Cazorla impulsem do zmian w FA po zakończeniu sezonu?

Cazorla impulsem do zmian w FA po zakończeniu sezonu? 10.12.2012, 18:17, Marcin Witkowski 49 komentarzy

Gra aktorska Santiego Cazorli w wygranym meczu Arsenalu 2-0 z WBA spowodowała, że ponownie na pierwszym planie znalazł się problem symulowania w futbolu. Przypadek Hiszpana nie jest odosobniony, ponieważ w tym sezonie w Premier League zdarzały się już podobne sytuacje, a w rolach głównych wystąpili między innymi Luis Suarez, Gareth Bale czy Ashley Young.

Arsene Wenger w kwietniu tego roku żądał automatycznego wykluczenia piłkarzy na trzy mecze za „nurkowanie”. W związku z tym, że Francuz jest wielkim wrogiem symulowania, zamierza porozmawiać bezpośrednio z Cazorlą o niedawnym incydencie, by wytłumaczyć mu, że zarówno on jak i kibice w Anglii nie akceptują takiego zachowania. Alan Hansen w programie Match of The Day nazwał zachowanie Cazorli “kompromitacją”. Nie wiadomo jednak czy rozgrywający Arsenalu czuje skruchę.

W wywiadzie dla Tepelgraph Sport w październiku Cazorla wyraził swoją opinię na temat „nurkowania”, nazywając je zwyczajną częścią piłki nożnej.

- Czasami symulujesz i dla mnie nie powinno być to aż tak wielką kontrowersją. To się po prostu zdarza w futbolu. Czasami biegnąc w pole karne myślisz - „dotkną mnie czy mnie nie dotkną?” Później, gdy już tam jesteś, przewracasz się, ale nagle zdajesz sobie sprawę, że cię nie dotknęli. To się zdarza – powiedział wówczas Cazorla.

Obecnie FA nie ogląda powtórek z meczów w celu karania symulantów, ale dzieje się tak dlatego, ponieważ nie jest to częścią praw gry dyktowanych przez FIFA. Jednakże FRA (Football Regulatory Authority, grupa, której zadaniem jest między innymi sugerowanie zmian w przepisach gry w piłkę nożną w Anglii – przyp. red.) może zasugerować FA, aby ta zaczęła korzystać z powtórek w celu bliższego przyjrzenia się sytuacjom, w których piłkarze rażąco oszukali sędziego.

Wenger zachęca nowy komitet „etyczny”, aby badał ewidentne niesprawiedliwości, które miały miejsce podczas meczu.

- Jeśli kochasz futbol, to chcesz, żeby sprawiedliwość zawsze triumfowała – powiedział w jednym z wywiadów menedżer Arsenalu.

146 artykuł kodeksu dyscyplinarnego FIFA mówi, że narodowe związki piłki nożnej mają „wolność wyboru znaczenia i sformułowania” znaczących przepisów prawa.

- Artykuł 146 oznacza, że każdy narodowy związek piłki nożnej może wybrać sposób, w jaki formułuje pewne elementy kodeksu dyscyplinarnego. Jest jednak absolutnie zabronione, aby wprowadzać jakiekolwiek poprawki do istniejących przepisów w trakcie sezonu – powiedział jeden z urzędników FIFA.

FA może natomiast interweniować, gdy będzie miała miejsce oczywista pomyłka sędziego w kwestii dyscyplinarnej. Może również nakładać dodatkowe kary.

Angielska Federacja Piłki Nożnej oraz strony zainteresowane, w tym FIFA, uzgodniły jakiś czas temu, że po obejrzeniu powtórki można karać zawodników i trenerów tylko wtedy, gdy miał miejsce jakiś incydent niezwiązany z grą. Drugim przypadkiem, gdy FA może korzystać z powtórek, jest sytuacja, gdy arbiter podczas meczu pomyli tożsamość zawodnika lub trenera.

FA i FIFA obawiają się konsekwencji wprowadzenia przepisów pozwalających na karanie zawodników kilka dni po meczu, pomimo, że takie rozwiązanie mogłoby być wielkim krokiem ku próbie zaprowadzenia sprawiedliwości na boiskach Premier League.

Mimo to FA nie planuje natychmiastowego wprowadzenia kar za symulowanie.

- Zainteresowane strony, wspierające angielską piłkę nożną, nadal obstają przy swoim stanowisku uzgodnionym z FA – powiedział rzecznik prasowy Angielskiej Federacji.

Podobne stanowisko co Arsene Wenger ma menedżer Stoke City, Tony Pulis, który również chce automatycznych wykluczeń za “nurkowanie”.

Jim Boyce, wiceprezydent FIFA, stwierdził niedawno, że symulacja staje się „rakiem piłki nożnej” i wezwał narodowe związki piłki nożnej do wszczęcia działań zapobiegawczych.

Zachowanie byłego gracza Malagi w sobotnie popołudnie skutkowało rzutem karnym, dzięki któremu Arsenal wyszedł na prowadzenie w meczu z West Bromwich. W pomeczowym wywiadzie Mikel Arteta wyznał, że Cazorla powiedział Wengerowi i swoim kolegom, że poczuł kopnięcie Reida. Wicekapitan Arsenalu zapewnił również, że Cazorla nie jest typem piłkarza, który symuluje.

Gracze The Baggies nie zgadzali się z decyzją sędziego, mimo to Markus Rosenberg w dalszej części meczu również próbował wymusić rzut karny, tym razem nieskutecznie. Jonas Olsson powiedział po meczu, że symulacja Cazorli była na poziomie upadku Luisa Suareza w meczu ze Stoke City.

- Reidy powiedział nam, że Hiszpan nurkował. Po reakcji Cazorli można łatwo stwierdzić, że nie ma on czystego sumienia – skomentował całą sprawę Shane Long.

Arsene WengerFA - Football AssociationSanti Cazorla autor: Marcin Witkowski źrodło: telegraph.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia1 następna
arsenalbarca komentarzy: 115611.12.2012, 10:43

Może warto zrobić komputerowy system oceny spalonego. Wstawić do butów chipy i niech system ocenia spalone.

Proste.

SMTX komentarzy: 204811.12.2012, 01:00

Matt21 czyli cos w stylu challengea. W sumie ok sprawatylko ze pilka to nie tenis. Zalozmy z Giroud wybiega sam na sam, choragiewka w gorze wiec obroncy nie reaguja nawet. Giroud trafia. Wenger bierze tego swojego challengea i co? Okazuje sie ze nie bylo spalone i dalej co? Przyznac gola czy nie, przeciez bramkarz i obroncy odpuscili. Powinno zostac raczej tak jak jest. Na tym polega pilka nozna i to jest jej urok.

Ja osobiscie nie pochwalam Cazorli, chociaz smiem twierdzic, ze gdyby nie ten karny moglibysmy nie wygrac tego meczu. WBA gralby po prostu ostrozniej, cieszac sie z 1pkt.

Jestem w stanie stolerowac nurkowanie typu Cazorla, ale nigdy nie stoleruje nurkowania typu Barcelona. Nurkowanie typu Busquets czy Sanchez tylko po to zeby przeciwnik zgarnal czerwien jest szczytem chamstwa. Wymuszanie karnego to przy tym pikus.

matt21 komentarzy: 541410.12.2012, 23:41

Ja jakoś mimo wszystko nie wyobrażam sobie powtorek video w trakcie meczu.
Moim zdaniem wiele sytuacji byłoby nadal kontrowersyjnych, bo nawet po obejrzeniu powtorek ciężko o obiektywizm.
Później zaczną się dyskusję, że sędzia źle zinterpretował sytuację czy np spalony był tak minimalny, że ciężko bylo to stwierdzić.
Dobrym rozwiązaniem by bylo, że trener ma do dyspozycji jedną powtórkę na jedną polowe. Gdy czuje się oszukany, to wtedy mówi technicznemu że chce powtórki. Bo nie wyobrażam sobie by sędzia co chwilę przerywał mecz czy cofał akcje 2 minuty do tylu..
Wtedy mecz straciłby na płynności..

BlantoholikTHC komentarzy: 810.12.2012, 23:08

@rayuuuu

Oj tam trochę humoru nigdy nie zaszkodzi :)

rayuuuu komentarzy: 313210.12.2012, 23:05

@BlantoholikTHC - fakt, przebłysk geniuszu w każdym słowie... Multikonto?

BlantoholikTHC komentarzy: 810.12.2012, 22:57

@MichalM

A mi się podoba Twoja wypowiedź :-)
Sam lepiej bym tego nie ujął :-]
PzDr

Qarol komentarzy: 1450210.12.2012, 22:51

@MichalM

To nie jest żaden plus - nikt nie lubi być oszukiwany. Teraz zadziałało to w naszą stronę, kiedyś może przeciwko.

Symulowanie trzeba ganić zawsze, nawet jeśli robi to zawodnik Twojego zespołu.

MichalM komentarzy: 63110.12.2012, 22:47

Plus jest taki, ze Cazorla zrobil to naprawde z wyczuciem. Swietnie mu to wyszlo. :D

Leehu komentarzy: 1049610.12.2012, 22:03

@henry1996: Owszem ale nie o to chodzi zgadzam się z Wengerem i wydaje mi się że Cazorla po prostu nie zagra z Brandfort, ale w sumie wyjdzie mu to na dobre będzie miał czas na zastanowienie i przy okazji odpocznie, w końcu karne same z Reading się nie zrobią. ;P Ale nie oczywiście nie chcę już aby po meczu były jakieś problemy chcę aby Arsenal wygrał tak po prostu i już a nie taka afera.

Simpllemann komentarzy: 52849 newsów: 52410.12.2012, 22:01

A czemu akurat po naszym meczu wszyscy zaczynają się nad tym tematem zastanawiać?

Wiadomo nie można tolerować żadnej próby wymuszania rzutu karnego tylko zmiany jeśli chodzi o karanie tego typu występków powinno być przemyślane już dużo dużo wcześniej. Przecież Cazorla nie był pierwszym i na pewno ostatnim zawodnikiem, który wymusił rzut karny.

henry1996 komentarzy: 131910.12.2012, 21:51

byli gorsi i zasłuzenie przegrali

rayuuuu komentarzy: 313210.12.2012, 21:25

Nie chcę być jakiś dwulicowy, ale hej! Nam też się w końcu należało. Zwłaszcza, że w wielu sytuacjach jesteśmy wręcz okradani przez sędziów. W końcu karta się nam odwróciła i większość przystaje przy opinii "nie dla nurkowania". Tyle, że pewne cwaniactwo zawsze było i jest w futbolu, i nauczyłem się z tym żyć. A Cazorla to i tak walczak, jakich mało - pamiętacie asystę przy golu Giroud z Tottkami?

IceScreaam komentarzy: 27310.12.2012, 21:22

@bialysul

Lol, trochę dziwne podejście. Kiedy sklep nie jest monitorowany to okradłbyś go bo nikt tego nie sprawdzi?

IceScreaam komentarzy: 27310.12.2012, 21:16

I dobrze że jego zachowanie to "impuls do zmian" bo nie można tolerować nurkowania.
Jednakże uważam, że akurat nie można powiedzieć że w wypadku Cazorli był to taki sam rodzaj symulowania jak np Busquetsa czy Suareza, gdy sami piłkarze wiedzą że nikt ich nie dotknął ale popłaczą, poturlają się i złapią za kończynę. Cazorla, jak sam powiedział, przewrócił się bo się zdarza przewrócić, najpierw zrobił potem pomyślał co często dzieje sie w sytuacjach pełnych adrenaliny a taką na pewno jest mecz. Uważam ze w jego zachowaniu nie było żadnej złośliwości i wyrachowania
Nie wiem czy przekazałam to co chciałam, mam nadzieję że zrozumiecie o co mi chodziło :)

bialysul komentarzy: 369910.12.2012, 21:14

Cazorla dobze zrobil!

dopoki takie zagrania nie sa karane, to nie rozumiem dlaczego pilkarze Afc maja nie korzystac z tego typu sztuczek, jest to czesc pilki noznej, symulowali zawsze, i symulowali najwieksi pilkarze, z tego co wiem takich sztuczek pilkarze tez sie ucza, jest to tzw. naturalne upadanie:) ostatnio jest glosno o Suarezie, teraz o Cazorli

a ile razy symulowal C.Ronaldo, kto pamieta Rooneya ktory nie raz rozjezdzal sie jak zaba a nie zostal nawet musniety...

a wielki Drogba, spoglodajacy jednym okiem spod zakrytej rekoma twarzy na sedziego...

***** jest to norma, ale oczywiscie trzeba napietnowac pilkarza AFC, dziw bierze ze robia to jeszcze jego kibice

i nie *******cie mi tu o przyzwoitosci, pomyslcie ile goli w sezonie pada wlasnie po takich symulacjach tez dla takich ekip jak Barca, Real, Manu, Chealsy.

kogo obchodzilo w meczu LM z nami... Barca symulowala, ich pilkarze padali jak razeni pradem, przy minimalnym kontakcie, oni wygrali, i to sie liczylo

chcialbym zeby tym sie zajeli, tez zeby byly powtorki, ale dopoki niema, nie widze problemu...

meisterek komentarzy: 228910.12.2012, 21:11

Suarez nurkował w meczu z Arsenalem (wtedy gdzie na Enfield Szczęsny wybronił karnego) i nic nie było głośno.

DawidAFC komentarzy: 18095 newsów: 125110.12.2012, 20:42

Zdarzyło mu się zasymulować, wiadomo, że to z premedytacją i nie ma go co bronić, ale przecież cwaniactwo i spryt też jest potrzebne w futbolu. Ale oczywiście nie chce go bronić, bo takie zachowania nie są na miejscu ;)

DeptaGUNNER komentarzy: 210010.12.2012, 20:31

@Kanonierzy.com

Ale wielką aferę z tego już robicie..

aaddii9042 komentarzy: 73710.12.2012, 20:25

to mnie już dobija po meczu MU z Chelsea kibice diabłów też płakali na wszystkie strony że wygrali nie uczciwie i karcili swoich zawodników? Otóż nie znam paru kibiców tej drużyny i się cieszyli że sędzia popełnił błędy więc może i my powinniśmy puścić w zapomnienie tą sprawę i cieszyć się zwycięstwem Arsenalu na które zasłużyliśmy?

Ars3n komentarzy: 1235410.12.2012, 20:25

Jedno moze pomoc. Powtorki na telebimie - czerwona kartka i zawieszenie na 5 meczy. Baletnice sie naucza grac w pilke.

Marcel90 komentarzy: 817310.12.2012, 20:19

Itak nie zapomne jak Arshavin do Nas przyszedl, zostal normalnie popchniety w polu karnym, sedzia odgwizdal faul a Arshavin zaczal pokazywac, ze nie nic nie bylo i dopiero Theo go zabral zeby siedzial cicho ;P Co zabawniejsze pozniej w tym meczu dostal kose w polu karnym i sedzia nic xP

NorbiW komentarzy: 135310.12.2012, 20:15

Na szubiennice z nim!!!! albo do gazu! dość takich zwyrodnialców

Marcel90 komentarzy: 817310.12.2012, 20:14

Moim zdaniem Ci sedziowie bramkowi sa beznadziejni, zupelnie sie nie odnajduja w swojej roli. Wprowadzic powtorki i dziekuje bedzie z grubsza po klopocie.

FabsAFC komentarzy: 6578 newsów: 17210.12.2012, 20:12

Maly

Drobna korekta, Santi w tamtym meczu wstał, pobiegł w pole karne i znalazł podaniem Girouda. Zaliczył więc asystę, nie strzelił gola.

uszko komentarzy: 84210.12.2012, 20:07

Ale o czym Wenger ma rozmawiać z Cazorlą?
Przecież Boss tej sytuacji nie widział...

malyglod komentarzy: 649110.12.2012, 20:07

*Young

malyglod komentarzy: 649110.12.2012, 20:06

Toung, Torres i inni symulują kilka razy na mecz. Cazorli raz się zdarzyło, co już jest uznawane za wielkie halo.
Ten piłkarz nie jest nurkiem, o czym świadczy choćby akcja w niedawnym spotkaniuz Tottenhamem chyba, jak się przewrócił, wstał i strzelił.

Najlepszym wyjściem byłyby jasne zasady, żeby za byle szturchnięcie nie dyktować fauli. Bo ostatnio mamy do czynienia z komicznymi sytuacjami. Ktoś na kimś rękę położy i już ten pierwszy leży. 90 kilogramowe chłopy padają jak dęby od byle pierdnięcia. Czysty teatr.

matt21 komentarzy: 541410.12.2012, 19:55

IanUre

Oby

zidanefrance komentarzy: 24010.12.2012, 19:51

IanUre
Ludzie> technologia, rly?

Tylko unowocześnienie futbolu przez wprowadzenie powtórek i technologi wykrywana czy piłka przeszła całym obwodem linie bramkową może wyeliminować większość wypaczeń wyników. Po za tym jak najbardziej popieram surowe karanie tzw. nurków.

IanUre komentarzy: 726 newsów: 21910.12.2012, 19:47

matt21

No tak, ale nie wiadomo jakby to wyglądało w Anglii, poza tym potrzeba też trochę czasu, żeby ci bramkowi przyzwyczaili się do swojej roli. Może po dwóch, trzech latach będzie to wyglądało lepiej.

matt21 komentarzy: 541410.12.2012, 19:39

kilkudziesięciu*

matt21 komentarzy: 541410.12.2012, 19:36

IanUre

Po obejrzeniu kilkunastu meczów w serie A i w LM, stwierdzam, iż ci bramkowi sędziowie na nic się nie zdają..
Tylko jedną sytuację widziałem gdy bramkowy zasygnalizował, że piłka wyszła poza boisko.
A tak zagrania ręką, tak oczywiste, że cały stadion się oburzył, a sędzia bramkowy nie zareagował i tak kilka przypadków.
Do tego nurkowanie i tak nie było karane.

Sama sytuacja gdy Mannone wjechał w nogi Affelaya i nie było karnego mówi wszystko.

gloomy komentarzy: 30510.12.2012, 19:30

ja pierdziele, o co te całe "halo"? Gdy aktorzy Barcelony symulują, czy to nawet Suarez, czy inni zawodnici nie ma takiego szumu w około tego, a tutaj? Cazorla raz zasymulował, rzut karny był i zaraz cały świat krzyczy jaki to on zły.. Ludzie, ogarnijcie się wy.

IanUre komentarzy: 726 newsów: 21910.12.2012, 19:08

Zanim wprowadziliby powtórki to chciałbym, żeby wreszcie w PL pojawili się sędziowie bramkowi. Byłoby mniej "nurkowania" i przepychanek w polu karnym. Ludzie > technologia.

14tomek komentarzy: 109810.12.2012, 19:00

Przyczepili się do Cazorli, a taki Busquets czy nawet Messi, którego wszyscy pod niebiosa chwalą symulują. To nie jest oczywiście usprawiedliwienie dla Santiego, za to co zrobił ale bez jaj. Nie jest pierwszy, nie ostatni... A FIFA mogłaby po prostu zrobić powtórki w spornych sytuacjach choćby jak to ma miejsce w siatkówce i by było po problemie. Nie chcą tego to niech się nie dziwią, że potem takie sytuacje mają miejsce. Inaczej poszła by powtórka i żółta kartka za symulowanie. Patrząc w trakcie meczu jako sędzia sam bym to gwizdnął.

Saddam komentarzy: 8410.12.2012, 19:00

GregoryGJ
Jak na moje oko bardziej ratował nogi;) Nie zrozum mnie źle, nie mam zamiaru tu Santiego wybielać, nie chcę tego więcej oglądać, ani w jego wykonaniu, ani nikogo innego.

Marcel90 komentarzy: 817310.12.2012, 18:57

Niech wprowadza powtorki, my na tym skorzystamy

GregoryGJ komentarzy: 44310.12.2012, 18:49

Saddam
Nie sa siwenci tez ich za to jada ,a Santiego nie usprawiedliwia to ,ze zrobil to raz ,nurek i tyle.

Saddam komentarzy: 8410.12.2012, 18:45

Teraz będą wszyscy po Santim jeździć za pojedynczy incydent, a Bale który niemal zawsze nurkuje przy niekorzystnym rezultacie, czy padający "na Supermana" Suarez są święci:/ Będę bronił Cazorli, bo kto z tych najgłośniej krzyczących mając tak idealną sytuację (0-0 w meczu z ciężkim przeciwnikiem i spóźniony zamach obrońcy) nie padłby na murawę? każdy zrobiłby tak samo nie ważne czy Young, Bale, czy boski Leo.

malina110xd komentarzy: 92610.12.2012, 18:43

glupie przyzwyczajenie z Hiszpani..

DamiannArteta komentarzy: 22410.12.2012, 18:40


matt21
Torres to ****s więc abramowicz musiał trochę zapłacić tu i tam i wszyscy oprócz fanów przymkną na to oko ,czekając aż znajdzie się w takiej sytuacji Cazorle i jego udupią ostro a Torresowi nic nie zrobią.

sochagol komentarzy: 135410.12.2012, 18:38

ja na burzę nie zwracam uwagi, też twierdzę, że trochę przesady biorąc pod uwage liczbę incydentów w innych meczach, ale Trzeba też spojrzeć jak perfidne to było, widać wyraźnie z ujęcia zza lini końcowej że nie było najmniejszego kontaktu, to sprawia, a to jest najgorsze. Gdy jeszcze czujesz na Sobie presje i ataki przeciwnika, upadasz, wtedy to nie wygląda tak celowo.

cavlary komentarzy: 262010.12.2012, 18:37

Żałosne jest robić błąd ortograficzny w tym przymiotniku xD

matt21 komentarzy: 541410.12.2012, 18:35

Ja dziękuje..
Teraz wszyscy gadają na Cazorle
Torres nurkuje 10 razy na mecz, Suarez podobnie.
Ale po jednym kontrowersyjnym zachowaniu Santiego od razu burza...

polandblood komentarzy: 12006 newsów: 110.12.2012, 18:33

Buhahaha, kpiny! Raz w życiu symulował i robią z niego Judasza! Niech lepiej popatrzą kto gra w ManU i jakie karne dostają i za co. O Fergie time nie wspomnę.

sochagol komentarzy: 135410.12.2012, 18:33

hiszpan, cóż...
Madderns29- ale razisz! żałosne przez "rz"?

Smutno mi było po tym karnym, nie lubię takich zachowań, zawsze piętnowałem cwaniaków, oszustów.

Lukiner komentarzy: 194910.12.2012, 18:30

Zawiodłem się na słowach Cazorli w tym newsie, myślałem że jest uczciwszy...

damianARSENAL komentarzy: 854710.12.2012, 18:29

był kontakt
youtube.com/watch?v=VwO1djinl0A

madderns29 komentarzy: 3233 newsów: 210.12.2012, 18:26

Wstyd Cazorla... Rzałosne zachowanie. W meczu ze Swansea chyba eż symulował, ale sędzia się nie nabrał. Widać, że Hiszpańska szkoła

poprzednia1 następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com