Arsenal pokonuje Chelsea 2:1!
01.03.2026, 20:12, Mateusz Kolebuk
293 komentarzy
Dzięki trafieniu Jurriena Timbera w drugiej połowie, Kanonierzy pokonali Chelsea 2:1 i przywrócili sobie pięciopunktową przewagę na szczycie tabeli. Mecz był pełen emocji, a Arsenal objął prowadzenie po golu Williama Saliby, który zdobył swoją pierwszą bramkę w lidze w tym sezonie. Niestety, tuż przed przerwą Piero Hincapie niefortunnie skierował piłkę do własnej siatki, wyrównując wynik.
Rzut rożny kluczem do sukcesu
Po tygodniu od triumfu w derbach północnego Londynu, Mikel Arteta postawił na tę samą jedenastkę przeciwko Chelsea. Od początku meczu Arsenal naciskał na defensywę rywali. Viktor Gyokeres niemal odebrał piłkę Robertowi Sanchezowi na skraju pola karnego, a Martin Zubimendi i Ebere Eze próbowali zaskoczyć bramkarza gości strzałami z dystansu. W 21. minucie Bukayo Saka dośrodkował z rzutu rożnego, a Gabriel utrzymał akcję przy życiu, podając do Saliby, który skierował piłkę do siatki.
Chelsea jednak nie pozostawała dłużna i przed przerwą wyrównała po pechowej interwencji Hincapie. David Raya musiał wcześniej popisać się świetną interwencją po strzale Declana Rice'a, ale w końcu piłka znalazła drogę do bramki Arsenalu.
Zwycięski gol Timbera
Po przerwie Chelsea ruszyła do ataku, zmuszając Rayę do kilku interwencji. Jednak to Arsenal ponownie wyszedł na prowadzenie dzięki kolejnemu rzutowi rożnemu. Tym razem to Jurrien Timber wykorzystał zamieszanie w polu karnym i głową skierował piłkę do siatki, zdobywając 16. bramkę Arsenalu z rzutu rożnego w tym sezonie.
Bohaterskie interwencje Rayi
Mecz nabrał jeszcze większych emocji, gdy Pedro Neto został wyrzucony z boiska za faul na Gabrielu Martinellim. Arsenal próbował wykorzystać przewagę liczebną, ale Chelsea nie dawała za wygraną. Moises Caicedo oddał groźny strzał, a Raya musiał ratować drużynę po niebezpiecznym dośrodkowaniu Alejandro Garnacho.
W końcówce meczu Liam Delap trafił do siatki, ale jego gol został słusznie anulowany z powodu spalonego. Arsenal utrzymał prowadzenie i zdobył cenne trzy punkty.
Co dalej?
Przed Arsenalem kolejne wyzwania. W środę zmierzą się z Brighton & Hove Albion w meczu Premier League, a następnie czekają ich starcia w FA Cup z Mansfield Town oraz w Lidze Mistrzów z Bayerem Leverkusen.
źrodło: arsenal.com
01.03.2026, 11:38 4 komentarzy
01.03.2026, 11:23 2 komentarzy
01.03.2026, 07:03 1417 komentarzy
28.02.2026, 07:14 15 komentarzy
28.02.2026, 07:02 1 komentarzy
28.02.2026, 06:56 2 komentarzy
28.02.2026, 06:54 3 komentarzy
27.02.2026, 19:07 4 komentarzy
27.02.2026, 19:02 4 komentarzy
27.02.2026, 12:47 492 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
W końcówce sezonu Havertz może okazać się kluczowy. Jego doświadczenie, mental i świeżość może dać nam przewagę.
@vitold napisał: "Ej, tak w ogole są dozwolone buty-korki dla bramkarza, ktore tam dawałyby mu wiecej CM? Nie wiem, dłuzsze wkręty, czy jakieś gąbki w środku? xD"
Korki które wydłużają ręce to by było coś, jak wymyślą coś takiego to myślę że wielu bramkarzy będzie w takich występować.
@roni:
Dlatego trzeba dac tam Kaia jak bedzie juz gotowy onile bedzie sie dobrze prezentowal. W tym sezonie nieźle,ale wczesniej roznie bywalo.
@krzykus1990 napisał: "Jeśli chodzi o Martina to nieciekawie to wygląda . Nasz kapitan jest cieniem swojej osoby . Totalnie bez formy . To nie ten sam piłkarz jak przez pierwsze 4 sezony. Nic więc dziwnego , że Arteta już tak na niego nie stawia ."
Mikel Arteta confirmed a lingering knee injury forced the medical team to take a cautious approach to avoid risking a long-term setback.
https://www.goal.com/en/lists/explained-why-martin-odegaard-not-in-arsenal-squad-to-face-chelsea-premier-league/blt61098878e1c6056b
@krzykus1990 napisał: "Jeśli chodzi o Martina to nieciekawie to wygląda . Nasz kapitan jest cieniem swojej osoby . Totalnie bez formy . To nie ten sam piłkarz jak przez pierwsze 4 sezony. Nic więc dziwnego , że Arteta już tak na niego nie stawia"
Jak zwykle skrajności, wiadomo nie ma az takiej formy jak w najlepszym okresie, ale nie jest tez cieniem
W grudniu to byl jeden z najlepszych piłkarzy, w styczniu troche słabiej, chociaż mial tez swoje przebłyski, ostatni okres ma mocno poszarpany, bo miał mała kontuzje, po ktorej wrocil, rozruszał grę z Brendford i dostal kopniaka ktory go znowu wykluczył
Że Spurs wszedl i dal dobra zmiane
Wczoraj niestety kolejny rozczarowujący mecz Eze.. Gdybyśmy tylko mogli co tydzień grać z Tottenhamem, żeby się dobrze prezentował
@Be4Again napisał: "Co z Ode tak w ogóle?"
Jeśli chodzi o Martina to nieciekawie to wygląda . Nasz kapitan jest cieniem swojej osoby . Totalnie bez formy . To nie ten sam piłkarz jak przez pierwsze 4 sezony. Nic więc dziwnego , że Arteta już tak na niego nie stawia .
@Marcel90:
Skoro tak było to masz rację.
@Mizzou napisał: "może Arteta ma jakieś bonusy od trofeum?"
To jest raczej więcej niz pewne, tak samo ze zawodnicy tez pewnie takie maja
Po prostu kolega chciał byc smieszny
@Goonder:
To jest tylko lustrzane odbicie argumentu o nieregulaminowym ustawieniu piłka przez Rice'a. Nie wnikam jak i czy w ogóle to egzekwować, stwierdzam jedynie fakt. Błędy/pomylki/cwaniactwo dotyczy wszystkich drużyn.
Ej, tak w ogole są dozwolone buty-korki dla bramkarza, ktore tam dawałyby mu wiecej CM? Nie wiem, dłuzsze wkręty, czy jakieś gąbki w środku? xD
a może Arteta ma jakieś bonusy od trofeum?
@kamo99111 napisał: "Bardzo mądra umowa. Gdyby Arteta miał taką samą od zdobytych trofeów to byłby bankrutem xD"
no tak, tak notowałby ujemny dochód niemal a piłkarze musieliby mu stawiać obiady. Ale generalnie tylko jakiś żółtodziób jak Arteta mógłby się zgodzić na taki kontrakt swego czasu - gdyby takie kontrakty istniały wśród trenerów pierwszego zespołu. Udał Ci się żart, nie ma co.
@adek504 napisał: "Juz to widzę jak jakis trener w 2020 roku przychodzi do nas z umową z kasą wypłacana od zdobytych trofeow ;)"
"Czy chciałby pan u nas pracować za darmo? :)"
Do wszystkich osob co sa przekonane, ze Arsenal sie zesra na sam koniec i City wygra mistrza, stawiajcie oszczednosci na City skoro to taki pewniak, obecnie kurs prawie 3zl na ich mistrzostwo
@kamo99111 napisał: "Bardzo mądra umowa. Gdyby Arteta miał taką samą od zdobytych trofeów to byłby bankrutem xD"
Juz to widzę jak jakis trener w 2020 roku przychodzi do nas z umową z kasą wypłacana od zdobytych trofeow ;)
@kamo99111: trochę niewspółmierne porównanie, bardziej od wygranych meczów, a to już by wyszedł na swoje ;)
@Mastec30 napisał: "Tak z ręką na sercu miałeś jakiekolwiek poczucie wykonania czegoś dobrze w końcówce ?"
Najwieksza panike widzialem o dziwo u Zubiego, ktory ma byc tym co uspokoi gre. On na sam koniec zamiast spokojnie przyjac pilke czy tez zostawic ja, bo za nim byl inny grac Arsenalu, to wybil ja do przodu/boku glowa z czego poszla bardzo grozna akcja prawa strona.
@Garfield_pl napisał: "Arsenal set-piece coach Nico Jover’s contract contains a “set-piece goal bonus” clause.
Smart piece of negotiating - and after a record-equalling 16th goal from a corner, #AFC will be paying out gladly."
Bardzo mądra umowa. Gdyby Arteta miał taką samą od zdobytych trofeów to byłby bankrutem xD
@bobocian napisał: "Plus nikt nie zwraca uwagi na oczywisty rzut różny dla nas, przy próbie lobu Eze. Piłka wyjechała Sanchezowi na pół metra i cisza"
Nikt tez nie zwraca uwagi na to, ze w drugiej polowie dotalismy rzut rozny za darmo, gdy Sanchez utrzymal pilke w boisku
@alexis1908 napisał: "no czyli Chelsea miala jedna sytuacje a tak na nas napierała podobno, spalony to nie sytuacja tylko dobrze wykonana robota naszej obrony."
Tak z ręką na sercu miałeś jakiekolwiek poczucie wykonania czegoś dobrze w końcówce ? Przypominam 7 podań przez ostatnie 10 min. Przecież to jest jakaś abstrakcja. Mało już mieliśmy takich spotkań że obrywaliśmy za cofanie się. Tu śmierdziało golem na 100 km
@Marzag: to nie to samo, dużo częściej pod bramką przeciwnika jest Rice a pod naszą Zubi, to bym zmienił. Zubi potrafi się odnaleźć pod polem karnym przeciwnika
@bobocian napisał: "Piłka wyjechała Sanchezowi na pół metra i cisza"
pół metra to tam chyba nie było. Ale kto Twoim zdaniem miał to zobaczyć? Liniowy sędzia był gdzieś w okolicy 16 metra. To jest nie do wychwycenia z takiej odległości i w biegu (choć piłkarze zawsze najlepiej widzą xd). Musiałby VAR interweniować, albo goal-line być rozciągnięte na całą szerokość boiska
Vary, vary, srary, a przypominam, że
La Liga nie ma technologii goal-line. : D
@Be4Again:
Chlop jest na wylocie . Pewnie juz szuka sobie klubu .
@Mastec30: no czyli Chelsea miala jedna sytuacje a tak na nas napierała podobno, spalony to nie sytuacja tylko dobrze wykonana robota naszej obrony.
Arsenal set-piece coach Nico Jover’s contract contains a “set-piece goal bonus” clause.
Smart piece of negotiating - and after a record-equalling 16th goal from a corner, #AFC will be paying out gladly.
kolejny ciezki mecz w srode
@Be4Again napisał: "Co z Ode tak w ogóle?"
Pewnie nic.
Wszytskiego najlepszego z okazji ST. Totering day. Pielęgnujmy tradycje
Co z Ode tak w ogóle?
Muszą wprowadzic intetwencje VAR oprócz automatycznej 2x w meczu na żądanie trenera. I tlumaczenie decyzji przez sędziego. Inaczej będziemy wszyscy nie tylko kibice Arsenalu że nas dymaja i rozgrywaja sędziowie
@Mastec30 napisał: "WYmiana 7 podań w ostatnich 10 minutach z osłabioną Chelsea też jest pewnie w absolutnej normie."
No nie, ale jest konsekwencją tego że piłkarze uznawali rozgrywanie wyżej w danym składzie jako ryzyko większe niż bronienie się.
A to że uznawali za ryzyko ryzgrywanie piłki między zawodnikami którzy się słabo znali jest w absolutnej normie.
@Marzag:
Toteż ja się nie czepiam, a odnoszę się do maruderów.
Ubolewam że niektóre strzały życia graczy ManU czy Wilves wyższy o 10cm bramkarz by miał sszansę złapac. Najwiekszy atut Davida czyli szybkie wznowienie dokladne nam sędzia wczkraj 3 razy przerwał. Dał 2 kartki za to tylko a nie 3. A mógłby puścić i dać po zatrzymaniu akcji dziad
A Rice to jest nasze serce. By być uczciwym wobec niego, możnaby przemilczec i 10 kolejnych baboli z jego strony, za to co nam dał od przyjścia. Gdyby Arsenal był poukładany, Declan mógłby robić to co robi najlepiej, a tak bierze się za dryblowanie, rozgrywanie i Bóg wie co jeszcze, bo inni oddają mu odpowiedzialność. Gość ma charakter i to jest jednocześnie jego atut jak i minus.
@bobocian napisał: "Te uwagi wobec ustawienia piłki przy różnym Rice'a... Dziś wszyscy stosują brudną grę, czego sędzia nie miało miejsca. Dlaczego od nas oczekuje się romantycznej gry i punktuje? Plus nikt nie zwraca uwagi na oczywisty rzut różny dla nas, przy próbie lobu Eze. Piłka wyjechała Sanchezowi na pół metra i cisza. Jego też można nazwać różnymi różnymi określeniami, jednak skupiamy się jedynie na punktowaniu naszych. Taka jest dzisiejsza piłka stety/niestety."
Ale w przypadku Rice nie ma się do czego przyczepić, piłka była ustawiona prawidłowo.
@adek504 napisał: "Dla mnie to mega interwencja bo pokazała refleks"
Tutaj klasa. Musiał czekać czy zawodnik chelsea albo nasz nie przetnie. Ułamki sekind od miniecia zawodników miał żeby się rzucić. Za to klasa
@bobocian:
*czego sędzia nie widzi, to nie miało miejsca
@Nicsienieda napisał: "Swoją drogą, jako stały zwolennik Rayi jego wczorajsza interwencja przy crossie to akurat nic szczególnego. Przy takich sytuacjach oczekuje się od bramkarza, że śledzi lot piłki do ostatniej chwili, ale finalnie jest odpowiedzialny za zatrzymanie crossa jeśli leci w światło bramki. Jeśli ktoś przetnie piłkę w locie, to już nie jego wina. Więc prędzej na styk wykonał dobrze swoje zadanie, a nie jakaś niesamowita parada"
Nie no, to wlasnie są najtrudniejsze interwencje, bo z jednej strony musisz sie ustawić do ewentualnego strzału zawodnika, a jezeli nie dojdzie do piłki to musisz ratować wrzutke która idzie w światło bramki
Dla mnie to mega interwencja bo pokazała refleks
Te uwagi wobec ustawienia piłki przy różnym Rice'a... Dziś wszyscy stosują brudną grę, czego sędzia nie miało miejsca. Dlaczego od nas oczekuje się romantycznej gry i punktuje? Plus nikt nie zwraca uwagi na oczywisty rzut różny dla nas, przy próbie lobu Eze. Piłka wyjechała Sanchezowi na pół metra i cisza. Jego też można nazwać różnymi różnymi określeniami, jednak skupiamy się jedynie na punktowaniu naszych. Taka jest dzisiejsza piłka stety/niestety.
@swistak86 napisał: "ja cały czas uważam, że można by spróbować zamienić Ricea z Zubim"
Oni się zmieniają w każdym meczu pozycjami.
@coooyg11: ja cały czas uważam, że można by spróbować zamienić Ricea z Zubim
@Nicsienieda napisał: "Więc prędzej na styk wykonał dobrze swoje zadanie, a nie jakaś niesamowita parada."
Nie zgadzam się, przez to że był zmuszony czekać do ostatniego momentu na ewentualny kontakt z piłką napastnika Chelsea to miał bardzo mało czasu na reakcję, to tak jakby ten kontakt był i po nim Raya interweniował.
Swoją drogą, jako stały zwolennik Rayi jego wczorajsza interwencja przy crossie to akurat nic szczególnego. Przy takich sytuacjach oczekuje się od bramkarza, że śledzi lot piłki do ostatniej chwili, ale finalnie jest odpowiedzialny za zatrzymanie crossa jeśli leci w światło bramki. Jeśli ktoś przetnie piłkę w locie, to już nie jego wina. Więc prędzej na styk wykonał dobrze swoje zadanie, a nie jakaś niesamowita parada.
Marcelo Bielsa:
: "Najtrudniejszym do znalezienia zawodnikiem w piłce nożnej jest numer 8... Nazywam tę pozycję "Modrić", czyli zawodnik broniący się jako 6 i atakujący jako 10. Ma zdolność obrony, ataku i rozumienie gry w obu kierunkach."
Coś w tym jest, nie bez przyczyny nasza gra wygląda jak wygląda, brakuje nam kreatywności w środku
Ja bym zwrócił jeszcze uwage na okres w meczu wczoraj pomiędzy nasza bramka, a bramka Chelsea, bo wtedy była dobra reakcja, nie bylo cofania sie i głód kolejnej vramki, ale tutaj znowu zabrakło kropki nad i
Dwa razy 1 n1 z obronca Gyokeresa, do tego z jednej z tych sytuacji szansa Timbera i chociażby zepsuta kontra przez Trossarda kiedy to mogło byc 3 na 2
Brakuje troche tej zimnej krwi na wykończenie akcji, ale za to mam wrazenie ze w pierwszej połowie graliśmy bardzo szybko i często pilka była pchana mocno do przodu
@Gunnerrsaurus napisał: "No dobra, to jak już jest temat Rice i intelektu, to jakie macie podejście do tego piłkarza? Oczywiście Rice broni się liczbami, bo dobrze bije piłkę z rożnych, których mamy bardzo dużo wiec ma trochę asyst i ma dobrze ustawioną nogę, więc ma trochę bramek, ale czy to jest piłkarz na od wielu lat grający kombinacyjnie Arsenal?
Na pierwszy rzut oka nie widać kto jest powodem topornej w ostatnim czasie gry Arsenalu, ale moim zdaniem tracimy swoją tożsamość jeśli do środka pola wrzucamy takich piłkarzy jak Rice. Gość kompletnie nie potrafi tworzyć akcji, jest doskonały w odbiorze piłki, jest wybiegany i silny, ale przy rozgrywaniu piłki do przodu to najlepiej go w ogóle pomijać, a ciężko rozgrywać z jednym pomocnikiem który potrafi coś zagrać do przodu. Kreatywność na zerowym poziomie, drybling na małej przestrzeni na zerowym poziomie, ja w Arsenalu zawsze widziałem na tej pozycji graczy o charakterystyce Cazorli, czy Ramseya. Teraz bym chciał takiego Pedriego, albo Vitinhe.
Rice jest świetnym piłkarzem, ale nie na taki klub jak Arsenal. Nie pasuje charakterystyką do klubu grającego piłką, bardziej do jakiegoś bezpośredniego futbolu sprzed 30 lat."
Moim zdaniem źle postrzegasz Arsenal. Nie jesteśmy drużyną która dąży do tego by grać kombinacyjnie. My przede wszystkim chcemy kontroli.
Żeby gra kombinacyjna funkcjonowała to trzeba tworzyć trójkąty z piłkarzy którzy dobrze się czują w klepaniu. Jeśli Rice jest na boisku, Zubi też to mogą się wymieniać pozycjami bo Zubimendi pod tym względem czuje się lepiej.
A gdyby na ataku grał przykładowo Havertz, Saka i Ode/Eze to już tam by pewnie klepka była często grana.
U nas piłkarze często mają niesymetryczne role, mimo ze Rice i Ode/Eze grają na podobnych pozycjach to zupełnie czegoś innego od nich wymaga Arteta.
I to że jeden nie jest tak dobry w czymś w czym jest dobry drugi w niczym moim zdaniem nie przeszkadza.
@Goonder napisał: "Pep ostatnio powiedział, że końcówka sezonu zawsze siedzi w głowie. I ma rację. Ale mamy też zawodników, którzy już coś wygrali w swoim życiu."
Ciężko się z tym nie zgodzić. Dlatego też nie wszyscy wczoraj zagrali słabo. Obrona wytrzymała ciśnienie, Rice też na plus. GM dał dobrą zmianę, Havertz w sumie też.
Po prostu popełniliśmy zbyt dużo błędów, które nie były wymuszone przez rywala. Co jest tego przyczyną możemy dywagować, ale dla mnie tego typu sytuacje mają podłoże mentalne.
W takim meczu zabrakło Merino, który zmieniłby Zubiego i "zabił" ten mecz od 70 minuty.
Zubiemu chyba przydałby się odpoczynek. Jestem jego olbrzymim fanem, ale ostatnio w meczach na "szczycie" przydarzają mu się głupie błędy. Jakby nie trzymał ciśnienia... Może wrócilibyśmy do ustawienia z Declanem na 6tce? Havertz+Ode w środku do rotacji z Eze? Do rozważenia.
@Marzag napisał: "Wszystko w absolutnej normie"
WYmiana 7 podań w ostatnich 10 minutach z osłabioną Chelsea też jest pewnie w absolutnej normie.
Nie no sorry ale normalizowanie tego, że gość kupiony za 60 baniek nie potrafi się zgrać z resztą drużyny przez okres sierpień - marzec jest absolutnie absurdalne. Na tym poziomie to nie może tyle trwać i nie jest to normalne