Egzamin dojrzałości: Nottingham Forest vs Arsenal

Egzamin dojrzałości: Nottingham Forest vs Arsenal 16.01.2026, 05:28, Patryk Bielski 2045 komentarzy

Nottingham Forest, które w tym sezonie ma problemy ze zdobywaniem bramek, czeka trudne zadanie. W sobotę na City Ground zmierzą się z liderem Premier League, Arsenalem, który chce przedłużyć swoją serię do 11 meczów bez porażki. Sean Dyche, trzeci trener Forest w tym sezonie, wygrał osiem z 18 spotkań, ale jego zespół pod względem strzelonych goli wyprzedza tylko ostatnie w lidze Wolves.

Kanonierzy liderują w tabeli, mając sześć punktów przewagi nad Manchesterem City i są na dobrej drodze do zdobycia pierwszego mistrzostwa od 22 lat.

W ostatnim ligowym meczu kapitan Nottingham Forest, Morgan Gibbs-White, zapewnił swojej drużynie ważne zwycięstwo nad West Hamem, strzelając decydującego karnego w końcówce. Dzięki tej wygranej Forest oddaliło się od strefy spadkowej na siedem punktów, co mocno polepszyło nastroje w klubie.

Pod wodzą Seana Dyche'a nie wszystko idzie jednak jak z płatka, a Nottingham Forest nie może jeszcze spać spokojnie. Po wygranej z West Hamem nie udało im się pójść za ciosem i The Reds odpadli z Pucharu Anglii po rzutach karnych z Wrexham. Może to jednak okazać się korzystne, bo teraz mogą skupić się na budowaniu przewagi punktowej nad strefą spadkową.

Forest daleko do formy z zeszłego sezonu, kiedy to strzelali bramki jak na zawołanie. Obecnie mają drugi najgorszy atak w lidze. Ich najlepszy strzelec z poprzedniego sezonu, Chris Wood, jest kontuzjowany i wróci dopiero pod koniec rozgrywek. Ryan Yates i bramkarz John Victor również są poza grą. Słaba ofensywa Forest zostanie wystawiona na próbę przeciwko najlepszej defensywie ligi, która w 21 meczach straciła tylko 14 bramek.

Arsenal w ostatnich tygodniach wydaje się niemal nie do zatrzymania, mimo że wśród ekspertów i fanów pojawiają się słowa krytyki dotycząca stylu gry. Kanonierzy nic sobie z tego nie robią i swoją klasę pokazują na boisku - najpierw pokonali Portsmouth 4:1, a później odnieśli ważne zwycięstwo nad Chelsea w pierwszym meczu półfinału Pucharu Ligi. Skład Arsenalu nie powinien różnić się wiele od tego, który zobaczyliśmy w środowym spotkaniu z The Blues. Pierwszy gwizdek sędziego Michaela Olivera już jutro o godzinie 18:30.

Przewidywane składy:

Nottingham Forest: Sels; Aina, Milenkovic, Murillo, Williams; Anderson, Dominguez; Hutchinson, Gibbs-White, Hudson-Odoi; Jesus.

Arsenal: Raya; Timber, Saliba, Gabriel, White; Rice, Zubemendi, Odegaard; Saka, Gyokeres, Martinelli.

Typ Kanonierzy.com: 0-2.

Nottingham ForestPremier LeagueZapowiedź autor: Patryk Bielski źrodło: fromthespot.co.uk
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
poprzednia123456następna
TlicTlac komentarzy: 625417.01.2026, 21:57

@Er4s:

No jaja sobie robisz z tym Nwanerim, wystawiamy młodzika, bo z akademii - Tak!
Nwaneri jest słabszy od wszystkich, tak samo AMN na lewej obronie, jak wychodził, to zawodził.
Arteta trafia zazwyczaj z wyborem składu, dzisiaj był Martinelli i Madueke zamiast Trossarda i Saki, no i nie trafił;

No i to zaufanie do Szweda... Mam nadzieję, że szybko mu się skończy, Havertz wchodź, strzelaj bramkę i sadzaj drewniaka na ławce.

aguero10 komentarzy: 898017.01.2026, 21:52

@Numer10:

Tak na pewno Havertz będzie zbawca w ataku tak jak Jesus którego już wszyscy mają dość xd

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:40

@pronik napisał: "Merino lub Havertz na tą chwilę"

Ja naprawdę liczyłem na to że Gyokeres po Chelsea się odblokuje. Ale gość zamiast pójść krok do przodu to się cofnął 5 do tyłu. Znowu nie wygrywał pojedynków, jak miał piłkę to prawie się o nią wywracał, sytuacji strzeleckich brak, zachowanie jak dostał prezent przemilczę.. dodatkowo stracił piłkę w kluczowej strefie w środku pola bo zanim sobie opanował to już przy nim było 3 rywali - z Villą prawie tak straciliśmy gola.

Teraz już tylko czekam na tego Niemca, a i Merino na 9 by mi źle nie pachniał. Tylko przy tylu napastnikach w składzie to by było trochę na płycie im w twarz przez trenera..

pronik komentarzy: 521517.01.2026, 21:32

Merino lub Havertz na tą chwilę

pablofan komentarzy: 641817.01.2026, 21:31

@thegunners101: czy ty widziałeś co gramy??? Samymi remisami mistrza nie zdobędziesz. Bez podań w linii pomocy też nie zrobisz.
Obrona nie będzie strzelać bramek za całą drużynę przez cały sezon, rozgrywać za pomocników i jeszcze bronić. Nasi obrońcy troją się i dwoją, a atak i pomocnicy śpią. Gdyby nie świetna postawa obrońców my nie mielibyśmy. Połowy tych punktów!
Dziś nic nie wyszło! nawet 3 podań w środku nie potrafili wymienić poprawnie. Jak różny nie wchodzi albo jakiś inny stały fragment, to my ledwo bramki mamy. OG nie będę brał pod uwagę.
Mija miesiąc od meczu z Wilka i… nic!!! Nic sie nie poprawiło na lepsze.

pronik komentarzy: 521517.01.2026, 21:31

kiedy Arteta zrozumie ze Gyo nie pasuje do naszego grania

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:30

@coooyg11 napisał: "jeżeli mamy problem wymienić 3 podania to jakim cudem jesteśmy na 1 miejscu? Liga Angielska jest gorsza od Ekstraklasy czy jak?"

Inni mają problem wymienić 2 :D

coooyg11 komentarzy: 465017.01.2026, 21:28

@pablofan: jeżeli mamy problem wymienić 3 podania to jakim cudem jesteśmy na 1 miejscu? Liga Angielska jest gorsza od Ekstraklasy czy jak?

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:26

@alexis1908: ja tam chętnie powiem że brakuje mu tych strzałów które miał kiedyś, ale też nie przesadzał bym że nic nie daje. Po prostu na takich zamkniętych rywali stał się gościem od dośrodkowań i daje je naprawdę dobre (było kilka szans po nich nawet dziś). Nie przypominam sobie jakiegoś wielkiego meczu gdzie on sam wygrał, ale też poza Realem nie przypominam sobie takiego meczu Declana (on zawsze ratuje nam dupę w środku, ale czy to wystarczy żeby wygrać mecz? Bardziej żeby go nie przegrać).

Saka dorósł z zespołem do bycia topowym skrzydłowym. Nie wiem czy jest teraz lepszym piłkarzem niż Rice, ale patrząc na całą erę nowego stadionu to ciężko żeby wygryzł Sakę

pablofan komentarzy: 641817.01.2026, 21:26

@kamo99111: gramy takie g*wno już od conajmniej zeszłego sezonu. Choć problemy w ataku pojawiły się także w sezonie 23/24. Natomiast w obecnym sezonie my mamy problem wykonać 2/3 podania w pomocy….

mel75 komentarzy: 94817.01.2026, 21:23

@krzykus1990: tydzień temu z Liverpoolem.

pablofan komentarzy: 641817.01.2026, 21:22

@Damper: saka to diament i nawet w słabszej formie on zjada naszych wszystkich skrzydłowych.
Przed sezonem wszyscy wiedzieli, że aby podnieść jakość składu trzeba kupić równie wybitnego skrzydłowego na lewą stronę. Nie zrobiono tego i póki co Leo jak ma dzień to daje radę, ale problem jest w nim taki, że on nie jest równy. Jak przychodzi słabszy moment, to gościa nie ma. Saka natomiast zawsze się stara i jak mu nie idzie, to i tak jest pod gra starając się coś zrobić.
Napastnika mogliśmy sobie darować, ale jednak ktoś uznał, że wiekszy priorytet niż LS i… kupili złom. Klasyka jak dzisiejszy wynik w momencie gdzie można odskoczyć rywala na większy dystans.
To chyba po prostu jakieś fatum.
Z taką grą jaką prezentujemy od środkowej strefy aż po totalna bezradność w ataku ciężko być optymistą. Z meczu na mecz jest coraz to gorzej.

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:19

@Numer10: tylko przychodzi czas że Saka takie mecze jak dzisiaj czy z Liverpoolem powinien wziąć ciężar gry na siebie i zrobić coś ekstra jeśli serio chce byc piłkarzem na poziomie Salaha czy Sancheza kiedy Saka ostatnio zrobił coś ekstra w dużym meczu z klasowym rywalem ? on jest cały czas pod kloszem jak zagra źle nie można o nim słowa powiedzieć podobnie jak o panu z Norwegii

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:18

@mlody323323 napisał: "większą krytykę za ten dzisiejszy mecz powinien zebrać nasz wirtuoz na ławce trenerskiej i winę za dzisiejszą stratę punktów rozłożył bym w proporcjach 40/60 zespół-Trener"

Ale w sumie dlaczego? Bo moim zdaniem Arteta tutaj popełnił 1 błąd przy wyborze składu: 3 graczy z przodu. Ale to było usprawiedliwione rotacją i chciał zagrać świeżą 3 z przodu w 2 połowie (Saka wyglądał dobrze, Trossard i Jesus niewiele wnieśli). Trener swoją robotę tu zrobił - Nott nie miało przewagi taktycznej. Po prostu piłkarze nie znaleźli sposobu na pokonanie bramkarza rywali i tyle. Przecież im Arteta nie mówi żeby nie strzelali albo nie podawali prostopadle :D

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:16

@alexis1908 napisał: "wygrał nam to ze wybierając Arsenal nie pozwolił city odjechać a Saka ile wygra ?"
A pier... bez odbioru

pablofan komentarzy: 641817.01.2026, 21:16

@Er4s: mówię to nie od dziś. Dla mnie najlepsza pozycja dla ode na boisku to cofnięty rozgrywający. Lub box to box, ale wciąż bliżej środka niż pola karnego karnego rywala. Potrafi dobrze kontrolować tempo gry itp., ale właśnie przez tą jego manierę kontroli gry mocno tracimy na dynamice w ataku.
Natomiast nie zmienia to faktu, że na ataku mamy gracza za 70milionow, a jego grę ciężko nazwać gra. Totalny flop. Nie mam juz sił pisał przymiotników opisujących jego beznadziejną postawę.
Mam nadzieję, że MA się otrząśnie i da sobie z nim spokoj stawiając na Merino, póki Kai nie wroci do dobrej dyspozycji.
Kolejny mecz z Martinellim i Gyo w składzie i kolejny dramat. Ta dwójka nie powinna być nigdy razem na boisku.

Damper komentarzy: 457817.01.2026, 21:15

@Marzag napisał: "Saka 24/25:
gol lub asysta co 100 minut

Mbeumo 24/25
gol lub asysta co 123 minuty

Saka 25/26
gol lub asysta co 149 minuty

Mbeumo 25/26
gol lub asysta co 169 minut

wniosek chorągiew.com: Mbuemo o 5 klas lepszy od Saki"


Szkoda to nawet komentować- zobaczyli dzisiaj Mbeumo z City, podjarali się i już im się wnioski za cały sezon nasunęły. I ciul z tym, że facet oprócz jednego gola strzelonego więcej w każdej innej kategorii ustępuje Sace.

Asysty- Saka 6, Mbeumo 1
Skuteczność dryblingów- Saka 52%, Mbeumo 33%
Wygrane pojedynki- Saka 56%, Mbeumo 32%

O wykreowanych okazjach, kluczowych podaniach i wszystkich statystykach defensywnych nie wspominając.

aguero10 komentarzy: 898017.01.2026, 21:14

Taki Musiala na 10 siadł by idealnie.

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:14

@alexis1908 napisał: "najbardziej zasłużony? Rice ;)"
Chyba za krótko jeszcze gra i w sumie nie było go w procesie gdy wychodziliśmy z szamba. Jak nam strzeli 2 wolne w finale Champions League to mnie przekonasz (z przyjemnością przyznam wtedy rację), póki co to w sumie nie przypominam sobie piłkarza który by z nami bardziej ten proces przeszedł i więcej dał zespołowi niż Saka :D

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:14

@Marzag: wygrał nam to ze wybierając Arsenal nie pozwolił city odjechać a Saka ile wygra ?

kamo99111 komentarzy: 914917.01.2026, 21:13

Jak dla mnie my mamy też ewidentny problem z presją.... Im bliżej końca sezonu i rozstrzygnięć tym nasza gra wygląda coraz gorzej. Gramy coraz bardziej zachowawczo i schematycznie. Na miejscu Berty poszukałbym jakiegoś dobgo psychiatry dla zawodników i Mikela :-D

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:12

nie no, ludzie ledwo po polsku rozumieją, rozkłądają nogi przed największym nieudacznikiem w zespole i jeszcze się kłócić próbują...

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:12

@alexis1908 napisał: "najbardziej zasłużony? Rice ;)"
A ile nam trofeów wygrał? ;)

mlody323323 komentarzy: 332117.01.2026, 21:12

Nie no dobra tak na chłodno to dopiero 1 sezon Gyokeresa w PL na najwyższym poziomie (na Havertza tez tak przynajmniej do Maja wszyscy albo większość psy wieszali ) , ale kuuurde naprawdę spodziewałem sie po nim więcej chociaż by ta fizyczna siła była i szybkość a tu na razie jedna wielka Dvpa ...
wcale nie chce go Bronić w żaden sposób i tak dalej bo gra poniżej oczekiwań zdecydowanie ale większą krytykę za ten dzisiejszy mecz powinien zebrać nasz wirtuoz na ławce trenerskiej i winę za dzisiejszą stratę punktów rozłożył bym w proporcjach 40/60 zespół-Trener

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:11

@Marzag: najbardziej zasłużony? Rice ;)

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:11

@alexis1908 napisał: "tylko żebyś zawału nie dostał ale on grał na skrzydle w tamtym sezonie i w United też za często nie grał jak SN"
No i super, z tym że liczby i tak miał gorsze od Saki, po prostu Saka wyleciał na dłuższy czas z powodu ACL. Ale ty i tak twerkujesz do największego nieudacznika ery Emirates próbując jednocześnie najbardziej zasłużonemu piłkarzowi w klubie umniejszyć.

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:10

@hanzo88h napisał: "Jeśli Arteta przegra mistrza to wiadomo out a jeśli wygra to wiadomo też out."

Nikt tego nie chce czytać sir

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:10

@Marzag: nie zesraj się z bronieniem pupilka xD

kamo99111 komentarzy: 914917.01.2026, 21:10

@Er4s napisał: "Mamy jednego ze słabszych piłkarzy na pozycji nr 10 w lidze. Jak nasz atak ma nie kuleć?"

Dokładnie... A jak dołożysz jeszcze do tego Gyoko, który formę łapie raz na 10 meczów to się.okazuje, że z przodu tak to wygląda.

aguero10 komentarzy: 898017.01.2026, 21:10

@Marzag:

Z Live tak samo zagrał słabo. Ogólnie Norweg przeplata dobre mecze ze słabymi.

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:08

@Marzag: tylko żebyś zawału nie dostał ale on grał na skrzydle w tamtym sezonie i w United też za często nie grał jak SN

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:08

@alexis1908: zaufaj mi, ludzie tu jadą po Artecie nawet jak zagramy lepiej i wygramy. Po takim meczu byłaby jazda jak nie wiem. Przypomnę ci jak wygramy kolejny raz jakiś mecz w mało porywający sposób, bo na pewno jeszcze się w tym sezonie trafi ;)

Er4s komentarzy: 579217.01.2026, 21:08

Tylko ignorant nie widzi tego że topimy mecze uzależnieniem Artety od wystawiania Odegaarda. Jest Eze który okej przecierał mecze beznadziejnie z zsjehistymi ale w pojedynkę na zrobił 6 punktów w tym sezonie. Kiedy Odegaard strzeli hat tricka? Czekam. Nwaneri też przy*****y do ławki a Norweg robi te swoje wakacyjne przebieżki kolejny mecz z rzędu. Dość tego ludzie!!!! Mamy jednego ze słabszych piłkarzy na pozycji nr 10 w lidze. Jak nasz atak ma nie kuleć?

thegunners101 komentarzy: 273917.01.2026, 21:07

Z narzekaczami jest zabawnie. Wygrana z Chelsea podstawą - źle, bo zajechani piłkarze, zaraz znowu szpital. Gdyby tam wyszli zmiennicy i nie udałoby się wygrać to nie wiem czy Arteta by dotrwał na Forest. Lider, 7 punktów przewagi, gra na wszystkich frontach, kadra zaraz kompletna - no co ten Arteta zrobił znowu, połowa składu to by się w Burnley nie łapała, od Gyokeresa to Rafał Siemaszko był lepszy etc. etc. Ciekawe spostrzeżenia, choć niezbyt trafne.

SunTzu komentarzy: 98317.01.2026, 21:07

@Er4s napisał: "Gra przeciętnie od 2,5 roku spójrz prawdzie w oczy"
Cała drużyna zagrała piach ale ty jak zwykle musisz się uczepić jednego zawodnika

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:07

Saka 24/25:
gol lub asysta co 100 minut

Mbeumo 24/25
gol lub asysta co 123 minuty

Saka 25/26
gol lub asysta co 149 minuty

Mbeumo 25/26
gol lub asysta co 169 minut

wniosek chorągiew.com: Mbuemo o 5 klas lepszy od Saki

hanzo88h komentarzy: 182217.01.2026, 21:07

Jeśli Arteta przegra mistrza to wiadomo out a jeśli wygra to wiadomo też out.

kamo99111 komentarzy: 914917.01.2026, 21:07

Ja na United chyba bym wyszedł tak:

____________Jesus___________
Tross________Eze_______Saka
________Rice_____Zubi_______
???___BigGabi___Saliba___???
_____________Raya___________

Boki obrony są "???" bo nie wiadomo kto będzie dostępny. Najlepiej by było Calafiori-Timber. No ale zobaczymy jak będzie.

W ataku Jesus bo Havertz chyba jeszcze nie jest gotowy w 100%. Tym bardziej po tak długiej przerwie, wyjść w podstawie w takim meczu to ciężko. Wolę jednak zobaczyć Jesusa niż kalekę Gyoko. Merino też nie bardzo bym chiał bo chcę w końcu trochę dynamiki z przodu, a nie tylko wóz z węglem...

No i na śpo trzeba w końcu też coś zmienić. Z Ode w składzie gralismy dziś w 10. Eze może nie jest w optymalnej formie ale zawsze można liczyć na jakieś niekonwencjinalne zagranie czy drybling... Po Norwegu jedynie niecelnego podania.

Numer10 komentarzy: 81817.01.2026, 21:07

@alexis1908 napisał: "masz rację Saka to najbardziej zasłużony piłkarz w Arsenalu i nie zmienia to faktów że nadal jest gorszy niż Mbeumo od 2 sezonów"

Ja bym nie przesadzał - Saka gorzej wychodzi do piłek jako podwieszona 9, ale za to drybling i dośrodkowanie (a to głównie robi w meczach) ma na topowym poziomie. Nie może najlepszy zawodnik ofensywny lidera tabeli i wicemistrza być gorszy od Mbuemo. Ja bym tego drugiego chętnie przywitał w AFC, ale no szanujmy się

Barney komentarzy: 2544817.01.2026, 21:06

@Marzag:

W utd gra na skrzydle tak samo

Barney komentarzy: 2544817.01.2026, 21:06

@Marzag:

Czesciej gral na prawym skrzydle bo to jego pozycja

alexis1908 komentarzy: 820617.01.2026, 21:04

@Numer10: też oglądałem tamten mecz i zaufaj mi jakbyśmy tak zagrali i wygrali to nikt by po Artecie nie jechał

TrueGunner komentarzy: 115617.01.2026, 21:04

@Barney: Bo wróciła święta krowa Odegaarda i Eze poszedł w odstawkę jak grał to jakieś tam liczby robił i akurat z Eze na 10 nie wyglądaliśmy źle.

tyson880 komentarzy: 1100517.01.2026, 21:04

Wiem, że styl jest nudny, ale już taki pragmatyzm obrał Arteta. Pamiętam Chelsea Antonio Conte, która zdobyła mistrzostwo. Ta drużyna była bardzo nudna, ale skuteczna. Zresztą jeszcze nudniejsza Chelsea za Di Matteo zdobyła lige mistrzów. Nudny Leicester zdobył mistrzostwo. Nudny Juventus dominował w Serie A. Manchester United bywał nudny i pragmatyczny za Sir Alexa. Liverpool też miewał takie okresy. A z drugiej strony pamiętam naprawdę pięknie grający Arsenal za Wengera. Wszyscy mówili, że Arsenal grał najpiękniejszą piłkę w Europie. Tylko Barcelona mogła nam ewentualnie dorównać, ale wtedy też była posucha z trofeami. Był taki okres. Teraz jako wieloletni kibic Arsenalu chcę pucharów! I w tym sezonie się doczekam. Wiem to.

Er4s komentarzy: 579217.01.2026, 21:03

@Marzag:
Gra przeciętnie od 2,5 roku spójrz prawdzie w oczy

coooyg11 komentarzy: 465017.01.2026, 21:03

Dla pocieszenia sporej części tejże grupy, oglądając ostatnie mecze City stwierdzam, że są w jeszcze gorszej formie niż my, także ten :D

Marzag komentarzy: 48177 newsów: 117.01.2026, 21:03

@Barney napisał: "Czlowieku Mbuemo gral w Brentfor i walnal 20 goli twoje argumenty sa do kosza."
Ale że napastnik strzelił więcej goli niż skrzydłowy? Kto to widział? Barneyowi się takie rzeczy nawet nie śniły!

Damper komentarzy: 457817.01.2026, 21:03

@alexis1908 napisał: "@Marzag: masz rację Saka to najbardziej zasłużony piłkarz w Arsenalu i nie zmienia to faktów że nadal jest gorszy niż Mbeumo od 2 sezonów"

A co takiego zrobił Mbeumo w tym sezonie?

SunTzu komentarzy: 98317.01.2026, 21:03

Zostało 16 meczu do końca jak się uda jakoś wygrac 10 spotkań to będzie 80pkt jak uciulamy 10 z pozostałych 6ciu spotkań to będzie te 90pkt i może mistrz. Ale słabo to widzę po ostatnim okresie i drugim remisie z rzędu na 0:0

Er4s komentarzy: 579217.01.2026, 21:03

@Marzag:
Nie no zapamiętajcie
Gyokeres jest fatalnym piłkarzem, okregowka.
Martinelli i Odegaard są generalnie zajebisci ale wiecznie „niechlujni….” Tak gdzieś od dwóch lat tylko są niechlujni xD

Boże jakim Ty jesteś ogórem. Znajdź sobie jakąś kobite i robotę. Trochę tu zluzujesz

poprzednia123456następna
Następny mecz
Ostatni mecz
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
ZawodnikBramkiAsysty
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady