Kolejna lekcja w Lidze Mistrzów, Arsenal 2-2 Bayern
09.04.2024, 22:07, Łukasz Wandzel 1432 komentarzy
Arsenal czekał siedem lat, by ponownie zagrać w Lidze Mistrzów, w której kilka razy odpadał po dwumeczach z Bayernem Monachium. Po powrocie do najważniejszych europejskich rozgrywek nadal miał to szczęście wylosować drużynę ze stolicy Bawarii. Jednak biorąc pod uwagę ostatnie występy obu zespołów, Kanonierzy mieli podstawy sądzić, że w pierwszym spotkaniu ćwierćfinałowym będą faworytem. Zachęcała ich do nie tylko forma, lecz także fakt, że zagrają na stadionie wypełnionym po brzegi tylko swoimi kibicami.
Tymczasem rzeczywistość okazała się bardziej brutalna. Bayern po dwóch przegranych w Bundeslidze przyjechał na The Emirates i wykorzystał prawie każdy błąd Arsenalu. Drużyna Mikela Artety świetnie rozpoczęła mecz, lecz po szybkim objęciu prowadzenia równie prędko sprezentowała dwa gole podopiecznym Thomasa Tuchela. Przez resztę spotkania goniła wynik i zremisowała 2-2 przed rewanżem w Monachium.
Składy obu drużyn:
Arsenal: Raya – White, Saliba, Gabriel, Kiwior (46' Zinczenko) – Odegaard, Jorginho (67' Jesus), Rice – Saka, Havertz (86' Partey), Martinelli (67' Trossard)
Bayern: Neuer – Kimmich, Dier, de Ligt, Davies – Goretzka, Laimer – Sane (66' Coman), Musiala, Gnabry (70' Guerreiro) – Kane
Początek meczu należał do Kanonierów, czego skutkiem była szybka żółta kartka dla Alphonso Daviesa, a także akcja bramkowa przeprowadzona stroną Kanadyjczyka w 12. minucie. Bukayo Saka przedarł się z piłką prawym skrzydłem i po klepce z Benem Whitem posłał podkręcone uderzenie na bramke Neuera.
Chwilę później Ben White miał znakomitą sytuację, by powiększyć przewagę, lecz uderzył prosto w golkipera Bayernu. Wydawało się, że obrona gości będzie miała ogromne problemy, jednak w 18. minucie to defensywa Arsenalu posypała się jak domino i w parę sekund podarowała gola rywalom. Goretzka musiał tylko wyłożyć piłkę Gnabry'emu, a ten wbił ją do siatki na 1-1.
W 30. minucie Arsenal znowu został skarcony za serię pomyłek. Sane popędził prawym skrzydłem, ściął do środka i mijał przeciwników, aż faulem w szesnastce został powstrzymany przez Salibę. Rzut karny pewnie wykonał Harry Kane, który ze stoickim spokojem wyczekał Davida Rayę i strzałem po ziemi dał Bayernowi prowadzenie.
W pogoni za remisem londyńczycy ustawili linię defensywy bardzo wysoko, co bardzo szybko mógł wykorzystać Sane. Były piłkarz Manchesteru City znajdował się niepilnowany za 10 piłkarzami Arsenalu i pobiegł z futbolówką na bramkę, lecz przed oddaniem strzału zdecydował się na zwód, co dało czas Benowi White'owi, by go powstrzymać.
Drugą połowę Kanonierzy zaczęli bez Jakuba Kiwiora, którego zastąpił Ołeksandr Zinczenko. Gospodarze każdą akcję budowali od tyłu, podczas gdy Bayern był dobrze ustawiony w obronie i więcej strzałów wypracował z kontrataków. Na bramkę Rayi uderzali Harry Kane czy Kingsley Coman, jednak uderzenia Bawarczyków były niecelne.
Dopiero wprowadzenie na murawę Gabriela Jesusa i Leandro Trossarda zaowocowało wyrównaniem, ponieważ to ta dwójka w 76. minucie wzięła bezpośredni udział przy golu na 2-2. Po wymianie krótkich podań Brazylijczyk zagrał piłkę Belgowi, który sprawnie trafił do siatki.
Na ostatnie minuty na boisku zameldował się też Thomas Partey. Ghańczyk szybko otrzymał żółtą kartkę za powstrzymanie kontrataku, popisał się niecelnym podaniem i zbyt wolno zagrywał piłkę. Sama końcówka mogła skończyć się korzystnie dla jednego lub drugiego zespołu. W 90. minucie dużo szczęścia miał Arsenal, bo Coman trafił w słupek. Z kolei w ostatniej akcji Saka mógł dopaść zgubioną przez Bayern piłkę, lecz w polu karnym uprzedził go Neuer.
źrodło: własneDrużyna | M | W | R | P | Pkt |
---|---|---|---|---|---|
1. Liverpool | 15 | 11 | 3 | 1 | 36 |
2. Chelsea | 16 | 10 | 4 | 2 | 34 |
3. Arsenal | 16 | 8 | 6 | 2 | 30 |
4. Nottingham Forest | 16 | 8 | 4 | 4 | 28 |
5. Manchester City | 16 | 8 | 3 | 5 | 27 |
6. Bournemouth | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
7. Aston Villa | 16 | 7 | 4 | 5 | 25 |
8. Fulham | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
9. Brighton | 16 | 6 | 6 | 4 | 24 |
10. Tottenham | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
11. Brentford | 16 | 7 | 2 | 7 | 23 |
12. Newcastle | 16 | 6 | 5 | 5 | 23 |
13. Manchester United | 16 | 6 | 4 | 6 | 22 |
14. West Ham | 16 | 5 | 4 | 7 | 19 |
15. Crystal Palace | 16 | 3 | 7 | 6 | 16 |
16. Everton | 15 | 3 | 6 | 6 | 15 |
17. Leicester | 16 | 3 | 5 | 8 | 14 |
18. Ipswich | 16 | 2 | 6 | 8 | 12 |
19. Wolves | 16 | 2 | 3 | 11 | 9 |
20. Southampton | 16 | 1 | 2 | 13 | 5 |
Zawodnik | Bramki | Asysty |
---|---|---|
Mohamed Salah | 13 | 9 |
E. Haaland | 13 | 1 |
C. Palmer | 11 | 6 |
B. Mbeumo | 10 | 2 |
C. Wood | 10 | 0 |
N. Jackson | 9 | 3 |
Y. Wissa | 9 | 1 |
Matheus Cunha | 8 | 3 |
J. Maddison | 7 | 4 |
A. Isak | 7 | 4 |
- A wszystko to przez Havertza...
- 19.02.2024 30 komentarzy
- Red Dead Redemption
- 17.07.2023 12 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Tequila
- 25.09.2022 15 komentarzy
- Zagadnienia Taktyczne: Idealny początek
- 19.08.2022 16 komentarzy
- Zagadnienia taktyczne: Podsumowanie sezonu 21/22 cz.3 - Widoki na przyszłość
- 05.07.2022 27 komentarzy
- pokaż całą publicystykę
- Wywiad z Emilem Smith-Rowem: Jego inspiracje na boisku i poza nim
- 05.09.2022 10 komentarzy
- Pot, cierpienie i egoizm
- 11.11.2021 8 komentarzy
- Wywiad z Przemkiem Rudzkim
- 08.10.2021 16 komentarzy
- Historia Jacka Wilshere'a
- 27.08.2021 35 komentarzy
- Obszerny wywiad z Xhaką dla The Guardian
- 07.02.2021 21 komentarzy
- pokaż wszystkie wywiady
@Gonzo92 napisał: "Patrzcie jakie życie przewrotne. Większość z nas nie wyobraża sobie wyjściowej 11 bez Havertza. Na początku sezonu prawie każdy chciał go pogonić ze składu."
3 słabe mecze Kaia i znowu 80% strony będzie go chciała pogonić ;)
@KapitanJack10 napisał: "A moim zdaniem z przodu powinien Jesus zagrać. Też się przy piłce potrafi utrzymać, a w grze kombinacyjnej zdecydowanie lepszy od Kaia. Jeśli będzie miał swój dzień, to jest w stanie stworzyć coś z niczego."
Jak już to Jesus za Martinelliego ale razem z Havertzem. Chociaż ja bym wielkich nadziei w Jesusie nie pokładał. Niby w LM gra dobrze ale to dalej Jesus. On najwięcej marnuje wtedy kiedy najbardziej w niego wierzysz i kiedy najbardziej go potrzebujesz
Patrzcie jakie życie przewrotne. Większość z nas nie wyobraża sobie wyjściowej 11 bez Havertza. Na początku sezonu prawie każdy chciał go pogonić ze składu.
A moim zdaniem z przodu powinien Jesus zagrać. Też się przy piłce potrafi utrzymać, a w grze kombinacyjnej zdecydowanie lepszy od Kaia. Jeśli będzie miał swój dzień, to jest w stanie stworzyć coś z niczego.
Havertz musi zagrac na allianz arena, potrzeba nam kogos z przodu kto potrafi przytrzymac pilke tylem do bramki i wygrac glowke
@rafal1709: No i nas zjedzą z takim składem na Bayern. Nie wyobrażam sobie grać tam bez Havertza
Śmiesznie by było gdyby Arsenal wygrał Tottenhamowi ligę mistrzów hue hue
Martinelli Havertz Saka na AV,
a na Bayern Trossard Jesus Saka
@Trempa: Nie no to mi to oczywiście wystarczy, czemu miałbym ci nie wierzyć? teraz już wiem dokładnie co i jak. I nie muszę nic już nic szperać, bo podałeś źródło i wyszperałeś za mnie, dzięki :) ale meczyki to i tak dalej gówno.
@Patriko napisał: "No widzisz, a na meczykach napisali, że z dwóch."
To w takim razie trzeba wrócić do: @Sebastiansuski napisał: "meczyki to gówno"
Radek - nie bierz tego do siebie! :)
@Patriko napisał: "To może podasz mi jakieś źródło gdzie jest informacja"
Źródło1: Strona UEFA, a więc głębiej do źródła się już nie da:
Qualification for the Champions League will continue to be open and depend on a club's final position in the previous season's domestic league competition combined with each association's position in the association club coefficient ranking. The basis of the access list will remain the same as for the current season, and the additional four slots available in 2024/25 will be allocated as follows:
Slot one: This place will go to the club ranked third in the championship of the association in fifth position in the access list, which is determined by the UEFA association club coefficient ranking.
Slot two: This place will be awarded to a domestic champion by extending from four to five the number of clubs qualifying via the Champions path of the competition's qualifying process, which will consist of four qualifying rounds.
Slots three and four: These places will go to the associations with the best collective performance by their clubs in the previous season (i.e. the association club coefficient of the previous season, which is based on the total number of club coefficient points obtained by each club from an association divided by the number of participating clubs from that association). Those two associations will each earn one automatic place in the league phase ('European Performance Spot') for the club ranked next-best in their domestic league behind those clubs that have already qualified directly for the league phase.
Jak nie chce Ci się czytać całości, to rozmawiamy o punkcie SLOT THREE AND FOUR
Źródło 2: Wikipedia, ograniczę się tylko do interesującego punktu:
The two associations who obtain the most coefficient points in the 2023–24 season will each have one extra spot into the league stage
P.S. Polecam samemu poszperać w google ;)
@Trempa: No widzisz, a na meczykach napisali, że z dwóch. To może podasz mi jakieś źródło gdzie jest informacja, że z jednego, bo jak napisałem wcześniej myślałem na początku, że dalej brane jest pod uwagę z pięciu poprzednich tak jak było do tej pory i wtedy Anglia miałaby spora przewagę nad resztą, jeżeli z dwóch to dalej jest bezpieczna na drugiej pozycji, jeżeli ty masz rację to cóż, kluby z PL mają problem.
Z Aston Villa w niedzielę easy.
1. Arsenal jest lepszy
2. Villa mają mniej czasu na odpoczynek
3. Patrz punkt 1 i 2.
@Adi17: Właśnie. Ja to nawet wolę 4 miejsca niż 5. Po co mi United czy Tottenham w LM?
@Patriko napisał: "A dobra, teraz rozumiem, a więc brane będą tylko dwa ostatnie sezony a nie jak dotychczas pięć. Ale dalej te gówniane meczyki wstawiły tylko grafikę z punktami z tego sezonu pomijając poprzedni xD także ten super "news", że angole spadli na trzecie miejsce kosztem niemców to farmazon." @Patriko napisał: "Obecne punkty w rankingu z tego i poprzednie sezonu to:
40785 Wlochy
39450 Anglia
33910 Niemcy
Także tego, Liverpool nie jest tu najistotniejszy."
Do dodatkowego miejsca liczą się punkty zdobyte w sezonie 23/24, NIE Z DWÓCH OSTATNICH SEZONÓW.
@Trempa napisał: "1. Italy - 18.428
2. Germany - 16.785
3. England - 16.75"
No, ale to jest tylko za ten sezon... dolicz jeszcze za poprzedni.
@Dzulian napisał: "Ta widziałem te obliczenia OPTY gdzie Anglia miała 82% szans na dodatkowy slot. Tylko za każdym razem te symulacje zapewne przepuszczały Liverpool z awansem.
Leverkusen będzie miało autostradę po puchar."
Obecne punkty w rankingu z tego i poprzednie sezonu to:
40785 Wlochy
39450 Anglia
33910 Niemcy
Także tego, Liverpool nie jest tu najistotniejszy.
W sumie nie wiem po co się interesować ile Angole będą mieć miejsc w LM. Arsenal nie musi na to patrzeć :)
@Patriko napisał: "Póki co Anglia i tak jest pierwsza w rankingu UEFA ze sporą przewagą nad resztą." @Garfield_pl napisał: "Meczyki napisały że spadła na 3 miejsce." @Sebastiansuski napisał: "meczyki to gówno"
Aktualny ranking ze strony UEFA:
1. Italy - 18.428
2. Germany - 16.785
3. England - 16.75
@Garfield_pl napisał: "https://www.facebook.com/share/p/htmyZTKUqEJJetDB/
Meczyki napisały że spadła na 3 miejsce."
A dobra, teraz rozumiem, a więc brane będą tylko dwa ostatnie sezony a nie jak dotychczas pięć. Ale dalej te gówniane meczyki wstawiły tylko grafikę z punktami z tego sezonu pomijając poprzedni xD także ten super "news", że angole spadli na trzecie miejsce kosztem niemców to farmazon.
@Piotrek95 napisał: "Skąd takie wnioski? cud to raczej musi się zdarzyć żeby Anglia nie dostała"
Ta widziałem te obliczenia OPTY gdzie Anglia miała 82% szans na dodatkowy slot. Tylko za każdym razem te symulacje zapewne przepuszczały Liverpool z awansem.
Leverkusen będzie miało autostradę po puchar.
@Garfield_pl: Ogólny ranking za 5 ostatnich sezonów gdzie Anglia wszystkich deklasuje, nie ma znaczenia.
Liczy się tylko obecny sezon kto dostanie piątę miejsce. I Anglia jest na 3 miejscu za Bundesligą.
A jak Bayern odprawi Arsenal, Bayer Wes Ham. Liverpool odpadnie. To będzie naprawdę duży problem. Ale na szczęście nie dla nas, tylko AV/Spurs.
@Theo10 napisał: "Wczorajsze wyniki LE to dramat przede wszystkim dla Spurs i AV, bo musiałby się zdarzyć cud, żeby PL dostała do piąte miejsce w LM."
Skąd takie wnioski? cud to raczej musi się zdarzyć żeby Anglia nie dostała
Populacja kibiców Liverpoolu na kanonierzy.com zmniejszyła się.
@Garfield_pl: meczyki to gówno
@Piotrek95: wszystkie siły rzucili na Caicedo pod koniec okienka, a później musieli się ratować Endo i Gravenberchem
@Patriko napisał: "Póki co Anglia i tak jest pierwsza w rankingu UEFA ze sporą przewagą nad resztą."
https://www.facebook.com/share/p/htmyZTKUqEJJetDB/
Meczyki napisały że spadła na 3 miejsce.
@Mastec30 napisał: "@ozzy95 napisał: "tak naprawdę ch**a zdobył przez 10 lat i wtopił mnóstwo kasy, a Van Dijk najgorszy kapitan w historii."
Ale jak ty im to powiesz jako fan Arsenalu yo jesteśmy wtedy najbardziej odklejona fanbasa :D"
To wtedy jesteś tak samo odklejony jak ci ludzie którzy też to piszą bez względu na to komu kibicujesz. Więc takie pisanie rzeczywiście chluby kibicom Arsenalu też nie przynosi.
Co ten Salah :)
https://pbs.twimg.com/media/GK6aecKa8AA19mR?format=jpg&name=large
@Theo10 napisał: "Wczorajsze wyniki LE to dramat przede wszystkim dla Spurs i AV, bo musiałby się zdarzyć cud, żeby PL dostała do piąte miejsce w LM."
Póki co Anglia i tak jest pierwsza w rankingu UEFA ze sporą przewagą nad resztą.
@Reamoner:
nie czas na odpoczynek dla kluczowego zawodnika - nie wyglada na zajechanego, jest swiezy na boisku
Wczorajsze wyniki LE to dramat przede wszystkim dla Spurs i AV, bo musiałby się zdarzyć cud, żeby PL dostała do piąte miejsce w LM.
Następny sezon to dopiero będzie zjazd Liverpoolu, te wszystkie Endo, Gomezy, Darwiny to piłkarze przeciętni z których Klopp wyciąga 150%
Zabawne było jak kibice lfc uważali 32 letniego Endo za zbawcę środka pola
W niedzielę mają mecz z Crystal Palace a potem 3 wyjazdy z rzędu, Liverpool już spuchł, chociaż jeszcze nie wszyscy to widzą
@Reamoner napisał: "Jestem ciekaw jak wytrzyma Ode grający każdy mecz po 90 min ... mam nadzieję że w meczu z Villą zacznie na ławce a za niego wejdzie ESR bo uważam że to dwóch zupełnie innych zawodników. Ode każdą akcję uspokaja żeby nie powiedzieć że zwalnia, Emil częściej gra na jeden kontakt i nie wiem czy nie było by ciekawe rozwiązanie."
Można by też zagrać z przodu na przykład :
Saka/Martinelli - Havertz - Trossard
Jesus
Zobaczymy co Mikel wymyśli, bo Bayern też będzie miał 1 dzień wiecej odpoczynku (grają w sobotę).
@Mastec30: @ozzy95: ja bym jeszcze dodał, że decyzja o odejściu po sezonie była skutkiem tego, iż uświadomił sobie, że w lidze w następnych latach będzie tym trzecim i może być tylko gorzej ;)
@ozzy95 napisał: "tak naprawdę ch**a zdobył przez 10 lat i wtopił mnóstwo kasy, a Van Dijk najgorszy kapitan w historii."
Ale jak ty im to powiesz jako fan Arsenalu yo jesteśmy wtedy najbardziej odklejona fanbasa :D
@Olczyck napisał: "Nie wiem po co tak pisać oni że my się i tak wywalimy my ze oni a City po cichu wygrywa kolejne mecze troszkę beka"
Kibice City też by tak pisali, gdyby City miało kibiców w pl ;)
Jestem ciekaw jak wytrzyma Ode grający każdy mecz po 90 min ... mam nadzieję że w meczu z Villą zacznie na ławce a za niego wejdzie ESR bo uważam że to dwóch zupełnie innych zawodników. Ode każdą akcję uspokaja żeby nie powiedzieć że zwalnia, Emil częściej gra na jeden kontakt i nie wiem czy nie było by ciekawe rozwiązanie.
@Garfield_pl napisał: "To po prostu kolejne mecze dla nas:) a w lidze to nie Live jest rywalem, tylko City :) live straci punkty jak nie w weekend to tydzień później:)"
Nie wiem po co tak pisać oni że my się i tak wywalimy my ze oni a City po cichu wygrywa kolejne mecze troszkę beka
@TlicTlac napisał: "O Leicester w mistrzowskim sezonie, też tak trąbili, że oni to nie są rywalem do mistrzostwa."
To była wyjątkowa sytuacja, brak mocnych rywali w tamtym czasie, brak innych rozgrywek, skład bez kontuzji, no i trochę lat minęło :) teraz liga mocniejsza i nawet takie CP może narobić problemów jak poczują krew :)
@Garfield_pl napisał: "To po prostu kolejne mecze dla nas:) a w lidze to nie Live jest rywalem, tylko City :) live straci punkty jak nie w weekend to tydzień później:"
O Leicester w mistrzowskim sezonie, też tak trąbili, że oni to nie są rywalem do mistrzostwa.
@Garfield_pl napisał: "Bez kur i mułów w LM ? Gdzie minusy;)"
Dwa minusy daja plus
@Garfield_pl napisał: "Bez kur i mułów w LM ? Gdzie minusy;"
Tu masz racje minusow nie ma . I oby tak dalej . Liverpool niech powalczy jeszcze.
Liverpool chyba myślał, że gra z ANALantą, że się dał tak od tyłu porobić.
@tomaszszef napisał: "Angielskie zespoly srednio w pucharach. Zobaczymy za tydz. Oby wszystkie awansowaly ."
Bez kur i mułów w LM ? Gdzie minusy;)
@krzykus1990 napisał: "No to Liverpool wtopił nieźle .
No to tak . Bayern 100 % skupiony na LM bo w lidze nie wypalił. Liverpool 100% skupiony będzie na Premier League bo LE nie wypał . Tak więc dla Arsenalu każdy teraz mecz to jak finał ."
To po prostu kolejne mecze dla nas:) a w lidze to nie Live jest rywalem, tylko City :) live straci punkty jak nie w weekend to tydzień później:)
OMG ale tam płacz, powiem że jeśli my tak wyglądamy z boku od czasu do czasu, gdy stracimy punkty lub przegramy mecz, to mam ochotę wyłączyć internet do końca sezonu. Salah do oddania za darmo, Klopp tak naprawdę ch**a zdobył przez 10 lat i wtopił mnóstwo kasy, a Van Dijk najgorszy kapitan w historii. Mental siada nie tylko drużynie, ale również fanbazie, która to nas ma za odklejonych, bo wierzymy w to, że kilka kolejek przed finiszem ligi, będąc jej liderem wierzymy w mistrza. Ironic jakby to powiedział kanclerz Palpatine.
No to Liverpool wtopił nieźle .
No to tak . Bayern 100 % skupiony na LM bo w lidze nie wypalił. Liverpool 100% skupiony będzie na Premier League bo LE nie wypał . Tak więc dla Arsenalu każdy teraz mecz to jak finał .
Też uważam, że to jest już ich koniec. Najpierw sprowadzeni na ziemię przez MU, a teraz Atalanta podtarła sobie nimi tyłek. Mental im już siadł, teraz się nie zdziwię jak w lidze znowu wtopią.
Wniosek. Atalanta mistrzem Anglii
@darek250s napisał: "Ja tam nie widzę żadnych plusów z porażki Lfc. Całe siły na ligę rzuca."
A ja tam widzę, że stoją metr przed kiblem i zaczynają popuszczać. To nie jest tak, że po takim spotkaniu się wyśpisz i nabierzesz energii bo zamiast 90min w środku tygodnia będziesz miał trening. Tak łatwo nie przejdą do porządku dziennego. A kiedy my zaczęliśmy w poprzednim sezonie puchnąć ? Po dwumeczu że Sportingiem. Nie wszystko wtedy można było na brak Saliby zrzucić bo działy się rzeczy które nawet z Holdingiem nie mogły się wydarzyć. Będzie to LFC siedziało w głowach