Małe porównanie wielkich rozgrywających

Małe porównanie wielkich rozgrywających 09.07.2011, 21:09, Szymon Ortyl 806 komentarzy

Po zakończeniu zeszłego już sezonu, w angielskiej prasie można było przeczytać wypowiedzi wielu "ekspertów", którzy niemal jednogłośnie uznali, iż minione rozgrywki w wykonaniu kapitana The Gunners - Cesc Fabregas - stały na katastrofalnym niemal poziomie, a sam zawodnik (najprawdopodobniej myślący o odejściu do Barcelony) nie dawał z siebie wszystkiego zarówno na boisku, jak i poza nim. Niejeden stwierdził, iż jeśli Arsenal ma na siłę zatrzymywać Hiszpana w klubie, lepiej będzie sprzedać Hiszpana do Blaugrany nawet za zaniżoną kwotę, aby dokonać wzmocnień na pozycjach, które wydają się słabiej obsadzone.

Wielu kibiców uzna to stwierdzenie za słuszne, jednak sytuacja zaczyna się zmieniać, kiedy zaczniemy spoglądać na nią z trochę innej perspektywy:

Cesc Fabregas wystąpił w minionym (katastrofalnym) sezonie w 29 meczach w rozgrywkach ligowych oraz w ramach Ligi Mistrzów. Zdołał w tym czasie 13-krotnie asystować przy bramkach kolegów, oraz samemu 6 razy trafić do siatki rywala.

Cesc był również najczęściej faulowanym zawodnikiem w drużynie (2,2 faulu na mecz), był 2. po Robinie van Persiem pod względem liczby strzałów oddanych na mecz, odnotował najwięcej kluczowych podań w drużynie (2,9 na mecz), wykonał najwięcej celnych podań oraz najcelniej zagrywał do partnerów piłki na dobieg.*

*(opisane statystyki zagrań dotyczą meczów ligowych. Statystyki zarówno ligowe, jak i z Ligi Mistrzów znajdują się w tabelkach)

Przyjrzyjmy się teraz postawie uznawanego za najlepszego rozgrywającego na świecie, mającego za sobą wg niemal wszystkich świetny sezon Xaviemu:

Hiszpan, wystąpił w 42 meczach swojej drużyny w ramach rozgrywek ligowych i Ligi Mistrzów, strzelając w tym czasie 5 goli i zaliczając 10 asyst.

Xavi, może się pochwalić zagrywaniem 2,4 kluczowych podań na mecz, i oddawaniem zaledwie 0,9 strzału na 90 minut. Co prawda średnia 110 podań w jednym meczu z dokładnością 94% robi wrażenie, jednak nie przekłada się to na asysty w takim stopniu, w jakim wielu mogło się spodziewać. Xavi nie jest również zbyt często faulowany (1,3 faulu na mecz).

Kolega Xaviego z linii pomocy - Anders Iniesta - również uchodzi za światowej klasy rozgrywającego mającego za sobą doskonały sezon. Andres, rozegrał w nim 44 spotkania (w ramach La Liga i LM), strzelając w tym czasie 9 bramek i zaliczając 9 asyst.

W przeciwieństwie do Xaviego, Iniesta nie podawał tak często i tak celnie (78,4 podania na mecz ze skutecznością 90%), jednak oddawał więcej strzałów na bramkę, był częściej faulowany (2,2 faulu na mecz) oraz zaliczył więcej kluczowych podań (1,6 na mecz).

Najlepszy rozgrywający sezonu 2009/2010 Ligi Mistrzów - Wesley Sneijder - wystąpił w tym sezonie w 32 spotkaniach swojego zespołu, strzelając 7 bramek, oraz asystując przy 7 kolejnych.

Holender jest zdecydowanie najczęściej strzelającym na bramkę przeciwnika zawodnikiem w naszym zestawieniu (3 strzały na mecz) oraz, podobnie jak Cesc Fabregas, może pochwalić się świetną średnią 2,9 kluczowych podań na 90 minut gry. W klasyfikacji najlepiej podających zawodników Interu Mediolan, Sneijder jest gorszy jedynie od Thiago Motty, który jednak wykonuje dużo więcej podań do tyłu. Sneijder nie jest również zbyt często faulowany (1,6 faulu na spotkanie).

Steven Gerrard, ma za sobą przepełniony kontuzjami sezon, w którym rozegrał zaledwie 25 spotkań, zaliczając 5 asyst i 7 razy umieszczając piłkę w siatce rywali.

Mimo małej ilości rozegranych spotkań, Steven pomógł drużynie, zaliczając 2,5 kluczowego podania na mecz, oraz oddając średnio 1,7 strzału na spotkanie. Mimo, iż nie był zbyt często faulowany (1 faul na 90 minut), zdołał osiągnąć średnią "zaledwie" 59,8 podania na mecz ze skutecznością na poziomie 80%.

Frank Lampard, rozegrał w tym sezonie 28 spotkań w lidze i europejskich pucharach. Pozwoliło mu to zdobyć 10 bramek i zaliczyć zaledwie 3 asysty.

Oddający 2,3 strzału na mecz Lampard, zaliczał w poprzednim sezonie średnio 2,2 kluczowe podania na 90 minut gry. Frank, mimo iż był faulowany zaledwie raz na 2 spotkania, może się poszczycić wykonaniem zaledwie 53,5 podania na mecz ze skutecznością 82%.

Porównując powyższe statystyki i opisy najlepszych na daną chwilę rozgrywających na świecie, którzy mają pewnie miejsce w wyjściowej 11 swoich klubów wyraźnie widać, iż kapitan Kanonierów, nawet rozgrywając najgorszy sezon od momentu, w którym na stale zadomowił się w wyjściowej 11 Arsenalu, jest w stanie grać na poziomie równym lub lepszym niż Xavi czy Iniesta, którzy rozegrali rzekomo świetny sezon i których zmiennikiem miałby być w Barcelonie. Warto dodać, że dokonał tego w klubie, który ma za sobą godny pożałowania sezon i olbrzymie problemy ze skutecznością.

Podsumowując, mający klauzule wykupu opiewającą na 150 milionów euro Xavi i Iniesta, nie są w stanie osiągnąć poziomu grającego "niezadowalający" sezon Cesca Fabregasa. Warto więc zastanowić się dlaczego Barcelona oferuje zaledwie około 30 milionów funtów, za zawodnika lepszego i młodszego od własnych rozgrywających, których możliwość odejścia wyceniła na 150 milionów euro. Hipokryzja? Być może, jednak to zarząd Kanonierów musi przejrzeć na oczy i zrozumieć, iż sprzedaż najlepszego rozgrywającego na świecie za 30 milionów funtów będzie najgorszym interesem w historii piłki nożnej.

Poniższe filmiki przedstawiają zagrania Fabregasa z okresu od sierpnia do grudnia 2010 obrazując, co możemy stracić pozbywając się Hiszpana:

Za ogrom pomocy udzielonej mi podczas pisania artykułu dziękuję Andrzejowi Markiewiczowi (sowizz)

Cesc Fabregas autor: Szymon Ortyl źrodło:
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
mrozioCFC komentarzy: 14609.07.2011, 22:26

@al_jazeera1
Skąd wiesz co będzie za 8 lat. Równie dobrze może przejść do Barcy i zacząć grać jak łajza w dodatku większość sezonu przesiadając na ławce

mirmil99 komentarzy: 32209.07.2011, 22:25

Chelsea4ever;

ja tylko niesmialo powiem, ze cesc w 2004 to jescze mleko pil z butelki, daj mu szanse sie zestarzec, przezyc tyle lat co lampard i pozniej porownuj kariery

al_jazeera1 komentarzy: 42109.07.2011, 22:25

czelsi4ever

Lampard 32 lata
Fabregas 24 lata

za 8 lat Fabregas będzie miał 2 razy więcej osiągnięć niż lampard

Kamiljohn komentarzy: 45009.07.2011, 22:24

Przyznaje niektórym racje że Fabregas nie jest najlepszym pomocnikiem, ale zdecydowanie w czołówce najlepszych rozgrywających!!!!!
I nie wyobrażam sobie tych świetnych podań, które są widoczne na tych filmikach.

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:22

Akurat pressinu moglibyśmy się uczyć od FCB. IMO to właśnie przez pressing są tak wysoko jak są.

sowizz komentarzy: 378 newsów: 509.07.2011, 22:22

@itachi

Offside won - Offside won per game
Clr - Clearances per game
SPG - Shots per game
KPpg - Key Passes per game
Off - Offsides given per game
Trn - Turnover per game
Trb - Accurate through balls per game

Miło, że pytasz, bo widać, że ktoś chociaż analizuje czytając. Nie wiem czy jest konieczność tłumaczenia tych skrótów na język polski.

mrozioCFC komentarzy: 14609.07.2011, 22:21

Nie rozumiem piszecie tak o Fabregasie a nic o waszym najlepszym piłkarzu, tfu najlepszym piłkarzu na świecie pewnym Duńskim grajku

Chelsea4ever komentarzy: 10809.07.2011, 22:21

KondzioElite - no nie sądziłem. że ktoś to napisze ale jeśli chcesz wiedzieć w czym Lampard jest lepszy od Fabregasa - prosze bardzo.
Frank Lampard
* Drużyna roku PFA: 2004, 2005, 2006
* Piłkarz roku Chelsea: 2004, 2005, 2009
* Piłkarz roku FWA: 2005
* Piłkarz roku PFA według kibiców: 2005
* Piłkarz roku w Premier League: 2005
* Jedenastka roku FIFPro: 2005
* Jedenastka roku ESM: 2004/2005, 2005/2006, 2009/2010
* Piłkarz Roku FIFA: drugie miejsce 2005
* Złota Piłka: drugie miejsce 2005
* Piłkarz roku w Anglii: 2004, 2005
* Najlepszy pomocnik sezonu UEFA: 2007/2008
* Zawodnik dekady w Premier League (2000-2009)
* Piłkarz miesiąca w Premier League: wrzesień 2003, kwiecień 2005, październik 2005, październik 2008

Ceck Fabregas

Najlepszy Piłkarz wg zawodników

* Premier League Player of the Month: styczeń 2007, wrzesień 2007
* Młody Piłkarz Roku: 2007–08
* Drużyna Roku: 2007–08
* Euro 2008 – Drużyna Turnieju

O2/Arsenal.com Gracz sezonu: 2006–07, 2007–08

Lampard - ze spraw widocznych w czym Lampard jest lepszy od Fabregasa: waleczność, brak podatności na kontuzje ( 159 ligowych występów z rzędu, a Fabragas ile ma? z 10? ) potężny strzał z dystansu, przegląd pola - porównywalny, gra obronna, siła psychiczna ( 2 dni po śmierci matki strzela bramke po półfinale LM, Fabregas nie gra w przedostatnim meczu ligowym bo ma problemy sercowe a w ostatnim jedzie do Barcelony i wrzuca zdjęcia z F1 na twittera ). Drybling - tu może odrobine lepszy jest Fabregas, bo Lampard zawsze bazował na sile i skuteczności. Tak jak juz wspomniałem wcześniej - profesjonalizm przez całą kariere. Fabregas i profesjonalizm? śmiech.
Więc teraz słucham - dlaczego uważacie Fabregasa za lepszego gracza niż Lampard? Naprawde troche obiektywizmu, ja np przyznaje że Drogba generalnie jest gorszy od Henrego, ale też nie mówcie że jak na razie Fabregas jest lepszy od Lamparda, bo w swojej karierze nie dorównał mu poziomem.

dennis93 komentarzy: 107209.07.2011, 22:20

Im wiecej patrze na Vele, tym coraz bardziej przypomina mi Eduardo..

mrozioCFC komentarzy: 14609.07.2011, 22:19

@KondzioElite
Zwyczajna zmiana pokoleniowa, nikt nie jest wieczny.

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:18

Kondzio --> W Premier League nie ma czegoś takiego, że podstawowy zawodnik wraca dość często (co jak dla mnie jest grubo przesadzonym stwierdzeniem)
Ma się wracać cały czas, biegać, wywierać pressing, ten sezon jak dla mnie to on przeczłapał.

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:18

@mrozioCFC
Racja.
Kiedyś Frank był genialny. Swego czasu do spółki z Gerrardem i Scholesem najlepsi.

Ale obecnie to "hiszpańskie trio" i pewien holenderski wymiatacz są najlepszymi playmakerami.

mirmil99 komentarzy: 32209.07.2011, 22:16

ale jak dla mnie zdecydowanie za malo, oczywiscie ze sie wraca, ale czy zawsze? oczywiscie ze na tych filmikach, ale mozna nagrac dluzsze ze spuszczona glowa cesca

ja moze go nie gloryfikuje, ale mam w sumie juz dosc goscia, ktory ma byc preofesjonalista , podpisuje zawodowy kontrakt, jest kapitanem, pozniej nagle czuje geny jakiesgos klubu, nie zeby chcial odejsc i pozowolic na wolny rynek, nie on chce grac dla tego jednego jedynego, to sie nie dziwcie pozniej, ze barca tak sobie ustawia negocjacje i daje 30 mln, pod koniec okienka dadza 20 w zimie 15, jak sie cesc nie ogarnie

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:15

@xTH
Też racja ;P
Ale Cesc tak wraca i walczy dosyć często. Przypominam mecz z Barceloną, jak dokańczał pojedynek z pękniętą kością niemalże nie mogąc chodzić.

Lukininho komentarzy: 14109.07.2011, 22:14

afcforever
Szkoda, że Arsenal przejeżdża do tego słabego zespołu i przez cały mecz nie potrafi oddać nawet jednego strzału...

I to też pokazuje śmieszność tezy, że Messi bez Xaviego i Iniesty nie istnieje, bo łączeni na 56 bramek strzelonych po ich podaniach zdobył aż 9 goli...

itachi komentarzy: 1183 newsów: 2009.07.2011, 22:14

Dobra, a co oznaczają:
won
clr
spg
KPpg
Off
Dis
Trn
Trb
?

mrozioCFC komentarzy: 14609.07.2011, 22:14

Nie no teraz Lamps nie może się równać z innymi, ale popatrzcie na jego wiek ;)
Jednak mimo wszystko to klasa sama w sobie
I pomyślcie jaką piekną bramke z zerowego konta strzelił Barcie kiedyś

sowizz komentarzy: 378 newsów: 509.07.2011, 22:11

Vasquez, mimo to, przynajmniej z mojej strony tekst miał mieć nieco odmienny wydźwięk, chodziło o to by zaprzestano wypisywania komentarzy podobnego typu jak te, który wymieniłem wcześniej.

Swoją drogą przytoczony przez Ciebie fragment jest nieprawdziwy tylko w połowie :P

Chelsea4ever komentarzy: 10809.07.2011, 22:11

afcforever - przypomne tylko, że Lampard w wieku 32 lat miał sezon życia, w poprzednim sezonie długo nie grał przez kontuzje ale i tak strzelił 10 bramek. Fakt, że jest coraz słanszy i może nie tak dobry jak kiedyś, ale cenie go za pełen profesjonalizm bo błyszczy całą kariere a nie 3-4 sezony jak np Ronaldinho

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:10

Kondzio --> Jakby się uprzeć to można zrobić kompilację interwencji El Filario, wtedy tez można napisać: Sebastien to świetny stoper, te jego interwencje w tym filmiku to potwierdzają.

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:10

@Chelsea
Oczywiście, że z ironią. Jeśli "Lamps" jest lepszy od naszego Fabsa to ja dziękuję. Jedyne w czym Anglik jest lepszy to bomba z dystansu oraz przywiązanie do The Blues (Cesc ma serce podzielone na dwie części).

Pinguite komentarzy: 1502009.07.2011, 22:10

Nie dokarmiajcie trolli z Barcelony i ****sów. To tak, na początek :P

A po drugie to witam i o zdrowie pytam xD

Co do newsa, statystyki nie grają, o! Ale weźmy pod uwagę ile meczów rozegrał Xavi, Iniesta. Wciąż na wysokim poziomie, chociaż może nie. W końcu to La Liga, czyli Liga Panienek. Ale powiem, że Cesc to ta sama klasa co Xavi, Sneijder. Tylko, że młodszy jest i dano mu wcześniej szansę na rozwój. Dlatego jeśli Kataloniarze tak chcą mieć Fabregasa to muszą dać tyle ile ****sy dały za Torresa. Amen.

szwarcekruper komentarzy: 89309.07.2011, 22:09

Gówno prawda, Cesc nie raz i nie dwa zasuwał pod swoją bramkę, żeby odzyskać piłkę.

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:08

@mirmil99
Tu się nie zgodzę. Cesc też zapie... na całego. Na tych filmikach w pewnym momencie jest seria takich efektownych powrotów czy wślizgów.

Chelsea4ever komentarzy: 10809.07.2011, 22:08

KondzioElitte - mam nadzieje że nie mówisz tego z ironią bo to oczywista prawda

mirmil99 komentarzy: 32209.07.2011, 22:06

xThierryHenry

nie przesadzajmy to nie bilard;)

mi juz nawet nie chodzi o taki pressing barcy, cesc wielokrotnie spuszcza glowe i odpuszcza, a kolega jacek w tym czasie chodziaz ma dalej zapie...la

Vasquez komentarzy: 11709.07.2011, 22:06

sowizz;
"Vasquez, widzisz tu nie do końca chodzi o to kto jest lepszy, albo kto jest na czyim poziomie. "

Tekst głosi:
"Warto więc zastanowić się dlaczego Barcelona oferuje zaledwie około 30 milionów funtów, za zawodnika lepszego i młodszego od własnych rozgrywających"

Na to zgody nie ma.

P.S.
Nie sadze by Fabregas był rezerwowym, raczej sądze, że Iniesta zostałby przesunięty na skrzydło co już się często zdarzało.

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:05

@Chelsea4ever
Racja. Lampard jest o niebo lepszy.

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:05

itachi --> Z reguły kibice Barcelony kierują się znanym stwierdzeniem: "Żadne krzyki nas nie przekonajOM, że Fabregas jest lepszy od Xaviego"...

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 22:04

Nie wiem czy ktoś o tym wspomniał. Ale "kapitanka" reprezentacji Anglii (Faye White, nasza zawodniczka) przestrzeliła decydującego karnego i Anglia odpadła.

Hortex komentarzy: 102409.07.2011, 22:04

Super statystyki, naprawdę dają do myślenia, chociaż moim zdaniem brakuje tu paru osób, m.in. Mesuta Ozila, który o ile się nie mylę był królem asyst w La Liga, czy Naniego- króla Premier League.

itachi komentarzy: 1183 newsów: 2009.07.2011, 22:04

Właśnie strollowałem mojego kumpla, fana Barcuni, który się zagotował jak ruski samowar, gdym mu te statystyki pokazał. xD

Nie no, a tak serio, to statystyki jak statystyki... Fabregas miał słaby sezon, ale i tak jest naprawdę świetnym piłkarzem, co pokazują liczby. A czy lepszy od Xaviego i Iniesty? Fajnie się pośmiać z tych katalońskich trolli, ale tak szczerze, to lepsi są jednak ci dwaj. Pomimo statystyk.

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:03

Jednak Zidane miał to coś:) Magia w prowadzeniu piłki, magia w dryblingu, wiele razy ośmieszył przeciwników z reguły prostym zagraniem....
Na dodatek strzelał przepiękne bramki...

Vasquez komentarzy: 11709.07.2011, 22:02

Acha i jeszcze jedno. Odnośnie klauzuli. To, że gracze mają klauzule po 150 mln to nie znaczy, że klub ich na tyle wycenia. W Hiszpanii jest taki przepis, że każdy zawodnik musi mieć klauzule. Tak więc klub jeśli nie ma zamiaru sprzedawać piłkarza daję mu klauzule z kosmosu, zeby dać do zrozumienia jaki jest to ważny piłkarz, dając sygnał innym: nie na sprzedaż.

Chelsea4ever komentarzy: 10809.07.2011, 22:02

aaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha zaraz spadne z krzesła hahahahahahahahahahahaha

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:02

mirmil99 --> Gdyby Wenger wprowadził taktykę ostrego pressingu to nawet Denilson od czasu do czasu by coś przechwycił.

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3009.07.2011, 22:01

@Arsen258
Wydaje mi się, że Zizou miał zadania w mniejszym stopniu stricte rozgrywającego. Nie spoczywała na Jego barkach aż taka odpowiedzialność za grę całego zespołu jak to ma miejsce w przypadku Hiszpana. Inna sprawa, że Francuz po prostu miał w okół siebie miał grajków bardzo zbliżonej klasy (pozdrowienia dla Pana Pereza).

Jednak w jednym mogę się zgodzić, obaj mają nieprzeciętny przegląd pola i wręcz fenomenalne podania, zdecydowanie ;)

David92 komentarzy: 640009.07.2011, 22:01

I teraz widać czarno na białym ile stracimy jeśli odejdzie...

sowizz komentarzy: 378 newsów: 509.07.2011, 22:01

Vasquez, widzisz tu nie do końca chodzi o to kto jest lepszy, albo kto jest na czyim poziomie.

Ja bym raczej odczytywał artykuł jako próbę pokazania wątpiącym jak istotny jest Fabregas dla Arsenalu, oraz to że jest on graczem, którego możemy określić mianem World Class.

Bardzo często w komentarzach pojawiały się głosy: sprzedajmy Fabregasa, będziemy mieli spokój, sprzedajmy go inni się wybiją i tak dalej.
Ten artykuł ma być głosem, który mówi zupełnie co innego. Ma też pokazać, że 35 mln to jest na prawdę mało, za piłkarza, który jest tak istotną częścią drużyny i który notuje tak dobre statystyki w swoim najsłabszym sezonie.

Chodzą słuchy, że za rezerwowego nie można dać więcej niż oferowane 35 mln, ale należy wziąć również pod uwagę fakt, iż dla nas jest on zawodnikiem kluczowym, i do póki jest naszym piłkarzem to my jesteśmy stroną, która dyktuje warunki. Nie interesuje nas, że do Was trafiłby jako rezerwowy.

mirmil99 komentarzy: 32209.07.2011, 22:00

niestety ale cesc to chyba jednak nie jest ta sama polka w destrukcji co np xavi czy iniesta, tu wlasnie jak dla mnie tkwi ta najwieksza roznica, w prosty sposob mozna go porownac do snejdera,

zawodnik w srodku pola powinien byc kompletny, a tego brakuje

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 22:00

Zidane miał to czego nie ma Fabregas, czyli świetny drybling, siła i z tego co pamiętam Zidane także potrafił grać głową. Tutaj na myśl przychodzi mi uderzenie głową z finału MŚ w 2006 roku.. ah.. mam to przed oczami...

Arsen258 komentarzy: 3466 newsów: 97909.07.2011, 21:59

Thierry - o VdV nie pomyślałem, a ich wziąłem, żeby porównać też kogoś z anglii

Arsen258 komentarzy: 3466 newsów: 97909.07.2011, 21:58

Charles - masz rację. Jako piłkarz Cesc jest gorszy i tu jest duża, bardzo duża różnica, ale jako strikte rozgrywający? Tutaj moim zdaniem jest remis

xThierryHenry komentarzy: 5117 newsów: 309.07.2011, 21:58

Tak samo trochę nie rozumiem po co w tym porównaniu jest Lampard i Gerrard. Nie był to świetny sezon w ich wykonaniu, a powiedziałby, że bardzo słaby sezon....
Lepiej byłoby porównać np VdV, czy kogoś równie dobrego ;)

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 21:58

nie wiem ilu*

Charles komentarzy: 9759 newsów: 3009.07.2011, 21:57

@Arsen258
Mimo tego, że wykonałeś świetną robotę i w gruncie rzeczy zgadzam się z tym co zamieściłeś w artykule to porównywanie Fabregas'a do Zidane'a jest nie na miejscu. Francuz jest prawdziwą legendą, wirtuozem przed którym wszyscy się chowali ze strachu przed ośmieszeniem, Cesc natomiast jeszcze aż takiego poziomu nie osiągnął ;)

Wisnia1770 komentarzy: 17109.07.2011, 21:56

Panowie spokojnie zastanówcie się gdyby nie to że mamy takich słabych zmienników jak Bentner czy Arshavine to ile mógł by mieć Cesc assyst ? w Barcelonie jest taki Messi który z niczego potrafi zrobić coś a u nas Arshavine/Bentner którzy jak widać na filmiku są Słabi

KondzioElite komentarzy: 618709.07.2011, 21:56

@trosicky
Bo to było dawno i nieprawda.

Jak chcesz porównywać zawodnika, który grał dobrze 5 lat temu? W tym sezonie rozegrał góra 10 spotkań, z czego większość z ławki. Obecnie lepszych rozgrywających od Rosy jest... nie wiem ikum, ale są liczeni w dziesiątkach, jak nie setkach.

szwarcekruper komentarzy: 89309.07.2011, 21:55

Na pewno w grze tych zawodników nie ma tak ogromnej dysproporcji jak w wycenie tych graczy, przez Barcelonę i to jest największy problem a nie to kto jest lepszy. A jakie są teraz zadania Xavi'ego? Podawanie do obrońców? O ile dobrze wnioskuję to "przed ostatnie" podanie jest zazwyczaj traktowane jako podanie kluczowe, a kto tutaj wypada lepiej masz napisane trochę wyżej. Każdy pieprzy, że to są tylko statystki i jest w tym trochę prawdy, ale ten są przedstawione bardzo szeroko, a nie tylko gole i asysty, a to już o czymś mówi. Nie wspominając o tym, że Barca jest zdecydowanie bardziej skuteczna czy o różnicy w klasie przeciwników z jakimi obie drużyny się mierzą.

Arsen258 komentarzy: 3466 newsów: 97909.07.2011, 21:54

trosicky - jakbyś nie zauważył to jest z ostatniego sezonu, gdzie Rosa zagrał jakoś 5-10 meczy. I przestań wklejać ten sam komentarz cały czas

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester United - Arsenal 12.05.2024 - godzina 17:30
? : ?
Arsenal - Bournemouth 4.05.2024 - godzina 13:30
3 : 0
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Arsenal36265583
2. Manchester City35257382
3. Liverpool35229475
4. Aston Villa36207967
5. Tottenham341861060
6. Newcastle351751356
7. Chelsea351591154
8. Manchester United341661254
9. West Ham3613101349
10. Bournemouth361391448
11. Brighton3512111247
12. Wolves361371646
13. Fulham361281644
14. Crystal Palace3510101540
15. Everton361291537
16. Brentford36991836
17. Nottingham Forest36891929
18. Luton36682226
19. Burnley36592224
20. Sheffield Utd36372616
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland215
C. Palmer209
O. Watkins1912
A. Isak191
D. Solanke183
Mohamed Salah179
Son Heung-Min169
B. Saka168
P. Foden167
J. Bowen166
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
redbox.pl
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl
UdanaRandka.com