IFFHS: Primera Division najlepszą ligą świata
23.07.2010, 14:20, Iwona Zawada 75 komentarzy
Międzynarodowe Stowarzyszenie Historyków i Statystyków Futbolu (IFFHS) opublikowało najnowszy ranking lig światowych. Uznano, że obecnie najlepszą ligą piłkarską na świecie jest hiszpańska Primera Division. Anglia sklasyfikowana została na piątym miejscu. Premier League, która do tej pory zajmowała pozycję lidera, wyprzedzona została także przez Campeonato Brasileiro Série A, Primera División Argentina oraz włoską Serie A.
Warto zwrócic uwagę na miejsce ligi polskiej w aktualnym rankingu. W porównaniu do poprzedniego notowania Ekstraklasa spadła z 43 na 67 miejsce. Wyżej znalazły się ligi takich państw jak: Syria, Wietnam, Cypr, Gruzja, Libia czy nawet Botswana.
Oto pierwsza "dziesiątka" lig światowych według IFFHS:
1. Hiszpania 580 pkt
2. Brazylia 577 pkt
3. Argentyna 536 pkt
4. Włochy 508 pkt
5. Anglia 486 pkt
6. Niemcy 457 pkt
7. Francja 413 pkt
8. Peru 407 pkt
9. Chile 362,5 pkt
10. Paragwaj 357,5 pkt
....
28. Czechy 237 pkt
67. Polska 159 pkt
Litwa 159 pkt
źrodło: IFFHS.deDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 16 | 12 | 3 | 1 | 39 |
2. Chelsea | 17 | 10 | 5 | 2 | 35 |
3. Arsenal | 17 | 9 | 6 | 2 | 33 |
4. Nottingham Forest | 17 | 9 | 4 | 4 | 31 |
5. Bournemouth | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
6. Aston Villa | 17 | 8 | 4 | 5 | 28 |
7. Manchester City | 17 | 8 | 3 | 6 | 27 |
8. Newcastle | 17 | 7 | 5 | 5 | 26 |
9. Fulham | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
10. Brighton | 17 | 6 | 7 | 4 | 25 |
11. Tottenham | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
12. Brentford | 17 | 7 | 2 | 8 | 23 |
13. Manchester United | 17 | 6 | 4 | 7 | 22 |
14. West Ham | 17 | 5 | 5 | 7 | 20 |
15. Everton | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Crystal Palace | 17 | 3 | 7 | 7 | 16 |
17. Leicester | 17 | 3 | 5 | 9 | 14 |
18. Wolves | 17 | 3 | 3 | 11 | 12 |
19. Ipswich | 17 | 2 | 6 | 9 | 12 |
20. Southampton | 17 | 1 | 3 | 13 | 6 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
Śmiech na sali ten ranking.
Coś tu jest nie tak, przecież każdy wie że najlepszą ligą na świecie jest Liga Angielska :]
Wszystko zależy od punktów które drużyny z danej ligi zdobywają w międzynarodowych rozgrywkach a więc ten ranking jak najbardziej prawidłowy. Dziwi tak wysoka pozycja ligi Brazylijskiej i Argentyńskiej? Wiele drużyn z tych lig grało w Copa Libertadores, odpowiedniku Ligi Mistrzów a więc także sporo pkt. wpadło na konto tych lig.
Dziwny ten ranking... Nawet bardzo dziwny. Włoska liga wyżej niż angielska?
he angielska powinna być na 2 ;/
Bardzo dobry ranking, zgadzam się z nim po za jedną rzeczą. Liga Francuska powinna być już nad Niemiecką.
jesteśmy potęgą
Japierdziu szkoda ze nie jestesmy na podium
madjer: czy naprawdę uważasz, że liga szkocka jest przed argentyńską bądź turecką? Albo belgijską? To chyba jakaś zgrywa
@adam3462 Atletico Madryt wygrało Ligę Europejską. A poza tym w Primera Division oprócz liderującej Barcelony i trochę gorszego Realu(to, że nie przechodzą 1/8 LM to już nie moja sprawa...) są takie drużyny jak Valencia i Sevilla. Po pierwszych miesiącach myślałem, że to właśnie Sevilla może wygrać mistrzostwo, ale w pewnym momencie przyszedł jakiś kryzys i niestety drużyna z aspiracjami do mistrzostwa walczyła o LM. Później są takie drużyny jak Villarreall i Atletico. Obydwie drużyny źle zaczęły sezon. Niestety Villarreal nie zagra w europejskich pucharach. Na arenie europejskiej mają grać też Getafe i Mallorca. O tej pierwszej drużynie mogę powiedzieć, że mnie zaskoczyła i to w niej pokładam większe nadzieję, bo Mallorca jest dobra tylko u siebie i to pewnie dlatego, że wywołuję presję psychiczną na przeciwniku. Więc nie mówcie, że w Hiszpanii są tylko dwie drużyny. Tak samo mogę mówić, że w Anglii też są tylko dwie drużyny, ManU i Chelsea. Bo Liverpool przeżywa kryzys i jakoś nie widzę, żeby jakoś wielce z nim walczyli. I bez urazy Arsenal też nie jest kandydatem do mistrzostwa. Z takim sprzedawaniem zawodników co rok daleko nie zajdziecie i widać też Waszą grę z tymi mocniejszymi zespołami.
Nie ma się co łudzić to tylko statystyki rzeczywistość jest inna ... Kto by pomyślał że liga brazylijska na 2 ,a Argentyńska na 3 ... Jesli chodzi o Polaków to słuszne.
Ranking powinien eyglądać tak :
1.Anglia
2.Hiszpania
3.Włochy
4.Niemcy
5.Francja
6.Holandia
7.Portugalia
8.Brazylia
9.Szkocja
10.Ukraina
Vpr - no tak, masz racje. To że w Anglii pozwala się na zbyt ostrą gre zauważa się tylko po przypdakach typu Ramsey czy Eduardo. Wogole sie z toba w tej kwestii nie zgadzam.
Zresztą co ma sędziowanie do poziomu ligi ?
tylko barcelona och ratuje taka liga ? jeden zespół !
vpr--> dlaczego uważasz że angielski sposób sędziowania jest jedynie słuszny?
W hiszpańskiej lidze jest sporo arbitrów pozwalających na męską (ale nie brutalną grę)
Z tematem praw telewizyjnych absolutnie się zgadzam. Ale do 2013 nic się nie zmieni.
Premiership jest najlepszą liga świata i żadna Barcelona tego nie zmieni !!
Te statystyki nie mają nic do rzeczy. Liga angielska za brazylijską czy argentyńską, a polska za ligą botswany. Super, nie wiem kto to układał, ale ciekawsze jest to według czego to robiono.
Może na początek ta "najlepsza" liga postarałaby się o wyrównanie poziomu między zespołami? W jakim innym kraju dwa najbogatsze zespoły zarabiają na prawach do transmisji w TV krocie, a reszta dostaje jakieś ochłapy? Może wtedy te zespoły by coś prezentowały, bo na dzień dzisiejszy nie tylko liga angielska ale, również francuska jest o wiele ciekawsza. Poziom zespołów to jedno, ale po drugie - tragiczne sędziowanie. W Anglii gra się ostro i może niektóre występki są traktowane zbyt łagodnie, ale to za co można obejrzeć w Hiszpanii czerwoną kartkę, w EPL mogłoby się nie kwalifikować nawet na żółtą :P Arbitrzy pokazują w Primera Division herbatniki za dotknięcie przeciwnika, o lekkich pchnięciach nie mówiąc.
Hiszpanska? Angielka jest o wiele lepsza, gra toczy sie szybciej, w ciekawszy sposób, a w PD nudno jak dla mnie...jakos dziwny ten ranking.
śmiech na sali
śmiać mi się chcę gdy widzę ligę włoską przed angielska :D Brazylia i Argentyna to też zbyt wysoko ponieważ głównie drużyny tych lig bazują na umiejętnościach indywidualnych piłkarzy...
brawo dla Polakow, szczegolnie dobrze Polske reprezentuje Lech, nie umiejac grac z Interem Baku ...
Ludzie, to IFFHS. Historycy i STATYSTYCY.
Każdy wie, że EPL poziomem zabija wszystkie inne ligi na świecie z ligą hiszpańską, a później niemiecką, włoską czy francuską tuż za plecami.
@zerothree
Czytam wszystkie komentarze i zgadzam się z
SamirRosicky, który uwzględnił Fulham w czołówce EPL. W swoim poprzednim poście chciałem zasugerować żebyś nie licytował miejscami, które zajęły poszczególne drużyny, bo to nie ma tak naprawdę znaczenia w europejskich pucharach. Ale widocznie niektórzy nie wyczuwają takich rzeczy a szkoda. Pozdrowiam
martinho1234 - Tylko , że SamirRosicky uwzględnił Fulham w czołówce PL a z czołówką mogą tylko poradzić sobie Barca i Real . Więc zacznij czytać wszystkie komentarze a następnie spinaj pośladki . ;)
@zerothree
tylko, że Fulham zajęło w EPL 12 miejsce. "Mówi Ci to coś? Przypadek ? Więc to Ty czegoś nie rozumiesz . Ściągnij klapki z oczu i zobacz jaka jest rzeczywistość ."
Atletico Madryt 9 drużyna w Laliga wygrywa z Fulham(Twoim zdaniem z czołówki PL) w finale Ligi Europejskiej . Mówi Ci to coś? Przypadek ? Więc to Ty czegoś nie rozumiesz . Ściągnij klapki z oczu i zobacz jaka jest rzeczywistość .
Ten ranking jest bezcelowy. Nie odzwierciedla w żadnym stopniu tego co dzieję sie na boisku. Powiedzmy sobie szczeże czy jakiś klub z Argentyny czy Brazylii miałby szanse w starciu z takim MU czy chociazby Fulham? Nie sądze....
zerothree ->
Słuchaj, ta dyskusja nie ma sensu, ale czy Ty nie rozumiesz, że jedynie Barcelona i Real są w stanie rywalizować z czołową "siódemką" PL, która walczy o mistrzostwo?
Jeżeli w czołowej "czwórce" najważniejszych rozgrywek europejskich są trzy drużyny angielskie i jedna hiszpańska i nawet ta hiszpańska triumfuje, to tamta "trójka" świadczy, że ich liga jest silniejsza i równiejsza.
No tak statystyki nie grają . Grają zawodnicy. Tylko , że zawodnicy PL dawno nic nie osiągnęli poza ligą :) I nie chodzi tutaj o bycie w finale czy w półfinale . Tu się liczy zwycięstwo . ; )
Nie wiem jakie to ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, ale na pewno nie zbyt duże. Piłkarsko Anglia ma najlepszą ligę, statystyki nie grają.
Napisałeś : "Jest podobnie" więc czemu nie znam się na rzeczy ? "Podobnie" a "identycznie" to różnica nie sądzisz ?
ten ranking to zwykły żart!!
zerothree jakby ludzie wybierali to i Chiny by miały 1 miejsce :P (żart)
A co do tego 3 akapitu to jest podobnie jak opisałeś więc widać że mało znasz się na rzeczy więc po co wg. wgłębiasz się w ten tema :D
1 - Tutaj nie chodzi o to kto wygrał Ligę Mistrzów 5 lat temu . Tutaj chodzi o ostatni sezon . O ile się nie mylę , to ten ranking jest tworzony co roku więc wszystko się może zmienić za rok .
2 - Co do Argentyny i Brazylii to ten ranking jest światowy i nic na to nie poradzimy , że te kraje są wyżej . Widocznie na swoim kontynencie świetnie się spisują.
A co do tego typu rankingów . Moim zdaniem nie powinny być tworzone . Albo powinny być ale nie w ten sposób , że ludzie sobie głosują i tak się wybiera najlepszego . Powinni np. za zwycięstwo w pucharach europejskich dawać pkt i na koniec wszystko sprawiedliwie by wyglądało . Np . Osobno Europa i osobno inne kontynenty . Za wygrane mecze w pucharach np PL dostaje pkt . Za 1 miejsce dostaje pkt . I tak by to wszystko sprawiedliwie wyglądało .
glock, nie tot, nie villa TYLKO LIVERPOOL
Ten ranking jest po prostu dziwny od kiedy liga hiszpańska z tylko dwiema czołowymi ekipami czyli Realem i Barcą może być lepsza od Premier League gdzie czołówka to Arsenal, Manchester United, Chelsea, Tottenham , czy też Aston Villa.Według mnie to zestawienie nie jest poprawne przecież nie od dziś wiadomo że liga angielska jest numer jeden na świecie
Zresztą dajmy spokój. Liga Timoru Wschodniego jest najlepsza, bo co roku jej drużyny wygrywają Shanghai Cup.
zerothree ->
Ale człowieku, statystycy nie patrzą tylko na finał rozgrywek. Popatrz na zwycięstwo Barcelony w LM przed rokiem. Po "fantastycznej" grze na Stamford Bridge i co najmniej 3 nie podyktowanych karnych dla Chelsea przedostali się do finału. To jest ten kryzys? NIKT NIE MA TYLU PRZEDSTAWICIELI W DECYDUJĄCEJ FAZIE ROZGRYWEK EURPEJSKICH CO ANGLIA, Z WYJĄTKIEM TEGO SEZONU.
zerothee > teraz sam sobie zaprzeczyłeś, napisałeś "Więc również możliwe , że Argentyna i Brazylia są wyżej dlatego , że na swoim kontynencie wygrywają turnieje , puchary itp "
Tak więc z tego zdania wynika że nie jest to jednak sprawiedliwy ranking bo wiadomo że poziom Ligi Mistrzów w Ameryce Południowej jest dużo niższy niż w Europie tak więc powinien być to ranking kontynentalny a nie światowy ;)
SamirRosicky-ale tu nie chodzi o to ile drużyn było w półfinale. Tutaj chodzi o wyniki końcowe . Ten ranking nie jest tworzony raz na 20 lat czy jeszcze dłużej . Więc przez ostatnie 2 , 3 sezony Angielskie kluby przechodzą kryzys w europejskich pucharach i dlatego tak uwzględnili to . My w Europie mamy swoją ligę mistrzów a na innych kontynentach jest to samo . Więc również możliwe , że Argentyna i Brazylia są wyżej dlatego , że na swoim kontynencie wygrywają turnieje , puchary itp . Tutaj się nie liczy reprezentacja a europejskie puchary . Gdyby ranking miał uwzględniać ligę Angielską i Everton , Fulham i inne zespoły to byłby to ranking PL , ponieważ kluby te przez ostatnie sezony w Europie sobie nie radziły . Pozdrawiam.
Tak więc w ostatnich sześciu edycjach LM Anglia, Hiszpania i Włochy mają tyle samo triumfatorów. Anglia ma też największa ilość finalistów LM ostatnich lat i największa liczbę półfinalistów.
W Lidze Euopejskiej, czyli dawnym Pucharze UEFA w półfinałach w ostatnich 5 albo 6 latach Hiszpania miała o jednego przedstawiciela więcej, choć fakt, że 2. Ligę Europejską najczęściej ostatnio wygrywały drużyny Hiszpańskie, gdzie pokonały w finale takie potęgi jak Fulham czy Middlesbrough ;)
@zerothree
"Chodzi mi tylko o to , że w ostatnich latach Angielska liga przeżywa kryzys w europejskich pucharach . Tego się nie da ukryć ."
Tu napisałeś kompletną bzdurę. W ostatnich 6 latach w finale LM połowa uczestników była z EPL.
maniek56->
słuszna uwaga ;)
yyy a czym oni się kierowali tworząc ten ranking ??
zerothree ->
Zobacz różnicę pomiędzy drugim a trzecim zespołem w obydwu ligach. Zresztą zobacz, Arsenal potracił punkty z Wigan, Birmingham, West Hamem i jeszcze kilkoma innymi. A w ligach europejskich kryzys? Być może w tym sezonie, ale podsumowując ostatnie 5 lat Anglia absolutnie zdominowała Ligę Mistrzów mając najwięcej swoich przedstawicieli w końcowych fazach.
Ludzie! Ten ranking jest sprawiedliwy, nie wiem czemu sprzeciwiacie się ZEROTHEE, przecież powszechnie wiadomo że Barcelona to najlepszy klub na świecie, Hiszpania to najlepsza reprezentacja a hiszpańscy piłkarze to najlepsi, najkulturalniejsi i najbardziej szanujący inne kluby piłkarze jakich można spotkać na świecie. Nie dziwię się że w tym rankingu Argentyna jest wyżej niż PL, przecież gdyby doszło do konfrontacji Chelsea z Estudiantes, Boca Juniors czy Newell's Old Boys które są teraz w czołówce argentyńskiej Primera Division to aż boje się myśleć jakie Chelsea dostałaby baty. Natomiast dziwie się dlaczego nasza Premier League jest aż tak wysoko? Tutaj wkradł się chyba jakiś błąd bo powinniśmy być niżej ale co do lidera - Hiszpanii jak najbardziej się zgadzam i nie rozumiem waszych protestów.
SamirRosicky-No i elegancko a teraz jeszcze wypisz zwycięzców LM , Pucharu Uefa i Ligi Europejskiej .
Dziwne , że Hiszpańska liga najlepsza jak tam tylko dwa zespoły biją się o najwyższe laure , a w Angielskiej Arsenal , Man City , Man Utd , Liverpool , Tottenham , AV.
Zdziwiłem się , że Włosi są tak wysoko jak to jest nudna liga na maxa.
Ale ja nie napisałeś , że Peru , Brazylia , Argentyna zostały właściwie ułożone w tym rankingu . Chodzi mi tylko o to , że w ostatnich latach Angielska liga przeżywa kryzys w europejskich pucharach . Tego się nie da ukryć . I również się zgadzam z tym , że liga Angielska jest to silna liga i uwielbiam oglądać mecze tej ligi . Ale tutaj nie chodzi o to kto może zabrać pkt ManU , Chelsea czy Arsenalowi . Bo według mnie Everton , Fulham czy Aston Villa w przeciągu kilku lat nie zdołają zdobyć mistrzostwa PL . A i w Hiszpańskiej lidze trafiały się drużyny, które potrafią wygrać czy zremisować z Barceloną , Realem , Sevillą , Valencia . Również sądzę , że Serie A od kilku lat już nie jest tak dobrą ligą jak kiedyś a napewno nie powinna być wyżej niż PL . Ale tutaj chodzi o statystyki i zapewne Włosi są tam dlatego , że Inter zdobył LM .
Sezon 2008/2009 LM półfinały:
Chelsea, Manchester, Arsenal i Barcelona
2007/2008
Chelsea, Liverpool, Manchester, Barcelona
2006/2007
Manchester, Chelsea, Liverpool, Milan
2004/2005
Chelsea, Liverpool, Milan, PSV