Arsenal już nigdy nie kupi wielkiej gwiazdy?

Arsenal już nigdy nie kupi wielkiej gwiazdy? 06.07.2008, 19:28, 37 komentarzy

- Czy kupi pan w końcu jakąś gwiazdę? - to pytanie zadawano trenerowi Arsenalu Arsenowi Wengerowi od dawna. W sobotę pierwszy raz odpowiedział. - Tak, ale za 17 lat.Tyle ma potrwać spłacanie kredytu zaciągniętego na budowę nowego stadionu. Mogące pomieścić 60 tys. widzów Emirates tylko w ostatnim roku przyniosło 90 mln funtów zysku i spłaca się samo (roczna rata kredytu wynosi 24 mln funtów), ale mimo to Francuz zapowiada oszczędności. - Strategia klubu na najbliższe lata zakłada drogie sprzedawanie i tanie kupowanie - wyjaśnił Francuz. "Tanio" będzie również Arsenal piłkarzy utrzymywał. Na Emirates nie ma mowy o tygodniówkach sięgających 100 tys. funtów. Z tego powodu Mathieu Flamini odszedł do Milanu, z tego powodu o zmianie klubu myśli Aleksander Hleb. Zasad Arsenalu nie akceptuje jeden z największych gwiazdorów zespołu Emmanuel Adebayor, który tygodniowo dostaje marne 30 tys. Mniej niż Artur Boruc w Celticu.

Nie dziwi więc, że reprezentant Togo także chce odejść. - Zostałbym, gdyby zapłacono mi cztery razy więcej. Gram jak Thierry Henry, chcę więc zarabiać jak Thierry Henry - powiedział niedawno. Grający obecnie w Barcelonie napastnik był jedynym, dla którego Wenger zrobił wyjątek. I płacił mu ponad 100 tys. funtów na tydzień. Przed Adebayorem się nie ugnie.

Bez problemu takie pieniądze na pensje piłkarzy wydają za to w Barcelonie. Katalończycy są gotowi zapłacić Arsenalowi 30 mln funtów. Tym sposobem szczęśliwy będzie piłkarz i klub, który ledwie dwa lata temu sprowadził 24-letniego napastnika za 3 mln funtów.

Pieniądze uzyskane z transferu mają pójść na transfery pomocnika Olympique Marsylia Samira Nasriego (13 mln funtów) i napastnika Ajaksu Amsterdam Klaasa-Jana Huntelaara (18 mln funtów). Trudno nazwać tych piłkarzy galaktycznymi, trudno powiedzieć, by zabijały się o nich największe kluby. Bierze ich Wenger, bo na jednym i drugim będzie mógł jeszcze zarobić. Nawet biorąc pod uwagę, że to najstarsi piłkarze sprowadzeni przez Wengera w tym oknie transferowym. Pierwszy ma 21 lat, a drugi 24 lata.

Miesiąc temu za 5 mln funtów z Cardiff kupiono 18-letniego Aarona Ramseya, po dwóch latach wypożyczenia do Hiszpanii wrócił rok starszy Carlos Vela. Obaj już jesienią mają grać w pierwszym składzie. - Chcemy trzymać się polityki stawiania na na piłkarzy młodych - tłumaczy Wenger. A wszystko to dzieje się w klubie, który w ostatnim roku zarobił 200 mln funtów, o 70 mln więcej niż w poprzednim.

Arsene WengerTransfery autor: źrodło: Sport.pl
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
arol007 komentarzy: 14215.05.2009, 17:20

Usmanow nam pomoże ::]

Fabregas19 komentarzy: 5084 newsów: 812.07.2008, 15:12

I to jest właśnie jedyna zła strona Arsenalu...KASA..., której nam brak, mówiono, że Wenger ma kasę, ale tak na prawdę trzeba spłacać kredyt, więc nie doczekamy się raczej żadnej gwiazdy, tylko sami je wykreujemy:) a później jak zwykle sprzedamy bo nie będzie kasy na pensje dla zawodników....Ale i tak Kocham ten klub:)

kibicmanchesteru komentarzy: 607.07.2008, 20:49

radze wam sprzedania adebayora

Iwcio123 komentarzy: 57707.07.2008, 11:53

Trzeba sprzedac adebayora puki jest okazja bo 30 mln to on wart napewno niejest a kto wie czy bedzie gral w nastepnym sezonie jak w tym. Natomiast powinnismy zatrzymac naszych obecnyach zawodnikow zeby w nastepnym sezonie wygladalo to tak jak w tamtym a nawet jeszcze lepiej.

Arsen258 komentarzy: 3466 newsów: 97907.07.2008, 11:24

kamo - sam Fabregas mistrza nie wygra

kamo99111 komentarzy: 690707.07.2008, 11:20

do luk

Słuchaj ale Fabregas jest czzlkiem innym pilkarzem... on nie patrzy na kase, on traktuje północny Londyn jak dom! Pamietaj, ze dzisiejszy football to showbiznes i jest niewiele znanych gwiazd, ktore nie patrza na pieniadze.

kibicarsenalu komentarzy: 14907.07.2008, 11:04

czy to znaczy że na mistrzostwo poczekamy 17 lat!!!!!!!!????????

Axxxe komentarzy: 5599 newsów: 11507.07.2008, 10:51

Sorry, ale mam mieszane uczucia po tym artykule. Wenger nie kupuje gwiazd, ale dlaczego? Być może dlatego, że wiele nauczył go przepłacony transfer Reyesa? Być może dlatego, że jest jak zwykle oszczędny i myśli, iż takim składem mamy szansę zawojować Europę. A być może dlatego, że trzeba spłacić stadion? ;) O ile dwa pierwsze argumenty można jeszcze zaakceptować, o tyle trzeci jest wyjątkowo śmieszny, bo od kiedy gramy na ES czerpiemy same korzyści i dochody. Stadion spłaca się sam, a my powinniśmy pomyśleć o transferach...

luk komentarzy: 307.07.2008, 08:25

Mi się ta polityka podoba, za kilka lat Arsenal będzie miał młode gwiazdy i zarobi na nich. Tylko problem z tymi tygodniówkami. Ale dziwne że Fabregas nie narzeka, a Hleb owszem ...

waldek_89 komentarzy: 573507.07.2008, 07:48

może i polityka dobra, ale ja chciałbym jakieś trofeum:P

Absurd komentarzy: 6407.07.2008, 02:14

Szkoda tylko, że w tym artykule Wenger nie tłumaczy dlaczego trzeba oszczędzać na spłatę stadiony, skoro tak jak redaktor tego newsa zauważył; Emirates spłaca się samo. Mimo się po prostu wydaje, że to jest taka zasłona dymna razem z wymówką. Być może Arsene straszy tu nas że przez 17 lat nie kupi zawodnika wielkiego formatu, po to żebyśmy się cieszyli i uważali go za boga gdy on jednak łaskawie kupi choćby małą gwiazdkę. Wenger to jest trener który bardziej wierzy w jakie swoje ideały niż realnie patrzy na futbol. Po mimo sporego poparcia, którym ciągle darzą go w Anglii, pojawia się coraz więcej głosów niezadowolenie z jego polityki prowadzenia kluby. Więc może ta cała sprawa ze spłacaniem długu to tylko wymówka dla kibiców. ;)

Tomson komentarzy: 37907.07.2008, 01:18

Stek bzdur w tym artykule. Elementarny brak wiedzy. Polowa rzeczy - wymysly.

Niech szanowni redaktorzy sport.pl zaprezentuja te ich super zrodlo w ktorym Hleb (badz jego matka, rodzina czy ktokolwiek z otoczenia)narzeka na pieniadze w Arsenalu? Bo tak autor pisze.

Syjon komentarzy: 66907.07.2008, 00:43

sr ale od czasu do czasu można kupić kogoś doświadczonego a nie ciągle młodych który potem odchodzą my przecież nie jesteśmy szkółką piłkarską Europy

Arlo komentarzy: 49107.07.2008, 00:20

Nie żal, tylko polityka transferowa jest taka aby kreować gwiazdy, a nie je kupować. I wcale nie takie głupoty, jak niedawno odnotowali naszą wartość, to potem obrazu piłkarze chcieli podwyżek, albo odchodzą(oficjalnie lub mniej oficjalnie).Jak Wenger "teraz niby powiedział", że nie będzie żadnych gwiazd przez 17 lat to niektórzy piłkarze mogą potraktować to tak: oszczędzają na nas, nie wzmacniają zespołu to ja spadam do innych. I to są głupoty przez taki jakieś pseudo wywiady, wymysły piłkarzom woda sodowa uderza do głowy. Plota ten artykuł czy co innego

Archie90 komentarzy: 167607.07.2008, 00:16

Arsenal pomimo tego kredytu to dobrze zarabiająca firma. Wenger wie co ma robić żeby klub nie zszedł na złą drogę. Jeżeli chodzi o "wzbogacanie się" na drogim sprzedawaniu piłkarzy to sądzę że to trochę przesada. Zabrzmiało to dokładnie jak powiedział Afcforever - "Wyrok". Możliwe że niedługo średnia wieku wyniesie 20 lat w Arsenalu :P gdy pozbędziemy się tych starszych bardziej potencjalnych na duży transfer zawodników

Frytek komentarzy: 319706.07.2008, 23:37

Arlo, żal, w ogóle nie masz racji..

Arlo komentarzy: 49106.07.2008, 22:58

A w ogóle to nie wierze w te słowa Wengera, nie poparte konkretnymi źródłami. Jakaś manipulacja dziennikarska, żeby wpłynąć na agentów i piłkarzy Arsenalu, by ci "po tych słowach Bossa" zobaczyli na oczy i odeszli z klubu za kasą i perspektywą wyprzedaży najlepszych. Głupoty i tyle, a potem taki piłkarz z drugim to przeczyta i spiep***.

Frytek komentarzy: 319706.07.2008, 22:21

Świetny artykuł.. I ja w 100% popieram tą politykę, nie mam żadnych zastrzeżeń, nie sztuka wygrywać samymi gwiazdami, lecz młodymi, którzy dopiero uczą się piłkarskiego rzemiosła..

Knolek komentarzy: 266406.07.2008, 22:12

a ja licze na to że mimo niedrogich transferów stać klub z palcem w tyłku żeby wygrać większość trofeów

Arsenal1994 komentarzy: 749706.07.2008, 21:39

manu1234 - ja nigdy nie bede sie cieszyl , 2,3,4 pozycja w tabeli to miejsca ktore arsenal co sezon ma zapewnione ale czego od paru lat nie 1 , a no dlatego ze oszczędosć nie prowadzi do szczescia kiedy mowi sie o klubie ktory jest uznawany za jeden z najlepszych , bo co z tego ze my wyksztalcimy takie np. Ramseya na gwiazde jak gdy on dorosnie i zobaczy ze kasy mu malo albo sie marnuje . Nie moglem tego kiedys sluchac jak mowiliscie ze wolicie zeby arsenalu juz gral pieknie ale nic nie wygrywał , taki MU nie gra caly sezon super ale kibice ich kochaja ze są zawsze tzn. zespolem wygranym a my ? ktos moze pamietac ze w 2006 roku doszlismy do finalu LM ale nie bedzie mowil o tym ze gralismy w danym sezonie pięknie

manu1234 komentarzy: 128106.07.2008, 21:21

To jest to z czego słynie Wenger - oszczędność. Jest to jednak ciekawa polityka, tym bardziej że co roku władze Arsenalu nie sprowadzają gwiazd, a Arsenal znajduje się w górnych miejscach tabeli. Jednak jeśli Wenger chce wznieść puchar do góry musi troszkę "zaszaleć" w tym okienku. Ufam jego planom i jestem przekonany że nam nie zaszkodzi.

Arsenal1994 komentarzy: 749706.07.2008, 21:09

polandblood - ty myslisz ze w pilce sie liczy jakas milosc , dlug ktory pilkarz musi spłacić za to co mu dal trener , teraz liczy sie tylko kasa , kasa i jeszcze raz kasa , a tego wlasnie malo dajemy pilkarzom wiec odchodzą , bo dla nich liczą sie tylko sukcesy a ich nie bedzie to obchodzilo to ze gramy najpiękniejsza pilke w anglii jak co sezon jestesmy z pustymi rękami i Wenger mowiacy o bajach ze kupi kilku dobrych pilkarzy i bedziemy sie liczyli w waznych rozgrywkach

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 106.07.2008, 20:37

sport.pl jak zawsze gadal glupoty.nie chce przeklinac ale ludzie jak o Nasri'ego czy Huntelaraa'a nie bije sie cala europa?jedni z najwikeszych talentow. no porpstu juz mnie nosi po tym tekscie.A co do ade to on dla mne moze odesjsc jak mu malo kasy i niech sie nie porownywuje do Titiego.A co do polityki jest dobra i moze przez 17 lat nie kupi gwiazdy bo za 17 lat to na kazdej pozycji bedziemy miec gwiazde.Arsenal kupuje talenty,pozniej te talenty przeobrazaja sie w gwiadzy i zostaja w klubie bo maja dlug do splacenia wobec klubu.

arnold komentarzy: 106.07.2008, 20:22

'Gram jak Thierry Henry, chcę więc zarabiać jak Thierry Henry' buahahaha. ale typ ma poczucie humoru :) koluniu Ty to mozesz Henrykowi buty jedynie czyscic. moze i strzelasz troche tych bramek ale brakuje Ci czegos co mial Henryk... STYL!!! nigdy nie bedziesz gral jak henryk i tyle!

The_Gunner1886 komentarzy: 223 newsów: 5306.07.2008, 20:15

Arsenal charakteryzuje właśnie to, że nie skupujemy gwiazd tak jak to robi Real, Barca, czy nawet Chelsea, tylko sami "tworzymy" te gwiazdy. Mnie się to podoba, tylko nieciekawie jest wtedy, kiedy tym naszym gwiazdeczkom uderzy woda sodowa do głowy(patrz Adebayor). Mam nadzieję, że to sie zmieni i będziemy płacić zawodnikom tyle, ile im się należy.

kamil_malin komentarzy: 933206.07.2008, 20:14

To wszystko jakieś dziwne. Stadion sam na siebie zarabia, a Boss gada że nikogo nie kupimy bo kredyt. Jeżeli chcesz się liczyć niestety trzeba mieć kasę.

Skorupa193 komentarzy: 47606.07.2008, 20:11

Tak, polityka stawiania młodych piłkarzy, których później wykreujemy na wspaniałe gwiazdy piłki nożnej i je sprzedamy. I tak od początku. To nie o to chodzi kibicom i z taką polityką na prawdę ciężko będzie walczyć o szczyty w Anglii i w Europie, a także na Świecie.

Rafi komentarzy: 128106.07.2008, 20:09

Szanuje polityke transferowa Wengera i jestem pewien ze on wie co robi...

Arlo komentarzy: 49106.07.2008, 20:07

A tam za 17 lat. Po prostu jak Wenger odejdzie na emeryturkę, to nasza polityka transferowa się zmieni. Będzie nowy trener, zarząd i inna myśl szkoleniowa. A Boss po prostu nie lubi dużo wydawać i tyle w temacie. W między czasie pewnie wykupi nas jakiś Amerykanin lub Arab. A wartość klubu wzrośnie do 1mld funtów. I co to będzie te 25 mln?

lecho komentarzy: 96906.07.2008, 20:01

Niby jesteśmy 3 najbogatszym klubem, a nie potrafimy spłacić długu i utrzymać swoich najlepszych zawodników. Jakoś inne kluby nie mają z tym problemu.

George komentarzy: 14106.07.2008, 19:50

Wenger gada tak jakby Arsenal był na granicy splajtowania.

Arsenal1994 komentarzy: 749706.07.2008, 19:49

A jednak widac ze nie wszystko wyglada tak różowo jak by sie moglo zdawać , ale troche tego nie rozumiem po sezonie Wenger zapewnial ze kupi z 2,3 doswiadczonych pilkarzy a teraz sie widać ze splata stadiony nie bedzia taka latwa , crisadus - jak masz takie *******y opowidać to zamilcz !

crisadus komentarzy: 850706.07.2008, 19:42

troche mnie to nie pokoi bo mozemy byc sredniakiem...:/

Cudi komentarzy: 12754 newsów: 9806.07.2008, 19:41

Nie wiem o co Wengerowi chodzi, klub ma takie gigantyczne zyski że może płacić i kupować za duże pieniądze z palcem w nosie. Z tego co tu wyczytałem powinno nam starczać na wszystko, nawet przyratach. Ehhh... jakbysmy mieli jakieś problemy finansowe, ale nie mamy. Ten Wenger to mnie denerwuje :/

domino komentarzy: 104406.07.2008, 19:38

tak robia wiec nic sie nie zmieni... lepiej splacac ten dlug niz isc w strone bankructwa

Kuba678 komentarzy: 14406.07.2008, 19:34

Z drugiej strony patrząc nie chce by mój kochany ARSENAl stal sie druga czelsi, chce zeby bylo jak jest, nie trzeba nic zmieniac, taka jest strategia klubu:)

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com