Arsenal na 4. miejscu po wygranej 2-0 z West Hamem!
15.12.2021, 21:59, Łukasz Wandzel 1229 komentarzy
Jeszcze parę lat temu każdy fan Kanonierów mógł się dąsać z przyklejanej etykietki, według której Arsenal zawsze kończy na 4. miejscu. Dziś wiele osób życzyłoby sobie, żeby drużyna pod wodzą Artety uplasowała się na takiej lokacie na koniec sezonu, bo gwarantowałoby to udział w Lidze Mistrzów. Tymczasem Arsenal wskoczył właśnie na tę pozycję, wygrywając w derbowym starciu z dobrze punktującym West Hamem. Zrobił to w przekonującym stylu, chociaż zmarnował rzut karny, a Fabiański i spółka nie poddawali się nawet, kiedy grali w osłabieniu.
Składy obu drużyn:
Arsenal: Ramsdale – Tomiyasu, White, Gabriel, Tierney – Xhaka, Partey – Odegaard (66' Smith Rowe, Saka, Martinelli (82' Nketiah) – Lacazette (88' Tavares).
West Ham: Fabiański – Coufal, Dawson, Diop, Masuaku – Rice, Soucek – Fornals (84' Ashby), Lanzini (76' Benrahma), Bowen – Antonio.
Po informacji, że Aubameyang nie jest już kapitanem zespołu, opaskę kapitańską od 1. minuty założył Lacazette, który zaliczył udany występ z efektownymi zagraniami asystą, ale i zmarnowaną jedenastką.
W pierwszej połowie Kanonierzy częściej utrzymywali się przy piłce i więcej czasu spędzali na połowie West Hamu. Rozgrywali piłkę głównie prawą stroną boiska, gdzie Saka wygrywał pojedynki z Masuaku, choć na lewym skrzydle przedzierał się też Tierney. Gospodarze kilkukrotnie wrzucali też piłkę w pole karne, lecz Lacazette nie dostawał od rywali tyle swobody, by oddać czysty strzał.
Około 25. minuty gospodarzom udało się przyspieszyć grę i stworzyć kilka okazji. Piłkarze Młotów radzili sobie w defensywie i powstrzymywali Kanonierów przed strzałem w ostatnich momentach przed uderzeniem. To prowadziło do bolesnych starć, bo zawodnicy kopali się po nogach, kiedy próbowali trafiać w futbolówkę.
Po półgodzinie gry goście zaczęli atakować i parę razy przedarli się pod szesnastkę Ramsdale'a. Najgroźniej zrobiło się przy próbie Fornalsa, którego podkręcony strzał nieznacznie minął długi słupek.
Arsenal ponownie podkręcił tempo w końcówce pierwszej połowy. Po kombinacyjnej akcji Xhaka miał szansę zdobyć gola, lecz uderzenie Szwajcara zostało zablokowane. Piłka wylądowała pod nogami Tierneya, a ten świetnie uderzył z dystansu. Futbolówka leciała w światło bramki, ale Fabiański fantastycznie to wybronił.
Tuż przed przerwą sprzed szesnastki strzelał też Lacazatte, który zmusił polskiego golkipera do odbicia piłki, a szansę na dobitkę zmarnował Martinelli. W pierwszej połowie Arsenal prezentował się świetnie, brakowało tylko goli. West Ham nie zostawiał rywalom wystarczająco dużo przestrzeni.
Jednak tuż po przerwie goście zostawili Lacazette'owi wiele miejsca na prostopadłe podanie do Martinellego, który popisał się finezyjnym wykończeniem, czym dał swojej drużynie prowadzenie. West Ham wciąż miał szanse na powrót do gry, bo Kanonierom zdarzały się małe błędy przy wyprowadzaniu piłki.
W 67. minucie przyjezdni znacznie utrudnili sobie zadanie. Coufal dostał czerwoną kartkę za faul w polu karnym. Podyktowana jedenastka powinna być gwoździem do trumny West Hamu, lecz Fabiański obronił strzał Lacazette'a.
Francuski snajper nie zabił meczu, przez co Młoty wciąż pozostawały w grze i nie poddały się nawet w osłabieniu. Obyło się bez nerwówki do ostatniego gwizdka, bo w 87. minucie Smith Rowe ruszył z kontrą i ustalił wynik spotkania. Wchodzący z ławki Anglik mógł zaadresować podanie do 3 kolegów. Zdecydował się jednak uderzyć lewą nogą sprzed szesnastki, a piłka powędrowała między nogami Diopa i wylądowała w siatce tuż przy słupku.
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 9 | 1 | 1 | 28 |
2. Manchester City | 11 | 7 | 2 | 2 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
6. Brighton | 11 | 5 | 4 | 2 | 19 |
7. Fulham | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 5 | 3 | 3 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
11. Brentford | 11 | 5 | 1 | 5 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
13. Manchester United | 11 | 4 | 3 | 4 | 15 |
14. West Ham | 11 | 3 | 3 | 5 | 12 |
15. Leicester | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
16. Everton | 11 | 2 | 4 | 5 | 10 |
17. Ipswich | 11 | 1 | 5 | 5 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 1 | 4 | 6 | 7 |
19. Wolves | 11 | 1 | 3 | 7 | 6 |
20. Southampton | 11 | 1 | 1 | 9 | 4 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
E. Haaland | 12 | 0 |
Mohamed Salah | 8 | 6 |
B. Mbeumo | 8 | 1 |
C. Wood | 8 | 0 |
C. Palmer | 7 | 5 |
Y. Wissa | 7 | 1 |
N. Jackson | 6 | 3 |
D. Welbeck | 6 | 2 |
L. Delap | 6 | 1 |
O. Watkins | 5 | 2 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@miki9971: zwierzę czuje tak jak my. Może rozumu nie ma, ale cierpi.
Mam dwa chore psy, kosztują sporo kasy, ale puki weterynarz nie powie że trzeba uśpić, daję na leki i trzymam w dobrych warunkach.
Co jak co ale Arteta to jest myślący trener.
Byliśmy na samym dnie a po 17 kolejkach udało się wskoczyć do top 4 oraz bilans bramkowy nareszcie wyprowadzić na +.
Nic dodać nic ująć. Teraz 3 kolejki z których trzeba wyciągnąć maksa i w nowy rok wejść z przytupem.
@Ech0z napisał: "Muszę się spytać.kim.jest ten ziomek obok Artety zawsze co mu ciągle coś podpowiada a Arteta udaje że nie słucha żeby nie było że to on sam nie jest najważniejszym trenerem. Znaczy wiem że to asystent trenera ale ktoś może mi przybliżyć jego historię jakie ma doświadczenie ?"
Sprawdź na transfermarkcie Albert Stuivenberg ;)
Najbliższe 5 meczów gramy z Leeds, Norwich, Wolves, City i Spurs jakbyśmy zdobyli 10 punktów byłbym mega szczęśliwy. Na to licze.
Jeszcze tydzień temu byłem załamany po porażce z Evertonem jak w futbolu wszystko zmienia się w chwile. Dzisiaj znowu odżyły nadzieję na upragniony hymn Champions League.
Ja się WHU i Spurs nie boję. Jedynie United, bo oni mogą punktować na słabiaków. Wydaję mi się, że to właśnie z nimi stoczymy bój o Ligę Mistrzów choć Młotów i Kogutów na pewno lekceważyć nie można.
@Reamoner napisał: "Mam dziwne wrażenie że nasz boss na razie więcej zaczerpną ze szkoły Simeone niż Guardioli."
Xddd
Przecież Xhaka u Simeone to by szatnie zamiatał.
Mam dziwne wrażenie że nasz boss na razie więcej zaczerpną ze szkoły Simeone niż Guardioli.
Szacunek też dla mojego MOTM'a wczorajszego czyli Lacazetta.. Pierwszy raz od 'wieków' widziałem w naszym napastniku że mu się chce i pomaga drużynie, a przy tym gra tak fantastyczne zawody. Oby starczyło mu formy chociaż na Leeds, Norwich i Wolves.
Może to Aubameyang go blokował, kto wie. Przecież on wczoraj z defensywą WHU robił co chciał i wchodził jak w masło.
@Paul77 napisał: "Siła mediów jest olbrzymia. Wczoraj pisałem Wam że jakiś debil osa wyrzucił. Dziś już wiem że dostanie ok 5 tys kary ... Wystarczyło post na FB wrzucić..."
Są dobrzy ludzie jeszcze :) +1 dla Ciebie
W ogóle co nasz samuraj odwala.. Co to jest za koleś? Oglądam piłkę długo, ale mało kiedy zdarza się piłkarz, który gra tak z serca i oddania do klubu. On się zachowuje jak wychowanek, a nie piłkarz z Serie A..
Jeżeli utrzyma formę do końca sezonu to będzie w top 5 najlepszych transferów Premier League. Jak on się szybko zaaklimatyzował, on jest potworem dla lewo-skrzydłowych.
Siła mediów jest olbrzymia. Wczoraj pisałem Wam że jakiś debil osa wyrzucił. Dziś już wiem że dostanie ok 5 tys kary ... Wystarczyło post na FB wrzucić...
@Marzag: tutaj się nie zgodzę w 100%. Pamiętam taką sytuację, gdzie drużyna przy 2:0 szybko skoczyła do pressingu, piłkę dostał Xhaka i momentalnie zagrał do tyłu, żeby uspokoić grę. Wielu krytykuję Parteya, ale wczoraj przynajmniej kilkukrotnie dostał piłkę, przyjął ja kierunkowo i podał dobrze do przodu. Żaden z nich nie jest takim monstrum jak Rice, ale jakoś sobie poradzili. Oczywiście nie sposób przypomnieć o stracie Granita, który nie wiedział co zrobić z piłką.
@Ech0z: Wiem, że był asystentem Van Gaala w MU i pracował w rep. Walii.
@ArsenalChampion: Bez tych 2 rzeczy, nie ma co liczyć na sukces. Musi być pomysł na grę i zaangażowanie, jeśli chcemy coś osiągnąć.
Muszę się spytać.kim.jest ten ziomek obok Artety zawsze co mu ciągle coś podpowiada a Arteta udaje że nie słucha żeby nie było że to on sam nie jest najważniejszym trenerem. Znaczy wiem że to asystent trenera ale ktoś może mi przybliżyć jego historię jakie ma doświadczenie ?
Arsenal potrzebuje doświadczenia i myślę że Arteta to wie. Jeśli kupi jakiegoś gówniarza do składu to dalej potrzebuje napastnika na teraz i pomocnika na teraz.
@DB10Bergkamp: Jak na ligę brazylijską to d*py nie urywa.
@Kiepomen: Tak Odegard gra dobrze, gdy my gramy nieźle w piłkę. Potrzeba jeszcze takiego gościa jak kiedyś Alexis, który robiłby mecz bez względu na postawę reszty zespołu. Często takim gościem był Giroud, który ładował główki z byle dośrodkowań.
@fabregas1987: Taki Vlahovic, ale mniej pewny zdecydowanie.
@losnumeros napisał: "Oczywiście że Mikel przygotował bardzo dobrze zespół na to spotkanie, ale zaangażowanie musi być w każdym meczu i to obojętnie na jakim poziomie: PL, Bundesliga, 2 liga, Championship czy C klasa. Bez walki i zaangażowania nie ma czego szukać, a dodać do tego odpowiednią taktykę i mamy efekt który wczoraj widzieliśmy, wiadomo że jak dostaniesz 4 gonga to morale już spada i ciężko wtedy o walkę."
No własnie czyli jednak zgadzamy się z to Arteta świetnie przygotował druzyne, bo wczoraj pisałeś jakoby Arsenal wygrał na samym zaangażowaniu.
Na wysokim poziomie w główniej mierze znaczenie ma przygotowanie druzyny taktyczne pod mecz. Samo zaangazowanie nic nie da jeśli rywal zdecydowanie lepiej wie co ma robić na boisku.
Nie no Odegard zagrał poprawne zawody, parę razy błysnął i ogólnie dyrygował atakami. Mógł mieć kozak asystę do Martinellego.
Mam budzet na prezent od firmy do ~ 250zl. Znacie jakas legitna strone z koszulkami klubowymi, moze byc z zeszlego sezonu?
Wczoraj widać było brak jakości naszego środka pola w momencie gdy west ham rzucili wszystko na jedną kartę i zaczęli atakowac. Zamiast to uspokoić to poszliśmy na wymianę ciosów gdzie mogło się wydarzyć wszystko. Młodym się nie dziwię bo brak im doświadczenia ale taki Xhaka i Partey powinni wybić z głowy jakiekolwiek szanse na pozytywny wynik i uspokoić grę.
@ArsenalChampion: Oczywiście że Mikel przygotował bardzo dobrze zespół na to spotkanie, ale zaangażowanie musi być w każdym meczu i to obojętnie na jakim poziomie: PL, Bundesliga, 2 liga, Championship czy C klasa. Bez walki i zaangażowania nie ma czego szukać, a dodać do tego odpowiednią taktykę i mamy efekt który wczoraj widzieliśmy, wiadomo że jak dostaniesz 4 gonga to morale już spada i ciężko wtedy o walkę.
@Gunner915 napisał: "za to właśnie poleciał Wenger :) za nie wygrywanie meczów na wyjeździe. Samym domem top4 w tej lidze nie wykręcisz. Jakbyśmy grali z City i Lvp u siebie to ta statystyka by tak różowo nie wyglądała trzeba byłoby odjąć 6 pkt i -5 bramek conajmniej."
No jak zagramy z nimi, to wtedy ewentualnie będziemy odejmować ;)
@Gunner915:
Wengier polecial za nie wygrywanie meczow na wyjezdzie? A to dobre :D
@Kaczaza: moze troche, ale nie przesadzalbym. Liczby ma dobre, jest młody, a jednak miałby wokol siebie wielu "niedrewnianych" zawodników jak Saka, Martinelli, Odegaard i Gabi
Jeśli nie uda sie zatrudnic Arsenalowi topowego napastnika to klub ma na oku 20 letniego Yuri Alberto z brazylijskigo Internacional.
W poprzednim sezonie w 23 meczach strzelił 9 bramek i 1 asyste
w obecnym sezonie w 33 meczach strzelił 12 bramek i 3 asysty
Wszechstronny napastnik choć najlepiej czuje sie na środku.
Łaczna wartość transferu powinna zamknąc sie do 20 mln €.
@losnumeros napisał: "Wiadomo że nie będziemy dominować cały czas i to w każdym następnym meczu. Jednak grać z takim zaangażowaniem jak wczoraj, mogą w każdym meczu i to przez 90 minut. To nie są amatorzy którzy chodzą do pracy, przychodzą do domu i na ogródku jest kolejna praca, a wieczorem trzeba iść na trening. Ferguson wspominał w książce ze większość piłkarzy po lanchu ma czas dla siebie i nie ma żadnych zajęć, oni też mają odpowiednią dietę i odnowę biologiczną. Więc walki przez 90 min, mam prawo oczekiwać?"
Na samym zaangażowaniu to mozna grać w okręgówce. Wczoraj Arsenal był kapitalnie przygotowany do meczu pod względem taktycznym, West ham w srodku pola był totalnie zdominowany, a ich najlepszy gracz Antonio był kompletnie wyłączony z gry i i widać ze wiekszośc naszych graczy jest w formie, Saka i Martinell grali na ogromnym luzie. . Gdyby Arsenal grał tylko na zaangażowaniu, to mecze Arsenalu wcale nie wyglądały tak jak ci się wydaje.
@fabregas1987: trudne pytanie, gość wydaje się drewniany. Origi jest do wyjęcia za free więc może to jest dobry kierunek
@jedi133: Odegaard trochę gorszy mecz ale też zdarzyły mu się że dwa fajne podania a po 1 z nim powinien mieć asystę
@ArsenalChampion: Wiadomo że nie będziemy dominować cały czas i to w każdym następnym meczu. Jednak grać z takim zaangażowaniem jak wczoraj, mogą w każdym meczu i to przez 90 minut. To nie są amatorzy którzy chodzą do pracy, przychodzą do domu i na ogródku jest kolejna praca, a wieczorem trzeba iść na trening. Ferguson wspominał w książce ze większość piłkarzy po lanchu ma czas dla siebie i nie ma żadnych zajęć, oni też mają odpowiednią dietę i odnowę biologiczną. Więc walki przez 90 min, mam prawo oczekiwać?
@Garfield_pl
za to właśnie poleciał Wenger :) za nie wygrywanie meczów na wyjeździe. Samym domem top4 w tej lidze nie wykręcisz. Jakbyśmy grali z City i Lvp u siebie to ta statystyka by tak różowo nie wyglądała trzeba byłoby odjąć 6 pkt i -5 bramek conajmniej.
Chcielibyscie Schicka w Arsenalu?
@NaliniAFC: nie przesadzaj, Martinelli sam powinien wiedzieć, żeby kłaść się na boisku.
Wczoraj praktycznie każdy dał coś od siebie
- Ramsdale uratował nas po strzale Bowena
- Tomijasu był nie do przejścia
- Tierney bardzo pewny w obronie, ustrzelił poprzeczkę i miał kilka fajnych dośrodkowań
- White niebywały w przewidywaniu
- Gabriel przestawiał Antonio jak chciał
- Partey i Czaka - zdominowali Rajsa i Sołczka co wcale łatwe nie jest
- Martinelli - gol, dwa fajne dryblingi, niebywała praca w obronie
- Saka - nieźle kręcił Masuaku, stanowił zagrożenie, musieli go ciągle podwajać co dawało miejsce innym
- Lacazette - rewelacyjna walka, fajnie odwracanie się z rywalem na plecach, kilka ładnych podań (brakowało gry z pierwszej piłki no i karnego).
Na minus tylko Odegard.
@losnumeros napisał: "ak będzie trzeba będę krytykować Mikela, jak zasłuży na pochwały to je dostanie. Jak wyjdzie mu sezon, to przeprosze tutaj ze go krytykowałem. Mam jedno pytanie. Potrzeba aż 2 lat żeby zobaczyć taką determinację i zaangażowanie w całym meczu ( wiem powtarzam się)? Moim zdaniem nie. Wyobraź sobie że od początku sezonu gramy w wszystkich meczach tak jak wczoraj ( czyli walka od początku do końca), nastroje i komentarze byłby zupełnie inne i wiadomo że nie wygra się wszystkich meczów."
Ja to tak zauważyłem ze ty tak cały czas piszesz ze jak Arsenal dobrze zagra to pochwalisz Artete itd. Ale jak zawsze Arsenal wygra w dobrym stylu to jest 1000 powód dlaczego to Arsenal wygrał, a nie Arteta. No ale jak juz Arsenal przegra to wiadomo kogo to wina. I to ze Arsenal nie bedzie tak grał co mecz to jest oczywiste, bo Arsenal w głownej ma skład złozony z młodych zawodników, a młodych nie doswiadczonych graczy ce****e to ze dopóki nie nabiorą doświadczenia ich forma bedzie chimeryczna. Mimo ze Arsenal jest teraz na 4 miejscu to prawdopodobnie na koniec sezonu nie bedzie w top4, bo konkurencja ma bardziej gotowy skład.
@Garfield_pl: Masz rację, słabszy przeciwnik i dzięki temu wygrywamy. Zapewne sam tak pisałem. Ja naprawdę doceniam wczorajszy mecz i nie mam nic do zarzucenia nikomu.
Blok defensywny Arsenalu w spotkaniu z West Hamem nie przegrał żadnego pojedynku na ziemi.
• Takehiro Tomiyasu 5/5
• Ben White 2/2
• Gabriel Magalhães 2/2
• Kieran Tierney 3/3
Żadna drużyna w tym sezonie Premier League nie zdobyła większej liczby punktów w meczach domowych od Kanonierów. Zespół Mikela Artety i twierdza Emirates Stadium mogą pochwalić się takim samym dorobkiem co Manchester City (22).
@Rynkos7 napisał: "A to nie jest tak, że w Arsenalu również działa to w ten sposób? Nie jestem pewien i ręki sobie nie dam uciąć, ale wydaję mi się że rok temu? Dwa lata temu? Przejawiały się w mediach takie informacje, że w Arsenalu będzie stosowany jeden system taktyczny tak aby młodzieżowcy mogli z większym powodzeniem przechodzić do pierwszej drużyny. Nie wiem czy to było jeszcze za Emeryego czy za Artety, ale wydaję mi się, że w Arsenalu również to funkcjonuje. No ale tak jak wspomniałem ręki sobie uciąć nie dam i ktoś musiałby to jeszcze potwierdzić, albo najlepiej podrzucić jakiś link."
Chyba od czasu jak Per zostale dyrektorem akademii, chyba to nawet w wywiadzie mówił, o akademii, sposobie rekrutacji i szkolenia, że dyskutują to z Edu i Arteta i zarządem. Ale tez ręki nie dam sobie uciąć
@Rynkos7: Był o szerny wywiad Pera na ten temat. Tłumaczył, że między innymi to stoi za tym, że tam Saka praktycznie z miejsca wskoczył do pierwszej drużyny. Celem jest zeby dystans między akademia, a seniorami był jak najkrótszy. Od lat topowe kluby w taki sposób prowadzą akademie.
@losnumeros napisał: "A pamiętasz jak sam pisałeś, że UTD ma teraz łatwy kalendarz? To jak wygrają, to rozumiem że to zasługa kalendarza? Co nie? Pisałem zagraliśmy bardzo dobrze i oby z takim zaangażowaniem wychodzili w każdym meczu i to przez cały mecz, to i nastroje będą lepsze. Chyba sam przyznasz, że wczoraj WHU ofensywnie byli słabi? Pewnie to zasługa naszej gry, ale rywal ofensywnie też nie błyszczał."
Pisałem że ma łatwy kalendarz i powinno wszystko wygrać, ale to nie są gwarantowane 3 pkt. Bardziej kontekst był taki, że Ragnicka po takich meczach, gdzie wygrana to obowiązek ocenić jego wpływu się nie da. Tutaj natomiast pisali ludzie, że my punktujemy bo łatwy kalendarz, lub przeciwnik zagrał słabo, a nie my dobrze, tak jak wczoraj. Ta ofensywa whu była słaba, ale nie daliśmy im zwyczajnie pograć, więc dlaczego nie docenić naszej obrony, tylko pisać że whu słabe z przodu? W skrócie to wygląda tak " Arsenal nigdy sam nic sobie nie wygrywa, tylko okoliczności pomagają" ;)
@Rynkos7: Ja tez sobie ręki nie dam uciąć i może faktycznie u nas też jest wprowadzony ten system. Jak sam zauważyłeś najlepszy byłby link, zaraz szukam.
@Garfield_pl: Ja trochę inne wrażenie odniosłem i przez to tak napisałem.
@Be4Again: Nie wiem jak to wygląda u nas. Może ktoś jest w stanie to przybliżyć?
@losnumeros:
A to nie jest tak, że w Arsenalu również działa to w ten sposób? Nie jestem pewien i ręki sobie nie dam uciąć, ale wydaję mi się że rok temu? Dwa lata temu? Przejawiały się w mediach takie informacje, że w Arsenalu będzie stosowany jeden system taktyczny tak aby młodzieżowcy mogli z większym powodzeniem przechodzić do pierwszej drużyny. Nie wiem czy to było jeszcze za Emeryego czy za Artety, ale wydaję mi się, że w Arsenalu również to funkcjonuje. No ale tak jak wspomniałem ręki sobie uciąć nie dam i ktoś musiałby to jeszcze potwierdzić, albo najlepiej podrzucić jakiś link.
@losnumeros: W Arsenalu masz inaczej? Od lat system "holenderski" jest wykorzystywany w innych ligach. Taka Barcelona od lat tak szkoli młodych, gdzie od wyników ważniejsze jest zrozumienie taktyczne i styl.
@miki9971 napisał: "Jak dla mnie mamy dwóch MOTM tego spotkania z WHU."
Ja kilku, Laca mi strasznie zaimponował grając chwilami jako DM, wiadome że karny go przekreśla jako najlepszego, ale bardzo mi się podobało, że cały czas był w grze.
@losnumeros napisał: "Ty mnie prowokowales, ja Ciebie i w końcu jesteśmy dorośli. Rozejm? Jak będzie trzeba będę krytykować Mikela, jak zasłuży na pochwały to je dostanie. Jak wyjdzie mu sezon, to przeprosze tutaj ze go krytykowałem. Mam jedno pytanie. Potrzeba aż 2 lat żeby zobaczyć taką determinację i zaangażowanie w całym meczu ( wiem powtarzam się)? Moim zdaniem nie. Wyobraź sobie że od początku sezonu gramy w wszystkich meczach tak jak wczoraj ( czyli walka od początku do końca), nastroje i komentarze byłby zupełnie inne i wiadomo że nie wygra się wszystkich meczów."
Może i nie potrzeba, ale przez te ostatnie 2 lata w klubie był i pewnie wciąż jest bałagan nie tylko w drużynie ale całej " firmie", który miał wpływ na wyniki i, jeszcze nieraz zapewne wyniki będą lipne, a jak można zauważyć, teraz latem kupiliśmy zawodników, którzy co mecz to zaangażowanie wykazują, do tego wychowankowie i zaczynamy być zjednoczoną drużyną, i mimo różnych afer, wczoraj to pokazali i oby tak dalej ;) i nie wiem dlaczego ma być rozejm, przecież my nie mamy wojny, tylko zwyczajnie dyskutujemy ;)
Jestem ciekawy jak Erik Ten Hag, poradzi sobie w lepszym klubie? Owszem umiejętności posiada wielkie, ale Ajax to trochę specyficzny klub. Co mam na myśli? U nich wszystkie drużyny mają jednolity system trenowania i formacji, więc młody gdy będzie wchodził do seniorskiej drużyny to już wie jakiej gry się spodziewać.
@miki9971 napisał: "Ale on po prostu go podnosił, żeby "umierał" na boisku, zabierając czas Młotom"
Oczywiście że tak ale widzę że z łączeniem faktów u niektórych nie najlepiej
@mruw: Wiedziałem że gdzieś bije, tylko nie wiedziałem gdzie. Wszystkiego zapamiętać nie można.