6 punktów na start pierwszy raz od 10 lat: Arsenal 2:1 Burnley

6 punktów na start pierwszy raz od 10 lat: Arsenal 2:1 Burnley 17.08.2019, 16:02, Michał Koba 4084 komentarzy

Drugi mecz sezonu Premier League, drugie zwycięstwo. Taka sytuacja w przypadku Arsenalu ostatni raz miała miejsce 10 lat temu. Po ubiegłotygodniowym triumfie nad Newcastle dziś Kanoneirzy ograli 2:1 Burnley przed własną publicznością, dzięki czemu przynajmniej na kilka godzin zajmą fotel lidera angielskiej ekstraklasy.

Spotkanie z ekipą Seana Dyche'a nie stanowiło ciągłej wymiany ciosów, ale z pewnością wszyscy, którzy je oglądali, nie żałują czasu spędzonego przed ekranem. Piłkarze Arsenalu prezentowali ładny dla oka futbol i pomimo tego że wynik nie wskazuje na wyraźną przewagę The Gunners, to postawa podopiecznych Emery'ego może napawać optymizmem przed następnymi potyczkami.

Składy, w jakich wystąpiły oba zespoły:

Arsenal: Leno - Maitland-Niles, Sokratis, Luiz, Monreal - Guendouzi, Ceballos (83' Torreira)- Willock, Nelson (46' Pepe), Aubameyang - Lacazette (71' Kolasinac)

Burnley: Pope - Lowton, Tarkowski, Mee, Pieters - Gudmundsson (72' Lennon), Cork, Westwood, McNeil - Wood (61' Rodriguez), Barnes

Dzisiejszy mecz był debiutem w barwach Arsenalu dla Davida Luiza. Pierwszy raz w oficjalnym spotkaniu w pierwszym składzie wybiegł też Ceballos, który zdecydowanie był dziś najlepszym zawodnikiem na boisku. Młody Hiszpan cały czas pokazywał się do gry, popisywał się nieprzeciętną techniką oraz świetnymi zagraniami. Jeśli wypożyczony z Realu piłkarz będzię się tak prezentował przez cały sezon, to przyszłego lata celem numer 1 dla władz Arsenalu powinno stać się wykupienie go z madryckiego klubu.

Kolejne minuty w pierwszej drużynie zebrali też wychowankowie. Willock rozegrał całe spotkanie, natomiast Nelson pierwsze 45 minut. Postawa obu może cieszyć i dawać nadzieje na przyszłość. Jeśli młodzi piłkarze nadal będą się tak rozwijać, wszyscy, którzy mogą jeszcze nieco rozpamiętywać transfer Iwobiego do Evertonu, zapomną o całej sytuacji.

Nie rozpisując się zbyt rozlegle, trzeba po prostu stwierdzić, iż Arsenal mecz z Burnley może zaliczyć do udanych. Podopieczni Emery'ego mądrze i efektywnie operowali futbolówką już od własnej bramki, stwarzali sobie wiele okazji na zdobycie gola, choć nie rzucili się też do szaleńczego ataku, nawet gdy przegrywali. The Gunners pokazali po prostu dojrzały futbol. Postawa graczy Arsenalu, której byliśmy dziś świadkami na Emirates Stadium, była o niebo lepsza od tego, co możemy pamiętać z końcówki poprzedniej kampanii.

W zasadzie poza głupio straconą bramką i błędem Luzia w ustawieniu w tej sytuacji, trzeba by być nadgorliwym, by doszukiwać się jakichś negatywów w dzisiejszej postawie Kanonierów. Lacazette zdobył gola w swoim pierwszym meczu w sezonie, Aubameyang kontynuuje strzelanie sprzed tygodnia, nowe nabytki Arsenalu pokazały się z bardzo dobrej strony, do składu wrócili Kolasinac oraz Toreirra i obaj nie zaliczyli większych wpadek.

Miejmy nadzieję, że ten ciągły progres, o którym na każdej konferencji przypomina Unai Emery, będzie zauważalny, a wtedy Kanonierzy z pewnością mogą namieszać w układzie tegorocznej tabeli Premier League.

BurnleyPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Michał Koba źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
polandblood komentarzy: 12006 newsów: 121.08.2019, 17:15

@Gunner012: były momenty gdzie sam Nasri ciągnął ten wózek, sam wygrywa mecze, za czasów AFC to był na równi z Cesciem i RvP.

Gunner012 (zawieszony) komentarzy: 6395 newsów: 221.08.2019, 17:14

@FaxingBerlin:
Do tej pory mieli trudniejsze mecze niż my, a zebrali cztery punkty i w obu meczach pokazali się z dobrej strony. Nie skreślajmy nikogo i nie popadajmy w samozachwyt, bo pukki co graliśmy ze słabszymi rywalami.

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 17:12

@FaxingBerlin: to Twoje typy. Zobaczymy jak będzie w rzeczywistości.

Patrzysz tylko pod kątem ławki czy masz jeszcze inne argumenty?

FaxingBerlin komentarzy: 94121.08.2019, 17:10

@Wojakus: @Wojakus napisał: "Więc moim zdaniem jeśli stawiamy kto jakie ma szanse na walkę o 3 miejsce patrząc na ławkę to mamy podobne szanse jak MU"

Nawet nie zakwalifikują się do LM.
1. City/Liverpool
2. Liverpool/City
3. Arsenal/Tottenham
4. Tottenham/Arsenal
5. Chelsea/Utd
6. Utd/Chelsea

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 17:09

Np jakoś Arsenal ma dużo kontuzji w poszczególnych sezonach i dużo z nich było dłuższych

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 17:08

@FaxingBerlin: więc generalnie albo nie ma co brać pod uwagę ławki jako jedynego lub głównego argumentu w doliczaniu lub wykluczaniu kandydatów do walki o dane miejsce lub porównać ławki danych drużyn i wtedy stwierdzić kto ma szanse, a nie wykluczyć zespół patrząc tylko na ławkę i nie porównać z inną drużyną.

Ale ja bym przychylał się do opcji wykluczania tego argumentu.

Jeszcze trzeba popatrzeć ile kontuzji i jak długich miał Arsenal a ile United i inne drużyny walczące o dane miejsce. Myślę że to ważny podpunkt któremu warto się przypatrzec

Gunner012 (zawieszony) komentarzy: 6395 newsów: 221.08.2019, 17:07

@n0thing:
No nie wiem, wcale żadnych wybornych statystyk nie miał.
IMO do Fabsa, Rosy, Arshavina i RVP nie miał podejścia.

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 17:02

@FaxingBerlin: mieliśmy mocną ławkę, bo nie graliśmy najmocniejszą 11. Gdyby w meczu którymś nie grali najlepsi z United to też to samo można by było powiedzieć.

Co do naszych kontuzji: podając naszą ławkę pisałem że zakładam ze gramy najmocniejszą 11 i że Holding jest w świetnej formie. Zauważ że wymieniłem kilku obrońców którzy póki co mają dużą szansę na 1 skład albo w niej gra. Podałem zarówno Kole jak i Monreala, bo typuje że jak będzie zdrowy to będzie grać Tierney, podałem AMN, Chambersa, Luiza i Mustafiego na ławie, więc Bellerin i Holding musieliby wtedy być w 1 jedenastce

Więc moim zdaniem jeśli stawiamy kto jakie ma szanse na walkę o 3 miejsce patrząc na ławkę to mamy podobne szanse jak MU

n0thing komentarzy: 5103 newsów: 36221.08.2019, 16:58

@Gunner012: może nie postrach, ale wtedy byl jednym z najlepszych więc na pewno jego zdanie liczylo się w szatni

Gunner012 (zawieszony) komentarzy: 6395 newsów: 221.08.2019, 16:55

Serio taki krasnal jak Nasri siał postrach w szatni Arsenalu? XD

Mihex komentarzy: 2360421.08.2019, 16:55

Z tym Holdingiem to też już nie przesadzajcie :P Chłopak miał świetny okres przed kontuzją, ale był to jeden z niewielu takich okresów, nie wiadomo jak będzie po kontuzji, a i od Sokratisa nie jest lepszy. Raczej będzie mu partnerował i bił się z Luizem o miejsce. A Bellerin faktycznie lepszy od AMN na PO jest, tu się zgodzę.

FaxingBerlin komentarzy: 94121.08.2019, 16:50

@Wojakus napisał: "@FaxingBerlin: no dobra, ale dziwisz się że ktoś stawia, że MU będzie walczyć o 3 miejsce m.in z nami. Jako główny argument podajesz słabą ławkę. Ja Ci odpowiedziałem, że my też nie mamy jakiejś dobrej/mocnej, więc jeżeli przez to MU nie ma szans w walce o 3 miejsce, to my pod tym argumentem też nie za bardzo"

A widziałeś naszą ławkę w pierwszych dwóch kolejkach? Trzeba pamiętać, że naszych trzech teoretycznie najmocniejszy obrońców wciąż się leczy więc nasza XI może być jeszcze mocniejsza.

kwiatinho komentarzy: 1313321.08.2019, 16:43

@Garfield_pl:
A jak spojrzysz że mieliśmy z nimi 4 pkt to okazuje się że jesteśmy lepsi. Nic bardziej mylnego. Ten jeden punkt to jest być a nie być w LM czyli sportowo wielką różnica.
Poza tym my byliśmy w finale klasy B a oni w finale LM bez robienia transferów. Wyrównali nasz najlepszy wynik w historii. Są lepsi i mam nadzieję że już w tym sezonie się to zmieni.

coooyg11 komentarzy: 321021.08.2019, 16:42

@Mariusz28: Dokładnie, dlatego właśnie jakby Auba nie obsrał zbroi i strzelił karnego, to WIELKIEGO Tottenhamu nie byłoby nawet w LM ^^

Dawid04111 komentarzy: 13301 newsów: 1421.08.2019, 16:35

@Mariusz28 napisał: "Różnica między nami i Tottenhamem jest taka, że nam zdarza się zagrac lepszy mecz, a im zdarza się czasami gorszy. Amen ."

30 lat bez trofeum. Amen.
Ps. Nie twierdzę że jest to słaby zespół, zaliczyl ogromny progres, ale myślę, że jesteśmy w stanie z nimi rywalizować. Na ten moment mamy podobny potencjał i walka o TOP3 powinna odbyć się właśnie w Polnocnym Londynie

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 16:34

@FaxingBerlin: no dobra, ale dziwisz się że ktoś stawia, że MU będzie walczyć o 3 miejsce m.in z nami. Jako główny argument podajesz słabą ławkę. Ja Ci odpowiedziałem, że my też nie mamy jakiejś dobrej/mocnej, więc jeżeli przez to MU nie ma szans w walce o 3 miejsce, to my pod tym argumentem też nie za bardzo

Mihex komentarzy: 2360421.08.2019, 16:33

@Mariusz28: Dlatego oni co sezon wygrywają mistrzostwo, a my nie mamy pucharów od 35 lat. Oh wait...

Mariusz28 komentarzy: 495221.08.2019, 16:23

Różnica między nami i Tottenhamem jest taka, że nam zdarza się zagrac lepszy mecz, a im zdarza się czasami gorszy. Amen .

silvano95 komentarzy: 985021.08.2019, 16:16

Mesut Özil back in full training

FaxingBerlin komentarzy: 94121.08.2019, 16:11

@Wojakus: @Wojakus napisał: "FaxingBerlin: zakładając, że wychodzimy najmocniejszą możliwą 11 i formę Holdinga jak sprzed kontuzji (nie lubię słowa zakładając, no ale...)

Nasza ławka + trybuny wygląda: Martinez, Monreal, Kola, Luiz, Chambers, Mustafi, AMN, Nelson, Willock, Guendo/Torreira, Willock, Miki, Ozil mocno krytykowany, Saka, Elneny, o kimś jeszcze zapomniałem?

Rzeczywiście, my mamy bardzo mocna ławkę..."


Mowa była o ławce mułów a nie o naszej

JanikK komentarzy: 16816 newsów: 221.08.2019, 16:11

Ozil Nelson Chambers Miki na lawce w zupełności wystarcza xd

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 16:03

@FaxingBerlin: po 10 kolejkach to każda drużyna rozegra mecze z 10 różnymi zespołami, a nie 9' :D

Najbardziej miarodajna (poza tabelą na koniec sezonu) będzie tabela po 19 kolejkach. Wtedy każdy zespół będzie mieć po meczu z każda drużyna

Mihex komentarzy: 2360421.08.2019, 16:03

@ChatCrapGetBanged napisał: "Gość nie był ani dobrym piłkarzem ani zbyt bystrym człowiekiem; prawdopodobnie denerwował wszystkich i Nasri akurat mówił to na głos zamiast poklepywać opóźnionego po plecach."
Nie ma co ukrywać, obaj nie byli zbyt lotni w kwestiach intelektualnych. Choć Francuz był bez porównania lepszym piłkarzem.

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 16:01

@FaxingBerlin: zakładając, że wychodzimy najmocniejszą możliwą 11 i formę Holdinga jak sprzed kontuzji (nie lubię słowa zakładając, no ale...)

Nasza ławka + trybuny wygląda: Martinez, Monreal, Kola, Luiz, Chambers, Mustafi, AMN, Nelson, Willock, Guendo/Torreira, Willock, Miki, Ozil mocno krytykowany, Saka, Elneny, o kimś jeszcze zapomniałem?

Rzeczywiście, my mamy bardzo mocna ławkę...

FaxingBerlin komentarzy: 94121.08.2019, 15:58

Po 10 kolejkach się okaże na co można liczyć na tym sezonie każda drużyna rozegra 9 spotkań z różnymi przeciwnikami to będzie bardziej miarodajne niż tabela po dwóch kolejkach

kamo99111 komentarzy: 693421.08.2019, 15:55

@Simpllemann:

Robie screeny. Pmietaj ;-) Obym nie musial Ci tego wypominac na koniec sezonu xD

kaman17 komentarzy: 499121.08.2019, 15:54

Czym byłoby kibicowanie bez marzeń.
W sobotę gramy tylko o zwycięstwo! Trzeba zacząć od spełniania tych mniejszych i małymi kroczkami do celu.

FaxingBerlin komentarzy: 94121.08.2019, 15:54

@Wojakus napisał: "Dlaczego nie?"

Dlatego, że zupełnie nie mają ławki. Pogba, który wcale nie jest taki fantastyczny w Utd ( w reprezentacji gra o wiele lepiej) może jeszcze w tym okienku odejść. W podstawowym składzie mają Lingarda, który powinien grać w burnley albo Pala.ce

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:51

@Wojakus: wtedy będziemy mogli powiedzieć na jakim etapie jesteśmy, jaką formę prezentujemy itp

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:49

Meczac się przy tym z Newcastle i Burnley... Newcastle zostało wyjaśnione przez Norwich 3:1, my ledwo co 1:0 wygraliśmy. City jest za nami, ma za sobą mecze z WHU (5:0) i Tottenhamem (2:2) czyli moim zdaniem o wiele lepszymi drużynami, tak samo United mecze z Chelsea (4:0) i Wolves (1:1). A my się z takimi drużynami meczymy. I patrzmy, kto jest lepszy po tabeli po 2 kolejkach.

Zastanawiam się jakie byłyby wyniki gdybyśmy grali z takimi drużynami jak City czy United. Ale nasza forma zostanie zweryfikowana po 2 najbliższych kolejkach

Piotrek95 (zawieszony) komentarzy: 976221.08.2019, 15:49

Ku czci gościa z devilpage obrazującego w większości ich poziom wypowiedzi każde "pukki" albi nawet "puki" plusuję od razu xd

Simpllemann komentarzy: 52856 newsów: 52421.08.2019, 15:48

W sobotę Arsenal zostanie liderem, którego nie odda do końca sezonu.

macc komentarzy: 472821.08.2019, 15:43

Pukki co jesteśmy vice liderem i cieszmy się tą chwilą;)

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:39

@macc: przy wygranych Live, City, United, Totkow, Chelsea i Sheffield będziemy na 6 miejscu, więc nie będziemy poza TOP 6

I lepsi od nas będą Sheffield. Bardzo miarodajna statystyka formy i tego kto jest od kogo lepszy.

Według mnie takie coś można robić po 19 kolejce :)

macc komentarzy: 472821.08.2019, 15:34

@Wojakus:

Wtedy będę mówił, że fakty są takie, że pukki co jesteśmy po za TOP6.

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:30

@Kysio2607: generalnie tak, bilans bramkowy :D

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:30

Niby tabela tak by mówiła, ale to oznacza, że wtedy Sheffield jest takin super zespołem i lepszym ogólnie od Arsenalu?

Kysio2607 komentarzy: 1336021.08.2019, 15:29

@kwiatinho: da się jeszcze bardziej zmniejszyć roznice wynoszącą 1 punkt? :D

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 15:29

@macc: czyli uwazasz że jesteśmy lepsi od City, Tottenhamu, United i Chelsea, bo po 2 kolejkac zajmujemy 2 miejsce?

To co powiesz jak przegramy z Live, drużyny pozostałe z TOP6 zeszłego sezonu wygrają, a Sheffield United wygra z Leicester?

Ze jesteśmy słabsi od drużyn z top6 oprócz Chelsea ale za to lepszy od nas jest Sheffield United...?

Garfield_pl komentarzy: 2837721.08.2019, 15:26

@Kowal96 napisał: "Na swoich się nie stawia, pamiętaj :P"
Niby się nie stawia, ale kilka razy zgarnąłem dobre pieniądze stawiając na naszych ;) a co mi tam zaryzykować, wierzę w nich, w sumie jak w każdym meczu, najwyżej przegram :D ja mam podejście,że na każdy mecz wychodzimy po 3 pkt., a po meczu mogę przeżywać ;) nie będę biadolił jak to będzie słabo, zarzucając brak jaj zawodnikow, skoro jako kibic byłbym nie lepszy oddając mecz nim się rozpoczął. Dodatkowo mamy VAR, który może uchronić od dziwnych decyzji, więc jest dobre nastawienie :)

Slaviola komentarzy: 1237721.08.2019, 15:26

@kamil47:

Tak... a finał z Barceloną się nie liczy bo dla niektórych to było dekady temu XD

macc komentarzy: 472821.08.2019, 15:20

Pukki co, to fakty są takie:

1. Liverpool 6
2. Arsenal 6
3. Man City 4
4. Man United 4

songoku95 komentarzy: 2348621.08.2019, 15:18

Odnośnie słów Unaia to jest standardowy zabieg. Narzuca na Liverpool presje i odnosi się do przeciwnika z dużą gracją. Normalka.

Garfield_pl komentarzy: 2837721.08.2019, 15:18

@kwiatinho: no akurat w ostatnim sezonie Tottenham wyprzedził nas o 1 pkt na koniec ;) więc trochę na wyrost to osobne położenie ;)

kamo99111 komentarzy: 693421.08.2019, 15:15

@Kysio2607:

Dlatego napisalem ze Totki, Chelsea i Utd sa mniej wiecej na naszym poziomie. Nie bede rozstrzygal, ktora z druzyn jest lepsza a ktora gorsza bo to zalezy tez od dyspozycji dnia.

Moja pierwsza wypowiedz tyczyla sie najlepszych druzyn czyli City i Live. Z tymi druzynami wychodzimy z pelnymi gaciami. Jedynie to 1 mecz z Live nam wyszedl. Ale za to na final w Baku wyszlismy osrani ;-)

kwiatinho komentarzy: 1313321.08.2019, 15:15

Póki co ja naszą ligę widzę tak
City
Liverpool

Tottenham

Arsenal
United
Chelsea

Przy czym różnica między City a Liverpoolem jest taka jak między nami a Utd i Che
Tottenham mimo wszystko póki co rozdziela grupę uciekającą i pościgową i to dość wyraźnie.
Oby ten sezon zmniejszył te różnice i żeby można było się bić o podium

Gunerxxx komentarzy: 236421.08.2019, 15:13

@Dawid04111: Wygląda jak gęsiostopka od kultywatora.

Kysio2607 komentarzy: 1336021.08.2019, 14:57

argumentacji, której* oczywiście, przepraszam

Wojakus komentarzy: 6587 newsów: 321.08.2019, 14:57

@kamil47: a my się pogubiliśmy przez ostatnich kilka kolejek

Kysio2607 komentarzy: 1336021.08.2019, 14:56

@kamo99111: poza tym dodam jeszcze, że uwielbiam rodzaj argumentacji, którego użyłeś.

United "nie to samo bez Fergusona" - na Old Trafford przegrali zdaje się tylko z City. Być może jeszcze z Tottenhamem, nie pamiętam. W każdym razie u siebie to zawsze będzie piekielnie trudny przeciwnik, SZCZEGÓLNIE dla drużyn z TOP6.
- Chelsea "mająca swoje problemy" wygrywa LE i kończy sezon w TOP4. No tak, deprecjonujmy ich.
- no i na koniec najlepsze, "Tottki to Tottki". Finalista LM, drużyna regularnie kończąca w ostatnich latach ligę w TOP4. Nasz dobry występ na wyjeździe to faktycznie była sprawa oczywista. Przecież tam cała liga jezdzi jak do siebie..

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Everton 19.05.2024 - godzina 17:00
2 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City38287391
2. Arsenal38285589
3. Liverpool382410482
4. Aston Villa382081068
5. Tottenham382061266
6. Chelsea381891163
7. Newcastle381861460
8. Manchester United381861460
9. West Ham3814101452
10. Crystal Palace3813101549
11. Brighton3812121448
12. Bournemouth381391648
13. Fulham381381747
14. Wolves381371846
15. Everton381391640
16. Brentford381091939
17. Nottingham Forest38992032
18. Luton38682426
19. Burnley38592424
20. Sheffield Utd38372816
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland255
C. Palmer2110
A. Isak201
O. Watkins1913
D. Solanke193
Mohamed Salah1810
Son Heung-Min179
P. Foden178
B. Saka168
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com