Henry: Wróćmy do 4-4-2
01.02.2018, 12:32, Eryk Szczepański 104 komentarzy
Thierry Henry nie ma obaw o to, czy Arsene Wenger zmieści w podstawowej jedenastce nowy nabytek Arsenalu - Pierre’a-Emericka Aubameyanga - i Alexandre’a Lacazette’a.
Legenda Arsenalu przypomina czasy, kiedy to Kanonierzy grali systemem z dwoma napastnikami. Titi sugeruje również, że Arsene powinien wrócić do tego ustawienia.
- Za moich czasów graliśmy w systemie 4-4-2 i działało to świetnie. Nie wiem, czy Arsene będzie chciał wrócić do tego, ale w zasadzie czemu nie?
- Czasami kiedy Giroud wchodził jako zmiennik, Lacazette wędrował na bok i grali we dwójkę. Spróbowałbym ustawienia z dwoma zawodnikami z przodu, których wspieraliby pomocnicy - powiedział Henry.
źrodło: Sky Sports
Drużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 17 | 13 | 3 | 1 | 42 |
2. Arsenal | 18 | 10 | 6 | 2 | 36 |
3. Chelsea | 18 | 10 | 5 | 3 | 35 |
4. Nottingham Forest | 18 | 10 | 4 | 4 | 34 |
5. Newcastle | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
6. Bournemouth | 18 | 8 | 5 | 5 | 29 |
7. Manchester City | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
8. Fulham | 18 | 7 | 7 | 4 | 28 |
9. Aston Villa | 18 | 8 | 4 | 6 | 28 |
10. Brighton | 18 | 6 | 8 | 4 | 26 |
11. Brentford | 18 | 7 | 3 | 8 | 24 |
12. Tottenham | 18 | 7 | 2 | 9 | 23 |
13. West Ham | 18 | 6 | 5 | 7 | 23 |
14. Manchester United | 18 | 6 | 4 | 8 | 22 |
15. Everton | 17 | 3 | 8 | 6 | 17 |
16. Crystal Palace | 18 | 3 | 8 | 7 | 17 |
17. Wolves | 18 | 4 | 3 | 11 | 15 |
18. Leicester | 18 | 3 | 5 | 10 | 14 |
19. Ipswich | 18 | 2 | 6 | 10 | 12 |
20. Southampton | 18 | 1 | 3 | 14 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 15 | 11 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
A. Isak | 10 | 4 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
Matheus Cunha | 9 | 3 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
J. Maddison | 8 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
[OT[ widzieliscie mine alexisa sancheza jak jego united przegrywalo z tottenhamem? zupelnie jakby myslal "zamienil stryjek..."
@Samurai89 na cdm chętnie zobaczyłbym Kolasinaca
jak dla mnie 5 2 1 2 lub 4 1 2 1 2 (Bez skrzydłowych)
BR - Cech , chociaż ostatnio to Ospina!!!
LO - Monreal
ŚO - Kościelny , Mustafi
PO- Bellerin
SPD- ktoś dobry by się przydał.
SP - Jack , Mikhi. - ostatnio wszedł na chwilę i podobało mi się ,że był pod grą i szukał dla siebie miejsca, taki nowy cazorla może byc z niego :)
SPO- Ozil
N- Auba i Laca
lub zamiast śpd - następny śo.
@Lolke: Dokładnie :)
@adamus013: Tylko do takiej wymiany dobrze jest mieć nie dwóch, a trzech takich zawodników, choć w ofensywie na pewno chłopaki by sobie poradzili. Gorzej z defensywą i ktoś taki jak właśnie Casemiro czy Kante byłby niezbędny w takiej taktyce. Dlatego według mnie do obecnej kadry najbardziej pasowałoby 3-5-2
@12Titi14: o właśnie ładnie to wygląda i ospina dużo by wniósł bo gra dość dobrze nogami i sprawia wrażenie pewniejszego od cecha
@KanonierTH1411: Fakt przydałby nam się ktoś typu Casemiro w Realu. Auba w BVB za czasów Lewego dobrze się prezentował na boku a w ofensywnej trójce mógłby się wymieniać pozycją z Lacą. Ogólnie trudno to wszystko sensownie poukładac
Dając na skrzydło Aubameyanga czy Lacazettea to nie będzie tak produktywny jeden i drugi jakby grał na środku napadu.
@KanonierTH1411: Czyli doszliśmy do wniosku, że formacja 4-4-2, jak na nią nie patrzeć, nie sprawdzi się przy obecnej kadrze.
Barcelona w ostatnim czasie wróciła do formacji z dwoma napastnikami Suarez i Messi. Jeden i drugi jest bardzo skuteczny. Cały zespół dobrze na tym wyszedł. Jak zespół ma dwóch dobrych napastników i dobrych rozgrywających. Nienaganną pomoc. To dlaczego nie ?
Ciekawe w jaki sposób Thierry ustawiłby nasz obecny skład gdyby był trenerem :D
@adamus013: Zdecydowanie zbyt ofensywnie. Xhaka to nie jest prawdziwy defensywny pomocnik. Takie ustawienie świetnie funkcjonowało w Barcelonie, ale tam zawodnicy byli z innego kalibru. Marnowanie Auby na skrzydle, w momencie gdy stał się prawdziwym środkowym napastnikiem też nie uważam za dobry pomysł.
Titi dobrze prawi, ewidentnie coś w tym jest - Wenger out, Henry in !
4-3-3 chyba robi najwiekszy sens na ten moment.
Cech
Bellerin-Mustafi-Kosa-Monreal
Wilshere-Xhaka-Ramsey
Ozil-Aubameyang-Lacazette
@Lolke: Jeżeli zakładasz bocznych pomocników w takim świetle to masz rację, tyle że taki Ozil w tym ustawieniu nie pokaże całego swojego potencjału. I jak sam zauważyłeś przy takim spojrzeniu na 4-4-2 potrzebni są gracze jak Vieira i Gilberto, którzy będą wspierać obronę i jednocześnie będą w stanie rozegrać piłkę na wysokim poziomie, bo do graczy ofensywnych ktoś piłkę musi dostarczyć, a takich nie mamy więc wgl nie patrzałem na proponowane 4-4-2 w ten sposób.
Dla mnie ciekawie wyglądałoby 4-3-3
Bellerin - Mustafi - Koscielny - Monreal
Ozil - Xhaka - Wilshere
Auba - Laca - Miki
@12Titi14: Takim ustawieniem powinniśmy grać .
@KanonierTH1411: Słuszna uwaga , a co do Wilshera to ja już od dawna uważam że powinien on mieć podstawowy skład i to bez gadania
@KanonierTH1411: No i właśnie od nich wymaga się "kreatywności w środku", bo grają jako boczni pomocnicy, a nie siedzą na skrzydle. Od destrukcji są wówczas dwaj środkowi pomocnicy, jak Vieira i Gilberto, wracając znowu do starych czasów.
Więc problem w tym ustawieniu jest z środkowymi pomocnikami, co trafnie podkreślił kolega Schnor25. Ze skrzydłowymi problemu nie ma, bo ustawienie ich nie przewiduje.
To samo pisze od poczatku stycznia !
Cech,
Bellerin, Mustafi, Koscielny, Seo,
Miki, Wilshere, Xhaka, Özil,
Laca, Auba !!!
@dominrr: Grając 3-4-3 traciliśmy mniej bramek, a 3-5-2 lepiej by do nas pasował w tym momencie. Gra trójką w środku obrony jest łatwiejsza, bo defensywnie mamy tak naprawdę 6 obrońców (z wahadłowymi i nominalnym defensywnym pomocnikiem). A Ramsey to powinien siedzieć na ławce, podstawowa 11 dla Wilshere'a tak grającego powinna być z automatu.
Za słabi w środku byśmy byli
Nikt tak nie gra od chyba 10 lat, zwłaszcza w PL
Marzy mi się choćby jeden mecz w ustawieniu 4-1-2-1-2:
- Ospina -
- Bellerin, Koscielny, Mustafi, Monreal -
-Elneny-
- Mchitarian, Wilshere -
- Özil -
- Lacazette, Aubameyang -
@KanonierTH1411: zgadzam się z Tobą w 100%
Spokojnie, dziadzio będzie powoli wprowadzał nowe nabytki do składu. Może w marcu zaczną grać po 90 minut to będzie myślał jak skład ustawić
@kowalski: Przy naszych problemach w defensywie 3 obrońców i nie zbyt dobrej postawie defensywnej Xhaki i Ramseya może się okazać to ustawienie bardzo złe...
@Lolke: Chyba trochę przegiąłeś z tym porównaniem ;) ani Ozil, ani Miki nie potrafią grać w destrukcji, to były strzał w kolano i dodatkowo pozbylibyśmy się kreatywności w środku.
@Elastico07: Wolałbym się nie wypowiadać na jego temat :D
@Mateuka: Ramsey to moze byc ale rezerwowym co najwyzej.
@dominrr: Tak czy siak ich nie ma. Chyba ze mowisz o Iwobim.
Ludzie co Wy tu wygadujecie jakieś bzdury o skrzydłowych? Oni występują w ustawieniu 4-3-3.
W ustawieniu 4-4-2 są boczni pomocnicy, a takimi mogą być Miki Ozil czy nawet Ramsey lub Wilshere. Ten system ma zupełnie inne założenia taktyczne wiec nie potrzeba typowych megaszybkich skrzydłowych. Np. Taki Beckham za czasów ManU tez nie byl skrzydłowym, a jak sie sprawdzal na boku pomocy dobrze wiemy.
Ile bym dał żeby w Arsenalu wrócili do tego systemu.
Dobry pomysł lecz skrzydłowych brak ...
@Szebson: Czyli pozycje niegdyś zajmowane przez Piresa i Ljungberga. Tacy z nich skrzydłowi jak z Ozila i Mickiego.
Wolałbym 3-5-2
@Lolke: Boczni pomocnicy.
Gdzie wy macie skrzydła w ustawieniu 4-4-2??? :D
Tak jak Henry, też uważam że trzeba grać dwójką napastników bo nie możemy marnować potencjału zarówno Lacy jak i Auby. Tyle że 4-4-2 u nas nie będzie funkcjonować, bo nie mamy typowych skrzydłowych czy bocznych pomocników. Miki jest za lichy w obronie, dlatego nie grał u Mourinho, ta sama sytuacja z Walceckiem... Ja proponowałbym 3-5-2. Bellerin na prawym wahadle, Kolasinac na lewym, w środku Wilshere np z Xhaką, Ozil na 10 i Laca z Aubą w ataku. I przy tym ustawieniu mamy jednocześnie bardziej zagęszczony środek obrony.
No dokładnie. Chciałbym zobaczyć obecny Arsenal w tym ustawieniu, ale kto na skrzydłach... Bo na tych pozycjach jest straszna bieda.
4-4-2 z tak przeciętnym środkiem pola? No nie wiem. Widzimy co się dzieje, gdy nie ma Jacka, dramat. No chyba, że Songinho się ogarnie i podpisze kontrakt :)
@Rynkos7: Ozil raczej nie grałby wtedy w środku IMO
@Jacek1s: ja mam takie wrażenie, że możemy dopłacać do transferu Lacazetta jeśli rozegra odpowiednio dużo minut i stąd jego zmiany, ale kto wie.
Wolalbym 4-2-2-2 z czyms takim:
Wilshere-Kszaka (Sead)
Ozil-Miki
Auba-Laca
Nie mamy skrzydlowych do 4-4-2, wiec nie ma co sie pchac w Welbecka na boku.
Jedyny problem jest taki, że jeżeli w ataku ma grać Pierre i Laca, to kto zagra na skrzydłach? Jest jeden Henrikh, a dalej? Iwobi, Welbeck?
Mam przeczucie że to 442 by wypaliło na duży plus , zobaczymy co wenga wymyśli :)
@mitmichael: nie graliśmy, bo ciężko o jednego napastnika było, jak Laca ma siedzieć, to bez sensu było sprowadzać Aube, lepiej byłoby sprowadzić choćby Mahreza
@Jacek1s: Pomyliłeś cyferki... zamiast 6, 9...
Henry na trenera Arsenalu.
Dlaczego Henry nie jest naszym menedżerem? Założę się, że Auba będzie traktowany tak jak Laca i będzie wchodził raz na jakiś czas, a później go zmieni Iwobi czy inny szrot :T
Ciekawe ile meczy będzie musiało minąć by Auba zaczął grać pełne 90 minut u nas? Bo z Evertonem domyślam się, że wejdzie z ławki koło 60 minuty.
No dawno nie gralismy na dwoch typowych napastnikow, mozna by sprobowac takiego ustawienia