Krótka analiza gry Mikela Artety w linii pomocy Arsenalu

Krótka analiza gry Mikela Artety w linii pomocy Arsenalu 01.12.2011, 12:46, Michał Kowalczyk 336 komentarzy

W każdej wypowiedzi na temat Mikela Artety, czy to w internecie, czy w stacji telewizyjnej transmitującej zmagania The Gunners w Lidze Mistrzów, automatycznie pojawia się nazwisko byłego kapitana Arsenalu - Ceska Fabregasa. Porównanie to stało się już obowiązkiem i koniecznością komentatorów piłkarskich i ma na celu zdeprecjonowanie piłkarskiej wartości tego pierwszego. Pomijając fakt, że obaj zawodnicy występują na nieco różnych pozycjach na boisku, to poddając się owczemu pędowi postaramy się porównać ich grę. Statystyki bowiem, w przeciwieństwie do ludzi, nigdy nie kłamią.

Po kiepskim początku sezonu i blamażu na Old Trafford, Arsenal wydostał się z dołka, powoli odbudowywał formę i piął się w górę tabeli Premier League. Wraz z kolejnymi zwycięstwami, liczba osób domagających się zwolnienia Arsene’a Wengera drastycznie malała. Dziwne, nieprawdaż? Wiele osób jednak wciąż twierdzi, że Arsenal to drużyna jednego zawodnika – Robina van Persie. Holenderski snajper jest w formie swojego życia, wykorzystując aż 30 proc. wszystkich okazji strzeleckich i tworząc dogodne sytuacje swoim kolegom średnio co 47 minut. W zeszłym sezonie Robin wykorzystywał co piątą okazję, a wystawiał piłkę partnerom średnio co 40 minut.

Niemniej jednak, Robin van Persie w dużej mierze polega na asystentach i innych Kanonierach dogrywających mu piłki. W zeszłym sezonie była to robota Cesca Fabregasa, którego odejście do FC Barcelony (pozornie) pozostawiło pustkę w środku pola Arsenalu. Wielce pomocny okazał się Gervinho, który stwarza okazje strzeleckie kolegom z drużyny co 40 minut, a także kolejny nowy nabytek Wengera – Mikel Arteta. Były gracz Evertonu stwarza dogodne okazje swoim kolegom średnio co 38 minut, a jego skuteczność podań wynosi godne uwagi 90 procent. Często określany mianem następcy Fabregasa, Arteta jest w niemalże wszystkich statystykach lepszy od swojego poprzednika – ma więcej wygranych pojedynków jeden na jeden, szczególnie w powietrzu (43% do 29%) i przejmuje więcej piłek niż Cesc w zeszłym sezonie.

Warto pamiętać, że w obliczu kontuzjowanego Jacka Wilshere’a, to właśnie Arteta pełni funkcję typowego pomocnika box-to-box, który wspiera drużynę zarówno w ataku, jak i w obronie. Za rozegranie w Arsenalu odpowiedzialny jest natomiast Aaron Ramsey, którego występy w ostatnich spotkaniach mogą napawać radością kibiców The Gunners.

Poniższe zestawienie, zaczerpnięte ze strony EPL index, porównuje grę Ceska Fabregasa z sezonu 2010/11 z Mikelem Artetą z sezonu 2011/12. Trzeba jednak pamiętać, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by porównywać grę obu zawodników, ponieważ większość statystyk bierze pod uwagę ilość minut spędzonych na boisku. Niemniej, warto się przyjrzeć niektórym liczbom i dwukrotnie zastanowić zanim wyda się kolejny osąd o Mikelu Artecie.

Fabregas Arteta Why Arsenal have won 6 of the last 8Defending Why Arsenal have won 6 of the last 8Passing Why Arsenal have won 6 of the last 8Attack Why Arsenal have won 6 of the last 8

Mikel Arteta autor: Michał Kowalczyk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 22:25

Arteta przy kreowaniu jest box to box ,ale jak pilka jest juz pod polem karnym to on glownie asekuruje,podlacza sie tylko przy odbiorze pilki albo kiedy widzi ze moze dostac pilke w polu karnym i skonczyc ta akcje strzalem zeby nie bylo kontry.
Z tym sie chyba wszyscy zgodza jest bardzo inteligentym zawodnikiem

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 22:23

@kozachenko

No ja bym nie powiedział. Żyjemy w czasach nowoczesnego futbolu, że pomocnik grający w środkowej strefie boiska, biega od bramki do bramki. Pomaga w obronie, włącza się do ataku. Na czym miała by polegać ta wielka różnica w pozycjach, o których mówisz. Ofensywny pomocnik tylko atakuje, a ten środkowy stoi na środkowej linii boiska i odgrywa piłki? Dla mnie pozycje bardzo podobne, różniące się małymi detalami, a takie wyodrębnianie różnic w nich to lekka przesada.

Adamoss komentarzy: 19201.12.2011, 22:21

W naszych akcjach ofensywnych Arteta gra za Songiem a w defensywnych przed nim.On ma całkiem inne zadania niż Cesc, Aaron, czy nawet Jack

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 22:20

Ja na razie spadam - wrócę po północy :D

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 22:14

Chyba w z fify wiecie ze jack jest ofensywnym graczem,
Owszem potrafi sie podlaczyc do akcji aczkolwiek statystyki mowia same za siebie a uwazam ze sa one jednak miarodajne,Jack to typowy srodkowy pomocnik...SRODKOWY Czyli nie OP i DP

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12601.12.2011, 22:13

Nie nazwałbym Artety defensywnym pomocnikiem, bo głównie jednak rozgrywa. W Anglii spotkałem się z określeniem 'Deep-lying playmaker' i to dla mnie gra Hiszpan. Tylko by się przydało więcej operowania długim podaniem.

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 22:11

Hmm, to może teraz porównam Arsenal z Barcą. Ramsey ma zadania Fabregasa, w Barcy można porównać go do Iniesty. On głównie wspomagał napastnika, atakował, bardzo mocno pod grą w ofensywie. Arteta ma funkcje Jacka, w Barcy porównam go oczywiście do Xaviego. Jest on...hmm jak wy to nazywacie "box to box", najbardziej kreatywny zawodnik, on rozpoczyna akcje, nadaje im tempo. No i właśnie u nas to wygląda inaczej. Tylko Ramsey angażuje się w ofensywę, rozgrywa, a Arteta? Hmm jest piłkarzem, który gra na środku pomocy, którego gra polega na oddaniu piłki do najbliżej ustawionego zawodnika z drużyny. Dla mnie to jest ten brak i może dlatego nasza gra w ofensywie trochę leży...

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 22:11

''jak tedy idzie akcja''

executer1 komentarzy: 261901.12.2011, 22:11

Jak wroci Jack to zostanie moim zdaniem przesuniety do przodu za Ramseya

madjer komentarzy: 553401.12.2011, 22:08

No tak brakuje nam Playmakera ... Może jak wróci Jack to będzie lepiej bo Ramsey słabiutko

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 22:08

no wlasnie Arsenal tak gra nie jest to typowe 4-5-1 w ataku 4-3-3 w srodku pola 4-5-1 badz 4-6-0(robin sie cofa)a w defensywie to roznie ostatnio sie naszczescie za duzo nie bronimy.Mamy 2 dp z czego jak jeden z nich sie wlacza do ataku to drugi go asekuruje jesli idzie akcja srodkiem, jak nie to stoja za skrzydlowymi jak tedy idzie,jak walcot straci pile zalozmy to nie jenkinson albo koscielny dosrodkowuje tylko dp.Wiec gunners4life jakso bardzo mylnie nie okreslil naszej taktyki

chica10 komentarzy: 1745 newsów: 201.12.2011, 22:08

Midgardsorm
Dzięki:) Byłoby extra gdyby to Robin ją zaprezentował! Chociaż możliwe, że zrobi to król strzelców z 2008 czyli David Villa, ale zobaczymy, a nóż może będzie to Van Persie:D

srv92 komentarzy: 60201.12.2011, 22:07

arteta = walczak i potrafi uspokoic gre
fabregas = niekonwencjonalne zagrania i asysty, swietny przeglad pola
albo rybki albo grzybki, ale musze przyznac ze ja odnosze wrazenie ze cesca brakuje i to bardzo, nie ujmujac niczego mikelowi

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 22:05

Czujecie, jakby w zimę przyszedł Gotze :D byłoby świetnie, moglibyśmy o jakiś puchar powalczyć :D

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 22:03

Póki co nie mamy rozgrywającego, przydałby się taki gotze :D

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 22:02

chica10

Tak - piłka też będzie jutro prezentowana i zastanawiam się też, który piłkarz dokona prezentacji (może będzie to Robin)

fabregas1987

Mógłbyś przypomnieć co to jest to FIFPro?

arsenallord komentarzy: 29722 newsów: 11701.12.2011, 22:02

Rynkos---> W porównaniu do Jacka zgodzę się wypada słabo...ale tylko dlatego, że Jack ustawił niesamowicie wysoko poprzeczkę. Już ci napisałem, że Arteta zastępuje Jacka a Ramsey Cesca...więc domyśl się jakie są różnice na boisku między Artetą a Fabsem.

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 22:02

Arteta wykonuje solidnie zadania Jacka.Wilshere nie byl az taki ofensywny ogarnijcie sobie jego statystyki,juz strzelil wiecej goli niz on xd Tyle ze JW ma 19 lat bardzo malo jak na jego pozycje i ma niesamowity potencjal

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 22:01

@kozachenko

To nie moja własna analiza, tylko analiza na podstawie tego co przeczytałem z komentarzy innych użytkowników.

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:59

Mizzou

No jak dla mnie Szwecja w półfinale to byłaby sensacja :]

P.S. - Diaby jest zdrowy, tylko potrzebuje ogrania.

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 21:59

była

fabregas1987 komentarzy: 2581401.12.2011, 21:58

Arteta gra taka sama pozycje co Wilshere :D a tak z innej beczki to byla juz ta informacja, ze Van Persie znalazl sie na liscie nnominowanych do FIFPro 11 ??

chica10 komentarzy: 1745 newsów: 201.12.2011, 21:58

Jutro jest też prezentacja piłki, czy tylko losowanie?

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 21:57

rynkoz 7 niesamowita analiza xdArsenal gra 4-3-3 z dwoma dp z czego arteta jest 50 na 50 czyli tzw box to box

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 21:56

@Mid
no, tak, ale w Polsce mają być same największe ekipy, jeżeli mają być niespodzianki to jakieś sensacyjne :P

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 21:55

@Rynkos
masz rację :P nawet Song ma większe zapędy ofensywne niż Mikel. może Arteta boi się iść do przodu

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:54

Mizzou

No zgadzam się - "Prestiż" to niezły film :] A tak na serio: może byłoby ciekawiej jakby w fazie "knockout" grały same wielkie ekipy - jednak fajnie jest też gdy ma miejsce taka niespodzianka. Przed Euro 2004 kto stawiał na Grecję? A tu potem wszyscy przecierali oczy ze zdumienia.

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 21:50

@Midgardsorm

Przepraszam za literówkę, ale jak czytam niektóre wypowiedzi "speców piłkarskich" to aż mi bania siada, że się tak wyrażę :)

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:50

Aha - moja poprzednia wypowiedź była oczywiście skierowana do Rynkos7

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 21:49

A Diaby jest już zdrowy?

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:48

"Oboje piłkarze", "oboje są rozgrywającymi", "oboje grają/grali w Arsenalu", "oboje powinni przede wszystkim asystować".

Miałem się nie czepiać, ale nie mogę się powstrzymać. "OBAJ" POWINNO BYĆ!

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 21:48

@arsenallord

W takim razie oświeć mnie i podaj mi różnice w ich zadaniach... Zresztą jeżeli on ma zadania Jacka, to wykonuje je słabo.

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12601.12.2011, 21:48

My 'czystym' 4-3-3 graliśmy tylko w 09/10. Teraz to jest bardziej 4-2-3-1

arsenal33fan komentarzy: 149801.12.2011, 21:47

Xercez i nie zdac do nastepnej klasy:D???:D:D

Xercez komentarzy: 35001.12.2011, 21:46

Chcialbym dzis usnac i obudzic sie 1 stycznia kiedy to juz zaczna sie transfery :-)

Mizzou komentarzy: 605301.12.2011, 21:44

@Mid
prestiż...

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:44

Ramsi

Tamten gol był taki sobie - to asysta była wyjątkowa. A głosowanie dotyczy gola, a nie asysty. Drugi gol przeciwko Norwich był moim zdaniem najlepszy.

arsenallord komentarzy: 29722 newsów: 11701.12.2011, 21:43

Rynkos7---> Nie zgodzę się z tobą. Zadanie Cesca ma Ramsey a zadania Jacka ma Arteta

pajdi komentarzy: 378001.12.2011, 21:43

Jeśli gra ktoś w D2 LOD to proszę o pomoc, zaczynam grę na battelnecie po dłuższej przerwie i jakieś taxi czy coś mile widziane :p

Rynkos7 komentarzy: 680401.12.2011, 21:42

Fuzbal - polać mu! Jedyny co gada do rzeczy, nie to co pan Gunner4Life czy jak mu tam, od którego dowiedziałem się, że Arsenal w ofensywnym 4-3-3 gra 2 defensywnymi pomocnikami - Artetą i Songiem... Bo Arteta ma defensywne zadania... ludzie... Oboje piłkarze tj. Ramsey i Arteta mają wspomagać ofensywe, co dla Artety wychodzi bardzo słabo. Tak jak powiedział Fuzbal, jego podania ograniczające się w szerz i do tyłu mimo iż celne nie robią z niego wspaniałego zawodnika. I jeszcze nawiąże do wypowiedzi Gunner4Life: " Arteta ma inne zadania niz miał cesc i weź to zrozum ." - Na czym polegają te inne zadania? Dla mnie to jest proste, oboje są rozgrywającymi, oboje grają/grali w Arsenalu na tej samej pozycji (środkowy pomocnik), oboje powinni przede wszystkim asystować. Zadania takie same. A to że Arteta tego nie robi, to tylko brak umiejętności. Zresztą porównajcie sobie gdzie jesteśmy w lidze z Artetą, i gdzie byliśmy z Fabregasem i jak ta gra wyglądała.

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:41

Mizzou

Szwecja i Dania akurat prezentują niezły poziom. Dania skopała tyłki w eliminacjach i naprawdę są dobrzy. Szwecja natomiast jako jedyna w eliminacjach powstrzymała Holandię. Uważam, że mają szansę - nie tyle na ostateczne zwycięstwo (choć byłoby miło), ale na wyjście z grupy jak najbardziej.

madderns29 komentarzy: 3233 newsów: 201.12.2011, 21:40

Frimpong jedzie na PNA z Ghaną??

amadeo komentarzy: 514901.12.2011, 21:39

a ja tak obstawiam :
Gr. A :
Polska, Anglia, Szwecja, Dania

Gr.B :
Hiszpania, Niemcy, Grecja, Irlandia

Gr.C :
Holandia, Rosja, Portugalia, Czechy

Gr.D :
Ukraina, Włochy, Chorwacja, Francja

Ramsi komentarzy: 312901.12.2011, 21:38

arsenal.com/news/news-archive/vote-now-for-your-goal-of-the-month

Gol miesiąca
Ja wybieram pierwszego gola rvp z BVB

arsenallord komentarzy: 29722 newsów: 11701.12.2011, 21:36

kozachenko---> Bo ten duet jest poza zasięgiem. Walka toczy się o 2 miejsce ;)

amadeo komentarzy: 514901.12.2011, 21:36

@ Conrado888
piłkę mają zaprezentować Murawski, Milevski i Casillas

Midgardsorm komentarzy: 15336 newsów: 41201.12.2011, 21:36

To ja też się pobawię:

Grupa A:
Polska, Niemcy, Chorwacja, Irlandia;

Grupa B:
Holandia, Rosja, Szwecja, Czechy;

Gruba C:
Hiszpania, Włochy, Portugalia, Francja;

Gruba D:
Ukraina, Anglia, Grecja, Dania.

Jeśli dobrze przewidziałem, to każdy z was wpłaca mi funta :]

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 21:35

Czemu w sondzie na 1 miejscu nie ma ukladu SS i Djorou xd

madderns29 komentarzy: 3233 newsów: 201.12.2011, 21:31

Bo u nas jest nierozpoczęcie, a na Ukrainie finały

kozachenko komentarzy: 22601.12.2011, 21:31

fuzbal Arteta napewno wiecej biega no i ma lepsza technike,strzal z dystatnsu jednak zgadzam sie ze pod wieloma wzgledami song jest lepszy.fajnie ze sie nie spinasz jak ktos z toba polenizuje ;)

Następny mecz
Ostatni mecz
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
? : ?
Wolves - Arsenal 20.04.2024 - godzina 20:30
0 : 2
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com