Kolejne ważne zwycięstwo, Arsenal 3-1 Manchester United!

Kolejne ważne zwycięstwo, Arsenal 3-1 Manchester United! 23.04.2022, 15:53, Dawid Wieczorek 2535 komentarzy

Arsenal odnosi kolejne ważne zwycięstwo w walce o powrót do Ligi Mistrzów w przyszłym sezonie. Tym razem, nie bez kłopotów, Kanonierom udało się wyrwać trzy "oczka" ekipie Manchesteru United. W tym meczu było niemal wszystko - niesamowita walka na murawie, niewykorzystany rzut karny przez Fernandesa, bramka Nuno Tavaresa i nawet gol zdobyty przez Granita Xhakę. Nie obyło się też bez indywidualnych błędów wspomnianego wyżej Tavaresa, Ramsdale'a czy Soaresa, lecz wszystko przyćmiewa zwycięstwo Arsenalu. Jedyne, co może martwić kibica The Gunners to uraz Bukayo Saki, który musiał przedwcześnie opuścić murawę.

Pierwsza połowa była lepsza w wykonaniu Kanonierów, a rozpoczęła się ona perfekcyjnie. Już w 3. minucie strzał Bukayo Saki obroniony przez Davida De Geę został z bliska dobity przez Nuno Tavaresa, który, nie w swoim zwyczaju, nie wylądował na trybunach, lecz w siatce Hiszpana.

W 28. minucie doszło do niemałej kontrowersji. Bramka zdobyta przez Eddiego Nketiaha została anulowana przez VAR, gdyż wideoweryfikacja wykazała, że Anglik znajdował się na pozycji spalonej. Sędziowie na VARze przyjrzeli się jednak wcześniejszemu podaniu Bukayo Saki, który zgrywając kolanem do Nketiaha, był sfaulowany przez Alexa Tellesa. Do monitora podbiegł nawet sędzia główny - Craig Pawson - i postanowił podyktować rzut karny. Do jedenastki podszedł drugi mecz z rzędu sam poszkodowany, Bukayo Saka, który pewnym strzałem zmylił Davida De Geę.

Kanonierzy dość szybko roztrwonili dwubramkową przewagę i już dwie minuty później zamieszanie w polu karnym Arsenalu wykorzystał Cristiano Ronaldo i zdobył bramkę kontaktową. Wydaje się, że mały błąd w tej sytuacji po raz kolejny popełnił Aaron Ramsdale.

Podopieczni Mikela Artety pewnie wyszli na drugą część gry, lecz po jednym z rzutów rożnych w wykonaniu Czerwonych Diabłów, fatalnie w polu karnym zachował się Nuno Tavares, który zanotował ewidentne zagranie ręką. Arbiter długo się nie zastanawiał i podjął decyzję o drugim rzucie karnym w tym spotkaniu. Do piłki ustawionej na jedenastym metrze w 57. podszedł Bruno Fernandes, lecz nawet tak świetny egzekutor jak Portugalczyk nie umieścił piłki w siatce. Owszem, zmylił kompletnie Ramsdale'a, lecz jego strzał powędrował w słupek bramki strzeżonej przez Anglika.

Po tym incydencie lekką przewagę w tym meczu zaczęli osiągać piłkarze Ralfa Rangnicka. Blisko zdobycia bramki był Diogo Dalot, lecz jego strzał został sparowany na słupek przez Ramsdale'a, a drugiego gola strzelił nawet Cristiano Ronaldo, lecz po analizie wideo okazało się, że Portugalczyk znalazł się na pozycji spalonej.

Kanonierzy odpowiedzieli w najlepszy możliwy sposób - kolejnym ciosem w stronę Manchesteru United. Granit Xhaka w 70. minucie zrobił to, co mu wychodzi najlepiej (oprócz łapania czerwonych kartek) - strzelił pięknego gola z dystansu. Mocno zasłonięty w tej sytuacji David De Gea nie miał czasu na dobrą obronę.

Końcówka meczu to już profesorska gra Arsenalu. Kanonierzy kontrolowali mecz, a w pewnym momencie z trybun było słychać słynne Ole, Ole... Trzeba jednak też otwarcie przyznać, że Craig Pawson podejmował dziś decyzje lekko sprzyjające The Gunners. Kibice Manchesteru United mogą mieć pretensje o niepodyktowaną jedenastkę na ich korzyść, gdy piłkę ręką zagrał Cedric Soares. Kibica Arsenalu nie powinno jednak to martwić, należy jedynie oczekiwać na informację na temat zdrowia Bukayo Saki, który lekko utykając opuszczał przedwcześnie murawę.

Manchester UnitedPremier LeagueRaport pomeczowy autor: Dawid Wieczorek źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
ArsenalChampion komentarzy: 847123.04.2022, 21:29

@MarkOvermars napisał: "Przypominam - Sebastian Squillaci czy Yaya Sanogo"
No ale jeśli chodzi o jakość do ceny do był gorszy transfer niz Mustafi?

sickstick komentarzy: 304023.04.2022, 21:28

@pierre_afc napisał: "To jak już tak patrzysz na livescore'a to polecam zobaczyć, że Newcastle regularnie z nami przegrywa. Howe też nie ma za dobrych wspomnień z Kanonierami. Skoro zwracasz uwagę na to, że ostatni mecz gramy z Evertonem i może być to dla nich spotkanie o być albo nie być to pamiętaj, że Burnley gra 15.05 maja z Tottenhamem. Gdzie dla Burnley też będzie to ważny mecz."
Po prostu myślę że wyniki osiągane przez Newcastle w ostatnich tygodniach są istotniejszym prognostykiem przed nadchodzącym meczem, niż wyniki spotkań Arsenal-Newcastle z 2007 czy 2015 roku ;)

lukasz845 komentarzy: 456423.04.2022, 21:27

@Frytek napisał: "Czy w ogóle obejrzenie walki Fury - Whyte poza Viaplay jest możliwe ? :)"
Strims.top
Vipleague.im

Mihex komentarzy: 2360423.04.2022, 21:24

No fajny był meczyk.

GunnersFan9 komentarzy: 8733 newsów: 823.04.2022, 21:21

Odnośnie kontrowersji w dzisiejszym meczu, to czytam sobie fora i niektórzy piszą, że w przepisach jest zapisane, że jak zawodnik podpiera się ręką murawy żeby nie upaść a w tym momencie piłka trafia w rękę, to nie ma mowy o rzucie karnym.

Też uważacie podobnie? nie znam się do końca na przepisach.

Druga kontrowersja z udziałem Tavaresa i Elangi i rzekomym rzucie karnym, to faul był ale jednak przed polem karnym, więc jak już to rzut wolny.

MarkOvermars komentarzy: 940023.04.2022, 21:19

@ArsenalChampion: Przypominam - Sebastian Squillaci czy Yaya Sanogo

pierre_afc komentarzy: 1207123.04.2022, 21:19

@sickstick: To jak już tak patrzysz na livescore'a to polecam zobaczyć, że Newcastle regularnie z nami przegrywa. Howe też nie ma za dobrych wspomnień z Kanonierami. Skoro zwracasz uwagę na to, że ostatni mecz gramy z Evertonem i może być to dla nich spotkanie o być albo nie być to pamiętaj, że Burnley gra 15.05 maja z Tottenhamem. Gdzie dla Burnley też będzie to ważny mecz.

miki9971 komentarzy: 6986 newsów: 223.04.2022, 21:19

@MarkOvermars napisał: "West Ham nie gra czasem w czwartek półfinału ligi Europy?"

Gra, z Eintrachtem.

MarkOvermars komentarzy: 940023.04.2022, 21:17

West Ham nie gra czasem w czwartek półfinału ligi Europy?

Hans_Zimmer komentarzy: 596723.04.2022, 21:15

Co ma być to będzie. Ważne, że mułki dostały bęcki. Nic tak nie cieszy jak pyknięcie potężnych i błyszczących wicemistrzów Anglii.

Oldgunner3 komentarzy: 1027323.04.2022, 21:15

Teoretycznie po tych dzisiejszych wynikach dramatu nie ma. My gramy z WHU(A),Leeds(H),Total.(A),Newc(A),Eve(H);oni z Lisami (H),Liv(A),Ars(H),Burn.(H),Nor(A) czyli przy założeniu,że z nimi zremisujemy oni mają niemal pewne 6 pkt.ze zdegradowanymi ekipami,prawdopodobne 0 pkt. na Anfield i niełatwą ale chyba zwycięzką przeprawę z lisami - razem 10 oczek.Przy takim układzie potrzeba nam 9 pkt.Przy remisie z nimi wystarczyłoby pokonać u siebie pawie i eve oraz wygrać jeden z pozostałych wyjazdowych meczy bądź oba zremisować.Tyle,że fajnie się to mówi,a może nas dopaść kilka kontuzji lub spotkać zapaść jak że świętymi czy CP.W każdym razie znowu wszystko w naszych nogach i podstawa - nie wtopić na WHL.

Dziadyga komentarzy: 900223.04.2022, 21:14

@cwalin napisał: "To się porobiło.Nie ma co spekulować.Kuraki potrafią grać z czołówką więc z Live może być różnie.Mozliwy jest scenariusz że WHU zdobędzie LE i wtedy 4 miejsce nie daje CL(wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę).Tak czy inaczej czekają nas emocje i o to chodzi."

Będzie normalnie 5 drużyn wtedy.

ArsenalChampion komentarzy: 847123.04.2022, 21:13

@ArsenalChampion napisał: "Mustafi, który przychodzil za 40 mln, wcale zaliczył nie mniejszy upadek. Najpierw spadek z Schalke, a teraz spadek z Levante"
I ktoś taki u nas grał przez 5 lat. Nosz ***** mać. Jak to jest możliwe
To jest zdecydowanie najgorszy transfer w historii Arsenalu i ciezko to bedzie przebić

Frytek komentarzy: 320523.04.2022, 21:13

Czy w ogóle obejrzenie walki Fury - Whyte poza Viaplay jest możliwe ? :)

markiz0 komentarzy: 80023.04.2022, 21:13

@The088 napisał: "Też myślicie, że Bukayo Saka zapowiada się na legendę Arsenalu?"
Tylko pod warunkiem, że Arsenal będzie walczył o mistrzostwo/LM. W przeciwnym wypadku czmychnie do Liverpoolu czy innego City. Nie będę mu się dziwił i nie będę miał pretensji. W sumie taki układ motywuje też klub do tego żeby miał większe aspiracje jeżeli chce zatrzymać utalentowanych zawodników.

sickstick komentarzy: 304023.04.2022, 21:12

@cwalin napisał: "To się porobiło.Nie ma co spekulować.Kuraki potrafią grać z czołówką więc z Live może być różnie.Mozliwy jest scenariusz że WHU zdobędzie LE i wtedy 4 miejsce nie daje CL(wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę).Tak czy inaczej czekają nas emocje i o to chodzi."
Spokojnie, LM dla 4 miejsca jest w tym sezonie niezagrożona, nawet jeśli WHU wygra LE.

ArsenalChampion komentarzy: 847123.04.2022, 21:12

@miki9971 napisał: "Pamiętacie Mangalę, który za chore pieniądze przychodził do City? 50mln? Jakoś tak?

Gra teraz w St. Etienne , ale upadek."

Mustafi, który przychodzil za 40 mln, wcale zaliczył nie mniejszy upadek. Najpierw spadek z Schalke, a teraz spadek z Levante

markiz0 komentarzy: 80023.04.2022, 21:12

@cwalin napisał: "wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę"
Mylisz się, to już się dawno temu zmieniło.

cwalin komentarzy: 237723.04.2022, 21:10

To się porobiło.Nie ma co spekulować.Kuraki potrafią grać z czołówką więc z Live może być różnie.Mozliwy jest scenariusz że WHU zdobędzie LE i wtedy 4 miejsce nie daje CL(wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę).Tak czy inaczej czekają nas emocje i o to chodzi.

miki9971 komentarzy: 6986 newsów: 223.04.2022, 21:09

Pamiętacie Mangalę, który za chore pieniądze przychodził do City? 50mln? Jakoś tak?

Gra teraz w St. Etienne , ale upadek.

ArsenalChampion komentarzy: 847123.04.2022, 21:09

@The088 napisał: "Też myślicie, że Bukayo Saka zapowiada się na legendę Arsenalu?"
Tak

sickstick komentarzy: 304023.04.2022, 21:09

@pierre_afc napisał: "Serio ktoś twierdzi, że Spurs ma łatwiejszy terminarz niż my?

Liverpool > WHU
Leicester = Newcastle
Burnley = Everton
Norwich < Leeds"

Ważne szczegóły działają na naszą niekorzyść:
- z Newcastle gramy na wyjeździe, a oni na swoim stadionie w 2022 są gorsi tylko od Liverpoolu i City (przejrzyj livescore, wygrywają tam praktycznie mecz za meczem)
- z Evertonem gramy w ostatniej kolejce, więc może ty być dla nich mecz o wszystko w którym zagrają na 200% (choć jest też szansa że przed ostatnia kolejką spadek będzie rozstrzygnięty, a wtedy robi się łatwy mecz).

lym komentarzy: 77123.04.2022, 21:08

@KapitanJack10: Już w tym sezonie raz Tomiyasu wyłączył Sona z gry, nie będziemy mieli nic przeciwko jak zrobi to w Maju ponownie.

Thierry_H komentarzy: 1061 newsów: 123.04.2022, 21:08

@The088: Tak, jak najbardziej, jeśli tylko uda się go tu utrzymać na długo.

KapitanJack10 komentarzy: 5664 newsów: 423.04.2022, 21:07

@Elastico07: No właśnie punkty pewnie stracimy i my i oni. A mecz bezpośredni to jest jedyna pewna okazja na odjechanie na 3pkt. To już nie jest 10 meczów do końca. Teraz zniwelować 3pkt przewagi to nie taka prosta sprawa. @arsenallord napisał: "Mentalnie to oni są dziećmi właśnie."
Dlaczego tak uważasz?
@Dziadyga: Ja już od początku sezonu pisałem, że będziemy się bić do końca z Totkami, także ja mam rację.

arsenallord komentarzy: 30433 newsów: 11723.04.2022, 21:06

@The088: Oby. Chociaż bardziej obstawiam ESR

Jacek1s komentarzy: 764623.04.2022, 21:06

@The088 napisał: "Też myślicie, że Bukayo Saka zapowiada się na legendę Arsenalu?"

Nie.

ArsenalChampion komentarzy: 847123.04.2022, 21:05

Ludzie tak zwracają uwagę na te terminarze, a potem się okazuję ze Arsenal przegrywa z Soton, Brighton i Crystal palace, a wygrywa z United i Chelsea. Tottenham wygrywa z City, a przegrywa z Brighton czy Burnley.
Nie ma sensu na to patrzeć. To jest premier league i tu tak naprawde nie ma łatwych meczy. Zobaczymy jak to będzie.

The088 komentarzy: 62423.04.2022, 21:03

Też myślicie, że Bukayo Saka zapowiada się na legendę Arsenalu?

pierre_afc komentarzy: 1207123.04.2022, 20:59

Serio ktoś twierdzi, że Spurs ma łatwiejszy terminarz niż my?

Liverpool > WHU
Leicester = Newcastle
Burnley = Everton
Norwich < Leeds

Gdzie taki Liverpool walczy o mistrzostwo, a WHU zapewne postawi na LE i będzie trzy dni po meczu z Frankfurtem, gdzie my już teraz będziemy się przygotowywać do meczu z Młotami. Ja się nie zdziwię jak po meczu ze Spurs będziemy mieli zapewnioną LM, bądź będziemy punkt od niej.

grzegorz1211 komentarzy: 1040223.04.2022, 20:59

@Elastico07: Pewnie by tak było bo z Chelsea grałby Laca zamiast Nketiah

Lamoreaux komentarzy: 360423.04.2022, 20:57

A co jeśli scenariusz do występów Arsenalu napisał Amazon?

I chłopaki muszą tak grać żeby serial się lepiej sprzedał? :D

Frytek komentarzy: 320523.04.2022, 20:56

Czy ma ktoś stream na walkę Fury - Whyte?
Pzdr

grzegorz1211 komentarzy: 1040223.04.2022, 20:54

@Ech0z: Nie ma łatwych meczy, zauważ że ostatnio przegraliśmy mecze gdzie mieliśmy +65% posiadania piłki, a ze świętymi to mieliśmy nawet 76%, z Chelsea wygraliśmy gdzie mieliśmy 32%, niech Arteta skończy z tą tikitaką bo nam to z teoretycznie słabszymi przeciwnikami nie wychodzi

Naburator komentarzy: 278423.04.2022, 20:54

Pamiętacie, co robiliście 9 kwietnia? Tottenham, na przykład, zapomniał.
Wtedy Koguty oddały ostatni celny strzał i do dzisiaj nie pamiętają jak to powtórzyć. A już raz w tym sezonie mieli taką serię.

Dziadyga komentarzy: 900223.04.2022, 20:53

@KapitanJack10 napisał: "Ja się trochę boję o top 4. Wszystko rozstrzygnie się w meczu bezpośrednim. Zakładając, że Totki przegrają z Live, to musimy po prostu nie przegrać tego meczu. Tylko, że waga tego spotkania to będzie poziom finału LE, a u nas opieramy się na młodziutkich wychowankach, elektrycznym Xhace i młodej parze obrońców. U nich Kane, Son i Lloris to są starzy wyjadacze. Poza nimi też kilku solidnych graczy jak Hojbierg czy Dier. Mentalnie mogą lepiej to wytrzymać."
Rok w rok frajerstwo na koniec sezonu w ich wykonaniu i wyładowanie frustracji brzydkimi faulami na czerwień.

Elastico07 komentarzy: 1315423.04.2022, 20:51

@grzegorz1211 napisał: "pomyśleć co by było gdybyśmy tak frajersko nie przegrali tych 3 meczów i tak zdobyli w tych meczach 5 pkt. To dziś o top4 jesteśmy spokojni"
Wtedy byśmy nie wygrali z cfc i utd zapewne,to jest Arsenal tu nie ma stabilności

arsenallord komentarzy: 30433 newsów: 11723.04.2022, 20:51

@KapitanJack10: Mentalnie to oni są dziećmi właśnie.

Thierry77 komentarzy: 342223.04.2022, 20:50

Zobaczymy jak będzie.
Nie ma co myśleć o Tottenhamie bo do 12 maja jeszcze czas
Teraz trzeba skupić się na West Hamie bo nie dość, że to rywal z 7 miejsca to jeszcze gramy u nich.
I jutro Mikel musi dokładnie obejrzeć ich mecz z Chelsea i swoje przeanalizować.
Najpierw Młotki, potem Pawie, a potem powyrywać pióra Kurakom :)

Elastico07 komentarzy: 1315423.04.2022, 20:50

@KapitanJack10 napisał: "Ja się trochę boję o top 4. Wszystko rozstrzygnie się w meczu bezpośrednim. Zakładając, że Totki przegrają z Live, to musimy po prostu nie przegrać tego meczu. Tylko, że waga tego spotkania to będzie poziom finału LE, a u nas opieramy się na młodziutkich wychowankach, elektrycznym Xhace i młodej parze obrońców. U nich Kane, Son i Lloris to są starzy wyjadacze. Poza nimi też kilku solidnych graczy jak Hojbierg czy Dier. Mentalnie mogą lepiej to wytrzymać"
Bez sensu jest zakładać że wszystko rozstrzygnie się w tym meczu bo do tego meczu możemy mieć taką przewagę xe nawet tfu tfu przegrywając wciąż będziemy przed nimi a w kolejce w której oni mają live my mamy Leeds u siebie więc mecz z Leeds będzie tak samo ważny jak ten z totkami bo wiadomo że oni z live przegrają.Ja 3 dni temu uważałem że sezon dla nas skończony,dziś jestem w miarę spokojny o top4

KapitanJack10 komentarzy: 5664 newsów: 423.04.2022, 20:46

Ja się trochę boję o top 4. Wszystko rozstrzygnie się w meczu bezpośrednim. Zakładając, że Totki przegrają z Live, to musimy po prostu nie przegrać tego meczu. Tylko, że waga tego spotkania to będzie poziom finału LE, a u nas opieramy się na młodziutkich wychowankach, elektrycznym Xhace i młodej parze obrońców. U nich Kane, Son i Lloris to są starzy wyjadacze. Poza nimi też kilku solidnych graczy jak Hojbierg czy Dier. Mentalnie mogą lepiej to wytrzymać.

Ech0z komentarzy: 1056923.04.2022, 20:45

To może być taki sezon jak dwa lata temu kiedy nikt nie chciał zająć 4 miejsca i każdy przegrywał swoje mecze . Jeszcze się zdarzy tak że i my i Totki przegramy łatwe mecze

grzegorz1211 komentarzy: 1040223.04.2022, 20:43

I pomyśleć co by było gdybyśmy tak frajersko nie przegrali tych 3 meczów i tak zdobyli w tych meczach 5 pkt. To dziś o top4 jesteśmy spokojni

tomaszszef komentarzy: 174123.04.2022, 20:43

@ArsenalChampion:
Pieknie . Szkoda tylko ze my od kilku meczy liverpoolowi nie mozemy nic strzelic

arsenallord komentarzy: 30433 newsów: 11723.04.2022, 20:42

@kon4dziu: Pisałem to już nie raz. Teraz Arteta ma u mnie dyspensę. Kibicuję bardzo w walce o LM.

Marcinafc93 komentarzy: 32977 newsów: 123.04.2022, 20:42

@Marcinafc93: i Southampton*

Marcinafc93 komentarzy: 32977 newsów: 123.04.2022, 20:41

Mam nadzieję, że nasi już wykorzystali limit frajerstwa w meczach z CP, Brighton 8 Southampton i teraz jakąś serię bez porażki wyśrubują, oby.

enrique komentarzy: 2017823.04.2022, 20:41

@Ups147: Zgadzam się, jeden z lepszych finiszów ligi od lat. Zazwyczaj na kilka kolejek przed końcem już było rozstrzygnięte kto leci a kto wygrywa, batalia toczyła się zazwyczaj o LM i LE.

Teraz zaś mistrz, awanse i spadki nadal są sprawą otwartą dzięki czemu liga jest mega ciekawa. I zobacz jak dynamiczne sytuacja się zmienia - 2 kolejki temu Arsenal dla wielu wypadł z wyścigu o top-4 i nagle gnoimy CFC/United a Totki dwie wtopy i zonk :)

Marcinafc93 komentarzy: 32977 newsów: 123.04.2022, 20:40

https://twitter.com/IanWright0/status/1517861640728891394?t=JE93pDRnSw7dbMFwpV9YYA&s=19

GunnersFan9 komentarzy: 8733 newsów: 823.04.2022, 20:40

Zostało kilka finałów do końca sezonu. Frajerstwem byłoby nie wykorzystać jeszcze większego frajerstwa Tottenhamu i Memczesteru United, ponieważ w przyszłym sezonie o top4 będzie jeszcze ciężej. Udział w Lidze Mistrzów może dać nam jeszcze jedno wielkie dodatkowe osiągnięcie - przedłużony kontrakt Bukayo Saki.

Następny mecz
Ostatni mecz
West Ham - Arsenal 30.11.2024 - godzina 18:30
? : ?
Arsenal - Nottingham Forest 23.11.2024 - godzina 16:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Liverpool1191128
2. Manchester City1172223
3. Chelsea1154219
4. Arsenal1154219
5. Nottingham Forest1154219
6. Brighton1154219
7. Fulham1153318
8. Newcastle1153318
9. Aston Villa1153318
10. Tottenham1151516
11. Brentford1151516
12. Bournemouth1143415
13. Manchester United1143415
14. West Ham1133512
15. Leicester1124510
16. Everton1124510
17. Ipswich111558
18. Crystal Palace111467
19. Wolves111376
20. Southampton111194
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland120
Mohamed Salah86
B. Mbeumo81
C. Wood80
C. Palmer75
Y. Wissa71
N. Jackson63
D. Welbeck62
L. Delap61
O. Watkins52
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady