Futbolowe analogie

Futbolowe analogie 17.05.2011, 14:07, Przemysław Szews 546 komentarzy

Zbliża się, albo już nastąpił, koniec sezonu w największych europejskich ligach. Sezon, który jak co roku jednych czyni zwycięzcami, okrywa glorią dumy i chwały, a drugich wpędza w tok rozmyślań nad tym, co poszło nie tak. Oczywiście tych, którzy o ewentualne mistrzostwo aspirowali, bo są takie drużyny, które cieszą się z tego, że uchroniły się przed degradacją, albo że w ogóle przetrwały sezon w środku tabeli. Są też takie, których w ogóle żadne trofea nie interesują. Grają sobie takie drużyny w swoich ligach, cieszą się z mniej lub bardziej składnej gry, a w ramach wynagrodzenia zyskują szacunek na mieście, czy też paliwo do swoich używanych „trójek beemwu” (często „w gazie”). Te ostatnie zaliczyć można jednak do okręgówek, a w najlepszym razie do trzeciej kategorii ligowej. Tam miarą udanego sezonu niekoniecznie muszą być jakiekolwiek trofea. W drużynach klasyfikujących się w ramach tzw. europejskiej czołówki trofea to sprawa ważna, czasem wręcz honoru. Bardziej przyziemnie patrzący na świat dodaliby, że i pieniędzy, dużych pieniędzy – nie tylko za wygrane, ale także tych od sponsorów, reklam, kibiców. Skoro przy kibicach jesteśmy…

…to dla kibiców Arsenalu sezon ten kończy się jak zwykle. Może nawet gorzej niż zwykle, bo w tym roku były duże szanse na zgarnięcie całej puli. Narodziły się przy tym grupy śmiałków, twierdzących z całym przekonaniem, że przewidywali to już wtedy (a nawet zwłaszcza wtedy), kiedy poziom optymizmu i nadziei osiągał szczyty, finał taki wieszczyli polegając na swojej, wybitnej zapewne, trenerskiej i futbolowej intuicji. Inni z kolei w dalszym ciągu uparcie twierdzą, że z sezonu są zadowoleni, bo Kanonierzy grali ładnie, składnie i na temat – po prostu pech zadecydował… ale za rok, za rok to już będzie lepiej. Nie pora na roztrząsanie tego tematu, od tego będą wszelkie kończące sezon podsumowania, zestawienia, statystki etc i mój zupełnie oddzielny tekst. Wracając do tego, że ten sezon nie dla wszystkich kończy się udanie…

W kryzysowych sytuacjach, w sezonach kończących się piłkarską posuchą, kiedy nastroje i na trybunach i na trenerskiej ławce, a także w szatni są mierne… recepty na środek sytuację polepszający nie ma. Są kluby, które działają wtedy desperacko, ratunku szukają wszędzie, biorąc na rynku transferowym co się da, albo co się trafi – takie, które potrzebują reakcji natychmiastowej, szperają na ślepo, po omacku. Są też takie, które szukają rozważnie, ostrożnie, długo negocjując nad oglądanym towarem, przeliczając uważnie każdy banknot. Inne cierpliwie czekają na okazję, wypatrują młodych i zdolnych albo podkradają tych, których zauważyła i wygadała się przy tym konkurencja. Są też takie, które ze stoickim spokojem, którego nie powstydziłby się sam Chryzyp czekają… Czekają… Czekają, bo może coś im się trafi samo (najlepiej, żeby przyszło z piłkarską kartą w zębach i dobrymi referencjami), albo sama naprawi się sytuacja. Ktoś podrośnie, ktoś wróci do formy, kogoś wyciągnie się z drużyny B...

Trudno jednoznacznie zaliczyć Arsenal i Bayern do powyższych kategorii, czyli dwie drużyny o których traktuje dzisiejszy tekst. Dlaczego więc szukam analogii w dwóch zupełnie innych klubowych filozofiach, dlaczego zestawiam dwie odmienne deklinacje futbolu? Dlatego, że są to drużyny mi najbliższe i rzadko zdarza się, że obie kończą podobnie sezon. Bo o ile do takich finiszów Arsenalu zdążyłem się przyzwyczaić i przyjmować ową sytuację z (jako-taką) pokorą, o tyle sytuację zawsze, choć częściowo ratował Bayern. W tym roku „moje” drużyny solidarnie spisały rok na straty. Zestawiam je, by zastanowić się nad tym, jak zareagują, wrócę do tego jak reagowały na podobne sytuacje w przeszłości i w końcu jaki to przyniesie skutek…

Wbrew pozorom, wbrew temu co pisałem o dwóch zupełnie różnych deklinacjach futbolu, to Kanonierów z Bawarczykami poza sympatią autora łączy sporo… Ale o tym za chwilę. Z ust szkoleniowca Arsenalu na wytłumaczenie transferowej bierności zazwyczaj słyszeliśmy podobne wymówki – że przecież mamy wybudowany stadion, że klub wziął na niego pożyczkę, którą wypadałoby spłacić, że mimo tego wszystkiego i tak udaje się trzymać finanse w ryzach i wyniki są więcej niż satysfakcjonujące, ale aby tak było dalej, na kosztowne transfery pozwolić sobie nie możemy. I tak mamy drużynę silną i jest zaskakująco dobrze tak jak jest. Owszem, patrząc na wydatki i transfery Arsenalu, i tak jest w wyjątkowo dobrej sytuacji, co rok walcząc o mistrzostwo własnym nakładem pracy – czyt. wychowankami klubu, zawodnikami młodymi, kupionymi okazyjnie - którzy często w jedenastu kosztują tyle, co trzech, czterech zawodników rywala. Jest to swego rodzaju precedens w europejskiej skali, tyle tylko, że zwracam uwagę na niepozorne sformułowanie – „co roku walcząc”…

Czas na analogię. Bayern, rok przed Arsenalem także zbudował stadion. Podobnie jak Kanonierzy, wziął na niego pożyczkę. Zapłacił jednak mniej – 340 milionów euro, do 390 milionów funtów wydanych przez Arsenal. Podobnie jak klub z Londynu, Bayern związał się z bogatym sponsorem i oddał mu nazwę swojego stadionu. Allianz Arena uznawana jest, obok Wembley, za najnowocześniejszy architektonicznie obiekt sportowy świata. Bajer(n) ze zmieniającą kolory powłoką znany jest już niemal przez każdego sympatyka futbolu (Wikipedia twierdzi, że widać ją z oddalonych o 70 km austriackich szczytów). W każdym meczu zasiada na niej 69 000 kibiców Bayernu – na Emirates 61 000. Ktoś powie: „chwila, chwila, ale przecież Bayern budował stadion razem z drugim klubem z Monachium”. Tak, mecze na Allianz Arenie rozgrywa także TSV, któremu na budowę stadionu pieniądze pożyczył… Bayern.

Mimo budowy stadionu Bayern po nieudanym sezonie 2006/2007 zainwestował w kompletną przebudowę zespołu, wyremontował wymagające tego formacje, wyeliminował wszelkie wątłości i przewietrzył kadrę. Przyszli wtedy między innymi Ribery, Toni, Klose. Zainwestowane pieniądze szybko przerodziły się w sportowe wyniki – Bawarczycy zdobyli wszystko, co mieli na swoim podwórku do zdobycia – Puchar Ligi, Mistrzostwo i Puchar kraju. Wydano wtedy ponad 100 milionów euro, a przecież zarząd Bayernu w żadnym wypadku nie należy do szczodrych w wydatkach na nowych graczy. To kolejna analogia między Arsenalem i Bayernem. Oba kluby są bardzo mądrze zarządzane, oba są klubami dochodowymi i oba niechętnie wydają swoje pieniądze na transfery (tyle tylko, że jeden z nich kiedy trzeba, do transferowej kieszeni sięga). Żeby nie być gołosłownym – Deloitte wyliczył, że zyski Arsenalu za sezon 2009/10 wyniosły 274 miliony euro, plasując londyńczyków na miejscu czwartym, za Bayernem z 323 milionami. Tempo wzrostu w ostatnich pięciu latach jest podobne. Skąd te zyski? Przychody z meczów: Arsenal, 114 milionów – Bayern, 66. Prawa z transmisji: Arsenal, 105 milionów – Bayern, 83. Różnice bardzo duże. Dlaczego więc Bayern jest przed Arsenalem? Wyliczenia sugerują, że słabość Arsenalu kryje się w kontraktach reklamowych i pieniądzach od sponsorów. Niemcy biją tutaj Kanonierów na głowę: 172 miliony euro (najwięcej z całej europejskiej czołówki, o 20 milionów więcej od pierwszego w zestawieniu Realu Madryt) do 53 milionów wynegocjowanych przez Arsenal. To może być argument koronny w dyskusji na temat „po co Arsenalowi sukcesy”… Nagły wzrost dochodów Bayernu z reklam nastąpił właśnie w sezonie, kiedy Bawarczycy doczłapali się do finału Ligi Mistrzów. Okazuje się, że sama ładna gra i popularność wśród kibiców nie wystarcza do tego, aby dostawać godziwe pieniądze od partnerów, albo, że zarząd jest w negocjacjach kontraktów reklamowych po prostu słaby - Arsenal dostaje mniej od Manchesteru, Chelsea, Liverpoolu, czyli całej historycznej Wielkiej Czwórki. Dla porównania: dzięki wpływom z reklam Czerwone Diabły przebiły Kanonierów niemal dwukrotnie, Chelsea dostała więcej o 15 milionów (nie wliczają się tu pieniążki Romana), a Liverpool aż 20.

Jak pokazuje inne zestawienie, magazynu Forbes – potencjał Kanonierzy mają wszakże ogromny. W zestawieniu najbardziej wartościowych klubów na świecie zajmują miejsce trzecie(1,19 mld USD), przed Bayernem (1,05 mld USD), a za Realem (1,45 mld USD) i Manchesterem(1,86 mld USD).

Pisząc o marketingowej słabości i potrzebie sukcesów Arsenalu, której to potrzeby zdaje się nikt nie dostrzegać, dopatrzyłem się związku między jednym, a drugim. Owy związek to nadchodzące Emirates Cup. Mocarna obsada pucharu sponsora pokazuje właśnie, że – albo, panom z marketingu i PRu po prostu się nie chciało, albo… że z takimi rywalami łatwiej będzie zdobyć swój de facto puchar. Dla porównania Bayern zaprosił na analogiczne rozgrywki sponsorowane przez Audi (Citroen przy Audi wypada także trochę bladziej…) - AC Milan, FC Barcelonę i SC Internacional Porto Alegre. Pomijając ostatnią drużynę, to czy Rossoneri i najpopularniejsza obecnie drużyna na świecie, być może zwycięzca tegorocznej Ligi Mistrzów nie tworzą lepszego wizerunku towarzyskiego pucharu (przy okazji, rok temu gościli drugiego tegorocznego finalistę LM)? Pomijając wizerunek i patrząc pragmatycznie: czy przyjazd drużyn New York Red Bulls czy Boca Juniors przyniosą tak samo wymierne korzyści jak wizyta Barcelony, czy Milanu?

Zostawiam już marketingowo-piaarowe sprawy na boku i wracam do transferów, powyższe pytanie zostawiając otwarte. Powiedzmy sobie jasno. Transferowego fixu na nieudany sezon nie ma. Kluby szukają różnych przepisów, jedne zadowalają się fast-foodem, inne kosztują różnych zagranicznych specjałów. Arsenal dość często poprzestaje na gorącym kubku (Sebastien Squillaci, Mickaël Silvestre), podczas gdy Bayern zamawia pełnowartościowy obiad (Ribery, Robben, Gomez). Czasem okazuje się, że i gorący kubek potrafi być bardzo sycący (Vermaelen, Koscielny), a solidny obiad powoduje duże niestrawności (Toni, van Buyten). To tylko jednak wyjątek potwierdzający regułę. Ponad 30 milionów euro wydanych na Gomeza kilka miesięcy temu wydawało się być największą transferową zgagą Bayernu od lat. Obecnie, dzierżący nagrodę króla strzelców Bundesligi Niemiec strzelił w 45 spotkaniach 39 bramek i to głównie on uratował Bawarczyków od kompromitacji w postaci gry w Lidze Europejskiej. Jaką strawę przygotują oba kluby teraz, po fatalnym w skutkach sezonie? Bayern już na długo przed końcem sezonu rozglądał się za nowymi zawodnikami, przewidując, że nie będzie kolorowo, podczas gdy Arsenal powtarzał, że będzie lepiej, że jeszcze mamy szanse, że nie wszystko stracone. W Niemczech przewijały się takie nazwiska jak Contrao, Boatenga, Van der Wiel. Wenger jeszcze w kwietniu, kiedy Arsenal sytuował się za tegorocznym mistrzem, powtarzał, „że jego zawodnicy mogą odnieść sukces dzięki niepowtarzalnemu stylowi jaki prezentują”. Nie odnieśli.

Bayern zakontraktował już najlepszego strzelca 2. Bundesligi, 22-letniego Nilsa Petersena, o którego biły się wszystkie większe kluby ligi wyżej. Choć to jeszcze nie potwierdzone, kwota za perspektywicznego i uzdolnionego gracza, który strzelił w tym sezonie 24 gole waha się od 2,8 mln euro do 3,8 mln (wynik odpowiedniej klauzuli). Drugim graczem jest Manuel Neuer. Zawodnik, o którym mówi się, że jest lub lada chwila będzie najlepszym bramkarzem na świecie ma kosztować ok. 13 milionów funtów + dodatkowe opłaty (potwierdzenie transferu ma nastąpić po finale Pucharu Niemiec). Piszę to dlatego, że Wenger zaczął głośniej mówić o wydawaniu pieniędzy. Póki co, zaczął mówić, jest więc nadzieja, że przejdzie do czynów. Pozostaje mieć tylko ufać, że nie będą to pieniądze pakowane w graczy-zagadki, a w graczy, którzy są Arsenalowi potrzebni i są warci nawet większych pieniędzy i kiedy takich Francuz znajdzie, to nie zawaha się ich wydać. Nie ma już miejsca i czasu na szukanie sycących gorących kubków – jak pokazuje przykład Bayernu, czasem warto zainwestować w pełnowartościowy posiłek, utrzyma on poczucie sytości na dłużej… Ktoś powie, że nie jest w polityce Arsenalu zapisana rozrzutność. Ale czy wspominani przeze mnie Niemcy są rozrzutni? Po prostu wydają kiedy trzeba, kiedy klub notuje słabszy rok. Arsenal zanotował kolejny słaby rok z rzędu i nie może sobie pozwolić na transferową bierność. A że pieniądze ma, to mówi już o tym i zarząd i Wenger, co stanowi miłą odmianę po do znudzenia powtarzanych jak mantra słowach, że „nie mamy pieniędzy, jesteśmy przecież w nie najgorszej sytuacji, a wybudowaliśmy stadion, prawda?”. Bawarska analogia pokazuje słabość tych słów i pozwala przypuszczać, że to po prostu wymówki francuskiego szkoleniowca, broniącego zaciekle swojej filozofii i wizji prowadzenia klubu.

Pozostaje jeszcze jedna strona medalu (że trzecia? Ustalmy więc, że to medal w 3D) - coś dla miłośników teorii spiskowych, do których oko puszcza rychłe wprowadzenie przez UEFA zasad Financial Fair Play. Może to właśnie stąd transferowa bierność Wengera? Przewidział on lata temu taki obrót sprawy i utrzymywał w ryzach wydatki po to, by w niedługiej przyszłości pokazać język wszystkim abramowiczom, szejkom, perezom, barcelonom i wszystkim pozostałym kupującym na kredyt i „hańbiącym” futbol (według wengerowego kodeksu oczywiście). To naturalnie lekka ironia z mojej strony, niemniej jednak to Arsenal po wprowadzeniu FFP będzie w najlepszej sytuacji z całej Europejskiej czołówki (razem z Bayernem, Juventusem i o dziwo Realem Madryt – jak oni to zrobili, czyżby kreatywna księgowość?). Po zestawieniu wydatków z dochodami Arsenal notuje 56 milionów funtów zysku. Rozrzutni szejkowie notują ponad 170 milionów funtów straty, a ich kolega „po fachu” z Chelsea 71 milionów. Na minusie jest też Manchester United (83 mln) czy Liverpool (19,9 mln). I za to, że Arsenal jest we wspaniałej kondycji finansowej i nie musi martwić się o przyszłość należą się Wengerowi (i zarządowi) jak największe brawa. Czepnę się tylko tego, że przykład Bayernu pokazuje, że jedno można łączyć z drugim – mądrze prowadzić klub, oszczędzając kiedy można, ale kiedy trzeba - wydawać. Jest jeden problem w tych kolorowych dla Arsenalu finansowych statystykach...

Czy kibice chcą patrzeć na to, komu tabelki się zielenią, a komu czerwienią? Czy chcą się emocjonować starciami księgowych, rosnącym zyskiem, długami przeciwników? Czy plus na koncie zrekompensował kibicom Arsenalu obrazek, kiedy zadłużone Czerwone Diabły świętują Mistrzostwo Anglii, albo kiedy robiła to Chelsea? Choćby nie wiem jak wielkie finansowe rekordy bił klub i tak dla kibica nie skapnie z tego przecież ani jedno euro. Ani jednym euro długu nie obciąży też kibica klub, kiedy będzie w najgorszych nawet tarapatach. To wszystko dlatego, że wszelkie finansowe zawiłości, są dla kibica jedynie zawiłościami wirtualnymi. Kibic jest po to, żeby oglądać piękne gole, przeżywać chwile tryumfu, glorii i chwały. Nigdy nie będzie substytutem zwycięstw stan konta, czy plusy w excelowych tabelkach. Chyba, że ktoś z braku laku lubi w towarzystwie wspomnieć, że jego klub mimo, że nie wygrywa niczego, notuje dobre zyski. Ale przecież to nie jest giełda, to nie jest biznes – to przecież sport, w sporcie chodzi o coś innego. Pozostaje tylko nadzieja, że wprowadzenie FFP oprócz plasowania Arsenalu na czołowych pozycjach finansowych zestawień przełoży się także na wyniki sportowe.

Nadchodzące okienko transferowe zapowiada się niezwykle ciekawie. O ile ze strony Bayernu wiem, że mogę spodziewać się solidnych wzmocnień, bo monachijska karuzela już ruszyła, to dużo większą ciekawość budzą przyszłe ruchy Arsenalu. W kwietniu słyszeliśmy, że przygotowane jest 40 milionów funtów. Czy po zakończeniu transferowych zakupów uwidoczni się kolejna analogia? Czy te dwa piłkarskie światy połączą wspólne zakupy, które przyniosą przełom w kolejnym sezonie? Przykład Bayernu pokazał, że wydane pieniądze szybko się zwracają. Ktoś powie, że w Bundeslidze Bayern miał łatwiej. Być może, należy jednak pamiętać, że dominacja drużyny z Monachium i przepaść między rywalami już dawno się zatarły, a liga niemiecka już nie jest tą samą ligą sprzed kilku lat (moim zdaniem wyprzedza już włoską). Liga angielska jest bezsprzecznie bardziej wymagająca, wyrównana i po prostu ciężka. Ale to tym bardziej wzmacnia stwierdzenie, że aby walczyć w niej o mistrzostwo, trzeba jeszcze więcej pracy, wysiłku i… pieniędzy.

Aha, jest jeszcze inna, smutna analogia. Ubiegłoroczny finalista Ligi Mistrzów, teraz będzie musiał o nią walczyć w barażach. Arsenal jest o krok od tego, by walczyć tam razem z Bayernem…

autor: Przemysław Szews źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
Asiek69 komentarzy: 236621.05.2011, 22:33

a w Ligue1 się ładnie dzieje ^^

aRamsey komentarzy: 948621.05.2011, 22:30

@Gigi,
A Anelka, Owen, Woodgate?

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4821.05.2011, 22:29

@aRamsey

Wszystkich tych zawodników pozbyli się praktycznie w tym samym czasie, w związku z tym teraz wyciągną wnioski ;)

rege komentarzy: 96021.05.2011, 22:28

aRamsey- I tu masz rację;) Możesz w zasadzie skreślić pkt 2;) Mimo to wydaje mi się, że pozostałe 3 są nie do zdarcia.

aRamsey komentarzy: 948621.05.2011, 22:22

@rege,
Takie pytanko czy Robben był opłacalny? Czy transfer i sprzedaż Snejidera była opłacalna? Czy transakcje z Van der Vaartem były opłacalne dla Realu? To tylko 3 przykłady zawodników którzy przychodzą do Realu za grubą kase by po 'chwili' odejść za mniejsze pieniądze.

rege komentarzy: 96021.05.2011, 22:11

Benzema na 100% zostanie z 4 powodów:

1.) To jest osobisty transfer Pereza. On go nie odpuści. A już na pewno nie teraz.
2.) Real dał za niego 30-35 mln, Wenger nie da wiecej niż 30. Dla Realu jest to nieopłacalna transakcja.
3.) Karim zaczął grać na miarę (powyżej?) oczekiwań, wiec odpada.
4.) Media mówią co im ślina na język przyniesie, a oficjalnie agent Benzemy stwierdził, że Francuz chce zostać i zostanie.

Amen

Arsenal_1886 komentarzy: 1952121.05.2011, 22:07

karlo > Też chce ,ale trzeba będzie spokojnie wydać zapewne 30 mln euro na Karima .
Czy tyle Wenger będzie wstanie wydać ?
Chciałbym . Jednak jestem pewien ,że te pieniądze szybko ,by się zwróciły .
Kibice na pewno ,by chętnie kupowali koszulki z nazwiskiem Francuza :)

karlo komentarzy: 906921.05.2011, 22:05

Chce Benzeme do nas bez względu na koszty.

szwarcekruper komentarzy: 89321.05.2011, 22:02

@Gigi

No to fajnie mam nadzieję że Mamed znowu pokaże klasę ;]

aRamsey komentarzy: 948621.05.2011, 22:00

Przydało by się wstawić zapowiedź :p W końcu to ostatni meczu sezonu.

rege komentarzy: 96021.05.2011, 21:58

Znów Real zagrał antyfootball;)
To tak odwołując się do komentarzy wiadomych ludzi.

PS. wiem, że ten artykuł już tu długo "wisi" ale muszę napisać, że jest genialny;)

damian199656 komentarzy: 762621.05.2011, 21:55

Trochę późno.
Szkoda że Real nie strzelił 10 bramek

Arsenal_1886 komentarzy: 1952121.05.2011, 21:52

damian > 1 lipiec - 31 sierpień .

damian199656 komentarzy: 762621.05.2011, 21:48

Mam pytanie, kiedy otwierają okienko transferowe?

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4821.05.2011, 21:41

@szwarcer

Tak, w ostatniej walce Mammed ;)

@A1886

Nie sądzę.. Jego walka nie jest ostatnia, cała gala trwa do ok. 00:00, także Pudzian wejdzie zapewne wo kolicach 23, bo szybko idzie jak na razie ;)

damian199656 komentarzy: 762621.05.2011, 21:38

I Adebayor hat-trick

szwarcekruper komentarzy: 89321.05.2011, 21:35

@ Gigi

a ostatnia kogo? Mameda?

szwarcekruper komentarzy: 89321.05.2011, 21:35

@ Gigi

a ostatnia kogo? Mameda?

damian199656 komentarzy: 762621.05.2011, 21:28

Benzema 2 gol

Gigi komentarzy: 7198 newsów: 4821.05.2011, 21:27

@Mizzou

Pudzian jest w przedostaniej walce

Arsenal_1886 komentarzy: 1952121.05.2011, 21:26

Mizzou > Znając życie , Pudzian będzie walczył gdzieś po 23.30 lub po północy .

Mizzou komentarzy: 605321.05.2011, 21:15

Btw. Nicky ma dobry gust w dziewczynach xD

Mizzou komentarzy: 605321.05.2011, 21:08

walczył już mariusz PUDZIAN pudzianowski???

Arsenal_1886 komentarzy: 1952121.05.2011, 20:46

goonersaur.com/2011/05/is-he-the-new-sol-campbell/

Tylko Samba może być porównywany do Campbella :P

Arsenal_1886 komentarzy: 1952121.05.2011, 20:11

Arsenal4Ev3R > Podobno już chcieli nam złożyć ofertę ,która opiewała na 30 mln funtów + Flamini :D Chciałbym takiego walczaka z powrotem jeżeli chodzi tylko o sprawy piłkarskie ,ale to jak postąpił odchodząc do Milanu od nas to postąpił jak sz***a . Jednak ,co cieszy Milan byłby wstanie zaoferować o wiele więcej pieniędzy niż Barcelona . Celem powinno być zatrzymanie Fabregasa na ES ,ale jeżeli była ,by oferta 50 mln funtów to Wenger mógłby ją przyjąć . Za te pieniądze Wenger mógłby sprowadzić trzech graczy dobrej klasy zawodników ,ale znając życie , Wenger by schował te pieniądze głęboko w kieszeń i by nie chciał z nich skorzystać ,chociaż powinien ;/

Arsenal4Ev3R komentarzy: 1068721.05.2011, 19:57

acmilan24.com/news/id/10811/Fabregas__Podoba_mi_sie_Serie_A.html

Arsenal4Ev3R komentarzy: 1068721.05.2011, 19:57

Czytaliście to:

http://www.acmilan24.com/news/id/10811/Fabregas__Podoba_mi_sie_Serie_A.html

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 21:09

damian> Akurat ,nie jest jakoś trudno poszukać linki :P

damian199656 komentarzy: 762620.05.2011, 21:06

Arsenal_1886-> haha dobre. ty to potrafisz znaleźć fajne linki

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 20:59

dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1388622/Whos-new-friend-Nicklas-Bendtner-leaves-Arsenal-end-season-party-mystery-blonde.html

Zobaczcie , poniższe fotki :P
Bendtner jaki zadowolony :D
Eboue suszy zęby ,a Koscielny z paczką papierosów w ręce :D
Oj , mogą mieć jakieś problemy :P

KondzioElite komentarzy: 618720.05.2011, 20:59

@Pinguite
Przecież każdy transfer ma takie ryzyko.

Tak samo mogłoby być z CR7, Tevezem, Anelką czy każdym innym zawodnikiem. Jednak Eden to zawodnik na tyle dobry, że poradzi sobie z palcem w nosie. O to jestem spokojny.

Pinguite komentarzy: 1502020.05.2011, 20:57

Wiecie co? Co jeśli Boss kupi Hazarda, a ten będzie grał padakę? ;]

KondzioElite komentarzy: 618720.05.2011, 20:52

@A_1886
-Parker
-Hazard
-Gameiro
To dla mnie transfery priorytetowe, z naciskiem na ten drugi.

Obrońca to dla mnie drugorzędna sprawa, ale jeśli już to najchętniej zobaczyłbym Cahilla.

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 20:48

arsenalinsider.com/contributor-opinion/2495-revealed-arsene-wengers-top-targets-for-arsenal

Najbardziej łączeni piłkarze z Arsenalem .
Spośród obrońców to najbardziej mi się widzi Mamadou Sakho . Wśród pomocników środkowych to Scott Parker ,którego o dziwo nie ma na tej liście ,jednak Gago to też ciekawa i dosyć tania opcja . Nowy skrzydłowy jak Hazard ,by się przydał :P Napastnik , wiadomo każdy chce Benzeme ,ale Gameiro też mógłby być :P

henry147 komentarzy: 136620.05.2011, 20:45

Arsenal_1886>dzieki

KondzioElite komentarzy: 618720.05.2011, 20:43

Czy ja wiem... Jakoś nie widzą mi się Argentyńczycy w naszym składzie (ostatecznie Perotti)...

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 20:42

henry147 > transfermarkt.de/de/ricardo-gabriel-%C3%81lvarez/profil/spieler_76077.html

henry147 komentarzy: 136620.05.2011, 20:40

Arsenal_1886>ile ten Alvarez ma lat

KondzioElite komentarzy: 618720.05.2011, 20:37

Ja akurat SS'a bym się nie pozbywał. Jako ten 4/5 obrońca jest do zniesienia.

fabregas1987 komentarzy: 2581520.05.2011, 20:35

transfery.info/news-full-14765.html

ciekawy zestawienie wolnych zawodnikow, molgby sie Wenger na jakiegos skusic, wtedy by bylo wiecej kasy na dobrego napastnika :D:D

fabregas1987 komentarzy: 2581520.05.2011, 20:28

Arsenal_1886 --> ja bym jeszcze Arszawina dorzucil ...
a tak na serio to Squillaci powinien zostac, bo na lawke i na CC sie nadaje, a po co przeciezac podstwae >??>

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 20:26

youtube.com/watch?v=IeSIgyfG1sc&feature=youtu.be

Całkiem nieźle się prezentuje ten Ricardo Alvarez .
Jednak , to zapewne będzie uzupełnienie składu ,a nie wzmocnienie znając życie ,ale kto wie :P

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 20:17

Shell11 > talksport.co.uk/magazine/features/2011-05-20/denilson-jenas-bebe-poulson-mikel-and-players-youre-happy-say-goodbye-and-good-riddance

Proszę ,bardzo :P

Shell11 komentarzy: 9120.05.2011, 20:10

Arsenal_1886 - możesz mi podać linka do tej listy? Jestem cholernie ciekaw :)

ncba komentarzy: 55520.05.2011, 19:58

mówi się, że Arsene zakontraktował Rickiego Alvareza.

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 19:45

Talksport opublikował listę graczy ,którzy powinni odejść ze swoich drużyn . Opuścić nasz zespół powinni - Almunia , Squillaci , Denilson , Rosicky i Bendtner . Wpełni ich popieram :P

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 19:42

Sory , nie miesiąc tylko tydzień :P

Arsenal_1886 komentarzy: 1952120.05.2011, 19:41

Arsenal4Ev3R > Eboue miał kontuzję po meczu z Bragą . Początkowo miał pauzować dwa miesiące ,a wyszło na to ,że pauzował tylko miesiąc ;d

aRamsey komentarzy: 948620.05.2011, 19:23

@Arsenal4Ev3R,
Eboue na 100% miał jakąś kontuzję, chyba więzadeł w kolanie po jakimś meczu pucharowym.

Arsenal4Ev3R komentarzy: 1068720.05.2011, 19:20

Tak się zastanawiam i chyba gracze, którzy nie ulegli kontuzji/kontuzjom to Wilshere, Eboue, Arshavin i Chamakh

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
2 : 3
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal35255580
2. Manchester City34247379
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa35207867
5. Tottenham33186960
6. Manchester United341661254
7. Newcastle341651353
8. West Ham3513101249
9. Chelsea331391148
10. Bournemouth351391348
11. Wolves351371546
12. Brighton3411111244
13. Fulham351271643
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton351281536
16. Brentford35981835
17. Nottingham Forest35791926
18. Luton35672225
19. Burnley35592124
20. Sheffield Utd35372516
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
P. Foden167
J. Bowen166
B. Saka158
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com