Komentarze użytkownika artur759

Znaleziono 757 komentarzy użytkownika artur759.
Pokazuję stronę 7 z 19 (komentarze od 241 do 280):

Komentowany temat: Smith Rowe bliski transferu do Fulham 25.07.2024, 13:25

No całkiem niezłe te sprzedaże Smith-Row pojdzie za 35 mln funtów, Nketiah też z doniesień medialnych raczej w końcu odejdzie za okolice 30, podobnie Nelson za 15, jeszcze kilka mniejszych transferów jak (Tavares, Bireth, pewnie Patino). No i powoli zbliżamy się do 100 mln dochodów ze sprzedaż, z czego większość to wychowankowie, więc z punktu widzenia ffp wygląda to bardzo dobrze, bo jednak sprzedaż wychowanka jest nieporównywalnie bardziej korzystna niż kupionego zawodnika. Niektórzy idą na wypożyczenia z przymusem wykupu, więc nie wszystko będzie zaksięgowane w tym roku, ale też transfery przychodzące możemy rozbić na kilka rat.

Jest miejsce w składzie i prawdopodobnie będą fundusze. Calafiori już jest, robi się całkiem głośno o Merino, wrócił też delikatnie temat Gyokeresa, odejście ESR być może przywróci starania o Eze

Takie okienko:
- IN: Calafiori, Eze, Merino, Gyokeres
- OUT: Tierney, Tavares, Nelson, Nketiah, Smith-Row, Bireth, Patino + nawet Kiwior/Zina

Byłoby 10/10, a finansowo chyba realne. Każda formacja z głębią składu, młodością i doświadczeniem

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 25.07.2024, 12:48

Ciekawe czy odejście ESR, spowoduje ruszenie po np. Eze?

Jakby dorzucić do tego Merino to głębia pomocy byłaby niesamowita: Rice, Ode, Eze, Merino, Partey, Jorginho.

3 25-latków, wspieranych przez 3 doświadczonych graczy. Praktycznie każdy możliwy profil pomocnika. No idealnie wyglądałoby to. Tym bardziej, że tak czy siak Partey i pewnie Jorginho odejdą po sezonie, więc i tak pomocników potrzebujemy.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 24.07.2024, 22:25

@kaljot napisał: "Co byście woleli
Gyokeres Neto
Gyokeres eze
Neto merino
Eze merino
Gyokeres merino ?"


Słabo obrane opcje, bo cena Neto + Merino to pewnie byłby ułamek Gyokeres + Eze.

Ale jak już się bawić to oczywiście Gyokeres + Eze, zakładając pozostanie Parteya

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 24.07.2024, 22:20

@Damper napisał: "Zakładając, że Nico Williams przejdzie do Barcelony- jakiego skrzydłowego widzielibyście w Arsenalu?"

Wolałbym Gyokeresa zamiast skrzydłowego.

Zdrowy Saka i tak zagra w ponad 30 meczach w lidze, nieważne kto będzie na ławce. Na te powiedzmy 5 meczy w sezonie i końcówki spotkań, myślę, że spokojnie ogarnie się Jesusem albo nawet Martinellim czy Trossardem. Może to nie jest dla nich idealna pozycja, ale obstawiam, że nie będą o wiele gorsi od jakiegoś średniaka kupionego na PS, bo umówmy się, że ciężko, aby topowy PS zgodził się być rezerwowym Saki. Podobnie w przypadku dłuższego urazu Saki.

W mojej opinii powinniśmy mieć 6 zawodników wysokiej klasy w ataku. Nie więcej (bo zabraknie dla kogoś minut i pojawią się kwasy) nie mniej.

Na razie jest: Saka, Jesus, Havertz, Trossard, Martinelli, więc potrzebny jest jeden transfer i w mojej opinii powinien to być ŚN, a jednym, który mi osobiście się podoba jest Gyokeres

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 24.07.2024, 10:49

Co do Vieiry to myślę, że we włoskiej lidze byłby gwiazdą. Nie bez powodu gościu w wieku 21 lat miał 6g+14a w 1300 minut w Portugali.

Technikę, podania, wizję gry i strzał z dystansu ma naprawdę bardzo dobry.

Tylko jego największym problem jest to, że nie radzi sobie z intensywnością i fizycznością ligi. W włoskiej lidze gdzie tempo jest jednak znacznie wolniejsze mógłby naprawdę się odbudować.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 24.07.2024, 10:44

Gyokeres to naprawdę fajna kandydatura. Nie będę zgrywał eksperta od ligi portugalskiej, ale profil wydaje się bardzo dobry. Szybki, silny, walnąć 40 bramek nawet w Portugali też nie każdy potrafi.

Mi jednak rzuciło się w oczy to, że większość asysty (których miał sporo) wyglądała w taki sposób, że wbiegał z lewej strony w pole karne (trochę jak skrzydłowy) i wycofywał piłkę w środek pola karnego. Od razu mi się tak skojarzyło, że to wręcz idealne sytuacje dla Havertza, który co jak co ale pod względem znajdowania wolnych przestrzeni jest ekspertem

To jest powiązane z moją tezą z którą pewnie większość się nie zgodzi, związaną z tym, że odbudowa formy Havertza nie była o tyle związana z zmiana pozycji na 9, ale odbudowaniem jego pewności siebie. Uważam, więc, że pomysł Havertza jako lewej 8 nie jest spalony.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 14:28

@executer1 napisał: "bo ani Trossard ani Martinelli to nie są piłkarze na pierwszy skład póki co choć Brazylijczyk jest młody i może w tym sezonie pokaże, że poprzedni był tylko wpadką."
Pisanie, ze nasz lewe skrzydło jest słabo obsadzone to według mnie spore nadużycie.

Trossard to bardzo solidna marka w PL. Ostatni sezon 1600 min i 12 g + 1a, poprzedni 2150 8g + 13. W przeliczeniu na minuty gry, mało który skrzydłowy w lidze radzi sobie lepiej. Do tego potrafi zrobić różnice wchodząc z ławki.

Martinelli z kolei to jeden z największych talentów na LS. Ten sezon miał faktycznie średni, ale też bez przesady. Dwa lata temu strzelił 15g + 5a w PL, czyli lepiej niż np. Nico Williams, który jest tylko rok młodszy

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 12:47

@kwiatinho napisał: "Partey w Atletico okaz zdrowia, nie wiesz czy z Merino nie będzie podobnie."

Oczywiście tego nie wiadomo. Można też kupić Bruno za 100 mln a on na pierwszym treningu może zerwać ACL.

Kupując zawodników z dobrym zdrowiem minimalizuje sie ryzyko, ale nigdy nie można go wykluczyć. Prawdopodobnie w następnym sezonie Saka zdobędzie więcej minut niż Pedro Neto, ale równie dobrze Portugalczyk może mieć ten jeden sezon bez kontuzji, a nasz Saka połamać się.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 12:27

@Damper napisał: "Już widzę jak kibice Arsenalu skakaliby do góry z radości, jeśli wydalibyśmy 50 mln. na 29-letniego pomocnika z Fulham."
Bez przesady, co by nie mówić to chyba każdy kto ogląda PL, nie kwestionuje umiejętności Palhinhy. Sportowo jedna z najlepszy szóstek na rynku, chociaż wiek rzeczywiście odstrasza.

Do nas trochę mniej pasuje, bo jednak mamy Rice i nawet jeśli będzie on grywał czasami na 8, to jednak potrzebujemy raczej trochę bardziej ofensywnie usposobionej 6/8 do pary z nim. Nasz gra opiera się jednak nie na murowaniu, a na rozgrywaniu piłki. Para Palhinhy-Rice, o ile byłaby świetna w destrukcji to w 75% meczów, gdy dominujemy i próbujemy sforsować linie defensywy rywala byłaby zbyt "surowa". Dziwie się, że Liverpool się nim mocniej nie zainteresował, dla nich top transfer.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 12:09

@malyglod napisał: "Tu nie chodzi o sentyment do ESR, tylko o potencjał zawodnika i określone ruchy na rynku transferowym.
Nie rozumiem ściągania pomocnika kiedy brak nam 9.

Priorytetem jest wzmocnienie ataku, a uzupełnienie pomocy w której jest zawodnik z potencjałem (ESR) uważam za drugorzędne w tym momencie."


Ok, czyli według Cb, 24 letni ESR, który praktycznie nie grał przez dwa lata oraz nigdy nie rozegrał ponad 2000 minut w lidze jest zawodnikiem z potencjałem i nie potrzebujemy pomocnika.

Za to rok starszy Havertz, który w poprzednim sezonie zrobił 20 g+a w lidze, wygrał LM, ma ponad 50 występów w reprezentacji Niemiec oraz 7/8 sezonów regularnego grania w klubach z topu Bundesligi i PL nie ma wystarczającego potencjału i potrzebujemy napastnika. Nie wspominając już o Jesusie w obwodzie.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 10:10

@malyglod napisał: "Partey też był duży i silny a jednak trudów PL nie wytrzymuje.
A ESR grywał już głębiej, w pomocy to gracz uniwersalny."

Skoro mówisz, że Partey nie wytrzymuje trudów PL, to jak nazwać przypadek ESR, który przez ostatnie dwa lata łącznie uzbierał 500 minut w lidze.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 09:14

@Barney napisał: "Mam wrażenie ,że jakby szedł gdzie indziej to by był płacz. Ma klauzulę gdyby nie to pewnie by drożej chodził."
Klauzule to on ma akurat na poziomie 60 mln. Stosunkowo niska cena wiąże się z rocznym kontraktem i tym, że nie chce przynajmniej na razie podpisać nowego

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 07:28

@kwiatinho napisał: "Nie chcę strzelać kwotami z gier komputerowych ale jest kilku piłkarzy którzy realnie z miejsca wskakują do składu i jesteśmy już lepsi niż w zeszłym sezonie."
A tak z czystej ciekawości, to nawet bez rzucania kwot jestem ciekawy jakie 6/8 masz, w glowie?

Pytam, bo ja szczerze to oprócz Bruno nie widzę takiego piłkarza. Moze jeszcze Kimmich, ale tutaj byłbym ostrożny czy to na 100% wielkie wzmocnienie środka pola, bo Niemiec spuścił trochę z tonu ostatnio i nie bez powodu trenerzy widzą go bardziej jako PO niż SP. Gdyby Arteta chciał wrócić do formacji z początku poprzedniego sezonu to jak najbardziej tak, ale jeśli będziemy grać w "normalnym", to już znacznie mniej interesująca opcja.

Innych to szczerze nie mogę wymyślić. Oczywiście Rodriego czy środek pola Realu uznaje za kompletnie nierealny, więc ich nie biorę pod uwagę.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 00:18

Parteya pewnie nie uda się sprzedać. Smith-Row pewnie jednak pójdzie.

SPD/SP: Rice, Partey, Jorginho, Merino + Zina ewentualnie w obwodzie. Nie ma tutaj wielkiego potencjału do rozwoju i sprzedażowego, ale na ten moment dla mnie zestawienie 6+8 numer 1 w PL (City nie ma zmiennika dla Rodriego na poziomie Parteya czy nawet Jorginho, a partnerzy dla Hiszpana w postaci Kovacia i Nunesa na ten moment również dla mnie nie są lepsi od naszych).

Brakuje zmiennika dla Ode, więc taki Eze to byłoby złoto, ale też umówmy się mamy Nwanieriego i kiedyś w końcu Arteta musi dać szanse komuś z naszej akademii, bo przez 4 lata nie wprowadził NIKOGO do pierwszego zespołu w ważniejszej roli.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 23.07.2024, 00:01

@kwiatinho napisał: "Ale Merino? Gość 28 lat i kupa kasy. Czy na prawdę to taki kozak?"

Kompletnie się nie zgadzam. Jedyną wadą Merino jest jego wiek, ale umówmy się też, że 28 lat to nie emeryt. Kompletnie nie rozumiem też stwierdzenia kupa kasy, jeśli mówi się o 25/30 mln euro za niego. Przecież dla kluby PL to śmieszny hajs:
- wysoki (1.89), silny fizycznie i dobrze grający głową zarówno w ofensywie jak i walcząc o górne piłk w środku pola (z tym małe problemy ma Rice w mojej opini)
- 8 z lewą nogą, czyli profil zbliżony do Xhaki, co może być kluczowe dla przywrócenia formy Martinelliego
- doświadczenie również jako 6, czyli potencjalnie perfecto do pary z Ricem, bo mogą płynnie wymieniać się pozycjami. Raz jeden będzie 8, a raz drugi
- bardzo dobry w odbiorze piłki
- dobre zdrowie
- całkiem dobre statystyki ofensywne jak na pomocnika, grającego w defensywnie ustawionym RS, które w lidze strzelało zazwyczaj około 40/50 goli.

Tutaj wszystko się zgadza, profil wręcz idealny na partnera Rice. Kontrowersyjna opinia, ale według mnie najlepsza opcja na rynku zaraz po Bruno, który jest jednak tylko rok młodszy a pewnie 4 razy droższy.

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 22.07.2024, 21:47

@artur759: Ucieło mi:
- Liverpool: nic,
- City: fajny skrzydłowy, ale to praktycznie transfer wewnętrzny
- Chelsea: jeden ciekawszy grajek od Lisów, ale też bez szału. Kilku młodzików, ale bez głośnych nazwisk
- Totenham: jeden ciekawy młodzik

Nic się praktycznie nie dzieje w sumie do tej pory

Komentowany temat: Arsenal wyruszył na obóz do USA 22.07.2024, 21:45

Dziwne okienko. Rozumiem, że było Euro i Copa America, ale już zbiżamy się powoli do końca lipca a tu nikt z BIG6 nie przeprowadził spektakularnego transfer:
- my jesteśmy jedynie blisko Calafioriego
- United niby najbardziej aktywne, ale na razie kupili tylko dwóch graczy z sporym potencjałem, nie będ

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 21.07.2024, 21:51

@Embix napisał: "Patrząc na to co pokazywał w CP - jako opcja do wejścia z ławki jestem jak najbardziej za"
Nawet nie tylko w CP, nawet w poprzednim średnim sezonie w Chelsea zrobił fajne liczby (5g + 7a). Silny fizycznie, pracowity, 24 lata, zna ligę. W lepiej zorganizowanym zespole powinien się całkiem dobrze sprawdzić.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 21:39

Greenwood + Nketiah

No ciekawe duo XD

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 13:19

@kamo99111: Szanuje Twoje zdanie, ale nie zgadzam się z nim :) Wiadomo, że ESR ma potencjał i dlatego są kluby nim zainteresowane, bo raczej nie za jego osiągnięcia w ostatnich sezonach, ale faktem jest, że ma już 24 lata, 2 sezony bez gry i goli oraz niepewne zdrowie.

Znasz może jakiś przykład, gdy ktoś zapłacił ponad 50 mln za zawodnika zbliżającego się do 25 lat, który w ostatnich 2 latach zagrał łącznie 500 minut, nie miał żadnego gola, z podejrzaną kartoteką zdrowotną? Myślę, że nawet ciężko znaleźć byłby przykład kogoś takiego za 30/40 baniek.

To ile w takim razie CP wyceniłoby Eze, który jest w podobnym wieku co ESR, nie miał aż tylu kontuzji, graczem jest chyba bardziej spektakularnym niż ESR z najlepszego sezonu i 2 lata z rzędu notuje ponad 10 bramek w średniaku PL?

Odnośnie jeszcze Iwobiego, to uważam, że to dwa zupełnie inne przypadki. Iwobi był kupiony przez Everton nie dla potencjału, tylko za to co wtedy prezentował. Na BIG6 był za slaby, ale jednak był po dwóch sezonach w których był na pograniczu podstawowego zawodnika Arsenalu i walnął solidne 3g+6a w lidze. Everton raczej wiedział, że nie kupuje kogoś kto stanie się światową gwiazdą, ale kupowali solidnego ligowego rzemieślnika, który w ich zespole był wyróżniającą się postacią w następnych sezonach.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 13:08

@jumanji napisał: "Ja myślę, że być może docelowo obrona u Artety może wyglądać tak:

Calafiori - Saliba - White - Timber

Co o tym sądzicie? Trzeba pamiętać, że na początku zeszłego sezonu Gabriel nie grał w podstawie."


Jak dla mnie sytuacja jest zagmatwana. Pewniakiem jest Saliba. O pozycje PO będzie walczył Timber z Whitem o pozycje LŚO Gabriel z Calafiorim, a o pozycje LO Timber z Calafiorim. Do tego wszystkiego jest Tomiyasu, który w formie i zdrowy też jest zaufanym człowiekiem Artety. Rola Ziny jest dla mnie największą zagadką.

1. Timber - Saliba Gabriel - Calafiori
2. White - Saliba Gabriel - Timber
3. White - Saliba Gabriel - Calafiroi
4. White - Saliba Calafiori- Timber

Te 4 ustawienia uważam za najbardziej prawdopodobne i "docelowe" dla Artety. Najbardziej będzie decydowała forma zawodników w danym momencie.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 12:54

@Garfield_pl napisał: "EXCL: Arsenal and Bologna have reached an agreement for Riccardo Calafiori, after breakthrough revealed earlier!

Understand fee is €40m plus €5m add-ons and sell-on clause.

Final step needed: Basel and Bologna to agree 50% sell-on payment terms, then… here we go!"

40 mln euro podstawy to mnie niż 35 mln funtów, więc cena bardzo fajna. Chyba opłacało się jednak ponegocjować.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 11:32

Powiem coś bardzo niepopularnego. Uważam, że o ile Vieira nie nadaj się na podstawowy skład i nawet na ważnego rezerwowego to jokerem jest niezłym.

Przed kontuzją na początku sezonu, gdy dostawał szanse w końcówka to z tego co pamiętam prawie za każdym razem robił jakąś przynajmniej jedną groźną okazję. Nawet, jeśli prezentuje się średnio, to potrafi nagle posłać jakieś super podanie albo huknąć z dystansu. Chyba pamiętam nawet jakieś studio Viaplay, gdzie porównywali po kilku kolejkach najlepszych rezerwowych ligi pod względem wykreowanych groźnych sytuacji czy czegoś takiego, no i był tam też nasz Portugalczyk.

Gdyby pojawił się kupiec to warto go sprzedać, ale nie jest całkiem bezużyteczny. Z tego co kojarzę ma niską pensje jak na Arsenal, więc jako gracz szerokiej rotacji jest ok (tacy też są potrzebni, bo 17/18 zawodników to za mało)

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 10:37

Swoją drogą, jeśli my kupiliśmy zawodnika ofensywnego nie grającego od dwóch lat, nie będącego już młodym talentem i z taką historią kontuzji jak ESR nawet za 35/40 baniek funtów, podczas gdy Bayern za 45 kupił młodszego Olise po dwóch świetnych sezonach, to już wyobrażam sobie co by się tutaj działo XD

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 20.07.2024, 09:55

@kamo99111 napisał: "I tu pies pogrzebany.... 40 dostaliśmy za Iwobiego. Gdzie na moje ESR jest o co najmniej klasę lepszy. Dodatkowo kwoty za transfery od czasu Iwobiego poszły ostro w górę i za byle grajka trzeba 50 mln dać... Patrząc na to to realna cena ESR na ten moment to jakieś 50-60mln. Sprzedając za 40, sprzedajemy poniżej wartości tak na moje. No ale cóż. Arsenal zawsze na okienku był dymany :-/"
Chłopie ESR w ciągu DWÓCH ostatnich sezonów rozegrał w PL trochę ponad 500 minut ŁĄCZNIE, bez żadnego gola. To nie jest już też młody talent, bo ma 24 lata i fatalną historię kontuzji.

Iwobi w sezonie po którym odchodził miał 2000 minut w lidze, 3g+6a i zagrał w ponad 35 meczach w PL. Dodatkowo nie miał też złej historii medyczne.

Potencjał miał większy od Iwobiego, ale raczej go zmarnował. Oczekiwanie, że ktoś zapłaci 60 baniek za 24 letniego zawodnika, z fatalną historią kontuzji, nie grającego od dwóch lat i z tak naprawdę jednym udanym sezonem w karierze jest głupotą.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 21:51

Szkoda ESR, ale jeśli ktoś da 40 mln funtów za wychowanka, to będzie dla nas złoto z punktu widzenia FFP. Dołożyć 20 baniek i kupić pewnego Eze, a w księgach i tak będziemy na plusie, bo przychody za ESR zaksięgujemy w całości, a za wydatki na Eze czy kogoś innego rozbijemy na kilka lat

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 21:48

Ja tak szczerze mam problem z Parteyem. Przez kilka sezonów był to jeden z moich ulubionych zawodników. Jednak po ostatnim sezonie straciłem do niego nadzieję ze względu na jego zdrowie.

31 lat, wysoka pensja, fatalne zdrowie, ostatni rok kontraktu - bardzo dużo minusów.

Z drugiej strony, zdrowy Partey w formie, to idealny partner do Rice, o którego ciężko obecnie na rynku. Trio Rice - Partey (w formie) - Ode, byłoby raczej najlepsze w lidze, bo City nie ma obecnie również dobrego partnera dla Rodriego.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 15:39

@gunner1990 napisał: "Jeśli my znów nie planujemy kupić napastnika a z przodu będzie biegał Jesus/havertz to ehh"
City w sezonie 21/22, w którym jedynym napastnikiem w klubie był właśnie Gabriel Jesus strzeliło więcej goli niż w obydwu sezonach po przyjściu Haalanda. Bramkostrzelny napastnik nie jest gwarantem sukcesu. My mieliśmy już Aube czy Sancheza potrafiących walnąć powyżej 20 goli w lidze i na pewno nie wyglądaliśmy lepiej niż teraz.

Fajnie jak napastnik przyjdzie, bo to zawsze jest dodatkowe rozwiązanie taktyczne, ale musi to być odpowiedni gracz i profil. Nie jesteśmy na musiku, żeby kupować kogoś na siłę, bo mamy dwie solidne opcje

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 15:08

@silvano95 napisał: "Crystal Palace are set to BID for Emile Smith-Rowe. #CPFC #AFC

(via
@FabrizioRomano"

Dorzucimy im jeszcze Nelsona, a oni niech dadzą nam w drugą stronę Eze i będzie git.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 12:27

@jedi133 napisał: "Nwaneri i Vieira ogarną temat."
Dobra, rzeczywiście zapomniałem o Nwanerim. Areteta jeszcze nie wprowadził nikogo z akademii do składu, a już leci 4 rok pracy, więc najwyższy czas.

@bizooon napisał: "imo za Ode będzie grać Jorginho wyżej albo Jesus niżej jak nikogo nie kupimy."

Dobra uwaga, szczególnie Jesus, mimo iż nigdy tam nie grał, ma potencjał na takiego ŚPO. Tym bardziej, że czasami lubi poklepać sobie z Saką na prawej podobnie jak to robi Ode

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 12:23

Ja jednak chyba chciałbym zobaczyć u nas Gyokeresa, ale oczywiście nie za 100 mln. Nunez kosztował 85, Ramos 65 i to powinny być odniesienia. Szwed miał od nich lepsze liczby, ale jest też starszy, więc takie 65-75 mln euro byłby uczciwą kwotą. Nie jest to pewniak, ale profilowo pasuje chyba idealnie do tego czego szukamy.

Do tego dorzucić Merino, bo jeśli faktycznie dostępny jest za 25 baniek to ryzyko jest małe, a może być drugim Trossardem. Chyba profilowo nie ma zawodnika bardziej zbliżonego profilowo do Xhaki, więc bardzo chciałbym go zobaczyć u nas.

Calafiori, Merino i Gyokeres i dla mnie udane okienko. Jakby jeszcze udało się sprzedać Parteya i kupić Zubimendiego to już 10/10.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 11:08

Mnie najbardziej zastanawia i trochę martwi jedynie sytuacja z zmiennikiem dla Ode, bo tutaj na razie zero plotek (oprócz kilku z słabych źródeł dotyczących Eze)

ESR prawdopodobnie odejdzie, Havertz dla mnie to kompletnie inny typ zawodnika. Zostaje Vieira, czyli umówmy się, że nie mamy tak naprawdę nikogo sensownego. Można jeszcze zakładać, że Trossard od biedy mógłby spróbować go zastąpić, ale nie ma tam doświadczenia i to już szukanie mocno na siłę.

Jedna z najważniejszych pozycji, a nie jesteśmy w mojej opinii w ogóle przygotowani na problemy, które mogą tam wystąpić. Za Sake jest ewentualnie Jesus, za Rice póki co Partey, a za Ode nikt.

Idealnie: Partey, ESR out, Eze + Merino in.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 19.07.2024, 10:41

@bizooon napisał: "2. co z HG gdy chcemy sprzedać 4 takich graczy co najemniej"
Raczej nie ma problemu. Można mieć 17 graczy bez takiego statusu. U nas mamy Raye, Salibe, Martinelliego, Sake, White i Rica z takim statusem. Z Ramsdalem nie ma żadnych plotek, więc nie byłbym pewnym jego odejścia. Na trzeciego bramkarza na 100% przyjdzie ktoś z HG.

Gabriel, Timber, Zincz, Kiwior, Tomiyasu, Partey, Jorgi, Ode, Vieira, Havertz, Trossard, Jesus - 12 zawodników

Czyli mamy aż 5 wolnych miejsc, a dodatkowo Kiwior lub Partey mogą jeszcze odejść. Tutaj mamy luz.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 18.07.2024, 17:56

@Ups147 napisał: "Jak można porównać zawodnika który swoje liczby wykręcił w jednej z najlepszych drużyn w Europie do chłopa który gra w Bilbao ( z całym szacunkiem). Druga sprawa, to że nie jest to raczej gwiazda jednego euro, bo już wcześniej w lidze był gwiazdą i topowe kluby się nim interesowały, na euro tylko potwierdził na co go stać."

Tak tylko Bilbao też jest drużyną z topki ligi hiszpańskiej i w większości meczy również to oni są dominującym zespołem a nie defensywnie ustawionym.

Zgodzę się jednak, że ciężko porównywać 15 g + 5a Martinelliego, z 5g +14 asyst w la liga, bo w hiszpańskiej lidze oprócz kilku świetnych klubów grają też kluby pokroju legii czy lecha. Nieporównywalnie większym osiągnięciem jest zdobycie takich wyników w wyrównanej PL.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 18.07.2024, 17:44

@Garfield_pl napisał: "Bologna requested Jakub Kiwior during talks with Arsenal regarding Riccardo Calafiori, however, the player is currently not keen on the move. Kiwior is allowed to leave Arsenal on loan with an obligation to buy this summer. [@FabrizioRomano] #afc"
Tak właśnie podejrzewałem, że problemem są chęci Kiwiora, bo zarówno dla Bologni jak i Arenalu taki deal to upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu. Włosi omijają w sporej części procent dla Szwajcarów, a my za jednym zamachem ogarniamy transfer in i out.

No, ale nie ma co się dziwić Polakowi, skoro zainteresowane są nim Inter, Juve czy Milan. Bologna wbiła do LM, ale już sprzedają najlepszych graczy i w dłuższej perspektywie będą co najwyżej średniakiem. Dla Kwiora spory krok w tył w karierze i byłby raczej głupi, gdyby się na niego zgodził.

Komentowany temat: Stroje wyjazdowe na sezon 2024/25 18.07.2024, 17:27

Nico Williams to dobry zawodnik, ale nie warto robić dla niego komina płacowego. Gdzie jak gdzie, ale na pozycji LS mamy Martinelliego i Trossarda, a w obwodzie jeszcze Jesusa. Świetnie obsadzona pozycja.

Ludzie podjarali się Hiszpanem po fajnym Euro, ale ile było już takich gwiazd turniejów reprezentacyjnych, które potem gasły. Martinelli jest tylko rok starszy od Nico, a potrafił wykręcać lepsze liczby niż Hiszpan i to już tutaj w Anglii. W wieku 22 lat nasz Martinelli walnął 15 goli i dołożył 5 asyst w PL, w wieku 22 lat Nico miał 5 goli i 14 asyst w La Liga. Wiadomo statystyki to nie wszystko, ale nasz Brazylijczyk ma potencjał nie mniejszy od Williamsa.

Ma przyzwoitą klauzulę, wiec warto nim się zainteresować oczywiście, bo on akurat nadaje się znacznie lepiej na zmiennika Saki niż Martinelli czy Trossard, ale bez sensu robić dla niego komin płacowy. Nie jest to zawodnik wart grzechu.

Komentowany temat: Oficjalnie: Lokonga i Tavares wypożyczeni 18.07.2024, 10:35

J@Garfield_pl: Ja bym nie deprecjonował tak Ten Haaga. Gościu nie potrafi przyznać się do porażki i w komiczny sposób broni się na konferencjach, ale nasze mecze z nimi zazwyczaj są dość ciężkie mimo iż z reguły wygrywaliśmy. Liverpool też kilka razy z nimi przejechał, a w poprzednim (pierwszym) sezonie pokonał nawet City.

W pierwszym sezonie 3 miejsce, które zrobił to wynik według mnie bardzo dobry, w poprzednim mieli plagę kontuzji i fatalnego Rashforda, a mimo wszystko fajnie wprowadził Garanacho i Mainoo do podstawy.

Nie będą raczej liczyć się w walce o mistrza w tym roku, bo brakuje odstają kadrowo od innych. Jednak te ich transfery nie wydają się głupie. Na szczęście Bruno podchodzi już pod 30, więc zanim zdążą uzupełnić braki w składzie ich lider już będzie pewnie za stary.

Komentowany temat: Oficjalnie: Lokonga i Tavares wypożyczeni 18.07.2024, 10:22

@kamo99111 napisał: "Bo trzeba pamiętać, że o ile część będzie dostępna bardzo szybko jak Odegaard czy Timber, to część się spóźni - w tym na moje naszych dwóch kluczowych zawodników - Rice i Saka."
Tylko to jest problem każdego klubu z topu. W City do końca Euro również grał Rodri, Foden, Stones, Walker a w Copa America Alvarez. U nas i tak sytuacja jest niezła, bo wielu ważnych piłkarzy miało wolne wakacje, a tylko kilku grało do końca.

Skład odświeżyć oczywiście warto, ale jednak, jeśli masz już gotową 11 to presja transferów jest mniejsza. Zresztą nasze cele transferowe i tak w większości grały na euro lub copa america, więc byłby podobnie zmęczone
do naszych obecnych graczy.

Komentowany temat: Oficjalnie: Lokonga i Tavares wypożyczeni 18.07.2024, 10:13

@Be4Again napisał: "Moim zdaniem nie będzie napastnika w tym okienku. Jest Havertz i GJ, a sytuacja na rynku wygląda obecnie tak, że ciężko o 9tkę, która byłaby lepsza od tej dwójki i kosztowała mniej niż 100mln..."
Mi się wydaje, że możemy zaatakować ewentualnie Gyokresa pod koniec okienka, bo gościu raczej na pewno nie zostanie w Sportingu. United kupiło już napastnika, PSG kupuje Oshimena, więc na rynku zostają w zasadzie dwa kluby mogące go kupić Arsenal i Chelsea, ale chyba nie było na razie plotek o zainteresowaniu niebieskich.

100 baniek to zdecydowanie za dużo, ale jak poczekamy to cena może polecieć w dół. Goncalo Ramos, który miał co prawda gorsze liczby od Szweda, ale był również kilka lat młodszy poszedł za 65 mln euro. Za taką kwotę nawet i w funtach, myślę, że warto byłby zaryzykować, bo profilowo pasuje chyba do tego czego potrzebujemy.

Sporting nie jest głupi i wie, że nawet jeśli rozegra drugi świetny sezon to jego wartość znacząco nie wzrośnie, bo dalej byłby sprawdzony tylko w Portugalii, a wiek pójdzie rok do góry co u 26 latka ma spore znaczenie. Natomiast, jeśli zagra znacząco słabszy sezon, to jego wartość poleci łeb na szyje.

Komentowany temat: Oficjalnie: Lokonga i Tavares wypożyczeni 17.07.2024, 23:53

@Placio napisał: "Panika transferowa? 30 dni do startu Premier League, chyba jasnym jest, że lepiej dopiąć transfery jak najszybciej i dać zawodnikom czas na aklimatyzacje? Z kazdym kolejnym dniem i brakiem zgrania/treningów będą potrzebowali więcej czasu a to w naszej sytuacji (gdzie nie mozemy pozwolić sobie na żaden błąd bo walczymy o mistrzostwo) raczej nie jest wskazane."

Tylko, że my mamy już praktycznie gotowy skład, który w 2024 roku miał w lidze tylko jedną porażkę i jeden remis. Do tego skład wzmocniony powrotami po kontuzjach Parteya i Timbera, czyli dwóch ważnych zawodników. Potrzebujemy głównie zawodników do rotacji i wzmocnienia głębi składu, dlatego nie muszą oni z miejsca wskoczyć do podstawy i być gotowym jak rok temu Havertz i Rice. Kogo byśmy nie kupili ciężko, żeby z marszu wzmocnił podstawową 11, bo na wszystkich pozycjach mamy dobrych graczy (ciężko obecnie o lepszego napastnika niż Havertz, ciężko o lepszego partnera Rice niż Partey, na LO Timber ma ogromny potencjał, a zdrowy Tomiyasu też jest ok, dodatkowo akurat transferu Calafioriego jesteśmy najbliżej). Problemem nie jest konieczność wzmocnienia pierwszej 11, tylko zabezpieczenia głębi składu, dlatego można pozwolić sobie na wolniejsze tempo.

Nie bez powodu rok temu Arteta cały czas powtarzał, że chce mieć gotowy skład na rozpoczęcie przygotowań do sezonu, a w tym roku nie wypowiada się w tym tonie.

Tak naprawdę jedyną pozycją, która wymaga wcześniejszego zgrania z zespołem jest nowy partner dla Rice w przypadku odejścia Parteya, co nie jest jeszcze przesądzone (a ewentualnie jest jeszcze Jorginho, który spokojnie może być partnerem Rice na kilka pierwszych kolejek). Reszta podstawowej 11 raczej będzie złożona z zawodników już obecnych w klubie, chyba że jakiś nowy transfer z miejsca złapie formę i zrozumienie z zespołem.

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Manchester United 4.12.2024 - godzina 21:15
? : ?
West Ham - Arsenal 30.11.2024 - godzina 18:30
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady