Nerwowa końcówka na życzenie: Spurs 2-3 Arsenal

Nerwowa końcówka na życzenie: Spurs 2-3 Arsenal 28.04.2024, 16:05, Łukasz Wandzel 3385 komentarzy

Następnym krokiem Arsenalu w walce o mistrzostwo na finiszu rozgrywek były kolejne derby Londynu. Po wysokiej wygranej z Chelsea Kanonierzy pojechali na stadion Tottenhamu. Na tym etapie sezonu Koguty walczą o miejsce premiujące grę w Lidze Mistrzów. Obu ekipom nie brakowało motywacji, by pokonać odwiecznego rywala.

Dzisiejsze spotkanie na pewno spełniało definicje North London derby. Tottenham wypracował dużo szans w pierwszej połowie, a mimo to schodził na przerwę, przegrywając 0-3. Z kolei w drugiej połowie piłkarze Artety przez długie minuty w pełni kontrolowali mecz, by podarować przeciwnikom dwa prezenty i zaliczyć bardzo nerwową końcówkę.

Składy obu drużyn

Tottenham: Vicario – Pedro Porro, Romero, Van de Ven, Davies (88' Lo Celso) – Hojbjerg (64' Bissouma), Bentancur (46' Sarr) – Kulusevski, Maddison (64' Richarlison), Werner (31' Johnson) – Son

Arsenal: Raya – White, Saliba, Gabriel, Tomiyasu – Odegaard (89' Kiwior), Partey, Rice – Saka, Havertz, Trossard (63' Martinelli)

W pierwszej połowie Tottenham grał bardzo ofensywnie, ale brakowało mu szczęścia i nie udawało się nic. Z kolei Arsenal grał swoje, karał każdy błąd przeciwnika, wykorzystał najpotężniejszą broń tego sezonu, czyil rzuty rożne, przeprowadził zabójczy kontratak i nagle wygrywał 3-0.

Kanonierzy doszli do sytuacji dopiero w 13. minucie. Odegaard dostał piłkę za plecy obrońców i podał do Havertza. Niemiec trafił do siatki, lecz Norweg był na spalonym. Chwilę później goście dopięli swego i otworzyli wynik spotkania. Tottenham stracił piłkę blisko pola karnego, a wywalczony rzut rożny został zamieniony na bramkę. Futbolówkę do własnej bramki skierował Hojbjerg po dośrodkowaniu Saki.

Piłkarze Postecoglou od razu chcieli odpowiedzieć na straconego gola. Romero dwukrotnie miał szansę wpisać się na listę strzelców. Najpierw jego główka minęła słupek, a w kolejnej akcji Argentyńczyk trafił w słupek. W 20. minucie gospodarze w końcu cieszyli się z wyrównania, bo piłka po strzale odbiła się wprost pod nogi Van de Vena, który musiał tylko pokonać Rayę. To mu się udało, jednak VAR anulował trafienie, bo Holender był na offsidzie.

W 27. minucie Tottenham nadal szukał gola na remis, ale dwóch zawodników gospodarzy wypatrywało także podyktowania karnego i przewróciło się w szesnastce. Arbiter nie gwizdnął, a Arsenal wyprowadził zabójczy kontratak. Havertz przerzucił piłkę do Saki, a ten po zwodzie podwyższył na 2-0. W 38. minucie Havertz jeszcze bardziej powiększył przewagę Arsenalu, trafiając na 3-0 po rzucie rożnym. W końcówce pierwszej połowy doskonałą okazję na pierwszą bramkę Tottenhamu zmarnował Son.

Tottenhamowi nie można odmówić woli zdobycia bramki, ponieważ po każdej straconej bramce parli do przodu. Tuż przed przerwą Son zmarnował kolejną doskonałą okazję na gola. Jednak druga połowa wyglądała zupełnie inaczej. Pierwsze 20 minut Arsenal w pełni kontrolował grę. Gdyby w 53. minucie Saka strzelił po podaniu Havertza na 4-0, byłoby już po meczu.

W 64. minucie Romero w nietypowej roli pressującego napastnika znalazł się przy Rayi, który zaliczył koszmarne wybicie pod nogi Argentyńczyka. Mistrz świata wykorzystał błąd golkipera i Tottenham wrócił do gry.

Kanonierzy przetrwali chwilę nerwów, jednak w 84. minucie Rice kopnął Daviesa w szesnastce. Po konsultacji z VAR-em sędzia główny wskazał na wapno. Rzut karny wykonał Son, który pewnym strzałem w lewą stronę dał gospodarzom nadzieję. Goście zdołali jednak przetrwać końcówkę. Na ostatnie minuty na boisku zameldował się Kiwior, a Arsenal bronił wyniku przez sześć doliczonych minut.

Premier LeagueRaport pomeczowyTottenham Hotspur autor: Łukasz Wandzel źrodło: własne
Aby dodawać komentarze, musisz być zalogowany. Załóż konto lub zaloguj się w serwisie.
DaHongPao (redaktor) komentarzy: 92 newsów: 21630.04.2024, 11:58

@eisz napisał: "Ale wiesz, że Arteta już wtedy zjeżdżał do bazy i nie zagrał w sezonie 16/17 żadnego meczu? ;)"
No wiem, bo skończył karierę po sezonie 15/16. :)

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 11:51

@Marzag: O, kolejna kompilacja gdzie masz podania do boku pod brakiem presji w większości lub jakaś minimalną. Świetne odbiory i typowe akcje na koniec pod polem karnym które były dla niego czymś normalnym w Evertonie. Noice. Które dokładnie to te fragmenty gdzie robił za nieformalnego trenera? :D:D:D

eisz komentarzy: 49030.04.2024, 11:44

@DaHongPao:
Ale wiesz, że Arteta już wtedy zjeżdżał do bazy i nie zagrał w sezonie 16/17 żadnego meczu? ;)

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 11:38

@Gofer999 napisał: "dodatkowo masz już sam moment podania, nawet nie masz tego co się dzieje chwilę przed. Ale spoko Arti już wiedział co chce zrobić zanim miał piłkę. Ale nie na tej kompilacji. :D" @DaHongPao napisał: "Ale wiesz, że to oznacza, że to z nim w składzie pierwszy raz po wielu latach nie zakwalifikowaliśmy się do LM? :)"
No tak, zastosowałem skrót myślowy. Arsenal wypadł z LM w sezonie w którym Artety nie bylo. Arsenal z Arteta w składzie w ostatnim jego sezonie zakwalifikował się do LM, rok później grał w LM a potem już mieliśmy przerwę aż do obecnego sezonu. @Gofer999 napisał: "To jest kompilacja z YT. Masz tam 15 zagrań z różnych spotkań. Arti zagrał u nas 110. Serio, dla ciebie to chyba każdy jest kozak, bo kompilacja na YT. :D:D:D"
No chłopie jak ci zaczne linki do meczów Arsenalu z Arteta w składzie zacznę wysyłać to je będziesz oglądał? Nie? To po co takie teksty. Jak mam ci zaprezentować to w jaki sposób funkcjonował Arteta na boisku jeśli nie komplikacjami? Nie wiem czy się zorientowałeś ale on już w piłkę nie gra.

Jest jeszcze druga kompilacja fajna na której jest trochę więcej gry obronnej zawartej i fragmenty na których widać że już wtedy robił za nieformalnego trenera.

https://youtu.be/wC6wieltih0?si=XjvAXKaYHRQk9Dx7

Tak, to jest kompilacja a nie odnośnik do cofnięcia w czasie żebyś mógł sobie to na żywo obejrzeć.

Be4Again komentarzy: 379730.04.2024, 11:35

@marcin04c napisał: "Gervinho, Giroud i Podpałki przychodzili po najlepszych sezonach i byli gwiazdami w swoich ligach. To że sobie nie poradzili to już inna sprawa. Wenger nie był jasnowidzem."

Nie ważne, liczy się po prostu fakt że w ogólnym rozrachunku notowaliśmy systematyczny regres kadrowy. Czy to wina Wengera, DS czy scoutingu to w sumie temat na osobną rozkminę.

My braliśmy Gervinho, a Chelsea brała za dwa razy więcej Hazarda. My braliśmy Giroud za 12mln, a City brało Aguero za 40mln. Ciężko rywalizować z klubami na finansowym dopingu, ale chyba każdy zdawał sobie sprawę, że zarówno Gervinho jak i Giroud to były po prostu półśrodki.

DaHongPao (redaktor) komentarzy: 92 newsów: 21630.04.2024, 11:24

@Marzag napisał: "Swoją drogą, ostatni sezon Artety w Arsenalu to ostatni sezon Arsenalu w Lidze Mistrzów aż do powrotu Artety jako trenera."
Ale wiesz, że to oznacza, że to z nim w składzie pierwszy raz po wielu latach nie zakwalifikowaliśmy się do LM? :)

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 11:23

@Marzag: dodatkowo masz już sam moment podania, nawet nie masz tego co się dzieje chwilę przed. Ale spoko Arti już wiedział co chce zrobić zanim miał piłkę. Ale nie na tej kompilacji. :D

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 11:20

@Marzag: To jest kompilacja z YT. Masz tam 15 zagrań z różnych spotkań. Arti zagrał u nas 110. Serio, dla ciebie to chyba każdy jest kozak, bo kompilacja na YT. :D:D:D

marcin04c komentarzy: 307830.04.2024, 11:14

@Be4Again: Gervinho, Giroud i Podpałki przychodzili po najlepszych sezonach i byli gwiazdami w swoich ligach. To że sobie nie poradzili to już inna sprawa. Wenger nie był jasnowidzem.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 11:14

@Gofer999 napisał: "Mhym. Na kompilacji YT. :D:D:D"
No nie dostrzegłes tego na kompilacji YT gdzie miałeś je wyłożone na talerzu to nie dziwię się, że nie dostrzegłes tego podczas meczu. Kto oglądał mecze uważnie i się interesował nie tylko dryblingami i golami to dostrzegał to jak dobry jest Arteta.

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 11:12

@Marzag: Mhym. Na kompilacji YT. :D:D:D

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 11:10

@Gofer999 napisał: "Nie no świetna kompilacja podstawowych zagrań które powinien potrafić każdy pomocnik"
No być może po prostu nie jesteś w stanie zwrócić uwagi na niektóre rzeczy więc ich nie dostrzegłes. Jakby każdy pomocnik takie rzeczy robił to by każdy zespół grał jak Arsenal Artety. Świetnie czytał przeciwnikow, w momencie odbioru piłki już wiedział co z nią zrobić dalej, wykorzystywał każdą niedokładność przeciwników by odebrać im piłkę.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 11:06

@Be4Again napisał: "Arteta był dobry, pierwszy sezon u nas miał nawet bardzo dobry, ale to nie był zawodnik, który podnosił jakość w zespole w taki sposób, że z miejsca cały zespół wchodził na wyższy level."
Wręcz przeciwnie, to był zawodnik który swoją grą sprawiał że się pozostałym zawodnikom łatwiej grało. @Be4Again napisał: "Był inteligentny, grał rozważnie, czasami aż nazbyt asekuracyjnie, był silny mentalnie, ale nie potrafił "zasklepić" wyrwy w składzie po odejściu Fabregasa"
Tak jak Zinczenko nie potrafi zasklepić wyrwy po odejściu Aubameyanga, bo mają inne zadania na boisku. @Be4Again napisał: "Lata gry MA w AFC to tak naprawdę lata marazmu i wiecznej walki o top4... Czas kiedy Arsenal stawał się klubem memem... Niestety tak to wtedy wyglądało."
To pierwsze trofeum od lat, a to że nie walczyliśmy ani o wygraną w LM ani o mistrzostwo premier league to nie dlatego, że grał Arteta a dlatego że nam brakło jakości w składzie, nie mieliśmy wartościowych zmienników więc w momentach słabości podstawowych graczy mieliśmy problemy.

Swoją drogą, ostatni sezon Artety w Arsenalu to ostatni sezon Arsenalu w Lidze Mistrzów aż do powrotu Artety jako trenera.

To wiele mówi o tym jak ważnym był piłkarzem, po nim na jego pozycji próbował sobie radzić cienias Xhaka który nas spuścił do ligii europy wraz z kolegami i to były bardzo ciężkie czasy dla Arsenalu.

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 11:02

@Marzag: Nie no świetna kompilacja podstawowych zagrań które powinien potrafić każdy pomocnik. Nie wiem co to miało udowodnić. :D:D:D

Be4Again komentarzy: 379730.04.2024, 11:00

Arteta był dobry, pierwszy sezon u nas miał nawet bardzo dobry, ale to nie był zawodnik, który podnosił jakość w zespole w taki sposób, że z miejsca cały zespół wchodził na wyższy level. Był inteligentny, grał rozważnie, czasami aż nazbyt asekuracyjnie, był silny mentalnie, ale nie potrafił "zasklepić" wyrwy w składzie po odejściu Fabregasa. Nie chodzi o to żeby teraz zrzucać całą winę na MA, że nie był naszym zbawicielem. Po prostu był to solidny zawodnik, ale Arsenal potrzebował wtedy czegoś więcej. Zresztą nie tylko na jego pozycji. Lata gry MA w AFC to tak naprawdę lata marazmu i wiecznej walki o top4... Czas kiedy Arsenal stawał się klubem memem... Niestety tak to wtedy wyglądało.

Arsenal2004 komentarzy: 413430.04.2024, 10:59

@Marzag napisał: "Wielu go tak pamięta bo myśleli że będzie grał prostopadle piłki będąc defensywnym pomocnikiem a on byl odpowiedzialny i skupiał się przede wszystkim na utrzymaniu i odbieraniu piłki. Ale jak się przestanie myśleć o nim jak o ofensywnym pomocniku a zacznie jak o kimś takim kim jest dziś Jorginho u nas to się okaże że to był świetny zawodnik."
Ej ale Jorginhio jako DM ma chyba najlepsze prostopadle podanie z naszych wszystkich piłkarzy, których mamy w klubie.

Garfield_pl komentarzy: 3091930.04.2024, 10:58

| Jurrien Timber is hoping to be part of the #Arsenal squad to face Bournemouth this weekend.

[via @sr_collings].

Gofer999 komentarzy: 1483030.04.2024, 10:56

Arti u nas to był zupełnie inny zawodnik niż w Evertonie, inna pozycja, inne wytyczne, ale jak DM bym bardzo przeciętny i więcej irytował niż pomagał podczas meczu. Ja go dobrze nie zapamiętałem.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 10:54

@DaHongPao napisał: "O ile zgodzę się, że Flamini nie miał za bardzo czego uczyć Mikela, to po swoim powrocie miał całkiem mocne wejście do zespołu i jego mental i walka w obronie naprawdę robiły różnicę."
No tak, chłop odpuszczał krycie ale czasem klaskał w dłonie więc miał mega mental @DaHongPao napisał: "Natomiast ja pamiętam też jego wieczne granie w bok albo do tyłu zamiast do przodu, oddawanie piłki tylko do najbliższego zawodnika, niewielką przydatność w destrukcji. Takich występów też niestety zaliczył dużo."
Wielu go tak pamięta bo myśleli że będzie grał prostopadle piłki będąc defensywnym pomocnikiem a on byl odpowiedzialny i skupiał się przede wszystkim na utrzymaniu i odbieraniu piłki. Ale jak się przestanie myśleć o nim jak o ofensywnym pomocniku a zacznie jak o kimś takim kim jest dziś Jorginho u nas to się okaże że to był świetny zawodnik. @Be4Again napisał: "A kogo miał zastąpić jak nie Fabregasa? Tego samego okienka Hiszpan odszedł do FCB. To był rok kiedy odchodził Nasri i Fabregas, a w ich miejsca przyszedł Ox i Arteta właśnie. Arteta i Fabra to ta sama pozycja."
Chwilę tam grał a potem był przesuwany coraz głębiej, Wenger zauważył jego inteligencję boiskową i Arteta grał na DM. Piłkarze nie zawsze są sprowadzeni po to by zastąpić kogoś 1:1 a nawet pewnie rzadko tak się dzieje. Zazwyczaj trzeba wymyślić jakis nowy pomysł na granie żeby wszystkim zawodnikom w obecnym składzie się dobrze grało i przynosiło to efekty.

DaHongPao (redaktor) komentarzy: 92 newsów: 21630.04.2024, 10:49

@Bartek_ napisał: "@Marzag: Flamini w późniejszym czasie nie dojeżdżał, ale pierwszą część sezonu 13/14 miał bardzo udaną, był wybrany chyba nawet raz na piłkarza miesiąca, chociaż tutaj ręki nie dam sobie uciąć. Pokazywał w pewnym momencie ile Arsenal by zyskał w środku kupując DMa z krwi i kości, bo jak wiadomo Flam był darmowym półśrodkiem. Ale zdecydowanie nie będę deprecjonował całości drugiego pobytu Flaminiego u nas, bo był okres kilku miesięcy, gdy był ważnym ogniwem Arsenalu, będącego wówczas na pierwszym moejscu w tabeli.

Cieszy mnie to, że Artera jest dobrze tutaj wspominany ze swojej inteligentnej gry jako DM, bo uwielbiałem go jako piłkarza. Niestety jego gra na tej pozycji nie wyglądała tak kolorowo (dobre zagrania przeplatał dziurawieniem środka pola, głupimi faulami czy zbyt częstym graniem na boki i do tyłu). Oczywiście szanuję Twoje zdanie, bo być może to ja się mylę i nie pamiętam wszystkiego odnośnie gry Mikela."

Napisaliśmy praktycznie to samo. :D

Bartek_ komentarzy: 39330.04.2024, 10:47

@Marzag: Flamini w późniejszym czasie nie dojeżdżał, ale pierwszą część sezonu 13/14 miał bardzo udaną, był wybrany chyba nawet raz na piłkarza miesiąca, chociaż tutaj ręki nie dam sobie uciąć. Pokazywał w pewnym momencie ile Arsenal by zyskał w środku kupując DMa z krwi i kości, bo jak wiadomo Flam był darmowym półśrodkiem. Ale zdecydowanie nie będę deprecjonował całości drugiego pobytu Flaminiego u nas, bo był okres kilku miesięcy, gdy był ważnym ogniwem Arsenalu, będącego wówczas na pierwszym moejscu w tabeli.

Cieszy mnie to, że Artera jest dobrze tutaj wspominany ze swojej inteligentnej gry jako DM, bo uwielbiałem go jako piłkarza. Niestety jego gra na tej pozycji nie wyglądała tak kolorowo (dobre zagrania przeplatał dziurawieniem środka pola, głupimi faulami czy zbyt częstym graniem na boki i do tyłu). Oczywiście szanuję Twoje zdanie, bo być może to ja się mylę i nie pamiętam wszystkiego odnośnie gry Mikela.

DaHongPao (redaktor) komentarzy: 92 newsów: 21630.04.2024, 10:45

@Marzag: Wydaje mi się, że jednak trochę dodajesz Artecie, a ujmujesz Flaminiemu. :)

O ile zgodzę się, że Flamini nie miał za bardzo czego uczyć Mikela, to po swoim powrocie miał całkiem mocne wejście do zespołu i jego mental i walka w obronie naprawdę robiły różnicę. Potem bywało już różnie, grał zbyt agresywnie, był nierówny, łapał głupie czerwone kartki.

Co do Artety i filmu, który podlinkowałeś: oczywiście, że nie można mu odmówić wizji, techniki. Rozegrał wiele świetnych spotkań i miewał genialne zagrania. Natomiast ja pamiętam też jego wieczne granie w bok albo do tyłu zamiast do przodu, oddawanie piłki tylko do najbliższego zawodnika, niewielką przydatność w destrukcji. Takich występów też niestety zaliczył dużo.

Be4Again komentarzy: 379730.04.2024, 10:39

@Marzag napisał: "Chyba tylko tych którzy myśleli że on serio miał zastąpić Fabregasa. Arteta był bardzo inteligentnym graczem i to było bardzo na boisku widac."

A kogo miał zastąpić jak nie Fabregasa? Tego samego okienka Hiszpan odszedł do FCB. To był rok kiedy odchodził Nasri i Fabregas, a w ich miejsca przyszedł Ox i Arteta właśnie. Arteta i Fabra to ta sama pozycja.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 10:31

https://youtu.be/1jNard-99JA?si=HUH4gvGCfGty4EH4

Btw jak ktoś uważa że Arteta był słabym albo średnim graczem, albo że Flamini mu pokazał jak powinien grać defensywny pomocnik (XD) to polecam obejrzeć ten filmik, widać że Arteta wszystko co robił miał przemyślane i robił bardzo świadomie. To był zawodnik który bardzo korzystał ze swojej inteligencji boiskowej podczas gry.

Joker_224 komentarzy: 539030.04.2024, 10:20

@Marzag: ale w Chelsea był raczej pośmiewiskiem. Chodzi o "naprawienie" względem poprzedniego pracodawcy

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 10:20

@Bartek_ napisał: "Ostatnio odświeżałem sobie sezony 2011-2015, więc co do Artety

W sezonie 11/12 jako środkowy pomocnik grał bardzo dobrze, był najlepszym transferem tamtego sezonu

W sezonie 12/13 po odejściu Songa został przemianowany na defensywnego. Czuć było brak Songa na tej pozycji i to, że Arteta nie do końca się tam odnajduje. To był gorszy sezon dla Mikela, ale ostatecznie nie był taki najgorszy. Z resztą wtedy motywem przewodnim tutaj na stronie było kupienie prawdziwego DMa. I to nie był przypadek.

Sezon 13/14 to okres, w którym Flamini poniekąd pokazał jak powinna wyglądać gra defensywnego. Byl lepszy w destrukcji od Artety, ale Arteta rzecz jasna lepiej rozprowadzał piłkę. Był to początek schyłku Mikela, który notabene stał się wtedy kapitanem Arsenalu, gdyż Vermaelen przebywał głównie na ławce.

W 14/15 Arteta już zbliżał się do końca kariery. Wówczas narodził się środek pola, który bardzo fajnie funkcjonował, a konkretnie Coquelin jako defensywny k Cazorla jako rozgrywający."

Totalnie się nie zgadzam, flamini jak u nas grał to była parodia piłkarza, ludzie niektórzy myśli że ma mega mental bo dużo klaskał ale w defensywie był mierny, Mikel całą grę defensywna w środku pola trzymał. Arteta nie był typowym DM, ale dzięki swojej inteligencji wiedział kiedy wbiec przed piłkarza żeby być sfaulowanym, jak przepchnąć delikatnie żeby nie sfaulować a żeby było łatwiej mu piłkę zabrać, po odbiorze nie było wybicia tylko podanie do kolegi żeby się utrzymać przy piłce. Arteta dużo dawał Arsenalowi jak był na boisku ale ludzie mu się nie przyglądali bo większości interesuja tylko ci co robią dryblingi, strzelają gole, robią odbiory na wslizgach(nawet gdy piłka ląduje na aucie i tak przeciwnik ja ma dalej w posiadaniu) i klaszczą w dłonie.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 10:15

@Joker_224 napisał: "Havertza naprawił to może i Rashforda by naprawił, problemem może być nienaprawialny angielski mental"
Przecież Havertz od pierwszego meczu ciężko pracował na boisku w Arsenalu.

Arsenal2004 komentarzy: 413430.04.2024, 10:12

@Joker_224: Rashord to ma takie przeplatane sezony. Jeden dobry, to następny już całkowicie do zapomnienie.

Bartek_ komentarzy: 39330.04.2024, 09:42

Ostatnio odświeżałem sobie sezony 2011-2015, więc co do Artety

W sezonie 11/12 jako środkowy pomocnik grał bardzo dobrze, był najlepszym transferem tamtego sezonu

W sezonie 12/13 po odejściu Songa został przemianowany na defensywnego. Czuć było brak Songa na tej pozycji i to, że Arteta nie do końca się tam odnajduje. To był gorszy sezon dla Mikela, ale ostatecznie nie był taki najgorszy. Z resztą wtedy motywem przewodnim tutaj na stronie było kupienie prawdziwego DMa. I to nie był przypadek.

Sezon 13/14 to okres, w którym Flamini poniekąd pokazał jak powinna wyglądać gra defensywnego. Byl lepszy w destrukcji od Artety, ale Arteta rzecz jasna lepiej rozprowadzał piłkę. Był to początek schyłku Mikela, który notabene stał się wtedy kapitanem Arsenalu, gdyż Vermaelen przebywał głównie na ławce.

W 14/15 Arteta już zbliżał się do końca kariery. Wówczas narodził się środek pola, który bardzo fajnie funkcjonował, a konkretnie Coquelin jako defensywny k Cazorla jako rozgrywający.

Joker_224 komentarzy: 539030.04.2024, 09:40

@Marzag: Havertza naprawił to może i Rashforda by naprawił, problemem może być nienaprawialny angielski mental

Dziadyga komentarzy: 868030.04.2024, 09:20

@Freo98 napisał: "To samo przecież jest teraz z Haalandem kiedy przychodzi mecz z jakimś mocniejszym przeciwnikiem to juz też tak korzystnie nie wygląda"

Otóż to bo i Halanda również miałem na myśli w tym temacie.Taki Kane ich zjada na sniadanie moim zdaniem,jedynie,ze brakuje mu trofeum.

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 09:15

@ArsenalChampion napisał: "Rashfroda w Arsenalu bym widział, tylko musi ogarnąc tą chimeryczną forme"
Zawodnik któremu się nie chce za piłką biegać nawet gdy sam ją straci nie ma prawa bytu w zespole Artety.

Traitor komentarzy: 10383 newsów: 2430.04.2024, 09:11

Arteta jako zawodnik do Arsenalu byl bardzo dobrym transferem, na pewno trzy pierwsze sezony 11/12-13/14. Do dzis pamietam "ciche faule" Mikela :P

Marzag komentarzy: 41826 newsów: 130.04.2024, 09:09

@Be4Again napisał: "ale chyba każdy pamięta jak potrafił irytować swoją grą w barwach AFC"
Chyba tylko tych którzy myśleli że on serio miał zastąpić Fabregasa. Arteta był bardzo inteligentnym graczem i to było bardzo na boisku widac.

Be4Again komentarzy: 379730.04.2024, 09:03

@Er4s napisał: "Przez dwie dekady chyba jedynym graczem, który faktycznie miał ten defensywny sznyt był Kościelny (zdrowy). Reszta nigdy nie dojeżdżała i przez to traciliśmy mnóstwo szans na powrót na szczyt. Chaos. Gallasy, Vermaeleny, Mustafie, Holdingi, Paulo Mari, Andre Santos, Debuchy, Bellerin i inni…. Kiedy my w ogóle ostatnio przed przyjściem Parteya i Rice’a mieliśmy w składzie defensywnego pomocnika? Song byl super ale zawsze lepiej grał do przodu niż bronił, innych pomysłów nie mam, swoją chwilę miał ew."

Kiedyś ten temat poruszył RVP w kontekście jego odejścia do ManU. Kiedy klub potrzebował 3 solidnych wzmocnień to kupowano jednego zawodnika i sprzedawano 2 kolejnych, a w ich miejsce sprowadzona słabszych zmienników. Sprzedaliśmy TH i Reyesa, a w ich miejsce przyszedł Eduardo i Bendtner. Następcą Ljungberga miał być Vela... Sprzedawaliśmy w jednym okienku Adebayora, a w drugim w jego miejsca kupowaliśmy Chamakha... Odchodził Gallas i Toure, a my sięgaliśmy po Senderosa, Squillaciego czy Silvestra... Nasriego i Fabregasa chciano zastąpić Gervinho i Artetą. Podolski i Giroud, którzy przychodzili w miejsce RVP też nie byli w stanie dorównać poziomem poprzednikowi. I tak w kółko, wąska kadra, kontuzje co sezon najważniejszych zawodników, masa średnio udanych transferów i postępujący regres.

Taki Giroud czy Podolski może nie byli flopami, ale jak zestawi się ich z RVP w którego miejsce byli ściągani to chyba każdy się zgodzi, że niestety był to jakościowy spadek. Niestety. Arteta jest lepszym trenerem niż zawodnikiem, ale chyba każdy pamięta jak potrafił irytować swoją grą w barwach AFC. Zwłaszcza jak porówna się go z odchodzącym wtedy do FCB Fabregasem. Od 2006r kadra AFC zaliczała stopniowy spadek jakości, z okienka na okienko. Jak udawało się kupić kogoś dobrego to po kilku sezonach był sprzedawany (Nasri, Hleb, Song, Sagna, Clichy, Adebayor). Aż doszliśmy do momentu, że musieliśmy srogo przepłacać zawodników żeby w ogóle chcieli u nas grać (Ozil).

Ciężki był to czas dla kibica AFC...

NLF (redaktor) komentarzy: 40 newsów: 3630.04.2024, 08:39

Zapraszamy na najnowszy odcinek NLF z wyjątkowym gościem!

youtu.be/bTHFhUW6nLo

AR14 komentarzy: 133230.04.2024, 08:39

@sWinny napisał: "https://x.com/viparsenal/status/1785018726980501936?s=46&t=9iFadiZl5BtlkJIUfQzgpQ"

Kozak, a gra przed bramkarzem bez głupiego faulowania to coś pięknego, sporo goli już tak strzeliliśmy, że wyblokowali bramkarza ;d

new_star komentarzy: 6854 newsów: 930.04.2024, 07:42

Ciekawe czy gdyby Timber był zdrowy cały sezon, to teraz mielibyśmy większą przewagę nad City?

Er4s komentarzy: 338630.04.2024, 07:33

@WSP:
Oczywiście nigdy niewiadomo jaki wroci Ci piłkarz po 8 miesiacach bez gry w piłkę ale uważam że Timber to półeczka wyżej niz Tomi czy Zina, Kiwior. Dla mnie to był taki pewniaczek, gość, który nie martwisz się że zrobi głupi błąd, głupio straci czy da się minąć jak dzieciak jak przy ww trójce którą rotujemy w tym sezonie. Mając z lewej strony kogoś takiego jak White z prawej myślę że wejdziemy na kolejny poziom w grze defensywnej a za takiego kogoś miałem przed kontuzją Timbera. Nie mogę się go doczekać.

69Hunter1997 komentarzy: 64730.04.2024, 07:16

@sWinny:

Ben to prze kot, jeden z moich ulubionych grajków. Mam nadzieje, że zostanie z nami na dłuuugie lata

sWinny komentarzy: 798630.04.2024, 06:46

https://x.com/viparsenal/status/1785018726980501936?s=46&t=9iFadiZl5BtlkJIUfQzgpQ

Freo98 komentarzy: 669530.04.2024, 00:54

@Dziadyga: kurde no na przyklad pierwszy mecz z PSG był wybitny w jego wykonaniu, a nie zrobił tam typowo liczb. Ale czaję o co chodzi, ale to troche problem typu zawodnika jakim jest Robert, czyli po prostu typowa 9, gdzie najlepiej się pokazuje jak sie trzyma pola karnego albo gra się opiera na tym ze przetrzyma obronce i jednym podaniem czy jakims tylko przesunieciem uruchomi innego zawodnika. Kiedy bierze się za rozegranie to już dużo gorzej to wygląda. To samo przecież jest teraz z Haalandem kiedy przychodzi mecz z jakimś mocniejszym przeciwnikiem to juz też tak korzystnie nie wygląda

zwierz komentarzy: 179929.04.2024, 23:30

A Święcicki to chyba przez kolejne 3 dni będzie się podniecał, że dziś jest poniedziałek. Najbardziej przehajpowany komentator.

Dziadyga komentarzy: 868029.04.2024, 23:17

@Freo98 napisał: "Ale dał dzisiaj Robcio"

Zawsze mistrz meczów o nic :D kontrowersyjnie,ale niektorzy z tej strony znają moje zdanie nt Robcia.

Freo98 komentarzy: 669529.04.2024, 23:02

Ale dał dzisiaj Robcio

enrique komentarzy: 2001629.04.2024, 22:50

@Dzulian napisał: "Krążą słuchy że Leicester przyszły sezon może zacząć od -10 pkt w PL.
Za podobne przewinienia co Everton.

Maluczkich za dupe łapią po kolei. A City hulaj dusza, piekła nie ma."

A z City myślisz że jak będzie? Kiedyś w końcu ich skażą, dowalą im wielomilionowa karę pieniężną która szejk skwituje śmiechem, i jakieś -10 punktów, które po apelacji zmniejszą do -5 albo w ogóle do zera. I na tym będzie koniec.

tomaszszef komentarzy: 162329.04.2024, 22:49

@ArsenalChampion napisał: "Rashfroda w Arsenalu bym widział, tylko musi ogarnąc tą chimeryczną forme"

Nie i jeszcze raz nie. I na tym mozna skonczyc dyskusje na ten temat.

WSP komentarzy: 185329.04.2024, 22:32

@Garfield_pl: nie widzę potrzeby. Tomi daje radę póki co.

matikanonier komentarzy: 211429.04.2024, 22:31

@domino178 napisał: "Wiem, że to la pipa, dlatego oglądam ją rzadzej niż ekstraklapę :D Jedynie do Valencii mam sentyment i od czasu do czasu z braku laku podglądam."
A ja odpaliłem mecz La ligi pierwszy raz od jakiegoś zeszłorocznego el clasico. Mnie też jakoś ta liga nie przekonuje. No i całe te el clasico też już trochę przereklamowane...

domino178 komentarzy: 250229.04.2024, 22:19

@matikanonier napisał: "No ale wiesz, że to la lipa i nawet jeśli ręka jest ewidentna (czy też widoczna z Madrytu) to wcale nie musi być czarwa?
A poza tym dlaczego mieliby nie przedłużać. Prowadzą, a za chwilę będą grać w 10 więc uważam, że można było spokojnie poczekać na rozwój sytuacji."


Wiem, że to la pipa, dlatego oglądam ją rzadzej niż ekstraklapę :D Jedynie do Valencii mam sentyment i od czasu do czasu z braku laku podglądam.
Co do samej sytuacji to była ona ewidentna dlatego od razu poderwali Domenecha żeby się lepiej rozgrzał.

Następny mecz
Ostatni mecz
Manchester City - Arsenal 22.09.2024 - godzina 17:30
? : ?
Tottenham - Arsenal 15.09.2024 - godzina 15:00
0 : 1
Tabela ligowa
Tabela strzelcówStrzelcy
DrużynaMWRPPkt
1. Manchester City440012
2. Arsenal431010
3. Newcastle431010
4. Liverpool43019
5. Aston Villa43019
6. Brighton42208
7. Nottingham Forest42208
8. Chelsea42117
9. Brentford42026
10. Manchester United42026
11. Bournemouth41215
12. Fulham41215
13. Tottenham41124
14. West Ham41124
15. Leicester40222
16. Crystal Palace40222
17. Ipswich40222
18. Wolves40131
19. Southampton40040
20. Everton40040
ZawodnikBramkiAsysty
E. Haaland70
Mohamed Salah33
L. Díaz31
B. Mbeumo30
N. Madueke30
N. Jackson21
Y. Wissa21
D. Welbeck21
K. Havertz21
A. Semenyo21
SondaMusisz być zalogowany, aby posiadać dostęp do ankiety.
Publicystyka
Wywiady
Piłka nożna
Probukmacher.pl