było najlepsze w tamtym sezonie zapominając jakie po drodze mieliśmy problemy, natomiast jeśli chodzi o bieżący sezon uwypuklamy tylko to co jest złe. No tak nie powinno być. I teraz ludziom, którzy mówią, że się poprawimy, gdyż okoliczności z którymi się zmagaliśmy do tej pory były najgorsze z możliwych zarzuca się, że patrzą przez różowe okulary. A z kolei dla mnie mówienie o jakichś 15-20 punktowych stratach do lidera to jest czarnowidztwo, a nie żaden realizm. Wyszliśmy raz z podobnego dołka- dlaczego mielibyśmy z niego znów nie wyjść? Tak samo ja mogę powiedzieć, że City będzie grało teraz padakę, że przegrywają mecz za meczem i będą przegrywać nadal. Tylko to jest bzdura i właśnie patrzenie krótkowzroczne, wyłącznie na to co tu i teraz. Jestem pewien, że zarówno my jak i City wyjdziemy z dołka i będziemy mocno punktować. W grze o tytuł nic nie jest rozstrzygnięte, po prostu obecnie jesteśmy w najtrudniejszej sytuacji.
@kamo99111 napisał: "W zeszłym sezonie to Chelsea w takiej formie to bysmy zmietli. Teraz męczymy bułę. Myślę, że z taką grą to do świąt będziemy mieli -15 do -18 pkt do pierwszego miejsca."
Tak, bo w zeszłym sezonie to wszystkie mecze były super w naszym wykonaniu. No to przypomnij sobie jak wtedy wyglądał mecz na Stamford Bridge. Na ile im pozwoliliśmy i czy ich zmietliśmy.
@Alffik napisał: "Jprdl... Naucz się czytać ze zrozumieniem. Arteta powiedział "jedna z najlepszych", a nie "najlepsza", a to ogoromna różnica. Znowu chcesz postawić trenera w złym świetle, żeby wyszło na to, że on się gubi i nie nadaje do tej roboty, i że chce się usprawiedliwić. Jeszcze sam to zacytowałeś, a w następnym poście przekręciłeś. Obrzydliwe."
Obejrzałem konferencję i Arteta w ogóle nic takiego nie powiedział. Ani o jakiejś dominacji, ani o tym, że Chelsea to czołowa drużyna w Europie.
@kamo99111 napisał: "również dobrze możemy powiedzieć, że United jest dalej w grze o mistrzostwo bo mają tylko 3 pkt mniej od nas, a jakoś nikt nie stawia ich w gronie faworytow ;-) sorry ale na tym etapie z taką strata i z taką grą to możemy sobie pograć o zlote kalesony, a nie mistrzostwo."
To może wytłumacz jakoś dlaczego bukmacherzy dają kurs na mistrzostwo dla Arsenalu 4,25 (dla City 3,25, czyli niewiele mniejszy), a na tytuł dla United ten kurs wynosi 150?
Remisy z Liverpoolem, City i Chelsea to jest najgorszy Arsenal od lat. To kiedy był ten najlepszy? Rozumiem, że 20 lat temu z Henrym, Vieira i Piresem?
@Dominik11 napisał: "Oni mówią jasno Arteta dostał taką kasę i czas że musimy od niego wymagać i nie ma juz taryfy ulgowej dla niego."
Masz rację. Nie zdobył mistrzostwa tylko 2 wicemistrzostwa i powinien już wtedy za to polecieć, ale miał jeszcze taryfę ulgową. Teraz już koniec żartów. Pora wymagać i postawić jasne ultimatum. Albo tytuł albo zwolnienie. Dość pobłażania, to się musi wreszcie skończyć.
Mamy kryzys, to prawda, natomiast nawet w tym kryzysie jedyną lepszą od nas drużyną w tych wszystkich meczach było Bournemouth.
@sebaarsenal napisał: "Arsenal z zeszłego sezonu wyjeżdzałby tu dzisiaj z wynikiem 1-3. Nawet przy tej lepszej Chelsea."
To jakim cudem zremisował 2-2 z tą słabszą Chelsea?
@Czeczenia napisał: "Dziś w wyjściowym składzie wychodzi Martin po dwóch miesiącach i na tle zawodników Arsenalu wygląda jak Pan piłkarz. Prosto z łóżka szpitalnego. Nie rozumiem o co chodzi."
To Ci wytłumaczę- jest to po prostu bardzo dobry piłkarz. Zawodnicy tej klasy robią na boisku różnicę.
Jesteśmy w trudnym położeniu jeśli chodzi o tabelę, ale jeszcze da się z tego wyjść. Musimy po prostu po przerwie reprezentacyjnej złapać rytm i zacząć seryjnie wygrywać swoje mecze przy nieco łatwiejszym już kalendarzu. To jest trudne zadanie, ale nie niewykonalne. Ja w dalszym ciągu wierzę w tę drużynę i projekt sportowy pod przywództwem Artety. Gra nie porywa, to prawda, ale na pewno nie jest też tak tragicznie jak tu niektórzy opisują. 9 punktów to jest duża strata, natomiast przypominam, że w poprzednim sezonie po 20 kolejkach Liverpool miał nad nami 5 punktów przewagi, a sezon skończyli mając do nas 7 punktów straty. Czyli odrobiliśmy przez 18 kolejek 12 punktów. Obecnie jesteśmy po 11 kolejce, więc tym bardziej jest to możliwe.
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 16 | 12 | 3 | 1 | 39 |
2. Chelsea | 17 | 10 | 5 | 2 | 35 |
3. Arsenal | 17 | 9 | 6 | 2 | 33 |
4. Nottingham Forest | 17 | 9 | 4 | 4 | 31 |
5. Bournemouth | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
6. Aston Villa | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
7. Manchester City | 17 | 8 | 3 | 6 | 27 |
8. Newcastle | 17 | 7 | 5 | 5 | 26 |
9. Fulham | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
10. Brighton | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
11. Tottenham | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
12. Brentford | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
13. Manchester United | 17 | 6 | 4 | 7 | 22 |
14. West Ham | 17 | 5 | 5 | 7 | 20 |
15. Everton | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Crystal Palace | 17 | 3 | 7 | 7 | 16 |
17. Leicester | 17 | 3 | 5 | 9 | 14 |
18. Wolves | 17 | 3 | 3 | 11 | 12 |
19. Ipswich | 17 | 2 | 6 | 9 | 12 |
20. Southampton | 17 | 1 | 3 | 13 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Paul77 napisał: "Nie zgadzam się z teorią że w zimie nikogo ciekawego nie można kupić.
No Juventus będzie skłonny sprzedać Vlachowica ( nie przepadam za zawodnikiem), ale w Anglii mógłby się sprawdzić."
Myślę, że spekulacje medialne to jedno, a rzeczywistość to co innego. Juventus sprzeda Vlahovica i z kim zostanie, z Milikiem? Póki co to jest ich podstawowy zawodnik i chcą z nim przedłużyć umowę, tylko nie na obecnych warunkach. Jeśli nie dojdą do porozumienia to Serb pojawi się na rynku transferowym po sezonie. Poza tym, nawet jeśli pojawiłaby się taka opcja to pakowałbyś się teraz we Vlahovica, mając świadomość, że latem rynek napastników będzie najprawdopodobniej bogatszy o inne opcje? Vlahovic= brak szans na Isaka. Ja wolałbym poczekać, niż teraz desperacko zerkać w stronę zawodnika, który już kiedyś się na nas wypiął.