Krótka analiza gry Mikela Artety w linii pomocy Arsenalu

Krótka analiza gry Mikela Artety w linii pomocy Arsenalu 01.12.2011, 12:46, Michał Kowalczyk 336 komentarzy

W każdej wypowiedzi na temat Mikela Artety, czy to w internecie, czy w stacji telewizyjnej transmitującej zmagania The Gunners w Lidze Mistrzów, automatycznie pojawia się nazwisko byłego kapitana Arsenalu - Ceska Fabregasa. Porównanie to stało się już obowiązkiem i koniecznością komentatorów piłkarskich i ma na celu zdeprecjonowanie piłkarskiej wartości tego pierwszego. Pomijając fakt, że obaj zawodnicy występują na nieco różnych pozycjach na boisku, to poddając się owczemu pędowi postaramy się porównać ich grę. Statystyki bowiem, w przeciwieństwie do ludzi, nigdy nie kłamią.

Po kiepskim początku sezonu i blamażu na Old Trafford, Arsenal wydostał się z dołka, powoli odbudowywał formę i piął się w górę tabeli Premier League. Wraz z kolejnymi zwycięstwami, liczba osób domagających się zwolnienia Arsene’a Wengera drastycznie malała. Dziwne, nieprawdaż? Wiele osób jednak wciąż twierdzi, że Arsenal to drużyna jednego zawodnika – Robina van Persie. Holenderski snajper jest w formie swojego życia, wykorzystując aż 30 proc. wszystkich okazji strzeleckich i tworząc dogodne sytuacje swoim kolegom średnio co 47 minut. W zeszłym sezonie Robin wykorzystywał co piątą okazję, a wystawiał piłkę partnerom średnio co 40 minut.

Niemniej jednak, Robin van Persie w dużej mierze polega na asystentach i innych Kanonierach dogrywających mu piłki. W zeszłym sezonie była to robota Cesca Fabregasa, którego odejście do FC Barcelony (pozornie) pozostawiło pustkę w środku pola Arsenalu. Wielce pomocny okazał się Gervinho, który stwarza okazje strzeleckie kolegom z drużyny co 40 minut, a także kolejny nowy nabytek Wengera – Mikel Arteta. Były gracz Evertonu stwarza dogodne okazje swoim kolegom średnio co 38 minut, a jego skuteczność podań wynosi godne uwagi 90 procent. Często określany mianem następcy Fabregasa, Arteta jest w niemalże wszystkich statystykach lepszy od swojego poprzednika – ma więcej wygranych pojedynków jeden na jeden, szczególnie w powietrzu (43% do 29%) i przejmuje więcej piłek niż Cesc w zeszłym sezonie.

Warto pamiętać, że w obliczu kontuzjowanego Jacka Wilshere’a, to właśnie Arteta pełni funkcję typowego pomocnika box-to-box, który wspiera drużynę zarówno w ataku, jak i w obronie. Za rozegranie w Arsenalu odpowiedzialny jest natomiast Aaron Ramsey, którego występy w ostatnich spotkaniach mogą napawać radością kibiców The Gunners.

Poniższe zestawienie, zaczerpnięte ze strony EPL index, porównuje grę Ceska Fabregasa z sezonu 2010/11 z Mikelem Artetą z sezonu 2011/12. Trzeba jednak pamiętać, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by porównywać grę obu zawodników, ponieważ większość statystyk bierze pod uwagę ilość minut spędzonych na boisku. Niemniej, warto się przyjrzeć niektórym liczbom i dwukrotnie zastanowić zanim wyda się kolejny osąd o Mikelu Artecie.

Fabregas Arteta Why Arsenal have won 6 of the last 8Defending Why Arsenal have won 6 of the last 8Passing Why Arsenal have won 6 of the last 8Attack Why Arsenal have won 6 of the last 8

Mikel Arteta autor: Michał Kowalczyk źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
mskafc komentarzy: 579601.12.2011, 16:31

Szalai

Ł...ubowo ?:p

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:31

Ajj , szkoda że NoComent 'uciekł' na trening , bardzo chętnie bym z nim jeszcze porozmawiał .

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:30

NoComent
Nie będę Cie obrażał bo nie chce się zniżać do twojego poziomu bo pokonasz mnie doświadczeniem .
Ale , my rozmawialiśmy o Aaronie i twoich wirtuozach , tak ? To czego z d*py wylatujesz mi z Gotze skoro o nim nie rozmawiamy ? Po drugie , nie wiem czy wiesz ale Aaron miał złamana nogę i BARDZO długo nie grał , kto wie jak by teraz grał gdyby nie ta kontuzja ? Na pewno lepiej niż teraz . A Gotze miał taką katastrofę w swoim życiu ? NIE . To samo się tyczy barcelończyków . Tym bardziej pokłony w stronę Aarona , że mimo takiej kontuzji gra bardzo dobrze . Nie ujmuje im talentu ani nic innego . Po prostu oni w wieku Ramseya nie odgrywali tak ważnej roli w klubie , jaką odgrywa teraz Aaron . Też Ci przypomnę ja głupi znawca na poziomie SportKlubu (wtf) że Aaron jest kapitanem REPREZENTACJI swojego kraju , a z d*py tego nie dostał , ten chłopak ma charakter , którego mogli by mu pozazdrościć czawi i iniesta .

filip999 komentarzy: 3133 newsów: 601.12.2011, 16:29

Szalai -> mowie o caloksztalcie. Moze i dogoni Fabregasa w golach z poprzedniego sezonu, ale z tego 2009/2010 na pewno nie. poza tym mlodszy hiszpan jest jednym z najlepszych rozgrywajacych na swiecie wiec po co w ogole te porownania z arteta ktory zapewne nigdy nie otrzyma powolania do reprezentacji

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:27

Ja idę na trening, żegnam.

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:25

filip999--> Fabs jako AMC w Naszym zespole był nie tylko od rozgrywania lecz również od strzelania bramek, a jeśli się nie myle, to w ubiegłym sezonie strzelił ich 5. Arteta jako DMC ma obecnie 2 gole i sądzę, że do końca rozgrywek dogoni Fabsa więc wcale nie jest gorszy od Cesca.

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:22

mskfc--> Mieszkam niedaleko Szczecinka ;p

filip999 komentarzy: 3133 newsów: 601.12.2011, 16:21

po co w ogole na analiza? arteta w zyciu nie dorowna ceskowi, poza tym to zawodnik o przecietnych umiejetnosciach taka prawda. to czlowiek widomo, rzadko go widac na boisku. wydaje mi sie ze w evertonie gral o wiele lepiej, jezeli tak bedzie dalej gral, to i diaby zajmie jego miejsce w skladzie (jesli sie nie zlamie)

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:20

GFL@
Twoim sarkazmem ujmujesz klasy tym zawodnikom, co jest debilizmem i Twoim przykładem wiedzy na temat piłiki na poziomie SportKlubu.
Samo zakupienie Goetze, który jest młodszy od Aarona dało by Nam dużo więcej kreatywności, niż Ramsey i Arteta razem wzięci. Aaron będzie jednym z najlepszych, ale za 2-3 lata. W tej chwili taki Mario byłby bardzo, ale to bardzo dobrym wyjściem.

ja8pl komentarzy: 296601.12.2011, 16:19

dalej porownania do ceska to nie cesk to calkiem ktos inny cesk nam tytulu nie pomogl zdobyc wiec czemu mikel ma grac jak on ma speniac ta sama role...

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:18

Wydaje mi się, że Cesc nie powinien odchodzić z Arsenalu. Podejrzewam, że tam jest rezerwowym (to są tylko moje przypuszczenia, nie oglądam meczy FCB)

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:17

NoComent

Twoi wielcy wirtuozi tez mieli kiedyś po 20 lat i chyba żaden z nich nie odgrywał w takim wieku kluczowej roli z klubie , może z wyjątkiem Cesca .

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:15

Szali005@
Racja, powinienem napisac "kapitanem". Tu się zgadzam.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:14

@GFL
Owszem, ale My jesteśmy na takim etapie, że nie możemy patrzec na wiek zawodnika, tylko na jego jak... efektywnośc.

RvPersie komentarzy: 1145801.12.2011, 16:14

NoComent - tu już się lepiej wyraziłeś ale mówiąc szczerze w pierwszym poważnym sezonie Fabregasa nie pamiętam żeby zagrał piłkę lepszą od Aarona.

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:14

NoComent--> Fabsa nie można nazwać kapitanem. Taki ktoś jak kapitan nie odchodzi od klubu

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:13

piszesz * ( bo zaraz mi 'ktoś' napisze żebym nauczył się pisać )

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:13

NoComent

Ile lat ma Fabs ? Xavi ? Iniesta ? Oezil ? Najmłodszy z nich ma 23 . Aaron 20 a zobacz jak progres zrobił i jakie piłki daje . Zastanów się zanim takie pierdoły pisesz.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:12

RvPersie@
Ja nic nie mam do Ramseya, wręcz przeciwnie, bardzo lubię tego zawodnika, jednak twierdzę, że Cesc ma szerszy wachlarz zagrań, aczkolwiek twierdzę, iż za parę lat to Walijczyk będzie miał więcej do zaproponowania, niż były kapitan The Gunners.

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:12

RvPersie --> Przepraszam. Przecież NoComent się urodził w 1911...

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277001.12.2011, 16:11

nocoment

no, niesamowicie...lata swietlne...
zdarza sie pomylic "c" z "p", wiec sie ogarnij...

RvPersie komentarzy: 1145801.12.2011, 16:10

Szalai055 z takimi tekstami to raczej ty wychodzisz na dzieciaka.

NoComent - co ty nagle masz do Ramseya? Chłopak odwala kawał dobrej roboty , mecz z Chelsea np. to udowodnił to co ty gadasz że on nie dał by rady zagrać dobrej piłki w prestiżowym meczu?

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12601.12.2011, 16:09

NoComent, no bo Twoja jest lepsza. Ja już wyjaśniałem wcześniej. Facet który prawie w ogóle nie operuje pod polem karnym przeciwnika nie jest dla mnie zawodnikiem box-to-box. Arteta to zdyscyplinowany taktycznie pomocnik, grający głęboko. Nie jest powiedziane, że w takim ustawieniu musi być zawodnik b2b.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:09

@mskfc
Gdyby to był facebook "zlajkowałbym" Twój post.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:08

Dennis@
W od F jest dośc daleko.

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:08

NoComeent--> A ty naucz się myśleć dzieciaku.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:07

Zobaczcie na to z tej strony... Każdy wielki, prestiżowy, liczący się o trofea zespół posiada playmakera najwyższej klasy, no może prócz Manchesteru United.
Real: Oezil
Barca: Xavi, Fabs, Iniesta
City: Silva
Chelsea: Lampard
Arsenal: Ramsey WTF.

mskafc komentarzy: 579601.12.2011, 16:06

az dziwi mnie brak ostrzezen dla Szalai005.. inni za mniej bezsensowne komenty dostawali warny ^^

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277001.12.2011, 16:06

nocommet

tak, teraz wypominaj ludziom literowki...

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:05

@Topek
Ależ siła argumentu...

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:05

Gunner For--> Fabs był, Fabsa nie ma - My i tak gramy tak samo.

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:05

sry za double : jak dla mnie .

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12601.12.2011, 16:04

NoComent, nie.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:04

Topek@
Arteta u Nas pełni rolę B2B
@Szali005
"owensywnie", naucz się pisac :(

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:03

NoComent

Jak dla mnie to nie była super-mega-hiper piłka . Jak dla mnie to podanie Ramseya do Walcotta było ładniejsze .

jarts komentarzy: 231901.12.2011, 16:03

Jeszcze tęsknisz za Fabregasem? Ja już się ciesze że go nie ma w Arsenalu.

RvPersie komentarzy: 1145801.12.2011, 16:03

GFL - i tu się różnimy bo ja za nim kompletnie nie tęsknie. Ten skład który mamy bardzo mi się podoba, może i mamy małe braki , ale zawsze je będziemy mieli.

arsenal33fan komentarzy: 149801.12.2011, 16:02

wiecie co mnie smuci ze od 7 lat nie zdobyl arsenal trofeum a ja od 7 lat kibicuje...;/

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 16:02

Nie jeden dobry klub by pozazdrościł nam trójki podstawowych środkowych pomocników Arteta, Ramsey, Song.

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:02

A jeśli rozwój Aarona będzie przebiegał w dobrym rytmie , to za 2/3 lata nikt nie będzie tęsknił za Fabsem , chociaż ja sam osobiście TERAZ bardzo tęsknie .

RvPersie komentarzy: 1145801.12.2011, 16:01

Najważniejszym zadaniem Artety jest takie wyprowadzenie ataku żeby piłka po drodzę nie trafiła na obrońców.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 16:00

RvPersie@

Niektóre piłki ma rzeczywiście fenomenalne, ale nie jestem przekonany, że gdy będzie potrzeba super-mega-hiper piłki jak ta do $amira, jeszcze w mega prestiżowym meczu nie wiem, czy dałby radę...

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 16:00

W tym sezonie można pokazać kilka jak nie kilkanaście pięknych piłek Aarona .

Topek komentarzy: 13943 newsów: 12601.12.2011, 15:59

Oczywiście, że Arteta gra zawodnika defensywnego. Jego zadania są głównie z tej kategorii.

GunnerForLife komentarzy: 335501.12.2011, 15:59

NoComent

Każdy rozgarnięty rozgrywający jakim na pewno jest Ramsey dal by taką piłke , ba śmiem twierdzić że nawet ''ten następca '' Cesca by posłał taką piłkę , Samir tak świetnie wychodził na pozycje że nawet Denil...chociaż nie , on nie . Ale to nie było jakieś wirtuozerskie podanie hiszpana .

Szalai005 komentarzy: 37001.12.2011, 15:59

NoComent--> To spójrz sobie na ustawienie Evertonu gdy Arteta tam grał. To Cahill był owensywnie ustawiany, nie Arteta

RvPersie komentarzy: 1145801.12.2011, 15:57

Rynkos - następnym razem zanim skomentujesz - przeczytaj news.

Wiele razy broniłem Artete i dalej będę go bronił bo uważam go za świetny transfer.

No Coment - a przerzucenie obrońców przy bramce Gervinho? Piękna piłka w meczu z Chelsea? albo ta do Walcotta kiedy Van Persie trafił po dobitce. Uwierz mi , stać go na to

Dennis_Bergkamp komentarzy: 277001.12.2011, 15:56

powiedzial by mi ktos jak jest po angielsku "miał na myśli"?
bylbym wdzieczny.:)

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 15:56

@Szali005

Arteta defensywnego? Zmien może swoje zainteresowania.

NoComent komentarzy: 77301.12.2011, 15:55

@GFL
TAk właśnie o to.

Następny mecz
Ostatni mecz
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 28.04.2024 - godzina 15:00
:
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal34245577
2. Liverpool34228474
3. Manchester City32227373
4. Aston Villa34206866
5. Tottenham32186860
6. Manchester United331651253
7. Newcastle331551350
8. West Ham341391248
9. Chelsea321381147
10. Bournemouth341291345
11. Brighton3211111044
12. Wolves341271543
13. Fulham341261642
14. Crystal Palace341091539
15. Brentford34981735
16. Everton341181533
17. Nottingham Forest34791826
18. Luton34672125
19. Burnley34582123
20. Sheffield Utd34372416
ZawodnikBramkiAsysty
C. Palmer209
E. Haaland205
O. Watkins1912
D. Solanke183
Mohamed Salah179
A. Isak171
Son Heung-Min159
J. Bowen155
P. Foden147
B. Saka147
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com