Egzamin dojrzałości: Nottingham Forest vs Arsenal
16.01.2026, 05:28, Patryk Bielski
2048 komentarzy
Nottingham Forest, które w tym sezonie ma problemy ze zdobywaniem bramek, czeka trudne zadanie. W sobotę na City Ground zmierzą się z liderem Premier League, Arsenalem, który chce przedłużyć swoją serię do 11 meczów bez porażki. Sean Dyche, trzeci trener Forest w tym sezonie, wygrał osiem z 18 spotkań, ale jego zespół pod względem strzelonych goli wyprzedza tylko ostatnie w lidze Wolves.
Kanonierzy liderują w tabeli, mając sześć punktów przewagi nad Manchesterem City i są na dobrej drodze do zdobycia pierwszego mistrzostwa od 22 lat.
W ostatnim ligowym meczu kapitan Nottingham Forest, Morgan Gibbs-White, zapewnił swojej drużynie ważne zwycięstwo nad West Hamem, strzelając decydującego karnego w końcówce. Dzięki tej wygranej Forest oddaliło się od strefy spadkowej na siedem punktów, co mocno polepszyło nastroje w klubie.
Pod wodzą Seana Dyche'a nie wszystko idzie jednak jak z płatka, a Nottingham Forest nie może jeszcze spać spokojnie. Po wygranej z West Hamem nie udało im się pójść za ciosem i The Reds odpadli z Pucharu Anglii po rzutach karnych z Wrexham. Może to jednak okazać się korzystne, bo teraz mogą skupić się na budowaniu przewagi punktowej nad strefą spadkową.
Forest daleko do formy z zeszłego sezonu, kiedy to strzelali bramki jak na zawołanie. Obecnie mają drugi najgorszy atak w lidze. Ich najlepszy strzelec z poprzedniego sezonu, Chris Wood, jest kontuzjowany i wróci dopiero pod koniec rozgrywek. Ryan Yates i bramkarz John Victor również są poza grą. Słaba ofensywa Forest zostanie wystawiona na próbę przeciwko najlepszej defensywie ligi, która w 21 meczach straciła tylko 14 bramek.
Arsenal w ostatnich tygodniach wydaje się niemal nie do zatrzymania, mimo że wśród ekspertów i fanów pojawiają się słowa krytyki dotycząca stylu gry. Kanonierzy nic sobie z tego nie robią i swoją klasę pokazują na boisku - najpierw pokonali Portsmouth 4:1, a później odnieśli ważne zwycięstwo nad Chelsea w pierwszym meczu półfinału Pucharu Ligi. Skład Arsenalu nie powinien różnić się wiele od tego, który zobaczyliśmy w środowym spotkaniu z The Blues. Pierwszy gwizdek sędziego Michaela Olivera już jutro o godzinie 18:30.
Przewidywane składy:
Nottingham Forest: Sels; Aina, Milenkovic, Murillo, Williams; Anderson, Dominguez; Hutchinson, Gibbs-White, Hudson-Odoi; Jesus.
Arsenal: Raya; Timber, Saliba, Gabriel, White; Rice, Zubemendi, Odegaard; Saka, Gyokeres, Martinelli.
Typ Kanonierzy.com: 0-2.
źrodło: fromthespot.co.uk
04.02.2026, 10:03 6 komentarzy
04.02.2026, 10:00 8 komentarzy
04.02.2026, 07:08 10 komentarzy
04.02.2026, 07:05 3 komentarzy
03.02.2026, 20:12 5 komentarzy
03.02.2026, 20:04 1 komentarzy
03.02.2026, 16:00 8 komentarzy
03.02.2026, 06:51 1070 komentarzy
02.02.2026, 21:40 15 komentarzy
02.02.2026, 16:40 7 komentarzy
| Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
|---|
| Zawodnik | Bramki | Asysty |
|---|
-
Zagadnienia Taktyczne #39: Skrzynka narzędziowa
- 16.10.2025 7 komentarzy
-
80 procent: Gdy statystyka przestaje być przypadkiem
- 29.09.2025 28 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #38: Porażka na Anfield
- 09.09.2025 9 komentarzy
-
Okiem kibica #2: Marzenie młodego chłopca
- 28.08.2025 7 komentarzy
-
Zagadnienia taktyczne #37: Manita na Emirates
- 26.08.2025 5 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
-
Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
-
Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
-
Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
-
Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
-
Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@alexis1908 napisał: "@Marzag: masz rację Saka to najbardziej zasłużony piłkarz w Arsenalu i nie zmienia to faktów że nadal jest gorszy niż Mbeumo od 2 sezonów"
A co takiego zrobił Mbeumo w tym sezonie?
Zostało 16 meczu do końca jak się uda jakoś wygrac 10 spotkań to będzie 80pkt jak uciulamy 10 z pozostałych 6ciu spotkań to będzie te 90pkt i może mistrz. Ale słabo to widzę po ostatnim okresie i drugim remisie z rzędu na 0:0
@Marzag:
Nie no zapamiętajcie
Gyokeres jest fatalnym piłkarzem, okregowka.
Martinelli i Odegaard są generalnie zajebisci ale wiecznie „niechlujni….” Tak gdzieś od dwóch lat tylko są niechlujni xD
Boże jakim Ty jesteś ogórem. Znajdź sobie jakąś kobite i robotę. Trochę tu zluzujesz
@alexis1908 napisał: "jak grało City z NF ? NF zrobiło jedną akcję i strzeliło bramkę City cały mecz kontrolowało statystki często przekłamuja."
Ja oglądałem ten mecz i zaufaj mi- City nie kontrolowało niczego. Lepsze akcje w pierwszej połowie miało Nott, City wykorzystało 2 akcje jakie im się trafiły i tyle. Nawet wtedy tutaj pisałem że gdybyśmy grali tak jak City w tamtym meczu to by była jazda po Artecie xd
@Marzag: zawodników za Milliard w drużynie ale on nie ma z kim grać XD
@Er4s napisał: "Najważniejsze żeby odsunąć od pierwszego składu Odegaarda. Dla mnie wtedy w ataku może grać nawet Calafiori za Gyokeresa ale może środek ruszy. Tam jest gra w jednego mniej z Norwegiem."
On Ci dziewczynę wyruchał, że go tak nienawidzisz? Martinelli marnuje setkę, Gyokeres nakłamał w CV że umie grać w piłkę, a Tobie najbardziej zależy żeby Odegaarda od składu odsunąć bo zagrał przeciętnie w tym meczu.
@silvano95 napisał: "Prędzej Villa wygrać Majstra niż Arsenal , w środku tygodnia wystawił podstawowy skład w Carabao Cup , 0 zmian a teraz są tego skutki i to też się przyczyniło do tego meczu . Chłop nigdy nie potrafił i nie potrafi zarządzać drużyna , zmiany itp , zawsze pełne gacie, najważniejsze 0 z tyłu , no fajnie . Gracze zajechania , bez formy , gdyby City było na naszym miejscu już by mieli z 11 punktów przewagi po tych meczach , no ale nie Arsenal . Wiemy jak się to skończy , najgorsze że człowiek się łudzi jak zawsze"
Kto zabronił City być na naszym miejscu? Od kilku tygodni czytam , że gdyby City to czy tamto, że jak złapią serie, ale na razie nic takiego nie robią, najbardziej stabilną drużyna jesteśmy my. Mówisz zarządzanie drużyną, spoko, jakbyśmy w tym CC grali 1 mecz a nie półfinał, dodatkowo z Chelsea, to może by były tam rezerwy jak w FA cup. No ale cały czas czytam tu o braku trofeów, a jak chcą je wygrać, to nagle źle, że najmocniejszy skład wyszedł. Przypomnę,mimo marnego meczu, mamy kolejny punkt przewagi, szkoda że nie 3, ale jest ten 1 i kolejny krok do sukcesu. Lecimy dalej, teraz mecz z Interem, a potem muły, z którymi u siebie trzeba po 3 pkt iść. Ostatni z 4 wyjazdów odhaczyc i czekać na weekend. Swoją drogą Wolves duzo lepsze w styczniu, może zremisuja z City;)
@Marzag:
Czlowieku Mbuemo gral w Brentfor i walnal 20 goli twoje argumenty sa do kosza.
@RageBoy9: a każdej statystce miało City przewagę w tamtym meczu no i jednak strzeliło winnera ? My nie więc przestańmy bredzić że my tu jakoś super graliśmy bo mieliśmy jedną czystą akcję Martinelliego
@Barney napisał: "Dla ciebie Saka w tym sezonie jak i w poprzednim jest lepszy od Mbuemo ?"
Tak, z tym że niestety nie bardzo ma z kim grać, jak tylko przez chwilę z Havertzem pograł to od razu było widać o ile łatwiej mu się gra jak może liczyć na kogoś w polu karnym że mu odegra albo przyjmie od niego piłkę.
@Marzag: masz rację Saka to najbardziej zasłużony piłkarz w Arsenalu i nie zmienia to faktów że nadal jest gorszy niż Mbeumo od 2 sezonów
@silvano95 napisał: "Prędzej Villa wygrać Majstra niż Arsenal , w środku tygodnia wystawił podstawowy skład w Carabao Cup , 0 zmian a teraz są tego skutki i to też się przyczyniło do tego meczu . Chłop nigdy nie potrafił i nie potrafi zarządzać drużyna , zmiany itp , zawsze pełne gacie, najważniejsze 0 z tyłu , no fajnie . Gracze zajechania , bez formy , gdyby City było na naszym miejscu już by mieli z 11 punktów przewagi po tych meczach , no ale nie Arsenal . Wiemy jak się to skończy , najgorsze że człowiek się łudzi jak zawsze"
Przecież to półfinał.. jakbyśmy wystawili rezerwy to byśmy dostali od Chelsea a później by było gadanie że odpuszczamy pierwsze trofeum bez walki. Była dobra rotacja w ostatnich meczach, ale dziś zawodnicy rezerwowi (3 w ataku mam nadzieję) zawiedli i tyle..
@Marzag:
A saka co lepszy od Mbuemo w tym i zeszlym sezonie?
@alexis1908: taka kontrola że w 85 strzeliło winnera bo forest zaspało i zapomniało kryć xD
Najważniejsze żeby odsunąć od pierwszego składu Odegaarda. Dla mnie wtedy w ataku może grać nawet Calafiori za Gyokeresa ale może środek ruszy. Tam jest gra w jednego mniej z Norwegiem.
https://x.com/sivvlp/status/2012589054500524442?s=20
Brak kontroli nad piłką, brak szybkości. Murillo przez moment wytracił równowagę a i tak spokojnie dogonił Szweda. Niestety- to co działało w Portugalii nie działa w Premier League.
@Barney napisał: "Gyok mial zly pierwszy kontakt z pilka usilnie probujesz zwalic na niego wine,ale nie tylko jemu sie to zdarzalo,a martinelli zagral najlepiej z ofensywy."
No ale on ma zawsze zły pierwszy kontakt bo jest fatalny technicznie, on jest być może najgorszym pod względem tecnicznym piłkarzem w całej lidze.
To że sobie słabo piłkę przyjmie i nie będzie umiał jednocześnie biec i prowadzić piłkę to jest po prostu norma u niego, on nie potrafi inaczej.
@Barney: fajnie a reszta? Ake i khusanov to miękkie pipki a kto ma ich zastąpić?
@Numer10: jak grało City z NF ? NF zrobiło jedną akcję i strzeliło bramkę City cały mecz kontrolowało statystki często przekłamuja.
@mlody323323: no dzisiaj tego nie potwierdzili że dobrze w ataku stoją
@Marzag:
Dla ciebie Saka w tym sezonie jak i w poprzednim jest lepszy od Mbuemo ?
@thegunners101: do tego wyjazdy trudne z newcastle, united, forest no chance
@BizoNxd6 napisał: "święta krowa ode przerpaszam, ale ŁAWKA!."
ODE to moim zdaniem jest nasze największe przekleństwo. Mikel ma do niego słabość i nie potrafi go posadzić na ławce pomimo słabszych okresów. W naszych ostatnich meczach można zaobserwować jedną zależność - jak Ode jest w formie wyglądamy fajnje, jak Ode cieniuje to w ofie wyglądamy gorzej niż 17 zespół w lidze. Po prostu w tych meczach brakuje kreacji i rozegrania. Dlatego Ode powinien trochę posiedzieć na ławce. Dobrze mu to zrobi i zespołowi również.
@alexis1908 napisał: "Mbeumo jest piłkarzem przynajmniej 5 razy lepszym niż Saka poprawione"
można na Ciebie liczyć gdy ktoś obraża Twojego chłopaka Gyokeresa,
zawsze znajdziesz kogoś na którego będziesz próbował przekierować krytykę byle się Viktorowi nie dostawało za bardzo, choćby to był najbardziej zasłużony piłkarz w obecnym Arsenalu.
@mlody323323:
Zaraz Guehli bedzie zamiast Alleyne jakiegos
ale tak swoją drogą to City bez Diaza i Gvardiola to może , sporo jeszcze punktów pogubić :) ofensywnie stoją dobrze , obrona u nich to obecnie najsłabszy punkt z całej ekipy
@tyson880 napisał: "Spójrzmy sobie tak na chłodno na całą sytuacje w tym sezonie:
Tabela premier league, 7 punktów przewagi nad City.
Tabela LM. Komplet możliwych do zdobycia punktów.
Puchar Anglii. Jesteśmy w grze.
Puchar ligi. Za chwilę prawdopodobnie będziemy w finale z City.
Kontuzje... Jak na ostatnie sezony, to jest dobrze.
Nie ma, co płakać. Sezon jest długi i ciężki. Nie ma takiej drużyny na świecie, która w każdym meczu zadowalałaby swojego kibica."
Dokładnie tak. Jakby porównać jak grało City z Nottingham to cud że to my tu straciliśmy punkty a nie oni. Zagraliśmy nienajlepiej z przodu, ale no dalej znacznie lepiej niż przeciwnik i nie wygraliśmy głównie dlatego że nie wykorzystaliśmy swoich szans. Ludzie tu oczekują że w każdym meczu będziemy mieli xG równe 5. Tak się nie da w tej lidze xd
@silvano95: To po co się łudzisz? Jejku ile tu frustratów bez psychy hahaha
Najgorzej ,ze przyszedl eze ktory gra gorzej od nedznego odegaarda.
Villa to choćby z racji dwóch ostatnich kolejek nie ma absolutnie szans na majstra. Kadra po odejściu Mallena też jest na styk u nich. Na papierze, mimo tego lekkiego kryzysu w lidze, wygląda to wciąż bardziej niż obiecująco. A jak gdzieś w końcu złapiemy oddech, dojdzie Rysiek z Hincapiem, no to będziemy śmigać aż miło.
Utd wychodzilo z kontrami dzisiaj jak cholera zrobia z nas pasztet jak im na to pozwolimy
@silvano95: Haha ale farmazon XD
To czemu City nie jest na naszym miejscu jak jest takie zajebiste? :D
@BizoNxd6: oj tak jak Isak np
@Marzag: Mbeumo jest piłkarzem przynajmniej 5 razy lepszym niż Saka poprawione
@Marzag:
Dorgu i Cunha to poziom martinelliego, a ode wielki kapitan i gwiazda nie zagral piachu w tym meczu nie zagral piachu jak szwed w 20 spotkaniach tylko gra piach od 2 lat.
Zgoda, że mecz nie był najbardziej porywający i zdecydowanie zabrakło skutecznego i bezwzględnego ataku. Zgoda, że część zawodników albo nie dotarła dziś głową, albo próbowała zaoszczędzić/odzyskać siły po intensywnym okresie. Ale lamentował i przejmował się sytuacją w tabeli to zacznę, kiedy nasza przewaga nad drugim miejscem zacznie maleć bo narazie jedyne co zrobiła to urosła xD
Mieliśmy xg na poziomie 3 a niektórzy piszą że słabi byliśmy w ataku xDD to jaki by was zadowolił 5? Był remis bo brakło skuteczności, mecz dużo lepszy niż z live po prostu unlucky
@Marzag:
Dlatego bierze się zawodników z ligi:) ograni, z statystykami.
Prędzej Villa wygrać Majstra niż Arsenal , w środku tygodnia wystawił podstawowy skład w Carabao Cup , 0 zmian a teraz są tego skutki i to też się przyczyniło do tego meczu . Chłop nigdy nie potrafił i nie potrafi zarządzać drużyna , zmiany itp , zawsze pełne gacie, najważniejsze 0 z tyłu , no fajnie . Gracze zajechania , bez formy , gdyby City było na naszym miejscu już by mieli z 11 punktów przewagi po tych meczach , no ale nie Arsenal . Wiemy jak się to skończy , najgorsze że człowiek się łudzi jak zawsze
@tyson880 napisał: "Spójrzmy sobie tak na chłodno na całą sytuacje w tym sezonie:
Tabela premier league, 7 punktów przewagi nad City.
Tabela LM. Komplet możliwych do zdobycia punktów.
Puchar Anglii. Jesteśmy w grze.
Puchar ligi. Za chwilę prawdopodobnie będziemy w finale z City.
Kontuzje... Jak na ostatnie sezony, to jest dobrze.
Nie ma, co płakać. Sezon jest długi i ciężki. Nie ma takiej drużyny na świecie, która w każdym meczu zadowalałaby swojego kibica."
A to wszystko przy niesamowicie meczacej gry dla oka.Ten sezon jest sezonem paradoksu
Aby zdobyć mistrzostwo trzeba wykorzystać dołki rywala i samemu w nie nie wpadać albo mieć ich po prostu mniej. My nie potrafimy wykorzystac obecnej słabości City. Niestety ale nasza gra w lidze ostatnimi czasy woła o pomstę do nieba. Ofensywa funkcjonuje bardzo słabo. Nie ma tam lidera. Gyo totalnie zawodzi. My mamy ogromny problem z finalizacją akcji. Dochodzimy do 3 tercji boiska i nie wiemy co z piłką zrobić... z taką grą to United zrobi z nami to samo co dzisiaj z City... niestety.
@BizoNxd6:
Oczywiscie ,ze tak typ u nas bylby najlepszym graczem moze nie liczac Rice.
@hanzo88h napisał: "Najbardziej w tym wszystkim szkoda mi żony Artety trzymać takiego impotenta w domu to katorga."
Rzeczywiście, mieć w domu multimilionera który prowadzi swój klub na szczycie tabeli najtrudniejszej ligi świata bo jego zawodnicy nie wykorzystali kilku okazji w meczu i źle kopnęli piłkę w kilku sytuacjach. Tragedia.. xd
@tyson880:
Dokładnie, bardzo dobrze napisane.
Wierzmy, że będzie dobrze, ale trzeba też coś zmienić w składzie w pierwszej 11 i święta krowa ode przerpaszam, ale ŁAWKA!.
@Garfield_pl napisał: "Ale w tym sezonie to nie jest prawda, bo też wykorzystywaliśmy to,gdy różnica punktów była mniejsza lub nawet byliśmy za nimi, a jednocześnie wtedy presją większa , a jednak wygrywaliśmy i odskoczyć się udało. Zapominacie że to jest PL, szkoda tych punktów dziś, bo powinny być 3, ale szanować 1 trzeba, i powodów do dram nie ma wielkich. Mental jak narazie jest całkiem dobry w drużynie, i oby tak dalej, robić swoje , jak nie można wygrać to nie przegrywać, bo każdy punkt na plus ma znaczenie. Teraz Inter, a potem muły, dobrze że znów bez kontuzji. Swoją drogą brakuje Calafioriego, bo Timber dużo mniej wtedy daje , a jak są obaj na boisku to zagrożenie i zgranie jest dużo większe."
Ile raz w tych meczach gralismy po stracie pkt city a ile razy zanim stracili tzn grali po nas ?
@Marzag: dobrze że ty wszystko rozumiesz cieszy mnie to bardzo pewnie dzisiaj siedziałeś i zachwycałeś się jak genialny kapitan z Norwegii rozprowadzał piłkę, a Saka to dał dobrą zmianę w twojej glowie jedno dostosowanie do Rica to by było na 30 min gry i średnie uderzenie głową
Kapitan też dziś nic nie pokazał, kolejny okres przeplata te mecze, dwa dobre pięć słabych, oby Mikel porotował na Inter, bo muły z kontry będą mocne.
@Marzag:
Gyok mial zly pierwszy kontakt z pilka usilnie probujesz zwalic na niego wine,ale nie tylko jemu sie to zdarzalo,a martinelli zagral najlepiej z ofensywy.
@darek250s napisał: "Ja biorę na poważnie Villę, trzeba trochę pokory panowie."
No emocjonalnie podchodzisz do oceny sytuacji, ja obstawiam ze Aston Villa nawet w top4 nie skończy, no bo kim jak oni tam mają jedną jedenastkę i to tyle. Zaraz się zajadą, nie mają szans na nic poważnego w lidze w tym sezonie.
@darek250s napisał: "W ogóle beka, że dzisiaj Saka usiadł na lawie od początku, a z Interem zagra pewnie 90 minut xd"
no dokladnie.Arteta jest uposledzony ze swoimi decyzjami